Google beperkt gebruik Gemini 3 Pro en Nano Banana Pro voor gratis gebruikers

Google lijkt het gebruik van Gemini 3 Pro en beeldgenerator Nano Banana Pro te beperken voor niet-betalende gebruikers. In een aangepast ondersteuningsdocument staat voortaan geen harde limiet meer; Google waarschuwt nu dat de dagelijkse limiet 'regelmatig verandert'.

Google heeft een ondersteuningspagina aangepast waarop de limieten van zijn verschillende llm- en AI-modellen staan. 9to5Google merkt op dat die pagina in de afgelopen dagen is bijgewerkt, met name met de limieten van beeldgeneratie met Nano Banana Pro. Dat is Googles recentste tool, die het eerder deze maand online zette. Gratis gebruikers, dus zonder een van Google AI-abonnementen, konden tot nu toe maximaal drie afbeeldingen per dag maken met Nano Banana Pro. Op de nieuwe ondersteuningspagina staat volgens 9to5Google nu dat gebruikers nog maar maximaal twee afbeeldingen per dag mogen maken, al is op de Nederlandse vertaling van de pagina alleen nog een algemene melding te zien dat gebruikers 'algemene toegang' tot beeldgeneratie krijgen, wat vervolgens niet wordt gespecificeerd.

Wel heeft Google op de pagina gezet dat er 'veel vraag is naar beeldgeneratie en -bewerking'. "Limieten kunnen regelmatig veranderen", schrijft Google. Gebruikers die de limiet bereiken van hun Nano Banana Pro-gebruik, worden dan automatisch teruggezet naar de reguliere Nano Banana.

Hetzelfde geldt voor Gemini 3 Pro, dat ook eerder deze maand uitkwam. Daarbij konden niet-betalende gebruikers aanvankelijk maximaal vijf prompts per dag opgeven. Op de ondersteuningspagina is dat nu, net als bij beeldgeneratie, aangepast naar algemene toegang.

Google, maar ook andere bedrijven met AI-chatbots, beperken regelmatig het aantal prompts dat gratis gebruikers kunnen opgeven. Dat deed Google ook al bij eerdere Gemini-modellen. Meestal gelden die beperkingen op basis van de beschikbaarheid op dat moment.

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

28-11-2025 • 08:54

47

Reacties (47)

Sorteer op:

Weergave:

Niets is gratis
sterker nog, iedere prompt kost bakken met geld om te verwerken.

Leuk dat de aandelenkoersen exploderen, maar geen enkele (generatieve) AI is kostendekkend. Zag laatst een video voorbij komen hoe AI elektriciteit voor iedereen duurder maakt. (Niet gekeken, want er is om dit moment al te veel slecht nieuws en ik geloof dat ik de strekking wel snap)

Deze bubbel kan me echt niet snel genoeg barsten, hij wordt alleen maar groter en zal de hele economie nu al meeslepen. Ik hoop alleen maar dat het Spaanse pensioenfonds slim genoeg is om niet zoals NL miljarden in die aandelen te hebben zitten...
Nou k denk niet perse dat dit een bubbel is. AI heeft al zeker bewezen toegevoegde waarde te hebben voor veel bedrijven.
Het lijkt er op dat je niet goed geïnformeerd bent. Een prompt verwerken kost gemiddeld even veel als 9 seconden tv kijken.
https://services.google.c...ng_ai_at_google_scale.pdf

Dat klinkt me niet als bakken met geld in de oren, jou wel?

Inmiddels zijn we partijen die een factor 50x tot 100x sneller bepaalde dingen kunnen doen dan voorheen, waarbij de kosten lager zijn dan de traditionele implementatie en ook nog duurzamer. Zelf kan ik nu met 1 prompt een volledige cloud infrastructuur genereren in 2 minuten die volledig aan alle compliance, best practices en wetgeving voldoet én de meest kosten effectieve architectuur binnen de kaders. En dit al meerdere keren gedaan, van hosting van een pwa met apis tot hosting van een streaming dienst met tientallen miljoenen bezoekers per dag.

