Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Samsung brengt in lente 6,7"-Galaxy S10 met zes camera's uit

Samsung brengt in februari drie Galaxy S10-modellen met afmetingen van 5,8" tot en met 6,4" uit, maar in de lente volgt een vierde model in de lijn, met een 6,7"-scherm, 5g-ondersteuning en zes camera's, claimt de WSJ.

Volgens de Wall Street Journal wil Samsung flink uitpakken met zijn nieuwe S10-lijn, vanwege de tiende verjaardag van de Galaxy-serie. Het 6,7"-model, waar Samsung onder de naam 'Beyond x' aan zou werken, zou de meeste functies krijgen, maar later uitkomen dan de overige drie. De precieze release zou onder andere afhangen van de beschikbaarheid van 5g-netwerken. De WSJ spreekt van een release in Zuid-Korea en de VS in de lente. De smartphone krijgt volgens het bericht twee camera's aan de voorkant en vier aan de achterkant.

De aankondiging zou wel in februari plaatsvinden, de maand waarin Samsung ook de overige drie Galaxy S10-smartphones zou introduceren. Die staan intern bekend als 'Beyond 0', 'Beyond 1' en 'Beyond 2', claimt de krant. Deze smartphones met 5,8"- tot en met 6,4"-schermen krijgen drie tot en met vijf camera's. Samsung zou daarnaast overwegen 'omgekeerd draadloos laden' toe te voegen. Hiermee zouden de Galaxy-toestellen andere apparaten draadloos kunnen laden.

In eerdere geruchten over de Galaxy S10 kwam naar voren dat de smartphone geen inkeping bovenin het scherm krijgt, maar een gat in het oledscherm voor de camera. Ook waren er berichten over de komst van een ultrasone vingerafdrukscanner achter het scherm en de processor lijkt de Exynos 9820 te worden. De release staat los van die van de vouwbare smartphone met 7,3"-scherm die Samsung voorbereidt. Het bedrijf overweegt deze 'Samsung Flex' en 'Galaxy Flex' te noemen, schrijft opnieuw de WSJ.

Conceptrender van hoe een Galaxy S10 er uit zou kunnen zien - afbeelding: Ben Geskin

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

20-11-2018 • 20:15

101 Linkedin Google+

Reacties (101)

Wijzig sortering
6 camera's. Wordt de hoeveelheid camera's het nieuwe ding? Wat een onzin.
Google pixel troeft al die concurrentie die je nu al hebt met 2 3 en 4 gewoon af met 1 lens en 1 sensor.
Twee , heel misschien 3 camera's als je daar echt heel warm van wordt snap ik nog wel. Echte groothoeklens of portret functie is erg prettig maar daarboven wordt het echt wel absurd en gewoon weer een circus.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 20 november 2018 20:47]

1 groothoeklens, 1 zoomcamera, 1 gewone camera, en dan aan beide kanten = 6
Ik vind het fantastisch, kom maar op met die camera's. Zolang ze tenminste allemaal goede functionaliteit toe voegen.

Het liefst 4 camera's aan de achterkant. Zoom, groothoek, en 2 stereoscopische voor 3D.
Ik heb de S9+ deze cameras zijn mijn gewone camera vervangers al, maar dat kan je tegenwoordig van elke telefoon zeggen.

Wat ik wel niet graag heb is de support van Samsung, ze zijn al 9 maanden op de hoogte dat RSAP bluetooth profielen voor gsm in wagens niet werkt en er is ook een do not disturb bug waar nooit een patch voor uitgekomen is.
Mijn volgende word dus zeker geen S10
Wat ik wel niet graag heb is de support van Samsung, ze zijn al 9 maanden op de hoogte dat RSAP bluetooth profielen voor gsm in wagens niet werkt
Mijn S9+ werkt perfect met RSAP icm. VW Premium inclusief WIFI hotspot. (net als mijn vorige S5 en S7)

Echter, zeer waarschijnlijk heb jij de verkeerde S9+ gekocht, want RSAP werkt niet op dual-sim toestellen (onafhankelijk van merk), en laat nou net vrijwel alle aangeboden S9(+) toestellen in Benelux het dual-sim model zijn.
Vandaar ik mijn S9+ moest importeren uit UK, om zodoende een single-sim model te verkrijgen.

[Reactie gewijzigd door Madshark op 21 november 2018 04:45]

Je IK had hetzelfde gehoord, op het vaste land in Europa word enkel de dual sim verkocht. Uk ,Italië en Ierland zijn de enige drie landen waar je een single sim kan kopen

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 21 november 2018 09:48]

Er zijn nog wel meer landen met single sim modellen, en sowieso alle 'branded' toestellen.
Maar het is idd geen handige keuze van Samsung Benelux geweest om hier alleen dual sim te verkopen, dit kost ze klanten die afhankelijk van RSAP zijn in carkits.
Ik heb mijn S9 de eerste weken na de release datum gekocht en toen was deze beperking nog niet bekent. Voor mij ook geen Samsung meer want men laat je gewoon in de kou staan.
Als het goed is is alles na de 9 serie treble support het. GSI op and you're good to go ! Je mist dan alleen alles wat op het Samsung framework draait. Ik zelf kijk erg uit naar One UI. Ik heb een s9 dual sim dus dat word dan ook waarschijnlijk lang wachten.
Google troeft de concurrentie helemaal niet af. Op kwaliteitsgebied, gedeeltelijk inderdaad. Maar het toepassen van meerdere camera's bied veel functies zoals 3d gezichtscanning aan de voorkant, en bijvoorbeeld groothoek, optische zoom en (ook) diepteinformatie op de achterkant. Zeker gezichtsherkenning en groothoek/optische zoom camera zijn dingen die Google simpelweg niet kan bieden.

Volgens mij vergeet je dat 5 cameras op een telefoon niet betekent dat er 5 op de achterkant zitten.

[Reactie gewijzigd door Joost124 op 20 november 2018 21:49]

3d gezichtsherkenning? En wat hebben we daar aan? Ik vraag me echt af waar het heen moet met al die camera’s terwijl er al meerdere tests zijn geweest met zowel dual als triple cam setups die niet of nauwelijks verbetering tonen ten opzichte van een enkele camera.

Maar 3d gezichtsherkenning klinkt leuk, maar naar mijn mening zinloos. Er bestaan al dingen als FaceID (en ook android heeft toestellen met infrarood scanners). Waar heb je 3d gezichtsherkenning voor nodig? Hetzelfde als VR en AR, beide van de daken afgeschreeuwd dat dat de toekomst zou zijn. Nou zie ik maar weinig real world VR toepassingen en AR is ook maar mondjesmaat aan gewerkt (althans in de smartphone business).

Ik gok dat het een zelfde dood zal sterven als de 3D televisie die hét helemaal zou worden. Nu worden er nog amper 3D televisies gemaakt.
FaceID is 3D gezichtherkenning dmv een 3D scanner met dotprojector...
Dat heb je er dus aan;)
Klopt projector en scanner dat is in mijn ogen geen camera ook al wordt dat in sommige gevallen wel zo genoemd (en ik gok dat dat ook niet bedoeld wordt wanneer een bedrijf zegt 6 camera’s op hun toestel te plaatsen).
Wat mij betreft ook niet een camera in de klassieke betekenis. Ik ben alleen bang dat ze met 6 camera’s wel echt 6 camera’s bedoelen in dit artikel.
Ja dat bedoel ik dus, ik neem aan dat je het anders niet zo zou adverteren, Apple adverteert immers ook niet dat de iphone 4 camera’s zou hebben.
Het lijkt mij ook een circus te worden. Natuurlijk is een zoomlens in niet mogelijk en moet je meerdere losse lenzen gebruiken. Een goede telelens vraagt een aantal lenzen, en is dus niet mogelijk, of men moet een slap aftreksel daarvan gebruiken.
De resolutie (18, 20 mp) is inmiddels al zo hoog geworden dat die race verder zinloos is geworden. Kennelijk zijn de fabrikanten op zoek gegaan naar een vervanging voor die race. Dat heeft men gevonden in het aantal camera's. Alles met meer dan drie camera's op de achterkant (1 groothoek en 2 normaal) lijkt me zinloos. Daarmee kan je mooie gewone plaatjes schieten en eventueel ook in 3d. Aan de voorkant is een gewone camera voldoende.
Ik denk dat ze de scheermesjes fabrikanten willen nadoen. :+ :+
Die zijn ook begonnen met 1 mesje dan 2 zo naar 4 en nu al 6.
Enfin het zal waarschijnlijk zijn nut wel hebben hé, misschien 3D foto's maken.
6 camera's klinkt wel heel misleidend. Het kan namelijk makkelijk het volgende zijn:
Voorkant
Camera
Infraroodcamera
Dieptecamera

Achterkant
Wideangle camera
Telelens camera
Dieptecamera

Voila, 6 camera's maar het doet werkelijk niks speciaals ten opzichte van praktisch iedere andere high-end smartphone. Mijn P20 Lite heeft ook 4 camera's maar in de praktijk heb ik er gewoon twee die ik zelf kan gebruiken.
Voorkant heeft maar 1 camera indien het werkelijk maar 1 gat in het scherm heeft.
Reken maar dat Samsung daar wel iets op gevonden heeft. Misschien camera's die door het scherm heen kijken? Mogelijk dat dat goed genoeg werkt voor IR en diepte maar nog niet goed genoeg voor een goede foto.
Je hebt kans dat 2 van de camera's ook voor 3D opnames gebruikt kunnen worden. Sinds enkele generaties is men zich meer op de VR experience gaan verdiepen. dan zou je niet alleen 3D/VR filmpjes kunnen afspelen, maar ook opnemen..

Maar de geschiedenis van de mobiele telefoon is zeer interessant. In 1996 hadden we ook hele grote telefoons (koelkast model) en gingen we naar steeds kleinere toestellen. In 2000/2001 had Nokia zelfs een toestel dat je men een pincet moest bedienen. Daarna kregen we clamshell telefoons welke je kon openklappen, hiermee was het mogelijk om een relatief groot scherm in een toestel te plaatsen en toch de afmetingen beperkt te houden. Tot Apple in halverwege de 00s ineens met de iPhone kwam en sindsdien worden de toestellen weer steeds groter..
Waarom moet er altijd een verschil zijn in die versies. Ik heb een s9 dat is voor mij persoonlijk al te groot. Ik wil echt geen groter ding. Maar voor de grotere batterij + betere camera moet je groter nemen. Ik wil het kleinste model met dezelfde opties. Batterij wil ik enigsinds nog verstaan dat deze kleiner moet of kan zijn. Maar op die camera dat steekt mijn ogen uit. Ik wil dezelfde camera !
Het moet wel allemaal passen, dus zou het toestel 2 keer zo dik worden en word daar over geklaagd.
Dat is onzin. Er zijn kleinere smartphones die wél een dubbele camera hebben, meer werkgeheugen en dezelfde accu capaciteit. De fabrieken kunnen er ook voor zorgen dat de telefoon niet extreem dun is. Zo dik als de Xperia Xz2 compact hoeft overigens ook weer niet. 7-9mm is een prima dikte.
Helemaal mee eens dat een dubvele camera in een kleine telefoon passen. Maar ik stel voor dat je met zelfbouw een S9+ uit elkaar haalt en in een S9 behuizing stopt. Dat past niet dus is meer ruimte nodig en wordt het toestel dikker.
Voor sommige mensen maakt dat iets uit, maar als er 2-3mm bijkomt, daar lig ik echter niet wakker van. Die drang naar dunner hoeft niet voor mij. Liefst ook terug een vervangbare batterij voor mij :)
Die mij maar 2x zo dik met een fatsoenlijke sterke constructie en een grotere accu, die je nog een beetje in de hand kan houden hoor.
De truc is dat je je topmodel op zoveel mogelijk gebieden net precies kut genoeg maakt dat de overstap de moeite waard is.

Dus het “plus model” heeft niet alleen een betere camera (hiermee trek je 50% over de streep) maar ook meer RAM en een betere CPU en OLED en noem maar op, voor de andere 50%.

Apple is hier ook erg goed in.
Misschien eens tijd dat mensen daar doorheen prikken. Voor de meerderheid van de bevolking is een smartphone van 150-300 euro waarschijnlijk meer dan afdoende. Snel genoeg, genoeg RAM, genoeg opslag, camera die goed genoeg is en genoeg features die daadwerkelijk handig zijn. Ik snap de drang dan ook niet zo om perse het beste van het beste te moeten hebben. Je betaalt behoorlijk veel voor zaken die je nauwelijks zult merken in dagelijks gebruik. Ook bouwkwaliteit is bij de meeste midrange toestellen dik in orde.

Mijn telefoon kost 250 euro, heeft 64GB opslag (uitbreidbaar), 4GB werkgeheugen, een CPU die snel genoeg is, een scherm dat goed genoeg is (IPS), een camera die prima is en de accu gaat met gemak meer dan een dag mee. Ik zou serieus geen reden kunnen bedenken een telefoon van 700+ euro te kopen. Misschien tijd dat anderen dat ook in gaan zien. De smartphone niet zien als statussymbool, niet kijken naar de standaard marketing bullshit en vooral kijken naar wat je echt nodig hebt.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 20 november 2018 20:54]

Ik ben het met je eens voor mijn eigen keuze, maar ieder mag toch zijn eigen keuze maken? En wees blij, doordat er zoveel mensen een premium model willen kopen zijn de modellen met prima specs zo goedkoop. Mochten mensen die modellen niet meer kopen zal jouw 'prima model' ook een stuk duurder worden.
Het klopt dat mensen die high-end kopen in principe betalen voor de duurdere R&D en die features komen later ook in de goedkopere modellen terecht. Maar stellen dat de goedkopere toestellen goedkoper zijn omdat mensen ook dure modellen kopen is denk ik wat kort door de bocht.
Ik ben het met je eens voor mijn eigen keuze, maar ieder mag toch zijn eigen keuze maken? En wees blij, doordat er zoveel mensen een premium model willen kopen zijn de modellen met prima specs zo goedkoop. Mochten mensen die modellen niet meer kopen zal jouw 'prima model' ook een stuk duurder worden.
Wat een onzin zeg, ze kunnen het ook zo doen als Xiaomi, en tevreden zijn met 20% winst, in plaats van 120% winst, Xiaomi doet het HEEL goed en dat met smartphones die grotendeels veel goed koper zijn dan Samsung en Apple.
Klopt.
Ik heb laatst voor mijn moeder haar eerste smartphone gekocht. Het moest een goedkoop dingetje zijn. Na uitgebreid onderzoek heb ik de Xiaomi Mi A2 Lite voor haar gekocht omdat die voor de specs de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Heb hem naast mijn S9 gehouden en ik was echt oprecht verbaasd over de hoge kwaliteit, snelheid en afwerking van het toestel. Als mijn S9 plotseling verloren zou gaan zou ik zo de Xiaomi voor mezelf gaan halen.
Ja precies dure telefoons zijn voor 99,99% van de mensen helemaal niet nodig, internetten en Social media en YouTube en spelletjes en foto's en ga maar zo door heb je een ¤700+ telefoon helemaal niet voor nodig, voor de overal meerderheid is een ¤200+ smartphone meer dan genoeg.
Zullen we allemaal dezelfde kleding aantrekken die jij voorschrijft of hetzelfde kapsel dat jij voorschrijft.
Samsung heeft een S, A, J serie en binnen die serie zijn er zelfs nog meerdere modellen.
Voor iedereen wat wils die zelf wel kunnen bepalen wat ze met hun eigen geld gaan doen.
Oh je mag helemaal je eigen keuze maken hoor, geen enkel probleem. Maar doe dan niet alsof het toestel van 900 euro zóveel beter is dan het toestel van 300 euro want dat is het namelijk niet (uitzonderingen daargelaten). Daar wringt het bij mij een beetje. Zo heb je straks het high-end model en het meer-high-end model dat eigenlijk maar marginaal beter is maar wel flink wat meer kost.

We moeten allemaal kopen wat we willen maar mensen moeten wat vaker door de PR-praat heen prikken en daarna een fatsoenlijke keuze maken.
Drie sterren hotel en vijf sterren hotel krijgt je beide ook een bed, alleen bij vijf sterren hotel krijgt je wel Auping bedden/matrasssn.

Wat ik wil zeggen is, duurder hoeft niet vele male beter dan een goedkoper model, het draait vooral om de randzaken.

Jij wilt geen draadloos opladen, ik liever wel;
Jij wilt geen glas design aan de achterkant, ik liever wel;
Jij wilt niet supersnel multitasken, ik doe het dagelijks;
En nog veel meer andere vergelijkingen op te noemen m.a.w. ik vind het waard om ¤900,-/¤1000,- uit te geven.
Ik kijk, aan de hand van reviews, wat er op dat moment het beste android toestel is in mijn optiek en die koop ik.

De prijs, of dat nu 600 of 1200 is, maakt niet veel uit op een aanschaf eens in de 3 jaar ofzo. Verder een sim only met paar GB data voor 10,- in de maand dus geen onkosten voor de volgende 3 jaar weer.

Als je het laatste nieuwe wil betaal je altijd de hoofdprijs, da's met alle apparatuur zo. Een 'marginaal' snellere cpu of gpu in je pc kan ook het dubbele kosten van het modelletje net eronder.
mensen zijn nu eenmaal simpel, willen niet verder nadenken en volgen de massa.
Probeer in de J of A serie maar eens een 'kleintje' die nog in de broekzak past te vinden met 64Gb geheugen. Precies of >=64Gb past alleen in een groot scherm of S-reeks :'(
Ik had vroeger een s6 ... de usb connector voor laden werkte niet meer zo goed, maar thank god is er nog wireless charging.

Omdat de batterij op een ritje van 45 minuten met waze zo een 65%-75% daalde was ik dus na bijna 3 jaar op zoek naar een nieuwe gsm. Mijn criteria, zeer goede camera, wireless charging en er moet echt een shockproof case beschikbaar zijn. Met kleine kids en zelf "lomp" te zijn doe ik er altijd wel een deftige case rond. Alla otterbox symmetry ofzo. Mijn s9 had ik 5u en hij viel al uit mijn zakl ... Ik wil ook geen laptop aan mijn oor hebben.

Het ding moet uiteraard ook kunnen bellen en smsen. De rest kan met niet veel boeien. Maar combinatie wireless met goeie camera en deftige case beschikbaar kom je dus bijzonder weining. Had toch een beetje schrik omdat ik las dat mensen met een s9 vonden dat de batterij niet lang meeging. Voor mijn gebruik met gemak 2 dagen minstens inclusief 2 ritjes met waze op. Maar inderdaad voor de meeste mensen is het meer een statussymbool. Maar dat zijn ook de mensen die altijd het nieuwe model kopen. Ik zal pas eentje kopen als deze volledig versleten is en ik gok toch terug op 3 jaar. Of er moet zo een technologisch vooruitgang gemaakt worden of functies bijkomen die ik absoluut moet testen in mijn applicaties
Klopt helemaal. Ik zou echter eerder een oud topmodel kopen als een nieuwe midranger...
Dan heb je toch voor minder geld een snellere cpu en gpu en een betere camera als de meeste midranger..
Maar dan zit je weer met updates. Of je moet aan de slag gaan met een custom ROM natuurlijk :)
Hieronder jou reactie op yousql over narcisme.

“Jij wilt geen selfiecamera want jij maakt geen selfies. Dus jij wilt een telefoon zonder die camera.

Je weet dat een gebrek aan inlevingsvermogen en egoïsme kenmerken zijn van narcisme he? :+ Een aangepast product willen omdat jij een functie niet gebruikt is vrij egoïstisch. Niet begrijpen dat anderen het misschien wél gebruiken toont een gebrek aan inlevingsvermogen.

Voor een fabrikant is het makkelijker om gewoon één ontwerp te gebruiken voor een bepaald model. Meer modellen betekent hogere productiekosten en dus een hogere prijs. Daarnaast gebruikt het merendeel van de mensen de frontcamera waarschijnlijk wel, al is het maar af en toe. Zelf ben ik ook niet van de selfies maar héél soms stuur ik er eentje naar m'n vriendin. Dat maakt mij geen 'narcistische instagrammer' maar gewoon iemand die zo nu en dan graag de dag van z'n vriendin wat leuker maakt met een leuke foto. De camera wordt ook nog gebruikt voor face unlock al kan dat ook met de vingerafdrukscanner”

