TP-Link introduceert Tapo RV10-robotstofzuigers met adviesprijzen vanaf 260 pond

TP-Link komt met zijn eerste robotstofzuigers in de Tapo-serie. Het bedrijf introduceert verschillende modellen met en zonder dweilfunctie. De Tapo RV10 Lite, RV10 en RV10 Plus komen later deze maand beschikbaar, in ieder geval in de VS en het VK.

De Tapo RV-serie betreft de eerste reeks robotstofzuigers van TP-Link. Het bedrijf richt zich met de RV10-serie, bestaande uit een RV10-stofzuiger naast Plus- en Lite-varianten, op het relatief goedkope marktsegment. De drie modellen hebben geen lidarsensoren om de kamer te navigeren of obstakels te vermijden. De RV10-stofzuigers beschikken in plaats daarvan over een gyroscoop waarmee ze een zigzagpatroon kunnen volgen, zodat ze niet willekeurig rondrijden.

Volgens TP-Link heeft de RV10 Lite een stofbak van 800ml. De RV10 en RV10 Plus hebben er een van 500ml, naast een waterreservoir van 300ml voor een dweilfunctie. Gemiddeld dient de RV10 Lite met 800ml-stofbak iedere veertien dagen geleegd te worden, claimt de fabrikant. De RV10 Plus heeft daarnaast een basisstation met zelfleegfunctie, maar is verder identiek aan de gewone RV10 met dweil.

De stofzuigers bieden vier verschillende zuigniveau's met een maximale zuigkracht van 2000Pa. De stofzuigers verhogen de zuigkracht automatisch wanneer ze een tapijt reinigen, meldt de fabrikant. In de stille modus produceren de stofzuigers 53dB, stelt de fabrikant. De RV10-serie werkt met de TP-Link Tapo-app en kan ook bediend worden met Amazon Alexa en de Google Assistent. De stofzuigers hebben verder een 2600mAh-accu en kunnen daarmee tot drie uur lang schoonmaken voordat ze terug moeten keren naar het oplaadstation.

TP-Link brengt de RV10-serie volgende week uit. De Lite-variant zonder dweil kost in het Verenigd Koninkrijk dan 260 pond, terwijl de RV10 en RV10 Plus respectievelijk 280 en 399 pond gaan kosten. Omgerekend en met btw kosten de RV10 Lite, RV10 en RV10 Plus daarmee 290, 316 en 451 euro. Het is niet bekend wat de stofzuigers gaan kosten in de Benelux; de RV10-serie staat nog niet op de Nederlandse en Belgische websites van het bedrijf.

TP-Link Tapo RV10TP-Link Tapo RV10TP-Link Tapo RV10TP-Link Tapo RV10

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

09-02-2023 • 16:12

122

Reacties (88)

88
78
38
8
0
36
Wijzig sortering
Ik heb recent eens gekeken naar robot stofzuigers maar het valt me op dat veel modellen afhankelijk zijn van de cloud en ik wil geen spyware trojan horse in huis.

Ik vraag me af of dit ding ook de cloud vereist.
ALs je geen spyware in huis wilt, moet je ofwel een "domme" robot kopen, ofwel aan de slag met Valetudo en de firmware van een ondersteunde stofzuigerrobot flashen:

https://valetudo.cloud/pages/general/supported-robots.html

Mijn Xiaomi Roborock stofzuiger heeft zo'n firmware en is nu los van de cloud. Integreert naadloos met m'n domotica software.
Bedankt voor de tip!
Heb zelf een roborock maar gewoon op gastnetwerk en met lidar ipv camera is voor mij genoeg privacy. Integreert ook met Home Assistant. Custom firmware flashen is een vrij intense ingreep wat voor velen wat ver gaat.
Je kunt de robot in een apart VLAN zetten waar dat ding alleen in zit en je blokkeert alle verkeer tussen dat VLAN en alle andere LAN's die je hebt. Mijn Xiaomi denkt vermoedelijk dat hij op de Noordpool aan het stofzuigen is ;)
Ga er maar vanuit van niet. Dat ding scant geheid alle draadloze netwerken en combineert dat met ingekochte data van andere partijen en weet vervolgens tot op de huis nauwkeurig waar ie rondrijdt. Denk aan Google Streetview waarbij de auto ook WIFI-netwerken scant. Een linkje tussen een draadloos netwerk en een adres is zo gelegd.

