Minecraft krijgt Angry Birds-modus in nieuwe dlc

Minecraft krijgt een dlc-pakket met een Angry Birds-thema. Het pakket voegt niet alleen de figuren uit Angry Birds toe aan de game, maar laat spelers ook de klassieke modus uit de Angry Bird-games spelen waarin torens omver geworpen moeten worden.

Minecraft heeft vaker crossovers met andere games en franchises. Dit keer gaat het om de Angry Birds-games, waarvan het origineel verscheen in 2009. In het spel moeten spelers vogelfiguurtjes met een katapult naar een toren vol varkens lanceren, met als doel de toren te laten instorten. Deze spelmodus komt met de nieuwe dlc ook naar Minecraft.

De vogels en varkens zijn inclusief katapult en torens naar de wereld van Minecraft gebracht door ontwikkelaar Orville studios. Naast de klassieke modus, is er ook een missie-modus waarin spelers verschillende Angry Birds moeten redden. De dlc is te koop via de Minecraft Marketplace en geschikt voor de Minecraft: Bedrock Edition.

Door Robert Zomers

Redacteur

17-05-2022 • 21:01

53

Reacties (53)

Sorteer op:

Weergave:

Schoenmaker blijf bij de les. Zitten mensen hier echt op te wachten? Ik heb liever dat ze hun main product verder uitwerken en verbeteren.
"Schoenmaker, blijf bij je leest."

Kinderen houden van Minecraft en van Angry Birds, wat is er nu beter dan Angry Birds in Minecraft? Ik ken genoeg kids die dit geweldig gaan vinden. Vergeet niet dat Minecraft nog steeds voornamelijk een kinderspel is. Het doet misschien pijn om dat de accepteren maar dat maakt het niet minder waar.
Het is niet 'voornamelijk een kinderspel'. Het is een spel voor alle leeftijden.
Iedereen mag het spelen inderdaad. De leeftijdsclassificatie, marketing en content laat echter zien dat de hoofddoelgroep kinderen is.
Misschien de Bedrock-editie, daar bemoei ik me niet mee. Maar de Java-editie is te moeilijk voor kinderen als het een zware modpack is.
Stock Java is voor kinderen net zo toegankelijk als Bedrock.
ook al normaal met alle plugins en automatiserings mogelijk heden!
Tegenwoordig kan je al heel makkelijk een modpack spelen zonder teveel gedoe.
Met 8 jaar was ik ook volop bezig met mods downloaden en installeren voor games. En dat was een stuk ingewikkelder dan het nu is!

IMHO is minecraft als lego. De marketing is op kinderen, maar er zijn genoeg volwassenen die het ook hebben. En ook genoeg spul dat echt voor volwassenen gemaakt is. Maar het blijft kinderspeelgoed :Y) :Y)

Als je je daar druk om maakt, niet doen. Gewoon genieten van je game :Y) niets mis met kind zijn.

[Reactie gewijzigd door Waah op 23 juli 2024 02:02]

Dat is een doelgroep die het makkelijkst beïnvloedbaar is door diezelfde marketing. Dus wanneer het een spel is voor alle leeftijden, is het logisch dat ze de meeste marketing in die hoek steken.
Lego is ook voor (bijna) alle leeftijden. Die marketen ook voornamelijk op de jonge kids.
PUBG is een serieus ogende game (in vergelijking met Fortnite bijvoorbeeld), maar zit ook vol met kids.
Waar de marketing op gericht is, betekent dus niet zo veel, in mijn inziens.

Overigens zit er geen maximum leeftijd op de PEGI leeftijdsclassificatie.
tsja, daarom speel ik gewoon nog steeds de Java editie, hoezo betalen voor maps, mods, skins etc in een download winkel? Ik weet %appdata% wel te vinden waar je zelf alles volledig en gratis aan kan passen. Als er nou een spel is wat al 10 jaar bijna wekelijks (dmv snapshots) geupdate wordt is het Minecraft.

Ik snap niet waarom ze het doen (zal vast bakken geld kosten), maar Bedrock en Java naast elkaar betekend juist dat ze dit soort dingen appart kunnen houden. Het enige nadeel wat ik ervaren heb sinds de overname is dat ik m'n Mojang account uiteindelijk toch om moest zetten naar m'n live-account en dat ik in de launcher reclame van Minecraft zelf zie.
Ben je dan je mojang account dan niet kwijt?

Kreeg laatst een email dat ik hem moest omzetten naar microsoft account.. Maar wist totaal niet wat ik ermee moest doen.. Want als je over moet naar microsoft je dan ook de java editie dan kwijt raakt.