Volgens mij doe jij hier precies hetzelfde. Je eigen visie op telefoons opdringen aan andere. Misschien moet je een keer een paar dagen een high end telefoon gebruiken om het verschil te merken met die goedkope meuk die jij hebt.
Ik heb voldoende high-end modellen gebruikt om die mening te kunnen vormen ;) High-end voegt vandaag de dag niet enorm veel meer toe ten opzichte van de goedkopere modellen. Het is allemaal 'iets' beter. Prima als je daar relatief gezien veel meer voor wilt betalen hoor, da's je eigen keuze. Ook prima dat die toestellen er zijn want die verbeteringen sijpelen uiteindelijk ook door naar de goedkopere modellen.

Het enige wat ik wil zeggen is dat fabrikanten en sommige consumenten doen alsof de topmodellen heel veel beter zijn dan de midrangers terwijl de verschillen voor de gemiddelde gebruiker grotendeels verwaarloosbaar zijn.

Eigen keuzes maken staat nog altijd voorop maar soms zou het niet verkeerd zijn om door de marketing heen te prikken. Ja, een Galaxy S9 of iPhone Xs zijn voorzien van de nieuwste snufjes. De vraag is alleen of het daadwerkelijk wat toevoegt aan hoe jij de telefoon gebruikt én of het de enorme meerprijs waard is. Misschien dat een telefoon van 250/300 euro voor jou exact hetzelfde doet qua ervaring, maar dat weet je dus niet als je vast blijft houden aan 'ik wil high-end want alles wat goedkoop is is kut'. Mijn vorige high-end toestel heeft een betere camera dan wat ik nu heb op m'n telefoon. Ja, da's jammer, maar ik ga niet 3x zoveel betalen voor een iets betere camera. Hetzelfde met draadloos opladen. Ja dat mis ik maar het is mij de meerprijs niet waard. Maar dat zijn afwegingen die iedereen voor zichzelf moet maken.

Heeft weinig te maken met narcisme of het opdringen va neen visie. Is niet meer dan een goedbedoeld advies.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 12 december 2018 01:49]

Inderdaad, deze producten wordt gemaakt door de marketing afdeling en niet door de ingenieurs.
Misschien een leuk opstapje om de Note met pensioen te sturen.

Het is voor Samsung natuurlijk een koud kunstje om de nieuwe s10-max dezelfde features te geven die Samsung normaliter aan de Note meegeeft. De s9-plus en de note zijn nu al praktisch even groot alleen zijn het verschillende productielijnen. Dit zou voor Samsung wel eens twee vliegen in een klap kunnen zijn: met een uitgebreide versie naar buiten komen en tegelijk twee productielijnen samenvoegen.
Nein, niet de Note. Ik wacht na de Note 4 nog steeds op een goede versie. De vlakke schermen zie ik niet terugkomen, maar de FPS weer op de voorkant zou ik toejuichen.
Waarom moet er altijd een verschil zijn in die versies. Ik heb een s9 dat is voor mij persoonlijk al te groot. Ik wil echt geen groter ding. Maar voor de grotere batterij + betere camera moet je groter nemen. Ik wil het kleinste model met dezelfde opties. Batterij wil ik enigsinds nog verstaan dat deze kleiner moet of kan zijn. Maar op die camera dat steekt mijn ogen uit. Ik wil dezelfde camera !
Ik denk dat je je eigen camera zal moeten bouwen, of accepteren dat je niet 'krijgt' wat je wilt.
De 6.7 komt volgens mij in plaats van de note, er waren al eerder geruchten dat ze hiermee wilden stoppen.
En ik raad zomaar even:
1x5,85 inch high end de s10
1x6,1 inch goedkopere versie met grotere schermranden, de galaxy rs10/sr10 of 10rs/10sr.
1x6,4 inch high end:de s10+ Plus.

En de 6.7 inch: de s10 Max

Ben benieuwd.....
3x utrasone in display vingerafdrukscanner, het goedkoopste model krijgt de scanner aan de zijkant.

Samsung zal wel extreem groot uit willen pakken nu de hele markt een beetje in elkaar valt, en alleen de chinese merken met goedkope telefoons en weinig winstmarge flink blijven groeien.
voor waarschijnlijk dicht tegen en flink over de 1000 euro
Je zin is een beetje tegenstrijdig.
Omdat er meerdere modellen komen
voor waarschijnlijk dicht tegen
S10
en flink over de 1000 euro
S10+
Doe mij maar gewoon een een edge-to-edge 5inch telefoon.
Jammer dat deze niet bestaan. :/
Ik ben het helemaal met je eens, en ik denk dat ik voor veel meer mensen spreek.
Met een 5" toestel haal je iedereen zo over.
Nieuwsgierig vraagje, zouden jullie dan +/- 600 euro voor willen betalen?
Nee. Maar dat wil ik nooit voor een telefoon. ¤400 is het maximum.
Ook eens, vind mijn oude S5 een stuk prettiger in gebruik wat betreft formaat en grip dan de S7 edge en S9.
Een 5" met moderne specs, geen notch, geen glazen achterkant, wel een 3,5 mm jack en uitstekende camera zou ik zeker aanschaffen.
Dit, 1000x. De overstap van S5 naar S7 (een jaar na launch) vond ik eigenlijk niet eens zo prettig, want ik vind de S5 een van de beste telefoons die Samsung ooit gemaakt heeft. Ik heb niks met gebogen randjes, ik wil een fysieke knop en een vingerafdrukscanner in diezelfde knop. Dat moet toch kunnen met high-end specs. :p
Ik ben heel benieuwd hoe dat puntje van die frontcamera gaat bevallen. De notch vond ik in het begin niet zo mooi, maar nu ik zelf de Xs heb, bevalt het mij best goed. Altijd zwart als er een filmpje wordt afgespeeld en de tijd bovenin als ik een normale app open heb.

Zo'n puntje lijkt me irritant tijdens een filmpje kijken en er om heen de tijd zetten lijkt me ook apart.

Maar neem aan dat Samsung hier wel over na denkt.
Bij de iphone met notch heb je rondom zwarte balken bij films. Geen gezicht is dat.
Groter is niet altijd beter inderdaad, ik vind m'n S8 Plus al te groot eigenlijk, de volgende wordt zeker een kleinere..
Eigenaardig dat er geen 360° in zit.
Als we dan toch met camera's gaan leuren.
Hoe wil je dat doen, en bolletje op de bovenkant?
Verbeter me als ik fout ben, maar is een 360° geen combinatie van 2 camera's die rug aan rug zitten en een fish eye lens. Dat kan toch perfect?
Die lenzen moeten dan uitsteken omdat je anders niet 'opzij' kan kijken.
Zitten mensen te wachten op een telefoon met 2 uitstekende bolletjes? Die onwijs kwatsbaar zijn juist doordat ze uitsteken? En die geen goed beeld meer hebben zodra je er een hoesje omheen doet?
Ach...
Zitten mensen te wachten op
* vul zelf maar aan.

Zo kan je alles wegredeneren.
Beetje makkelijk om er zo op te reageren.
Het antwoord op mijn vraag kan best 'ja' zijn. In dat geval is er een markt voor. Ik denk dat het 'nee' zal zijn :)
In mijn omgeving zijn er meer mensen die hun gsm zonder dan met hoes gebruiken.
360) is (nog?) niet ingeburgerd maar heeft wel veel leuke toepassingen. Ik vermoed dus dat er een markt voor kan zijn.
360 graden is helemaal rondom, dus zul je met bolletjes moeten werken om het helemaal vullend te krijgen.
Kan me niet voorstellen dat iemand daarop zit te wachten.
Ik dacht ook dat er niemand zat te wachten op een GSM van ¤1300, maar hey, dat verkoopt massaal.
Mocht een 360° bestaan bij een normaal geprijsd toestel zou ik dat zeker overwegen. Op werfbezoek maak ik altijd foto's, maar keer op keer heb je er te weinig gemaakt. Met een 360° is die kans kleiner.
Immo kantoren beginnen meer en meer over te stappen op zo'n foto's. Google maps heeft er meer en meer.
En blijkbaar ben ik niet alleen met dat idee:
http://360rumors.com/2017...built-cameras-coming.html
En hier een ander render met de camera linksboven. Iets subtieler iig
https://www.tomsguide.com...lay-specs,news-28587.html


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True