Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Teeth of Naros wordt tweede uitbreiding Kingdoms of Amalur: Reckoning

Vanaf 17 april is Teeth of Naros te verkrijgen, de tweede uitbreiding voor Kingdoms of Amalur: Reckoning. Het is ook de naam het nieuwe gebied dat aan het spel wordt toegevoegd, waarin verder een stad en vijf dungeons te vinden zijn.

Teeth of Naros verschijnt op 17 april en kost 800 Microsoft Points via Xbox Live en 10 dollar via Steam en het PlayStation Network, meldt uitgever Electronic Arts. Het is de tweede uitbreiding voor rpg Kingdoms of Amalur: Reckoning, die begin februari op de markt verscheen.

De naam van de uitbreiding is afgeleid van het nieuwe gebied dat aan het spel wordt toegevoegd. Dat is het land van de Kollossae, een nieuw ras in het spel. In het gebied zijn bovendien vijf nieuwe dungeons te vinden, die volgens de makers 'enorm' zijn. Boven het ruige landschap zweeft de stad Idylla, waar volgens ontwikkelaar Big Huge Games twintig nieuwe quests te vinden zijn. Verder kunnen spelers negen nieuwe armor sets, zes nieuwe schilden en achttien nieuwe wapens bemachtigen.

EA bracht op 20 maart al de uitbreiding The Legend of Dead Kel op de markt, die in de vorm van het eiland Gallows End ook al een flink stuk aan de spelwereld toevoegt. Of de uitgever nog meer uitbreidingen voor Kingdoms of Amalur: Reckoning heeft gepland, is niet bekend.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

04-04-2012 • 17:16

11 Linkedin Google+

Reacties (11)

Wijzig sortering
10 dollar op steam? Je bedoelt zeker 10 euro ;) want steam ziet het verschil in waarde tussen de dollar en de euro niet.
Het probleem is dat we voor een dollar ongeveer ¤0,80 betalen en er vervolgens 19% btw over rekenen, terwijl de Amerikanen dat niet hoeven. ¤0,80 x 1,19 = ¤0,95 per dollar, Steam draagt de BTW netjes af (als het goed is).

Het verschil tussen ¤9,99 en ¤9,51 is miniem op het moment.
Het echte probleem is dat uitgevers zelf kunnen bepalen hoe duur een game is. Zo was Bulletstorm bijvoorbeeld al snel $15, maar was hij nog mooi 60 euro in Europa.
In Apple's app store worden prijzen wel automatisch omgerekend.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 4 april 2012 17:50]

Ik geloof er helemaal geen hout van dat de prijzen automatisch worden omgerekend, al die $0.99 apps waren ¤0,79. Of de dollar nu ¤0,70 was of ¤0,80. Zelfde geld voor de pond, die heeft bijna ¤1,05 gestaan en is nu eerder ¤1,25.

ps. Ik heb Bulletstorm vrolijk voor ¤5 van de week gekocht (Steam)...
Is sinds deze week ook eindelijk ¤5 op Steam, was de 1/2 jaar ervoor ¤50.

Offtopic: http://www.steamprices.com/eu
Handige site om te vergelijken hoeveel het nu echt verschilt.
Zo is nu Alice ¤50 hier, wat 15 pond is = ¤18.
al die $0.99 apps waren ¤0,79
Precies ja. Dan word het dus toch automatisch omgerekend?
Beetje jammer, dit. Het spel ligt net twee maanden in de winkel en er zijn al twee uitbreidingen. Heren uitgevers, er is een term voor de staat waarin Uw spel zich bevindt - NIET AF. Het kán gewoon niet zo zijn dat je het spel helemaal afwerkt, en dan twee maanden later al twee uitbreidingen van de grond af aan opgetrokken hebt. Die zijn dus al grotendeels, zo niet helemaal, af geweest op het moment dat je spel naar de pers ging, en dit is gewoon goedkoop cashen.

Zoals Cergorach al aangaf - geen wonder dat niemand die kneut nog koopt, en liever op de GOTY wacht. Of van de piratenbaai af haalt.
Niet af zou ik het niet durven noemen, er zit volgens mensen (afhankelijk wie het gilt) 100-300+ uur content in, dat zou ik als compleet spel willen stellen (tenzij er technische glitches zijn). De 1e DLC zou een zesde area neerzetten en 15% extra content bieden (15-45 uur extra?), 15% van ¤50 is ¤7,50, dan vind ik ¤9,99 niet extreem veel geld. Bij Fallout komt de eerste ¤9,99 DLC ook na 2-3 maanden, dus zo vreemd is het allemaal niet...

Als je het vergelijkt met een traditionele MMO zoals WoW heb je ¤50 voor het spel betaald en voor elke uitbreiding (waar we onderhand ook al op nummer vier zitten of zo) en nog iets van ¤15 per maand...
Na eerst de basis uitgespeeld te hebben ben ik net met de eerste uitbreiding begonnen. Het is echt een uitbreiding op het origineel maar door de hoge level van mijn char kost het niet veel moeite om het te spelen.

Wat mij betreft mag er meer moeilijke puzzels ingestopt worden om zo toch te worden uitgedaagd. Voor ik de tweede DLC omarm, wil ik graag weten of je meer moet puzzelen om te slagen.

Overigens kostte het mij 216 uur om de basis af te werken waarbij ik 2 quests liet mislukken en 1 nooit kan afmaken door een bug. Toch nog zo'n dikke 180 quests geslaagd.
Het is een beetje het Fallout uitgave model, spel met x aantal grote uitbreidingen van een tientje, een jaartje later heb je de Goty Edition (met alle DLC en voor de helft van de prijs), ik wacht wel even ;-)
Tsja.. het spel was als MMO bedoeld maar dat gingen ze niet halen en dus is er een Single player game van gemaakt.

Ze zullen dan ook nog redelijk wat half afgewerkte gebieden klaar hebben liggen die nog kunnen worden ingevuld

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True