Hoe heb jij dit gedaan?
Je logt met je microsoft account gewoon in op je java versie. Als bonus krijg je ook een cape. Oh en van de zomer krijg je ook de Bedrock editie voor nop :)
Die cape heb ik nog geen idee waar ik die kan vinden...
Inloggen op minecraft.net, onder waar je je skin aanpast kun je de cape aanzetten.
En die werkt alleen op Bedrock ;)
Nee hoor, ook op Java. Net nog even gechecked voor de zekerheid, want ik zie hem niet in first person view :p
Op de website uiteraard kiezen voor de java editie.
Vervolgens bij de skin settings in Minecraft zelf even checken of de cape wel aanstaat.
Oh huh, je hebt helemaal gelijk! Ik meende dat dat enkel voor Bedrock werkte, maar misschien ben ik in de war met een andere cape. Mooi dat ik eindelijk een cape heb!
de Bedrock editie voor nop
Dat was toch al meer dan een jaar zo? Ik heb vorig jaar, of zelfs twee jaar geleden de Windows versie al gratis kunnen downloaden, en nu krijg ik m nog een keer, terwijl ik het spel ook via gamepass heb...
Misschien dat er toen ook een actie was. Ik speel het nu net een jaar en kreeg de Windows versie er niet bij. In de launcher staat nu
Coming Summer 2022
Buy Minecraft for Windows, get Minecraft: Java Edition!
Because you own Minecraft: Java Edition,
you'll get Minecraft for Windows as a bonus!
Dat zie ik ook iedere keer, en iedere keer moet ik dan aan mijn gratis Windows versie denken die ergens in een folder digitaal stof loopt te happen.

Ik geloof dat ik het twee keer opgestart heb op momenten dat java niet lekker draaide of dat ik dacht dat mods makkelijker te gebruiken zouden zijn. Ik weet nog steeds niet of en hoe dat zo is, want toen ik zag dat ik moest betalen... ik heb 10 jaar geleden al een keer €20 betaald :9 (beste geld ooit uitgegeven aan een spel)

Maargoed, marketing, ik snap sowieso niet waarom ze in de Minecraft Launcher reclame moeten maken voor Minecraft - geef dat dan alleen weer bij mensen die de free-trial gebruiken, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
"laatst een mail"?

Ik heb geloof ik over de loop van een jaar (of twee?) wel tien(tallen) mails gehad: eerst informatief, daarna het vriendelijke verzoek en uiteindelijk de verplichting om over te stappen.

Ik snap wel dat ze één systeem willen, maar het is natuurlijk weer compleet data graaien - het argument dat het veiliger is... waarom zou ik ingodsnaam 2FA voor een spelletje nodig hebben!? Ik wil geen 2FA, of eigenlijk niet eens een wachtwoord voor spellen.

Net als die launchers van ieder platform appart. Na al die jaren kunnen die nog steeds niet automatisch mijn inloggevevens opslaan! Dan krijg je dus een wachtwoord als 1234... moet alleen wel steeds heel erg goed opletten dat ze niet sneaky toch mijn betaalgegevens op slaan als ik direct via hen wat koop
Mojang/Microsoft wil al jaren de Java editie laten vallen. Dit kunnen ze alleen niet maken zonder een groot deel van de community het harnas in te jagen.
Oh is dat zo? Kun je me even linken naar een bron?

Dit wordt al jaren door doemdenkers gezegd en er is nul komma nul bewijs voor. Microsoft verdient nog bakken met geld door Java edition.
Lezen? _wil_

De focus ligt al een tijdje duidelijk bij Bedrock, waar ook veruit de meeste bakken met geld verdient wordt.

Natuurlijk wil Mojang/Microsoft liever packs/skins/maps verkopen dan dat we dat gratis ergens vandaan plukken. Maar ze snappen dondersgoed dat ondanks een relatief klein deel op Java speelt, Java voor een groot deel van de populariteit zorgt.
wat/hoe verdienen ze aan Java? Java is een keer betalen en dan nooit meer, het is ook niet voor niets dat je de Bedrock versie gratis krijgt zodat je daar wel voor je maps/skins&mods kan gaan betalen.

Ik vermoed dat ze het zsm willen laten vallen, in tegenstelling tot de oprichter is het bedrijf zelf geen filantropische instelling, maar ik vermoed/hoop/denk dat de heren van Mojang hierover misschien kleine lettertjes in het overname contract op hebben laten nemen?

