Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft bevestigt komst van Watch Dogs Legion

Nadat een melding van de game Watch Dogs Legion vroegtijdig op Amazon verscheen, heeft uitgever Ubisoft bevestigd dat Watch Dogs Legion wordt ontwikkeld. De onthulling van de game volgt volgende week op de E3-beurs.

Bij de bevestiging in de vorm van een Twitter-bericht op de officiële Twitter-account van Watch Dogs gaat Ubisoft ook kort in op de npc's in het spel, met de volgende tekst: 'God Save the npc's'. Daarmee onderstreept Ubisoft dat de niet-speelbare personages in Watch Dogs Legion een belangrijke aandeel hebben, al treedt de uitgever daarbij niet in detail.

Het bericht lijkt te bevestigen dat het mogelijk wordt voor spelers om elke npc die ze in de vermoedelijk Londense spelwereld ontmoeten kunnen overnemen, waarmee het in feite niet langer npc's zijn. Dit gameplayelement stond al beschreven in de te vroege listing op Amazon. Volgens Kotaku gaat het om een ambitieus systeem waarbij je als speler verschillende dingen ziet op verschillende punten, afhankelijk van welke npc je speelt.

Waarschijnlijk volgen er volgende week meer details tijdens de E3-beurs in Los Angeles. Ubisoft onthult Watch Dogs Legion tijdens de beurs, waarschijnlijk tijdens zijn presentatie die op maandagavond Nederlandse tijd plaatsvindt.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

05-06-2019 • 09:52

16 Linkedin Google+

Reacties (16)

Wijzig sortering
Volgens mij was dat met die NPCs al gedebunked en draaide het om recruits die je over kan nemen (dus mensen in je team). Ik ga even de bron zoeken.

Klik
Erg benieuwd hoe ze dit gameplayelement gaan uitwerken! Vond watch dogs 1 een toffe game, 2 iets minder dus hoop dat dit een frisse wind word :*)
Hier hetzelfde. Hoewel deel 1 qua mogelijkheden stukken beperkter was dan deel 2, vond ik de setting en 'volwassenheid' in deel 1 veel beter dan in deel 2. Deel 2 waren voornamelijk hipster scriptkiddies die overdreven memes gebruiken.

Overigens denk ik dat het niet heel spannend wordt om de NPC's te besturen. Naast het feit dat het geen NPC's meer zijn zoals al een paar keer aangekaart, wordt het denk ik gebruikt om missies te kunnen voltooien. Waarschijnlijk kun je ermee lopen en rijden en kom je niet in een totaal andere wereld met karakters terecht of iets dergelijks. Niet heel wereldschokkends dus. Het verhaalaspect hierachter, dus iets van een dystopische toekomst waarin mensen chips geïmplanteerd hebben, dat is wat het interessant maakt.
Ik hoop ook dat er wat meer interactie mogelijk is met de stad zelf. Ik heb alleen deel 2 gespeeld. De omgevingen zagen er mooi uit, met veel NPC's maar je kon gewoon niks.
Je had alleen je standaard arsenaal aan kunstjes. Het spel had ook weinig diepgang en de leden van de hackersgroep waren ook niet zo interessant.
Ik kreeg een beetje het idee dat het allemaal simpel en een beetje kiddy was gehouden om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken. Enigszins 'hardcore' hacken was er niet bij...
Misschien te obvious, maar is "God save the NPC's" niet ook een verwijzing naar Londen als locatie? Gezien het volkslied, "God save the queen"?
Ik ben er blij mee! Na het gedoe rondom de launch van 1 en de sceptici rondom deel 2 was ik bang dat ze preventief de stekker uit de franchise zouden trekken. Maar ik heb me uitstekend vermaakt met deel 2 (ik heb deel 1 nooit fatsoenlijk bugvrij draaiende gekregen), vond het lekkerder spelen dan GTA en ik had graag meer content gezien. Hopen dat deel drie op dezelfde kwaliteit doorpakt, en iets doet aan de cognitieve dissonantie tussen het puberaal-protest van de story en het regelrechte massamoord-terrorisme van de gameplay :P
"Ubisoft dat de niet-speelbare niet-speler personages in Watch Dogs Legion een belangrijke aandeel hebben, al treedt de uitgever daarbij niet in detail."

Normaal doe ik dit in het feedback topic, maar wat vind de rest? Denk dat dit beter zou zijn.

Aangezien NPC voor "Non-Player Character" staat en niet voor "Non-Playing Character".

[Reactie gewijzigd door slijkie op 5 juni 2019 10:08]

'Niet-speler personages' lijkt me alleen maar onduidelijker als term. Bij het uitschrijven van NPC wordt overigens ook zowel non-player character of non-playable character gehanteerd.
Die mensen die non playable hebben gehanteerd hebben het dan fout. En zo zie je maar weer dat als je iets 10 keer fout opschrijft het voor waarheid wordt aangenomen, zelfs door journalisten.

een NPC geeft een karakter aan dat niet de speler is, wat niet wil zeggen dat het later niet speelbaar zou kunnen worden, maar op dat moment is hij niet speelbaar. Het geeft de status aan van een karakter.

Er zijn wel meer voorbeelden van spellen waarbij een karakter eerst een NPC is en later in de game kan je toch met die persoon spelen.
Tja we kunnen er eindeloze semantische discussie van maken. 'Niet-speelbaar' en 'niet-speler' komt meestal ongeveer op hetzelfde neer, in ieder geval doorgaans wel in de praktijk waarin de term NPC wordt toegepast. Dus 'fout opgeschreven' en die wellicht onbedoelde suggestie dat ik niet zou weten waar het voor staat en de boel dus fout weergeef, is in mijn ogen onzin. Uiteraard snap ik dat er een verschil is tussen een omschrijving voor 'kunnen controleren/besturen' en een omschrijving voor de 'status', maar het belangrijkste lijkt me dat iedereen bij de term 'NPC' en de formuleringen in het stuk snapt waar het om gaat.

[Reactie gewijzigd door Koekiemonsterr op 5 juni 2019 13:02]

Als je als een NPC kan spelen is het dus per definitie geen NPC meer ;)
Die discussie werd gisteren ook al gevoerd. NPC staat origineel voor Non Player Character en is later naar Non Playable veranderd.
hmm.. eerst een trailer zien, maar dat je iedereen kan overnemen en geen hoofdverhaal of persoon is laat mij al twijfelen. Niks is natuurlijk nog zeker ,
kan mij niet meer herrineren welke battlefield het was. maar hier kon je ook "instant" switchen tussen player/npc toen nog op de orginele xbox volgens mij. zaten zelfs achievments aan hoe meer meters tussen de switch hoe hoger de punten :+
Is dit dan Watch Dogs 3 of is dit eerder een tussen stap tussen Watch Dogs 2 en Watch Dogs 3?
Persoonlijk weet ik het niet op basis van de titel want ik had gelezen dat Watch Dogs 3 zich in London zou afspelen.
het klopt dat het in londen afspeelt
maar de bnaam is gewoon watch dogs legion en is geen tussenstap
https://www.eurogamer.net...l-let-you-play-as-any-npc

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True