[Reactie gewijzigd door djwice op 28 november 2025 23:56]

Klinkt als een goede Black Friday deal op 'niets' !
Hij heeft wel gelijk, alles heeft een kost, maar dat betekend niet dat de gebruiker die kost gedeeltelijk of volledig moet dragen. In dit geval word de kost gedeeltelijk gedragen door google voor free users.
Je kan ook tegenwoordig heel goede modellen lokaal draaien, die echt goed concurreren met de grote modellen (in volgorde van beste naar slechtste, maar ook zwaarder (hoewel ik ze draai op een laptop zonder nvidia kaart aan toch 25 tokens per second, ik gebruik vulkan runtime op lmstudio op AMD 395 strix cpu laptop)):
  • gpt-oss-120b
  • qwen3 80b next thinking
  • qwen3 30b 2507 thinking
  • Qwen3 VL 30B
  • GPT oss 20B
  • Qwen3 VL 8B
De VL modellen zijn vreemd, dit horen vision languages te zijn, maar voor één of andere reden scoren ze beter dan de niet vision modellen.

Officieel is er ook deze lijst:
https://artificialanalysis.ai/models/open-source

Maar mijn lijst volgorde is gebaseerd op mijn ondervindingen.

Als ik kan gebruik ik ook mxfp4 wat veel beter werkt dan Q4. Want thinking modelllen doen het slecht op Q4, normaal probeer ik Q6 te nemen wat de thinking beter laat werken, maar mxfp4 werkt ook heel goed en snel.

Hopelijk helpt deze post veel mensen ;-)

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 28 november 2025 14:20]

Ik vind o.a. de formulering en 2023-cut-off date van gpt-oss-120b (frontend gehost bij duck.ai, OpenAI API geloof ik) onredelijk vervelend, los van geen bijlage-support. Hoe ervaar jij evt. beperkingen van dat model als je het zelf host?
De cutoff date van gpt oss 120b is Juni 2024 (https://platform.openai.com/docs/models/gpt-oss-120b)

GPT 5.1 cutoff date was met september 2024 niet veel beter... (https://www.reddit.com/r/OpenAI/comments/1mk91fc/gpt5_knowledge_cutoff_is_still_2024/)

De cut off date is uiteraard enkel een probleem voor gebeurtenissen of producten dat veranderd zijn, sinds die datum, je kan voor de rest nog al de rest doen zoals brieven maken, code schrijven, of eender welke informatie voor die datum ondervragen.

Voor nieuwere dingen, gebruik ik mcp servers om lmstudio toegang te geven tot internet.

De laatste Qwen3 varianten hebben een cutoff date van april 2025, je kan dus ook nog naar die gaan als je echt iets nodig hebt dat gebeurd is na Juni 2024

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 28 november 2025 19:28]

Oh interessant, ik vond het ook al erg oud. Volgens mij was een maand uit 2023 het antwoord van dat model zelf, ik heb het destijds niet zelf opgezocht, want dat antwoord bevestigde mijn vermoeden dat 2024 er niet in zat (misschien zocht ik naar iets na medio '24, dus dat kwam toevallig overeen, kan bij duck helaas niet door chats zoeken). Dat moet dan wel een hallucinatie zijn geweest, het model een beetje zelfkennis bijleren zou het minder zielig maken. :P

Met internettoegang en een neiging om het op te zoeken is een oudere cutoff niet zo spannend, maar Qwen3 is sowieso interessant, thanks!
Ik heb ook wel interesse in mijn eigen model draaien. Waar heb je de AMD 395 strix in draaien? Is dat toevallig op een microutx oid? Vanaf 30b+ modellen met een redelijke token-rate lijkt het me ook wel de moeite waard ze lokaal te draaien
Ik denk niet dat je die zelf kan ergens insteken want het moet verbonden worden met solded ram, omdat het rechtstreeks met de APU module moet worden verbonden.