Hoe dan ook, ik ga er vanuit dat het vroeger of later gaat verdwijnen - ze ziet aan de hele game wereld dat alles letterlijk kapot gecommercialiseerd wordt. Niet gek als bedrijven in handen van activistische/kapitalistische aandeelhouders zijn ipv van mensen die echt van gamen houden en zo snel en zo goed mogelijke games willen maken voor eeuwige roem ipv een dikke bankrekening.
Minecraft Bedrock edition kost ook gewoon geld als je geen java hebt en is na aankoop ook kostenloos. Het feit dat er een store aan hangt maakt het dat mensen aankopen kunnen doen, maar niet dat het nodig is.

De skins hoef je niet te kopen, volledig optioneel. Daarnaast heeft Java ook skins, alleen niet zo geintegreerd in het spel.

Maps zijn ook optioneel. Meeste zijn niet eens zo interessant. Ik durf te stellen dat java trouwens veel betere maps heeft aangezien je daar ivm de mods ook veel betere tools hebt om maps te maken.

Realms is ook niet nodig. Als je singleplayer wilt spelen speel je lokaal en als je multiplayer wilt spelen kun je zelf ook een servertje hosten of je vrienden inviten in jouw lokale Single Player wereld. Dit kan voor java ook.

Het grootste voordeel wat Bedrock heeft over java is dat ze een grotere reikwijdte hebben omdat deze ook op consoles en mobieltjes te spelen is. Java daarintegen heeft een veel grotere community als het gaat om custom content (zoals mods, maps en zelfs MMO servers) welke vrij eenvoudig met verschillende launchers geinstalleerd kunnen worden.

Ik denk niet dat MS het zich kan veroorloven java te droppen zonder dat ze zorgen dat Bedrock een goed ontwikkelde modding API heeft, en zelfs dan nog zal niet iedereen er meteen op springen om alles te porten, zie maar de <= v1.12 mods en modpacks waar de launchers mee vol staan. Dat stond trouwens ooit op de roadmap, maar uiteindelijk was het gewoon makkelijker om modders op java te houden en Bedrock te houden voor de non-modders.
Dat levert natuurlijk geen geld op, deze DLC zeer waarschijnlijk wel. en wie weet trek je dan ook nog wat nieuwe spelers naar je toe.
Dat doen ze ook. De teams die de engine ontwikkeling doen hebben hier niets mee te maken. Deze "content packs" staan los van het spel zelf.

Helaas heeft 1.19 geen vuurvliegjes meer :(
Zitten mensen hier echt op te wachten?
Volwassenen misschien niet, maar ik weet zeker dat mijn jonge nichtjes en neefje dit geweldig gaan vinden en ze zullen niet in de minderheid zijn.
Je speelt geen Minecraft denk? We hebben al ruim 10 jaar updates/uitbreidingen. 20 November kregen we 1.18, daar zijn 2 updates voor uitgekomen. 1.19 Komt er bijna aan en brengt de Deep Dark en Mangrove biomes.
Kan best zijn dat ze hiermee een nieuw publiek aanboren dus hun markt vergroten
Staat in het artikel dat het wordt gerealiseerd door Orville studios dus mojang (Microstof) zelf heeft niks met deze ontwikkeling te maken.
Laten ze daar nu net continu mee bezig te zijn. Er zijn continu updates voor Minecraft waarmee bugs worden gefixed, nieuwe mogelijkheden toegevoegd worden, of die het spel een betere balans geven. Ik denk dat als er iets is waar niemand over hoeft te klagen dan is het de hoeveelheid updates (EA zou veel van die updates als nieuwe game geïntroduceerd hebben ;))

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 23 juli 2024 02:02]

De allerlaatste zin is dan ook de allerbelangrijkste...
De dlc is te koop via de Minecraft Marketplace en geschikt voor de Minecraft: Bedrock Edition.
Met "Minecraft" word over het algemeen de originele Java editie bedoeld.
Anders noem je het namelijk "Minecraft: Bedrock".
Dus ik helemaal over dat zinnetje heen gelezen en mn wtf-hoed opgezet goed dat dit zo ‘duidelijk’ in het artikel stond ik dacht eerst nog dat het misschien een redactiefoutje was en er minecraft dungeons moest staan
Mojang doet de naamgeving zelf overigens andersom. Die noemt het origineel "Minecraft: Java edition" terwijl de win/switch/ps/mobile versie "Minecraft" genoemd wordt.

