KPN verhoogt databundels en ondersteunt vanaf oktober eSIM

KPN start in de loop van oktober met ondersteuning voor eSIM. Ook voert de provider wijzigingen door bij zijn abonnementen. De abonnementen met databundels van 2GB en 5GB worden 2,5 euro goedkoper. Duurdere abonnementen krijgen meer data.

Het was al langer bekend dat de provider 'binnenkort' zou starten met het aanbieden van eSIM, maar nu is daar meer duidelijkheid over. Volgens KPN kunnen abonnees in de loop van oktober kiezen voor een digitale simkaart. Klanten hebben een toestel met eSIM-ondersteuning nodig. KPN biedt zelf iPhones en Samsung-smartphones aan die dat hebben.

KPN heeft per direct ook een aantal wijzigingen doorgevoerd aan zijn abonnementen. De bundels met 2GB en 5GB data kosten nu 17,50 en 20 euro per maand. Eerder waren die 2,5 euro duurder. De 'Hussel'-korting die klanten krijgen als ze ook vast internet afnemen, is echter ook verlaagd naar 2,5 euro. Dat was 5 euro.

De duurdere sim-onlyabonnementen blijven in prijs vrijwel gelijk, maar krijgen nu bundels van 15GB en 25GB. Dat is een toename van 5GB. De kortingen die gegeven worden voor combinaties met vast internet zijn ongewijzigd. Ook het Unlimited-abonnement is niet aangepast in prijs.

KPN-abonnementen met looptijd van 2 jaar Prijs per maand Verandering Husselkorting
0GB + onbeperkt bellen en sms'en 15 euro Ongewijzigd 2,5 euro
2GB + onbeperkt bellen en sms'en 17,50 euro -2,5 euro 2,5 euro
5GB + onbeperkt bellen en sms'en 20 euro -2,5 euro 2,5 euro
15GB + onbeperkt bellen en sms'en 27,50 euro +5GB 5 euro
25GB + onbeperkt bellen en sms'en 32,50 euro +5GB 7,5 euro
Unlimited + onbeperkt bellen en sms'en 37,50 euro Ongewijzigd 10 euro

Prijzen zonder combinatie- en actiekortingen.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

28-09-2020 • 09:43

294 Linkedin

Submitter: Hmmbob

Reacties (294)

294
291
130
10
0
143
Wijzig sortering
Is er nog iets gezegd over Apple Watch support met deze eSIM bij KPN?
Same, zodra dat werkt koop ik een Watch (RVS O+).
Gaat nog niet werken, mogelijk later pas.
Een kleine tip wanneer je 2 KPN abonnementen wilt.
Sluit een onbeperkt abonnement af + een abonnement zonder databundel.
Dan betaal je (27,50 + 11,50) = € 39,- per maand.
Het onbeperkte abonnement kan namelijk 25GB weggeven aan het abonnement zonder data.
Wat goedkoper is dan twee maal een 25GB abonnement: dan kom je uit op 48 euro per maand.
Tip als je er al 2 hebt: bel ze eens op als je contract bijna verloopt en je kan vaak een betere deal krijgen, al helemaal als je ook vast hebt dat óók verlengbaar is. (Ik heb wel een hoog abonnement, dus dan worden de kortingen op mobiel ook iets hoger om je binnen boord te houden.) Hier is het bijvoorbeeld niet €27.50 + €11.50 voor unlimited + abo zonder databundel, maar €21.50 unlimited + €7.50 (0MB + 300 minuten) = €29,- ;)
Dit werkt bij KPN dus niet. Mijn ouders hadden zowel vast als mobiel internet van KPN en met het contract voor vast internet al op onbepaalde tijd en de mobiele abonnementen ook bijna op onbepaalde tijd heb ik naar KPN gebeld, dat mijn ouders altijd zeer tevreden zijn met de service maar dat het verschil met prijsvechters toch wel heel groot is (zo heb je bij Ben.nl al ~5GB data en 200 belminuten voor €8,50, en is Budget Thuis via dezelfde KPN lijn en met hetzelfde modem en TV-kastje €15-20 goedkoper). Kon niks vanaf, tot ziens en en hopelijk zien we u in de toekomst weer als klant.
Het zijn altijd jaarcontract die na de looptijd maandelijks opzegbaar zijn. Als alles juist te verlengen voor een nieuw jaarcontract kunnen ze verder gaan met korting geven dan wanneer alleen 1 van de 2 verloopt...
Ik denk dat een KPN ook kijkt naar wat concurrenten kunnen bieden.
In de gebieden waar T-Mobile eigen apparatuur heeft (en dus tot 1000mb bied) doet KPN scherpere aanbiedingen.

Waarom?
Omdat alle andere partijen op ziggo na, dan toch wel bij ze inkopen.
T-mobile is inmiddels ook op weg zich als een wholesale aanbieder te positioneren.
Hier verdient KPN dan dus alleen nog de wettelijk vastgestelde vergoeding voor het gebruik van de lijn voor (mits de lijn van hun is).
Het werkt hier en bij familie tot dusver elk jaar helemaal prima... Ik heb dit jaar Unlimited mobiel voor €21,50 bij een 2-jarig contract en voor vast glasvezel 6 maanden €25 korting ofzo (twijfel even of t niet €27,50 was :P), 3 maanden gratis TV en Ziggo Sport bij 1-jarig vast. Familie idem dito: altijd korting bij verlenging... Dus misschien heb je de verkeerde afdeling gebeld? :) Als ze allebei contractvrij/verlengbaar zijn, dan kan er zeker weten korting af als je met de afdeling opzeggingen babbelt omdat je naar Ben gaat overstappen...
Niet dus, ik heb naar de KPN klantenservice gebeld en aangegeven dat 'ik' (voor mijn ouders dus) erover dacht om zodra het contract verliep over te stappen van zowel het mobiele als vaste internetabonnement. Doorverbonden met opzeggingen, aangegeven hoeveel goedkoper Ben en Budge Thuis zijn, en zoals ik al zei, kon praktisch niks van af qua korting bij KPN. En ik ben ook de minste niet met onderhandelen dus ik heb beleefd maar stevig druk gezet. Ik denk dat je of enorm mazzel hebt gehad, of de boel loopt te verzinnen.
Zou een beetje raar zijn als ik het elk jaar voor elkaar krijg voor zowel mijzelf als m’n directe familie en dat dit puur “mazzel” zou zijn; dan heb ik dus elk jaar meerdere keren mazzel? :P Ik ben daarnaast niet de enige die dit voor elkaar krijgt, op gathering vind je zat mensen die via de afdeling opzeggingen veelal tenminste 3 tot 6 maanden korting weten te krijgen. Je moet gewoon meteen aangeven dat je belt om daadwerkelijk op te zeggen omdat je naar Ben gaat vanwege een leuke deal en dan komt de vraag of ze even met je mogen meekijken vanzelf wel... Ik stond dit jaar serieus op het punt over te stappen ivm een prijsverschil van €20 per maand en dat was ook de insteek van het gesprek; nu ben ik juist goedkoper uit dan bij die concurrent. :)

Ik denk niet dat ik mazzel heb gehad, maar jij pech hebt gehad of iets fout doet/een insteek kiest waar ze niets mee kunnen. :) Maar, wat ook van belang is misschien is hoe snel je hebt opgegeven. Als je pech hebt en toevallig de verkeerde treft die helemaal niets voor je wil doen, gewoon een paar uur later terugbellen en ‘t nog eens proberen. :+ Om die korting van €6,50 p/m op Unlimited te krijgen heb ik 3x moeten bellen, omdat ze eerst niet meer dan €2,50 extra korting wilden geven en dan was m’n oude contract door laten lopen gunstiger... Toen de juiste getroffen en hopsa. Met vast was dat echter niet nodig, dat ging in één keer goed en weinig onderhandeling nodig.

Let wel dat ik zowel vast als mobiel bij KPN zit. Misschien scheelt dat? Als je ouders enkel vast hebben boeit het ze misschien minder ivm geen triple/quad-play. Maar een gok hoor. :) Ze hebben bij mij veel meer te verliezen in dat geval, dus meer een stok achter de deur.

Als je het écht niet gelooft wil ik je wel een screenshotje sturen van de verkregen kortingen, maar ik vind eigenlijk dat je als je zelf rondzoekt wel zat mensen kan vinden die kunnen beamen dat er kortingsmogelijkheden zijn. :)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 29 september 2020 17:46]

Problemen ontstaan meestal met deze niet-KPN Abonnementen als je naar het buitenland gaat.
Om verder maar ze zwijgen als je 'over' je bundel heen gaat in Nederland.
Dan kunnen sommige pas echt hard gaan lopen(in de kosten) en slecht service.

Voor de rest zijn ze lekker cheap.
ik betaal al de laatse 10 jaar hetzelfde bedrag voor toen de tijd 5gb en tegenwoordig 20gb maar 11,30€ p.m door de voorwaarde in het contract van toen de tijd kunnen zij het contract niet opzeggen zonder mijn toestemming.
Als je een opname hebt waarop de medewerker aangeeft dat je 22,50 gaat betalen dan moeten ze dat voor je oplossen. Heb je een "officiële" klacht ingediend? Deze komt bij een klachtenteam uit, als je zegt dat je klaagt dan heb je kans dat de eerstelijnsmedewerker het zelf "oplost".
Ik had al eerder officiele klacht ingedient eerste was voor abbo stop zetten voordat ie echt inging.De tweede omdat ik black friday korting niet had gekregen maar werdt toen hard genegeerd. Gister voor 3de keer naar paar maanden weer om blackfriday een ''officiele'' klacht gemaakt want ik heb er gewoon recht op of een vergoeding. Het is tenslotte zo afgespoken telefonisch op 25 nov. Het gaat toch om 180 euro uit eindelijk.
Ja lastig. Aan de ene kant krijg je een contract binnen met de propositie, dat je die vervolgens niet leest en ze niet opbelt om de fout op dat moment te corrigeren of tenminste binnen 14 dagen is natuurlijk nalatig van jouw kant. Anderzijds heeft KPN het naar jou zeggen wel beloofd, dan moeten ze dat waarmaken ook.

