Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Remaster van Kingdoms of Amalur: Reckoning verschijnt op 18 augustus

THQ Nordic brengt op 18 augustus Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning uit, dat is een remaster van de bijna gelijknamige game die in 2012 uitkwam. De nieuwe versie is grafisch opgepoetst en komt uit voor de pc, de Xbox One en de PlayStation 4.

De makers van de game hebben bevestigd dat de remaster op komst is, nadat een vermelding in de Microsoft Store verscheen. De verbeterde versie bevat alle eerder uitgebrachte dlc en volgens de omschrijving 'verbeterde gameplay'. De screenshots tonen dat de game grafisch wat is opgepoetst, maar het is duidelijk dat het om een remaster gaat en geen volledige remake.

Spelers maken hun eigen personage in de game. Daarbij is keuze uit verschillende combinaties van vaardigheden en wapens. Het zogenaamde Destiny-systeem zorgt vervolgens voor de ontwikkeling van het personage tijdens het spelen, op basis van speelstijl.

Kingdoms of Amalur: Reckoning kwam begin 2012 uit voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360. Tweakers publiceerde destijds een review. De rpg werd gemaakt door 38 Studios en in de eerste drie maanden na de release zijn er 1,2 miljoen exemplaren van verkocht. De studio moest door financiële problemen echter sluiten. In 2018 werden de rechten voor de game overgenomen door THQ Nordic.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning gaat 40 euro kosten. De remaster wordt gemaakt door Kaiko. Die studio werkte eerder samen met THQ Nordic aan remasters Darksiders Warmastered Edition en Darksider 2 Deathinitive Edition.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

05-06-2020 • 10:32

40 Linkedin

Reacties (40)

Wijzig sortering
Hier een boeiende mini-docu over de game en de ontwikkeling: https://www.youtube.com/watch?v=MH-BeACmvd4
Ik heb de hype omtrent deze game nooit begrepen. Het was super lineair, een singleplayer game met alleen maar Fed-Ex quests, grafisch "okay", ongelooflijk slecht geschreven. Cringe gewoon.

Één van de slechtste games die ik ooit gespeeld heb.
Voor mij persoonlijk was deze game ook minder leuk, omdat betreft quests en lineair verhaal het erg aanvoelde als een MMO, maar in een singleplayer jasje.
Single player games verwacht je vaak toch net wat meer van betreft gameplay en verhaal.

Een MMO van deze game zou het geld ook niet waard geweest zijn, maar op zijn minst een multiplayer, coop modus voor max 4 spelers (ala Diablo) zou toch leuker geweest zijn, omdat je dan door het verhaal en gameplay heen kan kijken vanwege het sociale aspect en samenwerken.

Kortom, ik begrijp de meerwaarde ook niet echt voor de remaster, tenzij ze coop toevoegen!
Lineair hoeft niet altijd slecht te zijn. Wat heb je aan non lineaire quests als ze verder heel slecht zijn? Ik vind het 1 voor 1 zones afmaken en dan naar de volgende zone wel wat hebben als het goed uitgewerkt is. Anders wordt een spel snel chaotisch.
Lineair is niet erg, als je een goede game bouwt. Niet als je een "MMO" maakt en deze vervolgens uitbrengt als singleplayer game.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar voor zover ik me nog weet te heirnneren, vond ik alleen de gameplay wel weer erg leuk (voor die tijd). Maar omdat het verhaal inderdaad niet boeide, ben ik halverwege afgehaakt.
Ik vond deze juist heerlijk. Simpel, beetje oude hack n slash gevoel, niet te veel nadenken, en voor mij weer eens leuk om een spel uit te spelen al duurde het wat kort.. To each their own denk ik dan, ik heb van deze simpele game genoten en ga de opgepoetste versie ook weer spelen!
Dit was toen een verborgen pareltje, helaas nooit uitgespeeld.
helaas nooit uitgespeeld.

Ik ben er twee keer aan begonnen en ben twee keer (toevallig) op hetzelfde, saaie, moment gestopt. Laten we het er maar op houden dat het een ruwe parel was :)
Hetzelfde, ik weet niet precies waarom maar ben er op een bepaald moment mee gekapt en niet weer opgepakt. Terwijl ik mij wel kan herinneren dat ik de game echt tof vond. De character builds en combat waren nice, snel en dynamisch voor een RPG, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de remaster.
Precies hier ook zonder reden niet verder gegaan met de game, terwijl het fijn speelde en de setting echt ontzettend goed was. Misschien met deze remaster op komst speel ik hem deze keer wel uit.

Zal de game smart delivery krijgen? :)
Ik heb dit laatst ook gedaan, inmiddels al de 4e keer dat ik het spel op pak, een tijdje speel, en weer weg leg zonder het uit te spelen. Mijn conclusie is: ja, het is vermakelijk, het is een soepele game, maar er zit simpelweg niet genoeg diepgang in om het te blijven spelen.
Ik denk dat je hier zeker een punt hebt. Te veel herhaling en te weinig diepgang. Ik was volgens mij ook niet voor het verhaal aan het spelen, maar voor de vette combat, en eens je die gemastered hebt blijft er niet zo super veel over.

Kan mij ook nog wel herinneren dat sommige quests echt gewoon te saai/lame voor woorden zijn. Quests die passen in de grind van menigeen MMO, maar niet in een singleplayer RPG.
Was een erg leuke game idd, heb deze wel uitgespeeld en erg jammer dat er nooit een vervolg is gekomen!
Ik ben er simpelweg te laat aan begonnen.. Begin 2015, velen uren gespeeld... En toen....
Toen kwam The Witcher 3..
Haha daar ben ik in september ook mee begonnen, af en toe ga ik weer een stukje verder met The Witcher 3 :P
Was opzich een goede RPG, veel te doen. Het was echter wel de bedoeling dat het een MMO werd pas laat in het ontwikkel process is het veranderd in een single player game.
Volgens mij was het plan juist deze single player uit te brengen, om de MMO op dezelfde engine te kunnen bekostigen. Alleen was deze game geen verkoopsucces (ondanks dat het best een aardige game is!) en viel daarmee de MMO in het water.

Jammer, want heb deze game met veel plezier uitgespeeld destijds.
Ik heb echt schik gehad met deze game. Tijdje terug nog voor een spotprijs gekocht op Steam geloof ik, maar hij voelt inmiddels toch wel sterk verouderd aan. Vooral de zeer lege wereld. Remaster hiervan is een top idee :)
Wereld blijft vast even leeg hoor. Wat opgepoetste textures en misschien hier een daar een effect met een hogere resolutie, daar zal het vast bij blijven.
Dit wordt voor mij een instant buy, wat een top game was dat :).
Fantastisch idee, heb er al zin in! Hopelijk komt er ooit nog een sequel!

Weet iemand of dit spel enkel op de Windows Store verschijnt, of ook op Steam?
Dit was een hele toffe game, in mijn ogen echt een 'hidden gem'. Het is zonde dat het geen groot succes is geweest qua verkoop, want de worldbuilding en het systeem voor character building en combat smaakte wat mij betreft absoluut naar meer!

En ja, ik ben grotendeels op de hoogte van hoe de ontwikkeling hiervan verliep, waarbij er tot heel laat in het ontwikkelingstraject geharrewar was over wel of niet een MMO, waarbij uiteindelijk de keuze voor een reguliere RPG is gemaakt. Je merkte dit vooral in dat naarmate het spel verder vorderde, de wereld om je heen wat leger aan begon te voelen, alsof de nadruk hierop meer in het eerste gedeelte van de game was gelegd. Dat was een minpuntje, maar niet eentje waar ik me persoonlijk verschrikkelijk aan stoorde.
Volgens mij was dit spel gewoon als single player gepland en zou er na deze game een MMO komen.
'38 Studios, owned by former baseball pitcher Curt Schilling, originally began developing the Amalur universe with a 10,000 year history created by R.A. Salvatore for use in a massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) codenamed Copernicus. However, this game was later scrapped after 38 Studios and Big Huge Games were shut down. In 2009, they acquired Big Huge Games as Ken Rolston and his team had already been working on an RPG while Big Huge Games was part of THQ.[4] The studio decided to retool their existing single-player role-playing game (RPG) to be set within the same universe in order to introduce the Amalur MMORPG.[8] 38 Studios shut down in May 2012.'

Bron

Hm, lijkt er op dat je inderdaad deels gelijk hebt. Het is natuurlijk alweer een paar jaartjes terug :)

Also, R.A. Salvatore is altijd een win!
Geweldige game, slechte naam... Heb hem lang genegeerd omdat ik dacht dat het deel x in een serie was, de titel lijkt dat te suggereren voor mij. Aangezien ik nog nooit van Kingdoms of Amalur gehoord had leek het me iets obscuurs. Uiteindelijk voor 5 euro gekocht en wow wat een game! Zo jammer dat dit geen serie geworden is...
Spel met leuke gameplay, ik speelde het alleen wel als MMO - dwz ik herinner me niks van het verhaal of de quests ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True