Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OfficiŽle video toont Samsung Galaxy Note 9-variant met 512GB flashopslag

De officiŽle introductievideo van de Samsung Galaxy Note 9 is vroegtijdig online verschenen. Het filmpje laat zien dat er een variant met 512GB opslagruimte komt. Dat is uit te breiden met een 512GB-micro-sd-kaartje voor in totaal 1TB flashopslag.

In de video is de blauwe Galaxy Note 9 te zien met de gele S Pen. Het filmpje toont indirect dat er een toestel met 512GB opslagruimte komt, door het laten zien van een 512GB-geheugenkaartje en de melding van 1TB totale opslag. Waarschijnlijk is de 512GB-versie het duurste model en komen er ook varianten met minder opslagruimte. Volgens SamMobile stond de Note 9-video op de website van Samsung Nieuw-Zeeland. De website heeft het filmpje gedownload en op YouTube geplaatst.

Verder claimt de video dat de Note 9 de hele dag meegaat op een acculading. Wat de accucapaciteit is, wordt niet verteld. Eerder bleek al dat het nieuwe toestel met 8,8mm iets dikker is dan de Note 8. Samsung presenteert zijn nieuwe topmodel op 9 augustus. Het toestel zal vermoedelijk snel daarna uitkomen. De Zuid-Koreaanse fabrikant hoopt met de Note 9 de tegenvallende verkopen van de S9 en S9+ te kunnen opvangen.

Update 10:26: De video is verwijderd van YouTube. Het filmpje in dit artikel is vervangen door een screenshot waarop is te zien dat er een 512GB-versie komt.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

03-08-2018 • 10:05

88 Linkedin Google+

Lees meer

Reacties (88)

Wijzig sortering
Video is inmiddels van YouTube verwijderd. Tom Warren heeft hem hier op twitter: https://twitter.com/tomwarren/status/1025283791533867008
Dat gebeurd wel vaker en toont alleen maar meer aan dat het klopt....
Ik als leek denk dan, waarom zou je als megabedrijf iets moeten opvangen door een nieuw toestel sneller op de markt moeten brengen. Zitten ze dan nu in zwaar weer om zo'n actie van een slechte verkoop van de S9.
En een hele dag op de batterij is ook wel loze kreet, ten eerste ook als je hem 24uur keihard gebruikt dan zeg ik top, maar dit zegt niet veel.
Dat van het opvangen is vanuit de media bedacht. Samsung Mobile zit niet in zwaar weer, de omzet is lager, maar ze maken nog steeds winst.
Ze hebben wel marktaandeel verloren aan Huawei.
Nee, dat is niet 'door de media bedacht'. Het zijn de woorden van Samsung:
Amid the stagnant high-end smartphone market, the IT & Mobile Communications Division reported a drop in earnings, both year-on-year and quarter-on-quarter, over slow sales of the Galaxy S9
The mobile market condition will likely remain challenging in the second half amid pricing competition and new product launches. The Company will respond through the early introduction of the Galaxy Note and competitive mid- and low-end models with new features.
Bron, Samsung kwartaalcijfers: https://news.samsung.com/...cond-quarter-2018-results
Hij doelde op het 'in zwaar weer verkeren', en dat zegt Samsung zelf ook helemaal niet, ook niet in de quotes...
Ik zeg ook niet dat Samsung in zwaar weer verkeert. @jqv stelt dat de snellere release van de Note 9 om de tegenvallende verkopen op te vangen is verzonnen door de media. Dat is onjuist.
Als je verder terug leest dan waar je op reageert dan snap je waar het vandaan komt. De vraag was of Samsung in zwaar weer verkeerd ;) En ondanks dat het absoluut tegen zit kan je daar niet van spreken.