Als ik jou was zou ik toch eens een klacht door laten zetten via ticket aan of een brief schrijven naar de afdeling klantreacties en netjes en neutraal (dus niet heel boos of gaan schreeuwen wat voor oplichters het zijn :P) uitleggen wat zich voor heeft gedaan. Als jij kan aantonen dat je a.) op Black Friday hebt verlengd en b.) wat er telefonisch is toegezegd (+ dat je daar een opname van hebt mochten ze die willen naluisteren, dan ben jij bereid die aan ze toe te sturen) en dat je het onredelijk en niet billijk vindt dat je ze daar niet op kon vertrouwen en zij het nu gooien op "dan had je het moeten lezen", dan denk ik dat ze je wel iets gaan aanbieden. Wat dat is en of het 't volledig bedrag is e.d. weet ik niet, maar ik ken die afdeling als uiterst integer en redelijk. De normale klantenservice kom je er misschien niet mee uit, want daar kan je nog wel eens een malloot aantreffen die super klantonvriendelijk is. Maar die afdeling... Ik heb in 5 jaar tijd voor verschillende mensen (familie) geholpen met hun verlenging. Als er iets misging, dan werd dat *altijd* opgelost. Ik had het pas zelf nog, er was mij beloof dat ik het opnamepakket gratis zou hebben. In het nieuwe systeem is dat er uitgetrapt toen ik 4K cancelde. Dat hoort niet. Maar ze konden het ook niet terugzetten. Afdeling klantreacties nam contact met mij op nadat een ticket was ingeschoten. Na wat onderhandelingen kreeg ik voor 18 maanden het verschil uitbetaald. (Waarom 18? 12 maanden contract met foute prijs, plus 6 maanden voor het geval ik niet direct verleng. Mocht ik na 12 maanden weggaan: tja, dan steek ik die 6 maanden in m'n zak, maar als ik langer dan 6 maanden niet verleng: dan betaal ik €5 meer dan overeengekomen; dus het is 50/50% risico voor mij en KPN. ;))

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 29 september 2020 05:51]

Heb gisteravond nog gebeld had wel aardige medewerker aan de lijn, dus wie weet komt deze keer wel goed. Het is effe afwachten. Maar ook die medewerker zag in het systeem dat op 25 november de blackfriday korting mij is toegezegd maar niet geactiveerd is etc. Dus wordt binnen 3 dagen terug gebeld. Hij zij wel dat ze moeilijk iets kunnen toevoegen aan het contract wat vergeten is dus krijg inderdaad waarschijnlijk een vergoeding. We zullen zien. Bedankt voor je behulpzaamheid ;)
Ik moet ook zeggen dat ze verrassend dicht in de buurt komen van Tele2 prijzen (icm KPN vast weliswaar).
Ik betaal nu €17,42 voor 20gb en 200 minuten. Vorig jaar was dat €17 bij afsluiten.
Als ik dan met een thuisabbo een 25GB mobiel abbo neem, ben ik €25 kwijt voor 25GB en onbeperkt bellen. Ik ben nu €8 minder kwijt voor ook behoorlijk minder. Tele2 unlimited is onbeperkte data en minuten voor €25. In verhouding is dit inderdaad goedkoper, maar in combi met een thuis abonnement zal het in totaal niet veel verschillen.

Sterker nog. Zou ik unlimited bellen nemen bij Tele2, dan zou 20GB en unlimited data €20 kosten. Heel netjes dus.
Blijft duur voor zo weinig data, maar goed, als mensen het er voor over hebben dan blijft dat zo. Gelukkig betaal ik zelf €25 euro voor onbeperkt data op het T-Mobile netwerk.
Die €25,- geldt alleen als je al een T-Mobile abonnement hebt. (Anders is het ook gewoon €35,-)
Bij KPN heb je nu onbeperkt data en alles voor €27,50, indien je KPN/XS4all/Telfort internet thuis hebt.

Die €2,50 verschil maakt ook weinig uit.
Verschil is alleen dat bij KPN het thuis-internet ook een van de duurste is. Dus dat komt ook bovenop die € 2,50. Terwijl je bij de concurrentie er voor kan kiezen om alleen je mobiele abonnementen onder te brengen bij één aanbieder.
Zoals krakendmodem aangeeft, is dat alleen het geval als je alleen internet afneemt.
Zelf neem ik wel TV af... plus bij mijn glasvezel kan ik bij KPN meer dan 100mbps, T-Mobile biedt niet meer op de Reggefiber/KPN Netwerk glasvezelnetwerk.
Ik snap dat T-Mobile een prijsvechter is (op thuis internet), maar mij limiteren tot 100mbps omdat ze niet meer willen betalen (wat ze prima aan de klant kunnen doorberekenen, maar dat werkt niet bij die 50 euro aanbieding als je zowel internet als mobiel afneemt. Dat wordt te verliesgevend voor ze gok ik zo)

Daarnaast vind ik de kwaliteit van de support ook verschillend. Ik zit zelf dus bij KPN, maat van mij bij T-Mobile (zelfde stad, zelfde glasvezel infrastructuur). Ik had een storing afgelopen vrijdag, monteur kon volgende dag komen (op een zaterdag), hij had een storing 2 weken terug en de monteur kon pas anderhalf week later langskomen vanwege corona enzo. Dus ja, dan is het wel duidelijk waarop T-Mobile dus bespaart.
Dat laatste is precies het verschil tussen een low budget en een premium merk.

Als het mis gaat leer je je provider pas echt kennen....
Dus jij noemt T-Mobile low budget? Dat is echt onzin. T-Mobile is een premium merk, met een enorm goed netwerk, en premium prijzen. Eigenlijk mag je alle drie providers wel premium noemen, KPN, Vodafone en T-Mobile.

Youfone, Simpel, Simyo en wellicht ook Tele2 kun je low budget noemen. Jouw vergelijking gaat dus niet op.

Edit

Ah check, in je activiteit is wel te zien dat je al 5 keer eerder hebt gereageerd onder posts dat Tmo low budget is. Stop aub met onzin verspreiden. Ik heb zelf hele slechte ervaringen met de KPN klantenservice en hele goede met die van Tmobile en Vodafone. Maar ik ga ook niet beweren dat KPN low budget is en Tmobile geweldig. We baseren onze mening op onze eigen ervaringen, maar om er dan maar een predikaat low budget op te plakken is onterecht. Iedereen zal verschillende ervaringen hebben met de verschillende providers.

[Reactie gewijzigd door rlsikosek op 28 september 2020 23:42]

Ik heb de vergelijking ook eens gedaan en als je alleen Internet afneemt is KPN inderdaad duurder. Neem je vervolgens TV met extra zenderpakketten/ontvangers af, dan verschilt het elkaar weinig meer.
Wie neemt er tegenwoordig nog extra zenderpakketten af? Online kun je dingen als F1 ook afnemen voor lagere prijzen en op meer devices te gebruiken.

Sws Lineaire TV.
FOX Sports heeft ca. 1.600.000 abonnees
Sowieso dus 1,6 miljoen abonnees :)
Ja en die pakketen zijn dus bij iedere provider even duur. allemaal 12,99 want dat dwingt FOX af.
Neem je vervolgens TV met extra zenderpakketten/ontvangers af, dan verschilt het elkaar weinig meer.
Het verschil is dan absoluut gezien exact hetzelfde. Er zijn dus maar heel weinig pakketten die daar een verschil in gaan brengen.

ik weeet overigens niet hoe je bij die 1.6 mil abonnees komt hoor, maar je kunt ook online afnemen gekoppeld aan een stuk of 20 providers in NL. Dan betaal je gewoon die 12,99.

http://live.foxsports.nl/live/

in dat opzicht is het statement van @krakendmodem dan ook raar. Pakketten die per provider anders zijn (betaalzenders en Pr0n enzo). Kun je vaak online goedkoper/gratis krijgen, en de populaire pakketten zijn overal dezelfde prijs. Dat gaat dus niets doen aan het prijsverschil. Dat blijft in absolute euro's exact hetzelfde.
KPN heeft meerdere pakketten verschillend in prijs en aanbod.

Wij zijn opgegroeid met Netflix en andere online content, maar dat hoef je aan mijn ouders en grootouders niet uit te leggen. Die zappen liever.
Maar vergelijkbare pakketten zijn bij alle providers ongeveer even duur. De populaire pakketten als fox sports zijn overal verplicht €12,99 (want fox) en dingen als film1 zijn bijna niet interessant in verhouding met Netflix, amazon prime of videoland.

Extra zenderpakketten zijn in verhouding erg duur voor wat je krijgt. Alternatieve services online geven vaak meer waar voor je geld (F1, voetbal, tennis) en voor “science!” <insert meme> kun je ook beter online gaan. Ik zie dan ook niet hoe het de korting beter maakt aangezien het in absolute euro’s vrijwel altijd alleen maar meer gaat kosten en minder korting oplevert.

Dus zelfs als je voor een paar specifieke zenders gaat ben je altijd de klos qua prijs. Uniek aanbod is namelijk hoe dan ook duurder want daar kunnen ze echt geld op verdienen.
Wij. Omdat wij die gratis krijgen ivm mobiel kpn abonnement.

En lineaire tv kijken nog steeds miljoenen naar blijkbaar.
Het is niet alleen 2,50 verschil hea. Je krijgt ook 1Gbit glas met 15 korting. Ik ben bij T-mobile €50 per maand kwijt voor internet gbit glas symmetrisch en onbeperkt alles. KPN kan daar absoluut niet tegenop. Sterker nog KPN heeft geen symmetrische Gigabit lijn als ik het zo bekijk. Die gaan maar tot 500.

Daarnaast is een KPN glasvezel abonnement voor die snelheden 65 per maand ex welkomstcadeau.

Again. Ik heb de rekensom gemaakt. T-mo is echt veel goedkoper.
Wacht ff, alles in 1 voor 50? Ik zit nu op 40 voor 1gbit, zijn de kortingen dan zó hoog, of zijn dit de “eerste jaar korting” tarieven?
euhm nee, niet alles in 1. los internet voor thuis en mobiel onbeperkt data, bellen, sms.

T-mo heeft 1gbi symmetrisch glas voor 40 euro, maar als je ook unlimited GO hebt voor mobiel krijg je €15 korting op je vaste internet en €10 korting op je mobiele aansluiting. Zou normaal €75 zijn, maar gaat dus €25 vanaf voor de gehele duur van t contract.
Helaas alleen maar op een zeer beperkt aantal adressen. Als je op kpnnetwerk zit kun je via T-Mobile niet hoger dan 100Mb
True. Dat komt doordat KPN wholesale tarieven helaas erg hoog zijn. Op WBA is het niet te doen.

https://community.t-mobil...r-wba-akkoord-gaan-319489
Tele2 zit tegenwoordig ook op het tmobile netwerk en mijn abbo daar was 26 euro zonder verdere koppelverkoop. Dus het verschil is aanzienlijk als je geen verdere diensten afneemt.
Mensen die KPN of XS4ALL voor internet & TV hebben, kregen van KPN dubbele data en één gratis aanvullend zenderpakket. Dan is het telefoon abonnement ineens best aantrekkelijk voor die prijs.

En nu krijg je behoorlijke korting, volgens mij €27,50 standaard op onbeperkt alles.

Daarnaast loont het om sim-only met een goede actie aan te schaffen/te onderhandelen: de kortingen zijn bij KPN voor de volledige looptijd waardoor ik structureel €18 p/maand betaal voor 40GB en onbeperkt bellen. Zo duur is dat niet.

- Edit - Gezien de vele reacties op dat de dubbele data deal verdwenen is:
Ik reageer op Koning-Admiraal die KPN duur noemt vanwege een €25 deal van T-Mobile die inmiddels niet meer geldig is. Ik vergelijk deze met de deal die op dat moment geldig was bij KPN. Wel zo eerlijk om appels met appels te vergelijken.

Als je momenteel in de markt bent voor aantrekkelijke acties bij KPN, dan raad ik je aan om de kijken naar de €27,50 onbeperkt deal in combinatie met vast internet van KPN.

[Reactie gewijzigd door tss68nl op 28 september 2020 13:00]

XS4ALL in combinatie met de nieuwe KPN Mobiel (Hussel) abonnementen krijg je geen dubbele data meer.

[Reactie gewijzigd door Redepi op 28 september 2020 10:22]

Voor mij is het oude abonnement (KPN 2017 Zorgeloos) met KPN Compleet nog steeds voordeliger dan dat ik nu zou verlengen met een nieuwe soort abonnement, zeker ook met die 'nieuwe' Hussel.

