Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Activision presenteert volgende week Call of Duty: Black Ops Cold War

Activision heeft via een teaser de naam van de volgende Call of Duty-game bekendgemaakt. Black Ops Cold War speelt zich af tijdens de koude oorlog tussen de communistische en kapitalistische wereld. Dat is de periode tussen 1945 en 1991.

Op woensdag 26 augustus gaat Activision de game presenteren. Dat staat in een teasertrailer die de uitgever op YouTube heeft gezet. Dat filmpje van twee minuten gaat over Yuri Bezmenov, een Russische KGB-spion die in 1970 overliep naar het Westen. Call of Duty: Black Ops Cold War is volgens de video geïnspireerd door echte gebeurtenissen. De teaser bevat geen gameplay of in-gamebeelden; vermoedelijk worden die volgende week getoond.

Er gingen al maanden geruchten over de komst van een Call of Duty-game die zich afspeelt tijdens de koude oorlog. Ook gaf Activision in de afgelopen weken al veel hints die daarop wezen. Volgens geruchten zal met de komst van de nieuwe Black Ops-game ook een nieuw speelveld voor battleroyale-onderdeel Call of Duty: Warzone geïntroduceerd worden. Ook zou Cold War een zombiemodus en singleplayercampagne bevatten.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

20-08-2020 • 07:56

91 Linkedin

Submitter: kappaman

Reacties (91)

Wijzig sortering
Ik heb onlangs voor het eerst een COD game gekocht, Modern Warfare. Ben 46 en vond COD altijd maar kiddie stuff en heb alles van COD links laten liggen. Was wel stom verbaasd dat ik het toch stiekem best leuk vind en dagelijks aan slinger. Maar eens kijken of Black ops ook wat is.
Ik ben bijna 50, speel sinds COD4: MW en ik vind de singleplayer ook het leukst. Ik ben ook een casual gamer, heb totaal geen skills als dropshooting of glidecancels of weet-ik-hoe-het-heet. Ben ook zeker niet enorm goed maar regelmatig binnen de top 5. Als COD skill-based indeelt doen ze het behoorlijk goed en zit ik vaak aan de goede kant. Soms kom ik wel kids tegen maarja, die hebben ook recht op spelen... maar waar zij skills hebben heb ik tactiek en daarin leggen ze het vaak af tegen mij.
Plunder win ik zeer regelmatig (alleen of met randoms) terwijl ik bij BR-games nog nooit heb gewonnen (maar dat speel ik eerlijk gezegd ook zelden). Shoot The Ship en dat soort playlists kan ik lekker van genieten, gewoon genieten van het gamen en niet alles te serieus nemen is mijn motto.
Shoot the ship en Shipment (de te kleine map met de containers) playlist speel ik ook graag. Lekkere simpele maps.

Ik ben links handig en daardoor wat langzamer met richten maar gaat mij best aardig af met MP.

Single player vindt ik wel leuk maar hou wel van een beetje competitie dus 1 walktrough en dan verder met mp.
Als je tactisch beter wil worden zijn er wel wat leuke Youtube kanalen waar je van kan leren!
Er zijn een paar youtubekanalen die ik wel leuk vind, JackFrags is er 1 van. Niet te lange filmpjes met gameplay maar vooral ook filmpjes met een doel. En zijn compilateserie van bizarre kills van spelers is geweldig! Verder probeer ik niet te veel te kijken want: casual gamer... :)
Je bedoelt dan eerder de singelplayer? Die is echt goed maar de mp vind ik wel nog altijd kiddie stuff hoor (ben zelf bijna een 40’er)

[Reactie gewijzigd door Eld0 op 20 augustus 2020 08:27]

Je bedoelt dan eerder de singelplayer? Die is echt goed maar de mp vind ik wel nog altijd kiddie stuff hoor (ben zelf bijna een 40’er)
Ik vind persoonlijk ook alleen de singleplayers nog leuk. Het soort gamer online maakt het voor mij als casual gamer al snel niet meer leuk.... de jeugd is in bepaalde landen veels te veel doorgeslagen en spelen niks anders waardoor ze een mijlpaal verder zijn dan een gamer die af en toe het voor de lol ernaast doet.

Zou mooi zijn als ze hier iets op weten te vinden, een casual gamer mode ofzo?
Ik denk dat ze dit in vele games proberen op te lossen door "ranked" en "non-ranked" modes te geven. In de hoop dat de die-hards gewoon voor de ranked mode gaan. Ik bijvoorbeeld speel bijna nergens ranked omdat ik idd ook maar af en toe eens het spel op start en weet toch geen kans te maken.

In Apex Legends ging dit even goed, als je daar in ranked mode ging kwam je echt tegen de die hards terecht en in non ranked kon je nog wel een potje winnen af en toe.
Ondertussen is dit helemaal omgedraaid. De die hards op ranked die nu aan de top zitten, joinen nu op regelmatige basis de non ranked servers. Gewoon voor de "thrill" van op de casual gamers te jagen als je het mij vraagt.
Ik ben een casual die hard gamer, heb praktisch iedere COD kapot gespeeld maar de MW Warzone met een verschrikkelijke tickrate en Skilled Based Match Making maakt het spel echt voor mij kapot en voor vele andere mensen ook. Hoe hoger je terecht komt met je KD/R hoe groter de kans is op een lobby gevuld met cheaters.

Goed nieuws voor de mensen die wat minder goed zijn en COD zelf, want zo kunnen ze lekker bundels blijven uitpoepen en houden ze praktisch iedereen content(behalve de diehard gamer).
helemaal eens _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (van een 50+)
wat een ouwe mensen gezeik... :+ (zelf 36 :9 )

Als je wat afwisseling wil van de MP kan je altijd Plunder proberen, is een Warzone modus komt niet heel erg aan op schieten maar meer op looten. Iedereen kan dit winnen zelfs door niet eens een kill te krijgen of uberhaupt te hoeven schieten. Het is leuk omdat je ook meteen (15sec.) respawned en dit heb je bij de reguliere Warzone niet. Je kan het zo gek en druk maken als je zelf wil.

Edit: Speel veel met een groep die voornamelijk 30+ is en zelfs iemand van 60+, winnen is niet belangrijk als het maar gezellig is.

[Reactie gewijzigd door 2bad4u op 20 augustus 2020 09:13]

Hier is al sinds jaar en dag iets op gevonden, dat heeft Skill Based Match Making (SBMM) en zit al een hele lang tijd in elke vorm van de MP van CoD.

Hierdoor kom je na een x aantal potjes tegen het zelfde niveau mensen.

Ik vind het persoonlijk niet een hele fijne feature, zeker warzone niet. Maar dat is een hele andere discussie.
Dit dus. En het feit dat ik ook het gevoel heb (ehhrr..) dat die 'kiddies' allemaal veel snellere reflexen hebben en dat een online potje daarom ook totaal niet leuk is. :) Zal de leeftijd wel zijn. :(

On-topic: Als er een leuke single player in zit van > 6 uur, dan komt deze vast nog wel in de verzameling (over een half jaar, wanneer de prijs wat is gedaald). Want voor gaming vind ik +/- 10 euro per uur wel veel geld en bij mij is het altijd zo dat ik na de campaign stop met dergelijke spellen. De setting spreekt me wel enorm aan!
das wel grappig. Ik ben zelf 34 en speel elke avond ongeveer een paar uurtjes CODMW met vrienden(ook 30+).
Wij spelen voornamelijk Plunder en daar in winnen we zelfs vaak, omdat het niet alleen kills, maar ook looten en contracts doen is.
We doen ook regelmatig in MP Hardcore Team Deathmatch(Shipment of Shoothouse) en dat is echt knallen en reflexen geblazen.
Ik merk dat ik altijd door even deze modus te spelen, veel beter presteer in Plunder in shootouts, omdat je reflexen dan lekker strak gespannen zijn.
Als 40 + heb ik de afgelopen jaren meerdere CODs gekocht voor de MP. Het leuke van de MP is juist dat je deze casual kunt spelen. Slinger de console aan. Speel een paar potjes MP en dan weer terug naar het echte leven. Extreem lage drempel. Lekker even uitleven en who cares als de K/D onder de 1 daalt. COD is het naast Apex een van de weinige spellen die dit heeft voor mij.

[Reactie gewijzigd door 0vestel0 op 20 augustus 2020 09:38]

De eerste COD en de eerste MW waren baanbrekend wat mij betreft. En niet echt kiddie content :)

Bij multiplayer wordt je wel eens ingemaakt door vuilgebekte mannetjes een hoog stemmetje ja, maar wat mij betreft zit de kracht in de single player content.
Dan heb je wat gemist 😂
Black ops 1 en 2 waren de beste 👌🏻
Als ik de reacties lees blijkt idd dat ik wat heb gemist :)

