Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Microsoft was in gesprek met Bungie voor overname

Volgens meerdere bronnen hebben Microsoft en Bungie gesprekken gevoerd over een overname, waarbij de ontwikkelaar van de Destiny-games zou worden overgenomen door Microsoft. Bungie lijkt dit te ontkennen. De studio was in het verleden al onderdeel van Microsoft.

Onder meer Jeff Grubb zei tijdens een podcastaflevering van GamesBeat dat hij gehoord heeft dat Microsoft en Bungie discussies zouden hebben gevoerd, maar dat ze er niet uitkwamen op het punt van de prijs. Eurogamer stelt dat het onafhankelijk van deze berichtgeving kan bevestigen dat de gesprekken hebben plaatsgevonden, waarbij de overname vanuit Bungie gewenst zou zijn, vanuit de wens om meer geld binnen te halen voor de studio, zijn projecten en medewerkers.

Inmiddels heeft het hoofd van Bungie, Pete Parsons, gereageerd op een soortgelijk, actueel gerucht dat de gesprekken steeds strandden door de hoge prijs die Bungie zou vragen. Parsons zegt daar alleen over dat het niet waar is. Hij verzuimt om daar een nadere toelichting op te geven. Daardoor is onduidelijk of hij ook het voeren van de gesprekken ontkent, of alleen de bewering dat de gesprekken steeds zijn gestrand, omdat de partijen er wat de prijs betreft niet uit kwamen.

De Amerikaanse ontwikkelaar Bungie is verantwoordelijk voor bijvoorbeeld de twee Destiny-games, maar maakte in het verleden ook meerdere titels voor de Halo-reeks van Microsoft en de twee Myth-games. De in 1991 opgerichte studio werd in 2000 onderdeel van Microsoft, maar zeven jaar later scheidden hun wegen weer. Bungie sloot in 2010 een uitgeversdeal met Activision, waardoor laatstgenoemde de uitgever van Destiny en Destiny 2 is. Sinds vorig jaar heeft Bungie ook die samenwerking met Activision beëindigd. De ontwikkelaar behield de rechten op Destiny en zal de games zelf gaan uitgeven. Overigens werkt de studio niet alleen aan Destiny, maar ook aan een nog onbekende nieuwe game, die mogelijk wordt gemaakt door een flinke investering van het Chinese NetEase, dat 100 miljoen dollar in het project stopte.

Screenshot uit Halo CE Anniversary, de remaster van Halo: Combat Evolved

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

14-09-2020 • 18:40

32 Linkedin

Reacties (32)

Wijzig sortering
De screenshot onderaan is wel van Halo: CE, echter niet van de originele uitgave uit 2001, maar van de remaster.
De originele uitgave was juist Halo: CE (Combat Evolved, niet te verwarren met de latere Custom Edition). Maar de screenshot is inderdaad van de remaster (Halo CE Anniversary).

Zo zag het er vroeger uit: https://i.ytimg.com/vi/r1ejIRlGMGg/maxresdefault.jpg

[Reactie gewijzigd door citruspers op 14 september 2020 18:59]

Kent iemand Oni nog? Die heb ik nog in de kast liggen, op CD.. Daar moet ik altijd aan denken als ik Bungie ergens langs zie komen xD
Ja! Wat een game was dat zeg! "You're gonna be beaten by a girl!". Als daar ooit nog eens een goeie remaster van komt...de gameplay was z'n tijd ver vooruit.
Haast niet voor te stellen inderdaad dat het van dezelfde studio is die later zou doorbreken met Halo. Ik heb Oni ook ooit in een ver verleden uitgespeeld, op PC. Ik herinner me er echter niks meer van behalve dit bgm muziekje. Ik zou het wel weer eens willen spelen. Ik had toen zelfs de strips van Dark Horse Comics besteld en die heb ik nog steeds in mint conditie, alleen issue #0 heb ik (denk ik) niet.