Dan kan je aantonen dat het dus tegen zit met de verkoop maar daar was niemand het mee oneens.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 3 augustus 2018 11:02]

Zijn eerste zin is letterlijk: "Dat van het opvangen is vanuit de media bedacht." Hoe zegt hij daar niet dat de media bedacht heeft dat Samsung de Note eerder uitbrengt om tegenvallende resultaten te compenseren?
Dat de algemene boodschap van zijn hele verhaal dat Samsung niet in zwaar weer zit klopt, betekent nog niet dat elke zin in het verhaal klopt.
betekent nog niet dat elke zin in het verhaal klopt.
En dat wordt dan ook door niemand gesteld...
Xtuv reageert alleen op die zin. Jij zegt: hij doelde op het in zwaar verkeren. en dat zegt Samsung zelf ook helemaal niet, ook niet in de quote.
Het is leuk dat hij daar op doelde, maar dat is niet wat hij zei in de eerste zin. Hij beschuldigt de media van iets verzinnen. Xtuv weerlegt dat en jij reageert met dat Xtuv zijn reactie niet begrijpt. Daarmee geef je aan dat er iets fout is aan zijn reactie...
Er is niet iets fout het is overbodig, als er A geroepen word, en iedereen is het daar mee eens, en iemand valt over B, en vervolgens komt iemand A uitleggen, dat die uitleg klopt is helemaal geweldig, maar het voegt werkelijk niks toe als daar al geen verwarring over was :)
Ik weet niet wat je leest, maar ik geef aan dat er in de media (en dat is niet alleen de pers) aangegeven wordt dat Samsung in zwaar weer verkeerd.
Ik weerleg dat door te zeggen dat marktaandeel kleiner is, maar er nog steeds winst gemaakt wordt,

En daarmee bevestig je jouwe laatste zin. Niets alles in jouw verhaal klopt.
Dat is niet het enige wat je aangegeven hebt... Je zegt: "Dat van het opvangen is vanuit de media bedacht." Dat is het dus niet, zoals Xtuv al bewezen heeft...
Dat zeg ik helemaal niet.
@dezekeer zegt iets over versneld uitbrengen van een nieuw toestel met als insteek zwaar weer.

Ik weerleg dit door te zeggen dat ze niet in zwaar weer verkeren, maar dat de omzet lager is door verlies van marktaandeel. Maar er wordt nog steeds winst gemaakt.
Ik zou alle woorden uit je eerste zin nog eens in het woordenboek opzoeken en dan eens bekijken wat die definities samen opleveren.
Dat ze niet in zwaar weer zitten zegt nog niet dat dit niet is om de tegenvallende verkopen op te vangen
Dat eerste bepaal ik helemaal zelf. Mijn woordenschat en kennis van de Nederlandse taal is meer dan goed. Anders zou ik er geen les in mogen geven en moet ik een andere baan zoeken.

En je hebt daarna gelijk. Ik moet niet zo eigenwijs doen.

[Reactie gewijzigd door jqv op 4 augustus 2018 19:21]

Dus het persbericht geeft inderdaad aan dat ze niet in de problemen zitten. Geen zwaar weer,'

Alleen dat ze met de Note 9 de markt eerder betreden om de tegenvallende verkopen van de S9 financieel willen opvangen.
Ze hebben het over Earnings (opbrengst/winst) niet over verliezen. Waar is dan het zware weer dat door anderen wordt aangedragen als oorzaak van de tegenvallende resultaten?
Ook marktaandeel verloren aan Xiaomi, die is nu de grootste in India.
Even de stand.
1 Samsung
2 Huawei
3 Apple
4. Xiaomi
5. Oppo

Samsung verliest op alle punten van de anderen in de top 5.
Ja inderdaad, ergens ook wel logisch als je als bedrijf het grootste deel van de totale markt bent dat als andere groeien het bij jou ervan gaat.
Er schijnt een 4000mah accu is te zitten....Dan is een dag gebruik reŽel
Misschien een beetje off-topic, maar weet iemand misschien waarom de accucapaciteit van telefoon-accu's altijd in mAh wordt uitgedrukt? Het lijkt me (misschien gevoelsmatig) logischer om de capaciteit uit te drukken in watt-uur.
Eigenlijk een hele goede vraag. Ik denk voornamelijk omdat er in de (meeste) telefoons een enkele cel als accu zit, dus 1 van 3.7V. Dan zou het niet uit maken of je mAh of Wh gebruikt. Je komt uiteindelijk op hetzelfde uit. Accu's waar de spanningen onderling verschillen heb je totaal niks aan mAh.
Precies, volgens mij geeft Wh altijd aan hoeveel energie erin past, terwijl Ah alleen wat zegt als je weet hoeveel spanning de batterij levert. Maar ik ben verre van een expert, daarom vraag ik het hier :)
Samsung in zwaar weer?

