Blizzard organiseert op 3 en 4 november BlizzCon 2023

Blizzard heeft BlizzCon 2023 aangekondigd. Het evenement van de gameontwikkelaar en -uitgever vindt op 3 en 4 november plaats. Het wordt de eerste fysieke BlizzCon sinds 2019 en vindt plaats in het Anaheim Convention Center in Californië, de Verenigde Staten.

Tijdens het evenement kondigt Blizzard doorgaans nieuwe games en uitbreidingen aan en worden ontwikkelingsplannen van de bestaande liveservicegames bekendgemaakt. Inhoudelijk laat het bedrijf in de bijbehorende blogpost daarentegen nog niets los, al kan het haast niet anders dan dat er aankondigingen omtrent onder meer World of Warcraft, Overwatch 2, Diablo IV en Hearthstone gemaakt worden.

BlizzCon 2023 is het eerste fysieke evenement sinds 2019; alleen in 2021 werd een virtueel evenement genaamd BlizzConline gehouden. In 2020 en 2021 ging het fysieke evenement niet door vanwege de coronapandemie. In 2022 stond er wederom een online evenement gepland, maar dat werd voor onbepaalde tijd uitgesteld. Het bedrijf heeft nooit concreet benoemd wat de reden hiervoor was, maar de annulering viel samen met commotie rondom een negatieve cultuur binnen het bedrijf. Er werden uiteenlopende verhalen gedaan over een vermeende 'frat-boycultuur' en seksueel overschrijdend gedrag. Blizzard kwam daarvoor hevig onder vuur te liggen.

Door Yannick Spinner

Redacteur

18-05-2023 • 12:16

64

Reacties (64)

Sorteer op:

Weergave:

Zullen ze een nieuwe IP presenteren ofzo? Anders zie ik het nut niet echt. Niemand gaat warmlopen voor de zoveelste remake of een expansion voor een bestaande game lijkt me. Hearthstone is half dood, Overwatch net zo goed. Diablo is binnenkort uit dus is weinig over te presenteren. De Dragonflight timeline is al bekend... Warcraft 4 misschien?

[Reactie gewijzigd door Notlupus op 23 juli 2024 19:20]

Zullen ze een nieuwe IP presenteren ofzo? Anders zie ik het nut niet echt.
De COVID crisis is voorbij, en daarnaast is ook een groot deel van de controverse rond Blizzard verdwenen (nieuwe mensen aan het roer, nieuwe koers, en ze zijn overgenomen door Microsoft).

Hearthstone is verre van dood, helaas Mercenaries wel.

Diablo 4 zouden ze een content patch of seasons voor aan kunnen kondigen, of bijvoorbeeld een nieuwe class (ik gok op monk maar ik hoop WD want die was hilarisch in D3).

WoW zitten ze rond die tijd in de laatste content patch (die zoals gewoonlijk ongeveer een jaar duurt) en zullen ze de nieuwe expansie aankondigen. En met 'fated' systeem plus trading post hebben ze mogelijk een systeem ontwikkeld waardoor sub retentie aanblijft.
De controverse is er nog steeds. Niet zo lang geleden kwamen ze weer in het nieuws door het gekonkel van Ybarra over WFH, Ybarra zelf is nog steeds onbekwaam, de cultuur heeft zich nauwelijks veranderd, een bekende union buster is een VP en Bobby staat nog steeds aan het roer, ze doen nu aan stack ranking o.a.

De hele reden dat OW2 nu geen pve meer krijgt is omdat Blizzard in sneltreinvaart mensen verliest, en hun reputatie van 10+ jaar geleden zijn ze helemaal kwijt - Er staan weinig mensen in de rij om voor een hongerloon in Austin (een dure stad om te wonen) aan de slag te gaan, naast de al genoemde bar slechte bedrijfscultuur.

Diablo 4 zal richting immortal gaan qua monetization, hearthstone is bij lange na niet meer zo groot als weleer, WoW presteert ondermaats volgens de meest recente financial report en OW2 heeft net de enige nieuwe feature onaangekondigd.

Er komt een rerelease van WC3 reforged, maar dat was het zo een beetje.

De Microsoft deal is overigens nog niet voltooid. Meerdere handelsautoriteiten willen deze tegenhouden. Dit kan nog wel een paar jaartjes duren en ij de tussentijd zullen bobby en co niets willen investeren, want ze verkopen het bedrijf asap, zo hopen zij.

