Razer introduceert Basilisk V3-gamingmuis met verbeterd scrollwiel voor 80 euro

Razer introduceert zijn Basilisk V3-gamingmuis. Deze muis beschikt onder andere over meer rgb-leds dan zijn voorganger en krijgt een vernieuwd scrollwiel met een free-spin-modus. De Razer Basilisk V3 kost 80 euro.

Het scrollwiel van de Basilisk V3 wordt door Razer aangemerkt als een 'hyperscroll'-wiel met verschillende modi. Via een knop naast de muis kunnen gebruikers wisselen tussen een trapsgewijze scrollmodus met tactile feedback, en een free-spin-modus waarmee gebruikers zonder enige weerstand kunnen scrollen, bijvoorbeeld door webpagina's of lange documenten. Een soortgelijke feature zit verwerkt in enkele Logitech-muizen, zoals de MX Master-serie en de G502.

De Razer Synapse-software krijgt ook een functie waarmee automatisch tussen de twee modi gewisseld kan worden. Daarbij wordt bekeken hoe snel de gebruiker scrolt; wanneer gebruikers hard scrollen wordt de free-spin-modus geactiveerd, en bij rustig scrollen wordt de trapsgewijze scrollmodus actief.

Via diezelfde software kunnen gebruikers daarnaast de rgb-leds op de muis instellen. De Basilisk V3 beschikt over meer leds dan zijn voorganger, onder andere in een doorschijnende rand aan de onderkant van de muis. De dpi-knop aan de linker zijkant van de muis zit nu ook standaard bevestigd; in de Basilisk V2 kon deze van de muis gehaald worden. Verder kan de spanning van het scrollwiel ook niet langer veranderd worden. De muis weegt 101 gram zonder kabel en heeft afmetingen van 130 x 60 x 42,5mm.

Door Daan van Monsjou

Redacteur

08-09-2021 • 20:55

75 Linkedin

Reacties (75)

Wijzig sortering
Een goede tip is altijd, als je muis kapot is, kijk of er reserveonderdelen te koop zijn. Vaak kan je voor een redelijk lage prijs aan onderdelen komen.

Zo heb ik mijn oude Deathadder 2015 hiermee 2 keer kunnen redden, een keer een knop kapot, en een andere keer de shell vervangen omdat deze versleten was. Hierdoor kon mijn deathadder nog jaren mee tot eind vorig jaar toen ik een andere muis kocht omdat ik wat anders wilde (en nu hangt hij aan mijn laptop).

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 8 september 2021 23:43]

Voor een muis van 80 euro ga ik er van uit dat deze zonder problemen wel een paar jaar mee kan. 80/24 is 3,33 per maand ik heb nog nooit een muis stuk gekregen binnen 2 jaar.

Zelf een muis repareren is naar mijn mening zinloos. In de EU heb je dan ook garantie op producten. Gaat je muis binnen een jaar stuk dan aanmelden voor RMA. Na een jaar zal dat wat moeilijker zijn maar niet ondoenlijk.
2 jaar? Waar is de tijd dat iets 5 jaar of langer mee gaat. De weggooi maatschappij neemt wel steeds ernstigere vormen aan 😕
Die twee jaar slaat op de garantie periode. Niet dat het apparaat vervangen dient te worden.

Daarnaast gaan bij mij muizen iig langer mee dan 2 jaar. Maar gaan ze toch na twee jaar stuk! Dan zal ik zonder nadenken idd een nieuwe kopen.

Onderdelen kopen klinkt leuk en duurzaam. Maar is dat ook zo? Als je onderdeel helemaal in China is opgeslagen. Is het dan wel duurzaam om dat onderdeel hier na toe te verschepen. Of is het duurzamer om een nieuwe muis te kopen?

Ik weet het niet.

