Sony toont donderdagavond eerste gameplay van Horizon Forbidden West

Sony gaat donderdagavond voor het eerst gameplaybeelden tonen van Horizon Forbidden West. De game staat centraal in de State of Play-uitzending, die om 23.00 uur Nederlandse tijd start. Sony belooft zo'n 14 minuten aan gameplaybeelden.

De State of Play-uitzending zal voor 20 minuten gaan over Horizon Forbidden West en het overgrote deel van die tijd zijn gameplaybeelden te zien. Waarschijnlijk worden de overige minuten gevuld met bijvoorbeeld ontwikkelaars die vertellen over het spel, zoals gebruikelijk is in de State of Play-streams van Sony.

Sony gaat de gameplay van Horizon Forbidden West tonen op een PlayStation 5. Het spel komt ook uit voor de PlayStation 4. Mogelijk zal Sony ook meer informatie geven over de verschijningsdatum van de game. Vooralsnog is alleen bekend dat Forbidden West voor de tweede helft van dit jaar op de planning staat.

Horizon Forbidden West komt van het Nederlandse Guerrilla Games, dat onderdeel is van Sony's PlayStation Studios. De openwereldgame werd in juni vorig jaar aangekondigd en het is de opvolger van Horizon Zero Dawn, dat in 2017 uitkwam voor de PlayStation 4 en vorig jaar ook voor Windows verscheen. Sony toonde eerder al trailers van het spel, maar nog geen gameplaybeelden.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

25-05-2021 • 15:20

70 Linkedin

Reacties (70)

70
67
17
0
0
48
Wijzig sortering
Een van de games waar ik het meest naar uitkijk! Destijds, in 2016 2017, won Breath of the Wild de GotY award, maar ik vond dat Horizon Zero Dawn het meer had verdiend.. De mooie open (levendige) wereld, awesome robotdieren/machines, geweldige soundtrack en een mooi verhaal. Volgens mij ook internationaal gezien de meest succesvolle Nederlandse mediaproductie ooit.

[Reactie gewijzigd door Rhinosaur op 25 mei 2021 15:41]

2017 bedoel je.
Horizon is inderdaad een hele gave game. Was leuker om te spelen dan ik vooraf had gedacht. Heel benieuwd naar Forbidden West.
Maar GOTY?...Sorry, maar in 2017 echt geen kans. Los van BOTW, was er ook nog Mario Odyssey. En zelfs Persona 5, die over de linie iets beter is ontvangen dan Horizon. Ik snap dat dit niet de Tweakers games zijn, maarja... Het gaat over een allround GOTY, niet de game die er het beste uitziet.

Het zijn in de basis natuurlijk allemaal totaal verschillende games en ik heb allen met belachelijk veel plezier gespeeld. Horizon zit gewoon meer in die categorie van Ghost of Tsushima. Absurd mooi, doet een aantal hele toffe dingen, maar... repetitie. Vanuit een game design perspectief doet het alleen geen baanbrekende dingen.
En Ghost was mijn persoonlijke favoriet van vorig jaar (met FF7R) trouwens. Maar die hadden echt geen kans op de GOTY. En dat is ook niet erg, want dat maakt de games niet minder goed, relevant of fun.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 25 mei 2021 16:47]

Het vervelende is, dat het allemaal zo subjectief blijft. Ik ervaarde BOTW en Odyssey helemaal niet als zo "GOTY"-erig. Persona heb ik ook gespeeld maar begon mij te storen aan de geforceerde "arty" indruk.

Tja...
BOTW vond ik de minste Zelda ooit, en Odyssey is leuk, maar op een gegeven moment was ik daar ook wel klaar mee. Juist Horizon heb ik grijs gespeeld. Maar het is ook wel een ander type game dan een zoveelste Mario.
Ja ik weet ook niet wat dat betekent. Dat iets GOTY-erig voelt als je het speelt... Daar ben ik me nog nooit bewust van geweest.

Enige wat ik bij Sekiro heel bewust meemaakte was de gameplay, die echt next level voelde. Elke mikiri counter gaf me gewoon een gruwelijke dikke lach op het gezicht. Die game opende echt fenomenaal. Ook de exploratie en ambiance was ijzersterk. Maar einde game was dit mijn grootste frustratie, want het was vooral baas, na baas, na baas. En eigenlijk zat er nog maar weinig exploratie bij. Voelde het GOTY? Ik heb geen idee.

Persona 5 is niet voor iedereen. Ik vind het verre van geforceer, maar ook zeker geen perfecte game. Het duurt te lang (hadden zeker 1 act eruit kunnen slopen) en Mementos was na een tijd echt niet leuk meer om te doen.

En achja, elke review en elke opinie is in de basis subjectief.
Kvond horizon beter dan al die andere games. Voor mij een van de grootste verrassingen van vorige generatie
GOTY spul en de game awards zijn gewoon een groot mediacircus waar wat mij betreft niet objectief naar de games gekeken wordt.

Daarnaast speelt er nog een heel stuk subjectiviteit mee. Wat voor Pietje een GOTY is, is voor Henkie een grabbelbak-game.

Je kunt proberen objectief te kijken naar zaken als originele ideeen, nieuwe gameplay systems of bijvoorbeeld het optimaal gebruik maken van de beschikbare hardware.

Wat mij betreft heeft Horizon zero dawn best een paar goeie en vernieuwende systemen toegevoegd aan het open world genre. En tevens is het knap hoeveel grafische pracht en praal ze nog uit een oude ps4 kunnen persen.

Als je er op die manier naar gaat kijken dan heeft BOTW misschien wel meer aan het genre toegevoegd. En Mario Odyssey ook. Hoewel het een ontzettende hit was (ik heb het ook veel gespeeld) was PUBG ook in 2017 genomineerd voor de GOTY categorie. Dit is nu net een game die wat mij betreft niet in dit lijstje hoort te staan, ze voegden niet veel toe maar hebben het genre alleen populair gemaakt. Daarnaast was het een buggy mess. Ik snap om die reden ook niet waarom skyrim uberhaupt awards en nominaties heeft gekregen in zijn tijd.

Kortom GOTY is subjectief en een mediacircus waar je geen conclusies aan moet verbinden.
Ow dat ben ik met je eens hoor. Ik ben ook niet een enorme GOTY ambassadeur. Zoals ik al zei LOU1 vind ik persoonlijk niet eens zon goede game. Sterker nog, ik vind het een van de meest overrated games omdat de gameplay brak is en het verhaal vrij generiek.

Volgens mij is zelfs Fall Guys afgelopen jaar ergens voor genomineerd. Ja ik snap dat die game populair was op een bepaald moment, maar sorry hoor. Die game is tegelijkertijd gewoon door en door brak, maar ongeinspireerd level design. Echt verschrikkelijk. Dat concept moet je letterlijk laten doen door het Mario 3D team. En ik wil echt niet enorme fanboy overkomen, maar dat is gewoon DE benchmark voor 3D platform gaming.
Kortom GOTY is subjectief en een mediacircus waar je geen conclusies aan moet verbinden.
Naja, je kunt concluderen dat je het er niet mee eens bent. Het is net als de oscars, je zult het nie altijd eens zijn met de winnaars. Maar het zijn niet zomaar games natuurlijk. BOTW, Odyssey, God of War, Red Dead 2 en neem er zo nog een aantal. Die zijn zowel door critics als users gepresen. Hoef je het niet mee eeens te zijn, maar het is ook niet totaal uit de lucht gegrepen.
PUBG kon ik iets minder goed plaatsen in het rijtje, maar het is ook de enige game die ik niet gespeeld heb, dus kan ik er ook weinig over zeggen.
Het is wel objectief dat BotW ontzettend grensverleggend was. Zelfs nu vinden mensen nog nieuwe dingen om te doen en de details in het spel zijn zo enorm uitgebreid . Terwijl Horizon gewoon spelen en klaar is merendeels en repetitief. Ook ik vind Horizon een geweldig spel maar geen GotY 2017. Ook vind ik God of War 2018 en The Last of Us 2020 GotY objectief gezien GotY spellen. Die spellen zijn zo next level dat er niet over gediscussierd kan worden imho. En nu maar hopen dat BotW 2 en de nieuwe God of War weer een stap verder gaan.
Horizon zit gewoon meer in die categorie van Ghost of Tsushima. Absurd mooi, doet een aantal toffe dingen, maar... repetitie.
Vooral dit was een enorm minpunt inderdaad! Ik hoop echt dat de nieuwe Horizon game wat meer variatie gaat bevatten. Ik heb Ghost of Tsushima bijvoorbeeld bijna aan de kant gegooid vanwege te veel herhalende missies/quests.. maar de prachtige personages, graphics en soundtrack hielden me er genoeg bij.
Ja ik had er bij Ghost minder last van dan Horizon, omdat de setting gewoon veel gevarieerder was. Ghost bleef maar verbazen in schoonheid. Ook uren en uren in photo mode zitten klooien :)
Het verhaal vond ik ook beter gepresenteerd. Bij Horizon deed het me na verloop van tijd niet heel veel meer. Soms ook omdat ik uren aan het sidetracken was en het zelfs enigszins vergete was. Ghost schoot veel meer op. Einde game had ik nog een paar uurtjes nodig voor de platinum.

Maar nog steeds super psyched voor Forbidden West en klaar om helemaal weggeblazen te worden door de looks van die game. Als ze maar niet weer zon uber armor early game laten zien, waar je dan 50 uur voor moet gamen om die een keer te kunnen unlocken... Daar krijg ik echt van die irriterende Assassincs Creed kriebels van.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 25 mei 2021 16:03]

Zoals je al zegt, het is heel persoonlijk. Ghost vond ik echt geen bal aan. Probleem met die game is dat het 5 jaar te laat uitkwam en alle openwereld elementen wat mij betreft al voorbij waren gekomen. Het deed ook hele toffe dingen. Grafisch vond ik de game heel wisselvallig. Het ene moment echt prachtige sfeervolle vista’s en het andere moment zat je weer tegen generieke npc’s aan te leuteren in grafische ondermaatse dorpjes die uit het PS3 tijdperk leken te komen.

Horizon had ik helemaal niet op het vizier staan en kocht ik net na launch door de lyrische reviews. Ik vond dat echt een toffe game. Geen idee of ik dat nu ook zo tof had gevonden. Ik ben wel wat openwereldmoe geworden.
Ik verwacht wel dat er meer in komt te zitten. Tenminste dit verwacht ik als ik kijk naar Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds kijk. Hier zitten dan ook puzzels in bijvoorbeeld. Ik denk dat ze dit ook gebruiken in Forbidden West.
Over de linie zijn Super Mario Odyssey en Horizon Zero Dawn het meest genomineerd in de verschillende categorieën. Daarna Breath of the Wild en als laatst Persona (mocht je dat bedoelen met over de linie). BotW was zo kaal en leeg. Qua wat ze op de Switch voor elkaar hebben gekregen, is het erg knap. Maar de wereld leefde gewoon niet net zoals bij HZD (had overigens natuurlijk ook te maken met de manier waarop het verhaal in elkaar zat bij BotW).
Maar die twee hadden niet echt kans op de GOTY. En dat is ook niet erg, want dat maakt de games niet minder goed.
Ik snap je punt overigens wel hoor. Ik zie ook veel hele goede games het niet redden als GotY, maar vaak zijn ze toch superieur aan de winnaars in bepaalde opzichten.

[Reactie gewijzigd door Rhinosaur op 25 mei 2021 16:03]

Daarna Breath of the Wild en als laatst Persona (mocht je dat bedoelen met over de linie).
Nee ik bedoelde dat Persona 5's reviews over de linie iets beter waren. Is ook veel meer niche game en verre van 'voor iedereen'. Heeft overigens ook echt wel zn duidelijke zwaktes.

Maar ben met je eens dat Horizon's wereld absoluut 'voller' is dan BOTW. Het is een technisch beest. Maar anderzijds... Je kunt er eigenlijk geen bal mee. Hoe meer je Horizon speelt hoe meer je de grenzen ontdekt, terwijl bij BOTW is dit eigenlijk het tegenovergestelde.
En zo is exploratie ook niet heel lonend in Horizon. Je wordt nooit echt enorm verrast, behalve door hoe mooi de game is. En dan heb je die ene uber armor (die achteraf niet eens heel tof blijkt), maar je kunt er bijna de hele gam niks mee... Ja dat is gewoon fundamenteel gebroken game design.

De mate van interactie met de wereld in BOTW en alle verschillende dingen die je in die game kunt doen is gewoon onvergelijkbaar. En ik in de basis eigenlijk niet zon enorme Zelda fan. En de game is niet perfect. Ook hoeft een hoog gewaardeeerde game niet ineens iedereen's favo game te zijn. Toch?

Ik vond Last of Us 1 bijvoorbeeld op momenten echt verchrikkelijk om te spelen. Gewoon brakke gameplay. LOU1 krijgt wel echt een dikke 'pass' omdat die game er zo goed uitziet. Maar goed, laten we die discussie maar niet openen :P

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 25 mei 2021 16:38]

Repetitief vind ik het niet. Het past ook in het algehele verhaal naar mijn mening. Je probeert order te herstellen door je reputatie op te bouwen. En je reputatie op bouwen doe je door inwoners van het eiland te helpen. Al deze inwoners hebben andere redenen waarom je ze helpt en vind dat Suckerpunch hier goed verschil in maakt waardoor het naar mijn mening niet repetitief aanvoelt.
Voor mij persoonlijk is het GOTY 2021. Speelt het nu namelijk voor het eerst op de PS5.
Repetitief vind ik het niet. Het past ook in het algehele verhaal naar mijn mening. Je probeert order te herstellen door je reputatie op te bouwen. En je reputatie op bouwen doe je door inwoners van het eiland te helpen. Al deze inwoners hebben andere redenen waarom je ze helpt en vind dat Suckerpunch hier goed verschil in maakt waardoor het naar mijn mening niet repetitief aanvoelt.
Naja, wat je letterlijk doet is repetitief.
Laat ik het anders stellen. Fox Dens. Je volgt het vosje en dat is het.
Het is niet dat je een keer een vosje redt van een beer. Of dat je een vos uit een klem haalt, van een eiland redt, een welp naar een moeder brengt of wat dan ook.
Of ander scenario. Je vindt een doolhof/dungeon, waar je zelf gewoon echt niet de weg kunt vinden. Een vos leidt je er doorheen waardoor je een secret vindt. Een tof wapen of nieuwe outfit, geld, stuk verhaal, noem maar iets.

Zoals ik al zei bij Ghost heb ik er nagenoeg geen last van gehad, alleen de Shrines vond ik na een tijdje een beetje irritant worden omdat ze te langzaam gaan. Echt typische Unacharted -> volg de klimroute. Hier zit echt 0 platforming bij of enige vorm van skill die nodig is. Je moet gewoon een beetje rondkijken.

En dan de kampen. Stel dat je nou echt gedwongen werd om kampen op bepaalde manieren te benaderen. Specifieke wapens gebruiken, de 1 meer als ninja (sluipend), de ander als samurai (confrontatie). En dat deze keuzes ook invloed hebben op de uitkomst. Laat het je reward bepalen bijvoorbeeld. Als samurai weten ze dat je binnen bent, dus zouden de mongolen documenten of items kunnen vernietigen, die je als ninja wel kunt pakken. Ik noem maar wat.

Los daarvan.... Compleet weggeblazen door hoeveel fun deze game was. Ik ga alleen voor de platinum bij een select clubje games (degene die ik speciaal genoeg vind :P)
Van god of war, FF7R en Dark Souls R, was dit met afstand de leukste om te halen. Zegt voor mij genoeg.
Eens dat Horizon Zero Dawn het meer verdiende, maar wist dat Botw, met meer pedigree en fans, GOTY zou worden. Kan er prima mee leven gezien een label als 'critic' geen meerwaarde heeft tegenover de mening van de gemiddelde gamer. Vind het verder jammer dat mensen een review(cijfer) nodig hebben om een mening te vormen. Wat mij betreft is een preview > review gezien je dan weet wat je kan verwachten zonder de ongevraagde mening van een 'reviewer/influencer' erbij te krijgen.
Eens BOTW is overrated, uitstekende game hoor dikke 8, heb hem uitgespeeld in 120 uur maar zeker geen GOTY of 10 waard. Horizon was minstens net zo goed.
Misschien ben ik de enige hoor. Maar ik vond Horizon Zero Dawn niet speciaal ofzo. Het was voor mij meer
een Assasins creed kloon. Ik ben benieuwd wat ze hierin hebben veranderd.
Ik ben het wel met je eens. Het was een boeiende wereld qua robots en het hoofdverhaal was prima, maar qua gameplay was het nergens origineel. Daarnaast waren de RPG elementen erg geforceerd.

