Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Platformgame Psychonauts 2 komt in 2019 uit

Double Fine Productions meldt dat Psychonauts 2 in 2019 uitkomt voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Het spel is een vervolg op de platformgame uit 2005. Er is nog geen exacte verschijningsdatum bekend.

Tijdens The Game Awards liet Double Fine een nieuwe aankondigingstrailer zien van het platformspel. Het spel was al eerder tijdens de prijsuitreiking in 2015 aangekondigd. In 2016 bereikte de studio het crowdfundingdoel van 3,3 miljoen dollar en sindsdien is Psychonauts 2 in ontwikkeling. Double Fine had de intentie om het spel dit jaar uit te brengen, maar liet vorig jaar in een kerstupdatevideo weten dat de release werd uitgesteld. De ontwikkelaar vond dat het spel nog niet aan zijn eigen kwaliteitseisen voldeed. Daardoor was nog niet duidelijk wanneer Psychonauts 2 wel ging uitkomen.

Psychonauts 2 is gemaakt in samenwerking met Starbreeze Studios, bekend van Payday. De Zweedse ontwikkelaar verkeert momenteel in een turbulente financile situatie na de flop van The Walking Dead van Overkill, een first person shooter gebaseerd op de franchise van dezelfde naam. Volgens Eurogamer is ceo Bo Andersson opgestapt en is er een medewerker gearresteerd wegens handel met voorkennis.

De eerste Psychonauts kwam uit op 19 april 2005 voor de pc en PlayStation 2. Het verhaal draait om Raz, kort voor Razputin, een jongen met psychische krachten die gerekruteerd wordt door de overheid. Hij komt in een zomerkamp terecht voor kinderen met dezelfde gaven. Daar trainen ze om volwaardige Psychonauts te worden, spionnen die hun krachten gebruiken om de wereld te redden.

Door Los Franx

Stagiair nieuwsredactie

07-12-2018 • 11:29

24 Linkedin Google+

Reacties (24)

Wijzig sortering
Jammer genoeg geen Nintendo Switch. Daar had de game ook prima gepast.
Het gaat natuurlijk niet om de graphics of een game goed is, maar ik vind dit er toch wel uit zien als een eind 360/PS3 generatie game. Lijkt mij dus perfect te porten naar de Switch.
Het gaat om meer dan alleen graphics om iets te porten, zoals cpu kracht en de controls moeten waarschijnlijk ook aangepast worden.
correct maar met de huidige games engines en bijbehorende pakketten is het geen rocket science meer om een game te porten naar een andere console. Unity en unreal weet ik uit ervaring zijn prima te compileren voor alelrhande platformen.

De graphics zijn wel redelijk rerelateerd aan de cpu kracht natuurlijk en zoals gezegd dat dit ook wel een 360 game kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door s0ulmaster op 7 december 2018 11:55]

Controls zijn voor zover ik weet geen issue. De Switch standaard Joy-cons hebben niet minder knoppen dan de PS4 controller.
Komt misschien later nog, zullen ze gelijk ook Deel 1 poorten.
Zo groot is Doublefine helaas niet, en Shafer heeft ook wel wat foutjes gemaakt door de jaren.

Commercieel/Financieel helaas nooit sterk gestaan.
Gemiste kans inderdaad.
Gelukkig is het aanbod van games op de Nintendo console wel beter dan ooit.
Er waren vorig jaar twee tweets verschenen op de vraag of het ook op de Switch uit komt.

Double Fine

@DoubleFine
Jan 11, 2017
Replying to @Bier_hylian
Very possibly for psychonauts 2, I believe we’d like to hit up as many platforms as we can with that one!

Double Fine

@DoubleFine
clarifying this as it’s getting newsed: we have no existing plans for a Switch version, but it is possible we might later on!

11:43 PM - Jan 12, 2017
Ziet er weer uit als een fantastisch avontuur mer de typische humor uit de eerste. Tijd om die weer eens van stal te halen! Kan de humor in de games van Tim Schafer altijd wel waarderen.

[Reactie gewijzigd door D3F op 7 december 2018 11:36]

Ik vraag mij af of ze het zonder Starbreeze kunnen redden, zoals het er nu naar uit ziet verwacht ik dat ze binnen kort kopje onder gaan.

Zou er jammer zijn als deze game het niet gaat redden want ik kijk er wel naar uit. Deel 1 was geweldig en Double Fine heeft mij nog steeds iedere keer positief weten te verrassen.
Meedoen aan de crowdfunding is nog steeds mogelijk als 'slacker backer': https://www.fig.co/campaigns/psychonauts-2
Mocht je Psychonauts 1 nog nooit gespeeld hebben, hij draait goed op moderne PCs met goede controller support. Ook is de game regelmatig in de aanbieding te vinden voor een paar euro
De eerste Psychonauts kwam uit op 19 april 2005 voor de pc en PlayStation 2.
En voor de originele Xbox. ;)

Die versie is trouwens inmiddels backward compatible op de Xbox One, alhoewel ik er hier en daar wel wat verhalen over problemen over lees (waarvan ik het waarheidsgehalte niet kan toetsen). De disc-versie lijkt tegenwoordig trouwens minder makkelijk te krijgen te zijn.
De eerste Psychonauts kwam uit op 19 april 2005 voor de pc en PlayStation 2.
Psychonauts kwam op 19 april 2005 uit voor de PC, 20 april 2005 (een dag later) voor de Xbox, en pas op 22 juni 2005 voor de Playstation 2. Dit zijn trouwens datums voor Noord-Amerika. In Europa kwamen deze versies allemaal uit op 10 februari 2006.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 7 december 2018 14:29]

Fun fact: een dude genaamd James Willems is super fan van Psychonauts en was daarom super stoked dat Psychonauts 2 was aangekondigd. Hij heeft ooit de vraag gekregen of hij een personage in zou willen spreken. Zijn antwoord was dat als Psychonauts 2 ooit gemaakt zou worden, hij zelfs een toilet in zou spreken.

Mensen vonden dit zo grappig dat hij uiteindelijk daadwerkelijk auditie heeft gedaan en hij heeft daadwerkelijk de rol gekregen :P.

[Reactie gewijzigd door Cristan op 7 december 2018 18:22]

Oh man super great dit!
Ik vraag me af hoeveel Tweakerts werkelijk snappen hoe men aan de titel "Psychonauts" gekomen is.....
Go 2019
Haha daar was ik ook eerlijk gezegd verbaasd over. Vond dat bij deus ex ook vreemd.

@de anderen die hier reageren. Het tonen van roken normaliseert roken onbewust. Aangezien deze game ook wel eens door wat jongere spelers gespeeld zou kunnen worden lijkt mij dat niet het gewenste effect. Ook is het lui schrijfwerk. Niet dat ik er een probleem mee heb.
Ja, en al die shooters conditioneren niet?

Hmmm

Edit:
Echt 2018, niet opkijken als een 12 jarige trots is op zijn kill-score, maar diepe zorgen als er een peuk te zien is.

Zelf rook ik niet, maar ik moord ook niet, ondanks al die afschuwelijke conditionering...

[Reactie gewijzigd door DeDooieVent op 7 december 2018 14:02]

In een wereld vol oorlog, geweld, seksueel getinte beelden langs iedere weg te vinden zijn, internet porno onder 1 knop zit, drugs zeer toegankelijk is en de list goes on - is dit wat de mens zich bezig houd..
In een wereld vol oorlog, geweld, seksueel getinte beelden langs iedere weg te vinden zijn, internet porno onder 1 knop zit, drugs zeer toegankelijk is en de list goes on - is dit wat de mens zich bezig houd..
Veramerikanisering is het denk ik, het land waar een blote borst tot ophef leidt, en een slachting dagelijkse gang van zaken is...
nou! hopelijk heeft het wel een vrij instelbaar geslacht...

:')
moet? Waarom mag dat niet dan?


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True