Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Netflix test goedkoper abonnement in India voor alleen streamen mobiel en pc

Netfix test een nieuw, relatief goedkoop abonnement in India. Dit nieuwe abonnement richt zich specifiek op streamen naar smartphones, tablets of computers. Streamen naar televisies behoort niet tot de mogelijkheden.

Het nieuwe abonnement werd opgemerkt door de website AndroidPure. Het abonnement heet Mobile+ en kost 349 roepies per maand, omgerekend iets meer dan 4 euro. Dit abonnement geeft gebruikers de mogelijkheid naar een enkel apparaat per keer te streamen, waarbij alleen smartphones, tablets of een computer worden ondersteund. Het gaat om streams in hd-kwaliteit. Dit abonnement is in India de goedkoopste optie voor gebruikers die in een fatsoenlijke kwaliteit willen streamen naar mobiele apparaten of een laptop of pc, zonder dat streamen naar een televisie nodig is.

In een reactie tegen AndroidPure zegt Netflix dat het het nieuwe mobiele abonnement heeft uitgebracht om het voor iedereen met een smartphone gemakkelijker te maken om van Netflix te genieten. Als blijkt dat gebruikers er voldoende interesse in hebben, blijft het abonnement ook voor de langere termijn beschikbaar.

In India werd een jaar geleden al het Mobile-abonnement geïntroduceerd, waarbij enkele streamen naar een mobiele telefoon of tablet wordt ondersteund. Dat abonnement biedt alleen streamen in sd-kwaliteit en kost 199 roepies, of 2,30 euro. De traditionele abonnementen, inclusief kijken op de televisie, beginnen in India bij 499 roepies, ofwel 5,80 euro, waarbij hooguit streamen in sd mogelijk is. Het duurste traditionele abonnement kost 799 roepies of 9,30 euro en ondersteunt 4k-streams en tot vier accounts die tegelijk kijken.

Of de op mobiele apparaten gerichte abonnementen op termijn ook in Europa beschikbaar komen, is niet bekend. Het Mobile-abonnement werd vorig jaar in India geïntroduceerd en zag later dat jaar ook het levenslicht in Maleisië. Het Mobile+-abonnement is momenteel alleen in India beschikbaar.

Afbeelding afkomstig van AndroidPure.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

22-07-2020 • 08:02

89 Linkedin

Submitter: TheVivaldi

Reacties (89)

Wijzig sortering
Doe mij dat ook maar, ik kijk uitsluitend Netflix op een PC (die weliswaar op een TV is aangesloten)
maar voor Netflix zelf zal er toch weinig verschil zijn of ze de content naar een browser of app sturen? Of zie ik dat verkeerd?
Dit gaat om volumes. In India hebben de mensen minder te besteden en op deze manier kun je ze overhalen om klant te worden. Al vraag ik me af of het nog goedkopere SD abonnement dan niet al volstaat.
Prijsdicriminatie voor winstmaximalisering 101. Echt gewoon textbook economics dit. Ze zouden het hier ook prima kunnen aanbieden maar dat zou hun winstmarge verlagen en daarom bieden ze het alleen in armere landen aan en "dwingen" ons om voor diensten te betalen die we niet willen.
Inderdaad. Bovendien leven er ook genoeg mensen in westerse landen onder of rond de armoedegrens, dus het is niet alsof *iedereen* hier zich makkelijk duurdere abonnementen kan veroorloven...
Die mensen die hier rond de armoedegrens leven hebben alsnog veel meer geld dan dat de meeste mensen in India hebben..
Echt groot is dat verschil niet. Het werkelijke verschil is dat er in India mensen zijn die veel verder onder de armoedegrens leven dan hier. Maar mensen die hier op de armoedegrens leven kunnen zich ook geen Netflix veroorloven. Ze moeten elk dubbeltje omdraaien om genoeg eten op tafel te krijgen. Ja, in absolute zin hebben ze meer geld, maar huisvesting, water, stroom, internet, mobiel internet, eten, vervoer, belastingen etc zijn allemaal veel duurder hier dan in India.

[Reactie gewijzigd door Darkstriker op 22 juli 2020 12:44]

Ik ben liever arm in Nederland als in India, absoluut waar.. Maar vergis je niet:

Een persoon in de schuldsanering heeft 50 euro per week te besteden.

