Game Freak deelt meer details over Pokémon Scarlet en Violet

Game Freak heeft woensdag in een presentatie meer informatie gegeven over Pokémon Scarlet en Violet, die op 18 november verschijnt voor de Nintendo Switch. Zo gaat de ontwikkelaar in op de gameplay en het verhaal van het spel.

De regio waarin de nieuwe generatie zich afspeelt heet Paldea. De speler is een scholier die deelneemt aan een schatzoekwedstrijd. Tijdens de reis door de regio stuit hij op een van de twee legendarische Pokémon van Paldea, die als vervoermiddel gebruikt kan worden. De trailer toont dat Koraidon en Miraidon kunnen ‘rijden’, maar ook zwemmen en vliegen. De gyms keren terug in Pokémon Scarlet en Violet. Net als in de voorgaande spellen zijn er acht gyms. De speler kan dit keer echter zelf kiezen in welke volgorde hij deze wil afronden.

Het spel bevat een nieuw gameplay-element genaamd Terastal. Hierbij ondergaat de Pokémon een transformatie tijdens het gevecht en krijgt een kristalachtig uiterlijk. Daarnaast worden de aanvallen van het beestje sterker. In sommige gevallen kan het type van de Pokémon ook veranderen. In welk type het verandert, verschilt per individuele Pokémon. Zo kan bijvoorbeeld een Eevee zijn originele normaal-type behouden na zijn Terastal-transformatie, maar kunnen andere Eevee’s een gras-type of een water-type worden.

De speler kan Pokémon met zeldzame Tera-types tegenkomen in de zogenoemde Tera Raid-gevechten. Hierin nemen maximaal vier spelers het op tegen een sterke Pokémon. De speler hoeft bij Tera Raid-gevechten niet op zijn beurt te wachten en kan vechten op zijn eigen tempo.

Verder laat de trailer twee nieuwe Pokémon en een regionale variant van de Pokémon Wooper zien. Game Freak meldt dat de pre-orders zijn begonnen. Als pre-orderbonus ontvangt de speler een Pikachu met het Tera-type Vliegend. Een Pikachu met dit Tera-type kan worden gevangen in Pokémon Scarlet en Violet, zegt Game Freak.

Door Loïs Franx

Redacteur

03-08-2022 • 19:21

85 Linkedin

Submitter: IMarks

Reacties (85)

Wijzig sortering
We klagen wel eens over de grote console/PC studios zoals, EA, Activision en UbiSoft die hun IPs uit blijven melken, maar wellicht is Nintendo/Pokemon daar al veel langer mee bezig...
Reageer
Uitmelken of niet, ik geniet volop van Mario en Zelda.
Reageer
Mario en zelda vernieuwen zich echter iedere keer veel meer dan de Pokemon games en zijn vaak ook enorm innovatief te noemen. Ik vind pokemon tof maar innoverend zeker niet en zelfs af en toe achter de feiten aan lopend
Reageer
Tsja, zolang het blijft verkopen is het blijkbaar wat veel mensen willen.

Toen ze recent iets nieuws deden met Arceus waren er een hoop mensen die zaten te zeuren dat het te veel afweek van Pokemon. De Pokemon serie heeft best veel geeperimenteerd met spin-offs, maar keer op keer zijn het vooral de spellen van het originele JRPG type met de traditionele turn-based gevechten die veruit het beste verkopen.

De slechtst verkopende serie was dacht ik X/Y met zo'n 16 miljoen stuks, de beste verkopende SERIE aan spin-off titels is pokemon mystery dungeon die over drie generaties als serie misschien 8 miljoen spellen heeft verkocht, nog niet de helft van één generatie uit de main games.

Kijk ook naar de Mario platformers, na jaren van proberen de 3D platformers te slijten zijn het toch vooral de 2D platformers die velen malen beter verkopen. De spin-off Mario kart werkte wel enorm goed, en die zijn we dus ook elke generatie terug (Mario Kart verkoopt bijna evengoed als de platformer titels van Mario, per titel zelfs beter binnen een generatie vaak maar er zijn iets meer platformers uitgekomen in totaal). Als een vernieuwende Pokemon titel zou werken, zou Game Freak/Nintendo daar wel in door gaan. Ze proberen het tenminste wel, maar gooien de gans met de gouden eieren ook niet gelijk weg voor het eerste beste kuikentje.

