Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fortnite groeit met 50 miljoen spelers in vier maanden

Er zijn inmiddels 250 miljoen spelers voor Fortnite, zo heeft Epic Games aangekondigd. Dat waren er vier maanden geleden nog 200 miljoen. Volgens Epic Games heeft het succes van concurrent Apex Legends vooralsnog geen effect op de populariteit van Fortnite.

Op een gemiddeld moment spelen 10,8 miljoen mensen de game tegelijk, zegt directeur Tim Sweeney tegen Engadget en in zijn keynote op de Game Developer Conference. Sweeney claimt cijfers gezien te hebben waaruit blijkt dat 35 procent van de spelers vrouw is en dat zou hoger zijn dan bij andere shooters. De cijfers van Sweeney zijn niet gelijk aan die van eerdere publicaties, die het percentage vrouwelijke spelers schatten op tussen 16 en 25 procent.

Apex Legends lijkt de groei van Fortnite niet in de weg te staan. "Sinds Apex Legends uitkwam, hebben we de hoeveelheid aan totale Apex Legends-spelers erbij gekregen in Fortnite", aldus Sweeney tegen Venturebeat. Volgens Sweeney heeft de release van Fifa vorig jaar wel gezorgd voor een kleine terugval in speeltijd.

Fortnite kwam ongeveer twee jaar geleden uit, als tweede bekende Battle Royale-game na PUBG. Epic Games heeft donderdag ook een dienst online gezet, waarmee andere spelontwikkelaars gebruik kunnen maken van de online diensten die Epic heeft ontwikkeld. De sdk ondersteunt onder meer massaal matchen van spelers, voicechat en cloudopslag, en het bijhouden van data over een game.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

21-03-2019 • 06:59

87 Linkedin Google+

Reacties (87)

Wijzig sortering
Leuk, maar wat zeggen die cijfers nou echt? Zijn er meer 'trouwe' spelers bijgekomen? Of zijn door het succes van Apex Legends een aantal mensen Fortnite aan het uitproberen en gaan vervolgens terug. Dat is altijd zo misleidend als er alleen maar totalen worden gegeven. Veelzeggender zou zijn als het ging om gemiddeld aantal spelers per dag of uur.

Edit: goed om te zien dat het Tweakers artikel is aangevuld :)

[Reactie gewijzigd door jhnddy op 21 maart 2019 10:42]

Ik weet wel dat beide zonen van mij Apex eerlijk de kans hebben gegeven, maar ik hoor ze toch alleen maar Fortnite spelen. Ik vroeg ze van de week nog of Apex interessant was en beide riepen “nah, Fortnite is leuker, want bouwen”.
Denk dat de Apex stijl ook meer de oudere speler aanspreekt. Iets volwassener, geen dansjes enzo. Ik denk alleen dat Apex ten onder gaat aan hackers, en aan de minimale content. Heb er best wat uren inzitten maar ik mis een beetje een doel om door te spelen. Je kunt niet echt je statistieken zien, er zijn geen rankings etc. enige dat je kunt verdienen zijn wat badges.

Wat ik ook jammer vind is dat het heel makkelijk is om de game te verlaten. Iemand gaat dood en verlaat gelijk de game. Maar aan de andere kant is een penalty ook weer klote.

Edit: naar aanleiding van onderstaand ecomment

[Reactie gewijzigd door Devroet op 21 maart 2019 08:39]

Dat was vroeger niet anders? Call of Duty grijs gespeeld, totaal geen achievements / badges. Je had gewoon 4 standard load outs en dat was het. Ik snap dat niet helemaal waarom er tegenwoordig zoveel poets pats nodig is om te blijven gamen.
Die 'poespas' is de crack waar deze spellen op draaien.
dingetje unlocken hier, zaakje upgraden daar en ondertussen blijf je aan het spelen en wordt de verleiding groter om wat minitransacties te doen.
Gokkasten maken gebruik van dit soort methodes, mobiele games maken gebruik van deze methodes en gameconsole/pc spellen gaan ook hard die kant op (er zijn er gelukkig nog enkele die een spel afleveren met oog voor de speler).