Naast het feit natuurlijk of iemand Wel de kennis en kunde heeft om het te repareren. Als je muis 80 euro is. Je hebt hem al 2 jaar. De muis is nog maar een fractie van de kostprijs waar en je moet een reparateur 50 euro betalen. Je bent toch al snel een half uur tot één uur bezig excl onderdelen. Is herbestemming ook nog wel rendabel voor deze personen.

[Reactie gewijzigd door To_Tall op 9 september 2021 09:34]

Ik vind het weggooien omdat een simpel onderdeel kapot is, of omdat je het wel kan betalen niet echt fraai. De opmerking van @rickboy333 is wat mij betreft dus zeer terecht, even de levensduur verdubbelen (?) is gewoon klasse. Niet alleen voor je portemonnee maar ook voor het milieu.
Dan nogmaals is het waard om een onderdeel met een boot of vliegtuig overhalen beter of slechter voor het milieu?? Dan een nieuwe??

Buiten wat het kost om. Waarbij je nu een nieuw onderdeel moet kopen en volgend jaar ook weer een nieuw onderdeel. Dan ben je volgens mij 3 keer aan het vervuilen. Ipv 1x per 2 a 3 jaar of langer.
Nou die gloednieuwe muis gaat ook met een boot of vliegtuig. Dus dan liever alleen een switch van 5 gram en 0.1 liter dan een muis van 200 gram (inc. doos) en 1 liter.

Het gaat niet om het aantal keren dat je vervuilt maar de totale vervuiling per jaar. Ik heb mijn eigen muis een keer of 3 met dictator gefixt (de switch had een gleufje gemaakt in de knop waardoor de knop op een zeker moment de switch niet meer kon indrukken). Die tape heb ik sowieso al.

De aanname dat je na 3 jaar elk jaar een onderdeel moet vervangen sta ik niet echt achter. Bij kleine producten zie je soms gewoon een zwak onderdeel die je bijv. elke x jaar moet vervangen terwijl de rest heel heel lang goed blijft.

Waar je wel een punt hebt: voor een reparatie komt iets mogelijk per vliegtuig terwijl 10000 muizen per schip komen. Al is dat nu niet meer perse zo omdat zeevracht zo duur is geworden dat een hoop wat niet per schip kan worden vervoerd dan maar per vliegtuig gaat.

[Reactie gewijzigd door klonic op 9 september 2021 23:35]

[...]
Die muis is al verscheept en ligt hier in de schappen te wachten op een koper, dus die switch is dan "extra".
Wat is dit voor onzin argument? Alsof door het kopen van die muis er niet een nieuwe verscheept gaat worden. Denk er eens overna op schaal, stel nou ze hebben er 500 "in de schappen", je koopt ze alle 500... Dan zou dit geen schade geven want hij ligt toch al in de schappen?
[...]
In het grotere beeld denk ik niet echt en ook het hele afschuiven van die verantwoordelijkheid naar de consument is complete bagger.
Oh is het ook, ben het compleet met je eens dat dingen niet zo snel stuk moeten gaan, maar ik vind de gedachte van "het kost toch niet veel dus ik koop wel een compleet nieuwe" waardeloos.

Dit is nog als reactie op de originele opmerking van @To_Tall en niet direct gericht op jou

----

klonic:
Waar je wel een punt hebt: voor een reparatie komt iets mogelijk per vliegtuig terwijl 10000 muizen per schip komen. Al is dat nu niet meer perse zo omdat zeevracht zo duur is geworden dat een hoop wat niet per schip kan worden vervoerd dan maar per vliegtuig gaat.
Grappigste is dat het vliegen milieuvriendelijker is dan het schip die op stookolie vaart ;)

[Reactie gewijzigd door smiba op 9 september 2021 16:40]

Helemaal mee eens, spullen moeten een tijd mee gaan ik zeg ook nergens dat een muis maar twee jaar mee mag gaan.

Maar spullen gaan kapot, dan moeten ze vervangen worden of gerepareerd. Maar er zit wel een limiet aan.

Dat een apparaat al in de winkel ligt betekend ook dat deze al verscheept is. Dat is dus al impact op het milieu. Ik heb hier een oven met onderdelen vanuit een aantal landen. Nu is hier de display defect. Ik ga dat ding niet weg doen. Dan vervang ik het display. Apparaat is nu 6 jaar oud.

Bij een muis zie ik dat wel anders, 99% van de mensen zullen niet eens de kennis hebben om een muis te repareren. Het laten doen kost dan vaak het zelfde of soms ook duurder. Veel onderdelen zullen dus op vraag gemaakt worden. En apart verscheept worden.

Het gaat om een totaal plaatje. Hier wordt voornamelijk gefixeerd op 1 onderdeel van de volledige keten.
Denk dat je eerder moet nadenken over je gebruik als je muis binnen 2-3 jaar kapot gaat telkens.. Ongeacht wat beter is "voor het milieu".

Mijn Mamba Wireless ging 6 jaar mee, en mijn tournament nu alweer 5. Geen enkel teken dat hij het op gaat geven. En ik doe niet voorzichtig met hem! Gewoon goed spul ?!
Bevestingsvooroordeel. Dat 2 muizen voor jou goed werkten, betekent natuurlijk niet dat er geen probleem kan zijn of dat een groot deel niet te vroeg kapotgaat.
Dat zeg ik ook niet, maar het zijn producten die 9/10x langer meegaan dan 2 jaar. En dan is repareren daarna een beter alternatief dan iets nieuws kopen. Zelfs zonder rekentabbelletjes zoals hieronder beschreven word. Het blijft beter voor "het milleu" als je iets zelf kan repareren. Ongeacht wat het kost in euro's.
Ik heb in 2016 een logitech g900 chaos spectrum gekocht, muis van toendertijd 130euro, geweldig ding. Na 3 jaar van toch vrij intens gebruik begon de linkerknop af en toe een klik over te slaan. een zakje van (5x) omron switches koste mij toen 5 euro, de nieuwe pads (2x) voor onder de muis koste 7euro. Een halfuurtje werk om de muis open te schroeven en een beetje simpel gesoldeer en de muis was terug als nieuw, en ik heb dus nog genoeg over om het een 2de keer te repareren.

Dus voor 12 euro kan ik een muis 2maal repareren, kan je nog eventueel de tijd die je erinsteekt ook meerekenen maar gewoon een aflevering openzetten op de achtergrond en op het gemak er wat aan werken is nog zo aangenaam. En hiervoor heb je nu ook niet geweldig veel kennis, kunde of materiaal voor nodig.

Wat betreft duurzaamheid, je nieuwe muis wordt ook ergens in Azië gemaakt dus dat verschepen komt op hetzelfde neer. En de onderdelen die ik bestelde lagen gewoon in Duitsland.

Blijft eigenlijk nog enkel het argument over van wat het mag kosten om te repareren en ja, dat zal altijd wel wat afhangen van het apparaat in kwestie, de leeftijd, aankoopprijs, Of je het zelf kan, de tijd die het zal kosten etc.., maar voor 12 euro heb ik dus ondertussen bijna 2 jaar extra uit de muis gehaald en voorlopig lijkt het wel dat 'ie nog wel wat extra jaartjes vooruit kan.

Persoonlijk prefereer ik dus ook om iets degelijks te kopen (en dat mag wat kosten) als het dan te repareren valt ipv bij elk mankement de hele boedel buiten te zwieren en voor iets nieuw te gaan.
naja ok; 45+21%btw+5+7 = 66.45 euro, dat is dan nog steeds minder dan datk dezelfde muis nieuw ga kopen, ik dacht dat dat net je punt was?
Hoelang mag een muis meegaan?? 6 jaar?? Dus 102 euro ex btw. Afschrijving is 17 euro per jaar.

Dat kost dus 51 euro na 3 jaar. Muis is dus nog 51 euro boekwaarde. 66 euro kost het mij om te maken.