[Reactie gewijzigd door Armselig op 14 september 2020 22:22]

Laat ik jullie dan blij maken met een iso van Oni 2 welke onlangs gereleased is :)
Hieronder een link naar een video met download link in de beschrijving.
https://www.youtube.com/watch?v=o7TULFFgWFs&t=434s
Mwa, blij is een groot woord. M'n reactie was "Oh, er was een deel 2?". Maar ziet er wel goed uit ja, had best wat kunnen zijn. Jammer dat Rockstar de ontwikkeling stop zette na studio overname. Klote Rockstar. Misschien dat ik die link wel een keer probeer, misschien ook niet. Ik zie wel.
Lekker gerucht als het al ontkent wordt.
Zeker weinig nieuws, Destiny Zelf ontkend het verhaal dus sja... Nothing to see here
Sinds ze onafhankelijk werden hebben ze enkel Halo en Destiny games uitgebracht gekregen. Mogelijk wel aan meer gewerkt, maar dat is nooit uitgekomen en dus weinig boeiend naar mijn mening.
Erm... Toen ze waren overgenomen door MS hebben ze niets anders gedaan dan alleen Halo games. Daarvoor hebben ze veel meer verschillende titels uitgebracht (onder zes verschillende IPs). Maar Bungie onder MS was niet de Bungie van voor MS, de Bungie van nu is niet de Bungie van onder MS. Dit soort bedrijven bestaan uit #1 medewerkers en #2 investeerders. We hebben het nu primair over #2, maar een van de belangrijkere is #1! Een bedrijf kan enorm veranderen zonder overname, puur door de mensen die weggaan en er bij komen...
Er werd altijd al gezegd dat Activision de schuldige was van de richting die Destiny 2 inging met al hun micro transactions en Bungie zei ook zelf dat ze nu na het vertrek meer vrijheid hebben.
Welke vrijheid? Nog meer focus op micro transactions? Want dat is exact wat er gebeurde. Shadowkeep had minder content dan Forsaken, maar wel met meer focus on MT. Al de goede cosmetics zitten achter een pay wall. Wat je kon krijgen door het spel zelf te spelen was gewoon lelijk te noemen.
Het mooiste voorbeeld is dat ze in de cash shop ships en mounts stoken die waren gedesigned volgens een dungeon/theme maar in die dungeon zelf was de loot dezelfde generic crap die al 2 jaar hetzelfde is. Ondertussen zijn de expansions en patches ook betalend.

[Reactie gewijzigd door Pufster op 14 september 2020 19:03]

Ik krijg niet het idee dat je serieus naar het spel gekeken hebt de afgelopen 2-3 jaar.
Jaartje geleden
Paar maanden terug

Maar aangezien een hele hoop content helemaal gratis is: vorm vooral je eigen mening (als die niet al vaststaat, iets wat ik wel proef aan de toon van je 'vraag').

Verder ligt er een roadmap voor de komende 3 jaar, dus Bungie heeft duidelijk plannen met het spel; het is geen "fire, cashgrab & forget" spel zoals er toch hier en daar wat uitkomen.
Je artikel en filmpje beschrijft nog steeds over dat het een statische looter shooter is. Je kan raids en patrols doen, vervolgens kan je de dag erna dezelfde raids en patrols doen. Een gebed zonder einde. Maar je krijgt er "rewards" (loot) voor dus is het super? K dan. Ongetwijfeld mensen die een endorfin rush krijgen als ze een epic drop hebben, maar je hoeft mij er niet voor wakker te maken. Immer, Bungie is daar, en enkel daar, de afgelopen 10 jaar mee bezig is geweest is. Dat brengt vast de cash binnen maar het is gewoon sad.

Bungie riep 10 jaar geleden heel hard dat ze los wilde zijn van MS omdat ze hun eigen ding wilde doen, en vervolgens zijn ze enkel bezig met hun melkkoe in leven te houden.
Of je kijkt wat dieper en ziet dat de gameplay gewoon superieur is aan andere spellen. De gunplay en de feel zijn gewoon top notch. In een shooter schiet je toch op alles wat beweegt. Of dat nu 500x hetzelfde poppetje is, of in een andere game waarbij het poppetje een andere kleur krijgt.

