Apple brengt Invites-app uit voor versturen van uitnodigingen voor activiteiten

Apple introduceert Invites, een app waarmee gebruikers uitnodigingen kunnen versturen voor activiteiten en evenementen. Gebruikers kunnen gezamenlijke fotoalbums en afspeellijsten toevoegen aan een uitnodiging. Het maken van uitnodigingen kan alleen met iCloud+.

De Invites-app kan worden gebruikt om unieke uitnodigingen te sturen voor activiteiten en evenementen, schrijft Apple. Gebruikers kunnen voor de achtergrond van de uitnodiging kiezen uit een reeks presets of een eigen foto. Informatie uit Apple Maps en de Weer-app wordt automatisch toegevoegd. Ook is het mogelijk om een gezamenlijke Apple Music-afspeellijst of fotoalbum toe te voegen, waar genodigden nummers en foto's kunnen delen.

De app werkt met iCloud, waardoor gebruikers ook zonder Apple-apparaat kunnen reageren op uitnodigingen. Naast de iPhone-app is Invites te bereiken op andere apparaten via de webversie van iCloud. De Invites-app, die in het Nederlands de naam Apple Uitnodigingen draagt, toont naast een gastenlijst ook wie zijn aanwezigheid heeft bevestigd.

Geruchten over de komst van een nieuwe afsprakentool kwamen eerder deze week al naar buiten. Apple Invites is beschikbaar voor iPhones met iOS 18 of nieuwer. Alleen gebruikers met een abonnement op iCloud+ kunnen uitnodigingen versturen. Deelnemen is wel mogelijk zonder abonnement. Om gebruik te maken van de gezamenlijke afspeellijsten is een Apple Music-abonnement vereist.

Apple Invites

Door Sabine Schults

Redacteur

05-02-2025 • 07:47

96

Submitter: Yeebo

Reacties (96)

Sorteer op:

Weergave:

Deze app is meteen al controversieel. Appmaker Partiful beweert dat Apple’s nieuwe app, Apple Invites, wel erg veel lijkt op hun eigen app (die al enige tijd beschikbaar is). MacRumors heeft hier al een artikel over geschreven.

Op X deelt Partiful bovendien een screenshot van Apple’s eigen App Store-richtlijnen, waarin staat dat apps gebaseerd moeten zijn op eigen inspiratie en creativiteit. Benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt!
Ik zie/snap de claim niet echt, er staat ook onderaan in het artikel:
There are similarities between Partiful and Invites, but event-focused apps and websites are a popular category and there are services that pre-date Partiful too, like Evite. Checking the ‌App Store‌ shows no shortage of popular event planning apps, including Paperless, Invitation Maker, and Punchbowl, in addition to Evite and Partiful, so there is no clear indication that Apple set out to copy Partiful or any app in particular.
Nogal logisch dat je een app krijgt met gelijkwaardige functionaliteit in dit soort categorieen. Partiful was niet de eerste en zal niet de laatste zijn die een invite app ontwikkeld.
Kom nou, Partiful is gewoon haar edgy persona aan het spelen en een website neemt er gretig gebruik van voor de ragebait clicks, check die Xitter tijdlijn van Partiful en oordeel zelf..
Mijn reactie bevat geen waardeoordeel over wat Partiful zegt. Ik vind het hoogstens interessant of we hier nog wat van horen. :)
When Apple creates an app or a feature that has functionality found in a third-party app, it is referred to as sherlocking. The name dates back to a "Sherlock" search tool in OS X that Apple enhanced with features that were cribbed from a third-party app called Watson. Watson's developers accused Apple of copying the product without compensation, and from then on, sherlocking has been used to describe apps that are supplanted by Apple.

