Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dell introduceert nieuwe Alienware Aurora-desktop en oledmonitor van 55 inch

Dell heeft een reeks nieuwe producten voor gamers aangekondigd die het onder andere uitbrengt onder zijn dochtermerk Alienware. Het bedrijf brengt de Alienware Aurora R9- en G5 5090-desktops uit en introduceert een 55"-monitor met oledpaneel.

Dell kondigt de producten aan ter gelegenheid van de gamescom, die deze week in Keulen plaatsvindt. De Aurora R9 heeft in afwijking van de rechte Aurora R8 een ovaal ontwerp. Gebruikers kunnen de behuizing toolless openen om bijvoorbeeld de videokaart te verwisselen. Een strook aan de voorkant en het logo aan de zijkant zijn met leds verlicht en de gebruiker kan zelf de kleuren instellen. De desktop-pc komt beschikbaar met onder andere de Core i7-9700K en i9-9900K van Intel, en de RTX 2080 van Nvidia, maar ook met de AMD Radeon RX 5700 en RX 5700 XT. Alienware gebruikt overgeklokt HyperX-ddr4 voor de systemen. Ook komen er instapmodellen met een Core i5 en GTX 1650, die in ieder geval in de VS onder de duizend dollar verkocht gaan worden.

Onder eigen naam brengt Dell het G5-desktopsysteem uit. Dit is een wat minder opvallende gamecomputer die bijvoorbeeld ook geen waterkoeling of overgeklokte processor ondersteunt, maar die optioneel met blauwe verlichting en een raamwerk aan de zijkant is uitgerust. Volgens Dell is er eenvoudige toegang tot de hardware om wijzigingen aan te kunnen brengen. In zijn meest uitgebreide configuratie krijgt de computer een Core i9-9900K, GeForce RTX 2080 en 64GB ram, maar er komen veel configuratiemogelijkheden. In goedkopere uitvoeringen krijgt de G5 bijvoorbeeld een Core i3-9100 en een GTX 1660 TI of Radeon 560X.

Dell maakt verder de begin dit jaar aangekondigde oledmonitor met 55"-scherm over een maand beschikbaar. De Alienware 55 biedt naast de resolutie van 3840x2160 pixels een verversingssnelheid van 120Hz en een maximale helderheid van 400cd/m². Wat aansluitingen betreft zijn vier hdmi 2.0- en een displayport 1.4-interface aanwezig, evenals een usb gen1-hub, 3,5mm-audio en s/pdif. De monitor heeft twee 14W-speakers en leds aan de achterkant. Dell start de verkoop in de VS op 30 september voor een prijs van 4000 dollar. Wat de Europese verschijningsdatum en prijs worden, is nog niet bekend.

Daarnaast verschijnen de Alienware AW510K en AW310K, twee mechanische toetsenborden. De AW510K heeft low-profile Cherry MX-schakelaars en rgb-verlichting die per toets is in te stellen. Het toetsenbord komt in het wit en zwart op de Amerikaanse markt voor 160 dollar. De AW310K van 100 dollar is een eenvoudigere variant met witte verlichting en Cherry MX Red-schakelaars. Details over een Europese introductie zijn er opnieuw nog niet.

Ten slotte zijn er drie nieuwe muizen: de AW310M, AW510M en AW610M. De AW310M is een draadloze muis die het met zijn enkele AA-batterij driehonderd uur zou volhouden. Er zijn zes programmeerbare knoppen en de sensor biedt een gevoeligheid van 12.000dpi. De prijs is 63 dollar. De AW510M is een muis met draad, tien programmeerbare knoppen en een sensor van 16.000dpi. De prijs van dit model is 75 dollar. De AW610M functioneert zowel met draad als draadloos. In dat laatste geval is de accuduur 350 uur dankzij de aanwezigheid van een lithium-ionaccu. Deze muis biedt rgb-verlichting, zeven programmeerbare knoppen en een 16.000dpi-sensor voor 100 dollar.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

20-08-2019 • 11:41

91 Linkedin Google+

Reacties (91)

Wijzig sortering
Het artikel mist wat betreft de monitor nou wel de meest cruciale informatie:
1. Hij krijgt Freesync non-HDR
2. Hij heeft óók geen DisplayHDR400trueblack certificering
3. Hij heeft uberhaubt niet eens HDR10 of Dolby certificering.
Waarom kunnen pc monitoren geen HDR ervaring bieden zoals TV's dat wel kunnen? TV's (vooral LCD's) gaan richting de 2000 nits, terwijl PC monitoren te koop lopen met HDR400... 400 nits is niet echt HDR peak brightness te noemen.

Is de techniek van PC monitoren zo wezenlijk anders dan bij TV? Of speelt hier ook mee dat latencies van pc monitoren super laag moeten zijn waardoor dit ten koste gaat van echt goede HDR weergave?

[Reactie gewijzigd door Hulleman op 20 augustus 2019 15:56]

Dat is inherent aan OLED, niet monitoren, de nieuwe Samsung QLED monitor is wel gewoon 1500Nits.
Speciaal voor OLED is dan ook de 400trueblack certificering in het leven geroepen, omdat zwart bij OLED ook gewoon 0nits is (uit), en dan 400nits wél een HDR ervaring kan geven (mits in een genoeg verduisterde ruimte).
Je hebt daarboven ook nog de 500trueblack certificering.

[Reactie gewijzigd door zion op 20 augustus 2019 16:24]

Oké, maar mijn LG OLED C7 kan wel 700 nits halen, dan is 400 of 500 een beetje karig.
De LG OLED C8 kan ook 800 nits. Maar vast een duurder paneel.
Waarschijnlijk juist hetzelfde paneel...
Is het niet zo dat je veel minder sterk licht nodig hebt als je dicht op het scherm zit, dus ook voor HDR? Ik weet in elk geval dat ik mijn monitoren altijd ver onder de maximale lichtsterkte instel.
Geen idee, kan het idd mee te maken hebben. Het is iig een opvallend verschil
Dell €4000
LG C9 €1600 + 4x HDMI 2.1

Wat een grap dat scherm 8)7
Pfoe ben gelukkig niet de enige die dat dacht. Helaas blijven de 2.1 Gpu's uit
Ja belachelijk he. Ik snap dat ook niet. PC's horen de laatste technologie te hebben. En al helemaal als je minstens 500 euro voor een videokaart moet neerleggen. Ik vermoed dat het een grap van Nvidia was om gsync te kunnen verkopen. Maar waarom AMD het dan ook niet ondersteunt... Geen idee.
Een monitor van 55" kan je niet echt meer een monitor noemen. Hij heeft dan wel geen tuner of smart functies, maar wie gebruikt nou zo'n ding op een bureau? Ik snap dat Dell graag OLED panelen wil gaan verkopen, maar om nou een OLED TV uit te kleden en hem als 'monitor' te verkopen is een beetje vreemde zet.

Het zou fijn zijn als LG of Samsung eindelijk 24-27" OLED panelen gaat maken. Ik snap niet zo goed waarom dat zo lang duurt. Gelukkig zijn der onderhand wel 15" laptop panelen te koop onderhand.
Natuurlijk is het een monitor. Er zit geen tuner in. Einde discussie.
^^^ Zo enorm dit. Alsof afmeting er ook maar iets mee te maken heeft 8)7. Het appartement waar ik verbleef op vakantie had ook een piepklein TV'tje van zo'n 20". Gaan we dat dan ook een monitor noemen?

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 20 augustus 2019 12:02]

Nou ja, technisch heb je gelijk, in de praktijk niet echt. In de volksmond is afmeting wel degelijk bepalend om het woord "TV" of "monitor" te noemen.

Als ik achter een bureau zit met daarop een 27" scherm. En dat scherm bevat een tuner, dan is het volgens jou een TV. Vrijwel iedereen zal het gewoon een monitor noemen. Vanwege de context waarin het gebruikt wordt, en ook de afmeting.

Als ik op de bank zit en kijk naar een 55" scherm, welke geen tuner heeft, zul jij dat een monitor noemen. Vrijwel iedereen zal het gewoon een TV noemen. Wederom op basis van omvang en gebruik.
Ik kan wel meegaan in je redenatie, maar hij is hier niet helemaal van toepassing. Er wordt een 55" monitor aangekondigd en iedereen roept meteen "TV" zonder het in een context te zien, puur en alleen op basis van de grootte. Maar volgens jou zou hij op een bureau aan een PC gewoon een monitor moeten zijn.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 20 augustus 2019 12:49]

Ik vind het wel een beetje een vreemd produkt van Dell. Hij is duidelijk te groot als kantoor monitor bij normaal gebruik dus lijkt het een game "monitor" die je op grote afstand gebruikt.

Dat lijkt me al een erg kleine markt. PC gamen op een monitor van 4000 euro op grote afstand. Ik vind het logisch dat mensen dan vragen waarom je niet gewoon een 4K OLED TV koopt met lage input lag. Die heeft vergelijkbare prestaties en is tevens ook een echte TV.

Het antwoord lijkt te zijn 120Hz. Wat dus betekent mensen die 4K op 120Hz kunnen aansturen. Volgens mij vereist dat ongeveer 2 x een 2080TI?

Deze monitor lijkt dus exclusief gemaakt voor die use case: zo'n 8-10K euro aan PC apparatuur om vervolgens op grote afstand te gamen.

Zelfs wanneer je stelt dat er echt wel een groep is die dat wil betalen, is de propositie nog steeds vreemd. 120Hz suggereert competitive gaming. Deze groep mensen heeft doorgaans meer baat bij 240Hz op een non-OLED dan specifiek deze vreemde combinatie.

Maar goed, je hebt overal mensen voor. Ik blijf het een uiterst vreemd produkt vinden.
De monitor is 120hz omdat de LG panelen die hier in gebruikt worden 120hz zijn. Dit is dus geen meerwaarde boven een 55" C9 die je voor minder dan de helft kan kopen.

Ook vind ik het een beetje een miskleun dat je de monitor niet strak tegen de muur kan hangen omdat ze er zo nodig speakers in moesten verwerken.

Wat je dan verder koopt voor die €4000 is me aan de hand van dit artikel erg onduidelijk.
Wij hebben meerdere 55" Dell monitors (in ons geval 1080p lcd) op ons kantoor. O.a. direct bij ons development-team om statistieken over de prestaties van de websites op te tonen en een in de naastgelegen vergaderruimte.

Dit soort grote schermen zijn uiteraard wel meer bedoeld voor presentatiedoeleinden dan voor regulier desktop-gebruik (en ja, dat kan je vast ook met een reguliere tv oplossen).

Of deze specifieke monitor meerwaarde biedt kan ik overigens niet beoordelen. Hoewel de prijsverschillen tussen de adviesprijs van deze Dell met de genoemde LG-schermen natuurlijk niet helemaal juist zijn; want daar wordt de actuele verkoopprijs gepakt.

[Reactie gewijzigd door ACM op 21 augustus 2019 21:43]

Ik begrijp die use case, maar voor dashboards is het vooral belangrijk dat het groot is, de beeldkwaliteit is niet super belangrijk. Dus waarom zou je voor dat doel-eind specifiek OLED en 120Hz willen? Niet echt een use case die past, lijkt me, tenzij je geld teveel hebt.
Eens hoor, deze OLED-variant is wel een hoop geld. 4k kan nuttig zijn, maar waarschijnlijk is ook daar LCD meestal goed genoeg. En als het per se OLED moet, dan is het vast wel interessant om een reguliere tv ervoor in te zetten (tenzij je flinke korting bij Dell krijgt).
Volgens mijheb je dan een 27" TV-monitor op je bureau staan
Niet als er een tuner in zit ;-)
Met de Ziggo NextBox kan je hem alsnog als tv gebruiken. Met die extensie-boxen is een tuner in de tv eigenlijk overbodig geworden. Zo'n monitor, eventueel met een soundbar is dan eigenlijk best een leuk alternatief.
Tenzij deze door kleinere oplages dan televisies een stuk duurder zijn natuurlijk.
Maar feit blijft dat het apparaat van Dell een monitor is.
Als ik er een console met dubbelzijdig tape op de achterkant vast plak wordt het niet ineens een handheld ;-)
Dat word lachen in de trein dan.
Ja, kon wel eens een uitdaging worden.
Ik beweer toch niet dat het dan een tv wordt, maar dat de monitor samen met zo'n extensie-box als tv te gebruiken is. Wat je er ook mee doet, een monitor blijft een monitor.
Er zitten meer verschillen tussen monitoren/TVs. Andere chroma subsampling: Accurater op een monitor, minder accuraat op een TV, dit komt bandbreedte ten goede. De lagere kwaliteit valt op 3 meter afstand op een 55" TV niet echt op. Een monitor op armlengte ziet er met dezelfde settings niet uit.

En in bijna alle TVs zitten speakers en een optical out, in veel monitors niet, of ze zijn enorm ruk.
Andere chroma subsampling:
Nope!

TV's met HDMI 2.0 ondersteunen 60Hz 8bit 4:4:4 chroma!

Het verschil zit'm (afhankelijk van de monitor) in de maximale framerate en kleurdiepte
Bij de monitoren kan dat oplopen tot 120Hz resp. 16bit 4:4:4 chroma
Accurater op een monitor, minder accuraat op een TV
Voor drukwerk maar voor video is het verschil erg klein, kijk maar eens naar de Panasonic GZ2000 die doet niet onder voor de Sony BVM-X300

Maar er staat het nodige te gebeuren op monitor front.... dual layer LCD!
1000 nits fullscreen brightess en 1000000:1 native contrast

Sony BVM-HX310: The First LCD I've Reviewed That Can Rival OLED!

Interessant is dat Apple's XDR monitor ook gebruik maakt van een dual layer LCD maar (zelfs met de stand) voor een fractie van de prijs van de Sony BVM-X300
TV's met HDMI 2.0 ondersteunen 60Hz 8bit 4:4:4 chroma!
Goed, nog een leuke dus, Hertz/Framerate en bit depth. Volgens mij zijn er weinig betaalbare TVs die mij 144+Hz gaan geven in "Game Mode"
Ik gebruik zelf een 40" 4K monitor maar een 120HZ 4k monitor rond de 40" is nog niet goed te vinden. Voor een normale prijs.

Helaas hebben de LG Oled televisies pas sinds het 2019 model HDMI 2.1. Hierdoor kan je dus ook gebruik maken van 4k@120hz.

Anders had ik allang een b8 oid gekocht.
Welke videokaart gebruik je om 4k op 120 hz te draaien?
Je hoeft niet perse 120fps te halen in games om profijt te hebben van een 120Hz scherm.. De monitor kijkt gewoon of er vaker een nieuw beeld klaar is om weer te geven, dus heb je ook vloeiender beeld.
De monitor kijkt gewoon of er vaker een nieuw beeld klaar is om weer te geven, dus heb je ook vloeiender beeld.
Als je videokaart met maar maximaal 60 hz beeld aanlevert, dan zijn er maximaal 60 beelden per seconde om te verwerken. Beeld wordt daar (zonder interpolatie) niet soepeler van.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 20 augustus 2019 12:39]

Het voordeel van een hogere refresh rate (en geen dingen als g-/freesync) is dat je wat hogere delers van de refreshrate beschikbaar hebt om toch een vloeiend beeld te krijgen zonder tearing. Als je de 60 fps niet haalt op een 60Hz scherm dan is 30fps het eerstvolgende alternatief. Bij 120Hz heb je dan iig ook nog 40fps, en bij 144Hz is het 48fps.
Nagenoeg elke videokaart kan meer dan 60fps renderen. Zeker in Windows. Daarnaast heb je op een 120Hz monitor ook al profijt als je 70/80/90 fps gerenderd krijgt, in tegenstelling tot op een 60Hz scherm.
Wat? Als je videokaart max 60 fps haalt dan is het beeld op een 120hz monitor niet beter. Waar haal je dat idee vandaan?
De refreshrate is bepalender voor het rustiger beeld wat je ervaart dan puur de FPS van een game. Het beeld wordt in jouw voorbeeld dan 2 keer ververst per frame.
Je hebt dan wel een recenter beeld. Wat zeker voordeel kan geven in snelle games.
Ik zit nu vast op 4k@60hz. Dit op een Intel HD530.
Dit is alleen voor de desktop omgeving. Ik speel er geen spellen op.
Ik heb 3 4k/120hz schermen en dat is voor mij met een enkele 2080 prima te doen. Het hangt puur af van de spellen die je speelt.
Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen zo graag OLED monitors wilt?

Het grote probleem bij OLED is burn-in, en bij de huidige operating systems is er enorm veel static content. Met als enige echte voordeel donkerder zwart.

Niet enkel dat maar volgens mij zijn OLED panelen duurder en is het moeilijker om hogere refresh rates te behalen..

Als ik een OLED paneel in een laptop of monitor zie dan wil ik hem absoluut niet meer hebben.
Voor in een vergaderzaal of wachtkamer is dit best een leuke optie. Vaak hangt daar nu een TV die eigenlijk alleen als monitor gebruikt wordt.
Het grote probleem bij OLED is burn-in, en bij de huidige operating systems is er enorm veel static content. Met als enige echte voordeel donkerder zwart.
Heeft er al iemand ervaring mee met OLED schermen, met het voornamelijk spelen van spellen, en burn-in? Want daar zie ik deze monitoren eigenlijk voornamelijk voor gebruikt worden.

Statische elementen van een OS zijn niet interessant als je het OS of 10-foot user interface voor minder dan 30 seconden ziet voordat je een spel start. Statische elementen in een spel (zoals GUI, cursor in het midden van het scherm, etc.) juist wel.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 21 augustus 2019 06:42]

Ik gebruik een OLED C7 TV voor gamen en doe dat rustig een uurtje of 3 à 4 achter elkaar. Ook games met huds, eigenlijk heeft elke game wel statische content in beeld. Geen enkele vorm van burn-in en heb de TV nu bijna 2 jaar. Ik wissel content wel veel af met elkaar. Dan speel ik game A, dan B, dan Netflix, dan TV. Ik speel niet 40uur per week een bepaalde game met bepaalde hevige statische content. Ik kan me voorstellen dat dat echt wel problemen gaat geven bij een OLED.

Zat vorige week naar een OLED te kijken bij de Mediamarkt die de hele dag eenzelfde filmpje afdraait. Die was echt énorm ingebrand.

[Reactie gewijzigd door Hulleman op 20 augustus 2019 16:29]

Bij OLED is image retention geen burn-in
Incorrect. LCD heeft image retention in sommige gevallen. OLED heeft burn-in. Google it.
Denk dat het wel handig kan zijn is op dit formaat, hoewel de hoogte me waarschijnlijk tegen zal staan.
Volgens deze pagina: https://www.hdbtconnect.n...ermformaten-omrekentabel/ is de breedte 'maar' ~120cm.

Momenteel werk ik zelf met een setup van 2*24" en 1*31", wat uit komt op ~170cm. Uiteraard is m'n huidige setup wel 'curved' opgezet.

Maar dergelijke groottes kunnen dus best wel handig zijn. Misschien niet direct voor gaming.
Zelf vind ik 4K dan wel weer een te lage resolutie, 8K zou fijner zijn, maar dat is waarschijnlijk een bit too much anno 2019.
Niet iedereen speel spelletjes aan een bureau, want dacht je van een speelkamer waar nu een oude TV staat? ;)
Ik gebruik zelf al 4 jaar een LG Curved Oled 55" scherm als pc-monitor en eigelijk zal ik nooit meer wat anders willen.
Naast dit scherm heb ik nog een klein lcd 28" staan voor mijn 2e systeem. Zie je dit avonds naast elkaar draaien verschil in kleurweergave en contrast is echt enorm. Een mat scherm komt er er bij mij zowiezo nooit in het vernield de kleurweergave en is meer geschikt voor office en zakelijke toepassingen.

De 55" draait in gamemode met alle beeldverbeteraars uit. Ook kan je met een custom resolutie het scherm laten draaien op 3840x1080. bijv. in games.
Dan heb je een utrawide montior van 47" groot die tegenwoordig heel populair aan het worden zijn, met als groot voordeel een veel betere kleurweergave ivm met het oledscherm.

Het is maar net waarmee je tevreden bent en welke eisen je stelt aan je beeldscherm. Eenmaal gewend aan de ruimte die je kan gebruiken zonder te schalen ga je niet gauw terug naar minder.
Ik gebruik nu 2x34" (LG) en een 24" touchscreen. 't is dat de grotere formaat schermen gewoon ruk zijn en meer voor console gaming gemaakt zijn, anders had ik wel een groter model gekocht. Wat mij betreft = groter bijna altijd beter (als de kwaliteit van het scherm maar goed is).
nou, ik had ooit een plan om op m'n tv te gamen en een controller met 3 meter kabel, en dan geluid via de home cinema wat me enorm mooi leek. tot dat..
ik de controller had gekocht en op de bank ging zitten.
ja het scherm is groter dan mijn monitor, maar ik zit ook verder weg dus dit werd niks.
helemaal niet aan gedacht ofzo xD
dus gewoon maar weer op pc gamen.
maar als je veel spellen speelt die je (fijner) met een controller kan spelen (zoals assassins creed)
en ja dat is bij iedereen verschillend wat fijn is maar je snapt het.
m'n buurman had ooit ac unity op de ps4 en ik vond de graphics van ac black flag veel mooier op mijn pc dan unity op zijn ps4. dus voor mooiere games (toen) zou je een grotere monitor kunnen kopen of een grote tv.

sorry voor lange verhaal. mja het staat er al. doe ermee wat je wilt :P
4000 euro voor een 4k tv dus eigenlijk?
Een 65inch is tegenwoordig ongeveer 2000...
Zonder TV-tuner en app-zooi en daardoor waarschijnlijk zonder 40ms+ inputlag. Wellicht dat ze dit als unieke pluspunten zien.

Overigens vraag ik me wel af wat je met een 55" monitor moet... Het lijkt me dat je daar zo dicht op zit dat je last van je nek gaat krijgen van het heen en weer kijken. Maar goed, er zal vast een doelgroep voor zijn.
deze had toch maar 21ms lag?
reviews: Panasonic GZW954 - De hdr-oled die alles aankan

wat is de lag van dit scherm? (wat noemen hun laag)
"response time of 0.5ms (gray-to-gray), and low input latency"
in een game monitor is bijna 0 mogelijk, maar 4k schermen is dit hoger (10ms)
https://turbofuture.com/computers/Top-Gaming-Monitor (BenQ EL2870U )

---------------------
https://www.cnet.com/news...ts-in-september-for-4000/
We've known about the OLED monitor since January, but up until now the price and availability, along with concrete specifications, have been a mystery. I have to admit, though, the price flummoxes me a little. It sounds like it's based on LG's OLED C9P series, specifically the OLED55C9P, which also supports 120Hz and variable refresh rate, including automatic low latency mode (ALLM, or auto game mode, plus under 14ms input lag as tested). The LG is currently running about $1,600.

[Reactie gewijzigd door Madman_K op 20 augustus 2019 12:09]

I have to admit, though, the price flummoxes me a little.
Mij niet. Eén woord: Alienware. Altijd overpriced.
Dat ligt er helemaal aan. Ik heb zelf in 2011 een Alienware Aurora R3 aangeschaft die nog steeds draait als een beest. Heb enkel afgelopen jaar wat meer ram er in gestoken, en de GTX460 die er in zat geupgrade naar een XFX R9 290.

In 2013 zijn 2 componenten kapot gegaan en na 1 telefoontje bij beide binnen 24 uur nieuwe gekregen.

De machine was toen de tijd 1000 euro exact, en als ik alles los zou kopen was het 1100. Aangezien ik de kast zelf heel mooi vind, en ik de garantie een erg belangrijk punt vind vond ik hem helemaal niet overpriced.
Mensen die op de bank competitief willen gamen.

[Reactie gewijzigd door antoine_ op 20 augustus 2019 11:54]

AFAIK heb je nu al OLED TVs met 18ms. LG zou bij de nieuwe modellen een waarde van 13ms noemen en ook VRR hebben.
Outside of VRR, the TVs will deliver 13 ms input lag (in 1080p and 4K HDR), LG tells FlatpanelsHD. This is probably the lowest input lag on a TV today, depending on what competitors have achieved this year. Lastly, LG said that all calibration settings are now available in the Game picture mode and that a new Game setting can be engaged for all picture modes in the TVs.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1546474656

[EDIT]En de afstand tot een 55"... de mensen die deze formaten fisplays kopen zitten idd verder weg; race- of vliegcockpit, van bijv. Obutto, NextLevelRacing, Sparco, RSeat, Playseat en noem ze naar allemaal op...

[Reactie gewijzigd door TNJ op 20 augustus 2019 12:17]

Voor consoles is het dan misschien leuk. Of PC gamers die op meer dan een meter afstand gamen.

Maar ja, dat kan ook voor meer dan de helft van het geld... doelgroep lijkt me beperkt :)
Het is tegenwoordig niet zo moeilijk om een tv te vinden met minder dan 20ms input lag. En ook nagenoeg perfecte pixel response tijden (minder dan 0,01ms). De 40ms+ inputlag statement is een beetje 2004 gerelateerd denk ik ;)
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1445596417
Inderdaad ik zou dan mooi een LG C9 pakken die heeft HDMI2.1 en dus ook HFR ondersteuning. 120Hz is zeker niet verkeerd als gaming scherm.
Precies dit.. hoewel die dan minder geschikt is voor gaming iets wat zeker niet de absurde hoge prijs goed kan maken.
Die zijn alleen veelal geen 120 hz met veelal lagere lichtopbrengst.
C9 wel 120hz zie ik, alleen de vraag wat de inputlag is.

[Reactie gewijzigd door Source90 op 20 augustus 2019 11:58]

Slechts een paar eigenschappen vergelijken betekend niet dat iets een gelijkwaardig product hoeft te zijn. €4000 of €2000 voor een 4k 64" tv kan heel goedkoop zijn of heel erg duur. Zelfs €2000 kan veel te duur zijn voor wat je krijgt en €4000 kan relatief goedkoop zijn voor wat je krijgt. Ik ga echter geen waarde oordeel geven over een Alienware/Dell die waarvan ik alleen de specs van de leverancier heb gezien.

Maar ik heb bv. 4k Eizo schermen gekocht die een stuk duurder waren dan 4k schermen van hetzelfde formaat van andere leveranciers. Ik heb echter wel een veel beter product gekocht, uiteindelijk heeft zich dat terugbetaald.
I see what you did there... :+

[Reactie gewijzigd door BLACKfm op 20 augustus 2019 12:58]

Ik heb oled nog niet aangedurfd ivm inbranden.
Terecht, want tot dusver heeft OLED inderdaad een -zeer- beperkte levensduur met wat old skool bijwerkingen
Jammer dat er geen ryzen opties zijn. Heb net een systeem gebouwd met ryzen 3700x en had eindelijk weer eens een wow momentje. Relatief goedkoop voor de hoeveelheid performance.
55" lijkt me wat te groot voor op het bureau. 48" OLED echter wat volgend jaar komt lijkt me acceptabel op 1 meter afstand. Die tv's worden ook budget, dus 700-800 euro lijkt me vrij realistisch gezien 55" oled vanaf 1000 euro is. categorie: Televisies
Dell kondigt de producten aan ter gelegenheid van de gamescom, die deze week in Keulen plaatsvindt.
En waar we vroeger met zijn allen naartoe gingen met een hele mooie trein! ;( Ik mis de tweakers express. Ik kwam er zelfs speciaal voor naar Nederland. Het was de ideale combinatie van geeken, gamen en een stedentrip.
Ben ik de enige die de Alienware desktops echt lelijk vind? Vroegah toen Alienware nog een los merk was waren de chassis echt zeer mooi en uniek.
Nee klopt, ze zijn erg lelijk, in het echt nog veel lelijker dan op de foto.
Ben ik met je eens, sinds Dell Alienware heeft overgenomen is het allemaal overpriced, lelijke design en amper price/performance. Je betaalt voor het logo.
wat moet je met een 55" monitor??
Die van mij is 25" en bevalt meer dan prima. 27" zou ook nog wel gaan, maar groter dan dat ga ik teveel last van mijn nek krijgen van het constante bewegen tijdens het werken.
Ik zit op 40" met nog twee 23" schermpjes op hun zij ernaast. Net even opgemeten, ongeveer 150cm breed in totaal.

Voor het hoofdscherm hoef ik mijn hoofd niet te bewegen. De zijschermen wel, maar heb nog nooit last ervan gehad. Lijkt me juist wel gezond om een beetje te moeten bewegen.

Zit je met 25" niet met je hoofd naar voren waardoor je krom gaat lopen?
Nee hoor, monitor staat op een standaard en afgesteld op de juiste hoogte.
Afstand van mijn hoofd naar monitor is ongeveer een armlengte. Niet te dicht op en ook niet te ver weg.
Wel jarenlang achter alleen een laptop gewerkt, daar kreeg ik wel last van mijn nek van. Deze staat nu op het werk ook op een standaard en wat hoger.