Nokia 2.4 en Nokia 3.4 kosten 129 en 149 euro

HMD kondigt twee nieuwe Nokia-budgetsmartphones aan. De Nokia 2.4 van 129 euro is voorzien van een MediaTek Helio P22-soc en heeft een Micro-USB-aansluiting. De 149 euro kostende Nokia 3.4 heeft een Qualcomm Snapdragon 460 en is uitgerust met USB-C.

HMD voorziet beide Nokia-smartphones van Android 10, maar belooft twee jaar lang upgrades, waaronder naar Android 11 en 12. Ook krijgen de telefoons drie jaar lang maandelijks beveiligingsupdates.

De Nokia 2.4 heeft een 6,5"-lcd met een 20:9-verhouding en is voorzien van de MediaTek Helio P22-soc. Dat is een op 12nm gemaakte octacore met Cortex-A53-cores op 2GHz. Het toestel krijgt 2GB ram en 32GB flashopslag. Het geheugen is uit te breiden met een microSD-kaartje.

HMD stopt een 4500mAh-accu in de budgetsmartphone en die moet opgeladen worden via een Micro-USB-aansluiting. Het toestel heeft een vingerafdrukscanner aan de achterkant en biedt plaats aan twee nanosimkaarten.

De iets duurdere Nokia 3.4 heeft een een 6,39"-scherm met een 19,5:9-verhouding en een maximale helderheid van 400cd/m². Het toestel draait op een Snapdragon 460-soc, die wordt op 11nm gemaakt en heeft vier krachtige cores en vier zuinige cores. De Nokia 3.4 heeft 3GB ram en 32GB flashopslag. Ook heeft dit toestel nfc, een extra ultragroothoekcamera en een USB-C-aansluiting.

HMD brengt de Nokia 2.4 eind september uit voor een adviesprijs van 129 euro. De Nokia 3.4 volgt in de tweede helft van oktober voor 149 euro. In die periode verschijnen ook de Nokia Power Earbuds Lite. Dat zijn draadloze oortjes met een adviesprijs van 60 euro.

Nokia 2.4 en 3.4Nokia 2.4 en 3.4
Nokia 2.4 Nokia 3.4
Soc MediaTek Helio P22 Qualcomm Snapdragon 460
Ram 2GB 3GB
Opslag 32GB 32GB
Scherm 6,5", 20:9, 1600x720px 6,39", 19,5:9, 1560x720px
Camera's Primair: 13Mp, f/2.2
Dieptesensor: 2Mp
Frontcamera: 5Mp, f/2.4
Primair: 13Mp
Dieptesensor: 2Mp
Ultragroothoek: 5Mp
Frontcamera: 8Mp
Accu 4500mAh 4000mAh
Aansluiting Micro-USB USB-C
Afmetingen 166x76x8,7mm 161x76x8,7mm
Gewicht 189 gram 180 gram
Vingerafdrukscanner Achterkant Achterkant
Sim 2x nanosim + MicroSD 2x nanosim + MicroSD
Besturingssysteem Android 10 Android 10
Beschikbaar vanaf Eind september Tweede helft oktober
Adviesprijs 129 euro 149 euro

Nokia 8.3 5G verschijnt op 9 oktober voor 579 euro

HMD heeft ook bekendgemaakt dat de Nokia 8.3 5G op 9 oktober verschijnt. Dat toestel werd al in maart aangekondigd. De configuratie met 6GB ram en 64GB flashopslag kost 579 euro en een versie met 8GB ram en 128GB opslagruimte kost 649 euro. Die prijzen zijn iets lager dan de prijzen die HMD bij de introductie noemde.

De Nokia 8.3 5G is HMD's eerste toestel met 5G. Daarvoor gebruikt de telefoon Qualcomms Snapdragon 765G met X52-modem. De Nokia 8.3 heeft een 6,81"-scherm met een resolutie van 2400x1080 pixels en een 4500mAh-accu. Aan de achterkant zitten een 64-megapixelcamera, een 12-megapixelcamera met groothoeklens, een macrolens en een dieptesensor.