Kosten reparatie zijn dus hoger dan nieuw.
Als bedrijf is het inderdaad een andere berekening, maar dan mag je de btw er ook aflaten die trek je dan ook terug.
Ik doe 2 jaar over een action muis
Dan is de action zeker heel ver weg :+ :+

Muis van 15 euro worden ook jaren en jaren gebruikt zeker op veel werkplekken. Ben ook van mening gezien we allemaal op telefoon tablet adapters e.d. Richten ook eens kijken naar leveringen van nieuwe systemen met toetsenbord en muis.

Veel bedrijven gooien dan de nog goede muis en toetsenbord standaard weg bij vervanging van een werkplek.
Als je hem al 2 keer hebt moeten redden zou je toch al vragen beginnen stellen niet ?
Ik heb een mionix naos uit 2016 en hier is nog niets kapot/verkeerd aan. :+
Coriolis in 'nieuws: Razer introduceert Basilisk V3-gamingmuis met verbeterd ... (had reactie niet goed geplaatst)
Waarom zouden ze dat?

Met RGB verlichting maken ze klanten blij dit een kerstboom willen.
Met RGB verlichting maken ze klanten blij die alleen een specifieke kleur willen.
Met RGB verlichting maken ze mensen blij die geen kleur willen, want je kan het meestal gewoon uitschakelen.

En ja dan kan je klagen dat de muis €1.70 goedkoper was zonder LEDs. Maar nu hebben ze één muis die in te stellen is naar voorkeur voor een hoop mensen.

Dus nee het is niet moeilijk zonder RGB verlichting te maken. Maar wat is nu het probleem? Wat is het probleem dat andere mensen wel de verlichting in de instellingen aan zetten en jij het uit laat?

[Reactie gewijzigd door Sissors op 8 september 2021 22:35]

Dat je bij veel muizen/toetsenborden de RGB niet kan uitzetten zonder software van de fabrikant. In sommige gevallen moet er zelfs constant software draaien of het ding gaat terug naar knipperende regenboog-stand. Zo wordt het moeilijker om zo'n product zakelijk te gebruiken: daar wil je meestal geen flashy RGB en software installeren op de werk-PC is dikwijls niet mogelijk/toegestaan.

Een simpele knop om RGB uit te zetten lost dat natuurlijk op, maar die is er toch niet al te dikwijls.
Dit heb ik ook ervaren met mijn muis (Logitech G502), Eerst was de software alleen nodig om de RGB aan te sturen. Alleen sinds een update of 2 geleden worden DPI-profielen niet meer gestart waardoor de DPI knoppen niet meer werken tenzij de software is gestart.
Als ik het me goed herinner is er een optie om te selecteren of de muis naar de software of intern geheugen luistert. Als je die naar geheugen zet en een keer alles goed in stelt zou het bewaard moeten blijven. Zo werkt het in ieder geval wel met mijn g900
Gelukkig heb je tegenwoordig onder Linux ook het openrazer project waarbij je ook gebruik kunt maken van software zoals Polychromatic, RazerGenie en razerCommander.

[Reactie gewijzigd door Hydranet op 9 september 2021 08:50]

Of niet te moeilijk doen. IT bij ons had liever dat ik RSI klachten had dan dat ik een g502 zou gebruiken. Uiteindelijk via management erdoor geduwd. Als iemand gaat klagen over een paar subtiele RGB ledjes dan mogen ze mooi de pot op gaan.