Edit: Ik wil nog even duidelijk maken dat Arceus niet een slechte game was en dat de kritiek niet overweldigend was. Zelf heb ik ook erg genoten van de game (de main serie laat ik al een tijdje links liggen). Maar ik hoorde toch uit best wat hoeken ook wel kritiek en dat een best significant deel van van de Pokemon fans liever de traditionele formule heeft.

[Reactie gewijzigd door svenk91 op 5 augustus 2022 16:11]

Reageer
Misschien ben ik dan een van de weinige, maar ik vond Arceus juist een toffe game! Een welkome verandering ten opzichte van de main games imo..

Hoop dat ze ooit een 2de game gaan maken
Reageer
ja dat hoop ik ook zeker arceus was echt tof en ook veel uitdagendere game dan de normale games.
en paar jaar terug hadden we ook een paar pokémon ranger games vond die persoonlijk ook echt tof
Reageer
Ik heb niks dan lof gehoord over de vernieuwingen van Arceus. De kritiek was vooral over de hoeveelheid tekst en dat het er niet uit ziet.
Reageer
Tuurlijk waren er negatieve geluiden over arceus maar ook heel veel positieve. Misschien zelfs meer. Negatieve geluiden kwamen meer door de graphics. Vooral als je het vergelijkt met botw.
Reageer
Ik heb Arceus gespeeld vanaf release en heb er uiteindelijk 120 uur ingestopt. Ik vind het een zeer aangename game en wat mij betreft een grote stap in de juiste richting. Destijds heb ik ook veel op Reddit rondgehangen en er was altijd wel ergens kritiek (vaak terecht), maar overall had ik sterk het gevoel dat de game omarmt werd door de community. De kritiek dat ze teveel afweken van de originele Pokemon formule herken ik niet, al zul je ze er altijd tussen hebben.
Reageer
Ik vind pokemon tof maar innoverend zeker niet
misschien hebben ze naar de ("uitgemolkte") wereld van yugioh gekeken. daar met alle gekke seizoenen compleet nieuwe wereld / tijdperk, characters, monsters trap en spell kaarten. synchro summon, xyz summon, monsterkaarten die ook spel kaarten zijn met muren van tekst erop.

toch blijven deze games / series in ons hart omdat we ermee opgegroeid zijn.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen aan deze nieuwe Pokémon Scarlet en Violet game gewerkt hebben.
Reageer
Ik vind het juist vervelend dat ze elke keer stoppen met leuke spellen/reeksen om vervolgens met iets "nieuws en innovatiefs" te komen.

Hetzelfde geldt voor films en series. Als iets leuk en vermakelijk is, creëer dan gewoon meer "content." Daar mogen best technische verbetering bij zitten en probeersels van nieuwe ideeën, maar ik snap niet dat een werkende formule constant opengebroken of beëindigd moet worden.
Reageer
Je kan de eerste game en deze totaal niet met elkaar vergelijken. Wereld van verschil. Why change a winning team.
Reageer
Omdat het al jaren niet meer zo goed werkt. De rek is er een beetje uit, het waren altijd goede leuke games, maar het is inmiddels zo dat de developers assets moeten hergebruiken en de story blijft telkens hetzelfde lijntje volgen. Er is niks mis met een succes hergebruiken, maar er is natuurlijk wel een grens.
Reageer
Zolang het goed blijft verkopen dan blijven ze het zo doen. Ik vind het ook jammer dat er zo weinig ambitie lijkt te zijn pokemon maar Sw/Sh hebben alleen gen 1 qua verkoopaantallen voor zich en dan lijkt Game Freak toch wel gerechtvaardigd in het afraffelen van development zoals duidelijk was bij de release van Sw/Sh.
Reageer
Met de 2e expansion werd Sw/Sh best een leuke game met wat end Game content vond ik, toen wel plezier aan beleefd in ieder geval.
Reageer
Ja ik vond ze ook nog best wel leuk en nog wel veel plezier mee gehad, zeker met de dlc erbij was echt wel leuk groot spel.
Reageer
EA enzo veranderd heel veel elke versie waardoor het niet leuk meer is.

