Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Detroit: Become Human-ontwikkelaar wordt zelfstandig en gaat games zelf uitgeven

Ontwikkelaar Quantic Dream wordt zelfstandig. De 23 jaar oude studio zegt dat te kunnen doen door recente successen als Detroit: Become Human. De studio wil zijn games zelf gaan uitgeven en zegt dat te doen om zijn vrijheid en onafhankelijkheid te kunnen bewaren.

In een blog schrijft Quantic Dream dat de afgelopen twee jaar zeer succesvol zijn geweest, met name door Detroit: Become Human. Daardoor verkeert de studio na 23 jaar voor het eerst in een positie om zijn games zelf te gaan uitgeven.

Quantic Dream was lange tijd nauw verbonden aan Sony. De games die de studio de afgelopen jaren maakte, kwamen aanvankelijk alleen voor PlayStation-consoles uit. Vorig jaar stopte Quantic Dream al met het maken van exclusives; dat werd mogelijk gemaakt door een investering van het Chinese NetEase.

In de nieuwe aankondiging noemt Quantic Dream niets over de eerdere investering van NetEase. Dat Chinese bedrijf heeft een minderheidsaandeel en het is niet bekend of daar verandering in komt. Toen die investering begin vorig jaar werd aangekondigd, zei Quantic Dream wel dat de studio onafhankelijk bleef.

De ontwikkelaar omschrijft de stap als een transformatie. De studio zegt de stap te nemen om daarmee zijn vrijheid en onafhankelijkheid te bewaren, om zo te kunnen blijven werken aan 'innovatieve en ambitieuze projecten'.

Quantic Dream heeft vorig jaar zijn games Heavy Rain, Beyond: Two Souls en Detroit: Become Human uitgebracht voor de pc. De games zijn verschenen in de Epic Games Store en zijn het eerste jaar alleen via die downloadwinkel te koop. Via welke winkels zijn Quantic Dreams zijn toekomstige games gaat aanbieden, is nog niet duidelijk.

Detroit: Become Human

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

14-02-2020 • 12:17

21 Linkedin

Reacties (21)

Wijzig sortering
Is er al bekend wat hun volgende game wordt?
Niets gerelateerd aan de games waar Sony de uitgever van is.
Want? Sony is alleen de uitgever, ze hebben niet de rechten op de spellen zelf voor zover ik weet.
Het waren allemaal SIE IP's. Zij hebben toestemming gegeven om het te laten uitgeven op de pc. Als Detroid of Heavy Rain naar de Xbox zou komen, dan is dat omdat Sony akkoord geeft.
Ik denk dat Sony hier een goede uitgever aan verliest betreft PS exclusives. Heavy Rain was een beetje de game waar je een PS3 voor kocht, samen met games van Fromsoft zoals Demon Souls en Dark Souls. Waar de laatste ook op PC en consoles verkrijgbaar is.
Op alleen Fromsoft games, Gran Turismo en Spiderman teren wordt wat lastiger.
God of war, last of us, Ratchet clank, uncharted...
Zoals God of War bestaan meer soort spellen, Uncharted ook (kijk naar Tombraider).
Fromsoft games zoals Bloodborne of de games zoals Heavy Rain hadden iets te bieden wat andere games niet hebben. Een unieke beleving.
De laatste God of War was dan wel weer uniek. welliswaar een soort mash-up van genres, maar WAT een goede game was dat. PS4 though...
Er zijn toch best nog wel wat andere uitgevers. Media Molecule maakt ook heel goede games
Heavy rain ben ik nu op de pc aan het spelen maar een game kan ik het niet noemen.
Het is een verhaal wat je doorloopt met wat behoorlijk slechte controlls die af en toe doen alsof je een keuze kan maken.

Echt een grote domper tot nu toe met 0 keuze vrijheid of wat dan ook. het is 1 van de meest lineaire dingen die ik afgelopen 5 jaar opgestart heb.
Is er al bekend wat hun volgende game wordt?
"Detroit: Become Independent"

:)
Ik zat eerder te denken aan:
"London: Become Independent"
#brexit :+
Persoonlijk vind ik dit geweldig nieuws. Ben in aanraking gekomen met deze developer dankzij de game Fahrenheit (toen bekend als Indigo Prophecy). Was voor die tijd een enorm indrukwekkende game, omdat je vaak het idee had dat je een film aan het kijken was. Veel andere developers hebben hier van af gekeken en soortgelijke games gemaakt. Toch was Fahrenheit vrij lineair te noemen. Werd je betreft verhaal toch 1 kant in geduwd.

Daar na kwam Heavy Rain, een game met enorm veel keuze vrijheid en meerdere eindes. Zelfs eindes waar je het idee kreeg dat je zelf in de huid zat van de bad guy... ipv de good guy. Je werd ook enorm vaak op het verkeerde been gezet in dit spel. Ook had je veel momenten die echt een spel speelde met emoties zoals angst en wanhoop. Ik geloof dat ze deze game ook naar PC gaan brengen (dacht ik gelezen te hebben).

Verder hebben ze Fahrenheit een remaster gegeven die voor weinig geld op Steam verkrijgbaar is. Zeker een aanrader als eerste stap om te mogen genieten van deze geweldige games.

Soortgelijke games door andere uitgevers zijn de Life is Strange serie. Wordt ook enorm goed ontvangen door gamers.
Ben in aanraking gekomen met deze developer dankzij de game Fahrenheit (toen bekend als Indigo Prophecy)

Het is bekend onder allebei de namen.
Indigo prophecy was in Amerika gebruikt, omdat de Fahrenheit naam te veel deed denken aan 9/11.

Op steam heb ik deze ook met de naam Indigo Prophecy. (remaster)
Hopelijk komt de Xbox nu ook in beeld. Had deze graag gezien op de Xbox
Slim, nou kunnen ze zonder gezeik uitgeven op meerdere platformen en een groter publiek bereiken. Minder exclusiviteit kan ik alleen maar toejuichen!
Normaal ben ik niet van de remakes, maar als dit de weg vrij maakt voor een nieuwe versie van The Nomad Soul of een goed vervolg er op dan "Yes please!"
Ik vond Nomad Soul het minst (ondanks David Bowie) maar het is mijn stijl ook niet echt. Heb 'm nog wel voor de Dreamcast.

Voor mij was Heavy Rain (na Fahrenheit) echt dé topper. Het sfeertje, de muziek, het realistische scenario; heerlijk. Vol plot holes maar daar keek ik (blijkbaar) doorheen. Hoop dat QD nog veel meer van dit soort spellen uitbrengt.
Oh absoluut, de andere games waren beter, maar ik heb een warm plekje voor The Nomad Soul omdat het zo'n overambitieus project was dat zijn tijd veel verder vooruit wilde zijn dan destijds mogelijk was. Grote open dynamische wereld in 3D met een hele complexe structuur als verhaal. Het kon eigenlijk allemaal technisch nog net niet in die tijd, maar het zat vol met briljante ideeën die in de latere games pas echt goed tot hun recht kwamen. Ik zou daarom graag een nieuwe versie van TNS zien, omdat het nu allemaal wel kan.
Ik hoop dat ze dan bij hun volgende titel een keer van die vervelende quick time events afstappen. Ik heb detroit laatst nog gespeeld. En ik de graphics en facial capturing zijn bijna ongeëvenaard.
Maar de quick time events zijn gewoon super irritant: "moet nu driehoekje drukken binnen 2 seconden om iemand te slaan terwijl ik net sloeg met het vierkantje of door de controller naar links/rechts te bewegen "wat meestal niet goed werkt"

https://www.youtube.com/watch?v=SLGaVdLis0E
https://www.youtube.com/watch?v=GwVERl0OYjc

[Reactie gewijzigd door mac5er op 14 februari 2020 16:55]

Ik heb geen (minderheid)aandeel, maar als ik dat had dan sloeg ik met mijn vuisten op tafel...en zou roepen...

Remake Omikron: the nomad soul...Now!!!
;)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True