Overigens kan ik wel Logitech software installeren. Maar ik vind dat mensen niet moeten moeilijk doen over wat RGB ledjes.
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening, maar wel van iemand wiens computer gewoon een zwarte doos is, en wiens RGB toetsenbord behoorlijk subtiel is ingesteld. Oftewel ik ben echt niet iemand die alles vol RGB regenboog wil. Maar ik ben wel iemand die stelt dat ook in een zakelijke omgeving niemand dood gaat van een paar ledjes.
En ja dan kan je klagen dat de muis €1.70 goedkoper was zonder LEDs. Maar nu hebben ze één muis die in te stellen is naar voorkeur voor een hoop mensen.
Om hier aan toe te voegen: het moeten opzetten van een aparte productielijn voor muizen zonder LEDs zou de paar euro die je op LEDs bespaart sowieso teniet doen.
Nee hoor, dit kan gewoon op de zelfde line gebeuren door de pick & place machine een andere configuratie te geven.

In razers geval zouden ze zelfs de microprocessor firmware het zelfde kunnen houden door een manier te hebben waardoor de microprocessor weet of het een model met of zonder LED is. Bijvoorbeeld:

- LEDs niet plaatsen op niet-LED model
- 0Ohm weerstand plaatsen naar een GPIO pin (GPI pin is voldoende) van microprocessor om aan te geven dat dit een model is zonder LEDs.

Afhankelijk van de microprocessor moet hier nog een pull-down weerstand bij, maar geen idee wat Razer in hun producten gebruikt.

Maar gezien ze toch al verschillende modellen maken en het serie nummer waarschijnlijk in de firmware zetten, gewoon er bij zetten of het een LED model is of niet.
Dan kan de microprocessor hier uit zijn configuratie oppakken :)

Is echt niet zo'n grote moeite, maar financieel is het denk ik voor Razer niet interessant. paar RGB leds kosten hun op een spoel $0.01-0.02 per muis in totaal.

[Reactie gewijzigd door smiba op 9 september 2021 16:53]

Ik heb met mijn deathadder elite v2 mijn laatste razor product gehad. Zijknoppen direct kapot, linker muisknop die of niet vast houd of constant dubbel klikt terwijl je 1x wil klikken. Ik zoek wel wat anders.
Het lijkt een beetje hit or miss te zijn helaas. Je hoort vaker dat Razer muizen snel stuk gaan ik beleef het totaal anders. Mijn Naga is 5 jaar mee gegaan. Vervolgens binnen amper 2 jaar 2 corsair muizen versleten en ben nu met de basilisk v2 weer ruim één jaar dik tevreden.
Voor mij is het weer andersom. De originele Naga en Naga Epic en een later model (2015?) Deathadder gehad. De oorspronkelijke Naga kreeg al snel problemen met de kabel, ondanks dat hij mijn bureau nooit verliet. De Naga Epic kreeg allerlei problemen waardoor ik hem na 2 jaar af en aan kloten maar heb weggegooid. De Deathadder had binnen no time het beruchte dubbelklik probleem, waardoor ik hem al snel besloot te vervangen. Sindsdien ben ik enorm tevreden bezitter van een Corsair Scimitar.
En voor mij is het ook precies andersom. Razer Viper gehad, binnen no time dubbelklik issues.
Daarna maar voor Logitech gegaan in 2017 (G603) en die beviel zo fijn dat ik maar direct een tweede heb gekocht. Ik gebruik ze beide nog steeds dagelijks.
Ik ook, vrijwel altijd razer producten gehad. En ook na jaren gebruik geen of slechts een enkel defect. Spatie bleef hangen op een blackwidow toetsenbord. Buiten dat altijd fijne (ook wel leuk uitziende) producten gevonden. Daarnaast vind ik de Synapse integratie van Hue ook wel erg geinig ;)
Ik heb ook een miss gehad. Deathadder die met 1 klik dubbelklikte na amper 2 maand. Daarna een jaar de Steelseries rival 600 gehad, de rubbers aan de zijkanten lieten vervolgens helemaal los :/ Ook RMA dus.

Nu zo'n 2 maanden in het bezit van een Asus rog gladius 3. Topmuis tot nu toe!
Ze hebben behoorlijk wat issues inderdaad, al heb ik zelf goede ervaring met hun klantenservice, had binnen twee dagen een vervangend en wel goed werkend product.

Dat was specifiek met de death adder elite V2 ook, veel foutieve producten in de winkels somehow.

Daarvoor jaren lang alle deathadders met plezier gebruikt en de elite V2 inmiddels een jaar zonder issues.

[Reactie gewijzigd door hayppyg2000 op 8 september 2021 22:39]

eens ik ben er ook klaar mee voor de kwaliteit een veel te duur geprijst product.
Ik heb toendertijd een Deathadder 2013 gehaald om eens wat anders te proberen tov Logitech.... na 1 jaar begon linkermuis knop te dubbel klikken, toen netjes een vervanger gekregen... die precies het zelfde euvel vertoonde na weer 1 jaar, en toen dus geen garantie meer dus weg geld. En dan de software die toen in ieder geval echt bagger was (weet niet of ze het hebben verbeterd) Voor mij echt geen Razer meer.
Ik heb altijd vrij veel gegamed. Eerste Razer muis die ik had was boomslang, daarna de diamondback (die doet het nog) en de opvolger daarvan is net gesneuveld (door een te hard klikkende zoon met fortnite). 3 muizen in bijna 20 jaar...
Haha die Deathadder elite V2 inderdaad. 1 ster gereviewd op Tweakers, want heb er 3 gehad in 6 maanden, gingen allemaal binnen no time kapot.
Geen service van Bol en geen service van Razer zelf, om absoluut gek van te worden.
Ook een Razer Cynosa V2 had ik gekocht, waarbij spatiebalk bleef hangen. Gasten hebben letterlijk geen vervangde toetsen voor dat toetsenbord, dus gloednieuw toetsenbord gewoon in de vuilnisbak....
Nee de Razer support is ook niks

[Reactie gewijzigd door Otjenyn op 9 september 2021 08:09]

Ik heb twee weken terug een Deathadder V2 gekocht, ben benieuwd hoe ik dat zal ervaren. Vind het tot nu toe verder een prima muis, ligt fijn in de hand en prettige scrol en klik ervaring.
Nog altijd fan van de Razer muizen. Voor mijn huidige twee keer een Deathadder gehad, gingen genoeg jaren mee met intensief gebruik.

Ben benieuwd naar het presteren tussen de twee modi, kan me voorstellen dat dit een uitkomst is voor liefhebbers van de free-spin scrollwiel.
Zal je altijd zien, na 100 jaar mijn Logitech muis nog geen twee weken geleden maar eens vervangen omdat ie echt op zijn eind was. Prima tevreden met mijn Basilisk Ultimate, het enige wat ik echt mis is.. jawel: het free-spin scrollwiel. Blijkbaar was ik niet de enige. :P
Reden voor mij dus ook dat ik Logitech G500s muizen bij koop als ik ze langs zie komen.
Dubbelklik is daar relatief snel opgelost en je kan dan weer minimaal 5 jaar vooruit,en ik heb er 3 ;) al, dus 15 jaar vooruit eer ik de eerste switch moet wisselen. Heerlijke muis _/-\o_
Dat herken ik, heb lang G9(x)'en proberen vinden omdat ik zo tevreden was van de muis.
Maar na +- 8 jaar vrij intensief gebruik waren de glijvoetjes en de aansluiting van de kabel (slecht contact) echt op.. Jammer!
Nu een G502 hero, game niet meer zoveel maar ik mis de G9 toch nog steeds.
Als keyboard al meer dan 10 jaar een G15, de display software is jammer genoeg onklaar gemaakt door de software voor de G502 hero, maar toetsenbord werkt nog perfect (zilveren lak begint een beetje af te gaan waar je pols ligt).
Het kost geld maar is inderdaad wel kwaliteit, oudere producten zeker, de huidige producten te weinig gebruikt om te weten wat er bij intensief gebruik gebeurd.
G15 :Y
G15v2 :Y
G510 :Y
G510s :Y

