Strategiegame Humankind verschijnt bij release direct op Game Pass voor pc

Strategiegame Humankind van ontwikkelaar Amplitude Studios en uitgever SEGA, verschijnt bij de release op 17 augustus direct op Game Pass. Het is na Outriders de tweede grote third-partytitel die direct bij het verschijnen is inbegrepen in het abonnement van Microsoft.

De Windows-versie van Humankind zal bij de release onderdeel zijn van Game Pass voor pc, schrijft Microsoft. Het spel komt op 17 augustus ook uit voor Google Stadia, een macOS-versie volgt een aantal weken later. Er is geen consoleversie. Humankind is een 4X-strategiegame die lijkt op Civilization VI, maar op belangrijke punten daar ook van afwijkt. Tweakers publiceerde een preview van Humankind.

Microsoft voegt geregeld grote games van andere uitgevers aan zijn Game Pass-abonnement toe, maar meestal gaat dat om spellen die al eerder zijn verschenen. Eerder dit jaar kwam de Xbox-consoleversie van Outriders direct bij de release beschikbaar via Game Pass. Een andere thirdparty-titel die bij de release meteen onderdeel zal zijn van de Game Pass-dienst, is zombieshooter Back 4 Blood.

Uitgevers krijgen geld van Microsoft als ze hun games beschikbaar maken op Game Pass, maar details over dergelijke deals zijn niet openbaar. Vermoedelijk krijgen uitgevers meer geld als ze games direct bij de release beschikbaar stellen. Eigen titels van de Xbox Games Studios verschijnen altijd direct op Game Pass.

Update: Outriders wordt niet uitgegeven door SEGA, maar door Square Enix. Daarmee is Humankind de eerste SEGA-game die direct bij de release naar Game Pass komt. Het artikel is hierop aangepast.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

09-08-2021 • 15:39

37 Linkedin

Reacties (37)

37
34
22
1
0
5
Wijzig sortering
Humankind is een aantal weken uitgesteld voor de Mac

https://www.games2gether....ort-mac-version-postponed

[Reactie gewijzigd door durcie op 9 augustus 2021 15:55]

Een beetje offtopic: je krijgt bij gamepass games geen toegang tot de .exe bestanden, "permission denied". Ik stel voor games altijd een keyboard- en muisprofiel in. Maar door deze beperking kan je auto-profile switching met bijvoorbeeld iCue (Corsair) of G-Hub (Logitech) niet instellen. Iemand die dit probleem ook heeft en misschien een oplossing weet..?
Ik heb in het verleden ook lopen worstelen met Steam Overlay en Game Pass games om het met een Steam Controller te kunnen spelen, het is jammer dat dit soort dingen lastig zijn en er niet iets gedaan wordt vanuit Microsoft (etc) om dit makkelijker te maken.

Anyway, een beetje googlen en bij deze alvast 2 suggesties om uit te proberen:Hopelijk lukt het je hiermee! Succes :D
Dank voor je suggesties! Ben deze al eens eerder tegengekomen. Blijft toch nogal omslachtig en werkt niet permanent voor alle software. Ben bang dat we toch moeten wachten op een oplossing van Microsoft. Nogal twijfelachtig of dat ooit zal gebeuren helaas..
Je kunt met een omweg ownership claimen op die mappen. Als je online zoekt op .exe UWP games access dan kom je er echt wel.
Ik was van plan om deze game te kopen want hij lijkt mij echt leuk, dus om te horen dat hij gelijk op de Game Pass beschikbaar komt klinkt als muziek in mijn oren!
Mja hij stond bij aardig wat "upcoming" lijstjes her en der op internet en leek me wel aardig maar ik vond de prijs wat te hoog (zeker omdat ik normaal niet zo'n fan ben van dergelijke games). Maar met gamepass ga ik hem denk ik wel even proberen.
Eindelijk een strategische game voor op Stadia! Ben benieuwd!
Ja die ga ik daar ook maar even proberen!
Elke maand ben ik meer en meer tevreden over game pass. Ik koop eigenlijk nauwelijks nog games. ( enkel f1 2021 dit jaar ) Ik speel enkel nog games via game pass, of de games die ik al had.
EA heeft ook een soortgelijk abbonement beschikbaar, zoals Game Pass.

EA Play, 4 ekkie per maand of 24 per jaar. Toch een stuk goedkoper als een eenmalige aanschaf van een game, waarvan volgend jaar weer een nieuwe iteratie uitkomt.

Dacht dit even bij jou in het daglicht te brengen, misschien wist je nog niet van EA Play af :)

EDIT: (F1 2021 is dus uitgegeven door EA)

[Reactie gewijzigd door Generaal Pep op 9 augustus 2021 17:09]

EA Play zit bij Game Pass Ultimate in, maar daar komen games meestal niet op dag één in maar pas na een jaar.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 9 augustus 2021 18:16]

EA Play is ook inbegrepen bij Game Pass for PC :)
Ik blijf deze steeds verwarren met Old World. Toch bijzonder dat twee 4x games zo snel achter elkaar uitkomen.

Als ik het goed begrijp lijkt deze wat meer op Civilization?
SEGA opnieuw. Strategy opnieuw. Het zou mij niets verbazen als Company Of Heroes 3 dag één naar Game Pass PC komt.
Outriders is toch uitgegeven door Square Enix en niet Sega.
Je hebt helemaal gelijk. Mijn fout. Begint beiden met een S en komt uit dezelfde regio... Ik heb het aangepast.
Ik ken Game Pass niet, maar is een versie van Game Pass hetzelfde als een versie van Steam? Qua multiplayer en modbaarheid enzo?
Als je een Xbox hebt is het best een goede deal. Volgens mij werkt de ‘Xbox Live voor 1 euro upgraden naar Game Pass Ultimate’ nog steeds, dus je kunt het nog steeds voor een goede prijs verlengen.
Klopt, je bent ongeveer 100 euro kwijt voor 36 maanden. Ik vind Game Pass echt geweldig, vooral in de perioden waarin er weinig AAA-games verschijnen. Heb enorm veel games gespeeld die ik anders nooit had gekocht.

https://www.techtastic.nl...ng-90-euro-augustus-2021/

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 9 augustus 2021 16:14]

Mja vooral deze zomermaanden kwam er echt veel in GamePass imo. Meer dan ik had verwacht en ook nog een paar hele herkenbare titels (naast onbekende maar verder prima titels).
Die truc heb ik niet lang geleden nog gebruikt. Eerst 3 jaar aan prepaid Xbox Live gekocht voor minder dan 120 euro en geactiveerd, daarna voor 1 euro een maandje Game Pass Ultimate genomen en de optie gekregen om het XBL tegoed 1:1 om te zetten naar GPU tijd.

3 jaar GPU voor <120 euro is een prima deal. Da's de prijs van 2 AAA titels.
Je kan ook verlengen tot 3 jaar mocht je de truc al gebruikt hebben.

Koop een sh*tlading aan 7 dagen keys. Dan heb je ook weer voor ca. €120 een 3 jaar topup voor Game Pass Ultimate. (T.w.v. €467,64)

Enige moeite is tot 156 keys invoeren, gaat vrij rap als je copy/paste kan doen op redeem.microsoft.com. :)

Edit: Plus bonus kortingscode op Eneba van 3%: XN3

[Reactie gewijzigd door slijkie op 9 augustus 2021 16:24]

Klinkt als meer moeite dan je Gold te laten verlopen, dan Xbox Live Gold kaarten kopen voor 3 jaar en dan omzetten naar GamePass Ultimate. Dan "verleng" je hem in principe ook gewoon.

Verder nooit van Eneba gehoord, is dat een beetje betrouwbaar dan?
Jahoor, gebruik het met enige regelmaat. En zoals ik aangaf, dit gaat om ‘verlengen’ die 1 euro ‘omzetten’ deal werkt 1 malig, dus als je dat al gedaan hebt, is het zinloos. ;)
Mooie oplossing nu die EAplay top up niet meer werkt. Wilde het ook weer doen maar heb nog tot 3-08 2024 blijkbaar terwijl ik maanden geleden die topup heb gedaan :?
EA Play was inderdaad absoluut graf, maar doe eerst eens wat onderzoek voordat je een totaal knullige mening eruit knalt die totaal niet waar is. EA Play & Gamepass zijn totaal niet te vergelijken.
Anoniem: 159816
@slijkie9 augustus 2021 16:40
EA play is ondertussen onderdeel van Gamepass. Ik vind het een nuttige uitbreiding, aangezien mijn voorkeur uitgaat naar singleplayer games. Het is prima om die een jaar na release te spelen.
???

Je hoeft geen abo te nemen, je kunt een game ook kaufen.

[Reactie gewijzigd door joepiesaus op 9 augustus 2021 15:59]

Waarom neem je een abonnement op Game pass als er geen leuke spellen voor je tussen zitten?

Klinkt een beetje dat je gaat eten bij de KFC, en daarna gaat klagen dat je geen kip lust