OnePlus kondigt foldable Open aan voor 1799 euro

OnePlus kondigt de Open aan, de eerste foldable van het merk. Het toestel heeft opengeklapt een scherm van 7,82". Aan de buitenkant bevindt zich daarnaast een 6,31"-scherm. De OnePlus Open komt op 26 oktober uit in Nederland en België voor een adviesprijs van 1799 euro.

De OnePlus Open wordt aangedreven door een Snapdragon 8 Gen 2-soc. Het toestel heeft aan de binnenkant een flexibel amoledscherm van 7,82" met een 2k-resolutie van 2440 x 2268 pixels en een verversingssnelheid van maximaal 120Hz. Het scherm ondersteunt het volledige DCI-P3-kleurenspectrum en heeft een piekhelderheid van 2800cd/m². Volgens OnePlus kan het hoofdscherm tenminste een miljoen keer dubbelgevouwen worden. Het amoledscherm aan de buitenkant van het toestel is 6,31" groot en heeft dezelfde specificaties, afgezien van de resolutie, die 2484 x 1116 pixels is, wat overigens vanwege de andere verhouding ook op 2k neerkomt.

OnePlus heeft drie cameralenzen in een cameramodule aan de buitenkant van het toestel verwerkt. Dit eiland bevat een 48-megapixelhoofdcamera, een 64-megapixeltelefotolens en een ultragroothoeklens met een 48-megapixelresolutie. Aan de binnenkant is ook nog een enkele selfiecamera aanwezig met een 20-megapixelresolutie.

Vooralsnog is er slechts een variant van de OnePlus Open aangekondigd, namelijk met 16GB aan Lpddr5-geheugen en 512GB UFS 4.0-opslagruimte. De accu heeft een capaciteit van 4805mAh en kan met een vermogen van 67 watt opgeladen worden, wat volgens OnePlus betekent dat het toestel volledig opgeladen kan worden in 42 minuten. Het merk levert een compatibele oplader en kabel bij het toestel, dat alleen in de kleur Emerald Dusk verkrijgbaar is.

OnePlus OpenOnePlus Open
OnePlus OpenOnePlus OpenOnePlus Open

Door Yannick Spinner

Redacteur

19-10-2023 • 19:32

122

Submitter: eNaSnI

Reacties (122)

Sorteer op:

Weergave:

Ik geloof de foto's eigenlijk niet. Geen enkele vorm van vouw zichtbaar, lijkt me sterk.
Toch zei MKBHD hetzelfde, in vergelijking met alle andere foldables dat deze bij dagelijks gebruik nauwlijks merkbaar of zichtbaar was.
En het scherm was bij Mkbhd al binnen 3 weken voorzien van een hele rij dode pixels… daar zit je dan met een telefoon van 1799 euro
dat kan met elk toestel gebeuren, ook met je iphone of samsung.
heeft niks met het end product te maken.
De dode pixels zitten ter hoogte van het scharnier. Nog even afwachten op de reactie van OnePlus maar je kan al voorzichtig een conclusie trekken.
Conclusies trekken lijkt me een bijzonder slecht idee als je de data van 1 toestel extrapoleert naar alle toestellen van dit type.
Conclusies trekken lijkt me een bijzonder slecht idee als je de data van 1 toestel extrapoleert naar alle toestellen van dit type.
Toch is dat precies wat de meeste mensen doen als ik vraag of ze denken dat er buitenaards leven is: er is leven op de enige planeet waar ik ben geweest, dus dat zal wel de standaard zijn :)

