Forza Motorsport-trailer toont schade en weergavegetrouwheid van auto's

Tijdens de Xbox Developer_Direct-presentatie heeft ontwikkelaar Turn 10 Studios een nadere blik gegeven op de rol van het physics-model in de game en hoe dat invloed heeft op onder meer de getoonde schade bij de auto's en de weergavegetrouwheid.

Volgens Turn 10 Studios wordt deze achtste titel in de Forza Motorsport-reeks 'de meest technisch geavanceerde racegame ooit gemaakt'. De ontwikkelaar zegt dat de racegame van de grond af aan is opgebouwd om zoveel mogelijk te profiteren van de rekenkracht van de Xbox Series-consoles. Forza Motorsport zal alleen voor de pc en de Xbox Series X en S uitkomen.

Tijdens de release van de game bevat Forza Motorsport meer dan 500 te verzamelen auto's en meer dan 800 verschillende, unieke upgrades. Er zijn meer dan honderd geheel nieuwe auto's die niet eerder in een Forzo Motorsport-titel zaten. Volgens de ontwikkelaar zijn er in totaal meer auto's te verzamelen en racen dan in welke eerdere titel uit de reeks ook.

De game bevat twintig omgevingen, inclusief bekende circuits en vijf nieuwe, zoals het Kyalami Grand Prix Circuit in Zuid-Afrika. Elk circuit zou veel meer details moeten bevatten dan in eerdere games. Daarvoor is per circuit is zo'n 3TB aan data in de vorm van fotogrammetrie verzameld. Volgens de ontwikkelaar is er in Forza Motorsport voor het eerst een volledig dynamsich weersysteem, inclusief variërende temperturen die ook het gedrag op het asfalt beïnvloeden. Zodoende zou elke race weer anders moeten aanvoelen.

Turn 10 Studios zegt dat er veel aandacht is besteed aan het physics-model van de game, dat naar eigen zeggen meer vorderingen bevat dan in Forza Motorport 5, 6 en 7 gezamenlijk. Dat moet de rij-ervaring realistischer en leuker maken en de weergavegetrouwheid moet ook een stuk beter zijn, onder meer doordat de shaders en materialen opnieuw zijn opgebouwd. De verf en daarmee de kleuren van de auto's zouden realistischer moeten reageren op lichtinval. Verder is raytraced global illumination aanwezig in de game en de wereld wordt gerenderd in 4k-resolutie met 60 beelden per seconde.

De ontwikkelaar benadrukt verder dat schade en de weergave van vuil op de auto's geheel uniek zal zijn per auto. Er wordt meer rekening gehouden met de invloed van de directe raceomgeving, waarbij onder meer de verfdikte en schade wordt gesimuleerd. Vuil zal met name terecht komen op plekken van de auto's waar dat het meest logisch is.

Turn 10 Studios heeft nog geen releasedatum voor Forza Motorsport vrijgegeven. De game zal in ieder geval ergens later dit jaar uitkomen. In juni vorig jaar werd gesproken over een release in de lente van 2023. De laatste titel uit de reeks, Forza Motorsport 7, stamt alweer uit oktober 2017.

Door Joris Jansen

Redacteur

25-01-2023 • 22:39

85 Linkedin

Reacties (85)

85
85
59
0
0
20
Wijzig sortering
De trailer en het commentaar doen niet veel voor mij helaas… Ja het ziet er super mooi uit, veel variatie in de verschillende auto’s, en leuk dat er eindelijk een ‘serieuze’ race game is die probeert een realistisch schade model te implementeren dat verder gaat dan wat laffe deukjes en krasjes, maar voor de rest doet de trailer me echt veel te veel aan alle voorgaande Forza delen denken.