Dat betekend dat je rond de 7 euro per dag zit, om 3x van te eten, kleren te kopen, kosten om op je werk te komen (en dus de reden dat bijna niemand in de schuldsanering werkt). Om nog maar te zwijgen over de abbomenten die je wellicht wil, zoals televisie of een netflix abbo (ongeveer even duur he).

Dat is natuurlijk een stuk meer als het gemiddelde in India van 4.50 per dag, waar ze alles van moeten betalen, ook de huur. Maar, daar is alles ook een stuk meer in verhouding qua prijs. Hier, gaat iedereen er van uit dat mensen een stuk meer geld hebben om te besteden, wat simpelweg niet zo is.
Dat is nou exact het issue van al die abonnementen.

een serie op abonnement, (netflix)
muziek op abonnement (spotify)
spellen op abonnement (ben de naam van de dienst ffe kwijt)
boeken op abonnement (blendel)
Een fiets op abonnement, (swapfiets)

Allemaal leuk en aardig, maar je hebt niks meer als je... niks meer hebt, iets wat nu in de corona crisis wel duidelijk word. Dat betreft was het op cd's/dvd's aankopen van muziek/spellen/films niet zo slecht, die heb je namelijk nog als het financieel eventjes tegen zit. Of een fiets, for that matter.
Gevaarlijke statement. Je weet niet waarom iemand in de schuldsanering terecht is gekomen. Denk bijv. aan de hele toeslagenaffaire die nu gaande is.
Ik vind die opmerking wel erg kort door de bocht, als je soms hoort wat voor schrijnende verhalen achter de schuldhulpverlening schuilgaan. Het is niet alleen maar eigen schuld, en zelfs als het eigen schuld is dan nog moet je je afvragen of sommige mensen niet eerder hulp hadden moeten krijgen.
Met geld omgaan is ook niet iets wat iedereen kan en ook niet iedereen leert.

Ik raad je aan om de serie "schuldig" eens te kijken die gaat over de vogelbuurt in Amsterdam noord.

https://www.npostart.nl/schuldig/14-11-2016/VPWON_1250450
Jij geeft een nogal bold statement. Het is niet altijd de schuld van de persoon zelf. Een goed voorbeeld zijn mensen die nu in die situatie zitten door "fouten" van onze fijne overheid (Belastingdienst). Hoop niet dat je de toeslagenaffaire hebt gemist. Mensen die hun huis kwijt zijn, al hun geld en nu in armoede leven omdat de Belastingdienst fouten maakt. Dan kun je zo'n statement niet maken.
Ik ken iemand die in de schuldsanering zit. Maar hij heeft wel gewoon een internet en tv aansluiting. Ook voor speciale dingen kon hij gewoon extra geld vragen. Dus dingen als kleding hoefde niet van die 50 euro af. Al worden schoenen van 200 euro natuurlijk niet goed gevonden.
Met alle respect voor mensen die buiten hun schuld in de schuldsanering zijn geraakt, maar dat is gelukkig geen significante groep. Misschien 10.000 mensen per jaar of zo.

Daarnaast kennen veel gemeenten aparte regelingen voor mensen die echt op het minimum zitten, met name als het gaat om schrijnende gevallen zoals 'ik kan niet op mijn werk komen want ik heb geen geld voor een fiets of OV-abonnement'.

Verder kun je bijvoorbeeld in onze gemeente een gebruikte, maar opgeknapte fiets kopen bij Goed Voor Goed voor letterlijk een paar euro. Dus daar hoeft het niet aan te liggen.

Reden dat mensen in de schuldsanering niet werken kan van alles zijn, maar laten we realistisch zijn: Het motiveert niet bepaald om te werken als je je inkomen grotendeels moet afdragen aan oude schulden.
Met alle respect, maar ik had het hierboven (ik opende tenslotte de armoede-in-het-westendiscussie) over *westerse landen* en dus niet alleen over Nederland. Niet in elk westers land heb je goede regelingen en bovendien: al die landen bij elkaar is het totaal aantal arme mensen een stuk hoger dan 10.000.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 22 juli 2020 16:15]

De focus van netflix ligt de laatste tijd meer op Azië, daar zijn nog abonnees te halen. In het westen hebben de mensen die netflix willen al een abonnement dus de groei is hier een beetje afgevlakt.

maar wel eens nagedacht dat netflix geen prioriteit zou zijn voor mensen die onder de armoedegrens leven ? en als je toch daarboven zit en het niet zo breed hebt dan maar geen netflix toch, Netflix is immers geen liefdadigheidsinstelling of iets wat je persé moet hebben. en als je het toch moet! hebben dan pool je wat geld samen en deel je een account :). dan kan gelukkig nog wel. als je het met z'n vijven doet dan kost het 2,50-3 euros per maand... totdat je gepakt wordt :P

dit is ook niks nieuws, ik meen nog een paar jaar terug ergens te lezen dat je een netflix abo in turkije voor een paar euro's per maand kon afsluiten met een vpn. weet niet ok dat nog steeds kan maar elk land heeft ook een ander abo prijs.

[Reactie gewijzigd door majetta op 22 juli 2020 11:20]

Netflix is toch geen recht/basisbehoefte? Wat mij betreft hoeft Netflix daar helemaal geen rekening mee te houden. Het is hun product, hun strategie en zij bepalen daarom ook de prijs.
Ze hoeven er geen rekening mee te houden, maar zolang er wat van je bankrekening te halen valt zal het netflix een worst wezen of je arm of rijk bent.

Dus liever 4 euro per maand collecteren die iemand wel kan ophoesten dan geen 9 euro per maand.
Als ze op deze manier toch voor weinig echte kosten een dienst op de markt zetten om de kruimels kunnen verzamelen bij miljoenen potentiele klanten is het waarschijnlijk toch weer inkomen, ook al zullen er een paar downgraders bij zitten.
PC of mijn note9 naar chromecast, die aan de zelfde 4k beamer hangt. Heb dan ook een uitgebreid Netflix abo waardoor 4k tot zijn recht komt.
Usb-c > hdmi zouden ze dat ook detecteren bij Netflix?
Het is wel in te bouwen als ze dat nu nog niet kunnen. Als je ziggo go televisie of terugkijken probeert the chromecasten krijg je ook een melding dat dat niet is toegestaan terwijl films & series via ziggo go wel zijn te chromecasten.
Het is wel in te bouwen als ze dat nu nog niet kunnen. Als je ziggo go televisie of terugkijken probeert the chromecasten krijg je ook een melding dat dat niet is toegestaan terwijl films & series via ziggo go wel zijn te chromecasten.
Dat is ook op je mobiele device zo(zonder chromecast), dat heeft met rechten (en dus reclames) te maken. Immers zo kan je niet je favoriete programma kijken en alle reclame blokken doorspoelen.
Ik heb het even geprobeerd maar kon op mijn iPhone gewoon een programma van Eurosport van gisteren terugkijken.

Datzelfde programma chromecasten was niet toegestaan. Wellicht verschilt het nog per programma.
Leuk die 4K beamer, daar ga je dan toch geen SD Netflix op afspelen? Dit goedkopere abonnement is namelijk alleen SD.
klopt, was een retorische vraag en 4K beamen is super tof, goed voor het bingewatchen.
USB-C -> HDMI is volgens mij niet te detecteren. Wel is het zo dat je beeldscherm (of beamer in jouw geval) informatie kan terugsturen naar de PC. De PC weet dus welk beeldscherm er aan zit, welke resoluties en functies er ondersteund worden.

En hoewel ik het protocol vooral van naam ken, zou het mij ook niets verbazen dat er onderscheid gemaakt kan worden op basis van de informatie die vanwege HDCP wordt uitgewisseld. Ik heb al ondervonden dat bepaalde streams niet vanaf de iPad via Apple-TV (gen 2) naar de TV wilde streamen vanwege HDCP beperkingen. Koppelde ik diezelfde Apple-TV dan aan op een computerscherm dan werkte het wel. En dat waren dan streams in de browser . . .
Als je via je mobiel kunt casten dan is het wel mooi meegenomen, maar zullen ze wel uitschakelen.

Via laptop kun je altijd delen naar televisie, dat moet geen probleem zijn.
Hoe gaan ze dat in hemelsnaam zien of beveiligen? Doe ik me echt afvragen.... Door het cast knopje in je app uit te zetten?
Je kunt trouwens ook android op een pc zetten en van de usb-stick booten ... Hoe gaan ze dan daar onderscheidt mee maken ? of van die android tv boxen waar je gewoon de android app op doet zetten... Zeer slechte uitgedacht in mijn ogen
Hoe gaan ze dat in hemelsnaam zien of beveiligen? Doe ik me echt afvragen.... Door het cast knopje in je app uit te zetten?
Bij casten is het enige dat de PC/smartphone doet de Chromecast vertellen waar op Internet die een stream moet ophalen. Netflix kan gewoon streams naar een Chromecast weigeren per account.