Ik speel geen destiny 2 meer, maar destiny 1 raids helemaal kapot gespeeld en echt niet alleen voor de loot. Denk dat ik de raids 4x per week deed en 3x kreeg ik er niks voor.
Destiny 1 was top. Deel 2 is gewoon ruk. Same shit over and over.
Wat was er dan zo top aan dat niet in D2 zit? Ik heb D1 nooit gespeeld (geen console), maar D2 heeft meer raids, daarnaast nog nog een aantal Dungeons / Missions die wat kleiner kwa schaal maar vergelijkbaar kwa mechanics / challenge zijn. Correct me if I'm wrong, maar wat ik ook van D1 spelers hoor die nu D2 spelen is dat sinds Shadowkeep D2 op het niveau van D1 zit of daarboven en meer content biedt.
Als je deel 1 grijs hebt gedraait zoals ik. 1500 uur. Dan is deel 2 gewoon saai. Zelfde shit.

Geen zin meer om met 3 poppetjes te grinden. Geen zin meer aan 6 man bij elkaar krijgen voor een raid. En dat eeuwige farmen. Het is mooi geweest.

Destiny 2 kwam met te weinig content plus dat de eerste seasonpass een rip off was. Ik ben ook met die eerste uitbreiding gestopt. De lol was er vanaf.

En ook weer allemaal dezelfde supers en dezelfde vijanden.
Ik ben al vrij snel gestopt met deel 2, kon er niet in komen. Deel 1 kapot gespeeld, elke avond de raid een paar keer spelen zodat iedereen in je vrienden lijst zijn gear krijgt. De 1ste raid blijft toch wel veruit de beste, daarna werden ze saaier en makkelijker met 2 a 3 man te doen.
Vond the taken king de beste raid hebben. Heerlijk dat ik in mijn eentje 2/3 rollen kon vervullen. Lekker spelers carry’en. Dit was trouwens ook mogelijk in de eerste raid. Met de relic halen etc.
Uhm...Destiny is een loot shooter. Het basisconcept is dat je dingen doodschiet voor loot. Als dit niet je ding is, zou ik het niet spelen. Ook Borderlands niet. Ook Diablo niet (geen shooter, wel een looter).

Wel heeft D2 veel meer storytelling en lore gekregen de laatste jaren. Da's ongebruikelijk voor het genre. Toevallig nadat ze afscheid namen van Activision. Ook kon mocht crossplay opeens wel. Eververse (de zogenaamde in-game cash cow) is veel minder whaley geworden. Toch een andere trend dat dat je bij EA en co. ziet.
In de clan zitten bergen spelers die PvP niet aanraken omdat ze het echt niet leuk vinden. En dat hoeft ook niet. Er is zoveel content, zoveel opties om aan end-game gear te komen, PvP hoeft echt niet als je het niet leuk vind en je mist niks.

Alleen in de pinacle PvP activity (Trials) is er een probleem met cheaters...maar ook weer niet zo extreem als veel mensen die het casual proberen denken. Als je een uurtje per dag speelt, heb je in Trials gewoon niets te zoeken. Het is end-game voor diegene die PvP als hoofdactiviteit doen. Niets voor jou? Gewoon een beetje relaxed één van de 5-6 casual PvP modes doen.
Je wordt verplicht richting PvP geduwd als je verder wilt en dat interesseert met echt helemaal niet.
Absoluut onzin. Ik heb inmiddels een kleine 310 uur in het spel zitten, waarvan 4% in Crucible (PvP). Dit zijn de statistieken die ik uit Steam heb, daar voor heb ik ook een goed aantal uren gespeeld met een Bungie.net profiel.
Bepaalde exotics, quests en events vereisen pvp...
Wat ook geldt voor Raids, Nightfall Strikes et cetera. Zelf heb ik een bult exotics niet, omdat ik geen Raids doe. Er is meer dan genoeg ander spul/seals om je verder bezig te houden.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True