Ik krijg er een beetje een gevoel bij dat deze game niet echt een keuze wil maken wat het nu wil zijn en welke doelgroep ze willen bereiken… Multiplayer of single player? Sim of arcade? Stuur + pedalen of controller? Competitief of laagdrempelig? Het neigt elke keer meer naar het tweede antwoord, maar dan kom je al gauw uit bij eerdere Forza games of zelfs Forza Horizon, en daar krijg ik dan weer een beetje een been there, done that gevoel bij. Maar misschien dat ik de doelgroep voor ‘net-geen-sim’ racegames onderschat en zitten die niet te wachten op vernieuwing?
Het rare is dat Gran Turismo het juiste online systeem al heeft voorgeschoteld. Alles dat Forza hoeft te doen is dat kopieren. Dingetjes zoals competitive multiplayer, race strategie (bandtypes en verbeterde banden degradatie, betere pitstop animaties en een beter penalty systeem is alles wat de huidige versie van Forza Motorsport 7 nodig heeft.

En dan kijk ik naar deze presentatie van Turn 10 en alles gaat maar over hoe rijden beter is en het grafisch mooier is. Dit zijn niet echt de twee minpunten van Forza Motorsport 7 en ben ik voor nu even skeptisch over wat deze game precies beter wil gaan doen de vorige generatie. Ja ze gaan nog praten over de nieuwe online modus en single player, maar het wordt nu steeds aan de kant gelegd voor de volgende keer.

Forza Motorsport zou de simcade van PC zou kunnen zijn via Steam en Xbox app, van wat Gran Turismo tot nu toe voor PlayStation is. Het is nu even afvragen of ze zulke ambities wel als een mogelijkheid in zien.

Edit: In een moment van gameplay is in de HUD het bandtype ''soft'' te zien. Dit geeft onverwachte hoop en een indicatie dat Turn 10 wel aan iets goeds heeft gewerkt. Daarnaast is er een technische gameplay stream voor de hardcore FM fans over waar ze aan gewerkt hebben vandaag rond 17:00 uur wat daar mogelijk meer uitleg over gaat geven.

[Reactie gewijzigd door RCFProd op 26 januari 2023 10:12]

Precies mijn gedachte. Dit is de tweede keer dat ze de game laten zien en weer hebben ze het alleen maar over de graphics. Geen gameplaybeelden, maar alleen replays. Multiplayer werd met één zin genoemd.

Microsoft vind blijkbaar nog steeds dat Forza dé serie is om nieuwe Xbox hardware te showcasen, maar dan had deze game in 2020 uit moeten komen.
Beetje raar om na 3 jaar nog met een showcase titel te komen.
Ook ik maak me zorgen over de multiplayer. Ik zou wel eens willen weten wat ze daar aan gaan veranderen. Hoe zit het met het timingmechanisme? Beheren van lobbies. De verschillende klasses. Wat krijg ik tijdens de race te weten over de anderen op de baan? Ik vond dit altijd zo ondermaats bij Forza.
Het kromme is dat Forza Motorsport 7 al heel wat elementen in het spel had zitten, maar dit alleen viel onder specifieke disciplines of zelfs maar onder enkele races. Dus al wilde je racen met oldtimers én bandendegradatie? Nope, kan niet. Puur toegewezen aan de GT3 klasse (Endurance races).

Tevens was het hele spel ontworpen om met controller te spelen, echter waren er weldegelijk voordelen voor het gebruiken van stuurwiel en pedalen, maar kon dit bij veel auto's óf "overpowered" zijn, of volledig nutteloos en zelfs 'trager'. Er zat geen consistentie in, dus waar grijp je dan naar?
Ben zelf heel benieuwd naar Rennsport die binnenkort in closed beta uitkomt. Die is bedoeld als een simracing game o.b.v. unreal engine 5. Lijkt erop dat er ook een ranked gedeelte inkomt zoals iRacing dat heeft en een focus op multiplayer en esports. Forza is in mijn optiek altijd nogal arcade, zou mooi zijn als dat met deze titel meer richting sim gaat, dan zou het mij wel intereseren, maar ik vermoed dat ze niet verder zullen gaan dan simcade.
Het rijmodel van Forza Motorsport is te realistisch om het “arcade” te noemen. Het ontbreekt vooral aan de spelregels.
We moeten deze editie afwachten maar de vorige edities waren allemaal simcade, zeker geen sim. Maar ook wat meer dan arcade. Horizon moest dat arcade publiek bedienen. Simcade spreekt een breder doelpubliek aan dan een volledige sim.
Of wellicht is dat gewoon het antwoord dat jij zoekt/erin vindt, want wat ik zie is gewoon een game die je altijd al volledig naar eigen wens kon inrichten, dus ofwel inderdaad heel erg arcade/simcade of meer "droge" (serieuze) sim, met alle extra toeters en bellen, dus het is maar net wat je wil: met of zonder assists, met of zonder bochtaanwijzers op de weg, met of zonder schade enzovoorts...

