Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft downloadable content aangekondigd voor de rpg Kingdoms of Amalur: Reckoning. De dlc verschijnt op 20 maart en zal ongeveer tegelijkertijd beschikbaar zijn op Xbox Live, PSN, EA Origin en Steam.

Het contentpakket dat Electronic Arts voor Kingdoms of Amalur heeft aangekondigd, voegt onder meer een volledig nieuwe questline toe aan het spel. 'The Legend of Dead Kel' zal de spelers, behalve een nieuwe verhaallijn, ook de nodige side-quests en nieuwe dungeons voorschotelen. Daarnaast zullen er ook nieuwe personages worden voorgesteld. Het verhaal speelt zich af op het eiland Gallows End, een geheel nieuw gebied. In totaal voegt de dlc ongeveer vijftien procent extra te verkennen gebieden toe aan Kingdoms of Amalur: Reckoning.

Behalve de nieuwe verhaallijn en de dungeons zullen spelers ook nieuwe vijanden en items kunnen vinden na het downloaden van het dlc-pakket. Spelers kunnen verder hun intrek nemen in Gravehal Keep, een indrukwekkend landgoed. The Legend of Dead Kel-dlc is vanaf 20 maart beschikbaar op Xbox Live, het PlayStation Netwerk, EA Origin en Steam. Electronic Arts heeft de prijs van de content nog niet bekendgemaakt.

Trailer van Kingdoms of Amalur: Reckoning.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

Ik wacht wel op de complete edition mocht die nog komen. Er zullen vast wel meer DLC pakketten uitgebracht worden.
Zou je niet zo druk maken. De originele content is al ongeveer 200 uur. En tegen die tijd ben je het al spuugzat, want heel afwisselend is het niet ;)

Deze DLC zitten dus niet heel veel mensen op te wachten.

Don't get me wrong. Het is een prima RPG waar je met gemak 100+ uur in kunt stoppen. Maar tegen de tijd dat je hem uitgespeeld hebt heb je heel veel content waarschijnlijk nog niet gezien en hoef je ook niet meer te zien. (Want waarom nieuwe content kopen als je nog ongespeelde content in het spel hebt)

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 29 februari 2012 17:26]

Onzin, na 50-100 uur hebben de meeste mensen alle quests afgerond. Kijk maar eens op de officiele forums van reckoning. De 200 uur was een leugen van de devs want er zijn al mensen die het spel in 10 uur hebben uitgespeeld en de dev spraken van "een speedrun van 200 uur". Het zijn typische EA tactieken, Origin verplichten, de helft uit het spel halen en dan verkopen als DLC.

Ik ondersteun de ontwikkelaars want ik vind dit een erg goed spel. Maar ik weiger mee te doen aan dit soort praktijken. Dus ik koop het spel en de eerste DLC, hou het in mint-conditie in de boekenkast maar ik installeer daarna zelf de piratenversie die geen Origin -spyware of Steam vereist.
Dat zou ik heel erg knap vinden, aleen de quests van het eerste gedeelte ben je rustig 30 uur mee bezig. Al die side quests die alleen gebaseerd zijn op het oppikken van bepaalde items (waar dit spel helemaal mee vol zit) kosten al uren. Water zoeken van vijf bronnen, vijf mensen zoeken, vijf bergtollen doden etc. etc. Je blijft maar doorgaan.

Zelf vind ik het nog steeds vrij langdradig, toch blijf ik hem wel spelen omdat de manier van vechten behoorlijk uniek is voor een rpg. Anders had ik hem allang opgegeven. Je kan wel duidelijk zien dat het ontwikkeld is als een mmorpg. Het zal me niks verbazen als ze op een gegeven ogenblik toch de servers openzetten en verder gaan als mmorpg. Wellicht bij een volgende dlc.
Ik doe t meestal andersom, ik dl vaak eerst een illegale versie en kijk dan of t waard is om te kopen en de de ontwikkelaars te steunen. Ik ben te vaak bedonderd door een spel wat in het begin (1e 2 levels wel leuk was) en daarna geen reet meer aan, en nooit weer aangeraakt.

Maar dit is idd een leuk spel wat ik zeker ga kopen. Of de DLC het waard is kijk ik nog wel, ik moet m nog uitspelen.
Waarom zou je in godsnaam ontwikkelaars en publishers steunen die dergelijke tactieken hanteren? Heb het spel zelf gespeeld en was er na een kleine 30 minuten mee klaar, het constant heen en weer geren en de standaard questjes... Als ik dat zou willen doen zou ik een WOW accountje aanschaffen. Krijg ik dezelfde quests en betere Graphics.

Game is totaal niet vernieuwend, het enige waarom deze game momenteel scoort is omdat er momenteel niets uitgegeven is in deze periode. Mensen zijn klaar met hun Skyrim en de markt is stil en leeg.
Top, ben benieuwd hoe deze DLC zal worden, maar klinkt zeker goed met 15% extra gebied.
Overigens met de huidige versie haal je de 200 uur speeltijd niet zozeer, heb m uitgespeeld met in ieder geval elke main en side quest gedaan in zo'n 54 uur.
54 uur alle sidequests? Het zijn er 300 ofzo.

Vrees dat dat echt niet alles was, of dat je klok een factortje 3 te langzaam liep.

Ik ren me suf, heb er ook ongeveer 50 uur opzitten en ben nog niet eens op de helft, met alle quests doen die ik tegenkom ;)
15% is dus ongeveer een "provincie" uit het spel. Als ze hem nog voor +-12 euro aanbieden helemaal niet gierig. Sowieso is het al beter dan wat er tegenwoordig al DLC mag heten (2 skins en 3 gerecyclede maps, CODCODCOD) :)
Vond het een aardig spel, het gebrek aan variatie in monsters is wat het voor mij genekt heeft. Je hebt in totaal misschien 8 verschillende monsters met ieder iets van 4/5 varianten. Deze varianten bieden over het algemeen dezelfde ervaring alleen een andere "skin". Voor mij zat de verveling dus niet echt in het combat als geheel maar in de variatie in vijanden. (Bosses stelden ook maar weinig voor).
Als er echter in deze DLC verandering daarin word gebracht ben ik zeker geintereseerd! :D
Is het echte spel net zo'n buggy rommel als de demo? Ik heb de bossfight blind moeten spelen (en gewonnen \0/) omdat ik het lef had om even te kijken wat mijn items waren en vervolgens een zwart scherm kreeg. :o
Na 50 uur spelen nog geen bug tegengekomen. En als je op Hard speelt blijft alles een uitdaging.
Ik heb dezelfde ervaring als Marcelloz, nog geen enkele bug tegengekomen. De demo was ook een heel wat oudere build. Ik meen dat de ontwikkelaar ook liever geen demo had gemaakt, maar dat EA die er door gepusht heeft.
Dat zie je idd wel vaker. Mogelijk later nog maar eens proberen (na ME3 :) ).
Ik heb er een dikke 60 uur inzitten en 2 bugs tegen gekomen
-Item set die niet uit je inventory te verwijderen is
-En iets heel onschuldigs bij een quest, waarbij je een andere dialoog moet kiezen als normaal.

Spel loopt ook goed terwijl de demo buggy was, freezes, post proccesing enabelen wat heel je scherm zwart maakte.

Combat vind ik persoonlijk te makelijk,zelfs zonder gebruik van health potions buffs en wat overpowerde items die je zelf kunt maken.

Het grootste probleem bij dit spel vond ik zelf dat de provincies een level lock hebben.
1 provincie scaled dus van 8-22 wat dus inhoud dat alles minimaal level 8 is als je er voor het eerst komt en maximaal level 22. Op level 15 is alles level 15 als je er voor het eerst komt, op 16 is alles level 16 etc.

Het grote probleem daar mee is dat het niet ongewoon is dat je op level 30 een provincie instapt en alles dus level 22 is wat de combat nog makelijker maakt. Tenminste tegen dat probleem liep ik aan omdat ik vrij veel sidequest had gedaan, eigenlijk alles wat ik tegen kwam.

[Reactie gewijzigd door Morocius op 1 maart 2012 01:37]

Ik ben wel wat bugs tegengekomen, maar dat zijn quests die ik niet afgerond krijg... dus geen playability probs. Wat jij had in de demo heb ik ook gehad alleen dan al halverwege en wel drie keer. Ben blij dat ik toch de volledige versie geprobeerd heb.
Geweldig! kan niet wachten op de DLC, spel was erg leuk.
Het is niet echt een moeilijk spel, maar toch wel erg vermakelijk.
Gewoon eens een keer lekker relaxed bezig zijn in een kleurige wereld.

Het hoeft niet altijd supermoeilijk of donker van mij ;)
Dat heb ik nou ook :) Ik vermaak me prima met de snelle combat (rogue) en fileer vrolijk wat ik tegenkom. Ben begonnen op Hard omdat ik gelezen had dat het wat makkelijk is en dat niveau bevalt prima. De blije setting spreekt me prima aan, alleen jammer dat die camera zo kort op je character zit... gelukkig zoomt ie in combat af en toe uit.

DLC... nee denk 't niet voorlopig. Wat ik nu heb is al een hoop.
Ik heb idd nog niet veel harde bugs gezien,

Maar er kan wat mij betreft nog wel wat aan de kamera, difficulty en levelling gedaan worden voordat er een dlc komt.

Ben inmiddels level 30 en heb ongveer de plains uit, dus nog maar 10 levels voor de overige helft van de area's. Ga denk ik voor die woestijn redelijk overpowered zijn want de zones hebben een max-spaning level voor mobs.
Best wel een toffe game. Laat maar komen dus! :*)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True