Ik zie het aan Destiny 2. drie uur lang rondhangen op een punt en hordes vijanden afschieten zodat ik de masterwork voor mijn handgun kan unlocken. Een wapen dat ik daarna niet meer gebruik want mijn loadout is praktisch altijd hetzelfde.
Alhoewel ik de argumenten tegen deze vorm van spellen helaas niet sterk vind, vind ik wel dat er iets mee gedaan moet worden.
Destiny forceert daarintegen niet microtransacties. En het grinden heeft de community zelf eigenlijk voor gekozen. Bungie heeft alleen geluisterd.
Toch speelde ik voorheen online shooters veel langer dan tegenwoordig. Waar het enkel om skill en prestatie ging was het juist een uitdaging en een reden om te blijven spelen voor mij. Tegenwoordig voel ik wel wat jij omschrijft, vooral wanneer ik dichtbij een unlock ben geeft het mij een gevoel van nog heel even dit en dan krijg ik... Maar toch geeft mij dit een veel leger gevoel dan een goed potje spelen. Fastfood gamen.
Men vergeet dat we vroeger nog een andere belangrijke kaart achter de hand hadden: mods!
Als de standaard gameplay (zonder perks/unlocks/achievements/killstreaks/scorestreaks/lootboxes/rankings) begon te vervelen, dan zat je wel op een mod server of een complete overhaul mod.

Counter-Strike, MOHAA/SH en CoD1 spelers weten allemaal waar ik op doel ( freezemod, warcraft3 mod, superhero mod, surf, zombiemod, sniper only, gunmod, unreal tournament announcers in servers etc. )

Daardoor hadden games destijds een ENORME levensduur... iets waar gamers nu nog steeds naar verlangen, alleen is alles monetized en gamified.. ;(

[Reactie gewijzigd door quintox op 21 maart 2019 11:19]

Nee maar daar zat een goede SP bij, en was geen pure MP game. Daarnaast kon je met clans wars doen en zat er wel degelijk een ladder systeem in bij externe sites (clanbase)
Ik heb die SP werkelijk nooit aangeraakt. Meeste shooters alleen online gespeeld.
En het was allemaal buiten de game on, en statistieken moest je zelf bijhouden als je ze wilde.

Ik denk dat ik niet de enige ben die gewoon een goede online shooter wilt spelen zonder al dat gezeik van unlocks en mtx etc.
Mensen hebben sturing nodig..
Dit is niet waar, ik heb Octane gister geunlocked met gewone punten die ik had verzameld.
Je kunt Octane ook unlocken met de Legend Points, zoals dat ging bij Caustic en Mirage.
Dat is goed om te horen, dat betekent dat we bij apex dus minder last hebben van kleine kindjes ;).

Laat ze maar lekker bouwen :).
Scheelt weer kans op een afgang bedoel je? Afgemaakt worden door een jochie van 10? :D

Hoewel ik gok dat de dansjes en skins juist voor die doelgroep bedoelt zijn.....of sta jij net als mijn zoontje ook in de huiskamer te dansen? :+

[Reactie gewijzigd door ..Christiaan.. op 21 maart 2019 08:38]

Afgemaakt worden door een jochie van 10, daar kan ik perfect mee leven.

Onlangs 2 van deze potjes op Apex gehad:

Game 1:
Het spel begint, we starten met looten. Blijkbaar had ik iets te snel een wapen opgepakt dat 1 van onze andere 2 wou hebben. Ik hoor meteen door de mic een kinderstem met "F*ck you, my weapon. Give it to me, f*ck your mother". Ik negeer het, probeer hem uit te leggen dat het om een team sport gaat en dat ik zal mee zoeken naar een ander wapen voor hem. Nog geen 5 sec later "Player x has left the game".

Game 2:
Terwijl in het volgende potje exact hetzelfde voorviel, waar een meer mature stem door de mic klonk van "Oh you've already took it, that's ok no worries. Let's hunt them".

Ik weet welk potje ik verkies :)
Ik moet zeggen , mijn beperkte ervaring met Apex is dat 'the crowd' een stuk relaxter is.

Ik denk dat dit puur is vanwege ontbreken van een LB met stats als K/D, kills per match en hit% etc.

Dit maakt mensen een stuk minder toxic en on edge. Gewoon ff lol hebben met een paar nieuwelingen kan gerust want je wordt niet afgestraft. Alleen progressie wordt geteld.

Sommige mensen willen heel graag weten hoe goed ze zijn in een spel die over 5 jaar er al lang niet meer toe doet. Die lijken meer lol te hebben in stats bouwen dan werkelijk get spel te willen spelen.

Dat is bij Apex erg naar de achtergrond geschoven wat in zijn algemeenheid de sfeer ten goede komt.
Ander keer kan het ook andersom gebeuren.. Want zat volwassenen die kinderachtig kunnen zijn..
Het is vooral het schreeuwen en het recht denken te hebben op alle loot dat vervelend aan ze is, maar datzelfde geldt ook voor de streamers eigenlijk :P
Zo blij dat mijn zoontje met een headset speelt :). Wel gewoon in de huiskamer dus hij denkt heel goed aan zijn taalgebruik...... #offline
Ik moet u hier toch enigzins tegen spreken, want ik als gamer, kom soms nog wel is een minderjarig persoon tegen, bijvoorbeeld in CoD Black Ops 1.
Die spelen daar uiteindelijk om de weapon camos te unlocken, als ze je dan uitdagen om die welbekende 1v1 te doen, Dan schiet je ze vierkant af. Hun spelen voornamelijk voor de unlocks en kijk mij dit hebben.

ik speel op geluid en weet altijd waar mijn enemy zit. en kan hem opwachten tot meneer t hoekje voorbij komt.

En zo zijn al mijn vrienden ook

Verder zolang ze plezier hebben klaag ik zeker niet, ieder zijn eigen game :)
vind dit altijd zon trieste comment die echt iedereen gebruikt. ben zelf 20 en word gesloopt door die kiddo's. (': en speel het al sinds kerst 2017. betekent dit dat het een kinderspel is? nee, je moet mensen doodschieten. dat is in mijn ogen per definitie geen kinderspel meer. als al die kleine kinderen gewoon lekker spelen en mij een leuke uitdaging geven dan boeit de leeftijd toch niets?
Bedankt dat je mijn commentaar triest noemt zonder te weten wat ik er blijkbaar mee bedoel.

Ik vind het geen probleem dat ik verlies van een kind dat beter is dan ikzelf. Zo goed ben ik niet in shooters en dus zullen velen beter zijn dan ikzelf, inclusief kinderen.

Wat ik vervelend vind, is dat er tussen kinderen een zeer grote groep spelers zit die zich zeer kinderachtig gedragen door gescheld, rage quits en weet ik het allemaal. Gezien dit een team game is, legt het je team lam wanneer je zo'n iemand treft.

In games zoals call of duty en fortnite is de kans dat je die kinderen treft zeer groot. In Apex minder, want de fortnite is populairder onder die doelgroep door de dansjes en het cartoon uiterlijk.

Nu kan je zeggen: heb je nu echt een probleem met kinderen die kinderachtig doen? En dan zeg ik ja, want apex is een 16+ game, team based en ik speel het om juist minder last te hebben van het online 'gespuis'. Anders had ik wel Fortnite gespeeld.
ik vind je commentaar niet triest. het argument wel... Aan de ene kant begrijp ik je wel hoor, daar niet van. ook ik kom in squads in fortnite nog wel eens een kiddo tegen die maar op eigen houtje aanvalt e.d. is niet leuk maar zo zijn er ook trollende volwassenen. als je in squads of duos iedereen mute dan heb je al geen last van schreeuwende en jankende kinders, maar ik snap wel dat dat niet je bedoeling is. maar al bij al zou ik geen goede game laten liggen omdat kinderen het veel spelen.. en kun je er geen lol in zien dan kan ik dat begrijpen! maar dan zal het vast niet om de kinders zijn maar om de gameplay of moeilijkheidsgraad oid. (had ik zelf in het begin veel last van!)
Ik speel de game niet om te winnen, puur voor de fun. Ik ben niet de beste in shooters dus vind dat prima.

Je hebt ook helemaal gelijk wat betreft een goede game, maar dat is wel de reden dat ik over ben gegaan op apex, die keuze is er namelijk om over te stappen op misschien wel een betere game met minder griefers. Ook al zul je die zeker ook daar treffen.
Precies de reden waarom ik persoonlijk Apex leuker vindt. Mensen toveren geen 5 verdiepingen gebouwen uit hun broekzak als ik op hun schiet.
dat is het spelleltje als je dit niet kan moet je het niet spelen
Correctie, als je het niet LEUK vind moet je het niet spelen.
Dat is nooit het spelletje geweest. Het spelletje was dat je kon bouwen om jezelf te beschermen, maar dat gaat wel 1 muur per keer.

Door de grote populariteit van fortnite moest alles steeds groter en sneller, omdat anders de doelgroep zou afhaken.

Heeft het de game beter gemaakt dat je nu een fort uit een granaat kan stoppen? Nee.
bullshit

btw dat item heeft port a potress en is er al maanden uit.. geeft al aan dat jullie geen idee hebben waar je het over hebt.

[Reactie gewijzigd door shakespeare op 25 maart 2019 10:27]

Jammer joh, ik heb het nogal veel gespeeld en weet prima dat het al maanden uit is. Dat verandert niets aan het feit dat het de game niet beter gemaakt heeft. Enige wat het doet is een wow-effect veroorzaken, maar de balans is ver te zoeken.
Dat is juist de rede dat ik Fortnite niet interessant vind en nooit zal spelen. Vind dat een beetje onzin.
Als ik wil bouwen ga ik wel minecraft doen of simcity doen ^^
Bij Far Cry 1 was dat bouwen wel een reden waarom ik het leuk vond, en kon winnen :)
Maar inderdaad, bij Fortnite is dit bouwen een manier van vechten en heeft weinig strategische waarde, niet kunnen bouwen = certain death.
Mijn zoon van 13 zit weer meer Apex te spelen, "geen last van die kleine kids" lol
Ik vind de Apex player base tot nu toe wel leuk. idd weinig van die "iritante" kleine kids die overal schijt aan hebben en lopen te schelden.
Bouwen in Far Cry 1? :|

Enkel hoopjes van dode vijanden en auto(wrakken).
muren, torens en turrets meen ik me te herinneren. Maja is wel 20 jaar geleden ofzo?
Correctie: 15 jaar :)
Het zijn ook echt compleet verschillende games.

Fortnite heb ik meerdere keren geprobeerd, onder andere omdat mijn zoon het ook speelt. En ik kan het niet, vind het niet boeiend, de dansjes en emotes boeien me niet, ik zuig in bouwen etc etc... Het is gewoon NIET mijn game.

Andersom, hij heeft Pubg geprobeert en vond het na 1 potje genoeg. Ook Apex Legends, wat hij wel "OK" vind, verliest het voor hem tegenover fortnite. Hij vindt inderdaad het bouwen belangrijk (want als je een fuckup maakt, kun je jezelf redden door snel te bouwen bijvoorbeeld), hij vind dansjes en emotes belangrijk (ik teabag gewoon als ik zie dat ik gespectate wordt na een kill en vind het wel goed zo).

Het is natuurlijk ook zo, dat hij daar al een godsvermogen aan tijd (en geld) in heeft zitten, en zijn vrienden ook, dus die trek je niet zomaar weg.

En als laatste, ik denk dat Apex inderdaad toch voor een iets ouder publiek is, ik merk dat over de voicecoms ik regelmatig met andere 30+ mensen speel, ipv 15 jarige in Fortnite. Apex is wat puurder een FPS, waar fortnite creativer is en minder gefocussed op het FPS gedeelte. En creativiteit zijn jongere mensen gewoon vaak beter in.

Maar dat is alleen maar goed toch, meer keuze in de BR markt, meer gamers, blijkbaar ook aardig wat vrouwen bij Fortnite. Ik zie alleen maar pluspunten.
ik teabag gewoon als ik zie dat ik gespectate wordt na een kill en vind het wel goed zo.
Als het teabaggen je met de paplepel wordt ingegoten kan het bijna niet anders dat hij een Pro gaat worden. Heb ik helaas nooit van mij pa geleerd.
Heb liever dat ze hun eigen hindernis baan bouwen ipv. alleen maar achter elkaar aanrennen en headshots maken. Leuk te zien als je kinderen de hun gang laat gaan dat ze liever bouwen als knallen.
Ja, na wat rondjes altijd weer creative gaan doen en maken wat je zelf wil
Je bedoelt dat mensen andere voorkeuren kunnen hebben? Je verwacht het niet ...
Ik weet niet of de text geedit is, maar er staat wel degelijk dat er gemiddeld 10,8 miljoen mensen tegelijk het spel spelen. Vind ik toch wel indrukwekkende cijfers :)
Dat is er inderdaad later bijgekomen :)
Fortnite is erg populair onder kids, maar is het qua multiplay zoals battlefield of meer als socom ofzo. Ik zit er naar te kijken op YouTube ,maar het trekt me totaal niet en qua graphics is het allemaal kleurrijk en simpel. Ondanks dat trekt het veel jeugdige gamers.
Ondanks? Ik denk juist danzij dat cartoonige gedoe
Wellicht veel zoals ik. Omdat het zooo mega populair is toch “ff kijken wat het is”. En na 2 minuten weer van de telefoon verwijderd.
Ik ben ook een van de 250 miljoen, heb me account al sinds 26 september 2017, ben sindsdien level 2 8)7

precies zoals je aangeeft, aantal spelers / speeluren is veel interessanter.
Mja die cijfers geven ze niet want daar haal je geen nieuwskoppen mee. En die hebben ze natuurlijk wel.
Dat staat gewoon in het artikel, dus geven ze wel.
Niet in het stukje van tweakers. Alleen dat er +- 10-11 miljoen mensen tegelijk spelen. Dat betekend niet dat dat de enige actieve spelers zijn.
Maar ze hebben zeker geen 250 miljoen actieve spelers ik gok dat dat er eerder tussen de 50-90 miljoen zijn.
Dat laatste (50 miljoen spelers totaal actief) zou betekenen dat een gemiddeld speelsessie van elke speler ongeveer 5 uur is. En dat elke dag.

Dat is praktisch onrealistisch. Bij elke actieve speler om de dag 2 uur spelen kom je al op 224 miljoen actieve spelers (en dan ven je niet een actieve speler als je 2 dagen niet gespeeld hebt...)
Met actieve spelers bedoel ik gewoon mensen die het spel eens per week spelen.
Als ze dan nog steeds 250 miljoen halen petje af had ik niet verwacht.
Ik durf daar haast mijn handen voor in het vuur te steken dat dat moet kloppen. Ald dat aantal spelers dat gemiddeld actief is op enig moment klopt. En dat zal vast kloppen.
We kunnen concluderen dat ze veel meer spelers hebben, dan de meeste verwachtte. Je kan zeggen wat je wilt maar ze hebben gewoon goede keuzes gemaakt in die toko. Alleen alle situaties die we/jullie schetsen zijn tov aannames want ze hebben de informatie in ieder geval niet in dit bericht verstrekt.

250 miljoen actieve is sowieso niet mogelijk , daar ik het zelf alleen op de release dag gespeeld heb haha :P
250 miljoen actieve spelers is prima mogelijk, er zijn miljarden mensen op de wereld. Jij bent geen actieve speler, ik ook niet, maar mijn buurkinderen dan weer wel.

Er zijn misschien wel laten we zeggen 400 miljoen mensen die het ooit gespeeld hebben, maar blijkbaar rond de 250 miljoen die het bijvoorbeeld de afgelopen maand nog gespeeld hebben. Ik weet niet hoe ze een actieve speler definiëren.
Dat staat er ook gewoon in, dus dat zou je kunnen lezen als je dat veel interessanter vindt.
Heb je het artikel gelezen?
Nou speel ik beide niet (het is niet mijn type genre), maar hier in huis wordt er toch vooral Fortnite gespeeld. Beide staan geinstalleerd en AL wordt ook wel eens opgestart, maar de meeste vrienden zitten nog op FN, en dat lokt toch meer denk ik ;)

Overigens lijkt het erop dat dit soort opmerkingen ('teruggaan naar AL') meer worden ingegeven door een antipathie tegen FN dan dat AL (op dit moment) de populairder game is. ;)
Als ik zoek op wat de 'betere' zou zijn, kom ik vooral tegen dat dat aan je eigen smaak ligt (setting, stijl, firsst/third person voorkeur). Zoektermen op Google over de laatste drie maanden... Tja, trek je eigen conclusies:
https://trends.google.com...gends,%2Fm%2F0k9bc90,PUBG
https://trends.google.com...03-m&q=Apex,Fortnite,PUBG

Iets eerlijkere grafiek. Bij de release evenveel als Fortnite, daarna op niveau van PUBG, toch wel sterk voor een nieuwkomer.
Net als met de verkiezingen gisteren. PVV levert 4 zetels in, van 9 naar 5. Volgende keer krijgen ze er 2 bij. "We zijn flink gegroeid!!".
Men noemt het 'spelers', maar eigenlijk zijn het natuurlijk accounts. Hoewel dat ergens wellicht hetzelfde is, zit er zeker wel een nuance in; sommige spelers hebben misschien wel een of meerdere accounts.

Dus hoewel het best leuk is voor Epic Games / Fortnite dat er 250 miljoen 'spelers' zijn in hun ogen, ligt het aantal unieke spelers natuurlijk een stuk lager dan het aantal accounts. Doordat de game gratis is, ligt de lat immers laag om een nieuw account te registeren. Bijvoorbeeld omdat een account banned is vanwege cheating of men de inlog niet meer weet en dan gewoon maar een nieuwe maakt; email diensten of mogelijkheden met puntjes (bij Google/Gmail in elk geval) te over immers.
Leuk, maar wat zeggen die cijfers nou echt? Zijn er meer 'trouwe' spelers bijgekomen? Of zijn door het succes van Apex Legends een aantal mensen Fortnite aan het uitproberen en gaan vervolgens terug.
Dan is het totaal aantal spelers niet de juiste maatstaaf, dan kan je beter kijken naar het aantal peak concurrent spelers (en ook dat is verre van zaligmakend):
Fortnite peak concurrent players:
jan 2018: 2 miljoen
nov 2018: 8,1 miljoen
mar 2019: 10,3 miljoen
Conclusie, de groei zakt iets in over de periode van nov18-mar19 ivm. jan18-nov18, maar imho verwaarloosbaar...

PUBG is/was enorm groot in Azië, waar Fortnite begin 2018 weer bijzonder populair was in Europa. Ik denk dat alle drie primair heel verschillende markten aanspreken, met zeker een flinke overlap. Waarbij ik PUBG eerder populair blijf zien in Azië, Fortnite populair onder de westerse jongere en casual spelers en Apex Legends onder de westerse core gamers en iets oudere spelers.
Ik heb niets met Fortnite. Maar zoals iemand op Reddit het zo mooi zei, het is de perfecte online kindercrèche. Mensen zien kennelijk echt het effect in andere online games en ik heb zelf het idee dat ik dat ook ervaar. Van mij mogen ze nog wel lang succesvol blijven dan.
Hmm. Mijn zoontje speelt het vrij fanatiek, iets te fanatiek naar mijn zin, maar dat doet er niet toe nu :). Ik geloof dat hij in zijn carrière tot nu toe 2 meisjes is tegengekomen van de toch zeker 100 personen, maar ik denk aanzienlijk meer.
Ik heb Fortnite even gespeeld, niet mijn game. Geef mij maar liever Unreal Tournament of Doom :D
same. speel 10x liever apex legends. ik denk dat de titel van deze post ook over tijdje veranderd. apex zal spelers increases en ik verwacht fortnite minimaal tot niet
Ik speel nog altijd trouw Pubg wat ook veel upgrades krijgt tegenwoordig.
Zeblijven dat heel goed door ontwikkelen lijkt sneller te gaan laatste tijd.
26 maart weer een nieuw wapen erbij en unlocks en changes.
Fijn dat ik niet de enige tweaker ben die zo denkt :)
Ik ben de meest edgy man van de westerse wereld, de enige persoon die het nog nooit heeft gespeeld.

Ik snap het succes, gratis game, vrij snel kan je een game spelen. Beetje waarom league of legends een jaar of 10 geleden zo populair werd. Maarja gewoon niet echt mijn game, doe mij maar een goed verhaal. Deus Ex bijvoorbeeld, of ben nu toe aan de uitbreidingen van The Witcher 3. Kan niet wachten op Cyberpunk.
Dan ben ik de tweede meest edgy man van de westerse wereld. Exact wat jij beschrijft. Maar wat mensen spelen en wat dus populair wordt, mogen de mensen zelf bepalen toch? In het geval van Fortnite denk ik dat het meer een generatiekloof is, dan dat het spel zoveel beter is dan de games die jij noemt.

Ik wou in jouw geval ook even toevoegen dat je wellicht Yakuza-serie ook leuk gaat vinden. Je moet even accepteren dat het echt Japans is, maar op Steam zijn ondertussen deel 0 en deel 1 verschenen. Deel 2 t/m 6 zijn al uit op de PS4, maar komen ook naar de PC. Deel 0 is een prequel.
Tuurlijk mogen mensen dat zelf bepalen. Ik maak toch nergens de connectie in mijn comment dat ik het een slecht game vind oid? Gewoon niet mijn smaak.
Ik ben de meest edgy man van de westerse wereld, de enige persoon die het nog nooit heeft gespeeld.
Moet ik je teleurstellen; dat ben je niet en we zijn zo te zien niet de enigen. :+ Ik heb ook nog geen seconde überhaupt in Fortnite zitten en ook in de Battle Royale mod / mode niet. ;)
Gister gaven ze volgens mij ook aan dat 80 miljoen hiervan op de pc spelen.
ik ben 32 jaar speel al 24 jaar games.. fortnite speel ik en apex maar neig meer naar fornite. combo van schieten en builden en tactics. apex is 1st person niet vergelijken met fortnite.

fortnite heeft betere/meer updates meer variatie enz.. battle pass is beter. dus voor al die mensen zeggen bouwen dit bouwen dat kunnen er gewoon geen reet van want het is best moeilijk. ik grind iedere avond 3u en kan nu aardig mee komen.

Het heeft niks met apex/fornite concurrentie te maken gewoon hele andere games.. allebei goed:)
Ik kan bouwen wat ik wil en ben in BR games best goed, maar Epic games is met Fortnite teveel gaan richting op kinderen die hun cosmetics wilt.
Doe mij maar een lekker potje PubG waar je 95/100 altijd met volwassen mensen speelt.
boeit mij niks of ik tegen kids speel en die skins haal ik zelf ook. pubg aangeschaft en 1x opgestart, zelden zo'n slechte gameplay en port richting ps4 gezien.
Ahh u speelt op ps4, daar heb ik ook veel negativiteit over gehoord.
Ik viel u niet aan zeker niet. Maar Pubg op de PC speelt nu na alle updates zeer soepel weg wat mij betreft.
zelfs op de PC is pubg gewoon niet goed genoeg.

-je kan niet pingen
-upgrades die je vind gaan niet automatisch op je wapens, ook niet als je betere vind dan je al hebt.
- speelsnelheid is traag tov apex

ik kan hele lijst maken hier, maar pubg heeft teveel gemiste kansen.
Dit is een mening.
Ik vind het pingen zelf niets (SPeel alleen met vaste crew pubg dus dat doen wij via Discord)
ook vind ik dat automatisch atachments op wapens gezet worden niet chil, zo kan je dus direct gebruik maken van gelootte items waardoor je sneller gerichter kan schieten in bv een hotdrop. Doe mij maar alles zelf. Zo bepaal ik of ik een compensator of een silencer op een wapen wil.

Echter is dit mijn mening. Speel zelf beide games af en toe ik vind het compleet ander game wat dat betreft.
Lekker opvallend om ineens een bericht naar buiten te doen over je groei van de laatste vier maanden en zeggen dat je directe concurrent geen invloed heeft, terwijl deze pas vorige maand uitkwam en meteen razend populair is.
Slappe poging om te laten zien dat je nog het beste jongetje van de klas bent. Publiceer de resultaten dan vanaf de release van Apex legends, is de groei dan nog steeds zo positief als de voorgaande drie maanden?
Vind het wel een leuk spel, maar wat een lange opstart tijd. 100sec Pffffff.... dat weerhoudt me vaak om het effe te spelen. Kunnen ze daar nix aan doen? Ooh ja draai het op een Samsung 8+, nou je zult maar minder hebben denk ik dan.....

[Reactie gewijzigd door 01--Rolf--01 op 21 maart 2019 07:33]

Wellicht straks met Google stadia.
Volgens mij kan je het spel dan niet starten. Minimale eis is volgens mij Samsung 8 of beter (Of een gelijk mobieltje van een andere fabrikant)
Vreselijk zeg. 100 hele seconden. Gecondoleerd.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True