Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Take-Two zet nieuwe studio op voor ontwikkeling Kerbal Space Program 2

Take-Two's uitgeeflabel Private Division heeft een nieuwe studio opgericht in Seattle voor de ontwikkeling van Kerbal Space Program 2. De studio neemt de ontwikkeling over van Star Theory Games.

De nieuwe studio, die Private Division nog geen naam gegeven lijkt te hebben, bestaat deels uit leden van Star Theory, zoals het hoofd van die studio, de creatief leidinggevende en de primaire producer. Daarnaast zoekt Private Division nieuwe medewerkers voor de studio, zoals een community manager.

Take-Two kondigde Kerbal Space Program 2 vorig jaar aan en zei toen dat het spel in de lente van 2020 voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One zou verschijnen. Daarna werd duidelijk dat het ruimtevaartspel in het fiscale jaar 2021 uitkomt, dat 1 april 2020 begint en eind maart 2021 eindigt. De uitgever blijft bij die releaseperiode, ondanks dat nu een nieuwe studio de ontwikkeling van Star Theory overneemt.

De eerste versie van Kerbal Space Program werd gemaakt door de studio Squad. Dat spel verscheen in 2015 en er zijn inmiddels meer dan 3,5 miljoen exemplaren van verkocht. Deel 2 is uitgebreider, bevat een nieuwe interface, maakt interstellaire reizen mogelijk en krijgt ondersteuning voor multiplayer, zo is de belofte.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

21-02-2020 • 08:43

43 Linkedin

Reacties (43)

Wijzig sortering
Toevallig is er gisteren ook een nieuwe video online verschenen op het kanaal van KSP:
https://www.youtube.com/watch?v=aR4b9EWxgWs
More Boosters!!
More Stuts!!
More Kerbals!!!

Een al bijna 6 mnd oude KSP 2.0 Trailer; A trip to memory-lane met alles wat goed is in het spel. het gaat fout, heel vaak fout. En het is gewoon leuk!
https://www.youtube.com/watch?v=P_nj6wW6Gsc
Met daarin alles wat een KSP-speler herkent in het spel. Spel; meer een educatie door ruimtevaart..

En voor diegene die dit interessant vinden, en wil weten hoe het eerste deel werkte, hier het kanaal van Scott Manley.
https://www.youtube.com/user/szyzyg

[Reactie gewijzigd door Deadslim77 op 21 februari 2020 11:35]

Ik had geen idee dat er een 2de versie in de maak was! Ben wel heel erg benieuwd wat ze willen veranderen en hoe ze dit willen uitbreiden. De eerste game is heel uitgebreid en na mij idee redelijk afgerond.
Hoop dat de manier van het geheel een mindere steile leercurve krijgt in 2.
Is nu soms wat onduidelijk in mijn ogen. En een wat duidelijke/mooie GUI zou ook mooi zijn.
Ben nooit echt ver gekomen, volgens mij 1x om de maan geweest de beste poging :)
Mods. Mods mods mods. Mods, oh en uuh.. mods! ;-)

Ik speel KSP nog regelmatig met een shitload aan mods. Multiplayer is (helaas) niet lekker te doen. Maar een mun of minmus base die selfsufficient is blijft toch wel heel vet om te bouwen.
KSP is heel goed speelbaar zonder mods. Zeker de laatste paar versies omdat ze veel functies uit populaire mods in de standaard game hebben verwerkt.

Zelf speel ik al sinds ongeveer 0.19, toen was het een kwestie van "Youtube video's kijken van Scott Manley" en het proberen na te bootsen. Inderdaad een steile leercurve maar maakte het wel veel leuker als je een resultaat behaalde.

[Reactie gewijzigd door TomWesstein op 21 februari 2020 09:27]

Oh heerlijk deze reactie, ik begon ook een aantal jaar geleden met het kijken naar Scott Manley.

Maar zijn video's zijn tegenwoordig helaas achterhaald, en ik merk dat ik om de zoveel tijd weer eens speel, alles vergeet, en opnieuw begin.
Dus ik heb moeite met opstarten altijd, en ik vind (tenminste ik) geen goede YTber meer voor up-to-date tutorials.
Haha precies dat, 1 keer in de zoveel tijd weer aanslingeren en jezelf opvreten omdat je de eerste 2 keer niet eens een fatsoenlijke launch krijgt.
Laatst kreeg ik het idee om een rechthoek te lanceren zodat ik allemaal verschillende service bays, fuel en andere modules kon koppelen. Na iets van 20x (de aerodynamica van een rechthoek op een neus van een raket werkt niet echt) eindelijk gelukt en daarna niet meer de moeite genomen om de rest te lanceren en koppelen, was al een prestatie op zich. 8-)

Er is trouwens een mod voor multiplayer, werkte opzich redelijk, als je een VPS of extra pc hebt kun je daar KSP met de mod op draaien zodat je met vrienden kan spelen.