Ik heb twee 395+ apparaten:
  • de laptop HP 1GA 128GB (voor onderwerg of als ik in de woonkamer wil gaan) < heel duur
  • de gmktech X2 met 128GB (die gebruik ik als ik meer compute nodig heb die kan zichzelf beter koelen aan veel hogere wattage)
Intussen zijn er wel meer apparaten uitgekomen en zijn de non-laptop devices, veel goedkoper geworden
Thanks, heel gaaf!
precies. En gezien de absurde hoeveelheid geld wat hier in gestopt wordt, zal dat allemaal terugverdiend moeten worden.

Beetje een dealer die eerst zn dope 'gratis uitdeelt, en eenmaal verslaafd, de prijs gaat opvoeren.
Dat is met alle moderne tech. Er moet eerst een hele grote berg geld tegenaan om nog iets te kunnen ontwikkelen. En het terugverdienen kan pas later beginnen. Investeerders weten dat

Zeker voor Google kan ik mij voorstellen dat ze heel erg proberen mee te gaan in deze richting. Hun huidige zoekmachine is ten dode opgeschreven en dus ook die inkomsten uit advertenties.
Nope. Zonne-energie is gratis.
Waar haal je gratis panelen en omvormer? :P

Ik snap wat je bedoelt (als ze er liggen betaal je niets meer voor de energie die er uit komt), maar ook hier gaat alleen de zon voor niets op (pun intended)…
"beperkt limieten" klinkt nogal dubbelop :D

verder heel blij met gemini 3 pro en nano banana pro

maar de echte ster van de show die ze onlangs hebben uitgebracht is toch wel de 'dynamische weergave' functie, die ik gebruik om constant om bijv japanstalige graded readers te genereren met alles erop en eraan wat ik wil. ik heb nog nooit zo veel met zoveel plezier zitten leren. gebruik ik verder ook veel voor mijn wiskunde huiswerk en zo

ok, dat kon voorheen ook in canvas maar dat was vaak nogal gebrekkig en vaak werkten de gegeneerde pagina's niet goed. dynamische weergave krijgt het elke keer goed (y)
Kan je voorbeelde van prompten geven voor zowel de taal leren als wiskunde?

Ik zit nammellijk spaans te leren en "graaf" wiskunde (timed kripkes structuren), en weet niet direct hoe ik moet beginnen te prompten.


Alvast bedankt :-)
GRADE = JLPT N5

the user is an english speaker learning japanese.

when the user enters 'go', generate a graded reader using html + css, using as many GRADE level words as possible.

avoid stories about a day in the life of tanaka or whatever. come up with fun, creative, original stories.

the story should be of a decent length, at least a few hundred words. it should be relatively natural and not too 'textbook'- and robot-like, balanced in such a way that non-native student of the language can read it, but that it also approximates what actual native japanese people read and how they speak.

as much as possible, use kanji in the sentences, since learning kanji is of paramount importance. the kanji should be provided with furigana on top of the kanji.

also provide numbers with furigana, especially years!

when hovering over a japanese sentence, a tooltip should appear displaying its english translation. every single japanese sentence on the entire webpage should have translation tooltips, not just the story content itself.

at the end, there should be sections called 'Key Vocab', 'Key Grammar', 'Comprehension Check', and whatever else you deem useful. the 'Comprehension Check' is a multiple choice quiz with challenging questions.

the 'Key Vocab' section should use emoji to help illustrate the words!

make the page look as nice as you can.
https://gemini.google.com/share/0f01e0e2a7a3

https://gemini.google.com/share/ba306401dae4

https://gemini.google.com/share/ad64b6a66f28

het bovenstaande zijn instructies voor 1 van mijn gemini gems. in gemini activeer ik gewoon de gem, ik kies dynamische weergave in de tools, en dan typ ik gewoon 'go' in het promptveld en binnen een minuutje heb ik leuk, fris leesmateriaal.