Ik was er ook niet zo van ondersteboven als de meeste anderen. Gewoon een prima spel, maar geen hoogvlieger.
Gameplay was niet origineel, maar wel goed uitgewerkt imo. Gameplay hoeft niet origineel te zijn (Hallo FIFA fans), als het lekker speelt kan het ook leuk zijn.
Ja, je bent de enige :-D
De eerste Horizon heeft inderdaad behoorlijk wat standaard open-wereld-elementen, zoals het beklimmen van "torens" voor het zichtbaar maken van een volgend stuk van de kaart, en nogal herhalende activiteiten. Ik vond dat bij Horizon minder storend dan bij de games van Ubi, maar dat is meer smaak; de robots en de karakters vond ik in Horizon meer de moeite waard dan wéér een Assassin's Creed of Far Cry. Dat je specifieke delen van de robots af kan schieten, met verschillende gevolgen, vond ik erg tof, evenals het aanleggen van vallen.

Hoe dan ook hoop ik dat er voor het vervolg meer geleund wordt richting unieke gameplay, nog beter verhaal en karakters, en geen overdaad aan herhaling. Liever een game van 12-20 uur met een hoge dichtheid en variatie, dan een game van 60 uur met 12 keer dezelfde zijmissie.
Ja, op de setting na waren er weinig vernieuwende gameplay concepten, en niet alles speelde ook even 'lekker'. Maar toch vond ik het uiteindelijk meer dan de 'som der delen'. Ik hoop dat bij een vervolg er wat interessantere quests en NPCs zijn; en de 'menselijke'-AI was wel erg slecht. Ben iig erg benieuwd :)
Klopt. Het overnemen van die machine haarden was saai na de zoveelste keer. Verder wel een heerlijke game om te spelen en uren rond te lopen. Kijk erg uit naar dit deel en dan met name wat de PS5 versie meer te bieden t.o.v. de PS4 versie. In 2017 zag het er al gelikt uit dus ik hoop echt dat ze het maximale uit de PS5 gaan persen.
Ben ik het mee eens. De kwaliteit lag wel wat hoger dan bij Ubisoft, maar ik had wat bijzonders verwacht toen deze titel naar de PC kwam. Voor mij geen reden om een PS5 te halen, maar misschien komt dat nog (als ze een kleinere variant uitbrengen tenminste :+)
ben benieuwd of er ook een console bundel komt vanuit Sony zelf met deze game
Ik ben bang van niet, al zou ik die wel graag kopen.
waarom denk je van niet?
Omdat je voor een bundel wel een console beschikbaar moet hebben :+
Precies. Tekorten zouden tot diep in 2022 duren begreep ik uit eerder Tweakers bericht.
Gezien er, in tegenstelling tot de PS4 launch, geen bundels beschikbaar waren bij de PS5 launch lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze op korte termijn met bundels gaan komen. Lijkt geen onderdeel te zijn van de strategie, mede door de toch al gelimiteerde voorraad.
Het idee achter de "state op play" vind ik best tof. Ik zag dat er laatst een state of play was over Ratchet & Clank. En ik dacht dat het een eenmalige presentatie was, en het voelde wat dat betreft een beetje mehhh... Maar zo te zien komt er een nieuwe state of play om de zoveel weken?

Het is een leuk inkijkje in de "state of development" en het geeft je elke maand iets nieuws om naar uit te kijken. Ik snap in dit opzicht wel dat Sony zegt de E3 opnieuw te skippen. Op deze manier bereik je veel meer mensen en houdt je de hype voor langere tijd vast.

Ik heb opnieuw voor de xbox gekozen deze generatie vooral vanwege de acquisitie van Bethesda. Echter blijft het verder allemaal maar een beetje stilletjes. Ja er zitten veel games in de pijplijn, maar niks is qua release echt concreet. Ik heb voorlopig dus ook weinig om naar uit te kijken. Dat doet Sony wat mij betreft wel een stukje beter.

Volgende maand is wel de E3, dus ben benieuwd waar MS dan mee op de proppen komt. Verwacht er veel van, echter komt dan wel alles in een klap naar buiten, ipv deze kleine inkijkjes per maand.

[Reactie gewijzigd door swoutr op 25 mei 2021 15:30]

State of Play is vaak een soort van Nintendo Direct, maar voor de grote first-party releases houdt Sony ook vaak een aparte presentatie over één game (zoals aanstaande donderdag)

[Reactie gewijzigd door eilavid op 25 mei 2021 15:28]

State of Play is sinds vorig jaar inderdaad wat vaker ingezet als unieke showcase voor first party games. Zo ook eerder Ghost of Tsushima en de PS5 game lineup.

Om de paar weken zal het waarschijnlijk niet komen, gezien ze niet continu op dit niveau updates kunnen laten zien voor games. Wel interessant dat ze het nu zo kort na de Rachet & Clank laten zien, maar wellicht om wat voor te sorteren en te hypen voordat MS op E3 aankondigingen gaat doen.
Heb me enorm vermaakt met deze game toen deze op de PC beschikbaar kwam.
Leuk verhaal, leuke game play en ook de Frozen Wilds was leuk.

Zelf geen Playstation in huis, maar voor deze game zou ik er (bijna) eentje kopen.
Niet echt gerechtvaardigd gezien de aanschafprijs van een PS5. :P
Ooit eens gedaan voor GTA V, toen een 2e hands Xbox gekocht en GTA V in de winkel gehaald, en daarna weer verpatst. Ben toch meer van de pc dan van de consoles, vooral het richten met zo'n controller bevalt me niet.
Wie weet komt ie ooit nog (weer) naar de PC.
Kwam deze niet ook voor de ps4 uit?
Die kan je dan wel goedkoop op de kop tikken voor deze game, dat is in ieder geval mijn plan.
Man wat heb ik genoten van deze setting en verhaal, weinig games die ik 100% uitspeel.
Klopt, komt ook uit voor de PS4.
Maar is dat grafisch niet een stuk minder dan de PS5 / PC? (zowel de PC als TV op 4K, dus het oog wil wel wat). De eye-candy vond ik wel erg fijn in Zero Dawn.
Grafisch is slechts één deel... 3d audio, snellere laadtijden en haptic feedback/adaptive triggers zijn ook niet te onderschatten elementen die een game écht een next-gen gevoel kunnen geven.
Yes, maar dan kan ik in ieder geval de tijd overbruggen totdat deze, hopelijk ooit, op de pc uit komt :). Verhaal, setting en gameplay vind ik belangrijker dan graphics, etc.
Killzone Franchise is helaas omzeep geholpen na deel 2 :-(
HZD is een van mijn favoriete games aller tijden geworden, en ik kan niet wachten om te zien wat ze met de sequel doen! heel hyped!
Ik heb meer dan 80 uur in HZD en uitbreiding gestoken op mijn PS Föhn Pro. Helemaal uitgespeeld. Ik vond het een erg goed spel met een goed en interessant verhaal, geweldige muziek en grafisch - zeker voor de vorige generatie - goed. Ik was erg blij dat de RPG elementen erg eenvoudig gehouden zijn. Ik wil niet een hele onoverzichtelijk spreadsheet met experience, skills, etc. waarbij je je afvraagt of het überhaupt wel wat doet.
De gameplay vond ik uitstekend! Het feit dat je de robots lekker kon ontleden met je boog en ze dan flink schade kon doen op hun zwakke punten, doet mij zeker uit zien naar het vervolg.

Ik moet deze State of Play maar even zien. Ben benieuwd!
Prachtig spel, maar helaas werkt dat op mij maar heel even. Zodra het wauw effect weg was geëbd, bleef het niet boeien. Dat heb ik wel vaker bij Playstation. High production values zoals dat op z'n Nederlands zo mooi heet. Het lijkt de bioscoop wel, helaas.
En zo voor ieder zijn ding. Ik heb aardig wat uren in Horizon + Uitbreiding gestoken en platinum gehaald. Daarna ook nog een new game + playthrough gedaan. :)
Deze wordt een insta buy voor mijn PS4 Pro

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee