Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Apple bundelt diensten met 'Apple One'-abonnementen

Apple is volgens financieel persbureau Bloomberg van plan om vanaf oktober diverse van zijn diensten te combineren in abonnementen onder het label 'Apple One'. Er zouden drie varianten komen van de abonnementen.

Apple zou de abonnementen in oktober tegelijk willen onthullen met de nieuwe iPhones, schrijft Bloomberg. Het doel van de bundeling van diensten is om meer maandelijks terugkerende omzet te halen uit de diensten die afgelopen jaren verschenen, zoals gamedienst Arcade en nieuwsaggregator News+. Klanten krijgen een lagere prijs dan bij afname van alle diensten apart. De duurste optie zou ook extra iCloud-opslag bieden, schrijft The Street.

Behalve de bundelingen van abonnementen werkt Apple volgens Bloomberg ook aan een project onder de naam Seymour. Dat zou gebruikers in staat stellen om zich in te schrijven voor virtuele fitnesssessies. Die moeten te volgen zijn via apps op iPhone, iPad en Apple TV.

Apple heeft niet gereageerd op het gerucht. Er gaan al langer geruchten dat Apple diensten wil bundelen. Er zat code in iOS 13.5.5 die op de komst van bundelingen wees. Vorig jaar ging al het gerucht dat Apple zijn abonnementen wilde gaan combineren in een bundel.

Apple One-abonnementen Goedkoopste Middelste Duurste
Music
TV+
Arcade
News+
Extra iCloud-opslag

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

13-08-2020 • 13:08

167 Linkedin

Submitter: koekoe

Reacties (167)

Wijzig sortering
Ik snap niet dat die extra cloud opslag enkel in het duurste abo zit. Zou imo in alle abonnementen moeten zitten...
Ik snap sowieso niet dat ze het niet meer modulair hebben gemaakt. Wat als ik nu geen muziek wil maar wel TV+ en Arcade?
Het doel is niet per se “waar voor je geld”. Dit soort bundeling is doorgaans ook een goede manier om consumenten te ‘verwarren’.

Groot woord, maar door te bundelen is de rekensom “krijg ik waar voor mijn geld”, minder makkelijk te maken voor de eindgebruiker.

Alles los kan straks vast nog wel, maar a la carte is altijd duurder. De bedoeling is om je te stimuleren zo veel mogelijk uit te geven.

Vergelijk het met kabel-tv. Door alle zenders op een hoop te gooien kan de kabelaar zeggen “je krijgt 30 zenders!”, maar ja, welke kijk je nou eigenlijk?

Sterker nog, bij de kabel kun je vaak niet eens a la carte. Je kunt nog net de ‘sportbundel’ of de ‘cultuurbundel’ kiezen. Maar ja ook daar geldt dan: wil je alleen maar vanwege biljart-toernooien kijken, zul je toch ook voor de voetbalrechten moeten betalen.

Zelfde verhaal hier. Je zult de hele bundel moeten afnemen.

Aan de andere kant, het is ook wat de consument wil. Losse films/muziek afrekenen, willen we niet meer: we willen buffet! En ook daar betaal je *ook* voor wat je niet eet.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 13 augustus 2020 13:50]

Goed verhaal, en voor mij persoonlijk ook herkenbaar. 100 jaar geleden had ik internet via de kabel, en daar zat televisie van Ziggo bij. Op een dag ging men de prijzen verhogen, want ik kreeg meer zenders. Kiezen voor minder zenders ging niet. Uit pure nijd ben ik toen maar naar ADSL gegaan. Ik weet geeneens of dat duurder of goedkoper was, maar ik voelde mij enorm in de bips genomen. Bedrijven roepen graag dat ze klantvriendelijk zijn, maar ze geven het op een rare manier handen en voeten.
Voor alle duidelijkheid, ik heb al ruim 20 jaar geen tv meer, maar zeker rond 2000 werd je voor mentally deranged aangezien als je geen tv keek en daarmee wilde afnemen.
Maar ja, waar ligt dan de grens? "Sorry meneer, u kunt dit pakje boter alleen kopen als u ook het pakket met aardappelpuree en biefstuk erbij koopt"? Het klinkt wellicht wat overdreven, maar dat is wel de kant die het opgaat...

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 13 augustus 2020 17:05]

Dat is toch al jaren aan de gang: providers willen je alles in één verkopen en vaak kan het één niet zonder het ander. Tv, internet en bellen. Moet je moeite voor doen omdat bij 3 verschillende providers te krijgen. En ik wou er geen vast bellen bij: jammer dan, zit er bij in.
Als je inlogt bij google heb je ook meteen gmail en youtube en vanalles erbij. Ik had ooit alleen een youtube abbo, toen kocht google het over, is het samen met andere diensten van google die ik niet wil....
Bij een buffet krijg ik wel waar voor mijn geld, want ik kan mezelf volproppen met alleen knakworstjes. Ik eet dan wat ik wil en hoeveel ik wil.
In dit geval onbeperkt knakworst, maar niet onbeperkt biljarten.
Alleen is onbeperkt knakworst goedkoper dan onbeperkt knakworst binnen het buffet arrangement.
Het is al modulair. Nu kan je alles los aan of uitzetten...
Zou dit ook betekenen dat je persee het duurste abonnement nodig hebt als je extra icloud space wilt? Of is deze ook los te koop.
Zou dit ook betekenen dat je persee het duurste abonnement nodig hebt als je extra icloud space wilt? Of is deze ook los te koop.
Ja, €0,99 per maand voor 50GB voor 1 persoon, of €2,99 per maand voor 200GB voor een heel gezin (ik denk max 6 personen). Er is geen enkel ander abonnement vereist om dit te kunnen nemen.
Vermeld er ook even bij dat het delen ALLEEN kan als je een automatische betaling (bijv. CC) hebt.
Als jij dus je account opwaardeert met 50 euro kan jij wel iCloud vergroten (bijv. 2.99 euro voor 200GB) maar je kunt hem NIET delen.
Je wordt geforceerd om een vaste betaling aan te gaan en je dus te binden.
Is dat zo? Was me nooit opgevallen. Ik heb mijn account wel eens opgewaardeerd met iTunes tegoed kaarten, maar of dat aan Netflix of iCloud is opgegaan heb ik niet gecontroleerd.
Ja is gewoon zo. Kwam ik namelijk achter toen ik mijn ouders wilde laten mee delen in mijn 200GB storage, en dat werkt dus niet omdat ik niet een vaste betaling heb maar steeds opwaardeer. Typisch Apple !
Net zoals je al meer als een decennium geen apps kan schenken aan anderen van je tegoed. Je kunt dat alleen doen als je hem koopt met een CC en dus een vaste betaaloptie bij Apple hebt.
Volgens mij is het niet zo.

Wat wel zo is, is dat je voor Family Sharing een Apple account nodig hebt waar je een vorm van authenticatie voor betalen hebt, met andere woorden: er moet een geldige creditcard of betaalkaart aan gekoppeld zijn.