Nehhhhhh, ze zijn de grootste leverancier van iPhone onderdelen.

Daarnaast zijn ze ook nog eens de grootste fabrikant van telefoons, voor Huawei en Apple.

Het loopt wel los met Samsung. De S9 en S8 lijken gewoon iets te veel op elkaar qua speces. Daar proberen ze nu met de Nota verandering in te brengen.
Totaal andere bedrijfstakken, de semiconductor tak heeft niks met de mobiele divisie te maken.
Behalve dat het hetzelfde bedrijf is?
Ja, binnen een conglomeraat van subdivisies. Lees de wiki maar eens, dan leer je wat over de onderverdeling: https://nl.wikipedia.org/wiki/Samsung_Electronics
Flagship telefoons kosten tegenwoordig al snel 1000 euro, volgens mij is dat de reden dat de verkoop cijfers terug vallen. Mensen kiezen goedkopere telefoons of doen er een jaar langer mee.
Toch breekt Apple record na record met hun “dure” telefoons.
Niet voor wat betreft afzet toch?
Alleen op het gebied van omzet, ivm gemiddeld hogere prijs per toestel.
Afgelopen kwartaal ietsjes meer telefoons verkocht dan dezelfde periode een jaar eerder, met zo'n 20% meer omzet.

https://www.recode.net/20...rage-selling-price-growth
Samsung bevindt zich ook in de premium markt met hun Note serie.
De note 9 is in mijn ogen toch wel een toestel wat het wachten waard maakt. Hij ziet er goed uit, ietwat dikker dan gebruikelijk. Uiteraard om een grotere accu plaats te bieden. ťťn van de grootste ergernissen van de mobiele telefoon op dit moment. Al moet ik zelf zeggen dat ik het inmiddels geen telefoon meer kan noemen maar een phablet. Waarschijnlijk zal je dit toestel straks eventueel ook kunnen gebruiken met de Samsung Dex?

In ieder geval, ik ben reuze benieuwd naar hoelang die "Powerfull all day battery" het volhoud.. Garantie krijg je er toch niet op aangezien het onder "verbruiksproduct" valt en 9/10 keer buiten garantie valt. Vermoedelijk zal de batterij "all day" het hooguit een jaar volhouden bij juist gebruik. :+

Mijn galaxy S8 die gaat hooguit een halve dag mee, soms zelfs maar een uur of 2 op een volle batterij.. afhankelijk van wat je doet straks met de note 9 vind ik "Powerfull all day battery" een hele gevaarlijke kreet _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Tweakez op 3 augustus 2018 10:18]

Wellicht off-topic maar ik zou toch even serieus kijken naar de oorzaak van de batterijduur van jouw S8. Mijn S8 gaat met gemak de hele dag mee...
Nouja, de oorzaak ligt bij veelvuldig gebruik van de telefoon. Muziek luisteren in de auto, PUBG etc.etc. dus ja, als je alleen whatsappt en een beetje internet op het toestel dan red ik 8 tot 12 uur wel op een dag.
Ik zou je Galaxy S8 laten insturen voor garantie! Maar 2 uur op een volle batterij lukt mij geen eens wanneer mijn S8 op 100% helderheid, WAZE GPS navigatie op 4G+ doet met de Telefoon in de auto tegen de AC-schaft. Zelfs met zulke verkoeling (zeer slecht voor je accuduur) houdt mijn S8 het ruim 4 tot 4.5 uur vol. Ik heb mijn S8 sinds launch-day en gebruik het erg veel dagelijks. Ik haal zelfs met ~1uur20min WAZE alsnog rond de 5 uur scherm aan tijd op mijn S8. Voor mij is dat geen all-day battery, maar naast de iPhone 7 dat ik hiervoor had gaat mijn S8 ruim 2 tot 3x zo lang mee. De iPhone 7 hield het nauwelijks 2 uur vol met WAZE namelijk...dus kan ik leven met mijn S8.