Nee, met Blizzard gaat het nog steeds niet echt goed. Ze hebben niets om aan te kondigen, iig niets voor zo een event.

[Reactie gewijzigd door Khrome op 23 juli 2024 19:20]

Ik ben het met je eens dat er nog zat te verbeteren valt, en dat er ook zat kritiek is te bedenken.

Ook ben ik helemaal niet zo kapot van hoe ze met Overwatch zijn omgegaan. Eigenlijk is Overwatch 2 gewoon een fork van Overwatch maar dan met cash shop BS.

Austin, TX een dure stad om te wonen :+ ik weet bijna zeker dat het goedkoper is dan omgeving van Irvine, CA.

Diablo 4 zal niet in de richting gaan van Diablo Immortal. Als dat zo was, dan zou het spel niet uitkomen in de Benelux. De voorbeelden die ik heb gezien betreffen promotie met KFC en Twitch. We hebben het dan over bedragen die optioneel zijn, voor een cosmetische reward.

Vziw is alleen VK die het tot nu toe hard tegenhoudt.

En voor mij is BlizzCon altijd veel meer geweest dan aankondiging van iets. Mij gaat het om de verdieping. Al zou ik er voor geen goud willen zijn. Voor mij een straf, veel te druk.
"we r bringing wow to the Unreal 5 engine" -
Diablo 4 zouden ze een content patch of seasons voor aan kunnen kondigen, of bijvoorbeeld een nieuwe class (ik gok op monk maar ik hoop WD want die was hilarisch in D3)
Seasons zullen het niet zijn, want die zijn al aangekondigd (en zouden in juli moeten starten), zie https://news.blizzard.com...nch-experiences#Exploring

Maar een eerste teaser naar een grotere expansion of content patch die ze kunnen releases naast de seasons zie ik inderdaad wel gebeuren.
Blizzard is met een nieuwe Survival MMO bezig met codename Odyssey, maar of ze die ook al gaan laten zien is nog maar de vraag.

https://twitter.com/Blizzard_Ent/status/1486038723468795906

[Reactie gewijzigd door Zeror op 23 juli 2024 19:20]

Hot take: Announcement WoW2 8-)
Haha, en dan plots het PvE gedeelte schrappen. :+
Wow uitbreiding? Of een mobile versie ergens van. Sowieso battle passes etc onzin. Hearthstone II..
Ik vermoed/hoop Classic+, 1) omdat Cataclysm een soort van "punt van ommekeer" was in retail (begon eigenlijk al in de laatste tier WOTLK) waarna ze keer op keer alleen maar spelers kwijt zijn geraakt, en 2) omdat ze op dit moment op zoek zijn naar veel classic devs. Misschien is het wishful thinking maar ik heb classic helemaal suf gespeeld en weet zeker dat er van mijn oude guilds heel veel mensen zouden terugkeren voor een alternatieve storyline.
Momenteel is er een enorme increase in WoW Classic dankzij de community die een hardcore speelstijl hebben ontwikkeld. Werkt met een addon en is enorm populair momenteel. Ze doen ook meerdere events en in het slot van season 1 heeft Blizzard 2 kleine aankondigingen gedaan. Er komen officiele hardcore servers (al zal de ontwikkeling daarop niet heel groot zijn verwacht ik). En er komt een nieuw officieel vervolg op Season of Mastery. Dus daar zit al het een en ander in de pijplijn, Zie: https://www.youtube.com/watch?v=k866DU6sEYk

Zegt ook: "Later this year", dus zou best kunnen dat het daar wordt aangekondigd.
Die kans is zeker mogelijk. Het schijnt dat blizzard aan een survival game werkt.
Niemand gaat warmlopen voor de zoveelste remake of een expansion voor een bestaande game lijkt me.
Ehm, elke world of warcraft expansion ooit had mega hype en success zeker op BlizzCon?
Ik ben benieuwd of dit een succes gaat worden. Blizzard ligt de laatste jaren bijhoorlijk onder vuur:
- Diablo Mobile Game
- Overname door MS
- Schorsen e-sporters
- Discriminatie en seksisme op de werkvloer
- Warcraft 3 remake

Dat is wat ik zo uit mn hoofd kan bedenken. Er is vast nog meer en het zou mij niets verbazen als mensen dit event links laten liggen.
Waarom zou Blizzard door de overname onder vuur liggen? Dat kan ook positief uitpakken.
Mee eens, maar er is natuurlijk een reden dat niet iedereen het er zomaar mee eens is ;)
Je vergeet die ene die er gisteren nog bij is gekomen:
Het cancelen van het PVE gedeelte van Overwatch 2 (de reden waarom er uberhaupt een Overwatch 2 is).
Ze hebben hiermee een groot deel van de overgebleven OW spelers voorgelogen en geschoffeerd.
Er zullen heus wel, om allerlei terechte redenen, een groot aantal mensen niet gaan. Maar binnen no-time zijn alle kaartjes gewoon weer verkocht. Die fans gaan allemaal als vanouds een heel leuk (cosplay)-feestje hebben in Anaheim.