Misschien dat desktop casting werkt, maar dat is voor streaming suboptimaal. HDMI kabeltje werkt dan beter.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2020 08:37]

Als casten vanuit de app niet werkt kun je via de Google app altijd nog je hele scherm casten, werkt ook prima en aangezien dit goedkope abonnement toch al SD only is zal het voor de beeld/geluidkwaliteit ook niets uitmaken.
Mss zijn er wel mensen die netjes zich aan de voorwaarden van een door hen gewaardeerd bedrijf willen houden en zeggen; "dit is het abonnement voor mij!"? Gekke gedachte mss... ;)
Als je zelf Android op een pc zet kan je in de meeste gevallen Netflix niet uit de play store downloaden, enkel sideloaden dmv de apk.

Als je geluk hebt werkt het - maar ik heb al vaak meegemaakt dat je niet kan inloggen of de app crashed - vaak omdat het apparaat “geroot” is, en dus “onveilig” word geflagged.
Als je geluk hebt werkt het - maar ik heb al vaak meegemaakt dat je niet kan inloggen of de app crashed - vaak omdat het apparaat “geroot” is, en dus “onveilig” word geflagged.
Als Netflix crasht dan heeft dat niets met rooten of onveilig te maken. Ik draai het op een Google-vrije smartphone met unlocked bootloader, LineageOS en root. Werkt gewoon, hoewel de resolutie beperkt is op het apparaat zelf. Er is uiteraard geen beperking op casten.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2020 08:47]

Ik vraag me af of een dienst als deze wel mag onder de Europese wet en regelgeving rond netneutraliteit.
Het lijkt me dat ze gewoon geen toegang geven tot bepaalde applicaties, dan heeft het ook niks te maken met netneutraliteit.
Ik ook, de laatste keer dat ik Netflix op de TV zelf heb gestart kan ik me niet eens meer herinneren...
Volgens mij bedoel je "... op een PC(waar een TV op is aangesloten) maar ..."
Ik denk dat het weinig uitmaakt voor Netflix hoe een stream precies bekeken wordt voor ze via pc app, browser of mobile. Denk dat ze dit vooral doen vanwege prijsdifferentiatie niet omdat enkel mobiele streamers nou zo veel goedkoper zijn als klant voor Netflix, dat de kostprijs lager ligt en daarom de vraagprijs ook omlaag kan.

[Reactie gewijzigd door CyberMania op 22 juli 2020 08:08]

Het zou goed kunnen dat Netflix voor een hogere compressie kiest bij kleinere schermen. In het geval van een TV is de kwaliteit belangrijker omdat het beeld groter wordt weergegeven.

Meer data bij de gebruiker met een lagere compressie betekend uiteindelijk voor Netflix ook meer kosten aan het dataverkeer. Dit zou dus prima iets zijn om op te besparen.
Ja dat zou kunnen. Maar als ik even bekijk hoe India op de kaart staat wat betreft vaste aansluitingen dan komen hun snelheden absoluut niet mee met het westen, dus denk niet dat er in algemeen veel in hoge kwaliteit gestreamd kan worden dus. Dan zouden ze dit eerder in het westen moeten gaan aanbieden omdat daar veel meer in hoge kwaliteit gestreamd wordt en dus meer te besparen valt door gebruikers te nudgen naar mobiel only gebruik.

Bron: https://en.wikipedia.org/...Average_connection_speeds

[Reactie gewijzigd door CyberMania op 22 juli 2020 08:20]

Het zou mij verbazen als dat hier ook uitgerold wordt. Ik verwacht dat netflix dan zijn eigen omzet kannibaliseert aangezien veel mensen hier toch wel die 9.95 neertellen. India is gewoon een markt die anders in elkaar zit en waar waarschijnlijk de gemiddelde Indiër niet zoveel geld (over)heeft voor legale content.
Ik gebruik mijn Netflix juist vooral op de tv. Ik probeer juist zo min mogelijk de mobiele app te gebruiken aangezien er dan weer een activiteit is die ik met mijn telefoon doe...

Ik kan mij wel goed voorstellen dat de markt hiervoor best groot is. Er zijn (zeker buiten Nederland) nog zat mensen zonder een smart TV.
In India is het voor honderden miljoenen mensen vrij gebruikelijk om hele dagen de reizen in het weekend (woon werk verkeer). Daarnaast wonen ze in arbeiderswoningen zonder veel luxe. Voor deze doelgroep zou dit ideaal zijn.

[Reactie gewijzigd door Wieriemaster op 22 juli 2020 10:03]

0Anoniem: 1350842
@Wieriemaster22 juli 2020 08:57
Ook in Nederland zijn er nog zat mensen zonder een Smart TV natuurlijk, het is niet alsof iedereen in Nederland maar nieuwe TV's koopt ieder jaar.
Daarnaast gok ik dat je ook niet zo vaak met het OV reist, als je daar in zit zie je namelijk dat ook in Nederland heel veel mensen content op hun mobiel kijken (ik ook). Toch wat makkelijker dan je laptop openklappen, zeker als je bijvoorbeeld staat. Het is niet zo dat het pas nuttig is als je dagen reist.

En daarnaast is het natuurlijk ook in India gewoon handig om een abonnement goedkoper aan te kunnen bieden. Los van of mensen een Smart TV hebben, mensen hebben daar gewoon een fractie te besteden van wat de minima in Nederland hebben. Zulke mensen kunnen zich dit misschien wel veroorloven, maar een duurder abonnement wordt dan een lastig iets.
Dan mag je de laatste 10 jaar geen tv gekocht hebben... Ik heb helemaal geen nood aan een smart TV, plug er toch een chromecast in. Maar een TV die niet smart is kan je amper nog vinden, of je moet er veel meer voor betalen dan een TV die wel 'smart' is.
0Anoniem: 1350842
@telenut22 juli 2020 09:43
Dat is zo, ik ontken ook niet dat de meeste nieuwe TV's dit zijn. Maar er zijn genoeg TV's ouder dan 10 jaar in omloop hoor, ik gok niet dat de meeste TV's in NL ouder zijn dan 10 jaar (al vind ik 10 jaar vrij ruim voor Smart TV's, 10 jaar geleden was het toch echt nog niet zo wijdverspreid als nu)
Het is echt niet raar om 10 jaar met een tv te doen hoor. Iedereen waarvan ik weet hoe oud de tv ongeveer is zit ook op 5+ jaar, waarvan meerdere de 10 makkelijk halen.
Mijn twee laats aangeschafte TV's zijn niet smart.
Het zijn dan ook geen 600€ + modellen, die ultra8K HD bieden.
( wel zijn het 4K TV's ) en de prijs onder de 400€

Over 4 jaar kijken we wel weer, maar ik / wij zien niet de noodzaak om meer dan 500€ uit te geven voor zoiets
Wij hebben vroeger een van de beste modellen gekocht. Dat ding gebruik ik nu, komt uit 2008 of zelfs 2007, beeld is nog beter ook dan de meeste budgettv's. Ik mis verder ook niks eigenlijk, enige reden dat ik m ooit ga vervangen, is omdat er een streep in beeld zit die steeds erger wordt. De nieuwe toestelleb hebben allemaal allemaal een glimmemd scherm (werkt niet op mijn kamer) en die zijn dun (vallen sneller om als je ertegenaan loopt). Hdmi-kabel inpluggen (laptop naar tv) werkt ook prima ipv een chromecast. En je hebt geen gedoe met niet-ondersteunde applicaties
Ik heb inderdaad nog een hd ready tv die niet smart is. En een cliënt bij ons die heeft nog een beeldbuis tv.

4k is echt wel leuk maar ik heb liever wat spaargeld voor noodgevallen.
Ik heb wel een smart-TV, maar gebruik hem effectief als monitor (alleen een stroomkabel een HDMI-kabel naar m'n stereo gaat er in, geen netwerkverbinding van enige aard gebruik ik). Ik heb ook geen gebruik voor al die 'slimme functionaliteit'. Het enige dat ik 'slim' nodig heb is videostreaming en dat doe ik via een Chromecast.
Wat ik zo om me heen zie, is dat ik het makkelijker vind om via m'n telefoon een film/serie uit te kiezen en hem naar m'n tv te sturen, dan zitten prutten met een afstandsbediening op een net niet lekkere tv-interface (puur mijn mening). In elk geval het 'zoeken' (onscreen toetsenbord) vind ik maar niks, en ik wil ook geen toetsenbord op/rondom de bank.

Pauzeren en verder gaan doe ik dan weer wel met de afstandsbediening (via HDMI-CEC richting de Chromecast), want om dan iedere keer je telefoon erbij te moeten pakken was ook weer niet fijn.
Ik dacht altijd dat het simpeler was voor Netflix om maar een X aantal smaken aan te bieden qua abbonnement. Nu hebben ze per regio (land?) al verschillende content; dus als ze daar toch verschillende abbo vormen op zetten zoals in India en mogelijk ook in een aantal andere regio's...

Als ze toch bezig zijn met abbonnement; maak het dan ook een optie om kwaliteit los te koppelen van geliojktijdige streams. Bijvoorbeeld:

- Abbonnement HD/Ultra HD.
- 1, 2, 4, et cetera streams tegelijk.
- etc..
VPN’ers in 3,2,1... :Y)
Jij wilt de content van India? Ik heb met NordVPN wel vaker buitenlandse Netflixen getest. Veel content heeft wel de ondertiteling maar ook veel niet. Zeker met landen als India, Griekenland en Portugal is het soms erg moeilijk verstaanbaar en is de engelstalige ondertiteling ook niet altijd aanwezig/ goed is me opgevallen. Voor Amerika werkt de VPN optie wel erg fijn. :)
Het gaat niet om de content. Het gaat om het afsluiten van een abonnement. Ik heb mijn abonnement afgesloten met een vpn in Mexico maar kijk het zonder vpn. Je krijgt namelijk de content voorgeschoteld van het land waar je inlogt. Dus alleen vpn nodig voor het afsluiten. Ik heb nog nooit de behoefde gehad om via vpn te kijken in bijvoorbeeld de vs. Er is voldoende aanbod hier in Nederland en als je dat niet vind dan is het tijd voor een nieuwe hobby 😜
Je hebt een abonnement van Netflix afgesloten met een VPN in Mexico. Waarschijnlijk omdat het goedkoper is dan hier? :)

In Turkije zijn de prijzen alsvolgt per maand;
17,99 TL > 2,28 euro
29,99 TL > 3,50 euro
41,99 TL > 5,31 euro

Vele schaffen het abonnement aan in een andere land, omdat het goedkoper kan.
Je hebt een abonnement van Netflix afgesloten met een VPN in Mexico. Waarschijnlijk omdat het goedkoper is dan hier? :)

In Turkije zijn de prijzen alsvolgt per maand;
17,99 TL > 2,28 euro
29,99 TL > 3,50 euro
41,99 TL > 5,31 euro

Vele schaffen het abonnement aan in een andere land, omdat het goedkoper kan.
Moest je voor de turkse aanmelding tegenwoordig niet via een SMS of TR bankrekening verifieren ?
Geen SMS, ook geen Turkse bankrekening maar wel een Turkse credit card.
Ik heb hem laatst via Turkije gewoon met mijn NL CC een abbo kunnen afsluiten wel via vpn natuurlijk en ik moest wachten tot dat mijn huidige abbo afgelopen was.
Of ik heb mij vergist met Spotify. Daar heb je wel een Turkse creditcard nodig en een adres meer niet.
Spotify checked welk betaalmiddel je gebruikt. Ik ben nog steeds aan het uitvogelen hoe dat voor elkaar te krijgen.
Hmm dat is ook wel een handig idee. Nog niet aan gedacht dat in die landen de prijs ook een stuk lager kan zijn.
Er is voldoende aanbod hier in Nederland en als je dat niet vind dan is het tijd voor een nieuwe hobby 😜
Kwantiteit is geen kwaliteit. Genoeg films en series die ik wil kijken staan niet op Netflix. Nog meer films en series staan op Netflix die ik nooit zou willen kijken. Vooral op het gebied van films heeft Netflix voor mij weinig te bieden.
Kwaliteit is niet hetzelfde als jouw persoonlijke smaak. Er zijn heel veel 'hoge kwaliteit' films en series, die ik persoonlijk verschrikkelijk vindt en er zijn zat 'b-films en series' die ik geweldig vindt.

Sinds dat Netflix in Nederland is, heb ik persoonlijk niks meer gedownloaded. Ik ben wel naar andere dingen gaan kijken, dan ik eerst deed. 'vroeger' downloadde ik voornamelijk van die 'Hollywood-films' (de blockbusters zeg maar. De titels die ik kende van de reclames/hypes). Tegenwoordig kijk ik een wat meer gevarieerd aanbod. Lang niet alles wat ik heb gezien was achteraf boeiend voor mij, maar ik heb ook heel veel dingen gezien die ik had gemist als ik alleen nog maar kijken toen ik downloadde. (Toen koos ik uit 'alles'. Nu kies ik uit hetgeen dat beschikbaar is, en achteraf zitten daar voor mij boeiendere dingen tussen dan ik had verwacht)

Qua films heb ik voor mezelf inderdaad wel hetzelfde. Ik vind de films minder boeiend dan de series.
Je krijgt hier gewoon Nederlandse content hoor. Abbo afsluiten via VPN betekent niet dat je verplicht Indiase content moet kijken. Ik heb een Mexicaanse Netflix maar zie precies hetzelfde als een NL account.
Ik kijk sowieso vrijwel niets met ondertiteling, maar ik vraag me wel af of het aanbod in andere landen wezenlijk anders is dan hier. Er lijkt meer dan genoeg Indiase content op Netflix Nederland beschikbaar te zijn, voornamelijk in het Hindi.

Ik had meer problemen om Engels te verstaan dan Duits, toen ik jong was. En zo zal dat voor iedereen anders zijn. En het ontbreken van ondertiteling geeft je meer motivatie om de talen te leren.
Bedoelde eigenlijk alleen voor het afsluiten van het abonnement.
Het valt mij wel op dat er per dienst een groot verschil in prijs is, netflix is in nederland 14 euro per maand en daar 9 euro per maand, terwijl als je kijkt naar youtube premium family bijv is dat in nederland 18 euro maar in india 190 roepies dus rond de 2 euro. Er lijkt geen vaste lijn in te zitten.
Heeft met de koopkracht te maken. Als je de kosten tov het gemiddelde maandloon vergelijkt in percentages zullen ze waarschijnlijk ongeveer hetzelfde zijn.
Volgens mij mag er binnen de Europese unie geen prijsverschil meer zijn. In ieder geval niet voor webshops. Alleen de verzendkosten mogen verschillend zijn, wat ook logisch is. Ik vraag mij dan ook af hoe stafbaar het is als je met een vpn in bijvoorbeeld India je abonnementen afsluit en ze vervolgens in Nederland gebruikt.
0Anoniem: 1350842
@JonnyTheG22 juli 2020 09:07
Als jij natuurlijk een abonnement afsluit via een VPN en het in Nederland gebruikt dan is de verkoper daar niet in de fout, dus een bedrijf heeft niks te maken met of het strafbaar is want ze bieden het in Nederland gewoon aan voor dezelfde prijs als in de rest van de EU.

En voor de consument, strafbaar zal het niet zijn maar je gaat natuurlijk wel in tegen de voorwaarden van de dienst. Vrijwel zeker staat daar iets in wat er voor zorgt dat als jij dat doet, ze in principe zonder pardon je account kunnen sluiten. Ik weet dat dit bij YouTube in ieder geval zo is, en als je puur naar de voorwaarden kijkt ze zelfs je hele Google account kunnen sluiten. Maar strafbaar zal het niet zijn nee.
Zou je bij een betalingsachterstand worden opgeroepen om voor een Indiase of Mexicaanse rechtbank te moeten verschijnen ? Dat wordt of een dure zaak of een mooie vakantie...
Zou je bij een betalingsachterstand worden opgeroepen om voor een Indiase of Mexicaanse rechtbank te moeten verschijnen ? Dat wordt of een dure zaak of een mooie vakantie...
Niet betalen is geen service, daarom betaal je vooraf.

Ik heb anderhalf jaar YT premium-Familie gebruikt op een Indiaas account.
Gewoon stoppen met betalen = einde voordelen
Ja, dat zal inderdaad zo zijn. Al te serieus was mijn opmerking dan ook niet, want inderdaad zal Netflix het abonnement gewoon stopzetten en ingewikkelde incassoprocedures zullen ze ook niet snel opstarten. Aan de andere kant is dat wel iets wat ik in toenemende mate hoor en wat mij ook af en toe gevraagd wordt. Nu zit er aan je netflix-accountje niet heel veel risico, maar wees je wel bewust dat een buitenlands contract ook vaak onder een andere jurisdictie valt met gevolgen voor je gelijk krijgen, laat staan je gelijk halen.
Ja, dat zal inderdaad zo zijn. Al te serieus was mijn opmerking dan ook niet, want inderdaad zal Netflix het abonnement gewoon stopzetten en ingewikkelde incassoprocedures zullen ze ook niet snel opstarten. Aan de andere kant is dat wel iets wat ik in toenemende mate hoor en wat mij ook af en toe gevraagd wordt. Nu zit er aan je netflix-accountje niet heel veel risico, maar wees je wel bewust dat een buitenlands contract ook vaak onder een andere jurisdictie valt met gevolgen voor je gelijk krijgen, laat staan je gelijk halen.
Hoezo 'bewust zijn' ?
Je moet er geen businessmodel van maken ( je office365 zakelijke account instellen met een Mexicaans account )
Maar voor mediaconsumptie wat je kan missen, kan er weinig misgaan.

Ik denk niet dat er een arrestatieteam op je voordeur komt bonken, omdat je toevallig via een Chinees account aan het kijken bent.
En gaat het mis, dan is het uithuilen en opnieuw beginnen, desnoods een prepaid CC halen bij AH en daar 50€ tegoedbonnen mee aanschaffen in de buitenlandse shop.
0Anoniem: 1350842
@rickiey22 juli 2020 09:04
Dat komt omdat het niet wordt gedaan op basis van een soort formule, maar op basis van hoe de hele economie draait: Vraag en aanbod.

Dat de prijs lager is is natuurlijk een resultaat van het feit dat mensen in India gewoon veel minder verdienen. Mensen verdienen daar in een jaar wat hier het maandelijks minimumloon is, misschien net twee maanden. Dus dat feit zorgt er al voor dat de prijs gewoon veel lager moet liggen, wil je er überhaupt iets verkopen.

En waarom die prijzen niet vast liggen, dat is dus puur vraag en aanbod. Hoeveel mensen maken gebruik van een dienst, hoeveel geld zijn mensen bereid om te betalen etc. Ze kunnen YouTube Premium wel duurder maken, maar als niemand dat neemt dan is dat ook niet echt de goede optie.

Daarnaast denk ik, maar let op vanaf hier is het puur mijn gedachtegang, dat het ook te maken heeft met het familie aspect. Families in India zijn veel groter, dus de kans om je account te delen met derden (naast je familie) is veel kleiner. Dit in tegenstelling tot het Westen, waar gezinnen simpelweg kleiner zijn en mensen dus hun account delen met iedereen die het ze lief vraagt. Als bedrijf kun je daar 2 dingen mee doen (even kort door de bocht), je kunt het verbieden en actief achter account-sharing aan gaan. Maar daarmee verlies je de sympathie van je klanten wel, even los van dat ik dat een mooi voorbeeld vind van hoe mensen tegenwoordig vinden dat ze recht hebben op alles, maar goed.
De andere optie is het abonnement gewoon duurder maken, zodat je alsnog geld binnen krijgt voor de mensen die het gebruiken. Als dit samen met vraag/aanbod nog steeds uit komt op een goede prijs en winst, dan is dat natuurlijk een prima optie.
Actief accountsharing zal een lastige zaak worden.
Dan moet je met DeviceID's gaan werken, zoals Ziggo Sport doet.
Max 3 of 5 apparaten hebben toegang, en verwijderen van één device met veel stappen via de accountpagina.
Maar ook dan ga je het niet tegen, want mijn account staat op naam van mijn schoonmoeder, en heb nog een familielid mee kijkende, die hoogstens 2x per jaar bij mij thuis is.

Ga je op IPadres blokkeren, gooi je de hele mobiele markt in elkaar, omdat mijn externe IP adres via CGnat loopt, en er dus op enig moment tientallen kijkers kunnen zitten op het KPN (mobiele) netwerk
Ik ben al 4 jaar lid op Netflix en in die 4 jaren dat ik al lid ben, kijk ik altijd via mijn 55 inch OLED televisie. Het komt weinig voor dat ik op de smartphone of tablet of mijn computer Netflix bekijk.

Ik heb het HD-pakket bij Netflix voor €10,99,- per maand.