En...een uur of 2 op een volle batterij? Dat is werkelijk onmogelijk met een S8, zelfs niet op 100% helderheid en non-stop benchmarken. Wat jij vermeld leidt tot mij denken tot een telefoon met een defect/probleem.
Mijn S8 is gekocht bij launch en ondanks redelijk zwaar gebruik houdt het ding het makkelijk een dag vol. Van de andere kant begin ik wel te merken dat de capaciteit iets achteruit begint te lopen.
Eindelijk een wat 'dikkere' telefoon om meer ruimte te geven aan de accu. Zullen ze dan toch een goede weg inslaan op dit gebied?
Vrij zeker dat er een forsere batterij in zit dan het vorige model, in de teasers hadden ze het over dat opslag en accu problemen verleden tijd zijn. En gezien ze dat qua opslag waar lijken te maken zou het mij niet verbazen als de accu er ook flink op voorruit gaat (niet dezelfde factoor als het geheugen natuurlijk).
Hopen dat ze dit dan ook maar gaan toepassen op de S10. Vind de accu van mijn Galaxy S7 momenteel toch net tekort schieten. Vooral wanneer je wat meer wilt doen dan het zo nu en dan browsen.
Hoop dat ze de software-optimalisatie ook net zo goed doen op de nieuwe Note als op de budget en midrange toestellen van Samsung. Zo heeft de Galaxy A5-2015 van mijn moeder bijna twee keer de accu duur van mijn S8. Idle-verbruik van de A5 is nagenoeg nul. 2 tot 3 dagen accuduur met 6 tot 8 uur scherm aan op 100% helderheid is toch wel knap. Mijn S8 haalt nauwelijks 5 uur scherm aan op een enkele dag op 100% helderheid! En idle-drain op mijn S8 is erg laag, maar niet zo eng-laag als op haar A5.

Als de Note 9 dan ook echt een accu-kampioen wordt, dan zal ik met smacht wachten op de komende Galaxy S10 als een upgrade voor mijn S8! ;)
Graag. Heb een Mugen 9300mA bij mijn phone. De reden dat ik 'm nog niet vervangen heb.
De Zuid-Koreaanse fabrikant hoopt met de Note 9 de tegenvallende verkopen van de S9 en S9+ te kunnen opvangen.
Hoezo 'hopen' ze dat? Ik gok dat een bedrijf als samsung genoeg mensen in dienst heeft die de markt bestudeerd en weten dat de note 9 het zelfde lot wacht als de S9, de note 9 ziet er uit als de note 8 zal zeer kleine verbeteringen hebben maar koste rond de 1000 euro. Net als de S9 op de s8 leek, zeer kleine verbeteringen had en simpelweg erg duur was.

Hoor je op het nieuws dat huawei de 2de plek smartphone verkoper is...(tussen premium Apple en in Samsung) Vervolgens lees je (als consument) over Chinese telefoons met achter het scherm vinger sensor, uitklapbaar camera, tripple camera's (lees: gimmicks) of laatste hardware voor de laagste prijs. In een verzadigde markt zitten mensen niet te wachten op meer van het zelfde voor premium prijzen.

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 3 augustus 2018 10:18]

De telefoonmarkt is niet zozeer verzadigd als wel volwassen. Dat betekent dat er relatief nog weinig innovatie is en straks voor budgetprijzen een prima telefoon te koop is, waardoor dit soort dure telefoons voor de massa minder interessant worden.
Tenzij je een premium merk bent waarvoor mensen de buidel willen blijven trekken.

[Reactie gewijzigd door Tweddy op 3 augustus 2018 10:48]

Wat is de verwachte duur/policy voor ondersteuning voor updates/upgrades op dit toestel?
Bij Samsung is het meestal minimaal 3 jaar op de Galaxy S/Note lijn. Mijn S6 krijgt momenteel ook nog updates.
This video is unavailable. Jammer, want ik was wel benieuwd :) De specs klinken fantastisch, maar wat moet je met 1 TB op je telefoon? Kan ik hem dan ook als full pc gebruiken?
Vermoedelijk ga je hem ook in combinatie met Samsung Dex kunnen gebruiken :)
De Verge heeft het filmpje bij hun artikel staan.

https://www.theverge.com/...e-9-leaked-video-official

Edit: Ah zie al dat meer mensen ‘m gevonden hebben ;)

[Reactie gewijzigd door Rhys08 op 3 augustus 2018 11:06]

Deze video is niet beschikbaar
Ik heb hem gevonden, van een andere uploadert:
https://www.youtube.com/watch?v=CsDJtGf_Yns

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 3 augustus 2018 10:50]

Ah. Das jammer. Net te laat.
Je krijgt geen 1TB aan opslagruimte omdat het OS ruimte inneemt en een geformateerde 512GB sdcard levert geen 512GB aan extra ruimte op.
Dat staat letterlijk in de kleine tekst onderaan in het filmpje:

"For 512GB models equipped with additional 512GB SD card (sold seperately). Availability of 512GB SD card may vary by country and manufacturer. Actual storage space availability may vary depending on pre-installed software"

https://imgur.com/a/ueelslJ
Hoe is dit anders dan bij laptops waar Windows pre-installed is? Bij de specs staat daar ook gewoon 256/512GB SSD en de laatste keer dat ik het bekeken had nam Windows 10 een stuk meer ruimte in dan Android.
Dat doet het zeker wel. Alleen wordt capaciteit vaak verkeerd weergegeven. Verschil zit 'm in GB vs GiB. De GiB waarde is altijd ^ 2. Verschil tussen 1000 en 1024.

Verwarring alom wanneer een OS GiB laat zien terwijl het GB aanduid. Daardoor lijkt het erop dat je 1TB opslagmedium maar 931GB groot is. Terwijl 1TB gewoon 931GiB is.
Je bent alleen al 8GB kwijt aan alle Samsung software...
Voor mij geen Samsung meer. Galaxy store, Galaxy player, Galaxy camera, Galaxy zus, Galaxy zo. Nee, na mijn laatste Samsung Galaxy S4 was ik er klaar mee. Helemaal toen ze stopten met het ondersteunen met hun eigen app ChatOn maar je niet de mogelijkheid kreeg hem te verwijderen.
nondeju een volledige windows 10 enterprise installatie neemt nog geen 8gb in beslag...

nevermind, na een check, neemt windows 10 om en nabij 35gb aan opslagruimte vast.

[Reactie gewijzigd door Netrunner op 3 augustus 2018 10:18]

Wacht maar tot je updates gaat doen, en de apps die windows in je program files zet en de pagefile eerlijk mee telt, dan is 35GB nog weinig.

Maargoed het boeit allemaal niet zo veel met 512GB ruimte, of het nou 4 of 8GB is...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 3 augustus 2018 10:35]

Ik denk dat je de Windows \WinSxS folder hebt meegeteld, ook al zijn dat vooral linkjes naar DLL's die elders staan.

Overigens heeft Linux hetzelde concept (symbolic en hard links) dus kunnen we ons ook vragen stellen bij die geclaimde 8 GB aan Samsung software.
Toch maar even wachten op de Galaxy S10 vanwege de ultrawide camera. Ik zit op de LG G5 en de V20 t/m G7 hebben allemaal mindere camera's. 4:3 met kleiner pixels en kleinere FOV. Als de geruchten waar zijn krijgt de S10 een ultrawide camera. Als die pixels groot zijn en de reviews goed dan wordt dat hem.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True