De community wil daar nog niet echt aan. En da's ook niet zo gek gezien de java versie de originele versie is, en ook voor java versie de meeste content lijkt te zijn op plekken als youtube.
Verwijderd @Xcone18 mei 2022 09:31
Dit artikel word geschreven voor end users, en niet Mojang medewerkers.

Daarom spreek je gewoon over "MC:BE" / "Minecraft: Bedrock edition", en niet over "Minecraft".
Haha ik weet nou nog niet zo goed of ik dit een beetje zonde en commercieel vindt of geniaal! :D
Iets anders dan "cringe" als reactie kan ik eerlijk niet verzinnen.
Angry Birds?

Was die IP 10 jaar geleden al niet helemaal uitgemolken?
Nee nog niet. Ze hebben het origineel zelfs onlangs herschreven en opnieuw aangeboden voor het luttele bedrag van 99 cent. Ik verwacht dat de andere spellen die ook uit de winkels verwijderd waren (Rio, Space, etc) ook gaan volgen.
Inderdaad. Had niet het idee dat Angry Birds nog zo leefde. Maar blijkbaar nog genoeg om er niet één maar zelfs twee films van te maken.
Nog slechts 11 maanden te gaan en ik ben alweer 10 jaar op MC. Komt dit op de MC die ik ken? Nee? Dan is het geen deel van MC. Dat was duidelijk toen MS MC overnam. Geeft niet. Windows 10 MC versie is echt de kiddo versie. MC is voor de mensen die het leuk vinden om met mods aan de slag te gaan. Dat zijn doorgaan niet de mensen die klagen gaan als er content op de Win10 versie komt die niet ook met mods in de MC versie gemaakt kan worden.

Leuke trailer. Ben benieuwd naar de alternatieven uit de modding community. Leuk om een paar minuten mee te spelen. Waarschijnlijk korter dan het mij aan tijd gekost heb om deze reactie op dit artikel te schrijven. Ieder z'n ding met MC.
Als jij nu beweert dat MC java met mods de enige echte MC is, dan ben ik het daar absoluut mee oneens

Als je op die toer gaat dan doen bijna alle mods af voor vanille mc. Op better than wolves na dan, die mod bracht tenminste echt extra content zonder af te doen aan of gemak te brengen in vanilla

Sterk nog : door het niet kunnen plaatsen van waterblocks werd het er een stuk leuker door

Sterker nog heb ik altijd gehoopt dat BTWmod een zelfstandige game zou worden en bijvoorbeeld pistons mech nodig hadden naast redstone
Best wel veel negatief commentaar terwijl mijn eerste gedachte was: That is brilliant... Minecraft leent zich hier perfect voor.

Ik zie de lol er wel van in.
Ik ben doorgaans geen fan van de sales en marketing maar als je ziet waar deze boze vogels allemaal opduiken dan kan ik niets anders zeggen dan respect voor het Angry Birds team voor het effectief en lucratief exploiteren van hun intellectueel eigendom . O-)
Weetje over Angrybirds/Rovio ook een beetje voor de Metalhead.

De persoon die de muziek produceert voor Rovio en dus ook Angrybirds,
speelt in diverse metalbands waaronder Finntroll en Moonsorrow.

De muziek in de trailer laat dat goed horen.
Grappig :P

https://www.metal-archives.com/artists/Henri_Sorvali/4513
Als er een spel is waar er ongeveer een oneindig aantal doelen is dan is het Minecraft wel. Het doel in Minecraft is wat jij wilt dat het doel is. Het is een sandbox game met maar een x aantal vaste dingen die je moet doen om te progressen. Verder is het compleet aan jou.
Kijk dat is een duidelijke omschrijving. Thanks!
Survive, explore, build. Creative vind ik echt niets aan. Maar survival, beetje wereld exploren, RPG-achtig je gear upgraden en de laatste jaren vooral het puzzelen met redstone vind ik heel vermakelijk.

Mojang is ook al een paar jaar heel hard bezig mob-grinders stuk te maken en die uitdaging houd me elke 2-3 releases ook weer even zoet.

Het hosten van een server voor een kleine community houd het -voor mij- ook wel vermakelijk, beetje mods zoeken die features toevoegen of QOL changes. Pets, bentobox, bettersleeping, dat soort meuk.
Vooral met mods kom je een heel eind. Survival, hardcore, creative, skygrid, sky/acid/block-world. Je hebt ook mods zoals bomberman, spleef, bedwars e.d. Allemaal werelden/modes met eigen gameplay.

De gameplay is heel open, maar ook heel breed.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.