Wel grappig dat je zo kan vergissen of vooroordeel kan hebben voor een bepaalde game. Scheelt dat ze dus aardig wat releasen onder de COD vlag.
Ze brengen zo veel games uit onder de cod vlag. Ik kan het niet meer bijhouden.
niet echt veel als je het mij vraag.
  • Modern Warfare series
  • Black ops series
Dan heb je nog de extra games inderdaad
  • World At War
  • Ghosts
  • Infinite Warfare
  • WW2
  • etc
Maar de eerste twee zijn de main games. En dan bijvoorbeeld nu komen er een jaar lang seasons uit voor Modern Warfare series. tot Black Ops is released.
Wel even het volledige beeld geven:
List of games
1) Call of Duty (2003)
2) Call of Duty: United Offensive (2004)
3) Call of Duty: Finest Hour (2004)
4) Call of Duty 2 (2005)
5) Call of Duty 2: Big Red One (2005)
6) Call of Duty 2 (Mobile) (2006)
7) Call of Duty 3 (2006)
8 ) Call of Duty 2 (Windows Mobile) (2007)
9) Call of Duty: Roads to Victory (2007)
10) Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)
11) Call of Duty 4: Modern Warfare (Nintendo DS) (2007)
12) Call of Duty 4: Modern Warfare (Mobile) (2007)
13) Call of Duty: World at War (2008)
14) Call of Duty: World at War: Final Fronts (2008)
15) Call of Duty: World at War (Nintendo DS) (2008)
16) Call of Duty: World at War (Mobile) (2008)
17) Call of Duty: Zombies (2009)
18) Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
19) Call of Duty: Modern Warfare 2: Force Recon (2009)
20) Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized (2009)
21) Call of Duty: Modern Warfare: Reflex Edition (2009)
22) Call of Duty: Classic (2009)
23) Call of Duty: Black Ops (2010)
24) Call of Duty: Black Ops (Nintendo DS) (2010)
25) Call of Duty: Black Ops Mobile (2010)
26) Call of Duty: Black Ops Zombies (2011)
27) Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
28) Call of Duty: Modern Warfare 3: Defiance (2011)
29) Call of Duty: Black Ops II (2012)
30) Call of Duty: Black Ops: Declassified (2012)
31) Call of Duty: Strike Team (2013)
32) Call of Duty Online (2013)
33) Call of Duty: Ghosts (2013)
34) Call of Duty: Advanced Warfare (2014)
35) Call of Duty: Heroes (2014)
36) Call of Duty: Black Ops III (2015)
37) Call of Duty: Infinite Warfare (2016)
38) Call of Duty: Modern Warfare Remastered (2016)
39) Call of Duty: WWII (2017)
40) Call of Duty: Black Ops 4 (2018)
41) Call of Duty: Mobile (2019)
42) Call of Duty: Modern Warfare (2019)
43) Call of Duty: Warzone (2020)
44) Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered (2020)

Main series of games
Call of Duty (2003)
Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty 3 (2006)
Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: World at War (2008)
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Call of Duty: Black Ops II (2012)
Call of Duty: Ghosts (2013)
Call of Duty: Advanced Warfare (2014)
Call of Duty: Black Ops III (2015)
Call of Duty: Infinite Warfare (2016)
Call of Duty: WWII (2017)
Call of Duty: Black Ops 4 (2018)
Call of Duty: Modern Warfare (2019)

bron
.edit 8 ) werd omgezet naar een smiley 8)

[Reactie gewijzigd door 0vestel0 op 20 augustus 2020 08:46]

Ze brengen zo veel games uit onder de cod vlag. Ik kan het niet meer bijhouden.
van @Stiello
Er wordt min of meer gevraagd naar wat er allemaal gereleased is onder de COD vlag omdat Stiello het niet bij kan houden. Dan som je alleen maar MW en BlOps met 5 "extra" games op. Dat beantwoord Stiello opmerking niet. Dus heb ik de lijst aangevuld. (Dan wel zonder DLC's en Season vermelding) Dat is mijn punt.
Jij hebt er series bij geschreven, maar @Stiello had het over games. Jij mag het misschien makkelijk geordend hebben in je hoofd als "twee series", maar voor iemand die er misschien niet zoveel mee bezig is kan het veel lijken. Het zijn tenslotte allemaal games onder de COD-vlag, of er nu één, twee, drie, of vijftien series mee bemoeid zijn.
En let wel, het zijn 44 games in 17 jaar tijd! Volgens mij is er geen enkele andere spellenreeks die zoveel spellen onder een naam uitbrengt, dus heel gek is het ook niet om te zeggen wat Stiello zei.