Heb je Family Sharing met je ouders aanstaan?
Zitten jij of je ouders ook in andere familiegroepen? Dat kan namelijk niet, je kunt in slechts één groep tegelijk zitten.
Je wordt geforceerd om een vaste betaling aan te gaan en je dus te binden.
Is dat niet het hele idee achter alle abonnementen? Klantenbinding?

Eerlijk gezegd vind ik het wel een geruststelling voor jouw ouders dat zij hun data niet van het ene op het andere moment kwijt zijn als jij verzuimt om je iTunes tegoed op te waarderen. Zonder Family Sharing ben je alleen verantwoordelijk voor jezelf, met Family Sharing kun je anderen meesleuren de digitale afvalgoot in. Dus registreer een credit card bij je account, dan is alle data van je ouders ook veilig.
Dat is dus wat ik zei ...
Geen vaste betaling en dus geen sharing.
En zoals ik zei, je kan niet voor anderen een app kopen (schenken) tenzij het gekocht is met een CC, helemaal belachelijk.
Nee het is niet exact zoals jij zei.

Ja, je moet een CC aan je account gekoppeld hebben.
Maar je kunt tegelijk nog steeds iTunes kaarten (met korting) kopen en daarmee je abonnementen betalen. Dat heb ik iig voor Netflix gedaan.

Een paar jaar geleden zijn er restricties gekomen op iTunes kaarten doordat er een grootschalige zwendel mee was. Misschien is dit er wel een resultaat van. Maar mijn vorige betoog vond ik best sterk: je wil anderen niet opzadelen met problemen omdat je tegoed te laag is.
Ik weet dat een CC heel gebruikelijk is in de USA maar lang niet iedereen heeft zoiets, ik zelf ook niet.
Een automatische incasso zou ook gewoon kunnen maar Apple is wat dat betreft echt USA minded.
Nog niet zo lang geleden kon je niet eens een iPhone of andere artikelen kopen online met Ideal.
Ja ik weet het, NL stelt niks voor in het grote plaatje maar vervelend was het wel.
Een debitcard (een gewone bankpas) kan sinds enkele jaren ook.

Amerikaanse bedrijven hebben een nogal vertekend wereldbeeld, maar dat is aan het bijtrekken, betalen met je bankpas opgeslagen in een iOS / Android telefoon is al helemaal ingeburgerd.
Kan je je betaalpas toevoegen ?
Edit: geprobeerd maar meer als Tegoed verhogingen met Ideal kan je vergeten met een reguliere pinpas.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 14 augustus 2020 12:49]

Zie hier:
Via welke betaalmethode de kosten in rekening worden gebracht
Dit is de volgorde waarin Apple probeert om de kosten van uw betaalmethoden af te schrijven:
  • Als u Apple ID-saldo hebt, probeert Apple uw Apple ID-saldo te gebruiken om het volledige bedrag van de factuur te betalen.
  • Als u geen Apple ID-saldo hebt of als u niet genoeg saldo hebt om het volledige bedrag van de factuur te betalen, probeert Apple de kosten via uw primaire betaalmethode in rekening te brengen. Uw primaire betaalmethode is de betaalmethode die bovenaan uw pagina 'Beheer betaalmethoden' staat.
  • Als er een probleem is met de primaire betaalmethode of als het volledige resterende bedrag niet via de primaire betaalmethode in rekening kan worden gebracht, probeert Apple de kosten in aflopende volgorde via uw andere betaalmethoden in rekening te brengen. Wanneer er een probleem is met een betaalmethode, ziet u mogelijk rode tekst ernaast op de pagina 'Beheer betaalmethoden'.
Apple Pay is een geldige betaalmethode, en Apple Pay is mogelijk met een gewone bankpas (dat heb ik). Het rechtstreeks koppelen van een bankpas heb ik niet geprobeerd.

Maar mijn eerdere verhaal blijft overeind: je kunt je Apple abonnementen betalen met iTunes tegoed, ook family sharing, als er maar een credit card of bankpas (al dan niet via Apple Pay, zonder Apple Pay heb ik niet getest) aan je Apple ID gekoppeld zit.
Andere kant sharing met anderen dan je eigen is no go of ga je ook hun apple tv en hun natabillity of andere app aankopen betalen

Immers een familie/gezins abo betekent ook een betaalaccount (voor alles)

Wellicht dat je daarom een machtiging of cc moet afgeven
64 GB SD kaartje is 14 euro, ongeveer net zo duur.....

Alleen gaat die SD kaart wel heel erg lang mee....

Dan is 1 euro per maand best duur....
SD is geen backup, iCloud heeft ook nog een vorm van backup erin zitten. Ik kan van al mijn Apple devices bij al mijn data, zonder het SD kaartje iedere keer over te moeten prikken...

Ja een SD kaartje is goedkoop, maar ik kies lever voor wat meer zekerheid en daar betaal je weer voor ;)

Maar goed, dat is natuurlijk aan ieder zijn/haar eigen keuze ;)
Nee maar ik had wel graag die extra mogelijkheid gehad in een iPhone.
Het ontbreken van een SD slot heeft ook maar een reden en dat is geld
Prima, ik ook, maar dat is toch echt een andere discussie.
De kosten van éénmalig een SD kaartje produceren zijn anders dan het maandelijks operationeel moeten houden van de infrastructuur welke ervoor zorgt dat jij bij je data kunt.

Fair enough, die infra deel je met heel, heel veel anderen, maar de vergelijking met een SD kaartje is niet 1-op-1 te maken :).
Totdat je SD kaart stuk gaat en dan is *oeps* al je data weg. Die SD kaart synced ook niet automatisch tussen al je apparaten. Als ik een file in m'n iCloud storage zet is ie meteen beschikbaar op m'n Mac, iPad en iPhone. Dat doet jouw SD kaart niet.

Je betaalt dus niet alleen voor 50GB storage, je betaalt voor 50 GB cloud storage. Dus je moet dit vergelijken met jouw 64GB SD kaart + een server + stroomkosten + onderhoud + kosten voor een internet verbinding.
Die van mij wel hoor.....

Maar dan met mijn eigen synology cloud
Tja, een kale Synology kost minimaal €90. Dat is 7,5jaar iCloud...
Tot je die 2 TB bij Apple betaalt met geld dat je nog ergens had liggen. Maak op z'n minst een eerlijke vergelijking ;)

We weten het inmiddels al, je bent geen fan van Apple. Jij overtuigt ons niet, wij overtuigen jou niet. Het is me 'n raadsel wat je op berichten als deze elke keer opnieuw probeert te verkondingen... :z
Ik bedoelde dat ik het duur vond...

Strato 1 tb voor 1 euro per maand.....

Dan is Apple dus ongeveer 20 maal zo duur...

Dat is best duur

Als je de oplsag en masse in koopt wat Apple doet dan moet je dat goedkoper kunnen aanbieden dan ik als consument in de winkel kan....