De vliegtuigen in het spel zijn nog nooit opgestegen bij mij 8)7

[Reactie gewijzigd door ViperXL op 21 februari 2020 10:26]

#NoFlyZone

Precies hetzelfde met vliegtuigen als jou :P 8)7 .

Ik moet toch nog eens proberen iets in orbit te laten cirkelen, en dan iets erachteraan sturen voor koppelen. Dat is me dus nog nooit gelukt, daarnaast lukt de scenario me ook niet om een of andere vage reden.
Ja echt #NoFlyZone :+ zelfs kleine trusters enzo geprobeerd but no way

Ik heb het geleerd door video's van Manley en anderen, maar vooral omdat ik vaak MechJeb (soort autopilot) mod gebruikte, door dit aantal maal te gebruiken kun je alle data en stuurkunsten zien en van leren.
Heeft mij erg geholpen.
MechJeb ken ik, gebruik(te) ik zelf voor DeltaV te zien en calculeren (niet dat het veel hielp, maar toch).
Hoe kunnen de tutorials outdated zijn? De basisprincipes zijn hetzelfde. Hooguit de UI is wat verandert.
Om een paar voorbeelden te noemen: De aerodynamica en daarmee samenhangend (re-entry) heating zijn wel fors veranderd over de jaren, volgens mij met de eerste grote stap in versie 1.2.
Matt Lowne maakt erg goede en vermakelijke KSP video's waaronder soms losse tutorials. Quill18 heeft 2 jaar geleden nog een volle serie gedaan, hij is ook goed. Niks recenters helaas Zelf die van Marcus House gevolgd maar die is inmiddels ook erg oud zie ik, maar vond hem ook erg goed uitleggen. Hopelijk springt een van die 3 eens op een nieuwe tutorial want Scott heeft wel eens gezegd dat hij een beetje klaar is met KSP1.
Matt Lowne heeft ook goede tutorial videos tussendoor. Verder zijn er ook de subreddits /r/KerbalAcademy en /r/KerbalSpaceProgram met bizar vriendelijke en behulpzame bezoekers. Als je vragen hebt kun je me ook dm-en tenzij het over vliegtuigen gaat |:(
_/-\o_ _/-\o_

Vliegtuigen zal ik zelf wel uitzoeken ookal zal ik tegen een muur aanlopen |:(

Maarreh, ik moet de tijd hebben om weer te beginnen, als dan dm ik je wel eens :P
Leuk die mods, maar het moet vanilla ook goed speelbaar zijn toch? Daarom krijgen we een deel 2, kunnen ze dat beter regelen ;)
Vanilla KSP is is erg arcade.
Als je eenmaal een grip hebt op de mechanics en een fundamentele basis van 'rocketscience' hebt/geleerd dan is het niet enorm uitdagend meer.

Je moet voor de grap eens Real Solar System gebruiken.. en dán eens kijken of je iets in orbit weet te krijgen. In KSP vanilla zijn dingen als space-planes mogelijk en traploze raketten ed.... in zoiets als Real Solar System (met wat meer natuurgetrouwe planeten, zwaartekracht ed) is dat praktisch onmogelijk...
Het is mij iig nog nooit gelukt om een stageless raket/spaceplane in orbit te krijgen in RSS.

Zie het als lego.. een 'set' kopen en bouwen is leuk.. maar de kracht van lego zit hem juist in het feit dat je zélf je creativiteit er op los kunt laten. KSP vanilla, dankzij die 'arcade' aspecten, staat je wat vrijheid toe m.b.t. voertuigontwerpen, maar het zijn mods die je meer vrijheid geven om precies dat te doen wat jij graag zou willen doen op dezelfde manier als dat het uitgeven van nieuwe verschillende soorten lego stenen alleen maar meer mogelijkheden creëert.
Dat was inderdaad een ding. Om een beetje goede reizen in het begin te kunnen was het heeel veel trial and error. Of onderzoek doen doormiddel van videos van anderen bijvoorbeeld.

De uitdaging bleef er hierdoor wel heel lang in zitten waardoor ik persoonlijk ook lang plezier heb gehad van het spel!

[Reactie gewijzigd door NyceNL op 21 februari 2020 09:17]

Is in mijn optiek ook wel het doel van het spel. Trial and error totdat je begrijpt wat er gebeurt. Daarna is het piece of cake.
Als het vooraf uitgekauwd wordt en je bij de hand wordt genomen ligt het diepere begrijpen van de wetenschap rondom orbital mechanics veel verder weg.
DeltaV, Thrust-to-weight, ISP, Oberth effect, Hohman transfer, patched conics, etc.
Allemaal zaken die ik geleerd heb door het spel te spelen en ze nu beter begrijp.

Het is geen game waarbij je zonder kennis met betrekking tot natuurkunde en enige affiniteit met rocket science zo even in kan stappen.
Nouja, kan wel, om gewoon veel lol te hebben en een hoop explosies te veroorzaken!

Niet voor niets wordt deze "game" ook gebruikt op educatieve instanties.
zonder kennis van zaken werkt goed; er is wel veel vuurwerk.

Om het goed voor te bereiden met rekenen aan dV is mij vaak teveel. De mun is ook bereikbaar zonder... bemand terugkomen wordt dan wel een uitdaging.
Bemande vluchten naar de Mun zijn dan nog redelijk eenvoudig. Probeer het eens naar Laythe!
Ik ben op de ps4 nieteens door de tutorial gekomen :P

Had het was meer casual verwacht.
Voor wat er mogelijk is denk ik dat KSP 1 idd wel afgerond is, maar als je er kritisch naar kijkt zijn er zoveel verbeteringen nog mogelijk; graphics / performance, UI, leercurve, campaign, diversiteit in missies, etc. Mods voegen veel toe, bijvoorbeeld beheer van zuurstof / voedsel, maar het blijft (IMO) allemaal wat ongepolijst aanvoelen. Ik ben wel blij met de laatste serie updates die o.a. graphics en performance verbeteringen toevoegen.
Dat ongepolijste zorgde wel voor de laagdrempeligheid voor veel spelers!
Het ging om de gameplay, en het gebruik van mods voor en door spelers.

Ik denk als je puur naar de mogelijkheden kijkt, is er veel te leren van KSP. Over het heelal en de mechaniek van ruimte(reizen).
Dat velen er maar op los bouwen, en die lancering nog 20x overdoen, of er na een meerdaagse ruimtereis achter komen dat je iets cruciaals vergeten bent, maakt het alleen maar nog lachwekkender.
Dat het op een gegeven ogenblik met 2 fps gaat, is te danken aan de optimalisatie voor één core. Over laagdrempeligheid gesproken. Ik zag in het verleden vaak voorbij komen op het KSP-FBB pagina: "Hey guys, bought a new PC just for KSP. Got a 9900K and two GTX2080 ti OC!, but the game still runs laggy"
lolz
Dat het op een gegeven ogenblik met 2 fps gaat, is te danken aan de optimalisatie voor één core.
Laatste keer dat je KSP speelde was voor 1.8 dus? :) Performance is echt aanzienlijk verbeterd.
Interstellaire reizen, multiplayer, om maar wat te noemen. Staat ook wel in het artikel trouwens.
Oke, ben wel beneiuwd hoe multiplayer zou gaan, i.v.m. game speed etc!

Ik ga maar even dat artikel induiken!
Gaaf spel waar ik veel uren lol aan heb gehad. Hier een linkje met wat er ondertussen bekend is over nieuwe dingen in KSP: https://www.reddit.com/r/...hing_we_know_about_ksp_2/
KSP 2 is in eerste instantie tijdens de Game awards aangekondigd dacht ik, direct met een mooi trailer.

Was leuk om de gezichten van streamers zoals Giantwaffle bijvoorbeeld te zien die ksp wel eens spelen. Omdat er geen leak over was geweest was het daadwerkelijk een verrassing.
Ik heb de ontwikkelingen rondom KSP2 even helemaal niet meer gevolgd. Ik wist helemaal niet dat squad het uberhaupt had verkocht aan Take Two.

Ik zie intussen dat dat alweer bijna 3 jaar geleden was.
~ Kruipt onder steen vandaan :+
Harvester (Lead Dev KSP) is alweer aan een nieuwe game begonnen

https://store.steampowere...a_Model_Flight_Simulator/

Je ziet duidelijk de KSP invloeden hierin ook, alleen het is na KSP een beetje "meh" moet ik zeggen.
Vond het al een verwarrende titel, ik dacht dat de game al in ontwikkeling was. Maar dat blijkt dus ook. Vind het altijd maar een twijfelachtige zaak wanneer er dergelijke overnamen/wijzigingen tijdens de ontwikkeling ontstaan, zijn een paar games waar dit in absoluut slechte eindproducten is geëindigd.
Toch een beetje twijfel bij het feit dat take two interactive published met een intern team. De eerste was super, ik hoop dat deze zijn indie charme blijft bewaren...
Iemand enig idee hoe ze het time-acceleration probleem* oplossen in multiplayer KS2?

(*de tijd versnellen om niet lang te hoeven wachten tot er wat gebeurt, maar dat versnelt het dan ook voor je medespeler die ergens anders actief bezig is)
Daar zal Rockstar vast mee bezig zijn, echter is er een nieuwe studio opgezet voor KSP2. Dus weet niet zo goed wat Rockstar er mee te maken heeft?
Take-Two Interactive is het moederbedrijf van Rockstar, maar verder slaat zijn opmerking natuurlijk nergens op. Take-Two heeft meer dan 5000 werknemers en kan zonder probleem meerdere games tegelijkertijd ontwikkelen.
Ik zal het aan ze door geven. Ze gaan blij zijn met je tip :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True