Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

The Outer Worlds komt wellicht uit op 6 augustus

Op de Steam-pagina van de in december vorig jaar aangekondigde ruimte-rpg The Outer Worlds stond onlangs gedurende korte tijd een releasedatum van 6 augustus. Die is inmiddels weer verwijderd. De titel moet in ieder geval dit jaar nog verschijnen.

Op de Steam-pagina van The Outer Worlds wordt inmiddels als verschijningsperiode alleen 2019 genoemd, maar de Steam Database-pagina toont dat de releasedatum van 6 augustus enkele dagen geleden is verwijderd. Ontwikkelaar Obsidian Entertainment heeft deze zomerse releasedatum nog niet officieel bevestigd. De titel komt uit voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.

The Outer Worlds speelt zich af in een dystopische setting in de ruimte en is te omschrijven als een sciencefiction-rpg met het nodigde schietwerk vanuit eerstepersoonsperspectief. Het verhaal gaat over een personage die via een ruimteschip in de Halcyon-kolonie is terechtgekomen. Hier hebben conglomeraten het voor het zeggen en het doel is andere kolonisten uit het ruimteschip te redden.

Het spel krijgt geen enorme open wereld om te verkennen, maar heeft een aantal gebieden waar de speler naartoe kan reizen. De ontwikkelaar vergeleek dit eerder met de manier waarop de wereld uit Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords is opgezet. Deze in 2004 door Obsidian uitgebrachte Star Wars-titel is de opvolger van het originele Star Wars Knights of the Old Republic van BioWare.

Obsidian Entertainment heeft The Outer Worlds in december vorig jaar aangekondigd. De studio, die vorig jaar door Microsoft werd overgenomen, heeft eerder onder meer ook Fallout: New Vegas en Pillars of Eternity ontwikkeld. Een aantal mensen van Obsidian was als onderdeel van Black Isle Studios ook verantwoordelijk voor het originele Fallout.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

26-02-2019 • 10:05

44 Linkedin Google+

Reacties (44)

Wijzig sortering
Op dit punt hoeft het spel alleen matig te zijn met de beloofte features en dan zullen mensen al blij zijn.

Fallout 76 en No Man's Sky hebben de standaard zo laag gezet.
En Anthem heeft ook niet geholpen lijkt me... Te veel titels die niet aan de beloftes voldaan hebben.
En Anthem heeft ook niet geholpen lijkt me... Te veel titels die niet aan de beloftes voldaan hebben.
Ja, en met Anthem deden ze 6 jaar zeggen ze, nou als ik alles zo zie op zo goed als alle reviews, kan het haast niet wezen dat ze er echt 6 jaar aan gewerkt hebben, niet veel lovende dingen over gezien en gehoord.
Lol... "In het land der blinden..."? Ik kijk wel uit naar deze titel! Als groot fan van Fallout en Mass Effect zie ik dit wel zitten :)
No Man's Sky is tegenwoordig wel met alle updates een stuk beter geworden. Dat kun je van andere dev's niet zeggen. Die stoppen meteen met ontwikkelen bij tegenvallen.

Uiteraard had het spel meteen goed moeten zijn, maar heb me er toen zelfs mee vermaakt. En steeds meer na de latere updates.

The Outer Worlds lijkt me een erg leuk spel Ben benieuwd.
Wat je vergeet is dat het in veel gevallen zo is dat er achter deze ontwikkelaars een grote publisher zit die de koers bepaalt. De keuze om wel of niet door te gaan met onwikkelen is meestal niet aan de ontwikkelaar. Hello Games is onafhankelijk en had dus de keuze om NMS verder uit te bouwen. Het resultaat mag er inderdaad wezen.
Zo ver ik weet zit Sony gewoon als publisher achter Hello Games. I could be wrong tho.
Volgens mij is Sony (Sony Interactive Entertainment) niet eens op de PS4 de publisher van NMS. Al helemaal niet op de andere platforms waarop NMS uitgebracht is. Wel heeft Sony marketing ondersteuning geleverd, en was het wat betreft de consoles een timed exclusive voor de PS4.
Waarom ik nooit aan No Man's Sky begin is praktisch: mijn backlog is al groot genoeg. Als een nieuw spel uitkomt dan kijk ik het eerst even aan of het een succes is mis is voordat ik het aanschaf. Er komen voldoende nieuwe spellen uit om mijn backlog gevuld te houden. Nog eens een keer door de lijst met oud prul heen gaan loont de moeite niet.

Ook heb ik geen motivatie om No Man's Sky vanuit goodwill te kopen. Dat zou de manier van werken toen het spel net was uitgekomen belonen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 26 februari 2019 14:03]

Awesome, heb jij een backlog met games die je "moet" spelen? 8-) Hou je ook in-game daily standups met medespelers?

No Man's Sky is naar mijn mening een game die een bepaalde ervaring biedt, zoiets zoals bijvoorbeeld Minecraft doet (althans, deed, voordat er veel te veel onzin werd toegevoegd). Ik ben eerlijke gezegd wel benieuwd waar je "succes" op baseert als je zelf niet de moeite neemt om de game te ervaren.

Ik kijk heel erg uit naar The Outer Worlds. Dystopian + space? Awesome.
Omdat het een term is die programmeurs gebruiken, betekent niet dat het woord exclusief voor die doelgroep is :P

"an accumulation of uncompleted work or matters needing to be dealt with."
NMS is inderdaad beter geworden, maar helaas is deze uitgever geen uitzondering in het oplappen van de game. Tegenwoordig worden steeds meer games half afgebakken de online stores ingegooid met een roadmap om aan te geven wat het moet worden/ had moeten zijn.

En het werkt ook blijkbaar, want games worden jaren later nog opgepikt door mensen die schijnbaar nog meer tijd hebben dan ik zelf al heb.
Het feit dat ze het zo keihard verprustst hadden en letterlijk gelogen hebben tijdens interviews over features die er gewoon niet in zaten, ik heb zelfs foto's gezien waar over de multiplayer functionaliteit op het hoesje een sticker was geplakt, te triest gewoon. Dat was voor mij alleen al voldoende reden om nooit weer te denken over aanschaf.

Ik zou ook niet meteen roepen dat alle andere devs zich er meteen bij neerleggen. Kijk ook naar ontwikkelaars zoals DICE die gewoon keihard genaaid waren door EA met hun geweldige transactie-implementatie in Battlefront 2. Inmiddels hebben ze dat er allemaal uit gehaald en de game is volledig over de kop gegaan. En dat nog wel steeds onder EA.
Iets zegt me, maar uiteraard geen bewijs, dat ze door Sony gepusht zijn. Was een kleine developer met heel veel goede ideeën, maar sony die je vertelt dat het spel nu gereleased moet worden. Dat gevoel kreeg ik altijd. Keur ik het goed? Nee. Heb het spel wel op launch gekocht en veel meer lol gehad met NMS dan met SW BF1 toen.
Maar dat is mijn mening verder.
Het feit dat ze het zo keihard verprustst hadden en letterlijk gelogen hebben tijdens interviews over features die er gewoon niet in zaten, ik heb zelfs foto's gezien waar over de multiplayer functionaliteit op het hoesje een sticker was geplakt, te triest gewoon. Dat was voor mij alleen al voldoende reden om nooit weer te denken over aanschaf.
En daarom volg ik dus helemaal niet meer de hype trains van spellen. Ik heb NMS gekocht (day 1) zonder dat ik iets wist van alle niet-waargemaakte beloftes, en ik heb met gewoon geamuseerd voor een dikke 40+ uur. En daarna weer opnieuw vele uren met de "Next" update.

Het enige probleem dat ik nu echt ondervind is de verwachting die ik heb van sequels waar je meer verwacht van hetzelfde, maar dan blijkt dan behoorlijk anders te zijn. (Zoals bijvoorbeeld Just Cause 4.)

Ik haal steeds meer plezier uit de kleinere games gemaakt door onafhankelijke game studios dan het spul dat de grote publishers uitbrengen.
Ben het wel met je eens hoor,

Huidige generatie games die uitkomt die zich pretenderen een mega goede game neer te zetten komen vaak pas tot hun recht na een tal van patches.

Dat de lat laag ligt klopt dan ook wel, maar als je gaat vergelijken met eerdere games dan hebben ze wel wat om te overtreffen.
De hype sensatie telt ook heel erg mee, waar je vroeger over een game in een magazine moet lezen kun je tegenwoordig een youtuber opzoeken die bv helemaal lyrisch is over een game die zo zijn invloed uitoefent.

Dat is ook wel een beetje bij Fallout 76 gebeurt en bv Apex Legends op het moment, beide niet heel erg best in hun segment naar mijn mening maar door de hype van bepaalde youtubers word het ontvangen als een puppy bij een stel kleine kinderen.
Ik ervaar dit totaal niet, ik speel de ene kritisch hoog ontvangen game na de ander. Jammer genoeg willen veel tweakers alleen maar de negatieve games zien. Blijkbaar zijn ze niet instaat zelf in te schatten of een game hun zelf wel of niet ligt.
Mee eens. Ik heb nooit de regel "don't pre-order" gevolgd omdat ik gewoon kijk naar waar ze mee adverteren en hoe betrouwbaar de studio is. Anthem heeft er naar mijn mening nooit goed uitgezien. Games die gepresenteerd worden met een beetje gameplay en wat stemacteurs zijn voor mij automatisch een no-go.

Als iets van FromSoftware komt dan pre-order ik het graag. Dan is van alle games die ik daar pre-orderde Dark Souls 2 toch de slechtste, maar zelfs dat is gewoon een goed speelbare game waar ik veel tijd in heb gestoken.
Ik doe ook normaliter niet aan pre order.
Maar bethesda achtte ik wel als betrouwbare studio. Daarbovenop ben ik al lang fan van fallout.
En hoewel ik echt de reputatie van bugthesda wel ken had ik nooit verwacht dat f76 zo'n enorm fiasco zou zijn.

Het deed pijn zelfs op een zekere hoogte. Maar ben nu echt genezen van die praktijken. Er zijn genoeg games die leuk zijn en het ook waarmaken en daardoor het waard zijn..

Fck al die afgeraffelde shit.
Ik boycot nu elke studio met elke game totdat ik betrouwbare reviews kan vinden en het spel het waar blijkt te maken.
Door Fallout 4 kon je al voorspellen dat de volgende game op zijn best matig zou worden. Ik snap niet zo goed hoe dit voor iemand onduidelijk zou kunnen zijn.

Bethesda is van alle studio's ook wel een vreemde om je pre-orders op te baseren. Er zijn zat veel betrouwbaardere studio's die gewoon kwaliteit leveren.
Omdat ik fallout 4 ruim 1200 uur heb gespeeld en omdat daar de console gebruikt kan worden heb ik er nooit problemen mee gehad. (En zat bij alle bèta testen)
Wellicht de console onderschat qua domme foutjes in het spel die ik voor lief nam.
F76 is echter een geheel andere categorie van troep. Zelfs vergeleken met fallout 4.

Ik verheug me al op tow maar ik ga niks meer uitgeven voordat ik kan zien of een spel het waard is.
Ook anno heb ik hoog zitten maar idem.
Wacht eerst wel op de reviews en de eerste patchnotes voordat ik geld ga uitgeven.

Een goede game mag ook best wat kosten. Maar dat is dus exact waar nu zo'n misbruik van gemaakt wordt.

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 26 februari 2019 16:19]

Ik ervaar dit in zoverre dat je best wel getriggerd kan worden om een game te spelen/kopen omdat er best wel veel positieve ervaringen worden gedeeld door mensen die het hun doel maken om iets te promoten.

Ik koop een game op basis van reviews en een demo en aangezien die laatste steeds minder aanwezig is moet je wel uitgaan op basis van anderen. En dit kan best dan wel tegenvallen.

De mening van een anders is je eigen natuurlijk niet maar vergis je niet dat hele volkstammen best gevoelig zijn voor de gemaakte invloed van anderen. Zo zou ik bv fortnite nooit zelf spelen ondanks dat deze ontzettend veel goede en positieve verhalen onving, puur omdat dit mij niet ligt. Maar fallout 76 bv dan weer wel, heb tal van kritische reviews gelezen en aan het einde van de streep komt die toch positief uit de test. Terwijl in werkelijkheid het best wel een slechte game bleek te zijn.

Zo gaat het met meer games helaas.
Je moet nooit (maar dan ook echt NOOIT) reviewers vertrouwen. Punt. Al helemaal "critics" niet.

Dit geld voor films, games en al het andere. Het enige nut dat deze mensen hebben is dat ze bekend zijn, en je kan dan een vinden die dezelfde dingen als jij leuk vind en daar kan je dan een beetje op vertrouwen. Verder zijn ze nuttelloos.

Vooral bij games zijn veel te veel reviewers simpelweg niet persoonlijk geinvesteerd in gaming. Kijk naar die Resident Evil 2 review waar de reviewer maar de helft had gespeeld, of de Doom review waar de reviewer nieteens kon mikken met het wapen.
Er zijn meer games dan alleen no man’s sky en fallout 76.
Ik heb het dan ook specifiek over games waar de launch fout liep. Daar kan ik best nog wat meer van opnoemen als je wilt.
Vreemd genoeg zijn veel van die games van dezelfde pubs/devs...
Als mensen fallout willen spelen voor dat post-apocalyptic sausje met vrijheid om te onderzoeken, moet ik zeggen dat Metro Exodus toch wel een goede vervanger is.
Ik ben opzich fan van beide franchises, Fallout heeft toch wel een radicaal andere insteek hoor.
Fallout is een feitelijk een parodie op de verenigde staten in veel lichten, Metro is duidelijk serieus getinte horror.

Wat dat betreft lijkt Outer Worlds veel meer op Fallout. Zeker als die zwarte humor iets is wat je trekt.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 26 februari 2019 14:32]

Is dit een mix tussen Mass Effect en Fallout: New Vegas? Ben oprecht wel benieuwd hiernaar!
nieuws: Obsidian kondigt ruimte-rpg The Outer Worlds aan

Beetje Fallout, beetje Borderlands en beetje Mass Effect. Iig zo lijkt het.
Heb even de gameplay bekeken, zo ziet het er wel uit inderdaad. Heb daar uiteraard geen problemen mee eigenlijk. Interesse is wel gewekt!
Ik hoop het.

Ik mis zowel Fallout als Mass Effect toch wel erg. Jammer dat beide reeksen de afgelopen tijd zo hard van hun voetstuk zijn gevallen.
Ja precies, heb me zo vermaakt met Mass Effect 1 tot en met 3 en Fallout 3 tot en met Fallout 4, zo erg jammer dat Mass Effect nu echt voorbij is en dat ook waarschijnlijk Fallout 5 voorbij is (hoop het niet).
Ik heb stiekem best hoge verwachtingen bij dit spel.
Idem hier. Als Steam fanboi ben ik alleen bang dat de Epic Game Store hem weer gaat wegkapen.
een goeie fallout is al een tijdje geleden (new vegas), dus als de makers van new vegas met een fallout-esque titel komen.

ja nee dan zijn de verwachtingen hoog idd.
Hier nog 1.. Ben sowieso thuis bij RPG spellen. Zeker als RNG een rol speelt bij loots o.i.d.
Op de Steam-pagina van The Outer Worlds wordt inmiddels als verschijningsperiode alleen 2019 genoemd
Ik zou alleen de informatie op Steam niet bepaald vertrouwen, omdat deze game sinds dag 1 als een titel "coming soon" in de Epic Store staat. En we weten inmiddels allemaal hoe dat uiteindelijk uit pakt...
Ik zou dit met een korreltje zout nemen, er waren meer release dates gelekt pas geleden in de steam database, alleen waren dat allemaal datums voor een maandag, terwijl games nooit uitkomen op maandagen.

[Reactie gewijzigd door Nieuwevolger op 26 februari 2019 10:59]

6 augustus is een dinsdag
Hopelijk komt er geen Denuvo DRM op , anders is het een no-go voor mij 8)7 , het ziet er uit als een hele interresante game voor mij , maar die 30% cpu wil ik graag gebruiken voor andere taken ;)

[Reactie gewijzigd door Metallize op 26 februari 2019 14:29]

geen open world is dus gewoon een railgun shooter?
Graphics vind ik een beetje zwak, moet ik zeggen. Anno 2019 verwacht je toch wat beters.

Het spel heeft wel een beetje een 'Firefly' feel, overigens; dat vind ik er dan wel wel leuk aan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True