Mobile Vikings introduceert Only Data-herlaadkaart met 8GB data voor 15 euro

De Belgische virtuele provider Mobile Vikings biedt een prepaidkaart aan met 8GB data voor vijftien euro. Belminuten en sms'jes zijn niet inbegrepen. De databundel is een maand geldig. Kopers van de kaart kunnen wel gebeld worden en gratis nummers bellen.

De provider mikt met de nieuwe Only Data-herlaadkaart op jongeren die steeds minder bellen of dat doen via apps als WhatsApp. Volgens Mobile Vikings bellen klanten tot achttien jaar minder dan twintig minuten per maand.

Het nieuwe Only Data-tariefplan van Mobile Vikings is geen abonnement, maar een prepaidkaart die een maand geldig is. Klanten moeten die herlaadkaart elke maand opwaarderen om gebruik te kunnen blijven maken van hun mobiele dataverbinding. Mobile Vikings biedt dergelijke herlaadkaarten al langer aan, maar tot nu toe bevatten die altijd een combinatie van belminuten, sms'jes en data.

Gebruikers van het Only Data-aanbod kunnen wel gebeld worden en sms'jes ontvangen. Ook bellen naar gratis nummers en noodnummers is mogelijk. Omdat het niet om een abonnement gaat, is het niet mogelijk om kosten te maken buiten de bundel. Mobile Vikings past ook zijn andere herlaadkaarten aan, die naast data ook belminuten en sms'jes omvatten.

Prijs herlaadkaart Data Belminuten Sms'jes
25 euro 8GB 100 onbeperkt
20 euro 6GB 67 onbeperkt
15 euro (Data Only) 8GB - -
15 euro 4GB 50 onbeperkt
10 euro 1GB 25 onbeperkt

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

05-08-2019 • 09:56

148

Reacties (148)

Sorteer op:

Weergave:

Redelijk kansloos lijkt me.
Ikzelf bel maximaal 5 minuten per maand maar wil die mogelijkheid wel hebben.
Even bellen naar oma/garage/bakker/restaurant/tandarts/... Dat kan allemaal niet.
Handig zo'n telefoon waar je niet mee kan bellen. 8)7

Als extra (tijdelijke) SIM voor in een mifi om wat meer data te hebben op vakantie, dat misschien.
Neem je bijv bij cheapconnect een nl nmummer voor 10 euro per jaar. Zet er 5 euro beltegoed op. Sipphone op je telefoon en je kan gewoon bellen met sip client. Tegoed is bij cheapconnect dacht ik jaar of langer geldig.

Verbruik valt ook mee voor sip telefonie. Met 8 gb kun je heel veel minuten bellen.

[Reactie gewijzigd door bbob op 23 juli 2024 11:02]

Inderdaad, heeft ook nog het voordeel dat je veel goedkoper naar het buitenland belt.
Aan de andere kant is het dan lastiger om gebeld te worden op dat cheapconnect nummer. Want als je de sip-client zo instelt dat hij constant gesprekken aan kan nemen, verbruikt je telefoon veel stroom.

[Reactie gewijzigd door Zeerob op 23 juli 2024 11:02]

Daarvoor het je toch het mobile nummer waarom men jou kan bellen. Bij sommige providers kun je dan nog caller id instellen van je mobile telefoon.
Ik geloof niet dat dat bij CheapConnect kan (caller ID van je mobiel instellen). En met het ene nummer bellen, en op het andere nummer gebeld worden kan wel, maar is wel lastig. Je moet iedereen die je belt vertellen op welk nummer ze terug moeten bellen. Ik doe het zelf ook zo, maar het is wel een nadeel.
In dat geval bij dellmont.com die heeft voipbuster en nog stuk of 30 verschillende kan dat met sip wel.

hier een overzicht: https://www.voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont

zitten er een paar tussen ned mobiel 1, 2 of 3 cent.
vast 0,5 cent.

Is dus stukken goedkoper als beltegoed, prepaid.

[Reactie gewijzigd door bbob op 23 juli 2024 11:02]

Kan je dat ééne nummer niet laten doorschakelen naar je andere? Zodat het voor anderen niet uitmaakt naar welk nummer ze moeten bellen...
Ik heb 2 simkaarten, een NL simkaart en een buitenlandse simkaart. Anderen kunnen mij op beide nummers bellen. Ik gebruik de NL simkaart om uit te bellen. Maar mensen in het land van de andere simkaart willen mij graag bellen op het andere nummer omdat ze anders naar NL bellen wat voor hen veel duurder is.
Voor zover ik Mobile Vikings kan volgen, kan je wel bellen, maar zit het niet in de bundel. Net zoals dat met de andere prepaid kaarten het geval is. Dit maakt het artikel echter niet duidelijk.
M.a.w.: Je herlaadt 15 euro en krijgt hiervoor 15 euro beltegoed én 8GB data. Bellen kan je dus met die 15 euro en wordt per minuut verrekend.
Ik zou niet weten waarom MV van dit principe zou afwijken.
Zoals ik het lees op hun site kan je niet klassiek bellen.:
------------------------
Kan ik zelf nog bellen en sms’en met het Only Data-tariefplan?
Met het Only Data-tariefplan kun je niet zelf bellen en sms’en (dat is enkel een bundel mobiele data). Toch niet op de klassieke manier: met je databundel kun je wel erop los sturen en (video)callen met bijvoorbeeld WhatsApp en Messenger. Natuurlijk kun je wel nog gratis nummers en noodnummers bellen.

Omdat belminuten en sms’en geen deel uitmaken van deze herlading, is het Vikingvoordeel waarmee je gratis naar andere Mobile Vikings belt en sms’t, niet inbegrepen. Je kunt wel nog gebeld worden door en sms’en ontvangen van eender welk nummer.
------------------------

[Reactie gewijzigd door cadsite op 23 juli 2024 11:02]

Je kan altijd wat Skype tegoed halen en daarmee naar klassieke nummers bellen :P Dan blijft die mogelijkheid er gewoon.

[Reactie gewijzigd door MrFax op 23 juli 2024 11:02]

Verwijderd

[Reactie gewijzigd door Pieeeeeee op 23 juli 2024 11:02]

Nee. Dit is een data only herlaadkaart. De reguliere 15 euro herlaadkaart betreft 4 GB Data en bellen aan 30 cent per minuut(15 EUR / 30 cent = 50 belminuten).
Je herlaadt 15 euro en krijgt hiervoor 15 euro beltegoed én 8GB data.

Neen je betaald 15euro en je krijgt 8GB je 15euro is dus weg
kan je beter een normale sim nemen 20euro betalen, 6GB + 20 euro aan waarde waarmee je kan bellen en surfen.
Je vult het aan met Skype , Viber of dergelijk iets. Als je 5 minuten per maand belt, geraak je met 5€ bij Skype een jaar ver.

En als ze mikken op jongeren, hoe vaak bellen die zelf naar een tandarts, restaurant, bakker,...? :P Vele oma's hebben ondertussen ook Whatsapp of Facebook Messenger.

Grootste probleem bij deze formule: het lijkt alsof je geen belkrediet hebt dus geen sms-tickets bij De Lijn. (jongeren pakken de bus :p)

Nuja, het gebrek aan flexibiliteit trekt mij ook niet aan. Orange lijkt me nog altijd de beste prepaid formules te hebben in België.

[Reactie gewijzigd door dogfacedgod op 23 juli 2024 11:02]

Idd, de bus pakken zit er niet in, of ze moeten eerst 10 e-kaartjes vooraf kopen of zo.

Ben ook benieuwd hoe je iMessage of Facetime op een iPhone activeert.
smsen kan je ontvangen dus 2FA blijft werken (of moet je zelf een sms sturen bij iOS?)
Gelukkig werkt De Lijn al aan de opvolger van het oude ticketsysteem, dus straks zijn die sms-tickets niet meer nodig.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 23 juli 2024 11:02]

Alleen zijn al de alternatieven, sms, app, etc duurder dan zo'n klassieke papieren 10 ritten kaart. Dat is nog steeds de goedkoopste variant, alhoewel eigenlijk een ticket via de app goedkoper zou moeten zijn. Bovendien heb je met de app of met een sms ticket het recht om slechts 60 minuten rijden. Heb je dus file of vertraging, moet je in principe je traject beeindigen (als er daarna een controleur opstapt, heb je het zitten). Met het papieren ticket mag je je rit, ongeacht of die boven de 60 minuten gaat, afmaken. Zolang je maar binnen de 60 minuten bent opgestapt en getikt.
https://www.delijn.be/nl/...-dagpassen/lijnkaart.html

Dat klopt niet, ook een rit met klassieke papieren 10-rittenkaart is nog steeds 60min geldig. Je mag binnen deze 60min overstappen, na het verlopen van de 60min mag je de rit afmaken maar niet meer overstappen.
Dat schreef ik net :-) Met de papieren kaart mag je je rit afmaken. Met de digitale varianten kan dat niet: https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijzen/ticket-op-gsm/ (één uur geldig na activatie). Je mag daar je rit niet afmaken.

Behalve dat de digitale varianten duurder zijn, hebben ze dus ook nog dit nadeel.
Bij zowel de papieren kaart als het SMS-ticket mag je je rit afmaken.
https://www.delijn.be/nl/...jn-sms-ticket-is-verlopen
Enkel het m-ticket is om één of andere reden een uitzondering op de regel en is ook effectief maar 60 minuten geldig...
https://www.delijn.be/nl/...0m-ticket%20is%20verlopen

Hoezo willen ze op deze manier mensen overtuigen om hun app te gebruiken?

[Reactie gewijzigd door vThibo op 23 juli 2024 11:02]

Ah ik wist niet dat het hij het sms ticket ook zo was. Maar goed, mijn idee was dus ook, waarom zou je in godsnaam die app gebruiken...
Hier moet ik je toch corrigeren:
Papieren 10-beurten kaart is 16€
10-beurtenkaart op de App is 15€

[Reactie gewijzigd door efari op 23 juli 2024 11:02]

Hey ja, inderdaad. Dat hebben ze blijkbaar aangepast toen de papieren kaart is duurder geworden een tijdje geleden. Komt bij mij nog wel slechter uit omdat ik tijdens de middag (lunchpauze) net niet over en weer geraak op 60 min, en meestal op minuut 58 ofzo nog net intik. Maar goed dat het ondertussen goedkoper is, al is het wel door de papieren kaart duurder te maken...
Welke flexibiliteit heb je bij Orange, die je bij Mobile Vikings niet hebt?
Ik herlaad al jaar en dag voor 15 euro waarvoor ik dan ook mijn sms-tickets van De Lijn koop, en de smsen voor parkeren in Antwerpen e.d. Nu overweeg ik om volgende keer de nieuwe formule te herladen van 20 euro maar feitelijk kan ik elke maand weer kiezen voor hoeveel, en of ik dubbel zo veel data wil of dubbel zo veel belminuten.
er zijn maar weinig plaatsen waar je via SMS kan betalen (als je bij mobile vikings zit). Doorgaans lukt het enkel bij andere providers om via sms te betalen.
15€ Tempo giga bij Orange
- 4gb voor 1 maand
- 1 jaar lang 15€ belkrediet die je voor veel meer zaken kan gebruiken dan bij Mobile Vikings
- X aantal sms'en
- belminuten aan de hand van belkrediet.
- Datapacks! De 15€ belkrediet kan je nu gebruiken voor een extra 4GB voor 1 maand promotie die je kan activeren wanneer jij dat wil. Vroeger was er een promo voor 5€ belkrediet voor 1,5GB voor 1 week die je activeert wanneer jij dat wil. Ook buiten bundel kan je dit gebruiken. Promo is al meermaals verlengd (Al bijna een jaar lang ondertussen.)

MV 15€
Oftewel 8GB zonder bellen, sms'en of belkrediet (geen smsticketjes of parkingticketjes mogelijk dus)
Oftewel 4GB voor 1 maand met X sms'en en 15€ belkrediet 6 maanden geldig die veel beperkter zijn in gebruik dan Orange.
Waar zijn de datapacks bij MV? :P

Lijkt mij hier toch duidelijk welke flexibeler is of niet?
Dat kan ook gewoon via (de meeste?) bank-apps, als je open staat voor het gebruik ervan.
Cashflow!
Neem dat iemand vier keer de bus neemt op een maand.
SMS-ticket: 2,25 € = 9 € per maand
m-pass 10 rittenkaart: 1,5 € per rit = 6,00 € per maand

Oftewel 15€ voor 8gb zonder belkrediet + aankoop van Lijn tickets via m-pass 6,00 € = 21,00 € per maand
Oftewel 15€ voor 4gb met 15€ belkrediet + aankoop sms-tickets aan de hand van belkrediet blijft 15,00 per maand. Immers aangekocht via belkrediet, niet met eigen geld.

Voor een jongere kan die 6 € verschil wel tellen. :p
Als je een internetverbinding hebt kan je ook bellen via VoIP diensten naar gewone telefoons. Die zijn er genoeg te vinden.

Zelf gebruik ik deze app

Ik neem mijn bel minuten af bij poivy

Voordeel is dat je naar de andere kant van de wereld (of vanaf de andere kant van de wereld) maar een paar cent per minuut kost.
Inderdaad een heel mooi alternatief.
Het enige wat me nog tegenhoudt is de dubbele limiet, de 8Gb en de maand.
Hoezo limiet? Als de 8gb dreigt op te raken herlaad je toch gewoon? Die 8gb komt dan bij de resterende data van de vorige herlaadbeurt en de maand wordt gereset.
Hoezo limiet? Als de 8gb dreigt op te raken herlaad je toch gewoon? Die 8gb komt dan bij de resterende data van de vorige herlaadbeurt en de maand wordt gereset.
Waar haalt u deze info?
Ik kan bevestigen dat dat inderdaad de werkwijze is bij prepaid abbonementen bij Mobile Vikings.
Als je sneller dan de maand voorbij is herlaad, dan heb je tijdelijk 2 bundels waarbij de oudste eerst verbruikt wordt. Een maand na het herladen van de eerste bundel vervalt alle overschot en surf je verder op de tweede bundel.
oh, bij sneller dan een maand herladen ...
Precies! Want bellen via WhatsApp, Signal, Duo, Facetime, etc. kan allemaal niet... 8)7
Op kantoor heb ik enkel een vaste lijn. neen dus.
Maar met een vaste lijn heb je ook niks aan deze simkaart.
Maar als je naar kantoor wilt bellen lukt dat ook niet vanuit Whatsapp, facetime etc.

Ik bel zelf eigenlijk ook bijna nooit meer, alleen af en toe naar familie en dat doe ik inderdaad via whatsapp. Maar soms moet ik ook bedrijven bellen zoals het bedrijf waar ik werk, of een klantenservice die geen Whatsapp of online chat aanbiedt. Dan is het toch wel handig om ook traditioneel te kunnen bellen.
Zeker! Ik bel zelf ook nog regelmatig traditoneel :) Maar ik ging even in op de use case van deze simkaart.
Ik bedoel: ik zit op kantoor en mijn dochter kan me niet bellen.
Te gek voor woorden toch? Een GSM hebben en iemand die naast een telefoon zit niet kunnen bellen.
Tenzij ik zou klooien met triing (over wifi) of een andere voip natuurlijk.
Precies! Want bellen via WhatsApp, Signal, Duo, Facetime, etc. kan allemaal niet... 8)7
Je kunt wel gebeld worden en smsjes ontvangen, je hebt dus nog steeds een telefoonnummer om whatsapp e.d. te activeren.

Dit even los van enig waardeoordeel over hoe zinnig dit aanbod is...
ach, ik ken redelijk wat mensen die dan gewoon bellen via whatsapp of facebook... en niet eens met *opzet* maar gewoon omdat whatsapp hun default programma geworden is en gewoon op bel icoon klikken daarin. Uiteraard moet de persoon aan de andere kant dan wel internet hebben.

Het werkelijk resultaat is dat ik meestal gewoon terug bel.. omdat kwaliteit niet 100% was.
Dit gaat om een herlaadkaart. Als je minuten op zijn, koop je een kaart met minuten en data. Is je data op maar heb je nog ruimschoots minuten over, koop je de nieuwe soort met alleen data.
Ik vind dit juist ideaal voor mijn 12-jarige dochter. Zij gebruikt op haar telefoon juist enkel en alleen data. Bellen doet ze uitsluitend via WhatsApp, heel de familie -inclusief alle grootouders- is zo bereikbaar, net als de meeste van haar vriendinnen. Momenteel heeft ze een prepaid kaart van MV en herlaad ik die per 10 euro gewoon zodat ze bereikbaar is voor ons.
Die 5 euro extra wil ik best wel betalen zodat ze niet meer zo zuinig moet zijn op haar datagebruik, iets wat haar nu wel is ingepeperd. Een tiktok filmpje opnemen op straat zou vanaf nu geen probleem meer mogen zijn.

In principe komt het er op neer dat ik voor haar 50% extra betaal maar wel 800% meer data krijg -> een nobrainer !
Ik heb nu een prepaidsim en dan bel ik meestal met voip (Frynga). Dat werkt eigenlijk best goed tegenwoordig. Ook met whatsapp en facebook messenger kun je gewoon bellen als je een dataverbinding hebt.
Want SIMs passen alleen in telefoons?

Genoeg toepassingen: tablet, laptop, mifi hotspot voor op vakantie, backup verbinding voor je modem/router als je die nodig hebt, andere (niche) apparaten die een SIM slot hebben voor data.


grootste probleem hiermee is alleen de geldigheid van een maand... Dat maakt hem een stuk minder breed bruikbaar.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 23 juli 2024 11:02]

Ik gebruik mijn MV sim enkel als datakaart in m'n 2de sim slot.

Maar ik besef dat mijn usercase vrij uniek is :)
Wat mij vooral opvalt is dat het niet met smsdiensten werkt zoals bij andere providers.

Ik zou zou dienst liever hebben waarbij ik 8gh smd naar 1234 moet smsen om dan 15euro van mijn tegoed af te tikken dan koop je gewoon 50 aan prepaid kaarten en kun je dit data grapje 3 keer doen heb je nog 5 over aan tegoed om mee te bellen doe je dat een keer niet dan heb je maar 10 extra nodig voor maand 4

Dat het 4gb + 50min is gewoon een abonnement zonder opzegtermijn
Vergeet niet dat je ook voor vele andere toepassingen data-only simkaarten kan gebruiken, bv.

- Tablets (al dan niet van een technieker, om iets te laten aftekenen of zelf om te surfen op weg)
- GPS trackers (bv. om fleet auto's te kunnen tracken)
- Dingen die een alarm versturen via internet
- Backup voor een VOIP centrale
...

Dit zijn allemaal dingen die helemaal geen voice nodig hebben.
- Dingen die een alarm versturen via internet

Dan zou ik toch geen MV nemen, hun uptime reputatie is niet de beste ...
Ik zit in dezelfde boot. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om in geval dat het toch eens zou nodig zijn, toch te kunnen bellen desnoods tegen een hoger tarief.
Die optie/bundel is er al jaren, staat ook in de tabel vermeld. Het artikel gaat over een nieuwe optie voor mensen die dat niet willen. Waar jij dus niet onder valt.
Nee wat ik bedoel is dat ik deze bundel heel interessant vind qua prijs en data maar graag een optie zou hebben om toch te kunnen telefoneren of een smsje te sturen indien het uitzonderlijk toch eens nodig zou zijn.
En die optie ontbreekt nu (toch voor deze prijs).
Lastig dat er twee limieten zijn: precies 8GB en precies 1 maand.
Je gaat dus óf de maand, óf de 8GB niet halen.

Begrijpelijk verdienmodel, maar voor mij als consument zou het onbevredigend zijn.

Edit: het is kennelijk gebruiker dan ik dacht.
Zie ook onderstaand artikel en vooral de levendige discussie eronder:
nieuws: Consumentenbond protesteert tegen vervallen van data en belminuten in...

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 11:02]

Dit is een gebruikelijk model in veel landen. Zo heb ik dat ook hier in Griekenland en had het eerder in Italië, waar de meeste (jongeren) een prepaid kaart hebben. Vaak kan je ook instellen dat hij zich automatisch vernieuws, mits je genoeg krediet op je kaart hebt staan (en als je al langer netjes betaald kan je soms ook tot 1 bundel in de min staan als je die optie aan zet).

In principe vind ik dit gebruikersvriendelijker dan een abbonement. Gezien je zelf veel meer in de hand hebt doordat je bewust geld er op moet storten en makkelijk kan variëren qua afgenomen pakket.

Ideaal was als je je data gewoon mocht gebruiken tot die op is natuurlijk. Maar je kan niet alles hebben :'(
Ik vind dit echter niet anders dan dat je ongebruikte data uit een abbonement niet mee mag nemen naar de volgende maand,
Grote voordeel vond ik altijd dat als je een maand niet echt wat deed of nodig had je je kosten praktisch bijna naar 0 kan brengen.
Klopt. En dat is de reden waarom dit onaantrekkelijk blijft... 15 euro per maand blijft best veel geld. Je krijgt er veel voor terug (8GB), maar je moet al een echte verstoker zijn om er je voordeel uit te halen. Ik zit constant op wifi, tenzij ik op de fiets of in de auto zit: 2 momenten waarop het net een zegen is om geen data binnen te krijgen (dat is een automagische niet-storen modus :-)). Af en toe als ik buiten ben heb ik mobiele data nodig. Maar voorlopig doe ik het met hun tarief van 10 euro = 1GB. In verhouding duurder, maar ik doe het nauwelijks op... 8GB zou dus totale overkill zijn. 5-6 euro voor 1GB en 8-10 euro voor 4GB lijkt me als consument interessanter. Maar daar zal de provider niet aan verdienen.
Lebara blijkbaar toch wel. Daar heb ik 5GB + onbeperkt bellen/SMS voor €10,= per maand.

(Edit: in NL dan wel. Geen idee of die ook in BE actief zijn)

[Reactie gewijzigd door mbovenka op 23 juli 2024 11:02]

mja lebara, daar zeg je het al. Dat is echt veruit de slechtse simonly provider van nederland. Er is geen klantenservice, je maandelijkse opzegbare simonly lukt ook niet, enigste manier is om gewoon de betalingen van lebara te blokkeren.

Genoeg reacties van mensen op internet die niet van hun maandelijks opzegbare simonly komen op een normale manier.

Lebara zou ik echt nooit een abbo bij afsluiten.
Zo extreem duur is het ook niet, helemaal niet in vergelijking met anderen aanbieders.


Wat wel jammer is, is dat het maar 1 maand geldig is,
een maand meenemen zou vb al een heel stuk schappelijker zijn.
Het zou toch mooi zijn als we zelf de provider kunnen vertellen wat zijn dienst, ons waard is
Als de maand om is, en je dus geen actieve bundel meer hebt, dan kost alles wat je doet geld. Dat werkt zolang er geld op de simkaart staat. Zo doe ik vaak nog een tweetal weken na de bundel door vooraleer ik terug herlaadt voor 10 euro. Je moet dan niet beginnen streamen oid natuurlijk, maar wat online berichtjes sturen verbruikt amper data.
Automatisch vernieuwen op prepaid? Maar dan is het toch gewoon een verkapt abonnement?
Behalve dat het dus niet vernieuwd als je geen geld op de kaart hebt staan, en je het altijd uit kan zetten. Zelf vond ik het wel fijn, net voor mijn data verliep (kreeg je een waarschuwing van) ff geld er bij zitten zodat hij op het laatste moment vernieuwd en ik niet zonder data zat. Maar als ik een maand in het buitenland zat, dan betaalde ik helemaal niets :) En als mijn vertrek niet toevallig precies goed verliep (dat ik 2 weken in mijn bundel al vertrok) kan je voor die maand een kleinere bundel nemen.

Er zijn wel abbonementen in NL die je kan aanpassen, maar je zult altijd een minimum bedrag hebben elke maand.
Het voordeel is dat je belkrediet kan opsparen indien je niet veel belt.
Deze belwaarde kan je nadien gebruiken voor:
- Verder te bellen, sms's en data buiten bundel. Als je zo elke maand een week extra kan rekken tot herladen, heb je na 4 maanden een maand gratis.
- Vroegah was er geen gratis EU roaming en kon je dus dure buitenlandse dingen doen zonder dat het je extra kost. Als je belwaarde op is, is het gedaan. Dus ook geen verrassingen van honderden euro's op de factuur een maand later omdat je hier of daar je internet niet hebt uitgeschakeld.
- Het betalen van bus ticketjes, Eurosongfestival stemmen, woordzoeker-wedstrijden, parkerenticket via sms, ... Allemaal zonder extra te moeten betalen.

Daarom heb ik dus nog gewoon een prepaid kaartje :)
dat laatste puntje mag je schrappen, bij MV kan je zo goed als niks betalen via SMS.
Lastig dat er twee limieten zijn: precies 8GB en precies 1 maand.
Je gaat dus óf de maand, óf de 8GB niet halen.
Wat is hier anders aan dan een normaal abonnement? Bij een normaal abonnement, die doorloopt, kan je de resterende data (meestal) ook niet meenemen.
Bij veel abonnementen gaat je datasnelheid naar beneden. In Nederland in ieder geval.
Net voldoende om een beetje te appen.

Bij deze kaart is op is op.
Dat is vaak het grote verschil.

[Reactie gewijzigd door jqv op 23 juli 2024 11:02]

Op de kleinere sim-only abbo's moet je MB's bijkopen volgens verschillende regels! Het voordeel van Pre-paid kan zijn dat als de MB's op zijn je een nieuwe maand kan starten. Echter als je maadelijks deze bedragen betaald, kan je volgens mij beter sim-only aanschaffen.
Bij veel abonnementen gaat je datasnelheid naar beneden. In Nederland in ieder geval.
Net voldoende om een beetje te appen.

Bij deze kaart is op is op.
Dat is vaak het grote verschil.
Nu snap ik hem, dacht dat die lage snelheid, nadat de bundel op was, verplicht is met de nieuwe wetgeving. Maar na een snelle zoekactie blijkt dat inderdaad niet het geval te zijn.
Die limiet van 1 maand is spijtig. Als je je 8GB niet opgebruikt verlies je die. Als je meer dan 8GB gebruikt in 1 maand dan kan je, zodra deze is opgebruikt, gewoon herladen en verder gaan.
Maakt niet uit hoe gebruikelijk het model is. Als het tegoed een jaar geldig bleef in plaats van een maand dan zou ik het overwegen. Met een maand, never nooit!
als het toegoed een jaar geldig bleef zou het nevernooit zo goedkoop zijn, 'voor een dubbeltje op de eerste rij noemen ze dat' ik geef toe dat 8gb per maand verstoken voor sommigen misschien wat overdreven lijkt en evengoed dat het niet kunnen bellen wellicht ook wat lastig is voor sommigen.

Maar tegelijkertijd 15 euro per maand voor een sim only is natuurlijk ook helemaal niks.
nu weet ik niet wat toko's als telenet precies vragen maar hier in nederland krijg je lang zoveel niet voor je 15 euro. bij een baggertent als hollandsnieuwe kun je welliswaar voor 12,50 6000 units per maand krijgen maar daar kost 1 smsje evenveel als 1 minuut bellen of 1mb verstoken. bovendien zit je dan wel vast aan een 2jarig abonnement dat je niet naar beneden bij kunt stellen. andere budgetboeren zullen gelijkwaardige diensten bieden. maar ik ken er geen die maandelijk vernieuwbaar is waarbij je dus ook geen moeite hoeft te doen om op te zeggen tenzij je automagische verlenning aan hebt staan en je ergens een smsje heen moet sturen of een app op je telefoon moet openen.
Bij mijn vast internet van xs4all krijg je *gratis* een simkaart met 1/2 GB per maand.
Voor mij is dat prima en altijd voldoende. (Ik ga geen TV of YouTube zitten kijken op een telefoonschermpje.)
Helaas krijg je maar 1 zo'n simkaart dus voor mijn vrouw zou ik ook graag heel goedkoop een beetje data op de telefoon willen. Bellen/sms-en kost zo'n 20 a 30 euro per jaar (als je zoals wij heel zelden belt) en 1/2 Gig data per maand is ook al genoeg. Maar klanten die zo weinig verbruiken zijn blijkbaar voor aanbieders te oninteressant...
KPN simonly, de goedkoopste, en als je daarnaast nog iemand in het gezin / adres hebt met KPN, kan je daar elke maand een paar MB van krijgen ( 50 is al genoeg ) om na die 50MB onbeperkt op 64kb door te gaan.
Dan betaal je momenteel 10€

( ik heb 2 simonly's nog lopen, één van 4,87 en één van 8,75 waar ik mijn overtallige MB's mee deel )
Wie zit hier nu op te wachten ? voor 22 euro heb je 10GB en 50 belminuten ... 8)7 of 5gb/50belminuten voor 15 euro ...

Zelfs tieners zullen wel eens een "noodgeval" belletje moeten doen toch ? Zelfs als 2de sim is het vrij duur, want 8GB/30d is tekort of te weinig. De enige klant denk ik zijn vakantie mensen, maar een sim kaart moet opgestuurd worden en geregistreerd zijn met identificatie ... |:(

Ze zijn toch een beetje de weg kwijt sinds alle overnames en veranderingen... Hun bereik waar ze dan zoveel reclame mee maken is net minder dan de concurrentie ...
voor 22 euro heb je 10GB en 50 belminuten
En waar kan je dat aanschaffen in BE?
Los daarvan, dat is nog steeds €7/maand meer.
Bij mobile vikings als je een abbo neemt
een abonnement is geen prepaid.
Maar ik wil geen abo. :-) Met een abonnement zou ik te veel betalen voor wat ik maar nodig heb. Als je naar de abo's kijkt loopt de verhouding ook enorm scheef: 2GB+50min bellen = 12 euro, 10GB+50min bellen is 22 euro. Je wordt dus naar de duurdere abo's geleid, logisch natuurlijk, maar niet interessant voor mij als consument. Met mijn herlaadkaartje betaal ik 10 euro per 2 à 3 maanden... Na 1 maand is mijn data op en betaal ik die paar MB die ik toevallig nodig heb wel via mijn beltegoed. Zo hou ik het wel even vol.
Oh ik gebruik ook een prepaid, maar ik zie echt geen gebruikers case voor een prepaid data only voor die prijs ... mss wordt ik te oud :D
22 euro is anders 7 euro meer, dat is toch best een verschil vind ik.Dit is best een prima deal voor prepaid. als je toch nooit belt of smst, zie ik niet in waarom dit geen optie zou kunnen zijn.

Ook al moet je een keertje bellen voor noodgeval zo wat? ik neem aan dat je niet elke week een noodgeval hebt. En voor andere belletjes kan je gewoon bellen via whatsapp, iedereen gebruikt dat toch al, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Daarnaast kan het ook een prima deal zijn voor een simkaart in een tablet ofzo, die je niet elke maand gebruikt.

15 euro voor 8GB is echt een prima deal hoor. in nederland krijg je met prepaid voor 15 euro misschien 1 a 2 GB per maand.
Lijkt mij meer een abbo voor in auto's of op je tablet met 4G functie. (Of telefoons met dual sim)

Maar daarnaast, het is dus 8GB die je in 30 dagen moet opgebruiken en je mag het niet meenemen over een heel jaar heen (wat de meeste prepaid is).
Anders was het een top deal voor prepaid data. Maar nu is het alsnog elke maand 15 euro opwaarderen als zijnde een abbo...
Jah maar na 30 dagen vervalt die 8 GB en heb je niks meer :) dan vind ik 15 euro best veel, trouwens waar is geen wifi ?

Trouwens je kunt niet bellen met deze sim ... dus zelfs niet noodgeval.

[Reactie gewijzigd door svennd op 23 juli 2024 11:02]

Waar is die tweede pre-pay die 67 minuten op gebaseerd ik vindt nogal raar getal voor belminuten ?
2/3de van 100, naar boven afgerond gok ik. Maar ja, niet zo'n mooi getal :p
20 EUR belkrediet aan 0.3 EUR/min komt uit op 66.66... min bellen, afgerond dus 67 min
Vermoedelijk een foutje in de tabel?
15GB > moet denk ik zijn > 8GB?
Heb het doorgegeven in het spel en tikfoutjes topic hiero: https://gathering.tweaker...message/59620256#59620256 :)
Interessant om te zien dat er weer wat beweging op de markt is. Maar dan is het aanbod van Proximus wel interessanter, daar krijg je voor 15 euro 6GB, 20 belminuten en sms'en en nog 3 euro waarmee je ook nog enkele minuten kan bellen. Die 6GB kan je ook spreiden over twee maanden waardoor ik nu maar 1 keer op de twee maand 15 euro herlaad. Als ik echt 8GB nodig had, zou dit op zich wel interessant kunnen zijn icm een VoIP dienst, maar nooit kunnen sms'en is wel een vervelende limiet, ook al stuur ik er minder dan 10 per maand, eentje is al meer dan niks.
Volgens de site is die data maar 31 dagen geldig, hoe spreid jij die dan over 2 maanden?
Als je herlaadt voor 15 euro krijg je 3GB en dan kun je 12 euro belwaarde inruilen voor nog eens 3GB, maar dat kun je op elk moment doen, dus doe ik dat na mijn eerste maand! Goedkoper dan dit kun je het niet krijgen :)
Zou het dan niet handiger zijn om een prepaid data simkaart te nemen welk tegoed 1 jaar houdbaar is? Willekeurig voorbeeld: https://www.prepaidsimkaart.net/data-simkaart. De prijs per GB is wel hoger, maar voor simpel Whatsapp gebruik zou je vele maanden met 1 GB kunnen?

Geen ervaring met deze kaart, of dat deze überhaupt werkt of dat er adders onder het gras rondkruipen.
De prijs van die kaart alleen is anders ook niet mis 25EU of 50 World
Als ik het goed begrepen heb is er bij die 25 euro voor Europa ook 1 GB data als tijdelijke aanbieding. Die wereldkaart lijkt mij meer iets voor de avontuurlijke Tweakers.

Er zijn wel meer van dit soort exotische simkaarten, bijvoorbeeld TravelChat: https://travelchat.com/ Hiermee zou je 1 jaar onbeperkt tekstberichtjes via bepaalde apps kunnen uitwisselen (dus geen foto's, geen bellen, geen sms). Kost ook iets van 25 euro, 10 euro verlengen voor 1 jaar. Ook deze kaart ken ik zelf niet, noch over de bekende adders. Ik lees dat je er ook belminuten en sms kan kopen tegen duur tarief.
Vooral handig als Tablet kaart lijkt mij. Hiermee ga je normaal toch niet bellen.
Maar zie jij jezelf in 30 dagen 8GB op een tablet opmaken?

Ja als je op vakantie 10 dagen achter elkaar zo'n 2 uur ziggo gaat kijken misschien...
Ik betwijfel of de Belgen veel Ziggo gaan kijken op een tablet ;)

Maar ik ken zo ook mensen die geen vast internet meer hebben. Die lopen rond met een smartphone en een tablet voor wat grotere zaken. Zolang je niet streamt of zware downloads hebt kun je met dit kaartje prima vooruit. Niet iedereen gebruikt het internet zoals wij tweakers he :)
Is natuurlijk moeilijk te bepalen voor een ander.
En gezien het om een prepaid gaat is het tevens handig voor je genoemde situatie.
Beetje kansloos want lijkt een reactie op Orange, maar het model van Orange is gewoon veel flexibeler.
Bij Orange heb je Tempo Giga. Bij een load van €15 belwaarde krijg je 4GB gratis gedurende een maand. Nu hebben ze een promo Full Giga waarbij je de €15 belwaarde kunt omzetten naar 4GB data, dus 8GB op een maand voor €15.
Echter met Orange kun je dan nog altijd bvb €5 extra bijladen om toch nog wat belwaarde over te hebben (of je hebt nog overschot van de maand ervoor). Of als je eens een maand geen 8GB nodig hebt, doe je geen Full Giga en heb je €15 belwaarde die een jaar geldig blijft. Bovendien kun je je overschot aan data meenemen naar de volgende maand als je binnen de maand herlaadt (welliswaar gecapt op 12GB).
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat die Full Giga momenteel een tijdelijke promo is. Maar het zou me niet verbazen dat ze omwille van dit MV aanbod die Full Giga permanent maken.

[Reactie gewijzigd door Twixie op 23 juli 2024 11:02]

mja ...maar even dus
"Aanbieding geldig van 14/06/2019 tot en met 31/08/2019"
Ik heb liever dan een triple Eight abonnement: 8 GB data, 8 uur bellen, 8K sms voor 8 euro per maand. En waarbij de tegoeden maximaal 3 maanden overdraagbaar zijn. Desnoods zit je er minimum één jaar aan vast. Hierdoor heb je volgens mij een goed evenwicht tussen wat de consument vraagt tegen een redelijke prijs en wat de markt commercieel gezien kan aanbieden. Ze weten toch al dat bellen en sms'en in sterk dalende lijn is en kunnen ze dit als een soort lokkertje aanbieden voor diegenen die toch regelmatig bellen en sms'jes sturen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.