Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 52 reacties
Bron: Nintendo, submitter: MetroidPrime

Nintendo is zich druk aan het voorbereiden op de E3-beurs en heeft in het kader daarvan aangekondigd dat het daar de eerste details over de Nintendo Revolution zal vrijgeven, in tegenstelling tot wat eerdere berichten meldden. Op dinsdag 17 mei gaat de gamebeurs van start en zal Nintendo zijn belangrijkste producten onthullen. Het gaat daarbij om de ontwikkeling van 'Legend of Zelda' voor de GameCube, informatie over de handheldconsoles Nintendo DS en Game Boy Advance, maar daar blijft het dus niet bij. Op de Game Developers Conference had Satoru Iwata al onthuld dat de processor voor de Revolution door IBM ontwikkeld werd onder de naam Broadway en dat ATi aan de grafische chip aan het werken was. Op woensdag zal de aandacht vooral naar de spellen gaan die verschillende partners aan het ontwikkelen zijn.

Nintendo Revolution (Concept Art)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (52)

Nu, bij de huidige console's. Heb je echte verschillen tussen de kracht van de consoles.
Zo is de Xbox een stuk krachtiger en zie je dit ook aan de spellen. Ook de Gamecube is krachtig, hier wordt helaas weinig gebruik van gemaakt imo. De playstation 2 is het minst krachtige, maar wordt wel het meeste verkocht en ziet er ondanks de matige kracht nog steeds goed uit.
Ik vraag me af hoe dit gaat worden met de consoles in de toekomst. Ze hebben allemaal een nieuwe snelle speciale processor. En er worden voor alledrie de consoles speciale Videokaarten ontwikkeld.
Ze zullen natuurlijk verschillen, maar ik vraag me af wie nu de meeste kracht krijgt.
hele interessante vraag natuurlijk.
niemand weet hoe de Cell het gaat opnemen tegen de triple core van xbox. Verder was Nvidia er erg zeker van de hun nieuwe videokaart sneller zou zijn dan die van ATI. (volgens sommige bronnen zouden namelijk aangepaste videokaarten in de PS 3 en xbox 360 komen). Het is dus nog even afwachten en dan zullen we zien of xbox nog steeds de sterkste console heeft.

Volgens mij wil sony heel graag deze keer de mooiste graphics hebben en doen ze daar nu ook alles aan.
ik denk eerlijk gezegt dat het grafische niveau van de next-gen consoles van zodanige kwaliteit is dat het verschil niet meer zo goed waar te nemen is. Ze zullen tenslotte allemaal graphics kunnen weergeven ala unreal-engine 3 stijl en beyond, standaard AntiAlias, hoge resoluties etc. Bij zulke details gaan dat soort verschillen steeds minder opvallen. Ik gok dat ze kwa prestaties redelijk aan elkaar gewaagd zijn.
Wat natuurlijk de hele kracht van consoles is (en voornamelijk de reden dat sommige mensen een console preferen over de PC om te gamen) is dat echt fysieke updates niet nodig zijn. (4meg ramcarts etc. buiten beschouwing gelaten, daar 1 op de 250 games bijv. zon ding gebruiken kon). Je wilt dus niet dat je dat ge-emmer krijgt dat je ook nog eens een console kan upgraden.
---
@ Brut. :

9 van de 10 mensen kunnen geen weergave apparatuur aanschaffen die dat ook allemaal daadwerkelijk kunnen laten zien op scherp detail. We zullen wel zien welke loodjes het zwaarst zullen wegen. Of misschien komen er games als : Final Fantasy XIII HDTV Edition naast een gewone versie of iets dergelijks.

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan effecten en prestatievermogen (AI, Geluid, flexibiliteit) en niet aan (FS)AA, AF of Hi-Res.
Komt vooral doordat de PS2 al 2 jaar eerder op de markt was dan de Gamecube en Xbox. Niet vreemd dat hij de minst krachtige is, en het grootste aanbod heeft.
En niet te vergeten:

Wie (Gamedevelopers) gaat de kracht van een console het meest optimaal uitbuiten?
Nintendo natuurlijk...
degene die het eenvoudigst te programmeren valt is waarschijnlijk de gene die de mooiste graphics gaat krijgen. '''Vroegah'' was het echter de ps2 met de meeste games, en voor zijn kunnen de mooiste graphics, omdat deze veel meer verkocht was als de andere 2 consoles, en er dus veel meer moeite gedaan werd op een goed spel.
IBM gaat dus in alle drie de consoles zitten. In de Revolution, de XBoX 360 met 3 PowerPC Cores. En in de Playstation komt de Cell-Processor.

Ze hebben dus op alle paarden gewed, en zullen dus altijd winnen. :7
IBM gokt wel op 3 consoles , maar telkens met wat anders. In de PS3 met de Cell die ze ook elders gaan gebruiken, in de Xbox met een processor die ze toch al hadden, enkel in de Nintendo met wat 'nieuws'...
dus het risico voor IBM lijkt mij nogal mee te vallen
Grote kans dat de revolution net als de gamecube (en xbox 360) ook weer Power-architectuur krijgt... Zal me niets verbazen als het behoorlijk lijkt op wat in de xbox360 zit.
Zal wel wat ontwikkeling achter zitten, hierdoor kan het best als 1 van deze drie klapt dan nog IBM een klap met de zweep zal krijgen.

op alles tegelijk wedden heeft meestal ook geen zin. dan spelt men gelijkspel.... das als ondernemen zoz niet handig en inzichtvol....
het is niet alsof 1 van die 3 bedrijven verlies gaat lijden toch? de ene zal niet zo veel winst maken als de andere maar het hoeft niet zo te zijn de ze kiet spelen omdat 1 van hun het niet zal maken.
En dat baseer je op?
Niets, juist.

Niet in de ruimte blaten ajb :)
hele interessante vraag natuurlijk.
niemand weet hoe de Cell het gaat opnemen tegen de triple core van xbox. Verder was Nvidia er erg zeker van de hun nieuwe videokaart sneller zou zijn dan die van ATI. (volgens sommige bronnen zouden namelijk aangepaste videokaarten in de PS 3 en xbox 360 komen). Het is dus nog even afwachten en dan zullen we zien of xbox nog steeds de sterkste console heeft.

Volgens mij wil sony heel graag deze keer de mooiste graphics hebben en doen ze daar nu ook alles aan.
Die nvidia kaart is toch gedeeltelijk huidige tech en gedeeltelijk nieuwe tech? denk toch dat ati een betere grafische chip gaat leveren.

de Nintendo revolution en xbox360 zullen kwa kracht wel aardig bij elkaar in de buurt zitten. De ps3 zal waarscheinlijk wel de krachtigste worden maar die komt dan ook pas over 1+ jaar uit terwijl de xbox360 in november al te koop moet zijn dus das opzich logisch.
alhoewel de Sony PSP waarschijnlijk in nederland ook flink populair zal gaan worden vanwege het spellenaanbod,design en meerdere mogelijkheden zoals het afspelen van UMD films op het apparaat.

Sony kiest voor meer multimedia mogelijkheden (wat Microsoft ook doet met zijn XB360) waarbij nintendo zich puur richt op games..
Nou of de psp het zo goed gaat doen valt nog maar te bezien (huidige verkopen in bv japan zijn niet echt geweldig en er zijn ook niet echt veel titels waar men echt naar uitkijkt terwijl de DS wel iedere week hoog in de games lijsten staat). Ten eerste is dat ding vooral gericht op de mainstream gamers die vooral op gfx letten (opizch niks mis mee) maar en groot deel van die mensen zal echt geen zin hebben om 250 euro voor een psp te lappen + 60 euro of meer voor een game die je op je ps2 ook al hebt. PSP's zullen er vast wel aardig wat van verkocht worden maar de games verkoop gaat toch denk tegenvallen (en laat dat nou net hetgeene zijn waarmee de winst word gemaakt).

MS en sony zullen wel weer om de eerste 2 plaatsen gaan vechten in europa. MS zal dat wel winnen, ze pompen gewoon nog meer geld in de marketing dan sony. De revo zal wel een goede 3e worden tenzij het ding echt heel speciaal word. Nintendo en sony zullen in japan wel 1 en 2 worden.

Persoonlijk kijk ik het meeste uit naar de revo omdat je van de ps3 en xbox360 al weet dat ze voornamelijk op de mainstream gamer zijn gericht terwijl nintendo altijd wel wat bijzonders wil doen en de laatste tijd ben ik gameplay belangrijker gaan vinden dan gfx.
Zelfs al is de Ati chip die in de xbox360 komt nu sterker dan wat Sony en Nvidia in de PS3 willen stoppen, dan hebben Sony en Nvidia nog zat tijd om de gpu voor de PS3 nog wat op te krikken.
Ik kan nou al zeggen dat Nintendo's kletspraat over dat hun nieuwe console een revolutie in de gamesindustrie zal ontketten gewoon onzin is. Dit wordt gewoon een console als alle andere en het zal mij niet verbazen als Nintendo straks degene is die qua pure performance de zwakste console heeft.
En waar baseer je die "zwakste hardware" op? Omdat er nog geen hoge cijfertjes zijn opgedoken van Nintendo? Of omdat de andere cijfertjes die rondgestrooid worden door MS en Sony zo hoog zijn?

Misschien kun je nog Sony's gebazel dat de PS2 "70 miljoen polygonen per seconde" ging trekken nog herinneren, en dat het bleek te gaan om pure polygone zonder shading, belichting of iets anders. Nintendo gaf een conservatieve 6 miljoen in spelsituaties aan.

Ondertussen heeft Nintendo wel de (bewezen) krachtigste console van alle 3 neergezet. Rogue Squadron 3: Rebel Strike trekt bijvoorbeeld tussen de 14 en 20 miljoen polygonen per seconde in bepaalde situaties. De Xbox heeft hogere nummertjes voor pure MHzen, maar de UMA en een lage bussnelheid voor het geheugen zorgen toch voor enkele bottlenecks.

Ondertussen heeft de PS2 op puur processorvlak wel het snelste systeem(Daarna GC met zijn custom G3, daarna Xbox met een aangepaste Celeron), maar zorgt de rest van het systeem ervoor dat dit niet ten volste benut kan worden.

En hier gooi ik een quoteje neer van iemand anders die het redelijk netjes heeft uitgezocht. Komt oorspronkelijk uit een forum.
The Xbox has a slightly more powerful GPU, which is often quite important in making pretty pictures (far more so than the CPU, which is primarily used for gameplay). But you (again), have completely neglected to factor in the memory.

Let me put it to you this way. Memory is the place where you store pretty much everything in the game. You put your audio, textures, game code, geometry, and pretty much anything else you might want to store.

GameCube chooses the classic gaming console way of memory management. In the interests of speed, memory is all over the place. 2MB are embedded into Flipper (GameCube's GPU) (framebuffer... which is the place that every pixel on the screen is rendered), 24MB are the main system memory (most speed critical stuff is stored here), and 16MB is lower speed general purpose memory (commonly used for audio). GameCube's architecture stresses efficiency more than anything. As a result, a special form of memory with EXTREMELY low latency is used on GameCube. Memory operations to the main system memory are extremely fast, but a little bandwidth limited.

Xbox chooses the PC approach (with a twist). While on the PC, memory is kept on both the GPU (to store speed critical graphics related stuff), and the main memory (everything else). Xbox is similar... but there's no GPU memory. EVERYTHING feeds off the system memory. And the bus to that memory runs at 133MHz. Xbox has a good deal more memory than GameCube... but at a cost of a great deal of speed. Make no mistake. The unified memory architecture found in the Xbox is the achilles heel of the Xbox. Xbox might very well be as fast as all the fancy numbers Microsoft likes to spout out if the memory architecture was better.
Korte samenvatting: Cijfers betekenen vrij weinig. Het gaat uiteindelijk er veel meer om hoe er met de systeembronnen wordt omgesprongen en hoe goed er geprogrammeerd wordt. De Dreamcast had ook spellen die er beter uitzagen dan de PS2.
Als de Revolution er uit zou zien als op deze pic, dan is het bij voorbaat al met controllers met draadje.
Of daar moeten ze een infra-rood oploosing voor vinden net als bij de XBOX met het "dvd pakket".
Backward compatability? je moet nog wel ergens je ouderwetse NGC controllers of je Bongo's op aan kunnen sluiten he?
Werken die bongo's niet via de memorycard ingang? (net zoals de mic bij MP6)
Nee, deze sluit je aan op een controllerpoort. :D
1 woord... Wave Bird

Nintendo heeft al een zeeeerrr goede draadloze controller !
Echt al 3 jaar zo onderhand? prachtig ding werkt perfect.
Ontvanger doe je in de aansluiting en klaar is kees.
Ik heb nooit begrepen wat mensen zo boeiend vinden aan graphics, het hele idee van games is goede gameplay.
Hoe dan ook er staat nog een grote verassing the staan van zowel Sony als Nintendo.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb zo het gevoel dat ze samen gaan werken. Ik heb echt niks om dit te ondersteunen, alleen het gevoel. Het zou wel beter zijn, het marktaandeel van Sony gecombineerd met de altijd briljante Nintendo spellen (en in dit geval ook hardware want het is een Revolution).
eeuhm, sony zou vroeger een uitbreiding maken voor de SNES zodat deze CD ondersteuning hadden zoals de MEGACD van sega, maar sony heeft het ontwerp gebruikt om zelf van project x de playstation te maken, vandaar dat de afkorting psx vrij vaak gebruikt word!

Dus ik vrees dat die twee geen vriendjes meer gaan worden.
klopt, de gameplay van pacman ownt ook gewoon
"Ik weet het niet zeker, maar ik heb zo het gevoel dat ze samen gaan werken. Ik heb echt niks om dit te ondersteunen, alleen het gevoel."


Vergeet dat gevoel van je maar! Nintendo zal nooit en te nimmer gaan samenwerken met Sony of vice versa!

Twee kemphanen die het ineens goed met elkaar kunnen vinden?? Never!!!! Die twee zijn als water en vuur kan ik je uit eigen hand vertellen.

Daarvoor beconcurreren de twee elkaar op veel te veel fronten (bv. Blu-ray en HD-DVD).
@ Gordijnstok

Dit is niet het "echte" Nintendo conceptontwerp,
maar gewoon een hobbyprojectje van een enthousiaste 3ds Max fanaat!
Het mag dan wel een render zijn, wat overigens overduidelijk is, dat wil alleen niet zeggen dat het om een projectje gaat van de eerste de beste fanaat. Evenals de Xbox, zijn daar natuurlijk eerst ontwerpen van gemaakt met 3ds of photoshop bijvoorbeeld, heel logisch en wil niet gelijk zeggen dat het een fake ontwerp is.
zou het niet grappig zijn als IBM ineens met een console op de markt kom met een Intel processor die alle 3 de andere consoles zwaar owned ? :)
Nee het zou veel mooier zijn als SEGA ineens uit het niets een Console op de markt gaat zetten wat alle andere 3 doet vergeten. Maar helaas dat zit er niet meer in denk ik. Ik heb mijn oude Meda Drive dan ook nooit weggedaan, met games als Sonic 2, Street Racer en Power Rangers :P Heb ik me in die tijd prima vermaakt, vooral Power Rangers, met vrienden dan was het 100% zker weten ruzie :D
Inderdaad, dit lijkt op zo'n centrifuge :P
Ik heb ook zo'n apparaat en daar hangen nog gesmolten kaasresten aan vast.
Misschien kan je met warmte van de ingebouwde CPU wel een potje thee zetten :Y) .
@ RJ

De verkopen van de GameCube zijn tegen gevallen, waardoor PS en XBOX geprofiteerd hebben van hun aandeel, ook al heeft microsoft verlies geleden op de XBOX.

Xbox en PS gaan zich toch richten om Multi Media en Nintendo niet, dus zullen de mensen de nieuwe Nintendo minder snel kopen, simpelweg omdat ze bij XBOX 360 of Playstation 3 meer krijgen voor hun geld.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True