Na het Hong Kong schandaal heb ik ook heel hard geroepen dat ik nooit meer een cent aan Blizzard uit zou geven. Heb ik sindsdien ook niet meer gedaan. Maar zelfs dit normaal zeer standvastige en principiële persoontje, gaat volgende week zeventig euro richting Blizzard sturen en zit volgende maand Diablo IV te spelen.
Ik hoop op mooie PvP toernooien van StarCraft II, WoW en Hearthstone. Vroeger keek ik daar altijd naar uit. De announcements van nieuwe games/expansions kijk ik later de highlights van.

Maar achja, eerlijk is eerlijk, waarschijnlijk ga ik dit jaar helemaal niet kijken. Mijn interesses zijn wat verschoven, sinds ik kinderen heb is er minder vrije tijd. Dan ga ik liever zelf gamen dan Blizzcon kijken. Toch doet het me ergens een beetje zeer hoever Blizzard is gezakt, ze waren ooit zo goed bezig. Ik was fan.
Ik denk dat we niet meer op een Starcraft tournooi hoeven te rekenen op blizzcon, aangezien blizzard zich vrijwel volledig heeft teruggetrokken uit de Starcraft 2 e-sports afgelopen jaar.
Daarnaast stond de Starcraft banner er op de afgelopen aankondigingen ook niet eens meer tussen, dus dat geeft zeker geen hoop. Zonde, ik speel nog regelmatig Starcraft PvP en kijk ook veel wedstrijden, gelukkig zijn er andere sponsors en de community blijft ook actief!
Ook hier nog een fanatieke SC2 speler, ben ook bang dat geen ruimte is voor Starcraft tijdens Blizzcon 😔.
Nog even geduld en wachten op Stormgate later dit jaar, ik hoop (en verwacht) dat het RTS genre echt een boost gaat krijgen.
oh, gaan we Lilith zien neem ik aan. :)
Diablo 4 komt uit op 6 juni, dus om Lilith te zien hoef je niet te wachten tot Blizzcon.

Ik verwacht nieuws over uitbreidingen voor alle lopende titels, en geen grote nieuwe titels zo snel na D4. Het zal wel vooral neerkomen op nieuwe cosmetics, season passes en expansions.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 23 juli 2024 19:20]

Stiekem hoop ik altijd toch weer op een lost Vikings... Maar denk inderdaad dat je gelijk hebt
Lost Vikings hebben een cameo in Uldaman :)
@Kol Nedra doelt misschien op cosplay?
:) hey had ik je goed begrepen.

Het ligt vast aan mij maar de vorm van Lilith's gezicht plus de poppenkast eromheen doet mij teveel aan Kerrigan / Queen of Blades denken. Iedere keer als ik Lilith zie, dan denk ik aan Starcraft. Het gaat maar niet weg (2x beta gespeeld).
Benieuwd waar ze mee gaan komen na de monetization patch van Overwatch 1.5

(PVE geschrapt en story missiona achter de battlepass)
Nog meer schaamteloze monetization. Ik ben inmiddels mee gestopt. Heroes locken achter een battle pass ging mij een stap te ver.
Je kan na het seizoen waar de Hero in uit komt door wat hoepeltjes springen, ik bedoel challenges doen, dan kan je hem als nog krijgen.

Fear of missing out? Of wil je niet drie maanden wachten? Dan moet je gewoon betalen.
Fear of missing out? Of wil je niet drie maanden wachten? Dan moet je gewoon betalen.
Dat is de kern van deze klantmanipulatie. Dus met een grote boog er om heen.
Meedere mensen hebben het uitgerekend. Hier is een voorbeeld.
Let's assume that the average game including queue times is 15 minutes or 4 games per hour. If each match were to give you an average of 1000 xp, that would be 4000 xp per hour. With each level requiring 10000 xp, that would mean that it takes a player an average of 2.5 hours to gain a level with raw experience. Which means that to get those extra levels in two weeks, you would have had to play a minimum of 77.5 hours or 38.75 hours per week. Basically, you would have to make Overwatch your full time job.
Source:
https://www.reddit.com/r/...ate_how_long_it_takes_to/

Sorry, maar 40 uur per week Overwatch spelen is niet weggelegd voor veruit de meeste mensen.
En dan kun je nog stellen dat het misschien maar de helft is. 20 uur is niet absurd ? En compleet in controle van Blizzard waar die grens naartoe verhuist wordt in de toekomst.
Dat gaat over tijdens het seizoen waarin de Hero uitgebracht wordt, terwijl @Coriolis Coriolis het heeft over na het seizoen. Je hoeft ook geen 40 uur te spelen voor die hero, die post wordt nu een beetje uit context getrokken, Blizzard heeft aangegeven destijds dat ze verwachten dat een dedicated speler die geen betaalde battlepass neemt, ongeveer 2 weken nodig heeft om de hero van dat season te unlocken.

Het is dus geenzins de verwachting geweest dat de meeste spelers dat in 2 weken zullen vrijspelen, maar alleen de meest gedreven spelers.

Waar @Coriolis op doelt is het volgende mechanic geintroduceerd in Season 2:
Catch up Hero Challenges
We will be introducing new challenges in Season 2 as a way for players to earn new heroes they have not yet unlocked.

Players who missed out on unlocking Kiriko in Season 1 or brand-new players starting in Season 2 can unlock new heroes by selecting the Challenge for the hero they want to unlock, which sends you into the Practice Range to learn their abilities, and ultimately challenges you to win games of Overwatch. For those wanting to skip the Challenges, you have the option to unlock these new heroes directly in the in-game shop. As a reminder, Overwatch 1 owners automatically receive new heroes Sojourn, Junker Queen, and Kiriko, by logging in before the end of Season 2. Players new to Overwatch 2 received Sojourn and Junker Queen as a Season 1 login bonus.
Blizzard heeft aangegeven destijds dat ze verwachten dat een dedicated speler die geen betaalde battlepass neemt, ongeveer 2 weken nodig heeft om de hero van dat season te unlocken.
Beetje raar dat je voor ze in de bres springt. "Ongeveer 2 weken" is ongelovelijk ambigu, praat liever in uren speeltijd. Ik speelde zelf sinds de beta van Overwatch 1 rond 2016, kon zelfs het lootbox verhaal verkroppen omdat deze gewoon vrij te spelen waren.

Maar het locken van heroes achter een paywall is voor spelers als mij geen optie. Omdat ik geen dedicated speler meer ben. Uurtje of 5, 6 per week max. voor de lol. Wat dus betekent dat die heroes voor spelers als ik niet te unlocken zijn zonder euros neer te tellen. Iedere keer.

Ben dan ook direct gekapt met spelen na de 1e week van OW2.

(Om nog maar niet te praten over de "micropurchase" prijzen, waarvoor je een volledige game kan kopen in Steam/GoG)
Ik spring voor niemand in de bres, ik geef enkel aan dat jouw post simpelweg niet klopt in relatie met de post waarop je reageert.
Lees die post waar jij op reageert bijvoorbeeld nog maar eens, jij geeft aan met je reactie op Coriolis, die het over na het seizoen heeft dat je na het season nog altijd een 'dedicated speler' moet zijn om de hero in 2 weken vrij te spelen. Met de nadruk op na het seizoen. Dat klopt simpelweg niet.

Dat is alleen tijdens het lopende seizoen zo, de door jou gelinkte berekening klopt mogelijk (al zou ik niet direct een enkele reddit bron als feit nemen) voor tijdens het lopende seizoen. Echter gaat daar gaat het argument dat Coriolis aansnijd niet over, hij heeft het juist over een catch up mechanic dat actief wordt nadat het seizoen afgelopen is.

Je kan een hero op meerdere manieren verkrijgen:

Tijdens het lopende seizoen:

1. Door de battle pass te kopen.
2. Door te spelen tijdens het seizoen, waarbij dedicated spelers sneller zullen zijn dan casual spelers, daar zal geen enkele discussie over zijn. << hier is jouw berekening op van toepassing.

Na het seizoen:

3. Via de door mij gelinkte hero challenges << dit is de optie die de poster waar jij initieel op reageert op doelt.
4. In de shop.