Alle cynisme terzijde, als je één toestel test en die is heel goed, dan geef je als recensent toch ook een goede score? Terwijl het kan zijn dat ze bewust uit duizenden modellen de mooiste hebben opgestuurd. Als ze uit duizenden modellen een slecht model naar een recensent sturen dan geeft dat zeker reden om twijfels te hebben over de kwaliteit.
Goh, het is ook heel voorzichtig conclusies trekken. Misschien is behoedzaamheid een betere term. Er zit ook een best logische gedachtegang achter; "De dode pixels zijn niet random, maar zitten op het scharnier. Alle toestellen van dit type hebben dat scharnier, dus hoe gevoelig is dat scharnier voor dode pixels?" Dat is een coherente bedenking, en een redelijke reden zijn om behoedzaam te zijn om zo'n toestel te kopen tot er meer info is.
Hoeveel reviews heb jij gezien van een iPhone of Samsung toestel wat geen foldable is waarbij dit gebeurd is? Ik nog niet een...
Voornamelijk de samsung oled panelen hadden hier een reeks van. Google maar eens green line issue dan kom je op merken zoals Samsung, Oppo, Oneplus en wie nog meer een samsung paneel gebruikt.
Mijn eigen iPhone 14 had een groepje defecte pixels na een maandje ofzo.
Dat is de magie van fabrieksnieuw te zijn en nog nooit ogpevouwen te zijn. Ja, na gebruik ga je stilaan een vouw zien vormen. En neen, in dagelijks gebruik valt dat amper op en stoort het niet.
Wordt de OnePlus dan open in de doos geleverd?
Ik heb gisteren een Samsung Fold 5 uit de doos gehaald, die zat er gesloten in en had dus al direct een vouw erin.
Uh, mijn Fold 5 zat gewoon open er in hoor ;)
Ja dat wordt 'ie.
Zowel m`n fold 4 als m`n fold 5 waren open in de doos. Bij de oneplus hetzelfde (zie Dave2D review)
De doos is dus ook breder dan die bij een normale slabphone, dus hij hoort er open in te liggen. Als je hem gesloten aantroft, en het is een originele Fold 5 verpakking, dan moet hij dus heen en weer hebben kunnen sliden; kan niet anders.

Dave2D zei ook in zijn review dat na het vouwen de crease er direct is, logish ook. Enfin hij had in zijn review een felle lamp op het toestel , om zo die crease te accentueren; nou het lijkt bijna net zo als de crease op m`n fold 5 hoor, mishien marginaal minder. Vooruitgang is natuurlijk altijd goed, maar het is imo niet super noemenswaardig t.o.z de F5.
Je hebt helemaal gelijk (@MitchellHearth ook), vergiste me, hij zat open in de doos. :$

Die vouw is er wel onmiddellijk en ik persoonlijk stoor er mij eigenlijk toch wel aan.
De reviewers zeggen dat het out of the box vrij goed te zien is op elke andere vouwbare telefoon. Dus het niet alleen omdat het nog nieuw is.

Ja het kan naderhand erger worden maar dat geldt voor alle vouwbare schermen.
Ik geloof de foto's eigenlijk niet. Geen enkele vorm van vouw zichtbaar, lijkt me sterk.
Is ook niet zo, alleen tijdens dagelijks gebruik en zeker recht van voren zie je die vouw eigenlijk niet. Dat zie je ook op de foto’s van GSMArena, precies van voren is hij niet zichtbaar.
Ik heb de Flip 5, die vouw "zie" je, maar je moet het zien net als die klok in je woonkamer. Heel erg snel verdwijnt dat naar de achtergrond en filter je het er eigenlijk uit, net als het tikken van je klok.
https://www.youtube.com/watch?v=nk0GiiwRS24

Nee hoor is echt de beste die er momenteel is op dat vlak.
Mwa.. nog niet overtuigd... laat veel apps zien die niet op de breuk zitten.. veel opgepoetste video edits...

Hier valt het op wat ik bedoel: https://youtu.be/nk0GiiwRS24?t=341

M.a.w. storend hoor... lijkt wel of er een los plastic vel op ligt....hoek linksboven krijg ik ook kippenvel van.

Ze laten veel zien, veel mooi gemonteerd. Die multiapps houd er ook rekening mee en zet een zware balk op de vouw zodat het minder opvalt. Goed opgelost.

Maar ben bang dat ik dit ook niet ga trekken.

paar seconden later is weer de opgepoetste versie:

https://youtu.be/nk0GiiwRS24?t=348

Nah... marketing video.
Je kijkt er normaal recht op hoor, en doen alsof dat fake is gaat wel heeel ver.
Mwa.. nog niet overtuigd... laat veel apps zien die niet op de breuk zitten.. veel opgepoetste video edits...

Hier valt het op wat ik bedoel: https://youtu.be/nk0GiiwRS24?t=341

M.a.w. storend hoor... lijkt wel of er een los plastic vel op ligt....hoek linksboven krijg ik ook kippenvel van.

Ze laten veel zien, veel mooi gemonteerd. Die multiapps houd er ook rekening mee en zet een zware balk op de vouw zodat het minder opvalt. Goed opgelost.

Maar ben bang dat ik dit ook niet ga trekken.

paar seconden later is weer de opgepoetste versie:

https://youtu.be/nk0GiiwRS24?t=348

Nah... marketing video.
Check mijn review/foto's https://tweakers.net/productreview/311382/oneplus-open.html

Als je wilt zie je hem natuurlijk echt wel, we moeten niet pretenderen dat ie er niet is, maar valt hij op en heb je er last van? Zeker niet! Ik durf zelfs te stellen dat het echt heel erg subtiel is en je er bij normaal gebruik echt niets van merkt. Ik heb mij al meermaals vergist in het dichtklappen mbt oriëntatie van de telefoon.
thanks! heel duidelijk
Het is wel mogelijk, maar ik ben benieuwd wat het met de stevigheid van het scherm doet.

Mijn OnePlus 7T Pro kwam met zo'n zachte gel-achtige screen protector vanuit de fabriek, was heel fijn en kleine krasjes verdwenen na een paar minuten, maar over tijd kwamen daar grotere groeven in die niet meer weggingen. Ik heb nooit meer zo'n zelfde screen protector kunnen vinden, wat ik erg jammer vind want dat was wel de fijnste die ik ooit gebruikt heb en die had ik zonder problemen iedere paar maanden een nieuwe geplakt.
Maar als ze die optie hebben doorontwikkeld en verwerkt hebben in de toplaag van hun foldable kan ik me heel goed voorstellen dat het een paar weken of zelfs maanden duurt voor je een vouw gaat zien.
Bedoel je misschien Clearplex ? dat is zo'n gelachtige screen protector waarbij kleine krasjes weer verdwijnen. ik laat die al jaren aanbrengen op elk nieuw toestel die ik aanschaf.
Ik weet niet precies wat het was, het zat er al op en ik kon het in de specs ook niet vinden, maar dat klinkt wel hetzelfde inderdaad
Jij bedoeld waarschijnlijk een hydrogel film ipv glas/plastic. Ik heb er nu ook 1, op mijn OP 9 pro, van ali voor een schijntje... ;) Het is echt een aanrader, helemaal als je scherm compleet aan diggelen ligt zoals de mijne, dan voel je de krassen niet meer :D
Kijk eens bij de PhoneLab. Die hebben een soort coating wat zij over het scherm plakken. Zacht en soepel. Het enige nadeel wat ik had was dat na een jaar aan de zijkant het hoesje tegen die rand aanscheurde en het daar losliet. Maar voor de rest erg prettig spul om op je scherm te hebben. Voor mijn OnePlus 8T kostte het iets van EUR 26,-.
Ik geloof de foto's eigenlijk niet. Geen enkele vorm van vouw zichtbaar, lijkt me sterk.
Er bestaat ook nog iets als innovatie hé ;) .
Ja, maar dat is duurder dan Photoshop ;)
heel veel zeggen, de vouw zie je niet of je moet er echt goed op letten.

Mrwhoistheboss is er eentje van.
https://www.youtube.com/watch?v=nk0GiiwRS24
Ik geloof de foto's eigenlijk niet. Geen enkele vorm van vouw zichtbaar, lijkt me sterk.
Heb in mijn review wat foto's van de 'vouw' bijgevoegd. Hij is inderdaad echt erg subtiel.
Zie: https://tweakers.net/productreview/311382/oneplus-open.html
The Verge ook. Ze zeggen dat hij gesloten eerder aanvoelt als een gewone smartphone enkel de prijs is wel heftig, vooral omdat hij niet waterbestendig is.

Hun titel is ook wel mooi: “Right size wrong price.”

De prijs is wel idd wel over. €1800 voor hun ‘first’. Dat wil zeggen, extra risky omdat het hun eerste gooi is en extra gevoelig omdat elke accidentele onderdompeling fataal is. Ook is het scherm van nature krasgevoelig. €1800 is echt wel hefty. Ik heb het gevoel dat je €800 extra betaald puur omdat hij vouwbaar is.

Samsung zit al aan zijn 5de generatie, de kinderziektes zijn er uit maar als ik hem test heb ik niet het gevoel dat het een uitgewerkt product is. Te groot/zwaar. One plus zou dat net wel in orde hebben. Ik ben benieuwd om hem echt eens in handen te hebben.

[Reactie gewijzigd door Coolstart op 22 juli 2024 13:58]

Behalve dan dat dit een gerebagde Oppo is (Find N3). Die hebben al best wat foldables gemaakt. Dus dit is geen eerste generatie product.
Samsung is duurder dan de Oneplus, met minder opslag, minder memory.
Maar Samsung heeft wireless charging, is water bestendig, en nog steeds de meest volwassen software m.b.t foldable use. Samsung heeft ook veel trade-in deals zodat de prijs omlaag gaat, oneplus weer niet.
Denk eerlijk gezegd dat niet veel early adopters full price voor de Fold hebben betaald. M`n F5 512GB heb ik gewoon 400 euro voor neergetikt na inruil, korting via ing, pre-order korting, en pre-order bonus (256GB->512GB gratis)
dat volwassen software, is al veel minder of zelfs onklaar gemaakt>
https://www.youtube.com/watch?v=nk0GiiwRS24
Oneplus is ook zeer slecht met beloftes en garantie, dus als ie wel stukgaat heb je gelijk een hele dure vouwbare paperweight
The Verge ook. Ze zeggen dat hij gesloten eerder aanvoelt als een gewone smartphone enkel de prijs is wel heftig, vooral omdat hij niet waterbestendig is.

Hun titel is ook wel mooi: “Right size wrong price.”

De prijs is wel idd wel over. €1800 voor hun ‘first’. Dat wil zeggen, extra risky omdat het hun eerste gooi is en extra gevoelig omdat elke accidentele onderdompeling fataal is. Ook is het scherm van nature krasgevoelig. €1800 is echt wel hefty. Ik heb het gevoel dat je €800 extra betaald puur omdat hij vouwbaar is.

Samsung zit al aan zijn 5de generatie, de kinderziektes zijn er uit maar als ik hem test heb ik niet het gevoel dat het een uitgewerkt product is. Te groot/zwaar. One plus zou dat net wel in orde hebben. Ik ben benieuwd om hem echt eens in handen te hebben.
De Samsung Fold 5 kost in de Samsungstore 1879,- euro met 256 GB geheugen. De Google Pixel Fold is duurder!

De met deze One Plus vergelijkbare 512 GB versie kost bij Samsung 1989,- (en de 1 TB 2199,- euro). Daarom snap ik niet dat er zo verbaasd gereageerd wordt op de prijs van deze Oneplus foldable voor 1799,- . Dit is een nette prijs en daarbij heeft/had OnePlus een intekenactie met 299,- euro voordeel (bestaand uit 99,- inleg in de pre-sale en dan daarvoor terug 250,- korting + gratis oortjes).

Foldables leveren nu nog verlies op, dus geen enkele firma gaat nu diep onder de prijs van de concurrentie duiken. Oké er zijn allerhande acties, maar die laat ik even buiten beschouwing.

De schermproductie is relatief beperkt en duur. En nu prijzen voor componenten aan het zakken zijn willen alle firma's verlies verlagen maar toch mee doen en/of er een hele gezonde winstmarge bovenop houden om niet nu al de race to the bottum te starten.

Het is nu nog een luxe, de doorbraak van foldables gebeurt in aziatische landen nu al aardig (vooral flip phones). Dus dat er gelukkig nu hier een 3e concurrent bij is, geeft aan dat het segement levensvatbaar is en de ontwikkelingen door gaan. Een echt significant lagere prijs duurt nog wel even. Daarvoor zijn de aantallen nu nog te laag en hijgt de concurrentie elkaar nog te weinig in de nek.
1800 euro en dan na een paar jaar kan hij niet gebruikt worden. Weg werp maatschappij.
Net zoals meerderen al schrijven is bijna 1800 euro voor een smartphone gewoon belachelijk veel geld want hoe je het ook bekijkt, het is en blijft een smartphone. Technisch gezien zit er geen verschil in een doorsnee hedendaagse high-end smartphone op dan het scherm na. Dus uiteindelijk betaal je een behoorlijk extra bedrag puur voor een groot scherm. Daarnaast met de wetenschap dat een vouwbaar scherm ook nog eens minder lang mee zal gaan.
Zolang men geen vragen stelt of ze de laatste flagship van ieder merk nodig hebben... Wat kun je ervan zeggen. Sterker nog dit mobieltje levert tenminste nog iets meer dan de laatste Pro/Galaxy, namelijk zoals je al aangeeft een groot scherm.

We hebben gewoon het laatste niet meer nodig. Ik merk de laatste 5 jaar gewoon niet meer met "het laatste" wat het verschil is. Mijn beleving is dat het werkt. Ze maken allemaal leuke fotos, openen pdfs etc. Maar als je nu 1200-1500 euro voor een mobieltje neerlegt, ben je gewoon een dief van eigen portemonnee.

Zo ook hier 1800 euro is voor menig een gewoon een maandsalaris. Absurd.
maar we volgen allemaal Apple.
Juist door Apple zie je dit soort belachelijke prijzen.

Als Apple het kan vragen, dan vragen wij het ook mentaliteit heb je nu eenmaal.
Dus ja, ga bij Apple klagen waarom ze de prijzn omhoog schroeven, en mensen het toch betalen.
Ook zelfs op krediet.
Zolang mensen het gewoon blijven betalen zal het de fabrikant een rotzorg zijn of het "te duur is".

De fabrikant is alleen maar bezig met winstmaximalisatie. Mensen hebben het 100% aan zichzelf te danken dat de prijzen zo hoog zijn. Als iedereen vanaf vandaag stopt met dure iPhones, Samsungs of wat dan ook kopen dan gaan de prijzen vanzelf weer omlaag.

Als je zorgt dat een fabrikant zn telefoons aan de straatstenen niet meer kan slijten dan gaan ze vanzelf een andere strategie toepassen. En er is (nu) nog keuze zat wat betreft goedkopere telefoons.
Juist door Apple zie je dit soort belachelijke prijzen.
Ik denk niet dat dit komt door de hoge prijzen van Apple want dit is weer een verhaal apart en je dit niet echt 1 op 1 met Android toestellen kan vergelijken. Ook als je zo door de jaren heen kijkt hadden de Apple prijzen weinig invloed op de prijzen van Android toestellen.
ik zou zeggen, koop er maar is eentje,...los van de prijs wil je niet meer anders. ik heb een fold4 gehad en nu een fold5. ik ga nooit meer terug naar een normale mobiel.
Die prijzen zijn toch van de pot gerukt tegenwoordig.
Dat mensen zoveel over hebben voor een telefoon die 2-3 jaar meegaat.
Die prijzen zijn toch van de pot gerukt tegenwoordig.
Dat mensen zoveel over hebben voor een telefoon die 2-3 jaar meegaat.
Het is voor vele de belangrijkste computer geworden. Dat mag daarom best wat kosten.
Ik ben het oneens met die redenering. In die lijn van denken zou je juist competitief moeten gaan prijzen, vooral als je niet een status hebt, gelijkend aan die van Apple of Samsung. Als Apple met een fold komt, dan mag je dit soort ridicuul gaan verwachten omdat die in lijn van hun houding t.o.v. de afnemer staat, maakt het niet minder goed natuurlijk.

Edit: zal voor sommigen (en zo blijkt) niet de meest populaire mening zijn, maar dat het de belangrijkste computer is, kan geen reden moeten zijn om de prijs omhoog te gooien terwijl het zo alomtegenwoordig is.

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 22 juli 2024 13:58]

Ik ben het oneens met die redenering. In die lijn van denken zou je juist competitief moeten gaan prijzen, vooral als je niet een status hebt, gelijkend aan die van Apple of Samsung. Als Apple met een fold komt, dan mag je dit soort ridicuul gaan verwachten omdat die in lijn van hun houding t.o.v. de afnemer staat, maakt het niet minder goed natuurlijk.

Edit: zal voor sommigen (en zo blijkt) niet de meest populaire mening zijn, maar dat het de belangrijkste computer is, kan geen reden moeten zijn om de prijs omhoog te gooien terwijl het zo alomtegenwoordig is.
Ja oké daar ben ik het uiteraard mee eens. Ik zou dat bedrag zonder pardon voor een Fold5 betalen als ik in de markt was maar wat minder voor een One+. Zeker nu One+ niet meer het One+ van vroeger is.

Maar ik bedoelde het eigenlijk meer in verhouding tot de prijs in het algemeen.

Edit: Om het nog wat meer uit te zetten, vroeger had ik een Macbook en een Smartphone die veel minder kon dan wat de huidige smartphones kunnen.

Nu doe ik 50% van mijn privé zaken op de iPhone en de andere 50% op een iPad. Als die twee samen dan hetzelfde kosten als een MacBook Pro die ik vroeger moest kopen dan vind ik dat persoonlijk een prima prijs.

Zelfde geld nu voor de Foldables, als die hetzelfde kunnen als een Smartphone en een kleine tablet mogen ze wat mij betreft ook hetzelfde kosten.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 22 juli 2024 13:58]

Ik wou dus exact hetzelfde reageren. Het probleem is dat er een markt voor is en zolang er mensen zijn die het kopen zal de prijs zo blijven vrees ik. Voor mij mag een gsm niet meer dan 400 euro kosten. De prijzen van vouwbare smartphones zijn de prijzen die ik uitgeef aan een goeie gaming pc of aan een auto (ja ik geef niet graag veel uit aan een auto en wil zeker geen nieuwe auto). Ik zou ook niet gerust zijn als ik met zo een duur ding in mijn zak loop die evenveel waard is als mijn auto.
Gewoon niet kopen dan hè. Doe ik ook niet met Apple spul. Teveel voor wat het is.
Je kunt ook een mi fold 3 op de kop tikken. Zelfde specs, 500 minder.
Het is ook geen normale telefoon.
Dit is echt wel een speciaal iets dus dat het duurder is, is op zich niet erg.

Wat mij eerder stoort is de slechte hardware garantie / ondersteuning als er iets misloopt, wat toch vaak het geval is.
Eens regelrecht belachelijk. Hier heb je een dikke game pc voor met alles erop en aan.
Ik vond rond de 1400 al belachelijk maar dit slaat alles.
Eens regelrecht belachelijk. Hier heb je een dikke game pc voor met alles erop en aan.
Ik vond rond de 1400 al belachelijk maar dit slaat alles.
Maar dat vergelijk slaat toch als een tang op een varken? Een game pc neem je niet mee, kan je niet mobiel mee bellen enz.
Zijn vergelijking is inderdaad scheef, maar de dingen die jij noemt kan een telefoon van 50 euro ook. Ik denk dat weinig mensen zichzelf kunnen uitleggen dat dat uitklapbare scherm meer kost dan een goede tablet los zou kosten (dwz het verschil tussen een flagship en een foldable is vaak rond 800-100 euro). Zeker niet zolang ze behoorlijk kwetsbaar blijven.

[Reactie gewijzigd door Chris4554 op 22 juli 2024 13:58]

Zijn vergelijking is inderdaad scheef, maar de dingen die jij noemt kan een telefoon van 50 euro ook. Ik denk dat weinig mensen zichzelf kunnen uitleggen dat dat uitklapbare scherm meer kost dan een goede tablet los zou kosten (dwz het verschil tussen een flagship en een foldable is vaak rond 800-100 euro). Zeker niet zolang ze behoorlijk kwetsbaar blijven.
Maar in dezelfde productgroep verschillende prijsmodellen is gewoon de markt, daar is niets mis mee.

Een Dacia rijd je ook van A naar B maar dat maakt een duurdere auto niet ineens overbodig. Kwestie van smaak en bestedingsruimte.
Ja, maar is een foldable gewoon een luxe smartphone, of is het een eigen productcategorie? Ik denk dat je beide kunt uitleggen. Als het luxe is, klopt de prijs. Als het een nieuwe categorie is, zou er een budget variant moeten komen.
Ja, maar is een foldable gewoon een luxe smartphone, of is het een eigen productcategorie? Ik denk dat je beide kunt uitleggen. Als het luxe is, klopt de prijs. Als het een nieuwe categorie is, zou er een budget variant moeten komen.
In mijn beleving is een merk als OnePlus niet luxe maar het is in ieder geval uitgebreider in zijn hardware in dit geval en daarmee is een hogere prijs naar mijn mening niet vreemd.
Is toch overal? Auto's van 75k+, huizen van miljoen+ kleren van ...

Niet raar dat er zoveel vershcil is en je boven high end je nu ook ultra high end hebt.
Nouja, klopt grotendeels, maar je zou zeggen dat een midrange of budget foldable inmiddels mogelijk zou moeten zijn. Zoveel jaar zit er normaal niet tussen een nieuwe functie in een flagship en dat die functie in budget toestellen beschikbaar komt (5e generatie Samsung foldables als ik me niet vergis inmiddels)
Zo lang het niet mogelijk is die vouwbare schermen op grote schaal te maken op een manier zodat de kosten inclusief garantieafhandeling op budget nivo zitten verwacht ik niet dat dit meer wordt dan een dure gimmick.
Het is gewoon een donders lastig en fragiel stukje techniek / materiaal en zal altijd duurder zijn dan een relatief eenvoudig glasplaatje met een OLED laagje er onder.
Door de stijgende prijzen, de beperkte vernieuwingen en de langere ondersteuning worden telefoons gelukkig ook steeds langer gebruikt. Goed voor het milieu.
Maar niet als ze er een heel fragiel scherm op zetten wat vrijwel zeker niet zo'n lange levensduur heeft als een niet vouwbaar exemplaar...
Maar een laptop van 1800 die misschien 7 jaar of langer meegaat vinden we er los over :+
Heel jammer inderdaad, die prijs. Ik ben op zoek naar een foldable met betere schermverhoudingen dan die van Samsung, maar deze is me te duur.
Honor heeft volgens mij de beste foldable, en dit voor een aanvaardbare prijs.
Mi fold 3 ook leuk...
maar waar te koop?
Hier is ie te koop, 1300€ maar geen play store.

Maar dat mag de pret niet drukken, wij Tweakers passen hier wel een mouw aan.

https://www.wondamobile.c.../result/?q=Honor+magic+v2
Helaas niet in Europa verkrijgbaar.
Wil hem eigenlijk wel, en er is een Engelstalige versie van.
Alleen is dat (nog) geen productie model.

Unbox Therapy had een volledige EN Interface.
Ik denk dat de Honor Magic V2 een goed alternatief is:
https://www.hihonor.com/global/phones/honor-magic-v2/

Het is iig de dunste foldable op de markt met ook heel goede specs.
Honor heeft op de IFA 2023 aangekondigd dat ie ook naar Europa komt.

[Reactie gewijzigd door therealwheely op 22 juli 2024 13:58]

Het merk levert een compatibele oplader en kabel bij het toestel, dat alleen in de kleur Emerald Dusk verkrijgbaar is.
Hoezo alleen deze kleur? In de presentatie hadden ze het toch duidelijk over 2 kleuren? Emerald green en Voyager Black geloof ik.
Europa krijgt alleen de groene las ik... Vind zelf de rode versie wel tof.
Is weer eens wat anders, maarja ik vind 1800 belachelijk veel geld voor een telefoon dus gaat hier sowieso niet komen.
Wel veel geld voor een OnePlus.. de fold 5 met 256gb kon ik laatst al voor 1200 nog wat krijgen.
Bij dit soort telefoons is het volgens mij meer relevant om het schermoppervlakte te melden ipv de diagonaal. Nu lijkt het op het binnenscherm (7.82”) nauwelijks groter is dan het buitenscherm (6.31”).

Dat camera-eiland…
Precies, dat camera eiland is voor mij een dealbreaker. Het tegenovergestelde van subtiel :)
De nokia 6160 was 900 dollar in 98, dat is met inflatie 1699$ nu. Wat de prijs is van deze in de VS.

Grappig.
Waarom moeten die camera eilanden zo uitsteken?
Maak dan dat hele gedeelte van de telefoon zo dik; kun je er ook nog eens een dikkere accu in kwijt.
Het maakt toch niet uit of je hem nu zo in je broekzak moet stoppen of als alles even dik is....volgens mij gaat het zelfs makkelijker als hij egaal is.
Omdat dunner beter is voor de marketing en dat er dan zo'n grote cirkel op 'prijkt' is dan beter te verkopen.
Wel apart dat MKBHD na een week al dode pixels had. Hopelijk is dit alleen bij zijn unit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.