(edit: 0vestel0's reactie stond er nog niet toen ik de mijne typte, beetje dezelfde boodschap)

[Reactie gewijzigd door Weltschmerz op 20 augustus 2020 09:17]

En ook dat is incompleet. COD wordt de laatste jaren ontwikkeld door Infinity Ward, Treyarch, Sledgehammer Games en Raven software.
Je vergeet dan wel even dat Modern Warfare, Advanced Warfare en Infinite Warfare als serie bij elkaar horen onder supervisie van Infinty Ward en Sledgehammer games.
Daarnaast maakt Raven de MW remasterd series welke dan weer in 1 van jouw 2 series valt. En als je echt dieper in wil duiken moet je ook de Developer Beenox, Mercenary Technology erbij betrekken voor Black Ops
Fijn en tegelijkertijd triest overzicht, het beste en slechtste voorbeeld van de stand van zaken in de huidige Game industrie anno 2020: Je IP uitmelken tot je een microgram weegt.

Het geeft toch duidelijk aan dat het al tijden niet meer gaat om het ontwikkelen van verse games bij Activision Blizzard, zoals een Rockstar Games of CDProjekt dat wél doet (gewoon lekker één masterpiece elke 5/6 jaar uitbrengen).
Het is gewoon het business model puur sang, elk jaar een game, vaste inkomsten, meer niet. Een goede recensie is fijn maar het verkoopt altijd wel (de helft van de bovenstaande lijst was ondermaats).

MW was weer een redelijke "vernieuwing" (met name technisch; nieuwe engine) en weet mij weer vanouds te boeien. Maar het zou ze sieren om juist een keer even te wachten en wat meer ontwikkeltijd te nemen, zal de kwaliteit alleen maar ten goede komen.

On. De koude oorlog is een onderbelicht thema; black ops 1 was ook om die reden wel één van de betere CoD's, imo.

[Reactie gewijzigd door SpoSword op 20 augustus 2020 11:43]

Hoezo? Ik vind het best innovatief dat ze er een battle royale modus in hebben gestopt die tot nu toe de beste BR is (mijn mening). Daarbij is het een shooter reeks en er is vraag naar dus wat is het probleem? De thema's verschillen ook steeds. Persoonlijk is de meest recente wel de eerste die ik weer echt goed vindt in lange tijd maar dat is meer een smaak kwestie denk ik.
Je mist:
Call of Duty: Modern Warfare - Season 1
Call of Duty: Modern Warfare - Season 2
Call of Duty: Modern Warfare - Season 3
Call of Duty: Modern Warfare - Season 4
Call of Duty: Modern Warfare - Season 5

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 20 augustus 2020 08:57]

Ze brengen er eentje per jaar uit ongeveer. Als je ze speelt dan is het heel makkelijk bij te houden.
Ja okay maar hoe zit dat dan met multiplayer?
Sterft de multiplayer van het ene spel uit zodra het volgende spel (een jaar later) uitkomt?
Of is er nog steeds een active community voor de versie van 3 of 4 jaar geleden?...

Lijkt me enorm onderhevig aan versplintering... of spelen zó absurd veel mensen het dat het gewoon niet uitmaakt en je toch wel een match kunt vinden, ook al speel je die van 5 jaar geleden?
Multiplayer ligt aan de game zelf. Black Ops 3 MP is nog steeds ontzettend alive. Super snelle match making. Infinite Warfare en WW2 zijn wat minder aan het worden maar ook nog steeds redelijk druk.
Ik doe nog bijna dagelijks COD WW2 uit 2017.

Er zijn altijd genoeg lui online voor TD Domination KC
Alleen bij S&D en HP kan het langer wachten zijn voor je kunt beginnen.
Ik speel zelf nog dagelijks The Gun Game, erg vermakelijk. in de ochtend moeilijker met matchmaking, in de avond geen probleem. Hoop wel dat TGG ook de nieuwe black ops zit.
of spelen zó absurd veel mensen het dat het gewoon niet uitmaakt en je toch wel een match kunt vinden, ook al speel je die van 5 jaar geleden?
Dit is wel mijn ervaring, maar dat hangt van de game af en op welk platform je speelt. Black Ops 2 (2012) Wii U zal inmiddels wel redelijk dood zijn maar bij de PC versie zijn gemiddeld nog 400 mensen online.
Koude oorlog is toch zonder schieten :? :? of gaan ze dit hitman kant op.... klink niet echt als een era waar ik op zit te wachten
Er zijn aardig wat geheime missies geweest met spionnen en de ontmaskering van spionnen. Er is echt wel genoeg geschoten, maar een grote oorlog is er alleen (gelukkig) niet geweest
Mwoah, de oorlogen in Korea en Vietnam waren niet bepaald kleine oorlogjes hoor...
Ga er maar vanuit dat er behoorlijk wat "top secret" missies hebben plaatsgevonden in die tijd.
Genoeg proxy oorlogen, Korea, Vietnam, Afganistan.
Lol wat? Misschien een generatie verschilletje, maar op de middelbare school is toch gewoon de Vietnam oorlog, Korea oorlog en het Afghanistan conflict behandeld?
Ik ben nu 20 jaar en heb op het middelbaar 2 jaar geschiedenis gehad en kan me eigenlijk bijzonder weinig herrineren van alles koude oorlog gerelateerd op misschien 1 a 2 bladzijdes na.
Interessant. Wellicht dat het niveau nog van invloed is dan? Ik heb toentertijd Havo gedaan, maar ik heb het er toevallig met m'n vriendin ook nog over gehad en die gaf aan dat zij op gymnasium 5 jaar na mij ook bijzonder weinig tijd hebben besteed aan de koude oorlog.

Toch gek gezien de invloed van de koude oorlog naar mijn idee nog aardig actueel is.

Maargoed, bedankt voor je inzicht. Dan snap ik ook dat OP het wellicht ook niet wist.
Koud als in "we gooien geen atoomwapens naar elkaar" wees gerust dat er genoeg doden gevallen zijn in de koude oorlog.
Koude oorlog is toch zonder schieten
:+
Rare titel idd maar na 37.483 CoD games moet je iets blijven verzinnen.
Mwoah, toen met die zombies ging het toch aardig los hoor.
My sweet summer child...
Remake van de eerste Black ops dus
Exact mijn gedachte. De eerste Black Ops ging juist ook over koude oorlog perikelen.
Lijkt me meer een reboot.
Jammer dat ze teruggaan naar de Black Ops serie, dit sla ik over.
Die periode vind ik leuk. Hoop op beetje normale set aan wapens. Ga em zeker kopen.
Wat een geweldige trailer. Ik kijk sinds jaren weer eens uit naar deze Call of Duty en vond de Black Ops serie (tot Black Ops 2) toch wel een van de toffere van de reeks van de uitgever(s).
Cod is klaar voor mij. Single player is altijd te kort, multiplayer is een cheat walhalla en om het te draaien heb je een extra ssd nodig voor de belachelijke spelgrootes en onnodige updates. Er zijn betere spellen voor minder die minder ruimte innemen. Cod rip.
Hopelijk weten ze ook dat er een nieuwe generatie consoles aankomt zodat ze grafisch ook eens stappen gaan zetten. Het is nu niet slecht maar ook niet bepaald bij de tijd.
Ik vond Modern Warfare 2019 er best goed uit zien. Vooral de personages in de singleplayer campaign.
Als het deel van (voor) het inzoomen op TV wel in de game-engine gemaakt is lijkt het erop dat er wat ray-tracing in kan zitten, maar het kan ook wishfull thinking van mijn kant zijn :-)
Benieuwd of ze meer de stijl van de nieuwe Modern Warfare, dus "rustiger" en minder bombastisch gaan volgen, of dat ze weer terugvallen in het oude, bombastische non-stop Michael Bay achtige actie...
Ik hoop het wel, de huidige CoD bevalt me erg goed. Dat hele snelle ben ik snel beu.
Aangezien Warzone uitgebreid wordt met een nieuwe map, maar de oude wel blijft verwacht ik niet dat ze de hele engine daarvoor omgooien.
Heb je een bron hiervoor? Bij mijn weten wordt de Warzone map aangepast in lijn met CoD:BOCW en blijft er dus maar 1 map bestaan.
De volgende BO is op dezelfde engine als MW
Hopelijk wel, CoD was altijd, snel doorlopen naar het punt direct na de 'respawn generator' en weer naar het volgende punt en zo verder. Als je er net iets voor blijft zitten, dan blijven/bleven de tegenstanders gewoon respawnen. Als je er genoeg vaart in kon houden liep je zo van filmpje naar filmpje. Bij de nieuwere games is er in ieder geval iets meer ruimte om een 'eigen' route te vinden. Met de nadruk op iets..

[Reactie gewijzigd door Ootje70 op 20 augustus 2020 08:57]

Dus je hebt het niet gespeeld, maar het is te rustig. Mooi verhaal wel. En vervolgens opscheppen over je specs.

[Reactie gewijzigd door Wkrooshof op 20 augustus 2020 16:35]