En dat is dus enkel wat ik aangaf, jullie hebben het beide over 2 compleet verschillende methodes te gebruiken op 2 compleet verschillende momenten.
Wat dus betekent dat die heroes voor spelers als ik niet te unlocken zijn zonder euros neer te tellen. Iedere keer.
En als je dat niet wil is dat het moment om te stemmen met de portomonnee en dus de battlepass niet te kopen, wat je zo te zien ook niet gedaan hebt.

Ik heb hetzelfde in Heartstone met Battlegrounds, daar zitten extra hero keuzes ook achter de battlepass. Ik ben daar geen voorstander van, dus koop ik die battlepass niet. Heel simpel.
Na het seizoen.
Wat jij wil, kerel. En omdat je zo van punten houdt:
  • Die berekening is meerdere kerel te vinden online. En die klopt absoluut. Kun je shade naar Reddit gooien, ik wil best wat andere sources neerzetten.
  • Je wordt gedwongen vele uren in een game te spelen om iedere nieuwe hero te unlocken OF je portemonnee te trekken. Dat kan je Battlepass noemen, dat kan je Shop noemen, het is allemaal hetzelfde. Een paywall.
  • Als je niet vele, vele uren in de game zinkt, krijg je die heroes niet unlocked. En daar zit ik niet op te wachten, ik wil gewoon nu en dan een paar rounds spelen, zoals in OW1 kon. En dat is 100% gedaan om de psychologische grens op te zoeken waar mensen NET niet genoeg zin/tijd hebben, en er dus wel voor betalen. Daar heeft Blizzard diepgaande onderzoeken voor gedaan.
Maar Blizzard zal blij zijn dat er nog luitjes zijn die "het wel OK vinden".
Je kan gewoon de gratis battlepass levellen tot 45 (seizoen 1 was het 55 maar teveel geklaag), dus ik zie het probleem niet zo.
Ik speel OW niet, maar heb wel wat meegekregen van het interview, maar ik meende dat ze juist aangaven dat de story missions en andere kleine PVE content inderdaad in delen per season gereleased zouden worden, maar dat het niet in het betaalde deel van battlepass zou zitten. Heb ik dat dan verkeerd begrepen?
Ja, je hebt het volledig verkeerd begrepen.
Ik kan geen “BlizzCon” meer lezen zonder “Do You Guys Not Have Phones” voor me te zien.
Meer mensen last van?
Nope, ik snap ook niet wat daar nu nog leuk aan is. Het is inmiddels zooo afgezaagd.
Is ook niet meer leuk maar alsnog blijft het me bij.
Ik vind het nog wel leuk, het was toen oliedom (om die game op dat podium te presenteren, het heeft ze vast geen windeieren gelegd) en neerbuigend, en ik vind dat je aan veel acties en plannen van Blizzard ziet dat ze nu nog ongeveer evenveel het roer kwijt zijn als toen.

Vroeger had ik Valve en Blizzard ongeveer even hoog zitten, Blizzard heeft daar voor mij nu niks meer van over.
Vraag me af of ze een "ban" op rode shirtjes doen dit jaar, want die gaan heel populair zijn na die aankondiging van diablo immortal destijds.

Publieksvragen zullen we in elk geval wel nooit meer zien.
Dat red shirt verhaal stamt van ver daarvoor, dat was iemand die op blizzcon 2010 een vraag stelde over Falstad Wildhammer in World of Warcraft, die kreeg daar toen een eigen NPC in de game voor, de Wildhamer Fact Checker. Degene die de vraag stelde of Diablo Immortal een 1-april grap was had niet eens een rood shirt aan.
Dat laatste klopt niet, hij had wel een rood shirt aan: https://www.youtube.com/watch?v=lN-TM-o6Xos