[Reactie gewijzigd door Korvaag op 23 juli 2024 00:58]

gewoon een pihole als dns en je bent van een hoop troep af.
Zelf rijd hier een roborock rond, die compleet van internet afgesloten is. Ik stuur hem aan via HA en blokkeer al het verkeer wat hij naar buiten probeert te zenden. Wat gaat hij doen als hij geen phonehome kan doen met al die wifi netwerken (hier is er maar 1 want onze buren wonen 200m verderop) waar hij geen wachtwoord van heeft ??

En daarnaast, als je zo bang bent kan je beter offgrid gaan wonen. "ze" weten toch alles al van je door dat ding in je broekzak, of je auto, of je werk ;)
Veel van deze apparaten werken niet eens zonder internet/cloud access dus dat is niet echt een oplossing. :D
Noem eens een? Ben zeer benieuwt namelijk, heb er nog geen gevonden die niet werkte zonder internet.
Ziet eruit als het zoveelste OEM model. Weet iemand of daar nu echt veel verschil in zit? Volgens mij ligt de prijs hiervan net wat boven het gemiddelde van vergelijkbare robots die ogenschijnlijk uit dezelfde fabriek komen rollen.
In mijn optiek de software voor aansturen, heb er verschillende versleten; een dacht dat ie kon traplopen, andere kon route naar basis station niet vinden, andere kan geen specifieke plek schoonmaken

Xiaomi/mi werkt hier nu 2jr zonder issues; deze variant in gebruik https://www.bol.com/nl/nl...tie-wit/9300000002368278/

Ecovac, eoa oem en een Lidl ding liggen bij het vuilnis.

De software en aansturing van robot maakt het verschil

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 23 juli 2024 00:58]

Eens. Ik heb een eufy gehad en ben overgegaan naar een Roborock (submerk van Xiaomi) en het verschil is dag en nacht. Goede software en een lidar maken enorm veel uit.
Heb 4 jaar een ecovacs 900 serie gehad. Vond het juist wel een geweldig apparaat, slim, krachtig en weinig omkijken naar. Heb veel vergeleken maar er kwam zowel toen als nu geen beter merk naar voren.

Inmiddels enige tijd de Omni X1 en we zijn er ontzettend blij mee. Kost dan ook wel wat meer natuurlijk. Maar zuigen en fatsoenlijk dweilen in één apparaat. Automatisch legen, vullen en schoonmaken van de mops werkt super en hoef er nu nog minder naar om te kijken.
Ook het schoonmaken van een specifieke ruimte of om een bepaald meubel werkt altijd zonder problemen.
Vermijden van niet opgeruimd speelgoed, geen enkel probleem meer! En vooral een duidelijk verschil dat hij daadwerkelijk de kortste route neem naar een zone of terug naar huis.

Maar de robots van het lagere segment zoals deze zou ik niemand aanraden. Als je werk uit handen wil geven moet je er wat voor over hebben.
Heb een ecovacs 900 boven staan, “doet nog iets” maar support, garantie en ondersteuning van dit merk heb ik als zo belabberd ervaren dat ik deze fabrikant niemand zou adviseren.

//edit; de “fork” van hun software is wel een hele verbetering tozv de eerste generatie. Echter after sales support 0,0

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 23 juli 2024 00:58]

Slechte support? Heb ze niet vaak nodig gehad. Maar de drie keer dat het nodig was had ik binnen 24u een uitgebreid en volledig antwoord in het Nederlands. Waar liep je tegaan dan?

Ik heb juist boven een Neato D4 staan en dat on ding was duurder dan de 900, maar dommer, minder uitgebreide software en zuigt slechter. En juist daar 0 support. Tot 2x toe gewoon geen antwoord gekregen.

Edit: voor garantie klop ik uiteraard aan bij de verkoper en niet de fabrikant. De verkoper is daar namelijk verantwoordelijk voor.

[Reactie gewijzigd door vlijmen op 23 juli 2024 00:58]

Nooit het voordeel gezien.

- zelf kan ik het veel sneller. En extra op plekken waar dat nodig is. Geen gedoe met herrie de hele tijd.
- kan niet in andere kamers -dichte deur, drempels, trap- komen.
- kan op vele plekken in de kamer niet komen. Achter stoelpoten, onder stoelen of bank.
- ik moet met dat ding slepen naar andere kamers.
Ieder zn mening. Zelf vind ik het 1 van de beste aankopen ooit.
Ons gezin bestaat uit 2 jonge kinderen, 2 katten en 2 ouders die bijde 4 dagen werken.
Het is gewoon heerlijk dat elke ochtend de woonkamer en keuken zijn gezogen. Dit laat ik hem om 4 uur snachts doen.
Onder de bank en ons tv meubel kan hij prima door. Deze zijn 10cm+ hoog waarbij 9,6 cm voor de robot voldoende zou moeten zijn.
Het docking staat ook onder de bank en dus volledig uit het zicht.
Als we een rommelige ochtend hebben gehad kan ik ook op afstand de stofzuiger met 3 telefoon tikken een extra rondje laten doen.
Eens per week het bakje legen is voldoende. Dit doe ik gelijk als ik hem boven ff een rondje laat gaan.

Natuurlijk heeft het zn beperkingen. Denk aan in de hoekjes van de kamer en tussen de stoelen onder de eet tafel. Maar die loop ik nog maar 1 keer in de week na samen met de bank en de trap met een gewone stofzuiger.

Wij hebben de roborock s5 nu 3 jaar. De 400,- euro aankoop prijs heeft me al bijna 1000 x 15 minuten extra tijd bespaart. Als ik nog op mezelf wonde had ik het waarschijnlijk nooit over wogen. Maar als deze het zou begeven komt er direct een nieuwe.
Euhh satire?
  • Dat je het zelf sneller kan is natuurlijk geen voordeel als je bedenkt dat de robot uit zichzelf werkt. Je moet er niet naar gaan zitten staren!.
  • Jij kan ook niet door dichte deuren!
  • Je normale stofzuiger moet je ook naar andere kamers slepen!
  • Ja de trap moet je even met een kruimeldief doen.

[Reactie gewijzigd door Taipan op 23 juli 2024 00:58]

Jij moet dit satirisch bedoelen.

- ja, ik kan het sneller. En pak alles wat vies is, extra mee. Ik kan hoeken en lastige plekken wel prima doen, etc. Met zo'n robot moet ik alsnog dit doen. Eenmaal een stofzuiger in de hand, zijn die grote halen -waar een robot wel geschikt voor is- mij nog geen minuut werk. Voor een minuut besparen per 10 dagen, ga ik geen robot kopen. Want, voor een robot moet ik vele uren werken, meer dan deze ooit aan tijd zal besparen.

- ik kan, itt een robot, prima deuren openen.

- ik kan, itt een robot, prima in andere vertrekken komen

- als ik de stofzuiger in handen heb, pak ik die trap zo even mee. Dat is nauwelijks extra werk. Met een kruimeldief moet ik die eerst weer pakken en opruimen.
Als je in een hokjes huis woont met deuren en drempels zie ik idd meer negatieve dingen. Gelukkig woon ik in een smart home, en gaan alle deuren automatisch open als Johan in de buurt is. Dus als jij 1 minuut aan het stofzuigen bent per dag, ben jij langer bezig per dag, dan ik per week. Ik hoef alleen even de stofzak te legen in het basisstation en klaar :) Maar ieder z'n eigen, ik spendeer die 30 minuten stofzuigen liever aan wat anders. Zoals de kruimeldief pakken om de trap te zuigen :+
Ik vind het hilarisch dat jij zo vasthoud aan je mening dat ze bagger zijn zonder ook maar in acht te nemen dat robotstofzuigers toch echt steeds meer marketaandeel veroveren omdat ze gewoon werken.

Laat ik het nog eens proberen met argumenten:

- Dat jij het sneller kan maakt niks uit als je in acht neemt dat hij automatisch werkt. Ookal zou hij 4 uur over mijn huis doen, dan scheelt het mij nog tijd aangezien ik het niet zelf hoef te doen.
- De hoeveelheid vieze plekjes neemt erg af dankzij een robot stofzuiger, omdat deze veel vollediger en elke dag de grond stofvrij maakt. Er is dus veel minder stof in huis om rond te dwarrelen en dingen vies te maken.
- Het ene sluit het andere niet uit, ik pak ééns per maand ongeveer de normale stofzuiger voor wat oppervlaktes waar de robot niet bijkomt.

- Top je kan deuren openen! Ik zou zeggen, zet ze open en dan je robot aan!

- De robot kan op exact dezelfde manier in andere vertrekken komen als je huidige stofzuiger, en is een stuk lichter om te tillen!

Heeft een robotstofzuiger je hond opgegeten ofzo en heb je er daarom zón aversie tegen?
Ik vind het echt hilarisch jouw reactie te lezen! Om te beginnen trap je af met een drogreden.

- een robot kan mijn huis maar voor fractie zuigen. Dichte deuren, drempels, convectorputten en breedtes waar een robot onmogelijk tussen past.

- een robot maakt niet schoon daar. Ik moet er handmatig alsnog bij langs. Die lange halen waar een robot wél kan komen, is mij geen een minuut werk.

- nee, ik zet geen deuren in mn huis open. Zinloos want drempels en zo. Plus, als ik toch ergens nog moet zuigen, is een robot sowieso kansloos.

- dan loop ik met zo'n robot tig vertrekken te doen. En in tussentijd maar wachten en steeds naar ander vertrek brengen. En na afloop alsnog de stofzuiger erbij langs. Wat een gedoe, ik dacht dat het juist makkelijker zou moeten zijn?

- ik heb geen hond. Juist die plekken waar een robot kan zuigen, doe ik het veel sneller. Je moet immers tig trappen, drempels en hoekjes zelf doen. Als ik toch bezig ben, is dat een minuut extra werk.
- Deze robots kunnen prima over de meeste drempels, en convectorputten heen, daar zijn ze namelijk voor gemaakt. Deuren kan je gewoon open zetten voordat je de robot aanzet. Smalle doorgangen worden minder stoffig omdat er zowiezo minder stof in je huis is. Daarnaast kan je eens per week even wat opschuiven of eens in de 2 weken even met een normaal stofzuigertje in 1 minuut de handjevol plekjes die je mist doen. Scheelt alsnog meer dan een half uur tot 3 kwartier per week aan stofzuigtijd. Daarnaast kan een robot onder dingen waar je met je stofzuiger nauwelijks kan komen.
- "Ik zet geen deuren in mijn huis open"
Dit is een beetje als klagen over dat auto's nutteloos zijn omdat je je garagedeur niet wil openen en hij dus altijd binnenstaat.
in tussentijd maar wachten
- Je snapt nog steeds niet helemaal hoe je een robot anders moet gebruiken dan een normale stofzuiger volgens mij.
Je hoeft er niet op te wachten. Je zet hem aan en gaat weg, of wat anders doen. En dan pak je hem 15 minuten tot 10 uur later weer eens op en plempt hem in een andere ruimte. Als je altijd naar de friggin robot gaat zitten staren is hij vrij nutteloos ja.

[Reactie gewijzigd door Taipan op 23 juli 2024 00:58]

Jij snapt nog steeds niet hoe je een gewone stofzuiger moet gebruiken blijkbaar.

Die robotdingen passen niet over drempels van mijn jaren-20 woning. Kunnen niet de trap op of af. Kunnen bij lange na niet overal stofzuigen. Zien niet waar het smerig is, waar ik met een stofzuiger zo klaar ben. Dus, als ik toch moet stofzuigen, dan kan ik die plekken waar zo'n ding kan komen, zo even mee pakken. Dat zijn namelijk plekken die zo klaar zijn. Wat een gedoe zeg. Robot oppakken, uur in ruimte plaatsen, daarna naar volgende ruimte zetten. Alle deuren open laten. Terwijl ik nu om de 10 dagen, even een kwartiertje stofzuig. En dan is ook alles schoon.
Net als iedere Nederlander heb ik eerst 20 jaar een stofzuiger gebruikt voordat ik een robot kocht. Jij lijkt nog nooit een robot te hebben gebruikt echter.
Klopt. De reden kan je hierboven lezen. Kan die robot al door dichte deuren? Over hoge drempels? Zien waar het nog vuil is? Tussen smalle stukken? Even wat opzij zetten? De trap zuigen?

Zuigen van mijn huis kost mij misschien 15 minuten per 10 dagen. Die robot kan heel veel niet, dus ik moet sowieso de rest doen. Wat een robot kan zijn de makkelijke plekken die zo klaar zjjn. Dat kost mij uiteindelijk dus meer werk.
Een robot hoeft niet door dichte deuren als je ze openzet. Net als je nu moet doen. Hij doet mijn hele huis in 30 minuten, dus snap het probleem niet helemaal. En jij ook niet volgens mij, je zoekt spijkers op laag water.

En voor je drempels is de oplossing natuurlijk gewoon een moker of verhuizen. Maar de kans is groter dat hij er gewoon overheen kan, en zo niet met een plintje ervoor geplakt wel overheenkan.

Hij hoeft niet te zien waar het vuil is, want hij borstelt en zuigt gewoon alles op. En omdat je hem elke dag kan laten draaien is je huis gemiddeld juist veel schoner. Dus je hebt niet echt vieze plekken meer. Als je die wel hebt, kan je in de app gewoon aanklikken waar je hem extra wil laten rijden.

Ja trap, smalle doorgangen en achter dingen is veel minder stoffig omdat je huis veel minder stoffig is met een robot. Om de zoveel tijd verschuif je even een bloempot 30cm en dan kan de robot er een keertje achter. En zoals eerder gemeld. De robot kan onder dingen waar jij niet bij kan zonder op je buik te gaan liggen.

Nee de trap moet je af en toe nog doen, maar ook die wordt dus minder snel vies. Het feit dat je af en toe nog eens tofzuiger of kruimeldief moet pakken doet niet te onder aan de tijdsbesparing en de extra schoonheid die een robot met zich meebrengt.

15 minuten in 10 dagen. Ja hoor. Jouw huis moet echt een bende zijn dan. Ik zou zeggen, time is echt hoe lang je bezig bent.

Je blijft dezelfde argumenten herhalen en reageert niet op mijn tegenargumenten. Dus ik stop er nu mee.

[Reactie gewijzigd door Taipan op 23 juli 2024 00:58]

Naar mijn mening weinig interessants aan. Alweer een soort Roomba clone, en dan nog niet eens met baanbrekende features.
Gemiste kans om een rijdend mesh access point te maken :+
Hé je steeds een wisselend signaal gezien wisselende afstand :+
Ik zie hier nog steeds het nut niet van ik pak de stofzuiger zelf wel
Het hele punt is dat je dus zelf de stofzuiger niet hoeft te pakken. Net als dat je de Tweakers reacties gebruikt om je bericht te plaatsen ipv een brief sturen aan de redactie.
Als nog moet je toch een keer de stofzuiger pakken want zo een robot kan niet overal bijkomen
Ligt aan hoe hoog je de lat legt. Ik gebruik eigenlijk nooit meer een stofzuiger sinds we een Roborock hebben. Ik vindt het niveau absoluut acceptabel.
Ligt er dus aan hoe schoon je het wilt hebben... ?

en hebben mensen met zo een robot helemaal niets op de vloer staan, zoals speakers, planten, stoelen, andere decoratie ?

En geen huisdieren..
Ik houd er bij de inrichting zeker rekening mee dat we zo min mogelijk spullen op de grond hebben.
Kabels of onhandige gordijnen los ik direct op anders loopt ie daarop vast.
Ik heb wel een hond. Als de robot eraan komt gaat de hond ergens anders liggen. Dat is denk ik geluk hebben. Ik zet hem trouwens vaak aan wanneer ik de hond uitlaat.

Dingen op de vloer hebben staan is doorgaans geen probleem. Er zijn een paar dingen waarvan je weet dat je er even op moet letten. Een USB laadkabel is hij niet zo blij mee. Iets als een droogrek is lastig, en de waterbak van de hond stel ik ook in als 'no go' zone. Ik heb in 30 seconden het huis gecontroleerd op obstakels voordat ik hem aan zet. Hoe meer ik de woning vrij maak van obstakels, of even dingen omhoog zet, hoe beter het resultaat.

Je moet de robot trouwens wel geregeld legen en schoonmaken. Ik kan me goed voorstellen dat het dan ook niet voor iedereen geschikt is. Maar ik ben er erg blij mee.

[Reactie gewijzigd door 1234567y op 23 juli 2024 00:58]

Juist handig met huisdieren... zelf blijf je stofzuigen tot je een ons weegt met honden en katten weet ik uit ervaring. Liever dat een robot dat voor me doet. En een stofzuigrobot gaat hier ook onder de stoelen, de bank en kasten door. Als je op een schema stofzuigt kun je bepaalde objecten van tevoren ook even naar voren schuiven en dan ben je daar ook mee klaar. Duidelijk gepost door iemand die het zich niet kan inbeelden of geen ervaring met deze technologie heeft ;-)
Juist omdat ik 2 katten heb is dat ding erg handig vanwege de hoeveelheid haar op de vloer!
Planten, luidsprekers e.d. wordt omheen gestofzuigd - maar dat doen de meeste mensen precies zo! Eventueel plantjes eens een keertje 30 cm verzetten. Het lastigste zijn meubels die minder dan 10 cm boven de grond staat: er komt wel stof maar je robotstofzuiger en je gewone stofzuiger kunnen er niet bij.
Idd, het enige wat hier gebeurt is dat er 1x in de 2 weken goed gedweilt word verder doet dat ding goed z'n werk.
Voor die hoekjes pak ik een keer in de maand de stofzuiger. De dagelijkse loopvlakken zijn in ieder geval schoon. De robotstofzuiger mist minder dan 5%, want deze past namelijk onder plekken zoals onder het bed en de bank.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 00:58]

Ik was de eerste keer echt verbaast waar die robotzuiger al dat stof vandaan had gehaald! Maar dat waren dus de plekjes waar je met de stofzuiger juist heel moeilijk bijkomt zoals onder het bed en de banken en daar vliegt zo robotzuiger gewoon onderdoor, ideaal.
Ja precies! Mensen in de comments die nooit zo'n ding hebben gehad lopen te zeiken over plekken waar die robot niet komt en hoe ze dat met hun 40 euro ding van de blokker wel even fiksen, maar ik wed dat ik daar onder de bank, kasten en het bed nog een flinke lap stof vandaan kan trekken. Ik geloof er echt niks van dat die mensen tweemaal per week hun bed, de bank en alle kasten van de muur af trekken om te stofzuigen.
Wij hebben ons bed verhoogt zodat hij er onderdoor kon, is maar goed ook elke keer als hij daar onder vandaan komt is z'n bakkie vol xD
Ik zie het zelf meer als een aanvulling. Wij hebben katten thuis, waar dus ook nogal wat haren vanaf komen. Om niet overal van die plukken haren te hebben liggen moet je soms bijna dagelijks of in elk geval om de dag stofzuigen (heb ik zelf niet echt zin in :P). De robot stofzuiger doet elke dag z'n rondje en we hebben nooit meer hoopjes haar op de vloer.
Voor ons is het dus een grote aanwinst. Neemt niet weg dat je nog steeds zelf de trap moet stofzuigen, hoekjes, banken/stoelen (i.v.m. kattenhaar).
Imitatie accu is zwaarder en gaat langer mee. Wij hadden onze V8 bijna de deur uit gedaan vanwege de accu.
Mensen geven prioriteit aan andere dingen. Alle uren die je aan de afwas, stofzuigen, etc. spendeert kan ook aan iets anders. Zo kan ik ook stellen dat je lui bent als je Tweakers gebruikt, want je kunt ook naar de winkel rijden om prijzen te checken of in de winkel of op een station een krant kopen als je nieuws wilt lezen. Waarom zo lui?

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 00:58]

Uiteindelijk is het een kosten/baten-ding. Dit ding kost €300. Daar kan ik heel wat dagen voor stofzuigen. De opportuniteitskosten van dit ding nog niet eens meegerekend. Uiteindelijk is het dus sneller om gewoon stofzuiger te pakken en die extra makkelijke plekken ook te doen. Dat moet toch met zo'n ding.
Was je de vaat ook nog met de hand af, of heb je een vaatwasser? :P
Als het je meer tijd geeft om de dingen te doen die je leuk vindt, is het misschien juist iets moois toch?

-edit- laatste regel nog toegevoegd

[Reactie gewijzigd door TechTom op 23 juli 2024 00:58]

Stromend water en een stofzuiger kan je ook onder lui zetten, wat is er mis met zelf water oppompen en een stoffer en blik :+
Ik doe de afwas idd met de hand.
Zo erg is dat niet.
Tijd voor andere dingen heb ik ook nog.

Nog even en je eten gaat via een rolband je mond in.
Jij stelt dus dat je 1-3 pannen, je kookgereedschap (pollepel, mes, etc), minstens 2 stukken bestek, minstens 1 glas, 1 bord en een kommetje voor de soep/dessert binnen 1 minuut afspoelt, afwast en afdroogt? Ik geloof er weinig van.
Afspoelen onder de hete kraan is vaak genoeg, klopt. Zo klaar.
Ah oke, alles smerig laten dus. Goeie life tip.
Opnieuw, onder hete kraan en borstel erbij maakt het brandschoon. Jij moet het ook niet laten aankoeken.

Bijzonder dat jij claimt dat borden schoongemaakt onder de kokend hete kraan, smerig zijn. Kan je ons dat uitleggen?
Hoe weet jij dat alles nog smerig is?
Woon jij bij kabelmannetje in huis.
cope.
Ik heb nu al heel wat verschillende robotstofzuigers met dweilfunctie hier genoemd gezien, maar welke vinden jullie nu op prijs-kwaliteit het beste? Ik begrijp dat als je de duurste pakt je het beste-ish krijgt, maar ik zoek een goede robotstofzuiger met dweilfunctie die voor het geld wat je ervoor kwijt bent een tevreden kwaliteit aflevert.

En ja ik snap, de een vindt X de beste de ander vindt Y de beste, de een hoeft Y nooit meer en de ander wordt al kriebelig als iemand de naam van X opnoemt.
Ik heb een miele , de software... dat ben ik zelf
en ben nog eerder klaar dan dat robotje, en nog beter ook
En de route naar het basisstation heb ik zo gevonden ( languit op de bank ) 😜
Ik laat mijn robot onder werktijd thuis rondrijden dus ik spendeer 0 min per week aan stofzuigen ik ben echt benieuwd hoe jij sneller dan 0 min per keer handmatig kan stofzuigen voor wat tijdwinst?
Ik houd al zoveel tijd over
Oke, maar jij haalt dus ook elke week 2 keer alle meubels en je bed van de muur om dat helemaal te stofzuigen? Want die plekken pakt zo'n robot gemakkelijk.
Mist deze robot lager is dan 2.5 cm en kan springen
is ie hier in huis nutteloos
Dit lijkt in ieder geval niet een van de vele modellen te zijn waar Valetudo op draait, dus dan wordt het lastig.
Voor mij is de Roborock echt geweldig, ik gebruik eigenlijk geen andere stofzuiger meer.

Ja er zijn wel plekken waar hij niet bij komt, maar heel eerlijk, als ikzelf stofzuig gaat het echt niet zo veel beter zijn. Daarbij hoeft het van mij ook niet 100% schoon te zijn allemaal, de robot is een stok achter de deur om het huis wat aan kant te brengen, zodat de robot zijn rondje kan doen, daarna is alles weer op een acceptabel niveau schoongemaakt allemaal met minimale inspanning.
k laat mijn robot onder werktijd thuis rondrijden dus ik spendeer 0 min per week aan stofzuigen ik ben echt benieuwd hoe jij sneller dan 0 min per keer handmatig kan stofzuigen voor wat tijdwinst?
Omdat

- spullen op grond die je even verplaatsen moet om te zuigen
- plinten, vensterbank, bank, stoel, plekken die extra vies zijn, trap, spinneweb, kleine hoekjes, andere etages, etc...
- dichte deuren, hoge plinten

Die makkelijke plekken die een robot doet, kan ik zelf in een paar minuten ook. Ik ben immers toch al bezig om de rest schoon te maken.
Ok maar dan is het alsnog niet sneller dan de robotzuiger. Zoals je zelf aan aangeeft kost het je minuten, en die minuten kan de robotzuiger dus voor mij winnen. Dus geen voordeel om het handmatig te doen.
Ja, dat is het dus wel sneller handmatig. Opnieuw, die robot komt niet overal. Dan moet ik alsnog alles nalopen. Of, zelfs met een robot in andere vertrekken plaatsen zoals sommigen doen. Eenmaal een stofzuiger in de hand, is echt rapper.

Als je de kosten van zo'n ding meerekent, ben je natuurlijk wel degelijk langer aan "het werk". Die 300 euro plus de totale inefficientie -zuigen waar het niet hoeft- heeft natuurlijk een prijs. En verdien je nooit terug met een *mogelijke* paar minuten winst per 10 dagen ofzo.
Heb je wel eens zo ding gehad want volgens mij snap je gewoon niet hoe zo robot werkt. Als ik deze onder werktijd laat stofzuigen dan kost dat mij 0 min inspanning hoe kan jij dan tijdwinst boeken door het handmatig later zelf te doen.
Opnieuw,

- spullen op grond die je even verplaatsen moet om te zuigen
- plinten, vensterbank, bank, stoel, plekken die extra vies zijn, trap, spinneweb, kleine hoekjes, andere etages, etc...
- dichte deuren, hoge plinten

Kan je mij uitleggen hoe die robot dat doet?
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat zo robot kan dat niet maar 90% van de ruimte kan zo stofzuiger wel, je hoeft dus niet 100% handmatig te doen maar zelf maar 10%, ik laat mijn robot 3x per week rondrijden ik geloof niet dat jij 3x per week al je plintjes afneemt, dus er is zeker tijdwinst. Een vaatwasser kan zichzelf ook niet in/uitladen maar doet wel al het werk voor je.
Opnieuw,

- spullen op grond die je even verplaatsen moet om te zuigen
- plinten, vensterbank, bank, stoel, plekken die extra vies zijn, trap, spinneweb, kleine hoekjes, andere etages, etc...
- dichte deuren, hoge plinten

Kan je mij uitleggen hoe die robot dat doet? Voor de 3de keer, die makkelijke stukken die een robot kan, neem ik zo even mee als ik de rest toch moet doen. Dat het werk niet.
Hoe ga jij 250 vierkante meter in een paar minuten stofzuigen? Zoals ik a zei de robot doet 90% van het werk die 10% moet je zelf doen. Je hebt duidelijk geen robot dus je weet eigenlijk niet waarover je praat en dat is zonde want ik heb die ervaring wel en weet dus dat ik gelijk heb.
Flauwekul en duidelijk fout. 90% van de oppervlak hier, kan een robot niet doen. Opnieuw, spullen op de grond die je even verplaatsen moet om te zuigen, plinten, vensterbank, CV, convectorput, bankkussens, stoel, plekken die extra vies zijn, trap, spinnewebben, kleine hoekjes die echt overal zijn, andere etages, deuren die dicht zijn, hoge drempels en trap zodat de robot er niet kan komen. De robot moet ik dan handmatig versjouwen, wat een gedoe, etc, etc etc.

Als ik een stofzuiger in handen heb dan zuig ik om de 10 dagen alles in 15 minuten schoon. 90% van het wet werk zit vooral in al bovenstaande zaken, die lange halen die een robot ook kan, doe ik echt in een paar minuten. Daar ga ik echt niet een robot voor kopen, wat een gedoe levert dat extra op zeg. Jij weet duidelijk niet waarover jij praat. Dus ik weet dat jij ongelijk hebt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.