Nokia 8.3 5G

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

22-09-2020 • 19:15

78

Reacties (78)

78
77
44
0
0
11
Wijzig sortering
Zo groot weer. Zou fijn zijn als er ook nog eens kleinere telefoons uitkomen. Vooral nu schermen steeds meer ruimte aan deze voorkant in kunnen nemen kan de telefoon toch wel kleiner?
Nee. Er is meer vraag naar grote telefoons, en grote telefoons zijn makkelijker te ontwerpen, makkelijker in elkaar te zetten, dus goedkoper. Een paar jaar geleden waren alle cheap china phones 5 inch of 5.5 inch. Kwam omdat daar zoveel vraag naar was, dat sharp als een gek 1080p 5.5 inch en 720p 5 inch schermen ging produceren. De schermen waren kwalitatief prima, en door de grote hoeveelheid spotgoedkoop. Een 4.5 inch telefoon bouwen zou een duurder scherm betekenen, en een moeilijker in elkaar te zetten telefoon, omdat er minder ruimte voor alle onderdelen is. En de marges zijn al gering in deze prijsklasse.

Als er wereldwijd een grote vraag was geweest naar kleine telefoons, dan waren ze er geweest. Alle bedrijven willen een winstgevend model.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 23 juli 2024 15:45]

Als er wereldwijd een grote vraag was geweest naar kleine telefoons, dan waren ze er geweest.
De vraag wordt ook bepaald door het aanbod. Fabrikanten hebben bepaald dat wij grotere schermen moeten hebben en keuze heb je niet echt. Tja, dan is er geen vraag naar kleinere telefoons...

[Reactie gewijzigd door vickypollard op 23 juli 2024 15:45]

Maar de grootste afzetmarkt voor deze budgettelefoons is in Azië, en daar wil men grote telefoons, mede omdat ze geen pc's en laptops hebben. Europa lift gewoon mee op de productie bedoeld voor een andere afzetmarkt.
Geen PC's en laptops in Azie? Uh... Ik kan je vertellen, ik woon al 10 jaar in Azie en dat is toch wel een heel scheef beeld wat je daar schetst. Ja er zijn straatarme landen zoals Bangladesh en Myanmar maar er zijn ook landen als China, Thailand en Maleisie waar de meeste huishoudens minstens 1 laptop of PC hebben. Het merendeel van de Aziaten heeft wel een laptopje of 2 rondslingeren, 1 of 2 scooters voor de deur en in veel gevallen ook nog een auto of 2. This ain't Africa. ;)
Dat is waar, maar de meeste hebben toch echt geen laptop/pc. Het is maar kleine percentage die het redelijk goed heeft. Een zeer groot aantal mensen leven op en vooral onder het randje.

Deze telefoons zijn ideaal voor wat armeren, zeker met een abbo of met een afbetaling.

Ik was een paar jaar geleden in Mumbai (in een middenklassen buurt), de meeste hadden wel een Xiaomi/oppo geval.
Ik snap je punt, maar de discussie over grote telefoons gaat uiteraard niet alleen over specifiek deze telefoons.
Er is meer vraag naar grote telefoons
Uhm, je kunt je afvragen of die vraag niet wordt gecreëerd doordat het aanbod er simpelweg niet is? Ja ik weet dat Sony's poging om compacte versies van zijn topmodellen te introduceren geen daverend commercieel succes was, maar de budgetmarkt zit heel anders in elkaar.
Een 4.5 inch telefoon bouwen zou een duurder scherm betekenen, en een moeilijker in elkaar te zetten telefoon, omdat er minder ruimte voor alle onderdelen is.
Ik vraag 't me af... Het valt mij op dat bij de budgetmodellen hier in huis de achterkant los kan, de accu verwisseld kan worden, en er losse vakjes zijn voor het micro-sd kaartje én er ook nog eens twee sim-kaarten in passen (die niet eens allebei van het kleinste model hoeven zijn). Bij de even grote midrange toestellen moet de sim-chip en micro-sd kaart met een fragiel sleetje in het toestel geschoven worden. Kortom, er zit een stuk minder tech in zo'n budget-geval, dus zou het echt niet duurder of ingewikkelder moeten zijn om een kleiner toestel te maken.
Case in point: een Nokia 3 met 5" scherm en aanzienlijk kleinere buitenmaten kostte 3 jaar geleden ook 150 Euro... Het enige wezenlijke verschil is dat deze Nokia 3.4 een 50% grotere accu heeft die slechts 25% meer pixels moet doen oplichten, dus er blijft iets meer prik over om leuke dingen mee te doen.
Binnen de buitenmaten van die Nokia 3 kun je ook heel makkelijk een 5.5" scherm kwijt, misschien zelfs nog iets groter.
[...]
Uhm, je kunt je afvragen of die vraag niet wordt gecreëerd doordat het aanbod er simpelweg niet is?
Dat kan je, maar jarenlange marktwerking, en dat is al 10 jaar (en langer) bezig, heeft getoond dat grotere schermen betere verkopen opleveren. De keuze aan kleine schermen is nu inderdaad schaars geworden, maar dat was het niet altijd, en toen was het de keuze van de consument die de producenten naar grotere schermen stuwden.
Begrijpelijk dat de meeste modellen groot zijn, maar er is bijna geen compact model verkrijgbaar. Gezien de reacties hier en ook op andere websites, is er wel interesse in compacte smartphones. Apple heeft wel compacte modellen zoals de iPhone SE 2020 en de komende iPhone 12, en de iPhone 11 Pro is ook bescheiden van afmetingen. Ook Google levert in de Pixel serie compactere modellen mee. Dus de leveranciers van de smartphone OSen zien wel het nut van compactere smartphones.
interessant, ik denk dat je gelijk hebt. ik verbaas me eigenlijk ook al jaren een beetje dat er zo weinig aanbod is van smartphones met een normaal (niet gigantisch) formaat scherm.
Er zal vast wel iets meer vraag zijn naar grote telefoons, maar er is ook genoeg vraag naar kleine telefoons als ik zo naar mijn omgeving kijk. Ken genoeg mensen die lamger met hun telefoon doen omdat er bijna niks kleins en fatsoenlijks te krijgen is. Nu word je gedwongen naar iets groots te gaan, en ja, als je telefoon echt op is, heb je geen keuze 😅.

Voor een groter scherm pak ik mijn laptop of tablet wel, en zo doen veel mensen het. Op 6 inch kun je overigens ook nog prima dingen lezen of netflixen imo, als je geen zin hebt om iets anders mee te nemen.

Een telefoon eenhandig kunnen bedienen zonder dat die uit je hand valt, is voor mij toch wel handig 😅 en voor andere mensen ook wrl prettig
Iedere aankondiging weer is er iemand met zo'n reactie. Denk je dat bedrijven geen onderzoek doen? Er is gewoon veel behoefte aan grotere telefoons, blijkbaar
Nee die doen geen onderzoek. Net dat een hoop mensen geen smart tv willen maar ze die amper nog produceren.
Uiteraard wordt er wel onderzoek gedaan. En geleidelijk aan is er een trend geweest naar grotere schermen omdat mensen steeds vaker hun digitale wereld via de smartphone beleven. Denk ook iets verder dan je eigen leefwereld en dan ga je merken dat er veel landen zijn waar internettoegang voornamelijk via smartphones verloopt en zelfs in ons eigen land worden er veel meer dingen met de smartphone gedaan. En dan werkt het lekkerder op een groot scherm.

Nog niet zo lang geleden was het trouwens een trend dat duurdere telefoons steeds groter werden. En eigenschappen van duurdere telefoons sijpelen sowieso stilletjesaan door naar goedkopere. Zo ook dus de groter schermen.

Verder is het ook gewoon eenvoudiger om alle hardware in een groot toestel te steken en kan men een batterij gebruiken met een lagere energiedichtheid omdat men toch plaats heeft. Wellicht weegt dat voordeel ook op tegen de meerprijs van een groter scherm (als die er al is want dit zijn lage resolutieschermen...).
Ik herinner me nog de tijd dat we de Galaxy Note een belachelijk groot toestel vonden :+
Toen stond deze zin nog in de hands-on van Tweakers
"het toestel is namelijk voorzien van een 5,3"-scherm en dat is erg, erg groot." - Wout Funnekotter

En de afmeting zijn nog steeds kleiner dan menig toestel op de markt met maar 146mm*82mm*9mm en 5.3" wordt nu als klein/compact gezien. Toch wel bizar dat de Note nu gewoon klein is. Kunnen wij alsjeblieft terug naar dergelijke toestellen? Ik wil helemaal geen bioscoopscherm in mijn zak :(
Kunnen wij alsjeblieft terug naar dergelijke toestellen?
Blijkbaar niet, want volgens de rest hier willen we juist wél grote schermen. Daar hebben we zelf om gevraagd en daarom doen fabrikanten dat :/

[Reactie gewijzigd door vickypollard op 23 juli 2024 15:45]

Ik loop ook nog steeds met een 4.5" motorola G4 op zak... begin aardig op te raken. ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor deze maar in het 200-300 euro segment is er bar weinig te krijgen met een klein scherm.. ik zat een beetje op de aankondiging te wachten maar helaas... allemaal weer tablet formaat
Maar er is ook een moment dat t teveel is. Als je toestel niet meer met 1 hand kunt bedienen is de lol er snel vanaf
Geen last van. Ik vind een groot scherm wel fijn.
Dan kom je toch in de criteria uit van monitoren? De definities van de 'smart tv' vallen weg!