En dus is 1 euro voor 50 GB natuurlijk best prijzig... Mijn gelijk blijkt uit het feit dat ik voor dezelfde prijs 20 keer zo veel opslag kan krijgen buiten Apple om

[Reactie gewijzigd door well0549 op 14 augustus 2020 09:09]

64 GB SD kaartje is 14 euro, ongeveer net zo duur.....
Beetje appels met peren vergelijken, nietwaar? Dit is totaal niet relevant. Of stop je het kaartje in je telefoon als je op je telefoon werkt, in je tablet als je op je tablet werkt, in je pc als je op je pc werkt, en prik je 'm in een willekeurige wolk als je cloud-toegang wel handig vindt?
Alleen gaat die SD kaart wel heel erg lang mee....
Verschilt enorm. Ik heb kaartjes gehad die na een maand kapot waren, en sommigen gaan nooit kapot.
Dan is 1 euro per maand best duur....
1 euro per maand, met automatische backup van al je gegevens, en alle tools om backups terug te zetten, is een koopje.
Sdkaart in welke iPhone of ipad past die?
Je kan op het moment al 50GB opslag huren voor €0,99 per maand, als je dat bedoelde.
Dat doe ik nu ook inderdaad, maar kan dat nog steeds als er een Apple One abonnement is of moet ik dan persee een Apple One abonnement afsluiten.
Het zou me heel erg verbazen als ze deze optie zouden weghalen. Dan snijden ze echt in hun eigen vingers. Maar ja, Apple heeft wel vaker twijfelachtige beslissingen genomen. Maar dat gezegd hebbende, ik ben een langdurig Apple gebruiker, en als ik heel eerlijk ben zou ik het zelfs slikken als ze dit wel zouden doen.

Ik ben erg fan van de producten en de OSen die Apple biedt, en ik zou er zeker niet vanaf stappen als ze zoiets zouden doen.

[Reactie gewijzigd door lagonas op 13 augustus 2020 13:27]

Eens. Dat is financiële zelfmoord. Niet enkel zullen mensen massaal overstappen, de mensen die toch blijven, zullen Apple nooit meer vertrouwen.
Massaal overstappen? Ik moet het nog zien. Ik gebruik nu ook het 50GB abo. Afhankelijk van wat ik af zou moeten nemen (als het anders wordt) moet ik iets verzinnen. Maar ik stap niet over naar Dropbox, Google of Microsoft. Dus ik moet nog eens goed bedenken wat ik dan zou doen.
Ik herinner me nog dat ditzelfde gezegd/geschreven werd over het weglaten of niet updaten van de iMac, iPod, Mac Mini, Mac Pro, het vastsolderen/vastlijmen van onderdelen in een Mac, het stoppen met bepaalde pro software (video editing of sound editing geloof ik) het weglaten van 3,5 mm jacks en meer. En toch lukt het Apple altijd om hun plan succesvol door te zetten of succesvol later op terug te komen. Als Apple dit doet dan zullen ze de kosten-batenanalyse echt wel gedaan hebben. Ik gok dat de meeste Apple gebruikers dit zullen slikken.

[Reactie gewijzigd door MaestroMaus op 13 augustus 2020 14:19]

Ze hebben geen keus...

Apple bepaald, consument betaald..

Normaal is het andersom maar bij Apple niet.

Je moet wel mee....

Want ecosysteem geouwehoer
Dit heeft weinig met vertrouwen te maken. Een dienst kan voort blijven bestaan of stoppen.

Vertrouw je Netflix ook niet meer als ze een serie stop zetten?
Een bedrijf mag nou eenmaal zelf bepalen hoe hun producten in de markt zetten.

Mensen hebben ook nog vertrouwen in Google, en als er een bedrijf is dat regelmatig ergens de stekker uit trekt is het dit bedrijf wel.
Ik vind het weghalen van films en series door netflix ERG irritant. In die zin kan ik er vaak helaas niet op vertrouwen dat netflix een bepaalde serie of film heeft.

Spotify doet dit soms ook. Opeens is een nummer weg en ook niet meer te vinden.
Reden om met sickrage dus de serie te downloaden......
Daar ben ik niet zo zeker van.
Veel mensen voelen zich dan 'gedwongen' toch maar het nog duurdere abo te nemen. In dat geval is het een financieel voordeel voor Apple. Ja sommige mensen zullen het licht zien maar anderen zoals @lagonas laten het gewoon gebeuren.
Als ze stoppen met verkopen van losse cloud opslag dan is het op dat moment voor mij einde Apple.
Ze zijn al met alles te duur en dat heb ik jarenlang gepikt, maar ik ben geen fanboy.

Het werkt allemaal prima en ik ben er zeer tevreden over maar ik ben een beetje klaar met deze handelswijze.
Ik vindt het meer zeggen dat ze apple music in alle abonnementen stoppen, dat zegt mij dat ze nog meer de aanval aan gaan tegen spotify
Ik gok dat AM simpelweg de meest populaire dienst is.
Inderdaad!
Daarnaast mogen ze de gratis opslag van 5GB ook wel eens uitbreiden! Daar past amper een backup van 2 iDevices (iphone + ipad) op... Sowieso moet je foto's al ergens anders opslaan en kan je daar dus niet iCloud voor gebruiken...
Voor € 0,99 per maand heb je al een aardige opslag van 50 GB. Voor mij die euro per maand meer dan waard. Scheelt veelt frustratie van volle opslag :)
Dat zegt totaal niets is mijn ervaring. Er zijn heel veel diensten die fors goedkoper zijn.
Maar dan mag je ze eigenlijk niet gebruiken....
Bv, wat heb je aan 50GB als de datatransfer maar 500Mb/maand is?
Gebrek aan snelheid kan een product ook 'onbruikbaar' maken.

[Reactie gewijzigd door Frubelaar op 13 augustus 2020 14:40]

Apple doet niet aan data transfer rates. Je betaald voor capaciteit niet voor bandbreedte. Die bandbreedte is juist heel hoog zodat je snel klaar bent. Apple hoeft hier niet zoveel op te verdienen aangezien het belangrijker is dat je de hardware blijft kopen. Dit zijn ondersteunende services voor dat punt.
Precies. TransIP gaf een poosje geleden 1TB cloud opslag gratis weg. No string attached en voor altijd gratis. Dan is 5GB gratis toch wel erg karig.

[Reactie gewijzigd door zap8 op 13 augustus 2020 13:58]

Tsja, voor niets gaat de zon op en gratis servercapaciteit bestaat niet, dus linksom of rechtsom betaal je voor de service. Of via andere producten die je afneemt of via je gegevens.
Per device 5gb zou niet gek zijn, heb nu 2 tablets, een MacBook, een iPhone en straks nog een Mac. Geef mij dan 5x5gb.
Wat ik veel gekker vind is; ik betaal extra voor 200gb en dit deel ik met mijn gezin van 6 personen, hier krijg ik die gratis 5x6 niet bij.
En je betaald vast iedere maand (creditcard of PayPal) want anders werkt dat delen met je gezin dus niet.
Apples redenering is heel simpel:
Als jij je 5000 euri aan devices kan veroorloven kun je ook nog wel een tientje de maand missen voor clouddiensten
Servers TransIP staan in Nld dus gebonden aan Nldse/ Europese wetgeving. Met Apple en andere Amerikaanse cloudservers heb je te maken met Amerikaanse bedrijven die uiteindelijk aan Amerikaanse wetgeving gebonden zijn, weet niet of dat nu beter/ betrouwbaarder is.

Hier nog een linkje van een Tweakers post mbt de gratis 1TB uit 2018

TransIP kondigt einde aanmeldingen voor gratis Stack-opslag van 1TB aan
nieuws: TransIP kondigt einde aanmeldingen voor gratis Stack-opslag van 1TB aan
Is alweer een paar jaar geleden en ik heb het uitgebreid uitgeprobeerd..

Trager dan traag. Ging nergens meer over. Nergens bruikbaar voor.

Daarnaast na een jaar nog steeds onbegrijpelijke problemen. Soms alleen al doordat een bestandsnaam op een of andere manier niet gepruimd werd. En dan wilde de synchronisatie weer niet op gang komen.. Heel slecht product.
Heb destijds ook die gratis 1 TB stackstorage gebruikt. Inmiddels ben ik twee jaar betalend lid (want wilde 2 TB en automatische backup) en ben best tevreden over de service. Snelheid is ook goed.
Ja betaald wel. Free tier is echt niet oke en halfbakken beta product. Mounts vielen om de haverklap weg bijvoorbeeld.
Schijnt tegenwoordig een stuk beter te zijn. Blijkbaar draait de gratis storage tegenwoordig op betere servers. Daarbij worden de Stack (tansip cloud) apps voor de diverse platformen ook regelmatig geupdate.

versie geschiedenis ios app

Versiegeschiedenis

4.10.6
13 aug. 2020

Deze update bevat een belangrijke oplossingen en performance-verbeteringen.

Verbeteringen:

- De deel-functionaliteit crashte zodra je een andere map wilde selecteren. Dat is opgelost in deze versie.

Als je ons nodig hebt, kun je ons vinden via @transip op Twitter. Als je vragen of support nodig hebt, ga dan naar transip.nl/knowledgebase en we sturen je in de juiste richting.

4.10.5
10 aug. 2020

Deze update bevat een handvol belangrijke oplossingen en performance-verbeteringen.

Verbeteringen:

- Er zat een tekstuele fout in de geavanceerde instellingen, deze tekst is nu correct.

Als je ons nodig hebt, kun je ons vinden via @transip op Twitter. Als je vragen of support nodig hebt, ga dan naar transip.nl/knowledgebase en we sturen je in de juiste richting.
4.10.4
3 aug. 2020

Deze update bevat een handvol belangrijke oplossingen en performance-verbeteringen.

Verbeteringen:

- We uploaden nu HEIC-foto's als origineel bestand

- Bewerkte foto's werden hernoemd naar Adjustments.plist, dit gedrag is veranderd. We uploaden nu de originele foto met de originele bestandsnaam.

- Op de website kon je al iemand anders toegang geven om naar een gedeelde map te uploaden, dat kan nu ook vanuit de iOS-app!

Als je ons nodig hebt, kun je ons vinden via @transip op Twitter. Als je vragen of support nodig hebt, ga dan naar transip.nl/knowledgebase en we sturen je in de juiste richting.
4.10.3
15 jul. 2020

Deze update bevat een handvol belangrijke oplossingen en performance-verbeteringen.

## Verbeterd

• De app laat nu meer dan 100 bestanden en mappen zien.

• Live Photos worden nu correct geüpload.

[Reactie gewijzigd door zap8 op 13 augustus 2020 16:36]

Het klopt wat je zegt, “een tijdje terug”. Inmiddels moet je er ook aardig voor betalen en het laakt elke vorm van integratie met je iPhone of iMac.
Natuurlijk was Stack gewoon een leuk lokkertje om bekendheid Voor TransIP als clouddienst en hoster te krijgen.
Dus nee, €0.99 per maand is niet “duur”, alleen duurder dan gratis en qua dienstverlening niet te vergelijken. En nu al helemaal niet meer want nieuwe klanten betalen ook gewoon de volle mep.
Je hebt idd gelijk dat Stack tegenwoordig niet meer gratis. De discussie ging over het feit is 50GB voor 99 cent duur. Ik haalde een vb uit het nog niet zo lage vverleden aan waarbij 1TB werd weggeven. Het vb wat je geeft met betrekking tot storage die draait op afgedankte hhd server is uit 2015. Ik hoor echter al een poosje van mensen in mijn directe omgeving die de gratis versie gebruiken dat het tegenwoordig erg snel en goed werkt.
Overigens werd er in het verleden ook gemakkelijker met gratis cloud opslag gestrooid. Microsoft gaf geloof ik 20GB gratis weg en Dropbox was ook wat scheutiger. Alles heeft natuulijk met verdienmodellen te maken in blijkbaar is 5GB gratis een soort sweetspot om mensen binnen te halen en te laten betalen voor meer.
Wat kosten betreft Apple vs TransIP zoals ik al ergens aangaf is Apple een Amerikaanse bedrijjf en TransIP een Europees die uiteindelijk onder andere wetgeving vallen dus als die 2,11 echt winst is kun je je ook afvragen.

[Reactie gewijzigd door zap8 op 13 augustus 2020 23:40]

Waarom zou Cloud opslag gratis moeten zijn? De 5GB is bedoeld om te proeven aan de dienst, zodat je het principe snapt en werkt. Voor opa en oma waarschijnlijk zelfs langdurig genoeg.

Als je je toestel langdurig als camera inzet en daar zelf een backup online voor wilt, heel redelijk dat Apple daar een euro per maand voor vraagt.
Heeft apple dat niet dan? Ik heb begin dit jaar een nieuwe telefoon gekocht en moest met mijn nieuwe telefoon mijn oude telefoon scannen en alles werd direct overgezet. Dit werkt ook gewoon met iPads toch? Of is dat iPhone specifiek?
https://support.apple.com/nl-nl/HT210216

Je kan ervoor kiezen om direct vanaf de oude iPhone naar de nieuwe over te zetten. Komt geen internetverbinding bij kijken, als ik het goed begrijp.
Of zorg voor een 100% backup transfer via Airdrop ofzo.
https://support.apple.com/nl-nl/HT210216
Ja de basics, je naam, inlogcodes etc.
De rest moet echt via reserve kopie en dat is dus juist het punt.

Die basic zaken die gaan vanzelf als je de ander er naast legt en dan maakt hij verbinding, werkt super. Maar op een 256GB iPad die voor 90% vol staat wil ik toch graag meer overzetten dan contacten, instellingen en passwords.

Gewoon een slechte zaak dat alles niet via Airdrop kan.
Direct device-to-device transfer is much less of a hassle.

The direct transfer method is a great option if your iCloud storage is nearly full and you cannot back up your old iPhone prior to the migration. The data that transfers includes your photos, media, app data, settings, and more. The process uses a combination of Bluetooth and Wi-Fi to get the job done.

Importantly, while app data is transferred over to your new device, your new iPhone will download all of your apps again from the App Store, rather than just moving them over from your older device. This just how restoring from an iTunes backup works, so if you have experience with that, this should be fairly familiar.
Via: https://www.imore.com/how-use-iphone-iphone-setup
Ja iPhone maar het ging niet bij mij van iPad naar iPad .
Dan weet ik het ook niet meer hoor. Alles wat ik zojuist heb gelezen duidt er op dat dat gewoon kan. Je hebt waarschijnlijk zelf iets niet goed gedaan.

De titel van het Apple-artikel zegt ook letterlijk:
'Begin direct' gebruiken om gegevens over te zetten naar een nieuwe iPhone, iPad of iPod touch
Dus...
Je zou op zijn minst een tijdelijke upgrade moeten krijgen als je een nieuwe device koopt.
Sta je daar met je oude iPad en je nieuwe iPad pro en je wilt even alles overzetten.
:') Wat dit betreft heb jij nog een lange weg te gaan.

Op het moment dat jij je brand new iPad Pro uitpakt en fysiek naast je huidige iPad legt, merkt je oude iPad op dat er een nieuwe naast 'm ligt en je krijgt gelijk de optie - vanzelfsprekend met de benodigde stappen qua beveiliging etc - om een 1-op-1-kopie op je nieuwe iPad te zetten. Je router zal het even zwaar hebben, maar na amper een kwartier staat die kopie op je nieuwe Pro, zonder dat daar een actieve internetverbinding bij komt kijken tenzij je gebruik maakt van één of meerdere clouddiensten van Apple zoals Apple Music of Podcasts.
Gedaan, van Pro 2017 naar Pro 2018 en het ging gewoon niet ....
Ik verwacht eigenlijk dat ze deze nog los blijven aanbieden, maar dat het ze het als 'extraatje' aanbieden bij de duurste bundel, bijvoorbeeld dat je de 2TB opslag er bij krijgt voor 5 euro extra ipv de standaard 10 euro als je de dienst los afneemt.

(iCloud als losstaande dienst kost 0,99 / 2,99 / 9,99 voor 50GB/200GB/2TB)

Overigens vind ik de 5GB die je gratis krijgt wel erg bedroevend anno 2020, zeker als je meerdere apparaten hebt. Als ze nou op zijn minst 5GB per apparaat er bij zouden doen.

[Reactie gewijzigd door bartpostma op 13 augustus 2020 13:20]

Die 5GB is prima: ze zouden alleen je iCloud Backup daar niet voor moeten meerekenen.
Juist wel, want daar gaat t de meeste mensen om. Maar die backup kan je ook prima lokaal neerzetten. Met iTunes of bijvoorbeeld volautomatisch dagelijks of wekelijks over WiFi (naar je NAS of (externe) schijf) met een tool als iMazing. Dan is die 5GB opslag ruim voldoende om wat apps die er op leunen te faciliteren. Wil je wel alles in iCloud, dan moet je betalen.
Ik denk dat de meeste mensen geen zin hebben zich in een lokale NAS te verdiepen. Daarnaast denk ik dat je voor € 3 of € 10 per maand voor 200 GB of 2 TB van een hoop gedoe af bent.

Ik vind het meestal wel leuk zoiets als een eigen NAS uit te pluizen en zelf op te zetten maar in dit geval zie ik de meerwaarde niet.

Een NAS kan ook kapot gaan, verbranden of gejat worden. Ik maak een lokale backup van m'n schijf maar ook via iCloud en eigenlijk is een off-site backup zoals iCloud o.i.d. belangrijker / veiliger qua behouden blijven.
Het ging mij er om dat je de keuze hebt. :) Je kan ook gewoon je iPhone aan iTunes hangen en klaar. iCloud is natuurlijk makkelijker, maar als je iCloud echt te duur vindt: opties zat. :P

M.b.t. NAS ligt het eraan of je er al een hebt natuurlijk :P Zo ja dan is 't super simpel. De NAS maakt volautomatisch backups van alle iDevices (behalve de Mac, die doet het zelf) over WiFi. Periodiek worden alle backups in een encrypted container gezet die vervolgens op een server in een ander land wordt geparkeerd. Zo heb ik alles altijd lokaal bij de hand en een remote kopietje. Is 't meer werk? Sure, maar het is a.) redundant, b.) gearchiveerd (meerdere backup versies van iPhone's, iets dat iCloud backup niet doet - wat nogal kak is), c.) encrypt met eigen sleutel, d.) Apple zelf kan dus ook niet bij m'n data. ;)

Neuh de meeste mensen zullen dat niet doen, zeker niet. Maar punt blijft staan als je iCloud te duur vindt: maak lekker lokaal een backup met iTunes en stop met klagen. :P Mensen mogen al blij zijn met de 5GB gratis imho.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 13 augustus 2020 15:51]

Inderdaad, 5 GB is niet slecht aangezien het gratis is en heel goed werkt met heel het Apple ecosysteem.

Klagen dat 50 GB of meer niet gratis is, zegt iets over de beperkte perceptie van mensen met betrekking tot 'gratis' diensten. Gratis bestaat niet. Als iets gratis is, ben jij het product of is er zoals hier een achterliggende bedoeling om je binnen te halen voor een betaalde versie van iCloud.
Nou als je een nieuwe device koopt (als snel over de 1000 euro tegenwoordig) zou het wel fijn zijn als je tijdelijk een flinke bump in storage zou hebben om de boel over te kunnen zetten.
Je kan de devices naast elkaar neerleggen en dan kopiëren ze de data en instellingen onderling :P
Ik doe het zelf altijd via iTunes of iMazing. Is het snelst en meest betrouwbaar.
iTunes bestaat toch niet meer ?
Vond het op de pc altijd 3x niks.

Werkt de free versie van Imazing of moet je de betaalde versie hebben ?
iTunes bestaat zeker weten nog, alleen is het op MacOS sinds Catalina aangepast en heb je daar nu de "Muziek" app en het iPhone beheer loopt gewoon via Finder. Op oudere versies en op Windows is het nog altijd iTunes. Ik heb een haat-liefde verhouding met het programma. Het werkte qua stabiliteit en snelheid heel kut, maar qua muziek beheer is het een extreem krachtige applicatie als je het eenmaal doorhebt. Een beetje als Excel. Enorme kut software, maar als je het eenmaal snapt toch heel krachtig. :P
Werkt de free versie van Imazing of moet je de betaalde versie hebben ?
Ja volgens mij kan je met de gratis versie wel back-uppen en herstellen, er staat op hun site een lijstje waar je wel en geen betaalde licentie voor nodig hebt. Het is het imho wel waard trouwens, zo'n licentie; zeker als je meerdere iDevices hebt en ze allemaal wil back-uppen en beheren. Maar altijd wachten tot black friday. :+
Goeie tip !
Bedankt, en ja Excel zuigt maar echt zonder wil je ook niet.
Toch biedt iCloud wel veel gemak. Ik vind het rustgevend dat ik gewoon mijn iPhone de afgrond in kan gooien en terwijl die al synchroniserend aan zijn einde komt (mits de 4G bereik blijft) zo de backup 'magisch' uit de iCloud trekken.

Bijna net zo leuk als gewoon je telefoon naast de ander leggen dat alles overvliegt.

Ik ben zeer benieuwd naar de prijzen die men gaat hanteren.
Ik denk dat als je niet teveel foto’s maakt en een beetje kieskeurig wat je in je iCloud backups opneemt, die 5GB voor veel mensen nog voldoende is. Mijn ouders hebben niet meer nodig bijvoorbeeld. Neemt niet weg dat ik verwacht had dat ze die ondertussen wel een keer zouden verhogen, maar ik denk dat het inderdaad als een opstapabonnement naar de betaalde versie is bedoeld.
Vanuit Appel gezien niet. Iets dat de meeste gebruikers willen hebben koppelen aan iets dat niet of slecht verkoop levert veel meer op.
Maar de meeste gebruikers zullen de 50GB versie nemen voor €1 per maand. Zal dus weinig mensen over de streep trekken.
Zeg dat, dus laten we hopen dat het gerucht in de praktijk toch wat 'praktischer' is.
Kan je dat ook onderbouwen waarom het er in zou moeten zitten?
Omdat een iCloud abo in mijn ogen een onmisbaar onderdeel is geworden van het ecosysteem. Die standaard 5gb is echt een lachertje.
Als ik nu dus een Apple One abo wil, dan moet ik perse het duurste abo nemen om ook extra iCloud opslag te krijgen. Raar toch?
Tuurlijk niet, je zal het ook gewoon los kunnen kopen. Een bundel maakt het voor sommige gewoon aantrekkelijker.
Het geeft je keuzes
Net zoals dat ik nu bij mijn internetprovider nog los Internet, Televisie en Telefonie kan afsluiten. Oh, wacht...
Je verzint ter plekke wat.
In eerste instantie dacht ik dit ook, maar als ik er langer over denk wil ik mijn online opslag niet gekoppeld hebben aan andere diensten (tenzij je het er gratis bij krijgt). Je wilt toch niet eeuwen vast zitten aan duurste abonnement omdat je niet kan downgraden omdat je de opslag nodig hebt.
Als er nog altijd een mogelijkheid komt om Apple One Tier 1 (goedkoopste) met een los 200GB iCloud abo (en als dat niet te duur wordt) dan zou het nog wel in orde zijn idd
Het is het meest nuttige.

De bedoeling is vooral om mensen te verleiden. “Die opslag wil ik, maar voor maar een klein beetje meer krijg ik er ook nog X bij.”
Ik snap niet dat die extra cloud opslag enkel in het duurste abo zit. Zou imo in alle abonnementen moeten zitten...
of op zijn minst in verschillende gradaties.

bijv: goedkoopste 25gb - middelste 100gb - duurste 1TB
Waarom denk je dat dat is? Dat is hetgeen mensen het meest nodig hebben en waar ze dus zoveel mogelijk dure abonnementen kunnen verkopen. Geld, daarom.
Dat snap ik wel. Omdat nagenoeg iedereen extra opslag nodig heeft.
Als ik naar de explosie in de koersontwikkeling van apple kijk de afgelopen 40 jaar, vind ik het belangrijker dat Apple het snapt. Zij hebben aangetoond doorlopend juiste keuzes te kunnen maken.
Dat is precies de reden waarom deze enkel in het duurste pakket zit :-)
Omdat cloudopslag voor de meeste mensen niet meer dan €1 zal kosten. Ik gebruik al jaren iCloud voor €1 en dat zal niet snel veranderen. Daar kan je dus geen mooie bundle mee maken. Het zal altijd goedkoper blijven van iCloud apart te nemen voor de meeste consumenten.

Maar die duurste bundle zal vast 2TB icloudopslag bevatten. Afhankelijk van de prijs van dat abonnement kan er plots wel een usecase bestaan om over te stappen naar 2TB. Je zet gewoon alles in de cloud en da's natuurlijk de instinker want eens je dat doet ga je nooit meer weg bij Apple en blijf je betalen om je bestanden te behouden. 2TB kost nu €10. Dus die duurste bundel komt neer op zo'n €40. Ik denk dat de iCloud dienst hen het minste kosten oplevert dus dat kan gratis. Van die andere abonnementen ook nog wat afknijpen en je kan de duurste bundel dus aan €25 kwijt.

Ik verwacht dus dat de prijs van de duurste bundel niet veraf van die ander bundels gaat liggen wat het de logische keuze maakt (als je de instinker natuurlijk vergeten bent)
Dan weet je wat je doen staat als je extra cloud opslag wil :Y)
Het is een verkapte prijsverveelvuldiging met een de illusie van keuze...
Bijna alle gebruikers heeft de opslag nodig en zal de music, tv en arcade niet gebruiken,
toch zullen ze - als dit klopt - allemaal van 0,99 of 2,99 naar het 10tje per maand abo moeten.

Maar vergeet niet: Apple is een groot bedrijf en in een groot bedrijf worden alle scenario's uitgewerkt en zwerven er powerpoints met de wildste plannen rond.
Dit soort combi-ideeen kunnen zo maar gelekt worden om intern een of andere VP de wind uit de zeilen te nemen.

[Reactie gewijzigd door moepie op 13 augustus 2020 20:18]

Het gaat niet zo goed met TV+, Arcade en News+. Apple hoopt dat je met wat korting alsnog alles af neemt.

Meer vriendelijk zou zijn: hoe meer je af neemt hoe hoger de % korting. Als ik het schema hierboven kijk heb ik er dus helemaal niks aan: ik gebruik Apple Music en iCloud. News is er niet en Arcade en TV+ zijn de moeite niet.
Het lijkt wel of dat steeds meer bedrijven ineens hun geld willen verdienen met een maandelijks abonnementsbedrag.
Logisch toch? Ieder bedrijf wil een vaste inkomstenstroom. Jouw werkgever ook.
Is omdat a) abonnementen vaak (onnodig) lang doorlopen en b) je inkomende cashflow veel zekerder is dan met losse verkoop en met een veel hogere forecast zekerheid (ook fijn voor beursgenoteerde bedrijven).

Al met al veel aantrekkelijker voor bedrijven. Misschien minder piek verkopen.. Maar veel meer stabiele kasstroom.
Niet voor niets dat alle grote partijen dit doen : Microsoft, Adobe, Apple, Amazon,etc
Dat is ook het hele idee. Alles subscription based met maandelijke fees. Minder producten kopen, maar meer diensten af nemen.

Zo kan je als aanbieder blijven mixen met prijzen om uiteindelijk tot meer winst te komen.
Dat lijkt niet alleen zo maar is ook zo, een jammerlijke ontwikkeling maar wel begrijpelijk, je betaald uiteindelijk meer voor hetzelfde. dus de bedrijven wrijven in hun handjes :)

Echter gaat het nu over diensten welke al op abonnementsbasis ingericht zijn maar nu gebundeld.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 13 augustus 2020 13:30]

Tja als dat kan is dat toch een prachtig businessmodel?

Ik werk zelf zowel op projectbasis als met doorlopende contracten en die laatste geven mij veel meer zekerheid van inkomsten over een langere periode. Dat is bedrijfseconomisch gewoon erg fijn.
Het lijkt wel of dat steeds meer bedrijven ineens hun geld willen verdienen met een maandelijks abonnementsbedrag.
Een abonnement betekent een regelmatige inkomstenbron. Apple heeft dit al jaren, en het bevalt ons (family sharing) erg goed, alles heeft een backup in de cloud, zo hebben we al eens de data van een verdronken MacBook Air gered: deze gegevens stonden gelukkig in de cloud.
Hardware verkoopt minder snel doordat mensen langer doen met hun toestel omdat de technologische evolutie minder groot is en de prijs onder druk (althans in het budget en mid segment).
Aandeelhouders willen echter wel altijd even veel of meer omzet en winst. Abonnementen zijn dan de ideale manier. Gegarandeerde inkomsten, sterke lock-in (iemand die iCloud zeer actief gebruikt zal minder geneigd zijn een Android toestel te kopen morgen) en gemakkelijker om nog wat extra diensten aan je te verkopen.

Het is een evolutie van hard/software bedrijf naar een diensten bedrijf.
Adobe heeft het gedaan met hun diensten, Microsoft is het aan het doen met hun diensten (O365 / OneDrive) en nu doet Apple het.
We gaan naar een economie waar je zelf eigenlijk nog weinig bezit. Kijk naar deelwagen, muziek abonnementen, streaming diensten,...
Logisch, als er geen innovatieve ontwikkelingen meer zijn waarvoor men zou upgraden, maak je er een dienst van.
Het irritantste van al is dat Apple Apple Arcade in onze strot blijft duwen. Ik moet er niets van hebben, het stoort me al mateloos dat we de updates knop kwijt zijn geraakt in de App Store app omwille van Apple Arcade.
Dat is inderdaad jammer.

Je kan updates nog wel triggeren met de volgende stappen:
1) Open de app store
2) Klik op je profiel icoon rechtsbovenin
3) Swipe naar beneden op het pop-up menu
4) Klik op bijwerken indien er updates zijn voor apps.
Nog simpeler: App-store icoon ingedrukt houden tot het submenu opent
Hahaha, thanks, deze kende ik nog niet. Werkt prettig.
Ja dat weet ik maar dat is het net, tegen dan zijn we al een halfuur verder
Waar heb je het over? De update knop zit gewoon rechtsboven, je profielfoto, met een rood vlakje met de hoeveelheid updates? Klik er eens op.
En hoe proberen ze Arcade door je strot te duwen? Ik zie nooit een reclame voor Arcade, en als ik de app store in ga, zie ik allerlei uitgelichte apps, en de meerderheid is echt geen game, en van de games zit er misschien eentje op Arcade.
Heb je wel gelezen wat ik heb geschreven??? Ik heb nooit gezegd dat er geen enkele mogelijkheid meer is om je apps te updaten! Apple duwt het wel door onze strot, het is overal en net zoals ik zei hebben ze de updates knop vervangen door de Apple Arcade knop.
Ik herken dit helemaal niet Apple pusht wel extra icloud opslag maar Apple Arcade niet.
1st world problems

of je tikt op je profiel knop rechtsboven in de store of je doet long press/3D press op het AppStore icoontje en selecteert updates :O
Wat een onzin. Niemand verplicht het je en er wordt nauwelijks reclame voor gemaakt. Als dit al door de strot duwen is, vraag ik me af hoe jij op de zenderpakketen van ziggo reageert of op het opdringen van Edge door Microsoft. Dat levert je dan bijna een TIA op zou ik denken.
Wat een onzin. Niemand verplicht het je en er wordt nauwelijks reclame voor gemaakt. Als dit al door de strot duwen is, vraag ik me af hoe jij op de zenderpakketen van ziggo reageert of op het opdringen van Edge door Microsoft. Dat levert je dan bijna een TIA op zou ik denken.
een van de verschillen tussen google en icloud is dat je bij google aan 15gb doorgaans genoeg hebt om er redelijk zorgeloos mee om te gaan.

mijn icloud gebruik ik specifiek NIET omdat ik nu al zie gebeuren dat die paar schamele mb's die je krijgt binnen no-time op zijn en er dan gewoon bepaalde apps niet meer (goed) werken tot je data hebt verwijderd.

het is ook wel behoorlijk tekenend dat je in geen van de iApps extrene opslag kunt aanpspreken. je eigen hosted nextcloud, dropbox, google drive, box etc. gaat je op je iDevice geen soelaas bieden.
Hoezo kan je in die apps geen andere dienst aanspreken? Nee, het is niet zo naadloos geïntegreerd, maar als je Google drive wil gebruiken moet je ook een Android toestel kopen. Of kun je daar wel naadloos met iCloud integreren, of Dropbox of Onedrive? Maar dat je het niet aan kan spreken is ook flauwekul, want je kan gewoon Dropbox of onedrive toevoegen aan je Deelmenu en die gewoon gebruiken.
Overigens is de gratis tier nog steeds 5GB en niet “een paar schamele MB’s”. Niet genoeg voor powerusers, wel voor heel veel mensen.
Sterker nog, de native files app op iOS biedt gewoon toegang tot al deze cloud diensten. Dus ze zijn direct beschikbaar op je telefoon zonder de Google drive app te downloaden bijvoorbeeld :)
Je hoeft het niet te nemen. Je kunt prima Apple producten gebruiken zonder meteen helemaal afhankelijk te zijn van hun eco-systeem. Zo gebruik ik mijn iMac en Dell laptop met een gezamelijke OneDrive storage. En speel ik muziek af van mijn Synology NAS via de Synology Sonos iPad app op mijn Sonos systeem. Of via de Synology app naar mijn Chromecast. Apple heeft mij slechts een paar hardware producten verkocht, net zoals de andere leveranciers van spullen in mijn huis. En er is geen functionaliteit die ik hierdoor mis. Alternatieven genoeg.

[Reactie gewijzigd door K-aroq op 13 augustus 2020 13:26]

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel het gaat kosten. Maar ik ben nu bezig juist wel in hun eco-system in te stappen en het bevalt me goed, heb jaren Android gebruikt. Ik zal het je toch aanraden om een keer je iets meer te verdiepen in hun eco-system want ik was er eerst ook heel negatief over. Maar ik oordeelde zonder ervaring te hebben dus dat was niet bepaald eerlijk
Ik denk dat je nooit negatief moet zijn over wat voor eco-systeem dan ook. Elke heeft zijn voor- en nadelen. Je moet jezelf afvragen wat voor jou belangrijk is en op basis daarvan de keuze maken,
En dat is toch prima? Apple's eco-systeem past niet bij jou, maar bij andere mensen wel. Lijkt me niet meer dan normaal want ze kunnen niet iedereen bedienen, hoewel ze dat wel zouden willen natuurlijk.

Het is prima mogelijk om alles te gebruiken zonder abonnement of wat dan ook. Zoals @K-aroq ook al aangeeft. Daarnaast verwacht ik dat dit meer gebruikt zal worden op de Amerikaanse markt dan in Nederland.
Dat laatste ben ik niet me je eens. Ik gebruik nu naar volle tevredenheid iCloud 2TB, Apple Music en TV+ (iets minder tevreden mee gezien het aanbod en werking app).

Waarom zou dit meer op de Amerikaanse markt dan de Nederlandse of Europese gebruikt worden in jouw ogen?

In mijn ogen is het vooral een persoonlijke keuze. Ik ken mensen die weigeren voor diensten (of apps) te betalen, maar wel €1000+ aan een iPhone 11 Pro uitgeven, ik heb echter bewust 2TB iCloud genomen om zo niet én een 128 GB iPhone én een 512 GB MacBook Pro nodig te hebben, door dat tientje per maand kan ik al mijn foto's in iCloud kwijt (nooit meer back-uppen! Al heb ik een lage kwaliteit Google Photos ernaast draaien, voor het worst-case scenario) en heb ik kunnen volstaan met een 64 GB iPhone en 256 GB MacBook Pro. Dat scheelde bij elkaar zoveel dat ik er 3 jaar lang 'gratis' 2TB iCloud opslag van kan betalen.

News is er op de Nederlandse markt niet, maar zou ook niet misstaan al blijft het een wat meer niche markt. Kijk maar naar het zeer beperkte aantal abonnees bij Blendle bijv. En Arcade is ook gewoon leuk om erbij te hebben, voor mij persoonlijk is het alleen zo dat ik er al een Xbox naast heb met Game Pass Ultimate, dus dit zou meer een hebbedingetje zijn en dat vind ik geen €5/mnd waard.
Ik keek inderdaad naar News / TV etc, het aanbod is hier mager en dus niet super aantrekkelijk om te gebruiken. Maar je hebt inderdaad gelijk, Arcade, Music en 2TB opslag is een goede combi!

Helemaal mee eens trouwens met je laatste gedeelte, ik koop nog maar iPhones met 64GB en MacBooks met 128GB, alles gaat naar mijn iDrive en iCloud en kost vrijwel geen ruimte op mijn iDevice. In combinatie met onbeperkt 4G werkt het ideaal!
+1Anoniem: 1259094
@Yarisken13 augustus 2020 13:56
Naast mijn iPhone heb ik geen apparaten van Apple. In mijn dagelijkse gebruik, merk ik hierdoor geen belemmeringen. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om mijn telefoon aan te sluiten op mijn desktop.

Het enige wat ik van de nieuwe aangeboden bundel gebruik, is TV+. Dat is omdat deze een jaar lang gratis was bij de aankoop van een telefoon. Ik ben zeker niet van plan die te verlengen, dus de nieuwe abonnementen hebben ook geen invloed op mij. Opslag regel ik zelf met behulp van Nextcloud. Je kunt dus prima om het ecosysteem van Apple heen werken.

Bij mij komen ze er dus mee weg. Ik ondervind er vooralsnog geen enkele hinder van.
edit: nevermind

[Reactie gewijzigd door MooDyBLueS op 13 augustus 2020 15:47]

Pfff

Apple One
Google One
En Microsoft Onedrive
Ware het niet dat Onedrive oorspronkelijk Skydrive zou gaan heten
Skydrive was de originele naam van Onedrive. Microsoft heeft de naam moeten veranderen na een verloren rechtzaak tegen BSkyB.
Pfff

Apple One
Google One
En Microsoft Onedrive
En daar houdt het niet op:
  • U2 - One
  • U2 & Mary J Blige - One
  • Metallica - One
  • Johnny Cash - One
  • Jan Rot - Eén
Sun ONE
HTC one
KPN One (later EEN)

Dit gebeurt als je producten zo weinig vernieuwend zijn dat zelfs de marketing afdeling wanhopig wordt.
Lijkt me een logische stap om meer klanten binnen te halen voor meerdere diensten. Ik heb Apple Music en gratis Apple TV+ momenteel. Als de gratis Apple TV+ gedaan is, heb ik geen intentie dit te verlengen, maar als dit kan voor een paar euro meer door de bundel met Apple Music, dan wordt dat misschien wel een optie...
Apple TV is nu al maar €5 p/m. Dan moet het wel letterlijk één paar euro erbij zijn.
Nou, ik heb al het 2TB iCloud pakket (met family sharing maar 1x nodig voor het hele gezin), Apple Music Family en TV+ (gratis dankzij aanschaf van een Apple TV). Als ze voor dezelfde prijs als ik nu betaal, of iets goedkoper vanwege bundelkorting, Arcade erbij gooien dan zou het een mooi pakket zijn. Ik zie dat wel zitten!

News zal voorlopig nog niet naar Nederland komen namelijk.

In mijn beleving zou je in het duurste pakket ongeveer voor 3 of net iets meer dan 3 diensten moeten betalen en de rest 'gratis' krijgen. Die koppel zorgt er toch voor dat je niet snel je Apple Music voor Spotify inruilt dan én je kan wel mooi van alles gebruikmaken.

Het moet gezegd: naast Microsoft 365 Family (wat deels een andere focus heeft) is Apple de laatste jaren toch ook goed bezig met haar diensten.
Ik zou het rechtvaardig vinden, dat je gratis net zoveel opslag krijgt als dat je aan iDevices ooit hebt geregistreerd bij Apple. Nieuwe iPhone 64 GB? +64GB op je iCloud
En als je begonnen bent bij de iPhone 3G, zit je inmiddels op 1TB gratis iCloud Drive? :?
Hopelijk blijven de familie abonnementen wel..
Ik gebruik nu Apple Music familie abonnement.
Zit niet echt te wachten dat ik en mijn vrouw allebei een apart abonnement moeten gaan nemen :O
Dit is irritant zeg. Hoop dat ik niet meer geld moet gaan betalen, gebruik alleen music. Mijn moeder heeft extra iCloud opslag maar gebruikt verder niets. Ik ben benieuwd..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True