Maar hij is inderdaad niet de bekende 'red shirt guy' van Blizzcon. dat is inderdaad de vraagsteller over Falstad in 2010 (en latere Blizzcons). Die is o.a. hier te vinden: https://twitter.com/TheRedShirtGuy
Grote oeps inderdaad, degene die ik bedoelde stelde enkel de vraag of Immortal alleen op mobiel kwam, red shirt guy kwam daarna, i stand corrected.
Dat zal een gezellige boel worden na de recente fuckup omtrent Overwatch 2. Dat ze Blizzcon nog durven te organiseren...
Je moet toch ergens een platform hebben om Overwatch 3 op aan te kondigen? :+
Hoewel zowel conventies als conferenties mensen met gedeelde interesses bij elkaar brengen, hebben conventies meestal een breder spectrum en omvatten ze ook sociale en amusementsaspecten. Conferenties daarentegen zijn meer gericht op academische of professionele doeleinden, waarbij de nadruk ligt op het uitwisselen van kennis en onderzoek binnen een specifiek vakgebied of discipline. Uiteraard kan er overlap zijn tussen de twee termen en kan de precieze definitie variëren afhankelijk van de sector of gemeenschap waarin ze worden gebruikt.
Dit evenement bestaat al sinds 2005 hé, dit is niet nieuw ofzo. Destijds waren er 'maar' 4000 bezoekers, inmiddels was dat uitgegroeid tot 40.000 in 2018. Voor zo een grote uitgever lijkt het mij niet echt vreemd om een eigen event te hosten.
Volgens mij heb je echt geen idee waar je het over hebt.
Ik heb het er over dat in plaats van een gamescon waar meerdere bedrijven uit de industrie samen komen, tegenwoordig ieder bedrijf z'n eigen showtje op wil voeren omdat ze dan niet hoeven te concureren om de aandacht.

Het is dus preken voor eigen parochie, dat is iets wat in mijn ogen iets meer bij een conferentie past waarbij je mensen uitnodigd, dan bij een conventie waarbij je (net als andere partijen) uitgenodigd wordt.

Het is een semantische discussie over definities, en hoewel het me duidelijk leek wat ik bedoelde, kijken mensen er hier anders tegenaan en vinden het belangrijker om snel een grof te reageren dan om uitleg te vragen.
Hmm, wat vind je dan van Quake-Con? En de eigen streams van bijvoorbeeld Nintendo, Sony en Ubisoft? Die voeren nu ook allemaal hun eigen showtje op. Of zit je specifiek achter Blizzard aan omdat die de laatste tijd een populair doelwit zijn na de bekende controverse?
Dit klinkt mij als een grote "Wij van WC-eend show" van een bedrijf wat veel te groot heeft kunnen groeien.
Op zich kun je daar fans vinden maar... het is niet altijd dat het positief uitpakt. Je kunt jezelf nog steeds in de voet schieten. Het publiek kan soms kritische vragen stellen zoals de vraag waarom alle vrouwen er seksueel getint uitzien, of de vraag waarom een mobiele game (you guys do have phones don't you). Er schijnt zelfs een Cosby Suite te zijn :+

Er is ook zat positiefs. Natuurlijk er is e.e.a scripted; er is ook spontaniteit. Game devs, grafische artiesten, schrijvers enz (zelfs sysadmins) kunnen dieper ingaan op hun werk, je hebt wedstrijden en competities waaronder de spellen zelf maar ook diverse cosplay competities (het is een halve carnaval aldaar), je hebt achter de schermen interviews, soms heb je zelfs aankondigingen van nieuwe features of spellen. Je hebt teams van gamers die elkaar (soms voor het eerst) aldaar IRL ontmoeten. En er is een afsluitend concert. Zie het als een publiek bedrijfsfeestje.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 23 juli 2024 19:20]

Zie het als een publiek bedrijfsfeestje.
De perfectie samenvatting van wat ik eigenlijk bedoel, je kunt er ongetwijfeld een boel lol hebben, contacten leggen en dingen leren, maar ik zou toch veel liever naar een 'groter'/breder opgezet evenement gaan waarbij er door gezonde concurrentie wat regulering/balans ontstaat.

Het is puur mijn idee hierbij, maar ik heb een beeld voor ogen van een zaal vol met stereotype Apple of Tesla fanboys die bij iedere scheet doen alsof ze water zien branden/het wiel voor het eerst uitgevonden wordt.
..maar dat is eigenlijk iedere conferentie. Het is alleen zo dat bijvoorbeeld MWC een feestje is van meerdere bedrijven. En als je niet naar VS of BlizzCon wilt, heb je hier in Duitsland GamesCon. Daar komt Blizz ook (althans, voor de COVID crisis wel).

Zoals ik al zei zijn er zat voorbeelden waar de fans de dogfood niet aten, waar het publiciteitsstuntje niet goed ging.
'Is echt zo iets' of "is echt iets anders', welke van de twee bedoel je?

En ik stel een vraag en geef een mening; beide zaken die je niet echt fout kan noemen. Je mag natuurlijk de vraag dom vinden of het niet met m'n mening eens zijn, maar ga er dan inhoudelijk op in ipv zomaar wat te roepen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.