Heerlijke term en origin story; Sherlocking.
Ik had verwacht om screenshots te zien die beide apps met elkaar zouden vergelijken (al helemaal van Macrumors had ik meer verwatch); zo te zien betreft het alleen maar aantijgingen.
Zou ook handig zijn als het met Apple Pay integratie kwam zodat je na een gezellige avond met een groep in de stad makkelijk de rekening kunt verdelen. Tikkie heeft nu ook Groepie maar dan moet je toch nog manueel de transacties opgeven en je hebt weer een app nodig. Ik zie liever dat ik vanuit m’n Apple Wallet meteen transacties kan toevoegen.
Wat een heerlijk Nederlandse reactie. Denk niet dat die in cuppertino bij ze op komt
Going dutch wordt vaker in de US gedaan dan in NL is mijn indruk.
Toen ik inderdaad op vakantie was met een vriend in de VS, vroeg echt bijna elk restaurant of we één rekening wilde of gesplitst. Een stuk vaker dan dat je in Nederland de vraag krijgt. (Nu kan het prima bijna altijd in Nederland, maar in de VS is het dus echt compleet normaal ook).
het grappige verschil is vooral dat we in nederland de rekening vaak wel delen maar dan ook gewoon delen. Totaal door X. Dat doen we eigenlijk al heel erg lang. Maar niet op wat iedereen heeft gehad, werkte restaurants ook nooit aan mee. Als je dat wil ga zelf maar rekenen.
Maar ja in Amerika is het bedienend personeel slaafs gemaakt door afhankelijkheid van tips.
Nederlanders sturen je een tikkie voor dat glas cola van 3,-.
Wow. Wat een vrienden heb je dan?
Hier stuurt echt niemand elkaar een tickie
Vandaag betaald Jan en morgen Kees enz.

De de tijd die je nodigt hebt om een tikie te maken is onderhand duurder dan wat je terug vraagt in een tickie van 3 euro
Aardig uurloon heb je dan. Handeling kost letterlijk<10 seconden
Gelukkig ken ik ze ook niet.

Gooi maar eens "tikkie voor laag bedrag" door Google
Sterker nog het is doodnormaal om de rekening te splitten, en dan ook echt op precies wat iedereen gehad heeft.
Hey daar hebben ze toch een woord voor “going dutch” dus wellicht dat het komt :*)
Die spreekwoorden van de Engelsen zijn louter denigrerende, dehumaniserende uitspraken die helemaal niet zo leuk zijn en vooral benadrukken dat wij gierige, onnozele oplichters zijn. Als je ze op Joden zou leggen dan zouden ze echt niet meer kunnen. Dutch courage (jezelf moed indrinken), Going Dutch (gierig zijn), double dutch (onzinnig/onverstaanbaar zijn), Dutch oven (zo gierig zijn dat je scheten onder je deken laten voor de warmte, ipv een kolenschep), Dutch uncle (een eikel), Dutch treat (iemand anders uitnodigen voor een restaurant en hen laten betalen), Dutch agreement (doen alsof je de afspraak niet meer herinnert), Dutch concert (gelal, geruzie), Dutch defence (het ontbreken van), Dutch gold (nepgoud), Dutch generosity (ontbreken van gastvrijheid). Ook niet geheel ontoevallig vergelijkbaar met wat men van Jiddische mensen vond.

[Reactie gewijzigd door Zwarte_os op 5 februari 2025 15:38]

Lekker geslapen?

Je kan het ook anders bekijken, de meeste van die spreekwoorden komen uit de tijd dat Nederland een grote wereldspeler was, wij waren de grootste concurrent. Je ziet vaker dit soort denigrerende/lacherige opmerkingen over rivalen, dat is niets nieuws. Het is alsof je bij een voetbalwedstrijd je tegenstander een compliment geeft, omdat ze de bal huizenhoog over hebben geschoten. Je doet dat voor de lol en om een klein beetje onrust bij de tegenstander te creëren.

In jouw geval lukt dat dus heel goed. Je associeert het met allerlei groeperingen en gebeurtenissen, je zoekt er heel veel achter. In mijn ogen is het meer een soort compliment, dat we ooit concurrerend genoeg waren dat we dit soort spreekwoorden uitlokte. Ik zit er ook helemaal niet mee dat dit wordt gezegd. Wij zeggen immers ook van alles over andere landen, of ben je dat vergeten? Misschien hebben we minder gezegden over de VS, omdat die dat nog een redelijk jong land is. Maar kijk bijvoorbeeld wat we allemaal zeggen over Chinezen.
Waar keur ik die andere dingen goed dan? Onderstreep je niet juist mijn opmerking hier? Dat een hele bevolkingsgroep gebruikt wordt om hele negatieve persoonskenmerken toe te dichten is toch niet meer van deze tijd? Via de invloed van de kritische noot vanuit de VS hebben we bijvoorbeeld Buijszoenen geintroduceerd, zwart uit pietenliedjes vervangen met woorden als lief, spreken we over witte mensen (blank gaat uit van een standaard), we spreken niet meer van retards, mongolen, blinden, of kreupelen maar van mensen met een motorieke/visuele/verstandelijke beperking, zelfs het begrip Master-Slave in de IT wordt ter discussie gesteld. Allemaal goed, maar waarom zou Dutch dan ook niet heroverwogen mogen worden?

Als ik zeg dat je niet zo'n Jood moet zijn dan wordt dat in de meeste kringen ook niet heel warm geaccepteerd. En grapjes over Duitsers of Belgen worden tegenwoordig ook lang niet meer zo leuk en breed ontvangen als vroeger. En over Chinezen of Indiers voel ik dat net zo. Waarom zou je dan niets mogen zeggen over dit onderwerp?

[Reactie gewijzigd door Zwarte_os op 5 februari 2025 15:34]

Iedereen mag zeggen wat hij/zij wil. Wat mij triggerde in jouw comment is niet dat ik het per se oneens ben. Ik vind dat je gewoon heel ver gaat door een directe vergelijking te maken met enorm erge gebeurtenissen, terwijl in de praktijk mensen die deze gezegden gebruiken het niet zo bedoelen. Het is namelijk niet zo dat als iemand "going Dutch" zegt, dat hij/zij gelijk denigrerend over Nederland is.

Dit vind ik overigens hetzelfde met de andere begrippen, we slaan best wel door. Ik zie blanke vla namelijk niet als de superieure vla. Ook de hele master/main discussie voor branches drijft het wat mij betreft wat ver door. Ik denk niet dat mensen die "master" lazen, gelijk de relatie legde met slavernij. Maar goed, de change is gemaakt en het heeft verder nul komma nul impact op mij, dus ga ik er in mee.
Haha, die zie ik ook wel hoor, het moet ook niet zo zijn dat we op alle slakken zout gaan leggen. Ik zag vooral een moment om hier ook eens aandacht op te leggen. In de praktijk merk ik namelijk wel dat dit soort gezegden snel vooroordelen kan oproepen bij zakelijke contacten met Engelsen, zeker als het eerste contact niet zo lekker verloopt.

Zo heb ik in mijn omgeving meegemaakt dat bij Nederlanders verbeterpunten of aanvullingen geven een gebaar is dat je elkaar serieus neemt in de samenwerking, terwijl dat bij Engelsen als een vorm van (passieve) agressie kan overkomen. En andersom ook, als we als Nederlanders geen directe verbeterpunten ontvangen maar alleen een paar vragen krijgen dan zien we dat al snel als dat we samen op 1 lijn zitten en we door kunnen gaan. Terwijl een Engels persoon zich van binnen helemaal opvreet omdat we alle mogelijkheden om zelf te verbeterpunten te vinden naast ons neerleggen.
Mee eens. Op een gegeven moment moet je juist die gevoeligheid loslaten. En ik vermoed dat alle landen / bevolkingsgroepen wel minder lovende toespelingen heeft voor andere landen/groepen.
Ouderwetse moppen drijven ook voor oude vooroordelen maar stom genoeg weten de meesten van ons dat het niet meteen ook de werkelijkheid is. De mop wordt ook een stuk minder leuk "een gierig persoon en een persoon die heel erg dom is lopen een bar in..." of vervang al naar gelang land van oorsprong.

Overigens hebben we hetzelfde gedaan met dieren - ook die krijgen vooroordelen toegewezen die echt niet hoeven te kloppen. Domme ezels, slimme vossen, vieze ratten, luie varkens.
Mag zeker ook niet meer? :9
Maar wij Nederlanders zijn toch ook onnozele gierige oplichters. Ik zie ze meer in het kader van dat wíj́ juist weer goed zijn in het afkraken van Belgen in onze moppen en de Fransen maar onaardig volk zijn :)

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 5 februari 2025 13:18]

Haha nu je het zegt. :) Misschien wel, ze doen dat met bijvoorbeeld Revolut ook. Ben ook vaker met US vrienden gaan stappen of aan het reizen geweest en daar is het vrij normaal om aan het einde van de avond/reis alles op 1 hoop te gooien en dan te verdelen. Of inderdaad dat men de ene keer Jan en de andere keer Piet een rondje bier pakt werkt ook prima.
Dat doen we hier met mn kameraden in Ierland ... genaamd "Revolut" :D ... eventjes snel 50 eur toevoegen via Apple pay .. en done! en je kunt zo de rekening verdelen ;) en ik doe het zelfs met mn maten in Zweden ... mischien een tip voor Nederlanders die in Nederland wonen ? .. ik weet dat de Tikkie app bestaat ,maar ik heb geen idee wat het is . :Y)
Nog makkelijker dan jij beschrijft.
Of als je ING app hebt vanuit daar direct kunen sturen (betaalverzoek). Zonder moeilijk via andere bank of nog geld toevoegen via apple pay.

toevoeging. Bij andere banken zal het zo ook wel werken, Volgens mij is Tikkie een initiatief van ABN en misschien nog wel van ABN.

[Reactie gewijzigd door Dream_ON op 5 februari 2025 15:36]

50 euro zijn 3 Guinness pints in de Temple Bar :D Ik mis het alweer. Maar Revolut is ideaal ja!
Jah .. als je daar gaat zuipen , verdien je t om zoveel te betalen voor een pint ;) ... in mn dorpje waar ik woon is t 6 euro voor een Guinness
Is dat niet hetzelfde als dat ik de bank app open, ik de afschrijving aanklik, klik op betaalverzoek, aantal personen opgeef en dit deel naar de groepsapp?
Even lomp, maar ga je via datum prikker of zo een datum prikken om dan vervolgens zo’n uitnodiging te maken om vervolgens samen af te rekenen?

Ik snap het nut van deze app ook niet. Hoogstens als je 16 wordt dat je zo’n uitnodiging verstuurd maar ik kan echt geen ander evenement bedenken waarvoor ik deze app zou gebruiken.
Ben benieuwd hoe datumprikker de concurrentie hiermee aangaat.
Datumprikker is toch net wat anders dan Apple Invites waar de datum al bekend is ;)
Inderdaad, Apple Invites is dan ook echt bedoeld om een uitnodiging te versturen en niet op te plannen.
Voor nu. Je kunt natuurlijk verwachten dat er een update gaat komen waarmee je een datum kan prikken voor een activiteit
Waarschijnlijk niet. Dit lijkt echt zo’n release and forget app. Net als Journals.
Als Datumprikkerzijnde kun je daar niet van uitgaan en zul je toch wat moeten bedenken voor het geval dat
Waarom die invites dan weer alleen gemaakt kunnen worden door iCloud+-gebruikers is mij echt een raadsel. Hopelijk is dat tijdelijk, want ik zie niemand iCloud+ afsluiten alleen voor deze app.
Je geeft zelf al het antwoord, ze proberen meer mensen over te halen een abonnement te nemen, want dat is een constante inkomstenstroom voor een bedrijf. En een extra dienst kan dan net de doorslag geven om dat af te sluiten.
Hmmm, ja, daar heb je wel een punt. Ik zie dat je al iCloud+ hebt vanaf €1 per maand, dus het kan goed zijn dat mensen dan toch overstag gaan, want je krijgt er ook extra cloud opslag voor.
Valt me nu alvast tegen, maar had niet anders verwacht van Apple. Twee belangrijke features, het delen van een playlist en het delen van foto’s vereist dat je Apple Photos of Apple Music gebruikt.

Jammer, maar dan maar geen Apple Invites.

Spotify is toch nog altijd de veiligste manier om muziek te delen, je weet in Nederland bijv bijna 100% zeker dat iemand Spotify gebruikt. ipv Apple Music.
Spotify is toch nog altijd de veiligste manier om muziek te delen, je weet in Nederland bijv bijna 100% zeker dat iemand Spotify gebruikt. ipv Apple Music.
Dat is nogal een aanname. Genoeg mensen die YouTube Music of Apple Music gebruiken. Het is volgens deze link uit 2018 wel de populairste dienst, maar zeker niet "100% zeker" dat mensen Spotify gebruiken.

Daarnaast natuurlijk best logisch dat je Apple Music moet hebben om aan een Apple Music lijst liedjes toe te voegen. Hetzelfde met foto's, al zie ik daar nog wel een soort van uniek mailadres per album ontstaan, zodat je foto's kan mailen en dat die dan aan het album toegevoegd worden. Ooit.
Je hebt al fotolijsten die aan meerdere accounts gekoppeld zijn, gedeelde albums, daar kan je gewoon foto's in plaatsen in plaats van te mailen :)
Maar die fotolijsten hebben ook weer een eigen app, beetje hetzelfde probleem, afgezien van het feit dat die app beschikbaar is voor Android en iOS.
Ik bedoel niet fysieke fotolijsten, maar gewoon lijsten met foto's, ook wel gedeelde albums genoemd. Dacht dat dat duidelijk was in mijn comment haha. Laten we alsjeblieft geen foto's aan lijsten toevoegen via mail.
Ah op die fiets! Mijn ouders hebben namelijk zo'n fotolijstje staan waar je met een app vanaf meerdere devices foto's kan uploaden :P
Ik weet niet of veel mensen spotify hebben, ik heb het nooit gebruikt. Zou eerder juist YouTube music gebruiken. Iedereen heeft wel een Google/YouTube account, is tenslotte gratis. Het beste zou natuurlijk zijn dat onze vrienden van de eu zouden zorgen dat dit soort dingen niet afhangen van een abbo bij een enkel tech bedrijf maar ja dat is natuurlijk te veel werk.
Iedereen heeft wel een Google/YouTube account, is tenslotte gratis.
Spotify heeft ook gewoon gratis accounts, dus dat moet het verschil niet zijn.
Voor gratis gebruikers wordt een playlist vaak aangevuld of gehusseld. Je hebt niet de garantie dat je dezelfde tracks te horen krijgt als de uitnodiger bedoeld heeft.
Spotify gratis is echt onbruikbare meuk. Als je dan een playlist van iemand krijgt opgestuurd zijn de helft nummers die spotify zelf heeft toegevoegd, je kunt alleen luisteren in shuffle, en je hebt maar 5 skips. Oh en reclame tussendoor

Wil je dus even een specifiek nummer hebben dan is dat gewoon niet te doen.

Nee spotify free is echt een wassen neus.
Ik weet het niet want ik gebruik het niet, maar geldt dat ook niet voor gratis YouTube music?

En gratis wordt steeds meer het omgekeerde; flinke irritatie door reclame en verminderde functionaliteit en bovenal: veel tracking. Waardoor je dus betaalt met je tijd, je gegevens en je bestedingsgedrag [want het werkt vast el een beetje, al die reclame]. Helaas geeft een betaalde variant niet eens de garantie dat tracking wegvalt...
maar geldt dat ook niet voor gratis YouTube music?
Volgens mij is dat alleen de reclame, maar verder geen beperkingen.

Maar YT an sich is natuurlijk: hier heb je linkje, druk play. Dat is met Music volgens mij niet heel anders.
Twee belangrijke features, het delen van een playlist en het delen van foto’s vereist dat je Apple Photos of Apple Music gebruikt.
Ik heb het nooit gebruikt. Wel een keer geprobeerd maar vond het een verschrikkelijk onhandige en lelijke UI. Geluidskwaliteit was ook niet echt geweldig.
Geluidskwaliteit was ook niet echt geweldig.
Van alle opties die er momenteel op de markt zijn die niet Tidal en Qobuz heten is Apple Music veruit de beste als het om geluidskwaliteit gaat.
Spotify is toch nog altijd de veiligste manier om muziek te delen, je weet in Nederland bijv bijna 100% zeker dat iemand Spotify gebruikt. ipv Apple Music.
Waarom zou ik voor Spotify gaan betalen , als Apple music me lossless muziek aanbied zonder extra kosten ? :Y)

Goed voor het reizen gebruik ik een Iphone+macbook air gebruiker .. maar op mn gaming pc (W11) is het meer aangenamer om het op lossless te beluisteren dan die 320kbs spotify mp3

[Reactie gewijzigd door Metallize op 5 februari 2025 10:31]

Ik ben juist over gegaan naar Apple Music, doordat ik in het Apple eco systeem zit vanuit zowel werk als privé (het werkt gewoon aangenaam voor mij, discussie over wat beter is heeft geen nut). Spotify integreerde slecht met veel van de Apple functionaliteiten waardoor ik overstag ben gegaan. Zo ken ik genoeg mensen die Apple Music of zelfs YouTube Music gebruiken, ik denk dat bijna 50% van de mensen waar ik dagelijks mee spreek niet bij Spotify zitten.
Net even getest en het is een prima app. Dat het lijkt op een bestaande app is frappant, maar dat is niet mijn probleem. Het zit lekker simpel in elkaar en makkelijk om mensen uit te nodigen.

Het enige wat jammer is is dat je schijnbaar wel moet inloggen of iets als je een linkje stuurt naar iemand. Ze zouden daar een knop 'voeg toe aan agenda' moeten neerzetten die het event dan exporteert.
Apple Invites lijkt in dat opzicht wel een waardeloze feature inderdaad, zelfs 99/100 mensen met een iPhone hebben geen Apple Music naar mijn weten.

Persoonlijk vind ik Spotify fijner dan Apple Music (Grotendeels door gewenning), maar het is wel echt een ding dat Spotify nog steeds geen AirPlay v2 support, en dat de muziek d.m.v. je telefoon moet worden doorgelust voor smart speakers.

Kort samengevat: Spotify + Apple werk gewoon niet lekker samen, half door Apple en half door Spotify zelf.

Dat is ook gewoon dat Spotify hardnekkig niet deze feature (Airplay 2) implementeert omdat ze niet blij zijn met Apple en de fees en dergelijke. Maar moet de gebruiker daar de dupe van zijn?

https://community.spotify...p/5647155/page/4#comments
Ik heb mijn muziek op mijn NAS staan en stream het vanaf daar. Ooit begonnen met het rippen van al mijn CDs, later aangevuld met albums die ik digitaal aanschaf. Ik moet er niet aan denken dat ik geen controle heb over mijn muziek.
  • Streamingdienst vervangt nummer met het woord “fuck” erin door een gekuiste versie.
  • Artiest zegt contract op en muziek verdwijnt ineens van streamingplatform.
  • Trump verbied het streamen van “woke” muziek.
Los van deze scenario’s (waarvan de eerste twee in de praktijk al af en toe gebeuren) is er ook muziek die op geen enkel streamingplatform aanwezig is, zoals enkele eigen opnamen die ik heb.
Het is na Journals een zelf non app. Het brengt niets nieuws. Daarnaast kun je met bijvoorbeeld datumprikker ongeveer hetzelfde én ook nog eens een datum prikken.

Naast Photos en Muziek heb je ook iCloud+ nodig :? Het lijkt me niet dat de aankoop daarvan nu ineens storm gaat lopen…

Ik vraag me echt af wie er met dit idee gekomen is, of ze de wens (als die er al was) goed begrepen hebben en of dit weer een release en forget app is, zoals er wel meer zijn de laatste tijd…

[Reactie gewijzigd door iAR op 5 februari 2025 13:22]

Wat een kromme redenatie. Ik heb nog nooit spotify gebruikt, omdat ik juist Apple Music heb. Waar komt die 100% zekerheid dan nu vandaan?
Gisteren even mee zitten spelen. Werkt echt goed. Meer opties dan je op het eerste oog kan zien.
Over het algemeen ben ik niet enthousiast over hoe Apple dingen uitrolt waarbij je dingen wilt delen of samen wilt werken met anderen.
Dan krijg je van die halfbakken oplossingen voor je niet-Apple contacten. Vanuit hun perspectief kom ik dan weer met zo’n irritante Apple app aanzetten waar zij dan weer moeite voor moeten doen.
Dit geldt voor mij persoonlijk, als iemand die Google uit z'n leven probeert te verbannen, natuurlijk ook de andere kant op. Moet je weer inloggen met je Google account, weer een app downloaden etc.

Ik merk wel minder tegenstribbelen van iOS-gebruikers als ze iets op Google moeten doen, dan andersom. Dit noemde Wout laatst ook in een Podcast-aflevering.
Het grote verschil vind ik tussen Google en Apple dat als je dan een gratis Google account hebt, je ook zowat alle features tot je besschikking hebt, zelfs zonder je er om vraagt.
Bij Apple daarentegen zul je ook een Apple machine moeten hebben. Met een iPhone kom je dan al een heel eind, maar voor alles is een Mac of een iPad ook wel zo handig.
Heb je geen Apple hardware, dan werkt het of omslachtiger of je hebt gewoon minder functionaliteit. Voor die Google samenwerk dingen daartentegen heb ik geen Android device nodig.
Even een invite als test uitgestuurd. Ik vind het apart dat er niks in je agenda wordt geblokt..
Je kan het volgens mij wel handmatig met een knop in je agenda zetten. Maar als jij degene bent die de invite maakt, dan kun je er zeker van zijn dat je dit automatisch in je agenda wilt, dunkt me.
Nou, fijn om te zien dat ze bij Apple na het doorslaand succes van Apple Intelligence niet gestopt zijn met innoveren.

Ok, een wat zure reactie misschien, maar dit voelt echt als zo’n app waar ze minimaal onderhoud aan gaan doen en dat gaat blijven hangen in middelmatigheid.

Deze kan op de stapel samen met Freeform en Journal.
Hoe kun je nu gemakkelijker activiteiten en evenementen plannen als alles op Apple gebruikers is gericht?
Alleen de organisator hoeft het te hebben. Het idee er achter is dat mensen met icloud+
een storage abonnement hebben.
Ja, ja, gezamenlijke Apple music speellijst voor Android gebruikers....
Of het veel gebruikt wordt betwijfel ik, maar Apple Music voor Android bestaat toch echt.
Apple Music is gewoon beschikbaar voor Android.
Waarom niet, die app is er toch? En de kwaliteit van het geluid is een stuk beter dan een Spotify bijvoorbeeld. Het is alleen de vraag hoeveel mensen het echt gebruiken op Android.
Apple Music is beschikbaar voor Android, Windows en website.
Dat kan niet. Dit is de praktijk van misbruik van een dominante marktpositie (Dit zeg ik als persoon die ook steeds dieper in dat ecosysteem zit)
"Buy your mom an iPhone :D"
Als organisator heb je een iCloud+ abonnement nodig, maar deelnemers kunnen zichzelf aanmelden via een browser. Dus ja, heb je een Android telefoon dan val je (om te organiseren) buiten de boot.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.