Het is dus maar net waar je naar kijkt. Mijns inziens is het dus meer een game die race sims meer toegankelijk heeft gemaakt voor een breed publiek, want de instap is eenvoudig en heel gebruiksvriendelijk, en als je er wat meer in thuis bent, kan je het steeds verder uitbreiden naar een meer serieuze versie zonder al die hulpmiddelen en zijwieltjes. Het prettige ervan is dat je dus in principe je eigen leer curve kan bepalen.

En voor de mensen die wel echt alleen maar arcade willen, is er natuurlijk nog de Forza Horizon serie. ;)
Dat vind ik ook het mooie aan Gran Turismo en Forza Motorsport. je kan het prima spelen met keyboard en muis of controller, met hulpmiddelen aan. Je kan later dan gerust eens proberen met een instap stuurtje van Logitech oid, en wat hulpmiddelen uit zetten, of nog verder gaan en alles uitzetten zodat je ook voelt en merkt wat de developers allemaal vernieuwen aan bandenmodellen en vering e.d. Zo krijg je mensen wel geïnteresseerd in simracen.

Er zijn veel mensen die dit soort games gelijk neerzetten als arcade terwijl ze de games met controller en hulpmiddelen aan spelen en zeggen dat het rijden niet sim is.
Je kan het zo sim maken als je zelf wilt.
Precies mijn idee, en inderdaad: ook dat nog. Tegenwoordig kan je ook op je console voor dit soort games je muis en keyboard aansluiten. Maar geef mij maar een stuur en pedalen, overigens. Dat vind ik zelfs al bij de meer arcade racers een absolute meerwaarde. ;)

Nu is het wel zo, eerlijkheidshalve dat je voor de èchte hardcore sim experience niet bij Forza of Gran Turismo moet zijn, maar ook in dat geval kan je die games wel als instapmodel gebruiken, en dan uiteindelijk ook eens een game als Assetto Corsa of Project CARS proberen. Die bieden dan ten opzichte van die twee console-specifieke race games nog weer een veelvoud aan opties en instellingen.

[Reactie gewijzigd door ThanosReXXX op 27 januari 2023 11:15]

Stuur + pedalen of controller
Dit is een MS Xbox game. Controller dus. En inderdaad, been there, done that. Het is een vervolg in een bestaande reeks. Als je veel vernieuwing verwacht dan zou ik die wat bijstellen. Dat is namelijk vrijwel nooit het geval, in geen enkele franchise.
Ze hebben toch altijd gezegd dat het niet mag van de merken die de licenties geven? Kan ook wel kloppen, racegames zonder officiele merken hebben vaak een veel realistischer schademodel. Het beste is dan nog BeamNG. Het begon als sandboxgame met alleen een schademodel, maar inmiddels is het wel zo uitgebreid dat je het ook als racegame kan gebruiken. De laatste update heeft zelfs een soort parijs/dakar terrein en auto's toegevoegd.
Kwam deze game niet in de eerste helft van 2023?
Want dan is nu geen datum niet echt hoopgevend.
Gewoon geduld.. laatste jaren hebben release dates in veel gevallen meer kwaad dan goed gedaan.
FM7 gaat al 5+ jaar mee.. paar maanden langer wachten zal wel lukken toch? :)
Gewoon geduld.. laatste jaren hebben release dates in veel gevallen meer kwaad dan goed gedaan.
FM7 gaat al 5+ jaar mee.. paar maanden langer wachten zal wel lukken toch? :)
Als je die game hebt lukt dat misschien wel, ik bezit Forza 7 echter niet en de game is ook uit GamePass.

Dus het antwoord is voor mijn situatie, nee :P
Ik heb FM7 ook niet hoor maar GT7 vond ik persoonlijk iets minder goed dus zit hier ook wel op te wachten.
Je kan misschien Assetto Corsa (niet competizione) eens proberen tot de nieuwe FM uit is? Spel is super goedkoop te vinden en vaak voor +-10 euro op Steam tijdens de sales.
Super goede mod support en grafisch best mooi te maken met de CSP, Pure en SOL mods.
Lente zeiden ze aanvankelijk. Viel mij ook op ja.
Waarschijnlijk zijn ze nog aan het kijken of ze hem niet beter om marketing technische redenen naar de 2e helft verplaatsen?
Ik heb het gevoel dat de game al af is.
Welke reden kan dat zijn ? Is er een concurrent die in dezelfde periode uitkomt ?
Hopelijk vinden ze een goede manier om FFB te implementeren. Dat is toch een van de belangrijkste dingen om physics te ervaren en nog vrij weinig van gehoord. De matige FFB is wat GT7 kilde voor mij. Maar iedere goede realistische race game is welkom in mijn wereld (dus niet de F1 games ;))
Als je zo van "goede realistische race games" houdt (en neerkijkt op F1), dan kun je Forza ook wel overslaan. Dat is net zo simcade als GT en F1 - niet dat daar iets mis mee is. Ik zou dan zeker op de PC gaan spelen, als je dat nog niet deed. Daar stikt het van de realistische games.
Force feedback is erg goed in FM7.
Precies. Wheel support is één ding. Het goed implementeren weer iets heel anders.
AC, ACC, FM, FH... ik kom toch altijd weer uit op AMS2. rFactors nooit geprobeerd to date.
Ik ben ook wel fan van de ffb in ams2, maar de autos zijn zo glijdend over de baan, alsof er altijd grip mist
Hoe zit het met VR support ? Alleen op PC of ook de XSX ?
Xbox ondersteunt geen VR hardware. Daarnaast is er tot op heden geen enkel Microsoft first party titel die überhaupt VR ondersteunt op de PC. Dus lijkt mij sterk dat Microsoft uit het niets VR gaat supporten, terwijl ze zelf er geen enkel baat bij hebben.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 25 januari 2023 23:01]

Ahem, MS Flight Simulator ondersteunt toch echt wel VR (in elk geval op de PC). Of valt deze niet onder first party, ondanks de naam?
Correct, MSFS wordt ontwikkeld door Asobo Studio.
Maar MS Flight Simulator is wel first party :)
Halo en Gears zijn ook first party, maar ook voor first party games wordt altijd wel ergens een second of third party studio voor aangetrokken.
Uhhh, Microsoft Flight simulator heeft gewoon VR ondersteuning op de PC en maakt echt een wereld van verschil tegenover een flatscreen.
ooit FS202 gespeeld ik doe het toch echt al twee jaar in VR
Flight simulator heeft misschien vr, maar forza lijkt me minder waarschijnlijk.
Dat zeg je nu wel, maar Forza Motorsport 3 en 4 hebben dat gedrocht van een Kinect ook geïmplementeerd gekregen om de "race ervaring meer immersie te geven".
Ergens is de kans er weldegelijk dat Turn 10 VR support toevoegt. Alhoewel dat ook later kan zijn na release.
Alleen ondersteuning voor de PSVR2.
Exact de informatie waar ik al de hele tijd op zit te wachten. Mijn rig heeft geen monitor dus als PCVR niet wordt ondersteund, val ik al direct af.
Deze game ziet er tof uit, echt veel zin in. Laatste deel die ik veel gespeeld heb was 5 op de Xbox One toen die uit kwam. Over Xbox One gesproken, misschien dat ik een memo gemist heb, maar mij viel op dat Xbox One deze game achteraf niet meer krijgt, jammer voor de mensen die daar nog op gamen, maar viel me op omdat hij er eerst wel bij heeft gestaan. Heb oude trailers opgezocht om te kijken of ik me niet vergist had :D
Heb oude trailers opgezocht om te kijken of ik me niet vergist had
Dan heb je vast een linkje naar een video waar Xbox One specifiek in genoemd is? :p

Volgens mij hebben we nu 3 'trailers' gehad:
De announce trailer van paar jaar terug., hier staat aan het einde niks over de target console.
De E3 trailer van 2022, hier hebben ze het over Xbox Consoles, dat kan vanalles betekenen.
En dan nu de nieuwe video waar ze het idd specifiek over Series consoles hebben.

Maar misschien is het mijn naiviteit, maar ging er iemand daadwerkelijk van uit dat deze game nog naar de oude generatie ging komen? Dit moet 1 van de showcases worden van de 'nieuwe' generatie, het zou ontwikkeling alleen maar in de weg zitten als dat nog op een 10 jaar oude console moet draaien.

[Reactie gewijzigd door BM op 26 januari 2023 08:04]

Zeker, deze word Xbox Consoles genoemd, dus niet specifiek Series: https://youtu.be/aL4h5cMONIs

En dan zijn er nog verhalen geweest, zoals deze: https://gamer.nl/artikele...forza-motorsport-8-tonen/

Meen zelfs dat hier op het Tweakers Forum nog gesproken werd over de Xbox One versie, maar ben nu op het werk dus zal vanavond nog die andere link opzoeken voor je.
Het zou knap zijn als FM8 op de Xbox One zou draaien. FM7 draaide er nog maar net op, was echt op het randje van de capaciteit van de XB1. Als FM8 erop zou draaien, dan niet in de deze gepresenteerde beeldkwaliteit en complexiteit.
Ik kan niet wachten! :)

FH is leuk, maar het is toch erg arcade en onrealistisch. Met een stuur rijden kan, maar dan kun je beter kijken naar andere spellen (sim.).

Het huidige deel voelt echt oud, vooral grafisch, dus kan niet wachten op de betere visuals. Hopelijk halen ze ook dat XP systeem eruit, dat vond ik een beetje omslachtig en tijdrovend.
Vooral grafisch?

Ik heb afgelopen weken weer redelijk wat FM7 gespeeld op mijn Series X, en ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat de game er nog steeds meer dan prima uit ziet. Sure, het kan nu (6! jaar later) echt wel beter, maar voor mijn gevoel komen er in deze tijd nog genoeg games uit met beduidend minder graphics.

Wel helemaal eens met het XP systeem. De SP van FM7 voelt als een lange, lange grind.
Forza Horizon 5 werkt best aardig met een stuur. Heb het zelf gespeeld met een CSL DD, en het speelt niet minder lekker dan bijvoorbeeld Assetto Corsa.
Komt deze ook op Steam uit?
Ben stiekem wel weer eens hyped voor een racegame.
Zal heel goed kunnen, Microsoft zet volgens mij al hun first party titels ook op Steam.
Ik zie een conflict tussen alles zo realistisch mogelijk willen maken ("better than ever") en aansturen met een controler in plaats van een stuur en pedalen. Lijkt me dat een console game die gericht is op realisme hier toch gaat schuren.
Hoe bedoel je dit precies? Er zijn toch genoeg sturen/pedalen te vinden voor de Xbox Series X/S?
En als die opties onvoldoende zijn komt voor de echte liefhebber komt de game ook op PC uit.
Misschien zijn die er wel, maar in het promotiefilmpje zie ik de acteurs met een game pad in de weer, alsof dat de ideale combinatie is.
Uiteindelijk speelt 80% of misschien wel 90% de game met een controller, en daar is niks mis mee. Neerkijken op hoe mensen spelen, daar is wel wat mis mee ;)

Forza is altijd aan te passen in hoe arcade of realistisch je het wilt, maar het is nooit een Asserto Corsa geweest. Niemand heeft deze Forza nog gespeeld, maar ik denk dat we hetzelfde kunnen verwachten. Dus de meest realistische settings zal moeilijk gaan met controller, maar zet je wat meer assists aan etc dan kan je prima met controller spelen!
Ik denk dat het er vooral om gaat dat de echte simracers weer het ondergeschoven kindje zijn bij deze Forza Motorsport, terwijl Forza Horizon de casual racer al prima bedient.

Met een stuur spelen in de vorige Motorsport delen werkte gewoon niet lekker, en als je beweert de meest realistische en technische racegame ooit te maken, dan mag je toch eigenlijk wel verwachten dat je met een cockpit setup ook deze game goed kan spelen.
Ik ben het met je eens dat óók voor de enthousiasts de game goed moet werken. Ik kan zelf niet mee praten over hoe goed het realistische deel uit eerdere Forza delen werkte. Ik hoor ze echter niet pretenderen dat het de meest realistische racegame ooit zijn, en ik denk ook niet dat ze dat dat nastreven.

Het ding is hier gewoon dat dit zo'n dure game is om te maken dat het een groot publiek moet aanspreken. En het grootste deel van het publiek zijn de mensen met een controller... Dus dat móet goed werken.

Echte sim racers hoeven die doelgroep niet aan te spreken, die weten dat ze niche zijn. Die zijn wat realistisch rijden betreft gewoon beter dan Forza, maar zijn grafisch veel minder geavanceerd en zijn veel kleiner in de opzet.

Forza heeft altijd geprobeerd een middenweg te vinden. Maar blijkt die middenweg nog niet te hebben gevonden. Niemand heeft dit deel nog gespeeld, misschien zijn ze nu wel geslaagd erin.
Ik hoor ze echter niet pretenderen dat het de meest realistische racegame ooit zijn, en ik denk ook niet dat ze dat dat nastreven.
0:24 "this is the most technically advanced racing game ever made". 0:34 "and feel real."

Dat klinkt in mijn oren toch echt als de meest realistische racegame ooit maken.
'Technically' en 'realistic' zijn verschillende dingen. 'Feel real' betekend ook niet 'realistic'.
Technically duidt ook op grafisch. Geloof ik wel, want het ziet er schitterend uit met RT en dergelijke.
En er zitten volgens mij 500 auto's in de game. Het lijkt mij sterk dat die allemaal realistisch aan voelen. Maar dat ze mij het idee geven dat het voelt als in het echt? Ja dat kan ik ook wel geloven.
Of om te laten zien dat het prima vanaf de bank met je controller te spelen is en je niet een halve cockpit hoeft na te bouwen.
Misschien zijn die er wel, maar in het promotiefilmpje zie ik de acteurs met een game pad in de weer, alsof dat de ideale combinatie is.
Redeneer ook van de andere kant: als je exclusieve racing rigs met stuur en pedalen toont als ideale combinatie, haakt 99% van je publiek af - want die willen dat niet in de kamer of vinden dat veel te duur.
Ik zie het ook anders: zo'n filmpje toont mij dat al dit moois gewoon met een controller te spelen is, en niet voorbehouden is aan 'simheads'. Ik denk dan ook: ok het is niet te moeilijk, en de kids kunnen ook leuk meedoen. Dat verkoopt gewoon beter.
Het één sluit het ander niet uit. Ik zie er geen 'ideale combinatie' in, meer dat het spel (gelukkig) óók speelbaar is met een controller of desnoods toetsenbord. Dat hoeft het spel niet opeens mainstream te maken hè. ;)

Sterker nog; bij zelfs de meest realistische race-games zal maar een fractie van de spelers een 'realistische setup' hebben in de vorm van een gehele cockpit.
Een ideale situatie? Je doet ook geen iRacing met een controller lijkt me
Geen release datum helaas, maar ik ben wel psyched voor deze game. De vorige is van 2017, al weer te lang geleden.
De beelden zien er top uit en de belofte voor de nieuwe physics engine zijn hoopgevend.
Xbox lijkt te hinten op een release tussen 2 mei en 20 juni.

Edit: voor extra context, tijdens de show werd dit beeld steeds getoond maar stonden de games in een andere volgorde. Deze afbeelding van Xbox zelf is de enige keer dat ze een andere volgorde gebruiken en tenzij je denkt dat het toeval is dat al deze games op volgorde van release staan, lijkt dit dus een 2 mei - 20 juni release te suggereren.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 26 januari 2023 00:00]

Interessante bevinding. Zo had ik hem niet bekeken.
Wat ik vooral mis is de mogelijkheid om deze game met vrienden te spelen. Natuurlijk kun je competitive multiplayer opstarten. Maar persoonlijk heb ik altijd meer plezier om tussen een AI grid te rijden. Is één van de vrienden dan sneller dan is er altijd nog wat te racen. Een co-op campaign zou voor mij ook veel toevoegen.
Precies, hopelijk is de co-op setting niet weer zo uitgekleed als bij 7...


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee