Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties
Bron: Bloomberg, submitter: T.T.

Bloomberg meldt dat Nintendo volgend jaar de uitgave van een nieuwe spelcomputer gepland heeft staan. Hoewel men in eerste instantie zou denken dat het hier een opvolger van de GameCube of GameBoy Advance betreft, gaat het volgens GameSpot om een compleet nieuw en revolutionair apparaat. Verder is de hoedanigheid van de nieuweling nog in nevelen gehuld, maar volgens de Firingssquad komt daar volgend jaar mei op de Electronic Entertainment Exposition in Los Angeles verandering in als de spotlights aan zullen gaan. Daarnaast is het Japanse bedrijf ook nog bezig met de echte opvolger van de GameCube, die de concurrentie aan zal moeten gaan met Sony's PlayStation III en de Xbox 2 van Microsoft:

Nintendo logo Nintendo's executive director Jinyou Mori clarified that the new product will be a unique item that is different from any traditional machine. "We hope to present a new product in America's expo [E3] next year, which will be completely different from the traditional [machines]. We hope we can release it within the year in Japan", said Mori. "It would be ideal if we can release it simultaneously overseas". When asked if the product was going to be a home console or a portable machine, Mori commented that it will be neither.

Nintendo is developing a next-generation game console to succeed the GameCube. However, the company has not made any specific announcements regarding when it will arrive on store shelves, other than saying its release date will be "competitive" with Sony's PlayStation 3 and Microsoft's Xbox 2.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Nintendo stuurde FOK! zojuist de volgende aanvullende informatie:

"Gisteren heeft Nintendo in Japan naar aanleiding van het presenteren van de halfjaarcijfers een persconferentie gehouden. Hier is bekend gemaakt dat er een nieuw product in ontwikkeling is. Het product zal waarschijnlijk worden getoond op de E3 in 2004. Er is echter nog niets bekend gemaakt over de aard van het product. Nintendo kan echter wel bevestigen dat het niet gaat om de opvolger van de Nintendo GameCube of de Game Boy Advance."
ik denk dat bleutooth een leuke toevoeging kan geven aan een console; want wat moet je als maker nu nog doen om orgineel / innovatief te zijn.

als je doormiddel van bleutooth java/midlets voor je mobiel kunt uit wisselen met je console, en met die games extras / secrets unlocken voor je game op de console zelf.

Verder zal 't draadloos gamen wat betreft controller/gun/steer etc. denk ik ook een belangrijk intreden gaan maken bij de volgende serie consoles (xbox2, nieuw apparaatje van nintendo)

Echter vraag je me af of dit misschien toch een 'noodkreet' wordt van nintendo, met alle rooie cijfers van de laatste tijd :? hoewel de verkopen van de cube flink zijn gestegen de laatst tijd door de lage verkoopsprijs.
misschien hebben sony en microsoft toch wel meer te zeggen in console land als nintendo hoopt. Echter kan nintendo dit winnen, door met iets echts orgineels/innovatiefs op de markt te komen.

Want dvd spelen doen ze zo wat ook allemaal, ... vraag me echt af wat 't gaat worden
Ik vind het idee inderdaad wel leuk dat een spel niet iets is wat zich op 1 plek in je computer / console bevind, maar iets wat zich op meerdere manieren in al je devices kan manifesteren. Dus inderdaad even in de trein nog even je pokemon trainen om hem 's avonds tegen je buurjongen op je console in te zetten.
Je hebt dan inderdaad een 'platform' zoals Java nodig, en een internet, en heel veel geld.
Maar het leuke is wel dat fysieke grenzen overschreden worden.
Dus zoiets als je nu al (in theorie, ik weet zo niet of het al gebruikt word) met je Gamecube en je GBA, bijvoorbeeld Pokemon ruilen ofzo.
Rode cijfers zijn van de maanden voor de prijsverlaging en de explosieve toename in verkoop van de cube... van de maanden erna zijn nog geen cijfers...
noodkreet
Dat de cube verkoop tegenzit is vervelend voor Nintendo, maar het is werkelijk een gigantisch bedrijf wat best een klap kan hebben. Op de verkoop van een cube maken ze wat verlies maar alle licenties die voor spellen de deur uit zijn, en de "royalties" per cube-spel maken wel weer wat goed, zeker over een wat langere periode. Het project wat met de E3 af moet zijn loopt ongetwijfeld al voor dat ze wisten dat de cube zou floppen, ook nintendo wist dat sony met een ps3 zou gaan komen rond die tijd. Dus aandacht vestigen op het produkt is het wel, maar een noodkreet geenzins.
Ik heb zelf een Wavebird liggen. Je weet wel zon draadloze controller van Nintendo. Hij werkt erg goed!

Nadeel dat ik m vaak kwijt ben. ;)
Volgens Nintendo zelf komen ze volgend jaar niet met een nieuwe spelcomputer, maar met een "revolutionair product dat hardware en sofrware combineerd.
Jaja, dat heb ik al eerder van Nintendo gehoord. :)
De GC zou ook de PS2/XBox killer zijn geweest maar lijkt lijkt meer de kant op te gaan van de Dreamcast.

Enuuuh, in m'n koffiezet apparaat zit ook een revolutionaire combinatie van hardware en software :+
De GC is ook wel een beetje een Xbox killer..
Er zijn meer Xboxen verkocht dan Gamecubes, in Europa althans.
Sinds de prijsdaling is het juist omgekeerd, de GameCube heeft nu een groter marktaandeel dan de X-Box.
Ergens klopt die zin niet....


is het nou wel of niet een killer?
als er niet meer zijn verkocht dan klopt die theorie toch niet?
De GC met de Xbox vergelijken slaat ook nergens op.. Ze hebben heel verschillende doelgroepen, zeker als je kijkt naar de type games op beide consoles of b.v. het hele Xbox Live gebeuren..
De GC met de Xbox vergelijken slaat ook nergens op..
Valt wel mee vind ik .. een vergelijking is zeker mogenlijk, alleen een prestatie vergelijking wordt erg moeilijk. De gameplay van de meeste spellen is ook op de GC niet 'kinderachtig' meer.

Bij consoles kijk je eigenlijk naar andere zaken zoals randapperatuur (lightgun, gameboyplayermodule, breedbandadapters/modems etc) en de aangeboden titels en de uitvoering daarvan.

Als je bv. kijkt naar 'SoulCaliber II' dan komt de PS2 versie er het slecht vanaf. De GC versie is veel mooier en erg cewl met Link (van zelda games) terwijl de Xbox de mooiste uitvoering is.
Waar je verder naar kan kijken zijn de beschikbare controllers. Waar de XBox beter voorzien had kunnen worden van de Sidewinder-serie, had de GC misschien iets minder op analoog moeten hangen.

Xbox-Live is dan weer een goed initatief echter ook de GC is voorzien van online-mogenlijkheden.
Even eraan herinneren dat de GC eerder op de markt was (althans goed verkrijgbaar) dan Xbox. Tevens kampt 'the box' ook met het probleem van een schare verwende fans, de pc-gamers. Deze verschillen qua eisen zeker van de PS2 fans.

Voor mij is het zeker een killer want ik heb wel een GC gekocht maar heb nog steeds geen PS2 of XBOX. Dit vooral vanwege de ATI flipper chip waar ik redelijk wat vertrouwen in had. Ik was wel al bekend met de andere 2 maar de PS2 was toch niet het qua graphics en ik had niet voor niets mijn (NVidia GF4 omgeruild voor een R9700Pro)

Daarbij spreken diverse titels van de GC mij meer aan (ook qua nostalgische gevoelens) dan die van de PS2, en moet ik eerlijk bekennen dat het 'nog meer' sponsoren van Microsoft ook een rol heeft gespeeld.

Wat mij definitief heeft doen besluiten om een GC te kopen was de mogenlijkheid om via de player module mijn GameBoy(C/A) spellen te spelen, en de link mogenlijkheid naar mijn GBA(dvance)
Iets wat redelijk revolutionair is, mijn inziens
"revolutionair product dat hardware en software combineerd"
Een cd-wisselaar.
:o
Nee, een console met ingebouwde, onverwisselbare cartridge, moet je een nieuwe kopen als je een ander spel hebben wilt.
Ik denk dat het een soort idee word als de Virtua Boy die ze vroeger hadden. Deze zou gelijktijdig met de N64 uitkomen die toen nog in ontwikkelings fase Utlra 64 hete. De Virtua Boy kwam echter eerder uit omdat Sega de dreamcast al had uitgebracht. De Virtua Boy is alleen in de UK aangeslagen en was in de rest van europa geflopt het was een 32 bit draagbare console die je als een soort van VR bril op je hoofd zetten en zo 3d spellen kon spelen. Het ding was alleen erg groot en lomp en hij kon maar 2 kleuren: Zwart en rood.

hier een paar plaatjes:
http://www.videogamenews.net/HTM/GamePageHistory/nintendo_virtua_boy.h tm
game cube was naar mijn mening niet zon succes omdat de spellen niet zo makkelijk te kopieren waren vergeleken met psx games
Oh? dus het succes van een console ligt eraan hoe goed hij kopieerbaar is? tsjong. Ok, je kunt wel goedkoop aan spellen kopen, waardoor mensen eerder een console kopen, maar die consoles worden met verlies verkocht, dus de winst zit hem in de games. Als ze demo's nou kopieerbaar maakten, ok dan was het misschien goed geweest, maar om spellen kopieerbaar te maken? Een goede zet van Nintendo, nou maken ze meer winst.
Nintendo is developing a next-generation game console to succeed the GameCube.

En als de Cube II uitkomt? Is die dan weer beter? Heb echt geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen. Het zal wel iets met online gaming te maken hebben. Of een project wat toch weer niet doorgaat zoals de CDrom driver voor SNES of de 64 HD voor de N64
[offtoppic]
De CD-ROM drive voor de SNES werd samen met Sony ontwikkeld en zou de PlayStation gaan heten, maar toen Sony eruit is gestapt, heeft Nintendo die 'optie' laten varen.

Over die HD voor de N64 weet ik persoonlijk niets van af.
[/offtopic]

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Misschien gaan ze dezelfde kant op als Sony met de nieuwe PSX.
Een spelcomputer met Home Theatre invloeden.
was een High Density cartridge ofzo en geen Hard Disc, zoals je misschien zou denken met de gebruikte afkorting...
Dat was de 64DD, een soort floppydiskdrive met ruimte voor grote floppies waar 64Mb geheugen op kon...

Is nog wel in japan uitgebracht maar flopte daar al, dus hebben wij nooit gezien (jammer, want er is bijvoorbeeld wel een Zelda op uitgebracht...)
Die Zelda was een andere versie van Ocarina of Time, met moeilijkere dungeons maar zelfde verhaal, als je de eerste oplage van de Windwaker had gekocht dan kreeg je een bonusdisk met daarop, jawel Ocarina of Time en Ocarina of Time Master Quest (De DD versie dus).
:) die heb ik gedownload als ROM :Y)
Leuk om over te speculeren wat het nou precies gaat worden. Misschien wel een veelzijdig apparaat dat kan communiceren met je telefoon en je pc. Online gamen. Als extra ook een cardreader zodat je foto's kan kijken. DivX afspeelmogelijkheid misschien??
Gewoon zoveel mogelijk functies in dat apparaat stoppen... ;)
Kent iemand de Virtual Boy nog? Dit is een Virtual Reality console die je als helm op je hoofd zet en waarmee echte 3D weergave mogelijk is. Dit is een 32 bits systeem dat door Nintendo in 1995 reeds geintroduceerd is in Japan en de USA maar Europa nooit gehaald heeft. Een fotootje: http://web34.webbox239.server-home.net/pvb/hardware/vb/japbox.gif

Misschien is dit nieuwe apparaat wel een voortvloeisel van de Virtual Boy, maar deze keer dan wel een potentiŰle concurrenten killer?!

Voor meer info over de Virtual Boy kun je hier een kijkje gaan nemen: www.vr32.de
Ik heb er wel vertoruwen in dat Nintendo met iets werkelijks innovatiefs op de markt komt. Tot nu toe kwamen namelijk vrijwel alle innovaties(zowel groot als klein) op consolegebied van Nintendo af:
handheldconsoles
vierpuntdruktoets
rumble functie
analoge pookje op controller
4 controllerpoorten
buttonlayout
L en R knoppen
triggerachtige knoppen
vele spelconcepten
lichtpistolen
connectivity
enz enz

de meeste werden niet eens revolutionair genoemd maar werden wel klakkeloos door de concurrenten overgenomen... Dus als Nintendo claimt dat ze met iets revolutionairs bezig zijn geef ik ze zeker het voordeel van de twijfel.

edit:

@ Dark_M: de Saturn had volgens mij toch echt standaard een controller met een soort vreemde vierpuntdruktoets. Plaatje. Daarnaast waren de NES + gun er al voordat de Master System gereleased was. L&R knoppen kwamen van de SNES zoals al door MetroidPrime werd gezegd.

@ SuperSonicGames: 3rd party rumblefunctie die waarschijnlijk reageerde op geluid oid kan je volgens mij niet echt vergelijken met de rumblefunctie die Nintendo introduceerde waarbij de meeste games er werkelijk gebruik van maken. Dat van die 4 player multitaps wist ik, maar die waren allemaal behoorlijk geflopt en ondersteunden maar een handjevol games. Met de N64 veranderde dat toen er standaard al 4 porten op zaten(overgenomen door Sega en MS). En over de controllers: k heb nog nooit een Saturncontroller gezien met een analoog pookje(ik was overigens niet erg into de saturn). Als laatste over lightguns in de arcade: Nintendo had in de jaren 70 al een soort lightguns en ik had t over de consoles.

@ Scarecrow: verklaar jezelf nader. Alles wat ik opnoemde door Sega ge´ntroduceerd? Graag wat onderbouwing.

[quote]
Gepost door Bar˘ZZavrijdag 14 november 2003 - 16:45 Score: 2 (Informatief)
[/quote]
bugje... bij veel posts zie ik de naam en de dag aan elkaar...
Inderdaad, Nintendo is erg inovatief, en dat maakt Nintendo zo leuk. M$ en Sony proberen zoveel mogelijk te voldoen aan het verwachtingspatroon van de gamer terwijl Nintendo een sterk eigen willetje heeft. Ik kan dit persoonlijk alleen maar aanmoedigen! go Nintendo!
Volgens mij was Sega met de Sega Saturn toch echt eerst met het analoge pookje, de analoge triggers en de L en R knoppen.. Enne Sega had ook voor de Mastersystem een lichtgun Nintendo was dus niet de enige met de lichtgun voor de NES.. Maargoed het is natuurlijk moeilijk terug te vinden wie nou eigenlijk echt het eerst was met een nieuw concept.. EÚn ding is zeker de nieuwe innovatieve concepten komen iig niet bij Sony vandaan }>
Nintendo had een al een lightgun in de arcadehal, al voordat het Master System uit was. Waar denk je trouwens dat Sega die L en R knoppen vandaan had? Juist, die waren afgekeken van de SNES.
ehehhheeh bij de megadrive was er ook al een analoog pookje :D :7
Tot nu toe kwamen namelijk vrijwel alle innovaties(zowel groot als klein) op consolegebied van Nintendo af:
Nou, das wel een beetje grootspraak. Bepaalde dingen die je noemt helemaal niet door Nintendo zijn ontwikkeld:

De rumble funktie was al eind 80er jaren op de Master System beschikbaar dmv 3rd hardware
Analoge controllers waren het eerst op de Saturn
4 controllerpoorten waren er al lang vˇˇr de N64 (denk aan de 4player adaptors van EA voor zowel Mega Drive als Snes)
Lightguns zijn voor zover ik me kan herinneren ontwikkeld door Sammy voor Arcade speelmachines (het zou kunnen dat de Nes de eerste was voor de homeconsoles, alhoewel het erom spant dat de Master System niet eerder was, maar goed, innovatief was het dus al niet meer)

Daarnaast zijn er veel andere dingen die veel belangrijker waren voor de gaming experience die niet van Nintendo kwamen, maar die wel zijn overgenomen door Nintendo:

Stereo geluid
Variabel spelverloop
Kleurenhandhelds
Online games
De mogelijkheid om prevgen games op nieuwe consoles te spelen
Optische disks als datadrager

etcetervoort...
4 controllerpoorten was er al op de NES... dus nintendo toch eerder :)

Verder vind ik de dingen die je onder aan je post opneemt nou niet echt veel toevoegen aan het spelplezier, iets wat bij nintendo gelukkig nog hoog in het vaandel staat. optische disks als datadrager vind ik zelfs een nadeel (laadtijd).
alles wat je daar zegt is als eerste door SEGA geintroduceerd, SEGA is nog altijd de meest innovatieve console ontwikkelaar geweest.
Die was de concurent ALTIJD een stapje voor; helaas garrandeerd dat geen succes ... zie de history van sega
We hope to present a new product in America's expo [E3] next year
nou ze konden beter de deadline geheimhouden, nu zullen minder mensen spelletjes kopen, tenzij je de games van de gamecube ook op de nieuwe product kan spelen, dan moeten ze dan wel zo snel mogelijk laten horen voordat de verkoop van games zullen afnemen. Maar dat hebben ze waarschijnlijk al van de PS2 overgenomen ;)
En dat Nintendo met een nieuw product zouden komen kon je eigenlijk al aan de prijsdalineg van de gamecube zien, mediamarkt kost ie nu Ą 89,-
mediamarkt kost ie nu Ą 89,-
Dat is 4 euro duurder dan een GBA, en 10 euro goedkoper dan een GBA-SP, dat die dingen nog verkocht worden, in verhouding vind ik die GBA's dan duur. Ik vind dat ze die ook wel een stuk goedkoper mogen maken.
Volgens mij word het een bordspel, voorzien van lcd scherm, daarop wordt dan een bordspel geprojecteerd... via internet of memory-cards te updaten. leuk voor het hele gezin... U kunt ook uw digitale foto;s erop bekijken.. :)
Zoiets heet een Tablet-PC.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True