Bovendien zijn die apparaten gewoon te koop! Al dan niet duur :)

[Reactie gewijzigd door Davidoff1976 op 23 juli 2024 15:45]

Ja maar die zijn in veel gevallen duurder dan tv's
Precies! Kwaliteit gaat in die gedachte voor kwantiteit!
Geen id. In 2014 kocht ik een prachtige non smart tv van LG. Maar hadden ze nergens in het schap of op display. Alleen online kunnen bemachtigen. Zal ik ook nooit weg doen.
Het is meer de behoefte aan batterijcapaciteit dan de maat zelf.
Dat zou je met dikte ook kunnen oplossen
Mijn dame is het geheel eens met u beiden
Je zou denken van wel, maar hier zijn we met 3 smartphone bezitters.
De ouders willen een kleine en hebben daarom nog geen nieuwe gekocht.
De dochter is tevreden met haar (naar hedendaagse normen) kleine gsm.
Veel behoefte, vast, maar de kleine telefoon is gewoon verdwenen.

Mijn partner heeft tot het bittere einde aan haar iphone SE vastgehouden en ikzelf vrij lang aan mijn 5S, maar Apple had in ieder geval niets courants meer in die categorie, toen we gingen vervangen: en de competitie ook niet.

Het is niet zoals met auto’s, dat de meeste mensen nu een crossover kopen, maar je nog best een sedan of compact kunt krijgen.

Ze zijn er gewoon *niet*. (En nou is er vast nog wel een obscuur merk, maar de grote jongens hebben geen kleine telefoon in het aanbod)

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 23 juli 2024 15:45]

Iedere aankondiging weer is er iemand met zo'n reactie. Denk je dat bedrijven geen onderzoek doen? Er is gewoon veel behoefte aan grotere telefoons, blijkbaar
Beetje domme reactie, als je weet dat 6 inch telefoons al met moeite in de handpalm van West Europeanen vallen, en daarnaast weet dat, pak en beet: 40-90% van de inwoners van de volgende landen / continenten niet eens een 5,5 inch kunnen vasthouden met hun gemiddelde grote van hun handpalm:
- heel zuid Amerika,
- heel Rusland,
- heel China / Azië,
- 80% van Australië,
- 90% van Afrika,
- +/- 70% van USA Noord Amerika,
- heel Centraal Amerika,
- 40% van West Europa,
- 40-60% van Oost Europa,
- 60-80% van Zuid Europa,
- 30-40% van Noord Europa.

Daarmee zou je haast concluderen dat er inderdaad niet op die manier naar de grote van telefoons "vraag en aanbod markt", gekeken wordt.

Het schijnt dat mensen zelf de vraag hebben beantwoord met "6 inch", omdat er een groter verlangen is om video content te bekijken, op een redelijk fatsoenlijk af te lezen scherm (denk aan subtitles) dan een telefoontje op te nemen met een Ghetto-Blaster aan je oorzijde.

Gek genoeg is er zelfs een trend:
Hoe korter de telefoon gebruiker in lengte,
hoe groter de Telefoon scherm diagonaal.
Het schijnt dat mensen zelf de vraag hebben beantwoord met "6 inch", omdat er een groter verlangen is om video content te bekijken, op een redelijk fatsoenlijk af te lezen scherm (denk aan subtitles) dan een telefoontje op te nemen met een Ghetto-Blaster aan je oorzijde.
Daarmee is er toch vraag? En dan komen dat soort onderzoeken dus tot de conclusie dat er meer vraag naar grote telefoons is.
Ben je wel eens in Azië geweest? Ik zag daar over het algemeen grotere telefoons dan hier. Het hele handpalm verhaal is leuk (props voor de moeite, als je het niet uit je duim hebt gezogen), maar het zegt niets
Je kan altijd uitgaan van eerdere modellen met klein scherm met de zelfde behoeften! Als je games speelt is je argument sowieso valide! Groter scherm en meer rekenkracht is cruciaal!

Whatsapp, facebook, messenger e.d. werkt ook prima op oudere modellen telefoons die nog steeds ondersteuning krijgen zoals de 'Samsung J6 2018' versie als voorbeeld (5,6 inch scherm) En dan heb je Apple nog!

[Reactie gewijzigd door Davidoff1976 op 23 juli 2024 15:45]

Alleen de nieuwe SE is een fractie kleiner dan de rest (en in beeldscherm een heel eind..). Voor formaat hoef je ook niet meer bij Apple te zijn.

Mijn dochter is zuinig op haar oude SE ;)
Mijn vader heeft tijden een goedkoop Android toestel gehad. Kon ie niks mee, te klein. Toen waren alle grote telefoons voor hem te duur. Had em alleen in de auto mee om bereikbaar te zijn, Just in case.

Nu heeft ie een goedkope grote nokia. Gebruikt nu zelfs apps om sportnieuws te volgen. Was super verbaasd,maar wel leuk om te zien.

Ik zie niet in welk prijspunt een klein toestel zou passen, of welke marketbare doelgroep daar voor is. Denk dat er tegenwoordig gewoon te weinig vraag naar is?
Genoeg mensen met kleine handen, zoals mijn vriend dus. Mijn Pixel 3A XL is veel te lomp voor hem. Hij wil wel een nieuwe telefoon, maar weinig keuze tegenwoordig als je iets kleins wilt, zeker met acceptabele specs. Enige kleine telefoon die er echt uitspringt bij Android is de Pixel 4A, en die heeft nog steeds een megascherm vergeleken met telefoons een paar jaar geleden.

Dat was mijn hele punt juist. Het zou fijn zijn als fabrikanten de mogelijkheid tot smallere bezels gebruiken om hun telefoons fysiek kleiner te maken. Helaas doen ze het tegenovergestelde, ze maken het scherm nog groter. Niet iedereen is daar blij mee, zeker dus niet mensen met kleine handen.
Bij elke aankondiging (zeker bij Nokia) kijk ik ook eerst naar de grootte en ik leef met je mee. Dit is TE groot en Nokia lijkt precies volledig te stoppen met kleine en middelgrote telefoons. In hun budgetsegment zat er nog een klein toestel maar dat is bij deze weggeveegd met een toestel van maar liefst 16cm.

Ik heb geen grote handen en wil geen smartphone in mijn zak die ik constant eruit moet halen als ik comfortabel in een stoel wil zitten.
Denk dat ik Nokia alvast niet meer ga overwegen. De Pixel 4A lijkt me een beter (en vooral kleinere) optie.
iPhone SE 2 misschien? Met zijn 4.7” scherm
Lijkt me wel wat, als ze ook nog een fatsoenlijke camera hebben :) Eindelijk eens een tel met een redelijke prijs.

Klopt dat trouwens wel, die goedkopere lijkt een grotere accu te hebben?

[Reactie gewijzigd door rachez op 23 juli 2024 15:45]

Vanwege de mindere specs, een groter scherm en 1 camera minder zal er waarschijnlijk net wat meer ruimte zijn voor de accu.
En een accu is goedkoop. Makkelijk om je mee te onderscheiden. Daarnaast zijn de budget shoppers minder geïntresseerd of een toestel super dun en premium aanvoelt. Al is het niet meer echt onderscheiden, alle budgetmodellen hebben een grote accu. Wat ik helemaal goed vind overigens. Wat ik wel bijzonder vind is dat zelfs in dit segment we geen telefoons met verwijderbare achterkant (en accu) meer zien.
Ja, raar toch? Ik zou denken: duurder toestel, grotere accu.
Vrij matige specs voor die prijzen, 2GB ram?
en de goedkopere telefoon heeft de grotere batterij. beetje gekke lineup
Op mijn Nexus 5X was 2GB tegen het einde eigenlijk al heel slecht bruikbaar (max 3 apps open voordat er 1 uit het geheugen werd gegooid). Ik neem aan dat Android en de huidige apps in de afgelopen 2 jaar alleen maar meer geheugen zijn gaan gebruiken. Ik denk dat mensen die voor de laagste prijs gaan in dit geval zich toch bekocht gaan voelen, zelfs als je alleen maar WhatsApp gebruikt.
Snap niet waarom de Nokia 2.4 een grotere batterij heeft dan de 3.4.
Is niet de enige vreemde keuze van HMD Global.
Doe alsjeblieft dan ook een grotere batterij voor de 3.x,4,x,5.x,6.x,7.x,8.x,9.x
Afgaande op de schermgrootte is de 2.4 een groter toestel. Daar kun je dus wat makkelijker een grotere/goedkopere batterij in kwijt. (Misschien gebruikt de gekozen SoC ook wel meer stroom en wordt dat op deze manier gecompenseerd.)
Wel interessant om aan te raden aan mensen die een basis toestel willen. Zeker met hun upgrade beleid. En dan vooral de 3.4.
Ik heb tot voor kort gewerkt bij Nokia en die Nokia 3.4 is echt een pareltje, hij heeft ook een metalen frame met USB-C en een goede afwerking. De look en feel is er zeker. Z'n specs maken het een interessant toestel en dat voor een verkoop prijs van 159,- en straks met black friday.... Koopje dus, wacht maar af straks met de 7.4 met de nieuwe snapdragon 6xx 5G!
Snap niet dat er nog steeds voor micro-USB wordt gekozen, daar je USB 2.0 ook prima over een USB-C connector kunt sturen. Dan komen we eindelijk af van de huidige wirwar van kabeltjes.
Snap niet dat er nog steeds voor micro-USB wordt gekozen, daar je USB 2.0 ook prima over een USB-C connector kunt sturen. Dan komen we eindelijk af van de huidige wirwar van kabeltjes.
Grappig. Dat zeiden we ook bij de introductie van micro-USB. ;)
Klopt, maar USB-C is net even handiger.
nieuws: Nokia kondigt evenement aan voor presentatie smartphones

Dit was het HMD? Een evenement voor 2 budget modellen en een gerecyclede aankondiging voor de 8.3 5G? Waar blijft de long overdue Nokia 9.3?

@Xtuv waarom wordt de Nokia 8.3 5G hier eigenlijk niet genoemd? Prijs en beschikbaarheid is toch nieuws, ondanks dat de oorspronkelijke aankondiging van maart dateert.

[Reactie gewijzigd door Laguna op 23 juli 2024 15:45]

De prijs en release van de Nokia 8.3 5G was al in maart bekendgemaakt: nieuws: HMD kondigt Nokia 8.3 5G, Nokia 5.3 en Nokia 5310 aan

De exacte datum nog niet zie ik, ik zal 'm nog toevoegen voor de volledigheid.
Daar doelde ik inderdaad op en wat qua prijs in maart gezegd werd, is geen garantie voor 6 maanden later ;) dank voor het aanvullen (y)
Gewoon fijne toestellen als je onvoorzichtig bent :D

Alle basis functies werken, en met mindere maten de belangrijkste spellen! Af en toe een foto in je beste moment van je leven is gewoon geen probleem.

[Reactie gewijzigd door Davidoff1976 op 23 juli 2024 15:45]

Inderdaad, ik breek 1 tot 2 telefoons per jaar, sinds een jaar of 3 koop ik alleen nog goedkope xiaomis, voor 175 heb je een prima telefoon, die eigenlijk alles heel redelijk doet
Waarom breek je je telefoons?
Als je 3 jaar wacht gaan ze tegenwoordig vanzelf stuk..
Sorry, ik bedoel ik verslijt ze, ze gaan gewoon kapot. Laat ze vallen, ga erop zitten, of vergeet ze ergens.
Het zijn nu gewoon letterlijk doodnormale gebruiksvoorwerpen! Net zoals closetpapier dat is! :)

Voor een drol heb je al een vervanger! Ik snap die mensen ook niet die een hele dure telefoon hebben, maar niks met de functies doen?

Je gaat toch ook niet een Nikon D6 gebruiken als webcam?
Niet iedereen koopt 2 telefoons per jaar. Ik doe er meestal een jaar of 3, 4 mee. Of je nu 1x 800 euro geeft of 8x 100, na 4 jaar ben je dan evenveel kwijt. Maar ondertussen heb ik wel een telefoon die aan al mijn eisen voldoet.
Ik zou die Nokia 2.4 niet eens aanraken. Voor 20 euro meer krijg je een 1 GB extra RAM.

CPUs zijn hetzelfde (Cortex A53), maar Mediatek is 10% sneller. Denk alleen dat die RAM bij Android helpt.

Ik had ooit een Nokia 2.2, zo traag als dikke str... zullen we maar zeggen. Blij met dual SIM.
Die Qualcomm Snapdragon 460 is toch wel vrij nieuw. en voor die prijs is die 3.4 echt wel OK
Interessant toestel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.