We zijn paar maanden terug van XS naar Freedom overgestapt, en ben ik ben wel mijn dubbele data kwijt, maar behoud wel mijn 5 euro korting.

En in deze situatie is het nog veel meer voordeliger om niet te verlengen. Met die Hussel heb ik nu geen recht meer op korting, en huidige prijzen zijn hoger dan wat ik nu betaal bij KPN.
Maar dat is interessant, jij hebt je korting behouden? Ik overweeg over te stappen, maar die korting weerhoudt me ervan (twee abonnementen).
@PrinsPace, ik heb mijn oude abonnement welke in december 2019 voor hert laatst afliep niet vernieuwd / niet verlengt, en dus gewoon laten doorlopen.

Je kan deze oude abonnementen met KPN Compleet i.p.v. Hussel niet meer afsluiten. Maar als je deze hebt zou ik goed kijken voordat je verlengt met een nieuwe type abonnement met Hussel.

Ik heb mijn kortingen en voordelen behouden. Wel is laatst mijn dubbele data verdwenen vanwege de overstap van XS4ALL naar Freedom Internet, maar mijn 5 euro korting heb ik behouden (volgens de oude voorwaarde van KPN 2017 Zorgeloos).
Dus ondanks dat we geen KPN of XS4ALL vast internet meer hebben, maar wel nog een tweede mobiele abonnement op het zelfde adres, krijg ik nog steeds korting, en kunnen we MB's delen.
Als je twee mobiele abonnementen hebt in de oude stijl houdt je de korting. Bij compleet was de korting namelijk afhankelijk van het hebben van meer dan 1 mobiel of internet.
Het is wel oude stijl, KPN 2019. Maar dus weer nieuwer dan @don spike. Ik kan eigenlijk nergens duidelijk terugvinden of ik de 5 euro korting nu krijg vanwege het thuisabonnement, of vanwege het feit dat we twee mobiele abonnementen hebben. Iemand een idee?
Ook daarbij houdt je de 5 euro korting. Je kunt dit teruglezen in de voorwaarden van KPN Compleet. De 2019 zijn sowieso fijn om te houden omdat je daar nog grote databundels hebt die je ook in de EU en de grootste zelfs in de VS Canada kan gebruiken terwijl het met Hussel unlimited max 22 GB in de EU is. Ideaal om je KPN 2019 abonnement de maand voor je vakantie te upgraden naar 50 GB en daarna weer te downgraden
De prijzen zijn inderdaad best gunstig, al worden de databundels karig zonder de verdubbeling. Dus we gaan sowieso wel overstappen als de abonnementen aflopen, maar dat is pas over een jaar ongeveer. Tot die tijd druk ik mijn werk-sim in mijn iPhone, en zet ik mijn KPN sim om naar esim. Dan heb voldoende data, en kan ik de rest weggeven aan mijn vrouw.

Dit is heel goed om te weten. Bye Bye XS4ALL :Y)
Ik betaal zelf 20 euro voor onbeperkt bellen en 20 GB data.
Dat is inclusief verdubbelen van 10gb).
Dat is puik! Ik heb even in de app gekeken, voor 20 euro kom ik niet verder dan 10 GB.
Ja, de KPN medewerkers adviseren me ook om niet te veranderen.
Precies dit, de koppelverkoop (korting als je meerdere producten afneemt) van KPN is in mijn ogen heel sterk.

Ik heb zelf ook KPN om die reden, en de reden dat ze TV aanbieden via netwerk kabel ipv coax, scheelt mij een hoop kabels trekken.

Met mijn huidige abbo zit ik op 24 euro voor 20GB + onbeperkt bellen, en heb ik voor thuis gratis premium TV zenders zoals Fox sports. Toch zou ik wel willen weten hoe je die prijs voor elkaar hebt gekregen. want 18 voor 40GB is wel heel netjes.

[Reactie gewijzigd door basseytje op 28 september 2020 10:52]

Ik heb zelf geen tv abonnement dus ik heb geen idee van wat er tegenwoordig wordt aangeboden, maar is TV over IP inmiddels niet gangbaar bij elke aanbieder? Wil je zeggen dat veel aanbieders nog enkel TV over coax aanbieden?
Ziggo gaat alles via coax, ook de kastjes van IPTV gaat een gedeelte over coax.
Bij sommige aanbieding gaat het via coax/netwerkkabels (ligt eraan dat zie via KPN of glasvezel leveren.
Bij KPN gaat alles via ADSL/Glasvezel met netwerkaansluitingen met IPTV kastje.
Er zijn eigenlijk niet "veel" aanbieders in NL. Je hebt Ziggo, dat via Coax gaat. Erg voordelig bij veel TV's op een abbo.

En je hebt KPN met IPtv.

Al het andere TV dat je kan kopen via XS4ALL, Telfort etc... is allemaal zelfde IPTV als KPN.
Er zijn eigenlijk niet "veel" aanbieders in NL. Je hebt Ziggo, dat via Coax gaat. Erg voordelig bij veel TV's op een abbo.

En je hebt KPN met IPtv.

Al het andere TV dat je kan kopen via XS4ALL, Telfort etc... is allemaal zelfde IPTV als KPN.
Je hebt ook nog Digitenne (al is hun prijs propositie dusdanig waanzinnig geworden én werkt het alleen met hun eigen DVB-T2 ontvanger waardoor het eigenlijk voor niemand meer aantrekkelijk is)
Ik heb Ziggo TV via de coax-kabel. Voordelen: geen vertraging, geen extra kastjes, geen extra afstandsbediening, geen extra stroomverbruik. Nadelen: geen.
Opnemen? Terugkijken?
Als je TV dat ondersteunt kan dat ook zonder settopbox. Mocht dat niet het geval zijn dan kan je de Ziggo-app gebruiken. Overigens gebruik ik beide functionaliteiten nooit.
De Ziggo app is natuurlijk een goed punt, maar bedoel je dan via de chromecast? Of is 'ie ook beschikbaar voor smart-tv's?
Chromecast inderdaad.
Overigens, ik kan wel een nadeel noemen, de prijs :). Als je met een Smart-TV wilt kijken, kun je een CanalDigitaal abonnement overwegen, naast een kale internetlijn. Ben je stukken goedkoper uit.

[Reactie gewijzigd door PrinsPace op 28 september 2020 13:11]

Het is inderdaad niet de goedkoopste oplossing, ik betaal €10 meer per maand dan als ik TV van KPN zou afnemen, maar ik vind dat het waard. Is natuurlijk geheel persoonlijk.
Want je neemt geen internet af bij Ziggo? Neem je dan genoegen met SD kwaliteit voor de meeste zenders, of heb je een CI module? Volgens mij zie ik bij Ziggo geen abonnement waarbij je alleen TV afneemt met één CI module, maar ze hebben ook niet zo'n duidelijke website.
Ik had die prijs bij Vodafone op een lang lopend abonnement met 650 min bellen en onbeperkt data. Verkregen uit een bedrijfsdeal vanuit LogicaCMG destijds nog. Vodafone ging vervolgens rotzooien met de introductie van de Red abonnementen, waarmee onbeperkt data ging vervallen.

Ik heb toen KPN gebeld en het issue voorgelegd: die wilden wel een klant erbij. Onbeperkt data kon ik óók bij KPN niet krijgen, maar ze konden me voor diezelfde prijs wél dit abonnement aanbieden. En zo geschiedde. Later ben ik overgestapt van Ziggo naar XS4ALL glas, waarna de combideal ook zijn werk ging doen.
Korting krijgen bij afname van meerdere producten heeft niets met koppelverkoop te maken.

Als je alleen een mobiel kpn abonnement kan nemen als je ook vast internet van KPN hebt, dat zou koppelverkoop zijn.
Ik weet niet of KPN iets van stapelkorting heeft, maar daarmee kan het snel oplopen.

Ik heb nog het oud prakken van T-Mobile.
Waarmee ik €12,50 korting krijg per aansluiting. Zo betaal ik per Sim-only (2 stuks) maar €22,50 per maand voor unlimited. En voor mijn vaste verbinding (500mb, tv uitgebreid met 2 pakketten en vaste telefonie basis) maar €27,50
KPN biedt in principe dezelfde structuur als T-Mobile, ieder volgend abonnement is - wanneer het binnen één huishouden is gelden de Hussel Mobiel kortingen. Maar zelfs dan nog betaal je in verhouding tot T-Mobile vaak meer.
Dubbele data is al een poosje geen ding meer. Sinds het hussel heet is what you see is what you get
Koppelverkoop, het kan, maar is het wenselijk?
Koppelverkoop is iets heel anders. De HP printer waarbij je cartridges van HP moet afnemen is een voorbeeld van kopperlverkoop en zou illegaal zijn (onder EU wet) als HP het monopolie op printers zou hebben. En zelfs dan is dat op een case by case basis (Nespresso, etc.)

Korting geven op product A als je ook product B afneemt bij dat bedrijf afneemt is gewoon een commerciele keuze.
Is dat nog steeds? Was dat niet zo met de oude abonnementsvormen voor dat hele gehussel? Hier hebben we een vaste aansluiting met TV en twee mobiele abonnementen; Een 2 jaar geleden afgesloten 2GB abo, wat inderdaad verdubbeld is naar 4GB; Een post hussel afgesloten 5GB abo dat niet verdubbeld is. We kunnen overigens wel MB's delen.
Volgens mij is de dubbele-data-deal in combinatie met andere producten nu niet meer van toepassing. Voor de dataslurpers even goed kijken dus.

- edit - was al eerder opgemerkt, excuus.

[Reactie gewijzigd door gschot op 28 september 2020 10:46]

Nee dat klopt. Maar nu heb je toch de €27,50 / maand actie voor unlimited data etc mits je KPN/XS4ALL/Telfort internet hebt?

Mijn punt is dat KPN niet zo duur is als je de geldende acties goed in de gaten houdt. En die wijzigen nog wel eens inderdaad. Maar de dubbele data actie heeft heel lang gelopen en daar profiteren veel mensen nu nog steeds van.

Zo werkt het helaas in telecom-land: tijdig instappen, zeker stellen dat je voordelen voor de hele contractduur doorlopen, en hopen dat ze niet de hele abonnementsvorm laten verdwijnen of je datasnelheid inperken om je weg te jagen.
NEE... de verdubbeling is weg.....
- Edit - Gezien de vele reacties op dat de dubbele data deal verdwenen is:
Ik reageer op Koning-Admiraal die KPN duur noemt vanwege een €25 deal van T-Mobile die inmiddels niet meer geldig is. Ik vergelijk deze met de deal die op dat moment geldig was bij KPN. Wel zo eerlijk om appels met appels te vergelijken.
Dat aanbod bij T-Mobile is nog steeds geldig: https://www.t-mobile.nl/m...GOP41,GAP48&lp=1&bc=1,0,0

Veschil met KPN is trouwens ook nu niet zo groot.
KPN Hussel Unlimited Data + onbeperkt minuten: €35
Hussel Mobiel korting: €7.50
Totaal 27.50

Dan kan je partner bijvoorbeeld nog Onbeperkt bellen zonder data pakken voor €15, kun je die maandelijks ook nog 25 GB geven, is goedkoper dan nog een Onbep+25GB afsluiten (€32.50)

[Reactie gewijzigd door Melkunie op 28 september 2020 13:50]

Dubbele data is vervangen door Hussel korting helaas bij KPN. Als je simyo neemt, krijg je nog wel dubbele data icm thuis internet aansluiting.
Mensen die KPN of XS4ALL voor internet & TV hebben, krijgen van KPN dubbele data en één gratis aanvullend zenderpakket.
Zou dan maar gauw gaan kijken wat er zoal veranderd is, want KPN Compleet is niet te vergelijken met KPN Hussel. Laat ik het zelfs zo zeggen, je krijgt nog maar € 5,00 entertainment voordeel in plaats van een gratis zenderpakket naar keuze.
Dan is het telefoon abonnement ineens best aantrekkelijk voor die prijs.
Tot je ontdekt dat je al lange tijd niet meer gezien hebt wat er zoal veranderd is, en het geen voor jou opgaat allang niet meer van toepassing is op nieuwe klanten en zolang jij klant bent en dat voordeel kunt blijven behouden is er niets aan de hand.