Pokemon blijft nagenoeg hetzelfde en is daarom altijd weer leuk. Sterker nog, juist de grote wijzigingen (mega, dynamax enzo) vind ik super vervelend.

Ik hoop maar dat de nieuwe net zo leuk blijft met de open wereld, anders is het de laatste versie.

Ik hou wel van lekker zoeken in een lineaire wereld. Zeker Sword en Shield zijn zo vreselijk simpel en handhouderig...
Reageer
Het blijven inderdaad leuke games, daar ben ik het met je eens. Mega's vond ik een leuke toevoeging, maar toen ze begonnen met dynamax en daarop nu dit weer, is het weer maar wat extra om er een nieuwe draai aan te geven.

Ik heb alle games gespeeld sinds ik klein was en het is altijd weer fijn om een nieuwe wereld te ontdekken, ik kijk nog steeds uit naar Scarlet en Violet MAAR als je pokemon eenmaal gezien hebt ken je ook de typings en dan gebruik je natuurlijk gewoon wat er sterk tegen is. Als kind was het vaak nog vrij onbekend want je wil natuurlijk gewoon die pokemon die er cool uit ziet, of die nu goed is of niet, en dat maakte elk gevecht weer een uitdaging. Tegenwoordig doe ik bij de nieuwe games meteen een Nuzlocke, dat houdt de spanning er weer wat in :)
Reageer
Ja, precies. Ik speel alleen met een team die ik cool vind. Niet wat ergens specifiek goed tegen is. 8-)

Het grote probleem met die toevoegingen is dat ze het normale spel zo beïnvloeden.

Dynamax, leuk hoor, maar (op 1 na) alle gyms moeten per se een dynamax hebben. Ik zoek gewoon een gaaf 1:1 gevecht met de gymleader. En gimmicks maakt het niet ga er voor mij. Zeker niet met een kandelaar op de kop :+
Reageer
Uiteraard, maar het is ook de manier hoe er uitgemolken wordt.

Bijvoorbeeld bij de sportgames van EA betaal je jaarlijks de volle mep voor dezelfde game concept en game engine maar met bijgewerkte game assets. En een verandering in de gameplay is eerder uitzondering dan regel. En na 1 à 3 jaar gaat de stekker uit de online servers van de editie van het spel. Om je te dwingen om de nieuwste editie van het spel te kopen om weer online te gamen.

Bij Nintendo blijven servers langer in de lucht, maar niet voor eeuwig.
En GameFreak probeert bij iedere generatie Pokémon iets onderscheidends te hebben dan generatie 1 en 2. Maar het voelt aan alsof GameFreak dat expres moet doen. Ondanks dat het game concept zonder de nieuwe grimmick al staat als een huis.
Reageer
Dit blijft altijd een interessante discussie. Wanneer is iets uitmelken? Zit daar een grens aan? Bij x vervolgen? Of is het persoonlijk? Afhankelijk van hoe scherp je naar uitmelken kijkt wordt het meeste inmiddels wel uitgemolken.

Dat is ook heel logisch eigenlijk. Kijk maar naar Star Wars van Disney. Waarom zou je het niet doen als bedrijf zijnde? Zeker als de consument het (massaal) blijft kopen. Stel dat deze game een andere naam had gekregen, was het dan geen uitmelken meer?

Natuurlijk valt er veel over te zeggen hoever een bedrijf gaat in het doorontwikkelen van een game om nieuwe zaken toe te voegen.

We zijn als wereld inmiddels te verwend geraakt denk ik. Alleen 'we' blijven het wel gewoon allemaal kopen en houden het dus ook zelf in stand. Ik heb jaren lang elk jaar Fifa gekocht b.v., slaat eigenlijk nergens op. Er is gewoon een overdaad aan content/entertainment en iets uitbrengen in een bestaande IP is gewoon een grotere garantie op goede verkoop van er een nieuwe IP van maken. Alleen bij sommige IP's kun je zeker wel zeggen dat de uiers toch wel eens leeg zouden zijn.
Reageer
Het is GameFreaks die Pokémon uitmelkt. Nintendo is alleen de uitgever. Jah Nintendo melkt vooral hun sterke merken uit zoals Zelda en Mario. Maar ga me niet vertellen dat Mario Odyssey een copy paste is van Mario Galaxy of BoTW meer van het zelfde is als Skyward Sword. Een Activision of EA is Nintendo zeker niet.
Reageer
The Pokémon Company is een jointventure tussen Nintendo, Game Freak, en Creatures. En hoewel Game Freak de developer is van deze spellen, is Nintendo de mede eigenaar van het Pokemon IP en niet alleen een uitgever.
Reageer
Jammer dat we weer een nieuwe gimmick mechanic krijgen, zo hebben we al mega evolution (mijn inzien de beste), z power moves, dynamax gehad.
Reageer
Ja en dan nog eens een kandelaar of fontein op hun kop... Zucht. |:(
Reageer
Ja inderdaad het gaat allemaal wel een beetje te ver, net als op de legendarische Pokemon varen of rijden en dan hebben ze ineens ene motor of wielen ???

Het moet toch niet gekker worden zowat, dat ze een halve auto of boot geworden zijn.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 4 augustus 2022 08:25]

Reageer
Inderdaad, het voegt ook zo weinig toe allemaal.
Reageer
Pokémon motoren? Ik heb ze wel gepreorderd al enige tijd geleden maar die "motor" Pokémon vind ik wel een beetje wennen maar goed we gaan het zien

[Reactie gewijzigd door copywizard op 3 augustus 2022 21:30]

Reageer
Ik haat het....een motor Pokémon, het is belachelijk en gooit voor mij het hele gevoel van fantasie stuk.
Reageer
En dat gevoel was nog niet weg na de sleutelbos Pokemon en vuilniszak Pokemon die evolueert in... meer vuilniszakken? :+
Reageer
ja of de magneten en de blob slijm die evolueerd in een grotere blob slijm.
der zijn altijd originele en minder orginele pokemon geweest
Reageer
Al waren Grimer>> Muk en Magnemite>> Magneton>> Magnezone, nog gewoon goeie pokemon die wel redelijk een uniek uiterlijk hadden. En opzich ook wel met een beetje verklaring best konden bestaan in de wereld.

Maar een fucking motor met een hoofd en pootjes? No thanks.

Dit is denk wel een rede waardoor veel spelers van pokemon deze laten liggen.
Reageer
Tja, hiervoor had je Rotom die een wasmachine kon bezitten.

Of je fiets die het water op kon door (dacht ik) een Rotom.

En die nieuwe Pokemon zijn zelfs (deels) techniek. Iig die paarse. Dus vandaar dat die rijd en de rode rent gok ik.
Reageer
Begrijp het ook niet zo goed, ze kunnen toch gewoon op een normale pokemon zitten, en die kan misschien wel weer redelijk snel bewegen, zonder dat dit als een motor oid hoeft uit te zien.
Reageer
Ik vind het voornamelijk jammer dat er weer een Pokemon als mount gebruikt wordt die wielen of mechanische vleugels heeft ontwikkeld, het zou imo veel toffer zijn als ze ''enig'' realisme toepassen door een Pokémon van X grootte de mogelijkheid geven om de speler te transporteren, e.g. een Arcanine kun je prima als land based mount gebruiken en bijvoorbeeld een Lapras als sea travel en een dragonite als air travel (of vul X Pokémon in wat qua schaalgrootte past, maar ik ben niet zo bekend met de nieuwe generaties). Voor mij ligt het dan ook dichter bij de TV show.
Reageer
Zoals vroeger gedaan werd?

Zo had je ook pokemon die enkel op bepaalde gebieden konden komen vanwege hun abilties.
Reageer
Nouja, vroeger was het toch gewoon dat goed als elk water type surf kon, ongeacht of het nu een poliwag was (waar je logischerwijs niet op kunt zitten) of een blastoise, het zou dan naar mijn mening leuker zijn als je daadwerkelijk een grotere pokemon nodig had waar je op zou kunnen zitten. Zeker in de huidige 3D omgevingen zou het gaaf zijn om per pokemon een travel animatie te hebben (maarja natuurlijk meer werk en het geeft restricties qua welke pokemon te gebruiken waar sommige mensen niet op zitten te wachten).
Reageer
of een pokemon met vleugels die geen Fly kon leren....
Reageer
Lijkt mij legit toch.. Geeft je ook nog een incentive om X pokemon te trainen, op een pidgey kun je geen fly gebruiken en op een pidgeot wel.
Reageer
Ja en dan zouden ze ook nog naar snelheden kunnen kijken. Bedoel ze hebben die stat al voor pokemon zelf, dus dan kan je die gewoon aanpassen naar bijv 5 snelheden voor rondreizen, dan kan het bijv een keuze zijn om een wat mindere pokemon te gebruiken omdat deze sneller is.
Reageer
Dit was ook zo in Pokémon Sun & Moon.
Reageer
Ah, ik heb het tot Sun & Moon gespeeld, volgende vakantie ga ik daarmee aan de slag.
Reageer
Dat Terastal gedoe is wel mooi. Pokemon Swarovski dus :+ Waar is de wereld deze keer op gebaseerd, de mediterane regio? Griekenland? Croatië? Of misschien Zuid-Amerika?

[Reactie gewijzigd door Armselig op 3 augustus 2022 19:43]

Reageer
De regio is gebaseerd op Spanje en Portugal.
Reageer
Ah, zat ik wel dichtbij met Griekenland dus.. Spanje wilde ik ook al opnoemen inderdaad. Ben benieuwd naar verdere trailers, zag er goed uit :D Hoop dat ze de open wereld deze keer wat beter maken, ik had meegekregen dat Arceus een aardige poging was maar toch soms een beetje kaal overkwam.
Reageer
In principe worden de Pokémon games langzamerhand wel steeds beter. We gaan van 2D naar 3D, eindelijk locaties waar je kan free-roamen (á la Arceus Legends), een Battle Revolution achtig setting in wilde locaties en weer nieuwe Pokémon's. Iedereen verwacht dat er grafisch een vooruitgang wordt geboekt, maar op de Switch kan het gewoon jammer genoeg niet met zulke grote games als Pokemon. Op prachtige Pokemon designs hoef je ook niet meer op te wachten, als je er al bijna 1000 hebt.

Nu maar hopen dat de locaties en wildernis niet zo plat en saai uitzien, maar met genoeg sfeer en NPC's om er uren doorheen te kunnen lopen in tegenstelling tot Legends Arceus. Quests met andere NPC's naast de main story zou daarnaast een leuke toevoeging kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door Lashrom op 3 augustus 2022 20:11]

Reageer
Breath of the wild nooit gespeeld of Mario Odyssee? Die games zien er zoveel beter uit dan de laatste pokemon games uit de serie en zijn toch alweer wat ouder
Reageer
Ik zou bijna willen zeggen kijk eens terug naar de Pokémon games voor de Gamecube, dan valt het misschien op dat er qua grafische technieken iets op vooruit is gegaan, maar niet op design.

Die twee games waren ambitieus voor hun tijd, en de eerste (soort van) open world Pokémon games in 3D.

Maar het klopt inderdaad wat @Lashrom zegt:
Nu maar hopen dat de locaties en wildernis niet zo plat en saai uitzien, maar met genoeg sfeer en NPC's om er uren doorheen te kunnen lopen in tegenstelling tot Legends Arceus. Quests met andere NPC's naast de main story zou daarnaast een leuke toevoeging kunnen zijn.
De reden dat de nieuwe games er zo slecht uitzien is de hoeveelheid aandacht die in het detailleren van de wereld zit. In Arceus is het landschap gewoon een heightmap, met een ontzettend herkenbaar repeterende texture en een paar bomen die er uit omhoog steken en als je geluk hebt kom je ergens nog een wilde rots tegen. Wat ik bedoel is vooral in deze afbeelding goed te zien. Het lijkt haast alsof het spel maar uit een handjevol assets bestaat.

Waar het hier mis gaat is dat ze gekozen hebben voor een verkeerde balans tussen schaal en detail, een fout die ook veel early-access developers maken met open world survivalgames. Als je de wereld groot wilt laten aanvoelen kun je dat doen door de omgevingen letterlijk flink groot te maken. Maar vervolgens moet je wel zorg dragen dat je de boel aankleedt met assets in de juiste verhouding om te voorkomen dat de wereld er heel kaal uitziet. Het opbouwen naar grotere objecten is ook heel belangrijk, dus het plaatsen van gras en bosjes onder bomen. Daardoor worden de stammen deels afgedekt en vloeit het landschap beter over in de vegetatie.

Het enige wat er verder eigenlijk aan ontbreekt is veel meer diversiteit in vegetatie, rotsen en andere objecten die de wereld een stuk levendiger maken.

In de screenshots voor Scarlet/Violet zit er zo te zien wel wat verbetering in, maar er worden nog altijd veel van dezelfde fouten gemaakt. Fouten die eigenlijk niet passen bij een ontwikkelaar met het budget van Game Freak.
Reageer
Slechte graphics is een ding, gameplay is absoluut belangrijker bij games als Pokemon.
En ja, de graphics zijn slecht, er zijn talloze games op de switch die laten zien dat het wel gewoon kan.

Wat ik veel erger vind is ondanks de slechte graphics, dat de switch het regelmatig niet eens trekt! Zulke graphics hebben en dan alsnog met regelmaat dikke framedrops. Daar irriteer ik me nog veel meer aan dan dat de graphics wat minder zijn. Zo'n spel moet gewoon altijd vloeiend lopen. Dankzij het turnbased aspect van deze games heeft het gelukkig weinig tot geen invloed op de gameplay zelf, maar ik vind het wel bloed irritant. Dan zie ik veel liever gewoon de ouderwetse 2d games terug, dat moet in ieder geval toch wel goed lopen op een switch.

Bij veel Nintendo games zijn graphics ondergeschikt aan de gameplay, maar als ze dan wel inzetten op de graphics (door naar 3d te gaan) dan moet dat wel goed lopen, anders kunnen ze dat beter laten, imo.

En inderdaad, zoals je aangeeft, met de budgetten die Game Freak zou moeten hebben, moet dit toch absoluut beter kunnen.
Reageer
Ik vind de 2D's nog altijd veel aangenamer. En daar kunnen ze nog een eind verder mee. Als je ziet wat sommige rom hacks al bereikt hebben lopen ze een eind achter.
Reageer
Of ik wordt oud, of Pokemon is gewoon geen Pokemon meer...
Reageer
Denk dat je gewoon geen echte Pokémon fan bent. Als Pokémon fan droomde je juist om zon spel als arceus en nu scarlet violet. Zien de graphics er voor deze tijd goed uit? Absoluut niet. Maar gameplay is geweldig. Gameplay > graphics riepen we toch altijd?
Reageer
Nou ik speel al sinds Pokemon blue en heb er nog nooit van gedroomd, en vond archeus ook echt saai.
Ok was hele andere gameplay maar sloeg bij mij niet aan, ook nu legendarische met wielen en straal motor voor water of rijden doe effe normaal.

Dit is geen Pokemon meer maar over the top Digimon achtig, toen werd het gewon niet leuk meer.
Ik ga dit deel nog even proberen omdat de gyms weer terug zijn, maar heb idee dat die 2 andere verhalen meer soort Arches saai achtig idee weer zijn(In mijn ogen dan).
Reageer
Niet? Een open wereld Pokémon met graphics van nu?
Reageer
Nee hoor geef mij maar gewoon weer een pokemon game zoals op de gameboy/nintendo ds style.
Reageer
Ze zouden beter eens wat inspiratie opdoen bij persona qua gameplay . Heeft Pokémon op elk vlak voorbij geblazen . Ook qua monster designs , ui , …

Gameplay vzn Pokémon is in 1999 blijven
Hangen en de graphics zijn slechter dan de GameCube games.


Je merkt duidelijk dat de games ook nog steeds op kinderen gericht zijn en niet voor het publiek die er mee opgegroeid is .

[Reactie gewijzigd door zaj op 4 augustus 2022 09:26]

Reageer
Nee ajb niet. Enige waar ze echt op moeten verbeteren is graphics en een veel rijkere wereld. Gameplay staat als een huis.
Reageer
de gameplay is echt traag, pokkesaai, en gebasseerd op een schaar steen papier systeem van jaren 90 jrpg's zoals final fantasy 4. elk gevecht verloopt exact hetzelfde.


1 . kies super effective move of switch naar pokémon met super effective. indien niet spam hoogste damage move
2. collect xp
3. repeat.


hoe kan je dat anno 2022 nog interessant vinden?

veel beter zou zijn :
-afstappen van turns maar een ATB systeem gebruiken zoals FFX. als je bijvoorbeeld genoeg agility spamt komt je pokemon sneller terug aan de beurt voor evt 2 aanvallen na mekaar. zorg dat sommige attacks een wind up hebben over meerdere turns,
-dat ze eens moves uitvinden die pokémon swaps promoten, eventueel combo systeem voor moves,
-diepgaandere status effects,
-non static evolutions, laat evoluties gebeuren op basis van bepaalde criteria ipv enkel trades, levels en stones ( als je een eevee trained met een fire Tm gaat die bijvoorbeeld in flareon evolueren.)
- combinatie aanvallen in dubbele gevechten. wind + water move van 2 pokemons maken een ijs aanval.
- steen + vuur = lava, etc etc. genoeg voorbeelden.
chain moves : als je een skill zoals constriction of wrap gebruikt, heb je x % kans voor de volgende x turns om 2 keer aan te vallen.


in plaats van dat ze hun tijd steken in rommel zoals neiuwe kleertjes en je pokémon borstelen. niemand wilt dat.


ik heb op 5 minuten denken al meer vernieuwing er bij gefantaseerd die én leuker is én diepgaander dan de rommel die ze de voorbije 10 jaar hebben uitgevonden zoals mega evolutions en gigamax.


en laat de games weer in japan afspelen. nieman zat te wachten op spanje, uk, en hawai. die regio's zijn shit en saai.

gen 1,2,3 en 4 waren parels.

[Reactie gewijzigd door zaj op 4 augustus 2022 14:04]

Reageer
Hebben we nou serieus een legendarische Pokemon als motorfiets… 8)7
Dit is toch een steek in je rug als diehard Pokemon fan!!!

[Reactie gewijzigd door DutchWing op 3 augustus 2022 19:53]

Reageer
Ja inderdaad ik vind het ook een beetje ver gaan, maar we gaan het zien.
Ben blij dat de gyms toch wel weer terug zijn, want Archeus goed was een spin off maar vond ik niks aan.

Ik hoop dus niet dat deze style terug gaat komen in dit deel, ja tuurlijk de open wereld. maar dit had je al een beetje met Sworld en Shield en vond ik nog wel leuk.
Ja de los lopende pokemons nou ja prima nog, maar niet dat ze ja aanvallen, dat je de 1ne moet besluipen, de andere boos is en jou aanvalt pff nee dan pas ik.
Reageer
Ik speel Pokemon Go, ik verbaas mij echt over sommige pokemons die nu worden toegevoegd. Zo heb ik een gozer op een wolk, komt rechtstreeks uit dragonball Z gevlogen. En een papieren gozer heb ik laatst ergens gezien (was niet go denk ik), heel bijzonder. En dan zie ik nu deze legendarisch, het is niet best eh. Een motorfiets met een hoofdje. Tja.

Kijk hitmonchan en machamp zijn veel te menselijk en slecht design, don't get me wrong. Maar wat ik de laatste tijd zie is echt bijzonder slecht. Ijsjes (slurpuff en die ice type), sleutels, mensen met een papagaaienpak (hawlucha) pikachu clone #5, ik kan nog wel even doorgaan. Zodra het menselijke of door mensen gemaakte vormen (een tandwiel..?) worden ben je mij kwijt.
De aller aller aller ergsten vond ik nog wel 2 judoka's die in een rode of blauwe pot verf waren gevallen. Is het judopak onderdeel van het lichaam? Of gaat ie 's avonds uit en de wasmachine in?

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 3 augustus 2022 19:59]

Reageer
Zodra het menselijke of door mensen gemaakte vormen (een tandwiel..?) worden ben je mij kwijt.
Er was een paar jaar terug een nieuwsbericht in Science over een sprinkhaan soort die al eerder in een vorm met tandwielen was geëvolueerd.

Maar los daarvan, in gen1 had je toch ook al gekke dingen als Porygon, of de super luie twee pokéball klonen? :P
Reageer
Die tandwielsprinkhaan kende ik niet, zeker bijzonder, en tof.

Maar ik zeg ook, niet alle gen 1 designs waren even goed. Maar ijsjes, sleutels en rood / blauw geverfde judoka's zijn echt from another lvl.
Overigens zijn er ook nog steeds goede designs hoor, en veel alternate form pokemon vind ik erg leuk gedaan. Ding is wel, gen 1 is het niks gemaakt, dus dat die een beetje rough was, prima. Gen 2 is gerushed want ze dachten iedereen is pokemon zo vergeten, we moeten gen 2 snel uitbrengen. Vanaf gen 3 (mijn favoriet overigens) was er wel het geld en de tijd om er echt iets moois van te maken. Je zou verwachten dat de designs vanaf dan het beste zijn, maar eigenlijk is het hoe later de gen (vanaf 4) hoe slechter.

Naar mijn mening eh.
Reageer
De eerste 4 generaties blijven de besten imo. De inspiratie begint echter wel op te raken, een motor Pokemon? 8)7
Waarom niet gewoon een nieuw deel uitbrengen, met een nieuw verhaal en dergelijke, maar een keer zonder nieuwe Pokemon? Nieuwe delen hoeven van mij niet perse nieuwe Pokemon's te hebben.
Ondanks dat zal ik deze vast weld weer helemaal uitspelen :P
Reageer
Dat was dus Pokemon Arceus. Nieuw verhaal, nieuwe gameplay, oude pokemon :)
Nou is dat officieel een spin-off natuurlijk. Die brengen ze wel vaker uit in de Pokemon series.
Reageer
Arceus was inderdaad een gaaf spel. Een keer wat anders :) Maar ik doelde meer op de traditionele gyms, zoals de huidige games zeg maar. Maar dan zonder nieuwe Pokemon :P
Reageer
Geloof het of niet, maar Arceus is daadwerkelijk een core series game, en dus geen spin-off. Zie https://bulbapedia.bulbag...%C3%A9mon_Legends:_Arceus.
Reageer
Gameplay vind ik juist onaantrekkelijk.
Ik ben begonnen met Pokemon Red, ik geloof dat de laatste editie wat ik gespeeld heb de remakes waren van Sapphire/Ruby of Pokemon X/Y, ik weet even niet welke later uitkwamen.

Ik vond de RNG altijd leuk in Pokemon. In gras rondlopen want je zoekt een shiny bijvoorbeeld.
Dat is nu allemaal weg, in plaats daar van zie je alle pokemon rond lopen etc.

Old school gameplay vond ik veel toffer. Speel al jaren geen Pokemon meer... dus misschien ben ik geen "fan" meer.

Graphics vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. Cartoonish vind ik juist heel goed passen bij Pokemon spellen.
Reageer
Ik ben ook begonnen met Pokemon Blue dan, omdat Red helemaal uitverkocht was :'( .
Daarna elk deel gespeeld en vond voor Sword en Shield allemaal leuk, en op zich vond ik Sword en Shield ook nog wel leuk.

De basis zat er nog in ja open gebieden, maar je gaat uiteindelijk van stad naar stad om een gym te verslaan.
Ik vond de open wereld dan nog wel daar op zich, maar het volgende deel Arches zo he dat was echt slaapverwekkend wat je allemaal moest doen.

Ik hoop dus dat deze hele gameplay hier niet in zit meer, buiten de open wereld na want goed dit hebben we al gezien.
Ik wil gewoon batte doen om iets te vangen, niet sluipen, bal gooien en klaar. of weg rennen omdat een Pokemon jou wil aanvallen alleen maar irritant.

Heb ook sterk mijn twijfels nu bij dit deel, ook nog eens legendarische Pokemons met wielen en motor om op te rijden kom op he het is geen auto of boot.
Ze gaan te ver over de top wat met Digimon ook gebeurt is op de tv vroeger, jammer ik probeer deze wellicht eens maar denk dat dit het laatste deel wordt.
Reageer