dit is superieur aan iets wat ik voorheen gebruikte, namelijk flashcards. want die methode werkt wel, maar wordt heel snel heel saai en op een gegeven moment zie je er gewoon tegenop, althans ik wel.

met deze methode ben ik al langer bezig, eerst met de Canvas tool, maar nu vrijwel uitsluitend Dynamische Weergave omdat het gewoon altijd werkt en netjes eruit ziet

het mooie is dat ik altijd nieuw materiaal krijg, in een mum van tijd, gemaakt specifiek op mijn niveau, en hoe ik het wel. dit vind ik het mooiste aan generatieve AI, het is voor mij geen vervanging maar wel een gigantische aanvulling op het nogal saai leermateriaal waar ik gewoonlijk mee werk. de pagina's die ik met gemini krijg, zien er altijd anders uit, steeds nieuwe kleuren, lettertype, plaatjes, verhaaltjes, etc. je weet niet wat je krijgt, het is nogal onvoorspelbaar, en dat is het leuke eraan.

GRADE kan ik binnenkort vervangen met bijvoorbeeld N5 + some of the more common N4

zo kan ik het leerniveau lichtjes verfijnen. want N5 gaat me nu wel gewoon goed af


wat betreft wiskunde, het hangt sterk af van welk onderwerp je op het moment aan het behandelen bent haha, want je wilt nogal specifiek zijn. maar je snapt het idee denk ik wel

[Reactie gewijzigd door angushansen op 28 november 2025 12:43]

Als jouw docent dan ook Gemini 3 pro gebruikt om jouw huiswerk te controleren, komt het geheid helemaal goed.
Limieten beperken. Dat klinkt als ‘minder limieten’?
AuteurTijsZonderH Nieuwscoördinator @Gebruiker7628 november 2025 09:15
Ik pak nog een extra kop koffie hoor
Ja, ik zit ook aan de koffie, hoor O-) Even alerter worden

Ontopic: Er zijn meerdere AI modellen en gevreesd wordt dat klanten dan overstappen naar Bing AI. Google moet hier niet over een nacht ijs gaan. Het gebruik beperken kan gevolgen hebben, maar het is wel een logische stap. Dat maakt het ook zo enorm lastig. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat leiden.
Ik ben ook zeer benieuwd...
Zoals ik begrepen heb... konden gratis diensten als youtube/twitter/etc. lang in de lucht worden gehouden worden, zonder winst te maken. Puur bedoeld om zoveel mogelijk gebruikers te krijgen en later betaald te krijgen (via advertenties of abonnementen). Een inschatting (!) uit 2012 kwam op ongeveer $100 miljoen per jaar voor opslag + netwerk voor YouTube. Ofwel: dat is voor een reus als Google meerdere jaren uit te houden.

Met AI achtige toepassingen is dat veel lastiger. Gemini in de lucht houden, zou zo maar $5 miljard per jaar kunnen kosten (en waarschijnlijk veel meer, afhankelijk van wat je 'operationele kosten' zou kunnen noemen!). De IT reuzen kunnen dat natuurlijk wel neerleggen... maar dat gaat wel pijn doen. En aandeelhouders, gaan dan (over niet al te langen tijd) klagen...

Sommigen zeggen ook dat abonnementen van rond $30 eigenlijk onvoldoende zijn. De kosten liggen feitelijk veel hoger, waardoor ze ook met $30 dollar niet rendabel kunnen draaien.
De kans bestaat dan ook dat het gratis gebruik steeds verder wordt ingeperkt en de abonnementsprijzen (ook voor 'consumenten') een stuk hoger zullen gaan worden.

Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat. Voorlopig willen ze natuurlijk eerst nog meer marktaandeel...

(p.s. ik ben geen financieel expert, ben benieuwd wat andere denken over de kosten van dit soort AI diensten)

aanvulling:
het is ook interessant om te constateren dat deze diensten nog niet volgegooid worden met reclame's... Ik kan me ook voorstellen dat ze dit (nog?) niet durven.

[Reactie gewijzigd door pietvelleman op 28 november 2025 10:58]

AI is dermate nieuw dat mensen er nu nog niet veel geld voor over hebben. Maar als het straks een tool is waar je veel geld mee kan besparen, dan zal de bereidheid om te betalen veel groter worden. De "markt" moet als het ware nog worden gemaakt. Vaak wordt er dan nog onder de kostprijs gewerkt om de interesse te wekken. Als je éénmaal niet meer zonder kan, dan wordt de prijs opgeschroeft. De potentie van AI is groot en daarom schieten die beurskoersen ook zo door het dak. Die koersen zijn niet gebaseerd op het verdienmodel en de prijzen die nu gebruikelijk zijn.

De hardware is op het moment schreeuwend duur en er is ook veel rekenkracht nodig voor elke prompt. Ik weet vrij zeker dat mijn Claude Code Pro abonnement voor Anthropic niet uit kan. Maar als ze de prijs verdubbelen, dan zou ik nog niet vertrekken. Maar eerst moet er een kritische massa "om" zijn en dan gaan ze echt wel aan die knoppen draaien. Gelukkig is er concurrentie mogelijk tussen verschillende aanbieders.
Daarom is gezonde concurrentie ook nodig. Al is het om de kosten in bedwang te houden, maar de kosten zijn enorm en ergens moet het te verhalen zijn want anders gaan ze failliet. Dit is niet zomaar een kwestie van een paar kaasboeren die concurreren, maar het gaat over een zeer groot aandeel. Het laatste woord zal nog niet gesproken zijn. Ik denk dat dit nog een staartje gaat krijgen of het venijn zit hem in de staart.
Mijn persoonlijke aanvullig.

Het zou mijn niet verbazen als de prijzen straks gelijk gaan lopen met veel andere amerikaanse prijsmodellen. Dat is een prijs die niet is gebaseerd op de kosten van het product, maar een percentage van de besparing die je kunt realiseren in manuren. Voor AI zou dat dus nog wel eens een flinke prijsverhoging kunnen betekenen.

Het investeren zie ik gelijk aan hetgeen Musk met Tesla heeft gedaan. Iedere keer zorgen dat je genoeg vertrouwen houdt om de volgende investeringsronde te overleven. Dit proces net zo vaak doorlopen totdat er uiteindelijk een economisch rendabel bedrijf staat.
Voor de beeldgenerator "nano banana pro" hoeft Google niet echt te vrezen dat gebruikers overstappen. Nano banana pro steekt (nu nog) mijlen ver boven de concurrentie uit. Als het gaat om bestaande afbeeldingen (max 14) in een omgeving plaatsen of tekst toevoegen, dan is nano banana nu eigenlijk de enige die dat echt goed doet.

De LLM's ontlopen elkaar niet veel. Ik gebruik die te weinig om daar een abonnement voor te nemen, maar er zijn wel eens dagen dat ik er veel gebruik van maak. Dan switch ik gewoon van de een naar de ander zodra ik een limiet heb bereikt.
anti-muggenspray tegen de muggen.
Toch is het technisch gezien wel correct, de limieten zijn in dit geval 'het toegestane gebruik', en dat wordt beperkt. Klinkt heel vreemd omdat het dubbelop is, maar het is niet fout
Ik zie niet wat daar technish correct aan is.

Taalkundig is het incorrect.

Het omgekeerde van beperken is toevoegen, dus oftwel voeg ik limieten toe, oftewel beperk ik ze, zodanig daat er minder zijn.

En taal is het enige dat telt, want dat iss wat een lezer gebruikt om een artikel te lezen.

:+ Opinie Wijziging:
Ik heb het aan chatgpt gevraagd en volgens hem heb jij Oon gelijk, persoonlijk begrijp ik ook nog steeds niet met zijn uitleg waarom ik en Gebruiker76 ongelijk hebben...
Maar hier is de uitleg van chatgpt thinking:


Superkort uit te leggen zo:
Een limiet ís al een beperking.
Als je een limiet beperkt, verlaag je die grens (minder toegestaan gebruik), je krijgt dus strengere limieten, niet “minder limieten”.
Eventueel met voorbeeld:
“We beperken de snelheidslimiet van 120 naar 100.”
Dat betekent niet minder regels, maar een lagere limiet.
Over mijn reactie zegt chatgpt hetvolgende:
Waarom is gebruiker 3 mis?

Hij maakt twee denkfouten:
  1. Hij verstaat “limieten” alleen als “aantal regels”
    In deze context betekent limiet = grens / maximum toegelaten gebruik.
    • Limieten beperken = die grenzen lager zetten → minder gebruik toegestaan.
      Dat is perfect normaal Nederlands:
    “De kredietlimiet van je kaart wordt beperkt.” = je mag minder uitgeven, niet dat er “minder limieten” zijn.
  2. Zijn “omgekeerde van beperken is toevoegen”-claim klopt niet
    Het echte tegenovergestelde van beperken is dingen als verruimen / verhogen / afschaffen, niet toevoegen.
    • Je beperkt een snelheidslimiet (120 → 100)
    • Je verruimt of verhoogt die limiet (100 → 130)
Dus:
  • Technisch en taalkundig is “limieten beperken” verdedigbaar: je beperkt het toegestane gebruik, i.e. de waarde van de limiet.
  • Het is alleen wat lelijk / dubbelop geformuleerd, maar niet fout.
Ultrakorte reactie die je kan geven:
In dit artikel betekent ‘limieten’ gewoon ‘toegestane gebruiksgrenzen’.
‘Limieten beperken’ = die grenzen lager zetten, dus minder gebruik toelaten.
Dat is taalkundig niet fout, alleen slechte stijl.

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 28 november 2025 14:17]

Ik dacht dat ik op Tweakers zat, maar dit lijkt mij meer iets voor Taalunie :+
Inderdaad, ik weet niet waarom je negatieve score krijgt.

Het is on-topic, het artikel is verwarrend.

Limieten beperken, betekend letterlijk minder limieten

Wijziging: als ik het aan chatgpt vraag dan zegt hij dat we fout zijn (ook al begrijp ik zijn redenering nog niet, want het blijft verwarrend in mijn ogen, waardoor ik volgende keer nog steeds het mis zal interpreteren, zucht... is het mijn autisme die mij hier liggen heeft??? Voor mij zijn er weinige grijs tinten, het is of zwart of wit (vaak een sterke karakter punt maar soms zoals in dit geval kan het in mijn nadeel spelen als chatgpt gelijk heeft) De uitleg van chatgpt heb ik hierboven gepost.

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 28 november 2025 11:50]

gemini pro is ook beperkt trouwens


Ik zit dikwijls aan een limiet en moet dan overschakelen op een lager model.
Ik krijg dan het voorstel om naar AI premium te gaan.

Ik betaal nu zo'n 20 euro per maand
Het lijkt erop dat ze hun eigen succes niet aankunnen. Als betalende Pro-gebruiker krijg ik regelmatig meldingen dat het 'te druk' is en ik het later moet proberen.

​Het meest frustrerende is de video-generatie: ik kan steeds niet gebruiken omdat mijn limiet bereikt is. Het wrange is echter dat die limiet is opgegaan aan mislukte pogingen door technische fouten door overbelasting van hun systeem.