Met de komst van Hussel is daarnaast Dubbele data komen te vervallen.

Bronnen:
De voordelen van Hussel
Kies voor meer Entertainment

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 28 september 2020 12:04]

Er werd aangegeven dat KPN puissant duur is. Het enige wat ik aangeef is dat dit niet altijd zo is: door op tijd gebruik te maken van bepaalde acties is KPN niet heel erg duur.

Dat de voor mij (en velen) geldende deal nu niet meer verkrijgbaar is doet niets af aan dat verhaal. KPN heeft namelijk nu weer andere acties waarbij je behoorlijke korting krijgt als je ook KPN internet hebt. Was het niet €27,50 voor een unlimited alles abonnement als je ook KPN internet hebt?

Ook dat vind ik dus niet zo heel duur. KPN valt wel mee als je de geldende acties goed bekijkt. Welke acties dat precies zijn voor eenieders specifieke situatie kan eenieder beter zelf bekijken.
Er werd aangegeven dat KPN puissant duur is. Het enige wat ik aangeef is dat dit niet altijd zo is: door op tijd gebruik te maken van bepaalde acties is KPN niet heel erg duur.
Als je het met T-Mobile vergelijkt is en blijft KPN stervensduur. Het ligt alleen helemaal aan de wijze waarop mensen het vergelijken. Het merendeel (en dat zie je hier ook weer) kijkt alleen naar de kosten van mobiel terwijl dit verre van reëel is..
Dat de voor mij (en velen) geldende deal nu niet meer verkrijgbaar is doet niets af aan dat verhaal.
Voor jou wellicht niet, alleen kijkt en vergelijk het merendeel hier op basis van wat nu verkrijgbaar is.
KPN heeft namelijk nu weer andere acties waarbij je behoorlijke korting krijgt als je ook KPN internet hebt. Was het niet €27,50 voor een unlimited alles abonnement als je ook KPN internet hebt?
Dat is geen actie dat is een permanente combinatiekorting tot KPN besluit de propositie aan te passen. Een korting is niet per definitie een actie of aanbieding, in tegendeel zelfs. Die korting geldt al vanaf de eerste dag dat KPN Hussel verkrijgbaar was en geldt voor alle providers die dergelijke combinaties aanbieden. Budget Thuis i.c.m. BudgetEnergie, T-Mobile Thuis i.c.m. T-Mobile Mobiel, Vodafone i.c.m. Ziggo, Oxxio Thuis i.c.m. Oxxio Energie. etc. etc.

Een actie/aanbieding is zoals KPN nu het Unlimited abonnement aanbied voor € 35,00 per maand i.p.v. € 37,50. Of KPN Hussel Thuis alwaar je kunt kiezen voor 6 maanden korting of KPN Superwifi. Die aanbieding is er inmiddels al even, maar kan volgende week net zo goed weer anders zijn.
Ook dat vind ik dus niet zo heel duur. KPN valt wel mee als je de geldende acties goed bekijkt.
Persoonlijk vind ik 2 tientjes per maand verschil enorm. Maar het is natuurlijk maar net wat je ervoor over hebt om te besteden maar ook helemaal afhankelijk van beschikbaarheid van de diensten.
Welke acties dat precies zijn voor eenieders specifieke situatie kan eenieder beter zelf bekijken.
Sowieso is het verstandig om te kijken en vergelijken op basis van beschikbaarheid en de totaalprijs van vast en mobiel. Als jij voor € 27,50 dat KPN abonnement wilt, moet je dus Thuis diensten hebben anders kom je er niet voor in aanmerking.

Ik wil ook wel voor € 27,50 bij KPN dat abonnement, maar mijn totale plaatje komt dan op € 84,49 voor Internet (1Gbit/500Mbit), televisie 1 Pluspakket en 1 Mobiel Unlimited abonnement. Terwijl ik voor dat zelfde pakket bij T-Mobile net ca € 70,00 per maand kwijt ben. En dat verschil loopt alleen maar verder op met KPN naarmate het aantal mobiele abonnementen oploopt.
Tja. Neem je glasvezel bij XS4ALL of dan nu bij Freedom, dan ben je rustig al jaren €90/ maand kwijt voor alleen Internet + TV. Als je 4 berichten minder tikt op Tweakers, had je in die tijd €120 kunnen verdienen en compenseert dat het dure abonnement weer :+

Daarom zeg ik: iedereen moet zijn eigen situatie bekijken. Ik snap niet zo goed dat we hier hele verhandelingen gaan houden over allerlei uitzonderingen, dat we KPN gaan vergelijken met budget providers, en het nóg lastiger gaan maken door of iets een korting of actie genoemd moet worden.

Ervaring leert dat met de goede aanbiedingen afwachten (of korting, of actie), en/of slim onderhandelen, de duurdere providers een stuk dichter bij het prijsniveau van de prijsvechters komen.

Het is allemaal niet zo problematisch als het lijkt.
€28,50 als je van een eenjarig contract uitgaat.
Kpn is en blijft altijd duur. Ik betaal met mijn huidige abo 13 euro voor 7gb en onbeperkt bellen en sms bij tmobile, met 450mbps internet voor 45 per maand bij delta. Zelfs al zou je mobiel ook bij delta doen blijft het goedkoper om alles los af te nemen. Zal misschien niet overal in nederland zo zijn, daarom is en blijft het vaak goed zoeken voor de beste deal. Als je niet oplet kan dit veel per maand duurder zijn
Raad je aan om telefonisch een sim-only te onderhandelen, of in een winkel?
Ze blijven inderdaad flink achter, voor mij de reden om binnenkort over te stappen na 15 jaar KPN klant te zijn. De 20GB data die ik nu heb is nog wel eens op. Vervolgens is de enige optie om voor 8 euro per keer maar 1GB bij te kopen. Als ik nu voor 27 euro (mijn maandbedrag) de FUP kon resetten voor weer 20GB zou dat nog daar aan toe zijn, maar dit is echt belachelijk. Een paar GB van mijn vriendin lenen is dan de beste optie maar ook dat kan niet altijd.

Zag dat we bij Vodafone een gedeelde bundel kunnen krijgen van 100GB, waarbij ik ook nog eens 6 euro per maand minder ga betalen. Dan is de keuze dus snel gemaakt...
Blijft een feit dat KPN echt het beste netwerk heeft met de beste ontvangst. Kwaliteit is ook wat waard.
Heb vodafone gehad recent maar dat is toch niet hetzelfde, daarnaast is de klantenservice van KPN zeer goed en goed bereikbaar.
Voor het KPN netwerk hoef je niet per se bij KPN zelf te zitten... Simyo ;)
Bij Simyo kan je max 15 gb nemen. Daarna kan je 500 MB voor 5 euro bijkopen of betaal je 15 cent per MB als je (per ongelijk) buiten je bundel zit. Dat laatste is wel tricky. Ik heb mijn telefoon nu zo afgesteld dat die automatisch het internet stopt als ik 10 gb heb opgestookt, zodat ik niet opeens met hoge kosten zit als ik niet door heb dat ik buiten mijn bundel zit. Maar helaas kunnen niet alle telefoons dit.
Wat doet KPN eigenlijk als je bundel op is?
Dat laatste is wel tricky.
Ja, IMO zou de overheid daar eens iets aan moeten doen.

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 28 september 2020 11:11]

KPN blijft internet leveren echter tegen een zeer langzame snelheid (genoeg voor email, whatsapp en simpele websites.

Wat dat betreft betaal ik graag voor de zekerheid van een maximaal bedrag per maand voor het internet deel. Het verdienmodel van (bijna) alle prijsvechters lijkt het buiten de bundel gebruik van Internet te zijn.
Ik heb Lebara en toen ik het abonnement nam toen was de limiet buiten de bundel 10 euro. Of dat wel netjes is, is natuurlijk discutabel. Als klant wil je gewoon nooit onbewust extra kosten. Een maximum van 10 euro vind ik echter nou niet zo extreem. Dat lijkt me geen geweldige melkkoe voor zo'n bedrijf.
Youfone zit ook op het KPN netwerk. KPN is zelfs met deze korting nog steeds duur. In mijn geval heb ik genoeg aan 5 GB per maand en 200 minuten. Ter vergelijk:

KPN kost per maand 20 euro, met husselkorting 17,50, heb je wel onbeperkt bellen voor.
Simyo 14 euro voor 6 GB en 200 minuten
Youfone maar 10.50 voor 6 GB en 200 minuten en datastop.
Maar Youfone schijnt data flink naar boven af te ronden.. toch?
Krijg je bij Youfone ook korting als je al internet van KPN hebt?
afronden op 100 kb, maar dat valt in de praktijk best mee. je krijgt 6 gb voor 10.50 ipv de 5 GB 17.5 van kpn. Die ene GB extra compenseert die afrondingen naar 100 kB ruimschoots. Bovendien mocht het hier misgaan, daarom heb ik die datastop erop zitten. Ben juist net overgestapt vanaf KPN omdat dit veel goedkoper is, 7 euro per maand korting lijkt natuurlijk niet zoveel, maar aan de andere kant, wel zomaar 84 euro per jaar en hier hoef je niets voor te doen behalve overstappen.

Dat van die korting op KPN is precies wat me niet zint, ik wil de vrijheid hebben om bij iedereen mijn vaste internet en tv af te nemen. Mijn TV haal ik van NLZiet, 7,95 euro per maand, weer besparing. Al dit soort bundelkortingen ze maken je afhankelijk van 1 partij, bijna iedereen doet het en iedereen wil je zo afhankelijk maken van 1 partij zodat je nooit meer gaat overstappen. Gaan ze dan bij de koffie vertellen hoeveel korting ze krijgen. Korting van wat? Bijna iedereen trapt erin. Je maandlasten op dit soort abonnementen kan echt flink lager.
Blijft een feit dat KPN echt het beste netwerk heeft
Heb je een bron waaruit dat feit op te maken valt?

En dan bedoel ik geen consumentenbond, P3-test etc. maar op basis van onderzoek waarbij bijvoorbeeld alle consumenten een enquête hebben ingevuld. Laat maar, zo'n onderzoek heeft n.l. nog nooit plaatsgevonden.

Het beste netwerk bestaat niet... P3 doet dergelijke uitspraken ook, volgens hen is het beste netwerk een hoge snelheid van mobiel internet, buitendekking en snelheid waarbij een gesprek tot stand wordt gebracht. Dat zijn echter geen reële praktijktesten want een groot deel van de telefoongesprekken vind niet buiten plaats maar "overal". Van fietstunnels, metrotunnels tot stations, van winkels en kantoren tot thuis. Daarmee zijn dan dus ook al die tests die spreken over "het beste netwerk", per definitie al niet betrouwbaar.

"het beste netwerk" is dus iets dat voor iedere individu anders is.

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 28 september 2020 12:40]

Misschien is het dan geen feit, maar wel de ervaring die ik zelf en mensen om mij heen altijd hebben. Evenals dat ik met KPN nooit storingen heb. Niet op mijn mobiel evenals mijn internet abonement. Ik kan me goed voor stellen dat als je zelf wel mindere ontvangst hebt op plekken met KPN dat je hier anders over denkt.
Dit is een beetje kort door de bocht. Er zijn gewoon plekken waar KPN beter bereik heeft en weer andere plekken waar T-Mobile of Vodafone weer beter is. Overigens over het algemeen wint T-Mobile alle tests. Maar als je net op een plek met slechter bereik woont heb je daar ook weinig aan.
Is thuis bellen via WiFi (VoWiFi?) geen optie?
Als het een feit is, dan kom maar eens met een bron hiervoor dat er onderzoek naar heeft gedaan. Volgens de P3 test heeft T-Mobile namelijk het beste netwerk in NL [1], al scoren KPN en Vodafone niet veel slechter.

Ik heb zelf KPN en T-Mobile en heb vaker geen verbinding met KPN dan met T-Mobile. Maar ook dit zal weer sterk afhankelijk zijn van waar je bent. De ene provider heeft betere dekking op bepaalde plekken dan andere en anderom.

[1] https://www.ad.nl/economi...e-van-de-wereld~a3eae0df/
Ik heb jarenlang beide gehad, KPN zakelijk en Vodafone persoonlijk, waarbij ik dagelijks redelijk wat in de weer ben door het land, en het is precies wat j_bos ook al zegt: op sommige plekken is KPN sterker, op andere Vodafone. Ik zou geen winnaar kunnen kiezen.
Zeker waar! Daarom dat ik ook even wacht met overstappen tot volgende maand nadat we verhuist zijn naar buiten de randstad. Echter is de dekking van de meeste plekken in Nederland inmiddels wel goed geregeld bij de meeste providers. De klantenservice van KPN is handig, maar als ik ze 1x per jaar nodig heb is dat veel. Zeker voor de 72 euro per jaar die het je scheelt met minder dan 3x zoveel data
Ben ik met je eens. Heb 5 jaar lang van werk een KPN abonnement gehad - overal bereik, zelfs in tunnels en andere plekken waar je het niet 123 zou verwachten.

Overigens gaat dat om mijn vorige werkgever en die zijn vorig jaar overgestapt op T-Mobile. Grappige is: in hun eigen pand in Amsterdam hadden ze niet eens bereik (!). Dit is toen gefixt, ik weet niet meer hoe, maar er ging wel een tijd overheen.

Sinds vorig jaar een privé Vodafone abonnement (wegens koppelverkoop met Ziggo bij m'n ouders) en zowaar heb ik op sommige plekken gewoon geen bereik, terwijl mijn werkmobiel van de nieuwe werkgever (ook KPN) wel bereik heeft. Ik noem maar: de Schiphol tunnel waar ik pré-Covid iedere dag doorheen reisde.

Straks bij mijn eigen woning met KPN glasvezel ga ik weer terug naar KPN en voor EUR 27,50 onbeperkt data en belminuten is dan een zeer mooie deal!
Ik ervaar juist het tegenovergestelde van wat jij allemaal zegt, dekking is hier niet op orde .. geef je het aan bij kpn krijg je geen terug koppeling terwijl ze dat gezegd hebben. Klanten service negeert je berichten op kpn Twitter. Kpn bellen die hadden nog nooit gehoord van kpn Twitter webcare en konden geen dekkingsklacht indiennen terwijl kpn chat dat wel kon, maar ook daar niks meer van gehoord
De klantenservice en het bereik van kpn is echt goed, maar de netwerksnelheid is wel enigzins om te huilen. Ik heb zowel kpn als t-mobile en op de voorwaarde dat t-mobile bereik heeft is het zo'n beetje altijd sneller. In een dual sim telefoon, dus het ligt niet aan het toestel.
Tele2 heeft ook unlimited voor ong. 25 euro per maand. Heb dit zelf al dik een jaar en eigenlijk nooit problemen. Per dag 5GB 'vrij' en na 5GB moet je een SMS sturen voor de volgende GB, dit kan je zo vaak doen als je wilt / nodig is. Zo al eens op een dag 50GB gedownload en dat ging prima, snelheid is ook dikke prima (~50mbps).

En het mag eigenlijk niet, maar met tasker op android kan je nog automatisch een sms versturen als je bij je soft-cap zit ;)
Tele2 is niks als je vaker in het buitenland bent. Ik heb nu al 3 jaar Tele2, maar ik ga echt overstappen. Ik ben vaak in Duitsland of België, en vaak heb ik allen maar Edge verbinding. Soms heb ik 3G maar krijg ik niet eens een foto op Whatsapp verzonden. Gewoon Simyo pakken, lekker op het netwerk van KPN maar voor veel lagere prijzen.

[Reactie gewijzigd door Ulas op 28 september 2020 10:14]

Wat niet veel mensen weten is dat je in het buitenland gebruik kan maken van ieder netwerk. Je provider heeft een voorkeur waarop je sim automatisch connect. Door je verbinding op handmatig te zetten kan je echter zelf ieder netwerk in de buurt kiezen. Daarmee kan je dus als Tele2 klant ook gebruik maken van andere netwerken.
Dat wist ik niet, misschien dat eens proberen volgende keer.
Tele2 heeft jarenlang vrijwel geen 4G-dekking aangeboden in het buitenland, pas nu bij de overgang naar T-Mobile krijgen klanten de mogelijkheid om 4G in het buitenland te gebruiken. Dat heeft niets te maken met het handmatig selecteren van netwerken. Je mag/mocht gewoon 4G op vrijwel geen enkel netwerk op met Tele2 (enkel andere Tele2-netwerken over het algemeen).

Overigens kun je bij geen enkel netwerk van ieder buitenlands netwerk gebruik maken. Binnen de EU is de keuze vaak wel groot (maar niet 100%), maar erbuiten zijn er grote verschillen waarbij Vodafone de meeste toegang biedt, daarna KPN, en T-Mobile in sommige (kleine) landen helemaal geen dekking biedt, dus nul ontvangst.
Klopt, vaak kom je automatisch op O2 uit in Duitsland. Die is echt vreselijk. Kies je met de hand voor Vodafone of Deutsche Telekom dan werk het veel beter.
Maar hoe dan ook, Duitsland is berucht slecht. Duitsers klagen er zelf ook over.
Vergeet niet het automatisch kiezen weer aan te zetten als je weer naar huis gaat. Anders doet je telefoon het niet in Nederland
Dat klopt in mijn ervaring inderdaad wel, Ik was vorig jaar vlak voor corona met wat vrienden in Oostenrijk op wintersport, in Duitsland was het redelijk drama zoals je beschrijft, in Oostenrijk wel weer dikke prima.

Ik meende iets gelezen te hebben dat er tegen rechtszaak oid liep om hier nog verbetering af te dwingen. Ik kom zelf weining meer in het buitenland / duitsland dus voor mij is niet echt een issue, daarom ook totaal niet aan dat punt gedacht, maar je hebt gelijk!
Idd. Voor mij voorlopig geen Tele2 meer, overgestapt zonder te checken of ze 4G in het buitenland hadden...nee dus. Das toch jammer als je dagelijks in Duitsland bent. ;(

Had ik beter moeten onderzoeken
Alleen geen 4G in het buitenland helaas, ik twijfel om over te stappen naar t-mobile, maar ben een beetje huiverig door verhalen over de klantenservice en overbodig ingewikkelde kortingstructuren (gecombineerd met thuis etc).

Tele2 loont trouwens ook om soms opnieuw af te sluiten, anders komt jaarlijks de 'inflatie'-correctie erop en betaal je na een tijdje ook 26/27euro in de maand.
Nee klopt, werd hieronder ook nog op gewezen net, hoewel in mijn ervaring dit vooral duitsland is, ik had in Belgie en in Oostenrijk geen issues, alleen de doorreis in Duitsland was wel erg slecht.

Jaren geleden zelf bij T-Mobile gezeten (nog in iPhone 3G tijdperk), maar destijds totaal ontevreden over bereik en inderdaad de klantenservice. Dit is wel jaren geleden dus ik heb geen idee hoe het nu is daar. Vrienden van mij hebben T-Mobile 4G voor thuis en hoorde van hun wel gemorrel over de klantenservice.
Dus je hebt op 1 dag 10 smsjes moeten sturen om je mobiel met data in de lucht te houden? :|
Die ene dag in het jaar, klopt! Hoewel ik dit automatisch doe met tasker, dus ik hoef ze zelf niet te typen of te verzenden. Daarnaast, ook unlimited SMS, dus ook dat kost niets :)

Ik vind het een (erg) kleine prijs als je kijkt hoeveel goedkoper Tele2 is dan de andere aanbieders. Tijdens (mijn) normale gebruik kom ik eigenlijk vrijwel nooit aan 5GB op een dag.
Hoe heb je die gedaan? Heb je een datateller, of reageer je op de bundel-is-op sms?
Reageer inderdaad op de bundel op sms. Tele2 stuurt twee SMSen, eentje als je nog 500mb overhebt en een als het op is. Ik had hem eerst op 'als bundel op is' staan, maar dan reageert alles net niet snel genoeg om geen onderbreking te hebben op je connectie. Aangepast om te sturen op de 'nog 500mb over' melding en sindsdien heb ik er letterlijk nul omkijken naar en geen onderbrekingen.
Geautomatiseerd lees ik. Maar hoe veel moeite is het nou werkelijk om 10 smsjes op een dag te versturen. 5GB op een dag lijkt me toch zeer redelijk. Als je nou een film gaat kijken, tja, dan doe je het er om.

Ik gebruik zelf 0 MB per maand, dus wellicht ben ik wat biased, maar het klinkt mij niet onredelijk.
Hoezo lopen ze flink achter? Je geeft geen concreet voorbeeld.

Over jouw persoonlijke situatie: als je het geen probleem vindt om af en toe €27 extra te betalen, dan zie ik geen enkele reden waarom je niet steevast €7,50 per maand extra zou willen betalen voor unlimited? En als je (zoals wij) Hussel-korting krijgt, dan is het verschil slechts €5 per maand. En nu het 25 GB wordt, is jouw probleem toch opgelost mag ik aannemen? Want als je zelfs aan 25 GB niet voldoende hebt, dan had je sowieso al niks te zoeken in de 20 GB bundel en had je allang voor unlimited moeten gaan.

De huidige opzet "belachelijk" noemen, vind ik nogal ver gaan. Jij zit blijkbaar net rond die 20 GB aan verbruik, dat komt inderdaad dan soms niet lekker uit als je nét dat beetje meer nodig hebt. Zoals altijd gaat het echter om keuzes: accepteer je dat het bij die 20 GB blijft (en koop je evt. los iets heel duur bij) of ga je een stapje hoger zitten. Dat werkt ook bij T-Mobile en Vodafone zo, alleen hebben die andere bundels.

Wij verbruiken veel minder, mijn vrouw zit rond de 5 GB en ik rond de 8 GB, zij had het 5 GB abo en ik 10 GB, tot we erachter kwamen dat we ook de 20 GB bundel konden nemen en die konden delen én nog eens goedkoper uit zijn (zij heeft nu de 0 GB bundel, ik 20 GB en ik geef haar steevast 5 GB de 1e van de maand, kleine handeling die als reminder in mijn telefoon staat). Want ook zij zat in de situatie dat ze soms nét iets meer dan die 5 GB nodig heeft. Als zij nu een melding krijgt dat ze 75% verbruikt heeft, geef ik 2 GB erbij, opgelost. Ook zoiets: ook bij Unlimited kan je GB's delen, al is dat 'beperkt' tot 25 GB. Ik zeg bewust 'beperkt' want als jij Unlimited hebt (i.t.t. T-Mobile waar die niet kan) kan jij dus 20/25/30GB verbruiken en daarnaast dus nog eens 25 GB uitdelen aan in dit geval je vriendin. Heb jij nooit meer last van die 20/25 GB grens en zij kan een stapje lager gaan zitten qua abo.

Want dat is het wel bij KPN: zit je ergens in je eentje, dan is het zeker niet de beste provider qua GB's, prijs en kortingen. Maar zodra je ook maar 1 extra abo kan bundelen, zijn ze erg interessant, mede dankzij het GB's delen én (minstens) €5 korting per abo.
Ik noem de huidige opzet niet belachelijk. Ik noem het belachelijk dat ze aan hun bestaande klanten 8 euro vragen voor 1 GB aan extra data. Dat is echt niet meer van deze tijd.

De opzet met een unlimited abbonement in combinatie met een klein abbonement is inderdaad een manier hoe je dit kan ondervangen. In de tijd dat ik dit abbonement afsloot was unlimited echter nog niet eens een optie bij KPN. Dat ik van jouw mijn abbonement "moet" verhogen naar een unlimited om dit truukje te gebruiken is leuk, maar dat werkt alleen als mijn vriendin het kleine abbonement heeft om de kosten te kunnen delen. Gezien zij nog 1.5 jaar vast zat aan een 10GB abbonement is dit echter geen optie, want downgraden kan niet. Dan kan ik inderdaad betalen voor de unlimited optie, maar zijn wij onder de streep nog altijd een pak meer kwijt dan bij bijvoorbeeld vodafone.

Dus ja, op jouw manier kan je inderdaad voorkomen dat je bij KPN veel meer betaald dan bij andere providers. Je moet dan alleen wel gelijktijdig een klein abbonement voor je vriendin kunnen regelen terwijl je zelf het unlimited abbonement aan zet. Dan blijft daar nog wel bij dat 8 euro vragen voor 1 GB extra, mocht je dit ooit een keer nodig hebben, niet van deze tijd en daarmee echt belachelijk is in mijn ogen.
Je "moet" helemaal niks van mij, ik ben immers je pa niet. ;) Maar zonder gekheid: er zijn maar twee keuzes hierbij:
1. Je accepteert dat je het soms wel, soms niet redt met 20 GB/mnd. Ben je wel iets goedkoper uit, maar kan vervelend zijn wanneer je op de 22e van de maand zit en nog een dikke week te gaan hebt.
2. Je neemt steevast een hogere bundel, kost je meer, maar geeft je "ease of mind" omdat je dan nooit meer tekort komt.

Ik ben het helemaal met je eens dat €8 voor 1 GB veel te duur is, maar dat is altijd zo: ga je buiten je bundel, dan is het ineens veel duurder. Daardoor zijn bundels ook aantrekkelijk en hopen ze dat je een te grote bundel neemt om maar elke maand dat bedrag binnen te krijgen.

En je hebt helemaal gelijk: als je vriendin nog 18 maanden eraan vastzit, dan is het even uitzingen, maar dat hebben wij ook hoor, wij lopen ook net zo uit de pas als jij en je vriendin. Kwestie van linksom of rechtsom even je verlies nemen om op de lange termijn allebei te profiteren. In ons geval moesten we 14 maanden wachten nadat ik de 20 maanden bundel had genomen voordat mijn vrouw kon downgraden. Kostte een paar euro per maand "teveel" die 14 maanden, maar sindsdien besparen we dat juist en dat is nu al meer dan een jaar. Nu ik straks 25 GB i.p.v. 20 krijg (net als jij), zit ik voorlopig ook weer goed. Sterker nog: wellicht zouden wij straks zelfs naar de 15 GB bundel kunnen om weer iets geld te besparen. Dat zou voor ons wel krap worden, net als jij met 20 GB zo te horen, maar dan kom je weer uit bij de keuzes die ik eerder voorlegde, want zo simpel is en blijft het wel.

En ik zeg ook niet dat KPN perfect is, ik kijk ook elke keer of een ander beter is, maar T-Mobile heeft MB's delen uitgezet (met Unlimited sowieso al nooit mogelijk) en voor ons pakken die bundels minder lekker uit dan die van KPN. Wie weet pakt het voor jou en je vriendin juist beter uit (of Vodafone), dan zeg ik vooral: maak die switch. Maar ook als je die switch maakt, zit je vriendin voorlopig bij KPN vast en verlies je dus ook wat voordelen (zoals MB's delen).

Edit: Nog even veel verder out-of-the-box denkend: wat ook misschien een optie is, is om jouw abonnement nu stilzwijgend door te laten lopen tot het moment dat je vriendin aan een nieuw abo toe is (datum waarop haar abo afloopt, niet verlengdatum) en dan beide op vrijwel hetzelfde moment een nieuw abo aan te gaan, waar dat ook is. Ook dat betekent wellicht even verlies nemen doordat jij niet van een actie bij een nieuw abo kan profiteren, maar dan kan je daarna wel elke 2 jaar samen een keuze maken die voor jullie beiden het beste is.

[Reactie gewijzigd door MooDyBLueS op 28 september 2020 11:51]

Je kan ook overstappen naar simyo (dit is dochteronderneming van KPN) of YouFone, zijn beide prima providers die via het KPN netwerk leveren voor veel minder geld. Zelf de overstap van YouFone naar simyo gemaakt vanwege e-sim, youfone is wel iets goedkoper zeker wanneer er acties zijn.
Echter is de snelheid op deze netwerken minder.
Merk ik niks van, 150mbit bij youfone.
Ook in een vol Johan Cruijff arena werkt alles prima.
Als je aan die snelheid gewend bent dan kan ik mij dat voorstellen. Maar een 80486 was vroegah ook supersnel.
Als je gewend bent aan hoge downloadsnelheden dan ga je niet zo snel terug.
Ja want 150mbit is traag voor een 4G verbinding. En buiten wat whatsapp om stream ik af en toe een video dus ik heb op dit moment echt meer bandbreedte nodig. 8)7

Sneller is altijd beter maar ik heb geen baat bij meer bandbreedte op dit moment.

Jij gaat niks merken of je nu 150 of 500 mbit hebt totdat je de verbinding ook daadwerkelijk belast. Lagere latency doet meer dan een hogere download snelheid die je niet benut.

[Reactie gewijzigd door Zackito op 28 september 2020 11:59]

Kijk je puur naar kosten dan zal het ongetwijfeld goedkoper kunnen dan KPN. Echter ben ik al sinds 2013 bij KPN voor de TV, eerst icm Tweak maar die stopte doordat KPN het niet meer wilde oid. Maar toen volledig naar KPN gegaan. Ik heb bij de buren wel eens TV van Vodafone gezien... alsof je terug in de tijd gaat. Sinds de laatste update van KPN is het met de ouder kastjes soms wel even wachten maar dan nog is het naar mijn mening het beste wat er is (vergelijkend dus met wat ik heb gezien van Vodafone en Ziggo).

Ja, het is opzich aan de prijs maar alles bij elkaar valt het me nog wel iets mee. Al vind ik deze update niet echt je van het omdat ze een beetje schuiven met geld en daar heb je als afnemer met meer dus geen voordeel. Alleen als je verder niets afneemt heb je wat voordeel. Maargoed, mobiel ben ik geen grootverbruiker.
Om een redelijk bereik te hebben om mijn dorp ben ik eigenlijk wel verplicht om via het KPN netwerk te gaan. Mijn werk mobiel zit op het Tmobile netwerk en die werkt binnenshuis alleen VoWiFi. Dat is niet heel ideaal. Nu ben ik ondertussen ook bezig om van de 2jarige contracten af te komen, dus ik kijk rond naar alternatieven.
Als KPN bij jou enige is met redelijke dekking en je dat belangrijk vind, mij zou het een worst wezen als effe slechte data ofzo heb.

https://www.simyo.nl/

Zit je op kpn netwerk kan per maand of een jaar contract, en volgens mij kan als je thuis ook kpn heb een aantal voordelen krijgen.
Ik had voorheen bij T-Mobile onbeperkt data, toen ben ik overgestapt naar KPN omdat de combikorting met ons internet thuis (T-Mobile internet thuis is in mijn regio niet te doen) het goedkoper maakt. Ik was toch wel een grootgebruiker, vaak films en TV kijken via 4G en eigenlijk nooit wifi aan (ook thuis niet).

Nu heb ik bij KPN 20GB, en ik kom amper aan de 3GB gebruik per maand. Voorheen tikte ik nog wel eens de 15-20GB aan op één dag, maar nu gewoon helemaal niet meer.

Ik denk dat voor veel mensen 25GB compleet onnodig is. Een keer een film kijken kost je misschien wel de helft van je data, maar een beetje Facebook en WhatsApp moet je al moeite doen om tegen de 2GB aan te komen.
Facebook gaat tegenwoordig ook hard hoor.
Vergis je niet, 2GB data is zo op met Facebook / Instagram / Snapchat.
Wanneer je ook een thuisabonnement hebt, krijg je 7,50€ korting bij KPN. Dus dan is het verschil nog 5€, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het bereik bij KPN wel beter is. Ook in het buitenland, mocht we weer kunnen reizen ;).
Je kan in het buitenland gratis gebruik maken van ieder netwerk, onafhankelijk van je provider. Je moet alleen in sommige gevallen zelf handmatig het netwerk selecteren. Iets dat niet veel mensen weten.
Voor €18 per maand kan ik onbeperkt bellen/smsen en 20 GB verbruiken op hetzelfde KPN netwerk (Youfone).
Geloof dat dd budget aanbieders die wel op het KPN netwerk zitten minder prio krijgen bij drukte. Budget aanbieder klanten worden dus in snelheid weggedrukt wanneer KPN klanten prio krijgen op het netwerk.
Ook met het bekende nieuwjaarsbellen, met KPN pas een of twee keer gehad dat ik niet kon bellen met oud&nieuw. Ik bel dan uiteraard wel naar een vaste lijn, om te voorkomen dat de gebelde geen netwerk heeft.
dat geloof ik niet. Misschien in het buitenland (ik merk dat ik daar weinig data erdoor heen krijg).

Ik merk sinds 1 maand ongeveer dat het bereik binnen ineens enorm achteruit gegaan is. In de binnenstad van Groningen.

Heb een ticket aangemaakt; totaal 0 zinnige reactie
iig ligt de downloadsnelheid bij Youfone en andere providers op het KPN netwerk lager dan bij KPN zelf.
Ik heb bijna 20 jaar op het Ben/T-mobile netwerk gezeten en juist recent overgestapt op KPN. T-mobile is altijd de budget oplossing geweest in een tijd waarbij je rustig €45+ voor een T-mobile abo kwijt was, iets vergelijkends bij KPN was €30+ duurder of helemaal niet te krijgen. Het is echter altijd de 'mindere' keuze geweest omdat uit ervaring KPN gewoon toch (net iets) betere dekking had. De combo met xs4all maakte dat het verschil tussen nog apart t-mobile vs. kpn+xs4all opeens dat het goedkoper was om voor KPN te kiezen.
(KPN Zorgeloos Standaard: €22/maand, 20GB data vs. T-mobile: €24/maand, 10GB data OF €35/maand, 'onbeperkt GB')

@darkpluisje Dat delen van data kan ook bij KPN, maar ik zie het bij een xs4all+kpn combo:
https://www.kpn.com/compleet/xs4all.htm
(rechts laatste regel)
Ja, wij delen ook regelmatig data (of meer, ik leen data van mijn vriendin). Ze heeft echter een kleiner abbonement, dus als ik door mijn 20GB heen ben heeft ze niet altijd enorm veel om te kunnen delen. Op rantsoen overleef ik wel, maar het is toch minder prettig
Blijft duur voor zo weinig data, maar goed, als mensen het er voor over hebben dan blijft dat zo. Gelukkig betaal ik zelf €25 euro voor onbeperkt data op het T-Mobile netwerk.
Uit eigen ervaring (zowel zakelijk als privé) is het bereik bij KPN duidelijk beter dan andere providers. T-Mobile doet het overigens niet slecht hoor. Maar vooral binnen gebouwen is KPN vaak duidelijk beter.
Mee eens:
Onbeperkt bij T-Mobile + T-Mobile thuis: 25 euro
Onbeperkt bij Tele2: 25 euro
Onbeperkt bij KPN + Kpn compleet: 27,50.

Die 2,50 extra is niet alleen duurder, maar de combinatie van compleet is ook nog eens nadeliger. Bij KPN zit je vastgelocked i.c.m. een thuisabonnement, terwijl bij T-Mobile ook alleen je mobiele abonnementen bij T-Mobile kan bestellen en je thuisinternet ergens anders.

Dus bij KPN betaal je niet alleen 2,50 meer vanwege het woordje 'koninklijk' in de naam, maar je betaald ook nog eens extra omdat je verplicht KPN-thuis moet nemen dat veelal duurder is dan de concurrentie.
Tja, ik krijg straks glasvezel van KPN en de enige weg om 500/500 te krijgen is een abonnement bij KPN voor EUR 55 per maand. Tweak biedt maar 100/100 en is bijna even duur.

Dan neem ik de koppelverkoop maar op de koop toe, voor wel een heel goed netwerk en heel snel internet.
Heb je voor die 25 euro dan ook andere mobiele abonnementen gekoppeld of een T-Mobile Thuis verbinding? Anders is T-Mobile ook gewoon 35 euro volgens de website

Ik betaal bij KPN dus ook 26 euro voor unlimited. Korting ivm glasvezel thuis.
KPN is zeker niet goedkoop, maar ja, wat heb je aan een bundle is je regelmatig geen bereik hebt? Het is heel afhankelijk van waar je doorgaans zit, of je over zou kunnen op T-Mobile, Vodafone of ander netwerk (zover er alternatieven zijn). Voor elk netwerk is wel een set aan "Zwarte gaten" te vinden.
Vind de prijzen ook niet geweldig. Mijn vader heeft een 0 mb abonnement met nu 5 euro korting (iets met nummerbehoud) en betaalde 10 euro door de 5 euro Hussle korting. Vervolgens deelde ik mijn mb's voor de momenten dat hij in een gebied is waar hij hier gebruik van kan maken. Die gaat dus nu 2,5 euro meer betalen voor niets extra. Het idee van de verlaging in de Hussle korting is dus om mensen over te halen naar een net iets hoger abonnement want door de grotere hussle korting en word het verschild dus kleiner. De mensen die gebruik maken van het MBs delen met een goedkoop abonnement worden nu gestraft.
Lijkt me dat hij de korting houdt die hij al had. Voor nieuwe klanten kan het interessant zijn om in plaats van een 0GB onbeperkt bellen een Kids sim af te nemen, 1GB onbeperkt bellen maar niet naar 0900nummers. 9,50 met husselkorting of 14,50 zonder
https://www.t-mobile.nl/m...dr=24&pr=GOP41,GAP48&lp=1

kost ondertussen ook 35 euro onbeperkt data en bellen. Maar met 2 abbo's kun je wel korting krijgen en kom je op 25 euro uit.
Ik betaal 22 euro voor 25GB en onbeperkt bellen. Natuurlijk zijn er betere deals, maar ondanks dat alle providers landelijke dekking bieden heb ik alleen met KPN een goed resultaat. Vodafone en T-Mobile is het helaas net niet bij ons in de regio. Mijjn tip is altijd goed rondkijken voor betere aanbiedingen ook bij dezelfde provider. Die 22 euro heb ik ook omdat ik ergens een betere deal had gevonden op hetzelfde netwerk. KPN gebeld aangegeven, de deal laten zien en toen kwamen ze met een tegen voorstel. Ik had voorheen ook nog kpn alles in 1 en toen betaalde ik dus 17 euro en had ik 50GB data. Prima deal volgens mij.
25 eu mits je al T-Mobile hebt. Tsja zo kan ik t ook...
Nee, Tele 2 biedt dat gewoon aan zonder daarvoor een ander product te moeten hebben. En tele 2 Nederland is van T-Mobile en zit op het T-Mobile netwerk. Dus daar vergis je je in.
Als je zelf 25 betaalt kan je 27,50 moeilijk "duur" noemen. De meeste KPN Mobiel aansluitingen maken gebruik van de combinatiekorting met KPN vast. Daarbij komt dat je met een Hussel Unlimited ook nog 25 GB kunt uitdelen aan andere mobiele aansluitingen op het zelfde adres, je partner, kind of eigen ipad bijvoorbeeld.
Ik ga uit van de kale prijs zonder kortingen. Ik betaal dit bedrag zonder gebonden te zijn aan Tele 2 of T-Mobile producten. En als je vanuit dat perspectief kijkt is het verschil wel degelijk te noemen.
De kale prijs van T-Mobile is 35,- dus scheelt nog steeds maar 2,50. 25 euro is de prijs die je krijgt bij een combi met T-mobile thuis.
Bij Tele 2 is de kale prijs (zonder bundel) €25 euro.
Ah, dat zou kunnen. Ik ging uit van T-mobile
Theemobiel ongelimiteerd kost bij mij 35,95 per maand dus verschil valt wel mee.
Het eerste jaar was er wel een korting.
Bijna precies op het goede moment. Iedereen die nu een Apple Watch wilt, zal dus naar de KPN stappen.
Er staat nergens iets over een watch hier, ook niet naar het gelinkte artikel.

https://www.overons.kpn/n...-mobiele-abonnementen-kpn
Niet dus. De watch wordt niet ondersteund.
Vies duur, enkel met combinaties is het te doen. 5 euro per maand korting, en als je toch al eredivisie live had willen nemen, krijg je die 'gratis', 'bespaar' je weer een tientje ofzo. Als standalone abo is kpn echt schrikbarend duur.
Deze korting is een sigaar uit eigen doos. De hussel korting van 5 euro is namelijk verlaagd naar 2,50
@Xtuv Misschien is dit het vermelden waard in het artikel.

[Reactie gewijzigd door gielie op 28 september 2020 10:12]

Scherp. Dat vond KPN zelf niet het vermelden waard blijkbaar... :z Ik voeg het toe!
@gielie daarbij kregen wij de onaangename verrassing dat de husselkorting bij een mobiel onbeperkt data abbo alleen gelde vanaf afname van minimaal 100mbit vast internet

dat staat niet direct vermeld op de site, maar bij verder door klik/zoek werk dan wel
we werden er ook niet opgewezen tijdens het telefonisch afsluiten van het mobiel abbonement


aangezien wij in het buitengebied helemaal geen 100mbit kunnen afnemen is dit dubbel zo zuur
de husselkorting werd een paar dagen later terug gedraaid

het internet in het buitengebied is wel aanzienlijk langzamer 4mbit en 25mbit (gecapt) als 4g instapt (als er ruimte is kwa bandbreede op de mast, wat niet altijd het geval is)
de upload is nog steeds 500kbit ong. met of zonder 4g ondersteuning

het prijsbeleid is niet aanzienlijk anders in het buiten gebied


aansluiting van glasvezel is eindelijk in zicht. en niet door kpn natuurlijk
-zucht-
Dat is niet waar. Husselkorting op mobiel (unlimited of anderszins) is van toepassing als je internet op het zelfde (betaal)adres hebt. Het maakt niet uit hoe hoog de snelheid van het gekozen pakket is.
@Matthias92

mijn excusses
het is duidelijk dat ik inderdaad verkeerd geinformeerd ben
de snelheid van het abbo van vast kpn internet met of zonder extra's
heeft geen invloed op de hussel korting van het mobiele abbo

ik kan dan alleen zelf niet terug vinden waarom wel de extra hussel korting dan verdwenen is
icm vast internet
een andere fout van de kpn

en duidelijk --- offtopic --- dan,
wederom mijn excusses
er is ergens hussel korting verdwenen
een duidelijk verschil in de tarieven op de website bij het recent afsluiten
en de tarievenlijst ingevoegd bij de bevestigings mail van abbo
vanwege het hussel korting systeem
het hussel korting systeem blijft voor mij voorlopig dus nog een raadsel
de prijzen kan ik alleen terug vinden tijdens het samenstellen van een pakket
--oftopic dus--
De hussel korting op het 5GB abonnement is geen 5 maar ook 2,50
De hussel korting van 5 euro is namelijk verlaagd naar 2,50
Ik zie op deze pagina: https://shop.kpn.com/mobiel/sim-only/
Nog steeds €5 korting als 'hussel' korting staan. Ik vraag me af of dit komt omdat ik vanaf een xs4all ip afkom, aangemeld en niet aangemeld lijkt niets uit te maken qua pricing.
Het is afhankelijk van het abonnement. 15GB heeft €5 korting, 25GB en unlimited €7.50. Unlimited is op papier nu slechts €2,50 duurder.
Als ik nu op de site kijk zie ik dat de combinatiekorting geen €5,- meer is maar €2,50. Dat betekent dat de ‘prijsverlaging’ voor iemand die combinatiekorting heeft uitkomt op exact €0,-.
(er vanuitgaande dat de verlaging niet op bestaande abonnementen van toepassing is, maar enkel als je een abonnement afsluit/verlengt)

Edit: de korting is afhankelijk van je abonnement blijkbaar. T/m 5GB krijg je €2,50 korting, daarboven €5,- of €7,50.

[Reactie gewijzigd door WhiteShine op 28 september 2020 10:18]

Ik heb pas geleden nog verlengd. Van een 20GB bundel naar een 5GB bundel (ik kwam al een jaar niet boven 5GB uit) dus er zou precies niets zijn veranderd als ik het abonnement nu had afgesloten (vanwege de husselkorting).

Als ik niet had teruggeschaald had ik nu een abonnement van 10GB met verdubbelaar (dus 20GB) voor het geld waar ik nu 15GB kan krijgen. Doordat de verdubbelaar op het 10GB abonnement is geschrapt is het effectief een prijsverhoging.
E-sim... is dat dan ook voor de Apple Watch?
Ga er maar vanuit dat als KPN niets communiceert over Apple Watch eSIM, dat het niet ondersteund wordt.

Apple Watch eSIM is namelijk een proprietary systeem van Apple, wat specifiek geimplementeerd moet worden. En het moment dat de eerste provider in NL dat implementeert, zullen ze daar rijkelijk mee adverteren, omdat dat voor veel mensen simpelweg een reden tot overstappen is. (Ondanks dat de kans groot is dat wanneer het eerste schaap over de dam is, dat de rest zal volgen)
Volgens mij is eSim in de apple watch niet anders dan die in iPhones. Enige wat ik me kan bedenken is dat de apple watch met esim hier niet wordt verkocht (via apple) gezien eSim hier nu pas van de grond komt
Apple eist aanpassingen aan het mobiele netwerk zodat de e-SIM in de Watch goed met de iPhone van dezelfde eigenaar kan samenwerken.

Net als bij Apple Pay proberen zij een operator over te halen om deze moeite te doen door ze een tijdje exclusiviteit te gunnen. Daarbovenop mag een provider die Watch eSIM levert ook de Titanium versie van de Apple Watch verkopen.

[Reactie gewijzigd door Delay op 28 september 2020 14:35]

Er is geen Titanium Apple Watch meer.

Je verhaal is plausibel. Maar wat ik jammer of misschien simpelweg slecht vindt van T-Mobile, is dat zij de kennis/tooling die gebruikt wordt bij T-Mobile Duitsland niet hier gebruikt. En dat ook als middel gebruikt in onderhandeling me Apple. Mijn vermoeden is dat T-Mobile Nederland weer lekker eigenwijs is, en shit op haar eigen manier wil doen.
Kan wat je zegt.

Andere uitleg is dat T-Mobile in Nederland te klein of te budget is voor Apple. Apple wil samenwerken met grote rijke premium partijen die de Apple gebruikers de beste ervaring kunnen geven.
Het provisioningsysteem moet bij mijn weten specifiek geimplementeerd worden.

Er zijn al meer providers die eSIM aanbieden (truphone en tmobile) maar die werken geen van tweeen met de apple watch.
Simyo biedt ook eSIM.
Als KPN e-Sim op iPhones ondersteunt dan is dat dus hetzelfde als bij de Apple Watch?
Beiden zijn immers een Apple product.
Nee, de watch specifiek is anders had ik begrepen. De iPhone werkt gewoon met het standaard systeem.
Dan zou ik inderdaad overstappen 😁
Wil graag een Apple Watch met 4G, zolang dit niet mogelijk is stel ik de aankoop ervan uit.
Sterker nog ze zijn niet eens te koop in Nederland. Vette pech als je graag een stalen Apple Watch wil ipv aluminium.
Die nieuwe abonnementen van KPN zijn helemaal niet interessant.

Zelf heb ik KPN 2017 Zorgeloos Standaard. Het abonnement liep in 2019 af maar ik kon beter verlengen onder de oude voorwaarden dan overstappen naar de nieuwe. Met die Hussel abonnementen ben je helemaal een dief van je eigen portemonnee.

Even vergelijken: ik heb nu:
15GB + onbeperkt bellen en sms'en 25 euro

Het zou worden (onder de mom van databundel verhoging welke ik overigens al jaren heb): ;)
15GB + onbeperkt bellen en sms'en 27,50 euro +5GB 5 euro
25GB + onbeperkt bellen en sms'en 30 euro +5GB 7,5 euro

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 28 september 2020 11:16]

Hier ook. Zelfs een SIm Only uit 2015 en er iets tot op heden nog niets beters voorbij gekomen...
Klopt die combi abbo zijn helemaal vaak niet goedkoper, of je moet perse onbeperkt internet willen.
Maar als je even kijkt kunnen genoeg uit met een data bundel, kijk even na Simyo/ simpel/ youfone etc en je kan veel goedkoper vaak combineren.
Wat is nu het daadwerkelijke voordeel van een eSim?
Twee nummers op 1 toestel. Prima. Begrijp ik.

Maar voor in 1 simkaart/nummer op 1 toestel zie ik de meerwaarde niet. Je krijgt geen hogere internet snelheid, kan niet sneller bellen ;), geen extra opties dat ik weet.
En, in geval van simkaart switchen tussen twee telefoons is een eSim dus geen optie wanneer dat andere toestel eSim niet ondersteund.
Ik gok dat ze op den duur weer wat ruimte in de telefoon extra kunnen besparen. En service: eventueel dat je SIM OTA geupdate kan worden (dus je hoeft niet meer langs de winkel?).
Af en toe krijg ik een 'provider update' op mijn fysieke sim-kaartje op mijn iPhone.
Hoe anders is dit dan een SIM OTA update? En waar moet ik dan aan denken qua update?

Of geldt in sommige gevallen dat je een nieuwe fysieke sim-kaart moet hebben om een dergelijk OTA-update te kunnen krijgen?
Ik hoop dat eSIM optioneel blijft, want gaat mijn tel kapot.. hoe activeer ik die dan op een eventueel leentoestel? Provider bellen? Hoe dan? Kip-ei probleem.
Denk niet dat optioneel blijft er zal eens een omschakeling komen, verder zal nieuwe Esim activeren zijn niet zo moeilijk zijn.
Je zal wellicht moeten inloggen op je nieuwe telefoon op de kpn of tmobile app, of via de website van mijnkpn/ mobile nieuwe mail sturen.
Welke je prima kan ophalen thuis via je eigen wifi verbinding, en indien je in de winkel je leentoestel krijgt kan vast wel daar.
Wat is nu het daadwerkelijke voordeel van een eSim?

Je geeft je antwoord al 2 nummers op 1 telefoon, dat is het voordeel van Esim.
En meer ruimte in de telefoon geen losse onderdelen enzo.

Dat iemand met 1 nummer niet echt voordeel heeft kan, maar ik zou ook zakelijke nummer en prive willen combineren op 1 telefoon.
Als vrij ben ofzo schakel ik gewoon de werk sim voorbeeld uit, zodat ik niet bereikbaar ben en klaar 1 telefoon minder op zak.
Prive en zakelijk nummer op één toestel kan fijn zijn.

Hoewel... ik ook de mogelijkheid dan wil hebben - op een iPhone - voor twee adresboeken, verschillende ringtones per sim-kaart etc. Tot nu toe nog niet mogelijk in iOS, ook niet iOS14(.0.1).
En ik wil ook gewoon mijn zakelijk nummer "uit" kunnen zetten.

Tot nu toe allemaal omslachtig of onuitvoerbaar/lastig gebleken voor mij (wil graag een easy-does-it aanpak). Dus dan maar 2 toestellen mee overdag ;)
Het ligt er net aan wat je inderdaad allemaal wil, voor mij kan het prima.

Zakelijke adressen: Heb ik bijna niet in mijn telefoon staan aangezien ik altijd via de pc bel, staat skype / teams etc open.
Ringtones: Vind ik al jaren een verschrikkelijk geluid staat op beide telefoons uit, alleen trillen is genoeg en anders mis ik maar eens een gesprek.
Zakelijke nummer uit: Dat kan dus met voorbeeld Esim ook op de iphone

https://www.youtube.com/watch?v=WjO270vV6i0

Ik zelf zal gewoonn aanlaten wordt toch bijna nooit gebeld, en anders neem ik gewoon niet op als ik geen naam zie staan(Alleen mijn directe paar collega's staan opgeslagen. en dan nog neem ik uiteraard niet op :) ).
Ik wil dan prive sim data uit zetten en gebruiken van de werksim, neem ik een goedkoop alleen bel abbo van paar euro.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 28 september 2020 12:28]

Tip, beetje off-topic. Het kan zich lonen (als je bij KPN wil blijven) om te wachten tot Black Friday met het afnemen van een nieuw abonnement (net als bij andere providers).

Wij betalen thuis €63,49 voor 100/100 glas + 3x tv + opnemen + vaste telefonie + Spotify Family (zonder combinatiekorting).

Als je hetzelfde abonnement als nieuwe klant zou afsluiten betaal je €73,24 per maand. Toch een verschilletje.

En daarnaast hebben andere providers natuurlijk ook mooie deals zoals T-Mobile met €50,- voor het snelst leverbare vaste internet en onbeperkt mobiele data.
T-Mobile korting is alleen de eerste X maanden toch?
Die €50,- deal is op basis van minimaal 1 jaar internet only en 2 jaar mobiel.
Met 1 jaar mobiel is het €51,- p.m.
Ik vind de prijzen nog steeds te hoog en zie geen meerwaarde om voor KPN te kiezen als je een low budget abonnement wil maar misschien mis ik wat.
Sommige mensen hoeven niet de hoogste snelheid en wat dekking betreft heb ik persoonlijk nog geen problemen gehad bij andere providers zoals Tele2 of Simpel bijvoorbeeld.

Zelf heb ik zakelijk een KPN abonnement maar privé voor de kinderen een low budget abonnement voor nog geen 10,- per maand.

[Reactie gewijzigd door Garret1410 op 28 september 2020 09:59]

Inderdaad deze prijzen zijn zeker gewoon schrikwekkend, 15 euro per maand voor 2gb dat is toch niet normaal ?.
Ik kijk nu even bij Vodafone precies het zelfde kost 15,50 dan iets meer, je krijgt er dan alleen geen onbeperkt bel bij maar 120min, en wel onbeperkt smsen whoohooo :).

Tmobile: Heb je geen 2gb maar 1gb met onbeperkt bellen en smsen voor 16 euro.

Dit zijn toch geen bedragen voor zulke bundels meer kom op zeg, ze gaan er vanuit dat we allemaal veel willen betalen en veel willen tegenwoordig.
Dus prijzen ze de kleine bundels uit de markt dat mensen denk zo duur, betaal wel 10/15 euro meer heb ik veel meer.

Ik zit zelf ook bij Simpel 500MB voor 4 euro kan ook wel 10,- ofzo doen, maar waarom betalen voor iets wat ik niet gebruik.
Tjah eigenlijk willen de providers dwingen om je op unlimited te krijgen, aangezien dat een goedkopere deal is als je het vergelijkt met 10gb voor die prijs
Onbeperkt bellen vergelijken met slechts 120 minuten is toch wel appels en peren vergelijken.
Tenzij je een heel simpele beller bent natuurlijk. ;)
Onbeperkt bellen kost providers ook niks, vaak krijg je dit al voor 2 euro extra als het er niet bij zit.

En voor vele is dat al meer dan genoeg, want we bellen toch niet meer zowat.
Er zullen altijd uitzonderingen zijn bepaalde beroepen, maar privé meeste Whatsappje of via whatsapp bellen.
Hier idem; zelf telefoon van de zaak, dochter heeft Simpel abo van €10 voor 4Gb 4.5Gb. Even opletten bij Simpel, want met enige regelmaat hebben ze een verdubbelactie waarbij je 2x zoveel data krijgt voor dezelfde prijs.

[Reactie gewijzigd door P_Tingen op 28 september 2020 11:15]

En simpel heeft een dataplafond. Nooit extra kosten bovenop de 10 euro.

Nooit te veel betalen en gemakkelijk met 1 sms extra data bestellen indien nodig...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee