Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

BioWare onthult nieuwe uitbreiding voor Star Wars: The Old Republic

Mmorpg Star Wars: The Old Republic krijgt een nieuwe uitbreiding genaamd Onslaught. Deze bevat twee nieuwe planeten, een verhoogd maximumlevel, nieuwe abilities en de introductie van tactical items.

De twee nieuwe locaties zijn Onderon, met wilde jungles, en Mek-Sha, een uitgeholde asteroïde waar een tankstation vol met criminelen in zit. Ook reizen spelers af naar Dxun, een maan van Onderon, waar een nieuwe Operation klaarstaat, schrijft ontwikkelaar BioWare Austin.

De ontknoping van de verhaallijn van Onslaught speelt zich af op Corellia. De planeet wordt aangevallen door de Sith Empire, die de nieuw gebouwde scheepswerf van de Republiek wil innemen. Spelers hebben de taak om Corellia te verdedigen tegen de Sith, maar hebben ook de gelegenheid om over te lopen en voor de Sith te gaan werken.

De gameplay van Star Wars: The Old Republic krijgt ook wat aanpassingen. Zogenaamde tactical items worden geïntroduceerd en hebben hun eigen gear slot. Deze items beïnvloeden abilities van spelers en zijn speelstijl. Meer informatie geeft de ontwikkelaar op dit moment nog niet.

Star Wars: The Old Republic: Onslaught is gratis voor abonnees van de pc-game en komt in september uit. SW:TOR kwam oorspronkelijk in 2011 uit en Onslaught wordt de zevende uitbreiding voor het spel.

Onderon en Mek-Sha

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

15-04-2019 • 10:37

48 Linkedin Google+

Reacties (48)

Wijzig sortering
Ik heb dit altijd 1 van de kwalitatief beste mmo's gevonden. De hele speelstijl, de wereld voelt heel gepolijst aan. Dat gevoel heb ik sindsdien niet echt meer gehad. Misschien toch maar weer eens oppakken.

Ik wist trouwens niet dat ze nog steeds bezig waren om uitbreidingen te maken. Heeft het spel een goede spelersbase en is het financieel een beetje gezond ?
Raar dat je zegt dat het kwalitatief een goede MMO is. Ik heb het basisspel vrij hardcore gespeeld met heel veel maanden raiden maar uiteindelijk puur uit frustratie gestopt. Het aantal bugs dat in de raids zaten was niet meer leuk, en na weken reports loggen door veel guilds zijn ook heel veel mensen dan maar gestopt.

Daarnaast zijn de animaties niet super vloeiend. Ik kwam van World of Warcraft naar SW:TOR met de guild mee en als je jaren WoW heb gespeeld zijn de animaties super houterig. Een jaar geleden heb ik het trouwens nog eens opgestart en alles is nog steeds hetzelfde. Je animaties (en bijhorend geluid) die raar doen als je uw keys spammed en dergelijke... Heel kwalitatief is het niet echt.

MAAR het is wel een heel leuke MMO, heb me enorm mee vermaakt.
Ik heb zelf nooit geraid, volgens mij niet eens een karakter op max level gehad :X Maar levelen en de werelden op zich vond ik qua sfeer fantastisch, de (achtergrond) geluiden zijn ook van een hoog niveau en stoorden mij nimmer.

Qua animaties kan ik mij dit niet meer voor de geest halen.
Qua sfeer zat het inderdaad heel goed :)
Ik had dit zelfde idee, omgevingen fantastisch, verhalen grandioos. Maar zodra je een toon maakt en er mee probeert te spelen... Verschrikkelijk. Ik heb des tijds de beta en open beta gespeeld en toen waren er al klachten over het gevoel van spelen, spells lijken vertraagd af te gaan, voelt allemaal erg traag aan. Helaas is dat nooit aangepast en heeft me uiteindelijk laten stoppen, ben zelfs niet zo ver gekomen om m'n eerste toon tot max te levelen, wel super jammer want het spel heeft buiten dat zo veel leuke dingen.
Als antwoord op je laatste twee vragen, ja en ja. Geen belachelijk hoogvlieger zoals een WoW qua omzet, maar de basis is juist enorm stabiel naar mijn idee en daardoor weten ze wel exact waarvoor ze het doen.
Heb hetzelfde gevoel altijd gehad bij SWTOR inderdaad, de sfeer, story etc was zeker in de vanilla game heel goed gedaan. Ik kan je aanraden om Elder Scrolls online ook eens te proberen, dat was voor mij een zelfde soort ervaring de afgelopen maanden.
Kijk dames en heren die Anthem hebben gemaakt, naar deze mensen had je moeten luisteren. Van een matige MMO die snel downhill ging, hebben ze de game omgezet tot nog steeds een behoorlijk bevolkte MMO. Maar zoals ik begreep van AngryJoe, er werd niet geluisterd want ze waren de 'mindere' studio, dan krijg je een game zoals Anthem als hij nu is :P

Heb deze recent nog zeer veel gespeeld, blijft bijzonder hoe bizar veel gesproken tekst in deze game zit, volgens mij hebben ze het Guinness record nog steeds. Hoewel de latere 2 delen wat minder tekst hadden en iets meer generieke missies (ipv class/side afhankelijk), waren de keuzes die je maakt wel van grote impact (en natuurlijk politiek trappen met same-gender romance).

Moet zeggen dat FE en ET (deel 4 en 5) van bijzonder goede kwaliteit waren, nu al 6x uitgespeeld (van de 8x) en ondanks de main storyline gelijk blijft (maar waar je paar specifieke keuzes maakt), maakt het verhaal rondom je companions het toch allemaal zeer afwisselend.
Tjsa jammer genoeg is men echter 'fan' van 15 second-cooldowns in SW:TOR wat de gameplay niet bepaald smooth maakt. Dit is nog steeds het grote probleem; door 15sec cooldown op ik weet niet hoeveel abilities is je rotation super clunky en heb je wel 9-10 spells nodig in een 'simpele' dps rotation, wat totaal niet lekker aanvoelt, vrij moeilijk leerbaar en dan voelt het al gauw als 'ik druk maar wat'. Denk dat het merendeel van de initial playerbase hier ook is op afgekapt tijdens release month.

Als je SW:TOR als een singeplayer speelt, dus story-only missions, is het eigenlijk veel meer een oldskool bioware game dan dat Andromeda/Anthem dit zijn, jammer genoeg schrikt de term MMO veel mensen af die al genoeg alternatieven in dit genre spelen. Het ziet er geweldig uit, perfecte atmosphere en ook de story is engaging. Jaartje geleden nog eens opgestart (heb maar 1 week gespeeld toen het uitkwam, was vrij traag en haalde het niet m.b.t WoW) en er is inderdaad ontiegelijk veel verbeterd, behalve de clunkyness van de gameplay dan.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 15 april 2019 11:48]

Je moet ook echt niet technisch kijken naar deze game, daar is de game gewoon vrij matig in op z'n best. Ergens logisch met de core uit 2011 waar veel games van deze constructies op skills hadden, met als bonus nog wat random procs en CD resets. (Rift en Aion zijn ook beetje van die tijd, hangen erg op hetzelfde principe).

Ik speel de game ook absoluut niet voor de combat, dat was de reden dat ik stopte jaren geleden en is nog steeds clucky en raar. Maar verhaaltechnisch, de sterke ondersteuning van je companion, de redelijke diversiteit van classes (ondanks mechanics onderwater identiek zijn), dat het meer gebrek aan beter is geworden dan bewuste keuze.

Meer gebrek aan betere MMO's dat deze me nog redelijk kan bekoren, dan een keuze omdat zo'n briljante MMO is :P

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 15 april 2019 12:55]

Het is niet veel het is clunky, het hele kritiekpunt op een game met overal 15 second cooldowns; het zal nooit smooth of lekker aanvoelen. Maar ga vooral door met het direct op de persoon te spelen.

Geen enkele andere 'RPG" doet dit, hoe zou dit toch komen? Misschien omdat het totaal niet lekker werkt? SW:TOR heeft al veel abilities geremoved sinds het begin (want dit probleem was nog veel erger), echter heb je nog steeds 5-6 spells die in essentie precies hetzelfde doen, wat makkelijk 1-2 spells gemaakt hadden kunnen worden, waardoor die andere 15 spells wat nuttiger aanvoelen. Zo maak je de gameplay meer engaging dan het afwerken van een prioritylist voor 15seconden.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 15 april 2019 12:14]

Hoe kom je eigenlijk op 15 seconden?

Dit is zo ongeveer mijn Sniper rotation. Daar zit geen 15 seconden bij....

https://www.youtube.com/watch?v=j5XatCYgy-E
Juist omdat hier best veel gesproken tekst in zit vind ik deze mmo aanvoelen als een normale adventure game. Uiteraard is de setting ook gewoon goed voor mij als scifi fan. Binnenkort maar weer eens helemaal opnieuw beginnen.
Moeten luisteren? Het is onder water nog steeds een duidelijke kopie van World of Warcraft. PvP was en is een drama. Echte goede pluspunt bij launch was de class verhaallijn, zelfs de 'saaiere' waren nog steeds boven gemiddeld.

En dan vergeten we maar even het drama van subscription naar f2p.

Gezien de tijdslijnen heeft Anthem zelfs nog de tijd om het beter te doen dan SWTOR.
Vergelijking met WoW is zo oud als WoW zelf, 'WoW was first MMO', die op z'n beurt ook 90% heeft gejat, maargoed :P

Anthem heeft al een drama start, drama voorgang en nog grotere drama planning, SWTOR heeft een zeer goeie start gehad en tot 2.0 liep de game aardig netjes. Omzetting van sub naar f2p geeft voor elke game problemen, ze trokken dit aardig netjes met de tussen Hoth stap en 4.0. Zij weten wat fout kan gaan, en hadden Anthem dus duidelijk zo'n blamage kunnen voorkomen.
Het feit dat deze Star Wars als basis heeft, maakt het natuurlijk ook een stuk makkelijker. Moet er zelf nog steeds een keertje aan beginnen.
Ik ga er vanuit dat het karakter wat ik 8 jaar geleden gemaakt heb en waar ik alleen een paar weken mee gespeeld heb, niet van voldoende level is om hieraan mee te doen? :P
Het is nooit te laat om het weer op te pakken!
+ je stijgt enorm rap levels tegenwoordig. Gewoon de story classes doen is genoeg om max level te komen dacht ik (buiten deze expansion dan :))
Goed nieuws, nog steeds 1 van mijn favoriete MMO's :)
Binnenkort maar weer eens installeren denk ik. Nooit verder gekomen dan level 50 maar ondertussen is er al een hoop nieuwe content.
Hm, ik kan me herinneren dat ik ooit met de beta(?) mee heb gedaan, maar ik wilde veel te graag dat het een tweede Star Wars: Galaxies zou zijn. Wel érg tof dat dit spel nog steeds actief gehouden wordt :Y
Beta kan zeker, is vrij veel beta geweest bij de start (closed & open).

Ik weet nog goed de Star Wars: Galaxies outcry dat iedereen zomaar een jedi/sith kon zijn zonder moeite (en ook vooral dat het space stuff on rail was in begin)
Een van de grotere content creators voor SW:TOR genaamd Swtorista heeft een tijd geleden twee video's gemaakt die wellicht wel interessant zijn voor de mensen die eraan denken / twijfelen om (weer) te spelen.Zelf ben ik sinds de launch een trouwe speler, een aantal jaar subscribed, een aantal jaar preferred (gratis na subscribed) en nu weer een hele tijd subscribed. Wat ik zo tof vind aan deze game (naast dat ik Star Wars fan ben) is dat het voelt als een verhaal, ook in alle nieuwe uitbreidingen! Je hebt overal voiced dialogue en je keuzes hebben effect. In andere games zie ik veel tekst waardoor het voor mij al minder echt aan voelt. Ook qua prijs kun je het echt heerlijk dit spel spelen als F2P of als preferred (eenmalig 15 euro). Kijk de video's eens en wellicht snap je mijn punten.

[Reactie gewijzigd door Havocnl op 15 april 2019 11:44]

Wat een lof wordt er gesproken van een gekke grind mmo waar ze de open world pvp (en gewoon pvp) totaal van hebben gesloopt.

Slechter kan het een mmo niet vergaan dunkt me.

De game engine genaamd HeroEngine is trouwens ook om te janken qua framerates.

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 15 april 2019 14:10]

Game draait op mijn i7 met GTX1070 anders gewoon op een constante 60fps in 4K.
Ik vind het eigenlijk jammer dat ik dit spel nog nooit geprobeerd heb. Misschien eens naar kijken wanneer ik tijd heb.
Is deze game een aanrader voor een mmo rookie die max 5 uurtjes per week tijd heeft om te spelen?
Als je maar maximaal 5 uur te besteden hebt per week is iedere MMO af te raden. Waarom geld blijven betalen voor iets waar je uiteindelijk weinig aan hebt.

Een MMO is bij uitstek een tijd slurpende bezigheid; levelen, gearen en raiden.
Je kan deze toch ook gratis spelen? Tenminste ik zie net op de website dat je free en premium hebt.

Dacht dat deze game al lang uit de lucht was. Echt jaren geleden nog gespeeld met wat vrienden. Geen idee meer waarom ik toen gestopt ben.
Oh als het gratis is kan je het altijd een poging wagen toch?? Waarschijnlijk zul je niet alle content beschikbaar hebben of max level worden etc.

Als je dit geen probleem vindt gewoon doen!

Ik vind de animaties nogal out-datet.
Edit: zie net dit, waar het wordt uitgelegd: https://swtorista.com/articles/is-swtor-worth-returning-to/

"The free-to-play model allows new players to hop into the game without having to commit with their wallet, and allows them to play from levels 1 to 50 and experience all 8 of the class stories – but Free-to-play accounts do have some restrictions – for example, they can not hold more than 200,000 credits, and can’t wear certain types of gear."

En voor preferred: "if you’re a returning player, there’s a good chance you might actually be a preferred player rather than a free-to-play-player- preferred players are players who have paid for a subscription in the past, and preferred players have less restrictions than free-to-play players, but will still be hit with some restrictions."

De laatste keer dat ik dit speelde (na dat abbonement jaren was afgelopen) is 'gratis' alle content wel te spelen, maar met restricities.

Het 'basis spel' is gratis te spelen, voor de uitbreidingen (misschien alleen de laatste?) moet je één keer een maand abbo afsluiten en dan krijgt je account een 'veteran' status (of hoe dat tegenwoordig heet) zodra je premium tijd voorbij is.

Echter ben je volgens mij gelimiteerd in het aantal inventory slots, hoeveelheid geld die je kan beschikken, en moet(of moest) je wekelijks een 'raid pass' van de marketplace halen om de raids(operations) te mogen doen. Ook krijg je als niet betalend lid minder EXP per quest en moet je dus sidequests completen en/of wat exp grinden. Als wel betalend lid heb je deze restricites niet (geld, inventory, raids inclus) en kan je door de planeten heen levelen met alleen de 'main' en 'class' missions.


Zelf telkens een stukje gespeeld en benaderd als een single player, zeker als je dan een maandje lid wordt gaat dat lekker aangezien je niet de generieke "deliver X, or kill n of Y" quests zonder reden hoeft te doen. Lekker je verhaal doorlopen, zoals het hoort bij bioware games O-)

[Reactie gewijzigd door Mobzy op 15 april 2019 12:57]

Ik vermaak me op dit moment prima met een private wow server als ik MMO behoeftes heb na de zoveelste desync death in PUBG.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True