Dat de teller doorloopt, terwijl hun software faalt, is natuurlijk niet de bedoeling. Daar ben je als betalende klant snel klaar mee.

Hopelijk lost deze beperking in gebruik voor niet betalende gebruikers dat capaciteitsprobleem op.
Zo das nog eens een slag om de arm nemen. Het is dat het de gratis variant is, maar je gaat alsnog wel een overeenkomst aan voor gebruik. Vraag me af of dit wel helemaal rechtsgeldig is? Ook als je niet betaald met euro’s maar met je data is er een overdracht. Mogen wij als consumenten dan ook per keer selecteren hoeveel data we delen?
Waarom zou een overeenkomst niet gelden als er geen geld van handen wisselt?
Zo das nog eens een slag om de arm nemen. Het is dat het de gratis variant is, maar je gaat alsnog wel een overeenkomst aan voor gebruik. Vraag me af of dit wel helemaal rechtsgeldig is? Ook als je niet betaald met euro’s maar met je data is er een overdracht. Mogen wij als consumenten dan ook per keer selecteren hoeveel data we delen?
Volgens mij heb jij geen overeenkomst gesloten met Google waarin staat welke diensten ze je moeten leveren. Google heeft plichten als dat ze jouw data op een bepaalde manier moeten verwerken, maar zijn jou als gratis gebruiker verder niets verplicht te leveren.

Zolang jij niet betaald, betaal jij met jouw gegevens. En de hoeveelheid is niet aan jou. Wie betaald die bepaalt.
Je kan prima kiezen hoeveel data je deelt.. daar zijn tig instellingen voor. Naast dat je überhaupt kiest of je van bepaalde Google diensten gebruik maakt.

[Reactie gewijzigd door calvinturbo op 28 november 2025 09:16]

Ja die instellingen van Google die kennen we.
Als je geen data meer deelt, en dus niet meer betaalt, dan krijg je natuurlijk ook niets meer. Dus je hebt de keuze als consument om de voorwaarden te accepteren of de dienst niet te gebruiken. Je vraagt toch ook de supermarkt niet of je zelf de prijs voor een brood mag bepalen?
Wat voor (extra) data deel jij als je Gemini/Banana gebruikt?

En sowieso, ook voor Gmail/Youtube etc mag Alpabet gewoon morgen zeggen dat jij als gratis gebruiker nog maar 1 mailtje mag sturen of 1 video mag kijken? Het is hun dienst...
Als gratis gebruiker heb jij geen overeenkomst met Google en ga je voor elk gebruik een overeenkomst aan, waarbij Google bepaalt wat de voorwaarden zijn. Dat is voor jouw slikken of stikken.

Ga je wel betalen, dan ga je een langdurige overeenkomst aan en kan Google niet zomaar de voorwaarden aanpassen. Dat er dan geen data gedeeld wordt is een fabeltje. Alles wat jij intikt wordt door Google bewaard, samen met nog wat andere gegevens die het van jouw device kan "stelen". Wat Google precies aan data van je opslaat, daar zijn ze nooit duidelijk over, maar in de instellingen van je Google account kan je wel alles terugvinden en eventueel zelfs wissen.
Gemini heeft support voor een privégesprek. Jouw prompts worden dan niet meer als trainingsdata toegevoegd.
Een logische stap. Voor niets komt de zon op.
Met de gratis variant krijg ik er nu met geen mogelijkheid nog een video uit. Gemini geeft aan dat ik aan het dagelijkse quota zit, terwijl ik al weken geen video heb gemaakt. Daarna verwijst het door naar betaalde abonnementen. Als ik vraag waarom dat gebeurd, geeft Gemini aan dat het verplicht is om zo te reageren.
Hoe zit het eigenlijk als je een pixel hebt? Mag je dan wel gratis gebruik blijven maken? Immers betaal je hier ook voor. Qua hardware specificaties is het toestel namelijk geen 1000 euro plus waard

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.