Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Overwatch komt op 15 oktober uit voor Nintendo Switch

Overwatch komt naar de Switch. De competitieve multiplayershooter wordt op 15 oktober uitgebracht voor de Nintendo-console. De Switch-versie krijgt bewegingsbediening voor de abilities van een aantal Heroes. Er is geen cross-play met andere platformen.

Als Overwatch uitkomt voor Switch kunnen spelers het alleen opnemen tegen spelers die de game ook op een Switch spelen. Ook kunnen spelers hun progressie die ze in de game hebben gemaakt op andere platforms niet meenemen.

Blizzard sluit de komst van cross-play op een later moment niet uit. Tegen Engadget zegt de ontwikkelaar dat het de potentie van cross-play inziet, maar dat er veel werk is te verrichten zowel aan de game zelf als aan de platforms waarop het spel draait, om te bepalen of cross-play zin heeft voor de Switch-versie van Overwatch. Blizzard zegt 'in de gaten te houden' hoe cross-play zich als fenomeen ontwikkelt.

De Switch-versie van Overwatch kost 40 euro. Het gaat om de Legendary Edition die eerder al uitkwam voor andere consoles en pc. Overwatch is al ruim drie jaar op de markt voor de PlayStation 4, de Xbox One en pc. Het spel krijgt geregeld vernieuwingen.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

05-09-2019 • 07:33

36 Linkedin Google+

Reacties (36)

Wijzig sortering
Leeft Overwatch nou nog een beetje?

Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ik ben nooit echt blijven hangen. Wat maakt dit spel nou zo populair? Ik ben best bereid het nog een kans te geven.
Bij mij heeft het spel Titan Fall van de troon gestoten. Blijf het een super leuk spel vinden.
Speel zelf eigenlijk alleen maar Mystery Heroes onder Arcade.
Probeer regelmatig wel een potje of meer tussendoor te sneaken.
De laatste twee dagen enorm gelachen tijdens het spelen. Dit had ik met TF1 ook altijd.

Mijn vrouw zat hier iig al op te wachten. Ikzelf dan weer niet. Ben toch een muis en tobo speler.
We kunnen dus niet samen spelen. Wellicht dat ik het voor erbij nog wel eens aanschaf voor de Switch om met haar te spelen, maar ik raak gewoon gefrustreerd met shooters en controllers.
Je hebt wel motion aim op de switch voor Overwatch. Dat vind ik in Splatoon 2 erg fijn werken. Ik hou ook niet van shooters op consoles maar met motion aim vind ik 't een stuk leuker. Hoewel, je bent nog steeds minder precies dan PC dat kost even wat tijd om los te laten, maar gaat wel.
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Hou hem zeker wel in mijn achterhoofd, maar heb al zoveel swag op de pc. :P
Het leeft nog zeker! Het gaan inderdaad wel mee met wat BitJager zegt.. Je ziet het een beetje schommelen.. Nieuwe heroe of seizoen.. Gelijk 4x zoveel mensen online.. dan kakt het weer in.. Maar Overwatch potjes zijn lekker kort (10-20) min en altijd tussendoor leuk. Sommige spellen duren nou eenmaal te lang en raak je snel op uitgekeken. Overwatch is altijd een 2e game voor mij, naast een maingame. Ookal speel ik eigenlijk zelf alleen maar competitive, de andere modi vind ik saai:).

[Reactie gewijzigd door Clarissa op 5 september 2019 08:25]

Op zich is het wel een erg fijn game maar anderzijds was dat de periode kort voor Fortnite en ik denk dat vooral Fortnite zeker op console een enorme impact heeft gehad op de playerbase van OverWatch. Je kan maar zoveel multiplayer games tegelijkertijd spelen... . Niet?
Spel leeft zeer zeker, en er wordt continue verbeterd !

Ze hebben pas role queues in het leven geroepen. Wat ik persoonlijk erg fijn vind.
Ik ben namelijk geen DPS persoon, maar vind tanken en healen erg leuk binnen OW.

Vaak updates, game wordt netjes onderhouden.
https://playoverwatch.com/en-us/news/patch-notes/pc (patch notes)

Trol en toxic gehalte hebben ze naar mijn mening bijna helemaal weg genomen.
In het begin was dit echt een ramp.
Jammer dat Blizzard hier niet dezelfde strategie volgt als Epic. Crossplay zou me dunkt zeker het Overwatch console universum veel deugd doen. Ik ben ook benieuwd naar de performance en de concessies die ze hebben moeten maken om dit game performant te krijgen op de Switch. Anderzijds sowieso een mooie toevoeging voor de Switch wel jammer dat Blizzard hier de hoofdprijs voor vraagt maar dat was na de Diablo III launch wel te verwachten. Dat was ook volle pot op de Switch.
Normaal zijn games 60 euro toch?
Game is 3 jaar oud... . Ik ben me tenvolle bewust dat een conversie tijd en energie kost maar anderzijds heeft Blizz zijn R&D er al dubbel en dik uit.
Veelvoorkomende fallacy: de kostprijs van een prouduct heeft niets te maken met de vraagprijs van een product.

De vraagprijs is puur gebaseerd op wat mensen bereid zijn voor een product te betalen. De enige factor die de kostprijs hierin heeft is het bepalen van de marge: deze moet hoog genoeg zijn om het product haalbaar te maken.
Ik kan alleen maar zeggen dat je gelijk hebt maar ik denk dat als ze OverWatch aan de helft van de prijs zouden lanceren dat dit in the end me dunkt tot een grotere playerbase zou leiden dan met de nu vooropgestelde prijs. Ik kan me niet van die indruk ontdoen dat strategisch 20 euro veel beter zou zijn dan 40.
Op de Switch? Mooi niet.
Alle remakes vragen gewoon volle mep (ongeacht hoe oud de game was). En gaan vervolgens amper in prijs omlaag.

Skyrim voor Switch kost nu ook gewoon nog 55eu, ondanks toen het spel uitkwam al 7 jaar oud was, en de release op Switch nu ook bijna 2 jaar oud is. Alle release titels zitten ook nog steeds rond die prijs.

Leeftijd van de game heeft dus (zeer zeker op Switch) vrij weinig met de prijs te maken.

Dat het strategisch wellicht slimmer is de game maar 20eu te laten kosten, staat daar dus los van. De game moet voor consoles nu ook nog steeds zo'n 30 a 40 kosten, dus daar gaat de Switch versie nooit onder zitten.
Toch is de Overwatch league nog steeds heel erg groot, 100K + viewers op Twitch zijn niet ongewoon. En erg zijn weer meer teams bijgekomen. Ik heb zelf 5 seizoenen in duo competitive gespeeld en ben daarna afgehaakt. Misschien pak ik het na een tijdje weer op, maar je hebt een paar vrienden nodig, rond dezelfde SR, waar je regelmatig mee kan spelen. Als je vrienden afhaken of wat anders spelen dan is het solo gewon geen leuke game.
Ben erg benieuwd naar de fps performance en hoe het er uit gaan zien. Verwacht er niet veel van eerlijk gezegd.
Verder TOP spel wat ik nog steeds met veel plezier speel
Heb Overwatch nooit echt kunnen waarderen. Easy to learn, hard to master. Mijn voorkeur gaat uit naar een hogere moeilijkheidsgraad. Heeft in mijn optiek meer diepgang. Ook vind ik het real-time veranderen van heroes ronduit irritant, het zorgt er voor dat spelers de hele tijd moeten 'counterpicken'. Daarbij zijn veel maps niet geschikt voor sommige heroes. Mcree spelen op een map met veel obstructies maakt het personage bij voorbaat al minder bruikbaar.

[Reactie gewijzigd door Neallord op 5 september 2019 12:55]

Waarom altijd die ''fake gameplay'' beelden met een switch render er rond als ze iets laten zien wat naar Switch komt ?
Laat toch gewoon actual gameplay zien.
Leuk dat ie voor de switch komt, jammer van de prijs :/
Ik snap echt geen ene reet van want je nou probeert te zeggen...

"Meesterafval die je spelen proberen te gooien, maar dan met bewegingsbediening. Gelukkig geen last van bionisch (?)."
OW zal wel voor Overwatch staan. Geshikt is geschikt? que zal wel queue zijn, zoiets als wachtrij..
Comp, bedoel je daar mee "computer" of "competatief"? Kan allebei verschrikkelijk zijn als mensen zo spelen in de trein.

Werkelijk onsamenhangende kreten...
In overwatch speel je met z'n 6n... En soms kun je dan meeliften op de skills van andere. Wat hij probeert te zeggen is dat hij dus heel lang is meegelift op het talent van zijn teammates. Hij kwam dus boven zijn niveau uit en wordt dan met betere mensen gematched. Vervolgens valt hij door de mand, omdat hij zelf niet zo goed is en op dat niveau thuis hoort, en dan gaat hij mensen van een hoger niveau de schuld geven. Deze spelen vaak ook mee op een lager niveau onder een 2e account. Ikzelf doe dat ook weleens om met mijn collega's te spelen die wat minder goed zijn.
@Leeghoofd21 @Astie Ik hoopte dat de meme wat bekender was. ik zal het uitleggen.

In top 500/gm games. Is het verscheel tussen ranks ongeloofelijk groot. Het verscheel tussen 4000 sr en 4200 sr is bijna net zo groot als het verscheel tussen silver en plat players. Als je dan een master player in je team krijgt is het in veel gevallen gg. En ik kan je zeggen dat de fustrstie daarom heel erg groot is op die ranks. Plus je zit met de well know throwers op top 500 die vaste klanten zijn van boostservices. Orisa's die niet pullen op top 500 kunnen nooit legit top 500 hebben gehaald.

Niet dat ik overgens op die ranks zit. Het is gewoon een meme.

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 5 september 2019 08:53]

Grappig daar mijn rank 4000-4280 is :) Het verschil is niet even groot, want je verliest alsnog +-25 SR als je verliest. Ook is de playerbase heel laag daar, want maar 0,1% speelt op dat niveau. Daarboven is niet voor niks top500 (waar ik zelf 2 seizoenen geleden in zat).
En in beiden teams komt het weleens voor dat er een GrandMaster tussen zit. Of andersom, als ik qeue doordeweeks in een middag kom ik zelf weleens op mijn main een Diamond tegen. Daar spelen we dan omheen.. Want het gemiddelde SR van de teams is altijd gelijk. En dat is het leuke van Overwatch. Het kan soms frusterend zijn, als je idd tegen een Widow speelt die er niet hoort. Die counter je dan.

Maar salty zijn en hem flamen werkt vaak averechts. Lief vragen en een grapje maken helpt vaak enorm.

Als ik met mijn collega's op iemand anders account speelt (ja dat mag gewoon) dan heeft Overwatch ook een hidden MMR systeem. De eerste potjes zijn idd heel erg makkelijk voor mij en winnen we easy, maar na een paar games heeft het systeem het door, dat ik opeens 70% accuracy heb, ipv 20%. Op dat moment worden we dan vaak ook gematched tegen betere tegenstanders of enemy's met ook iemand op gold/plat niveau met een lvl25 pro:)
SR is sowieso grote onzin en staat helemaal niet gelijk aan daadwerkelijke skill. Ik speelde vrijwel altijd solo queue en daarbij zat ik altijd net onder de master ranks want je kan gewoon gedropped worden in niet goed functionerende teams. Heb dat een paar keer achter elkaar en je kont gewoon lager in de rankings. Maar omdat ik vroeg begon (bij launch) begon ik toen nog niemand de game geweldig beheerste en eindige ik vrij hoog in het comp seizoen/ Deze score wordt altijd als baseline gebruikt voor de nieuwe quali rounds. Dus je blijft uiteindelijk toch wel in de hogere tier hangen dankzij dit en betere matching met ervaren spelers. Overwatch is erg slecht ogpezet dat de SR score team based is en als het qua team niet werk, zal je individueel ook niet goed scoren. Dus je kan voor eeuwig in de gare gold en plat tier zitten. Dat terwijl Overwatch qus gameplay mechanics enorm laagdrempelig is.

[Reactie gewijzigd door ZeroNine op 5 september 2019 10:22]

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Veel vrienden van mij spelen Overwatch en zijn dan silver-plat en beweren dat het dan aan teammates ligt.. Als ik dan 2 daagjes op hun account speel dan ben ik minimaal diamond en meestal master... Vervolgens spelen zij weer onder dat acount en zijn ze binnen 2 weken weer terug op hun oorspronkelijke rank. Voorwaarde is natuurlijk wel dat ze actief spelen.

Ik heb dit truukje al minimaal 30x gedaan, daar ik het natuurlijk super leuk vind om op een lage rank te spelen en de "noobs" daar "af-te-slachten" :9~ 8)7

[Reactie gewijzigd door Clarissa op 5 september 2019 10:47]

Sorry maar ik geloof daar echt niks van. Tenzij alsnog een party vormt met een team en dan op die manier met een sterk team een character boost. De term ELO hell komt niet nergens vandaan.

Daarnaast heb ik 700+ uur in Overwatch en duizenden uren in een shooter als Quake 3, UT etc en de skillgap is extreem tussen die 2. In dat opzicht is Overwatch wel echt een casual shooter waarbij de focus meer op het rock-paper-scissor strategie aspect leunt dan pure FPS skills.
haha, ja die komen blijkbaar van mensen zoals jij.. Ik ben Ex Pro gamer, en met overwatch denk ik semi pro.. Sorry, maar als ik op plat gewoon widow of mcree pick en ik wipe elke ronde 2-4 mensen.. dan hoeven de overige spelers niks te doen.. Klinkt misschien cocky.. maar als je het spelletje snapt en je bent goed met een muis dan kom je gewoonaltijd minimaal master uit.

Dat je af en toe pech hebt en disconnects en 1 rank onder je eindigd.. ok dat snap ik wel. Maar al die plats die beweren dat ze niet in diamond komen en zij eigenlijk minimaal masters zijn.. Nee hoor komt er bij mij niet in. Meestal boost ik accounts trouwens met Roadhog als ik niet afhankelijk van teams wil zijn. Dan kan ik mezelf healen en flank ik, en pick ik gewoon de healers er makkelijk uit en win je......
Je kan dan 1934939359 uur in een spel hebben, maar als je gamegear niet goed is, of je coordinatie niet.. Dan zal je alsnog nooit bij de hoge ranks komen.. maar blame de rest dan ook niet. Het maakt tenslotte ook allemaal niet uit, als je maar plezier hebt :-)
Aan de ene kant blaas je zeer arrogant en hoog van de toren, aan de andere kant probeer je het te redden met dat het niet uitmaakt want het gaat om het plezier.

Ex pro gamer? kom maar op met de profile pages, stat links, gameplay videos etc. Iemand die streamed en 24/7 speelt is niet automatisch een pro gamer.

Daarnaast met de hitboxes in overwatch waarbij een Hanzo arrow uiteindelijk een onzichtbare boomstam is qua formaat en je letterlijk headshots kan maken door een meter ernaast te aimen terwijl de tegenstander net om een hoekje staat. Is het nou niet een shooter waarbij precisie aim key is. Dat zijn objectieve facts. Dus nogmaals Overwatch draait meer op team compositie dan pure skills aangezien de skill ceiling niet zo hoog is.

Tenzij je op consoles speelt met een XIM setup, dan kan je unfair gewoon hele team slopen omdat je godlike setup kan creeeren wat alleen andere serieuze spelers ook gebruiken. Oftewel de hogere tiers zijn eigenelijk spelers met een soort PC input emulatie en alles eronder gamepad gamers.

[Reactie gewijzigd door ZeroNine op 5 september 2019 11:51]

Ik denk dat we het beste eenkeertje samen kunnen spelen.En ja "ex pro gamer" met counter-strike.. TeamNL Clanbase etc etc..:) Linkjes en stats? bestaat het nog? Weet niet of gamelux telt:D

Stuur me je battletag, voeg ik je wel toe:) en "carry" ik je een rankje (of 2) hoger:). Altijd leuk

[Reactie gewijzigd door Clarissa op 5 september 2019 12:13]

Als counter strike speler weet je dan ook dat de skillgap fors hgoer is dan in Overwatch. In CS moet je aim letterlijk perfect zijn.

Bedoelde Overwatch stats etc. Speel op dit moment even geen Overwatch meer, mis een beetje het gevoel van het begin, minder heroes, meer vrijheid in team comps.
Met ex pro gamer bedoelde ik dus cs.. Met overwatch ben ik geen pro gamer.. meer semi pro. Heb wel tegen misfits gespeeld in het begin etc, maar zoals ik hier al vaker heb geschreven speel ik vaker met collega's en vrienden onder mn smurfjes:). 4k-4.2k is namelijk net onder top500.. en daarvan weer de top is pro :)

edit: ik stream niet, ben ik te oud voor ^^

[Reactie gewijzigd door Clarissa op 5 september 2019 12:55]

Ik ken het gevoel. Zelf heb ik ook wel eens een goldie in diamondgames. Je kan er vaak idd omheen spelen of hem influencen om een "makkelijkere" hero te spelen. (Junk ipv widow). Zeker een DPS gezien dps de makkelijkste rol is. Hoewel een gold tank (zeker een maintank) vaak wel een gg'tje is.

Maar goed de informamtie die ik krijg komt van screenshotjes van de GM discord en wat NL'se discords waar ik in zit waar ook top 500's inzitten.

Persoonlijk blijf ik liever diamond. Ik zou wel master mss GM kunnen worden als ik er heel veel tijd in steek. Maar het is me toch ietd te toxic op die rank. (Plus mijn heroes zijn niet meta atm).


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.