Ook andere merken tobo`s geprobeerd, zelfs mech. en ondanks dat ze lekker snel zijn, terug naar de G510 ivm stilte.
Ook muizen, zeker ook die van Razer (het oogt altijd top), Deathadder in de hand heerlijk, maar fragiel 2 versleten en elke keer switch te snel kapot. Mamba leuke muis, maar ik ben niet gecharmeerd van draadloos. Razer Pro Solutions 1.6 nice one :Y, maar toch terug naar Logitech (MX510 red and blue/MX518/G5/G9x/G500s)
G502 nooit geprobeerd, dit ivm er te snel na aankoop, deze muizen weer werden verkocht.
eindelijk andere merken met een free spin scrollwiel. Nu nog een muis met 4+ duimknoppen, een draad en een dergelijk scrollwiel en ik ben blij. Om een of andere reden wil logitech niet meer dan 3 stuks op een muis zetten tenzij hij draadloos is.
De Logitech G700s en dan bedraad gebruiken? Wist niet dat het zo'n speciale functie was, heb het al jaren op de mx anywhere en de g700. Vind de plek van de wisselknop wel op een 'interesante' plek zitten. Bij Logitech is het of de scrollwiel indrukken of een knop achter het scrollwiel indrukken.
Klopt, de G700 is wat ik nu gebruik, maar die is wel een keer aan vervanging toe en hij is relatief zwaar. Als je de accu er uit haalt is hij lichter, maar dan knippert er constant een rood lampje, niet ideaal. Ook zijn de knoppen naast de linker muisknop heel stug. Maar inderdaad, het is tot nu toe de beste optie.
Jammer dat er behalve Mediamarkt weinig winkels over zijn waar je even kan uitproberen hoe een muis in de hand ligt.
Blind bestellen en dan gebruikt terugsturen vind ik toch altijd een beetje lullig voor de webshop.
Shit, net de V2 gekocht :P fijn muisje. Scrollwiel is wel het zwakste punt, goed dat ze dat aangepakt hebben.
En de switches, en het rubber,. en de algehele build kwaliteit.
Razer is nooit echt goed geweest, maar om eoa manier altijd erg populair / cult.
Hype maken en reclame - dat doen ze prima. Leuke kleurtjes en rgb.

Ik heb er ooit een boomslang van gehad - vreselijk ding.
Duur, en leuke gimmick, maar niet schoon te houden, en de switches haden binnen een jaar al mankementen.

Als gamer die een muis minstens 3-4 jaar wil laten meegaan, kan je beter gewoon een nette logitech kopen. Liggen perfect in de hand, en ja, ook van die gaan de switches op den duur stuk - maar niet omdat het rubber van de knoppen indeukt.
De viper mini is anders erg veel bang voor je buck!
Inderdaad, logitech blijft bij mij nummer 1. Enige probleem is dat veel Logitech muizen vaak last hebben van double clicks (voornamelijk de zijknoppen) maar dat is het enige.
Switches zijn, naar wat ik hoorde en mee maakte, makkelijk te vervangen en niet duur.
Zelf 4x de Logitech G500s switches laten vervangen ivm de dubbelklik, kan weer voorlopig vooruit met mijn favo muis.
Razer is nooit echt goed geweest, maar om eoa manier altijd erg populair / cult.
Ik dacht hetzelfde, na een slechte ervaring lang geleden. Begin dit jaar toch maar gewaagd aan een Razer-muisje bij gebrek aan alternatieven die aan mijn wensen voldoen en inmiddels heb ik drie Razer-apparaten waar ik zeer over te spreken ben. Logitech daarentegen is wat mij betreft de afgelopen jaren flink afgegleden (om nog maar niet te spreken over de nieuwe softwaresuite, kansloos).
(...) beter gewoon een nette logitech kopen. Liggen perfect in de hand, en ja, ook van die gaan de switches op den duur stuk - maar niet omdat het rubber van de knoppen indeukt.
Dito hier, ik gebruik al jaren de MX500 zowel zakelijk als privé. Past mij perfect in de hand en meer onderhoud dan enkel de glijvlakken regelmatig schoonmaken is niet nodig. Die free-spin-modus vind ik ook ideaal om in CAD applicaties mee te werken, dat gaat bij mij sneller dan met zo'n 'hockey puck' (3D muis). Enige nadeel is dat je heel soms een exemplaar treft waar het scrollwiel niet lekker is uitgebalanceerd; dan rolt het scrollwiel soms een beetje terug.
Ik heb in mijn G502 al een behoorlijke tijd de freespin en tactile scrollwiel, is dat zo speciaal? Dacht dat het default was🤣
Dat dacht ik 'vroeger' ook, tot ik van Logitech overstapte naar Corsair omdat ik all m'n peripherals van één fabrikant wilde en geen 3-4 verschillende stuur programma's en dergelijke.

Ik kon helaas geen muis vinden van een andere fabrikant die kon wisselen van scroll modus, wat zoek werk toendertijd bracht me naar een forum post van Corsair waar een community mod (of mederwerk van Corsair, ik weet het niet zeker meer), zei dat het niet mogelijk was ivm een Logitech patent.

Blijkbaar heeft Razer er een omweg voor gevonden.

Edit: bron gevonden
https://forum.corsair.com...croll-wheels-toggle-able/

[Reactie gewijzigd door Daemos op 8 september 2021 21:43]

Ik denk niet zo zeer een omweg, als een andere manier om hetzelfde effect te bewerkstelligen. Je patenteert namelijk niet een resultaat, maar een manier om dat resultaat te behalen. Logitech heeft dus een specifiek mechanisme om te kunnen wisselen tussen free en tactile gepatenteerd, niet het concept wisselen tussen free en tactile scroll zelf.
Dat was precies wat ik bedoelde met een omweg.
Immers heeft een omweg alsnog dezelfde bestemming.
Omweg impliceerde voor mij ook een minder efficiente/directe route naar je doel toe. Immers is niet elke alternatieve route een omweg.
Heerlijk he, die freespin van de G502? Ben heel tevreden met die muis.

Misschien dat ik - mocht het nodig zijn - eens ga kijken naar de Basilisk V3. Wie weet bevalt 'ie me meer (wat ik me niet kan voorstellen met de kwaliteit van Logitech).
Anoniem: 1657372
@Netrunner9 september 2021 13:06
Ik vind het eigenlijk juist bij muizen gericht op gaming een hele rare functie. Voor documenten wil ik nooit meer iets anders, maar tijdens een game hoeft dat wiel niet met mach3 door mijn wapens te scrollen omdat ik een tikje te hard er aan zat ;)
Hahaha maar er zit bij de G502 een switch op die vlak boven de scrollwiel zit
Hier ook al jaren een deathadder elite muis. Fijne dingen.
Deze muis beschikt onder andere over meer rgb-leds dan zijn voorganger...
Ik wil geen kerstboom...

Is het echt zo veel gevraagd om een goede, lichte (75gr) muis te maken voor grote handen, zonder de kerstverlichting? Ze plakken tegenwoordig overal "gaming" voor de naam, proppen er goedkope lampjes in een BOEM, je betaalt de hoofdprijs...

Mijn Logitech Mx 400 begint echt al oud te worden :'(
Overweeg wellicht de death adder elite V2, 82gram, lampjes kan je uitzetten, 60 euro
Wel duur, maar ik heb laatst de Logitech Wireless G Pro gekocht. Superfijn ding die echt ambidextreus is, en waarbij je kan kiezen of je 1 of twee knoppen links en/of rechts zet.
De superlight is nog lichter, maar heeft geen (mogelijkheid tot) knoppen aan de rechterkant.

Ik heb ook gekeken naar verschillende Razer muizen, maar durfde de gok niet aan en ze lagen nergens fysiek in winkels om de pasvorm te bepalen.