Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties

Op 11 december worden de bezittingen van het failliete 38 Studios geveild. In de boedel is het tot nu toe onbekende Rise of Nations: Tactics gevonden, een game voor OS X die volledig afgerond is. De game stond op de servers van 38 Studios.

In een persbericht dat is uitgegeven door Heritage Global Partners, maakt het veilinghuis bekend dat het op de servers van 38 Studios de afgeronde, maar onuitgebrachte game heeft gevonden. Details meldt het veilinghuis niet over de game en hij staat ook niet in de lijst met bezittingen die geveild worden. De game is waarschijnlijk gemaakt door Big Huge Games, dat in 2009 werd gekocht door 38 Studios. BHG leverde in 2003 rts Rise of Nations af en in 2006 opvolger Rise of Nations: Rise of Legends. Waarom de rechten op Rise of Nations: Tactics niet geveild worden, is niet bekend.

Heritage Global Partners veilt wel de rechten op Kingdoms of Amalur: Reckoning, de onaangekondigde opvolger daarvan en Copernicus, een mmog in hetzelfde universum. Verder worden de Big Huge Games Engine van Big Huge Games en de Helios-engine van 38 Studios geveild. Ook de rechten op Rise of Nations, Rise of Legends en de Xbox Live Arcade-game Catan worden geveild.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Rise of Nation vond ik een top game. Rise of Legends daarentegen trok mij niet echt.
Wat ik mij afvraag is of er dan niet ook een Windows versie bestaat. Lijkt me sterk dat een game eerst voor OS X wordt ontwikkeld en dan pas voor Windows.
Dat was ook mijn mening over Legends. De originele Rise of Nations game was top, ook de uitbreiding was een welkome toevoeging.

De game combineerde het globale oorlogvoeren door te schuiven met legers en daardoor territorium te veroveren, met RTS aspecten. Het was misschien meer RTS dan eerstegenoemde, maar toch! De campaign en iets van 'Conqueror mode' (oid.) boden al een hele leuke combatinatie van turn-based en real-time strategy gaming.

Wat zou Tactics voor game moeten zijn? Ben wel benieuwd, al is het vreemd dat er alleen een OS X versie gevonden is. Waarom (alleen) games maken voor Mac? Dan beperk je je doelgroep wel enorm. Of het moet een tablet of smartphone versie zijn voor iOS? Dat laatste is natuurlijk een manier om een spel meteen voor een groot publiek beschikbaar te maken, die over het algemeen niet gamed achter de PC of console.
Rise of Nations is nog steeds een unieke game in de genre RTS. Bij een spelletje via LAN is erg vermakelijk.Het idee van bezetten en veroveren van steden in plaats van alleen kapot bombarderen, maakte het erg uniek. Waardoor in mijn optiek ook meer tactiek voor nodig was, wat versterkt wordt door het bouwen van een gebied met een sterk territorium.

Waarschijnlijk ben ik één van de weinige die Rise of Legends erg vermakelijk vond. Vooral de sfeer, de onrealistische sfeer, waar bij drie totaal verschillende volkeren het tegen elkaar moeten opnemen. Dit gecombineerd met het oorlog voeren van het origineel.
Het misschien wel iets van Warcraft, met heroes e.d.. Alleen bij dit spel kwam meer en aan andere tactiek bij kijken.
De super wapens waren alleen dan wel over de top, wanneer je deze had was het spel ook echt afgelopen.

Jammer dat het allemaal zo gelopen is met Big Huge, in mijn optiek konden ze beter bij Microsoft blijven, desnoods fuseren met Ensemble studio's. Hun toevoeging voor Age of Empires III vondt ik toch wel het leukste!

Daarnaast vind ik het ook raar dat Rise of Nations: Tactics, alleen voor OS X werd ontwikkeld :? Misschien omdat Apple graag een OS X exclusive wou uitbrengen ofzo...
Wanneer het spel nu alsnog wordt uitgebracht, zal het vast net zo ruk zijn als Duke Nukem Forever. Er van uit gaand dat het spel nog niet geheel af is volgens de makers.
Helemaal mee eens. Ik speel Rise of Nations nog regelmatig, en zou het echt top vinden als er een echte opvolger zou komen. Rise of Legends leek helaas maar in heel weinig opzichten op Rise of Nations.
Toevallig vorige week nog een paar potjes RoN gespeeld, en het behoort m.i. nog steeds tot een van de betere RTS spellen. De graphics zijn natuurlijk redelijk gedateerd naar huidige maatstaven, maar dat heeft geen enkele invloed op de spel-ervaring zelf. Iedereen die AoE leuk vindt en\of Civilization zal zich gegarandeerd vermaken met RoN.

Zou inderdaad mooi zijn als er een waardig vervolg (dus geen 'HD remake') gemaakt wordt. Denk alleen dat de kans hierop vrij klein is vanwege de flop van Rise of Legends, wat volgens mij de franchise de nek om heeft gedraaid. Persoonlijk spreekt 'fantasy' me niet echt aan, zeker in een RTS.
Vreemd dat ze dat spel niet gepublished hebben tenzij er geen publisher is die het spel ziet zitten? Lijkt mij toch een mooie manier om wat centjes binnen te krijgen en een faillissement te voorkomen/uit te stellen.
Faillissement hoeft niet slecht te zijn, soms is het beter om gewoon een doorstart later te maken...
Een Faillissement is altijd slecht. Het betekend dat iemand niet betaald heeft gekregen waar hij of zij recht op had. Dat noem ik per definitie slecht.
Ik bedoelde voor een bedrijf is een faillisement en erna doorstart soms beter/gezonder dan aanmodderen en langzaam sterven.
Ten kostte van vele toeleveranciers, ik vind het een onethisch boekhoudkundig truukje.
Sorry, maar dat slaat nergens op. Veel bedrijven wachten echt niet op een faillissement, maar soms is er geen andere keuze. Je zult altijd onderscheid moeten maken tussen een bedrijf wat failliet verklaard word door schuldeisers en diegene die het zelf aanvragen.

In het laatste geval blijft er inderdaad een mogelijkheid waarbij je op een laffe manier van je schulden af kan, maar vaak is dit echt niet het geval. Een faillissement kan juist een mooi middel zijn om die paar slechte leveranciers en/of bedrijfsonderdelen weg te snijden om daarna weer met gezonde middelen en toeleveranciers door te starten.
Een faillissement kan juist een mooi middel zijn om die paar slechte leveranciers en/of bedrijfsonderdelen weg te snijden
Goed management doet dat voordat er sprake is van een faillissement en voorkomt zo een faillissement. Alleen slecht management gaat vrijwillig door een faillissement of noemt het een "mooi middel". Misschien moet er een persoonlijke geldboete voor de DGA komen bij een faillissement. Zodat deze niet zo gemakkelijk een doorstart maakt en anderen met de ellende laat zitten.
Juist en om die reden doen curatoren er ook ca. 3 jaar over om bestuurdersaansprakelijkheid aanneembaar en aantoonbaar te maken? Als het allemaal zo zwart-wit en simpel lag als jij zou voorkomen ging het echt wel op die manier...

Klein voorbeeld; een failliete buitenlandse entiteit die moedwillig alles laat klappen, waarbij een trustkantoor zich als directeur in de Nederlandse BV zet. Trustkantoor zal in de regel 1 aandeel hebben en enkel in titel de BV runnen, succes met het aanpakken van de DGA...
Slecht management betekent helaas nog altijd dat je dit moet bewijzen en met alle randvoorwaarden, crediteuren en administraties, voowaarden, rechtelijke bepalingen etc. etc. is dit gewoon niet zo makkelijk als je het doet vermoeden.

Daarbij, hoe groot word deze geldboete en is dit in verhouding van een ooit gemaakte omzet, naar privé vermogen van de DGA (en hoe weet je dit dan weer..)...
Hier word echter geen doorstart gemaakt maar gewoon de boedel geveild, het publiceren had wel kunnen betekenen dat de toeleveranciers wellicht betaald hadden kunnen worden en het personeel een baan zou hebben. Wellicht zou daarna alsnog de stekker eruit getrokken moeten worden maar dan op een break-even manier waarbij er geen financieel gedupeerde zouden zijn.
Alsof je ff snel failliet kan gaan en simpel een doorstart kan maken...
Dat lijkt er anders steeds meer op.
mee eens, en toch gebeurt het steeds maar weer.
kijk maar eens richting de transportsector
Hoe kan het dat een game "gevonden" wordt. Lijkt mij dat er nog steeds mensen aanwezig zijn van de studio(s), die hadden gewoon kunnen vertellen dat de game op de server stond/staat.

Ben ook wel benieuwd waarom deze game nooit uitgebracht is.
Hoe kan het dat een game "gevonden" wordt. Lijkt mij dat er nog steeds mensen aanwezig zijn van de studio(s), die hadden gewoon kunnen vertellen dat de game op de server stond/staat.
Misschien is het gewoon in de vergetelheid geraakt? Zoals in het artikel staat:
De game is waarschijnlijk gemaakt door Big Huge Games, dat in 2009 werd gekocht door 38 Studios.
Kan zijn (onwaarschijnlijk, maar kan) dat sinds de overname er niet meer gekeken is naar de game... in laatste jaren is het een beetje naar achter geschoven (of bij overname was het niet vermeld) en de mensen die er aan gewerkt hebben zijn afgevloeid.. onwaarschijnlijk, maar kan. Zou wel stom zijn om dat over het hoofd te zien... dit terwijl ze het hadden kunnen uitbrengen om geld binnen te krijgen. |:(
uitbrengen van een spel is ook niet gratis. en "Af voor een veilinghuis "en helemaal af voor eindgebruikers kunnen 2 verschillenden dingen betekenen.
Dat is inderdaad vreemd.
Ik ga er niet van uit dat alle medewerkers bij het failliesement een kopje kleiner zijn gemaakt.
Ik herinner me Rise of nations als een leuk spel, maar misschien was de OSX versie gewoon niet goed genoeg bevonden om uit te brengen. Wel apart als het helemaal af is. Ik heb het idee dat de meeste ontwikkelaars het dan toch uit zouden brengen ook als is het niet je-van-het. Misschien konden ze er geen uitgever voor vinden?
rise of nations was wel tof, beet age of empires met veel meer resource types ect.
Waar ik dus op hoop is dus een andere uitgever (maakt me persoonlijk niet al te veel uit) die gewoon nu wél Rise of Nations op steam uitbrengt. In de database van steam staat er al maanden een entry van Rise of Nations alleen daar zal nu dan wel niks meer van komen zo voor de 'verkoop' .

Ik zou het meteen kopen, na 10 jaar nog steeds een uiterst sterke game. Die zo nu en dan nog wel eens wordt gespeeld hier. En heeft verbazingwekkend goed de tijd doorstaan. (gewoon 1080p+ ondersteuning bijvoorbeeld, vaak zie je dat dat hogere resoluties problemen geven op oudere games)

Ben benieuwd welke uitgevers welke games gaan bemachtigen. :)

Met THQ vorig jaar is het uiteindelijk ook allemaal goed gekomen. Alle IP's daaruit hebben daar gewoon een fatsoenlijk plaatsje gekregen bij de verschillende kopers. Op een enkeling na uiteraard. Zal dus nu met 38 Studios ook niet anders zijn.

[Reactie gewijzigd door MusicAddict op 15 november 2013 17:00]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True