Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Samsung Galaxy Note 9 met 512GB flashopslag kost 1099 pond'

Er is nieuwe informatie over de Samsung Galaxy Note 9 online verschenen. Het gaat om marketingmateriaal van de fabrikant, waarin eigenschappen staan over de S Pen en de camera. Telecomjournalist Roland Quandt meldt ook de prijzen in Britse pond.

Quandt heeft de afbeeldingen en informatie gepubliceerd in een artikel op WinFuture.de. Hij staat bekend om het online zetten van details van nieuwe smartphones voordat ze aangekondigd zijn. Dit keer gaat het om een serie marketingafbeeldingen, waarop de belangrijkste eigenschappen van de Galaxy Note 9 staan.

De afbeeldingen tonen de vernieuwde S Pen met bluetooth. De knop op de stylus kan gebruikt worden om een foto te maken en presentaties te bedienen. Waarschijnlijk kunnen gebruikers de knop zelf een functie geven, want Samsung noemt de bediening van apps als een mogelijkheid.

Verder zou de camera over 'intelligente' functies beschikken en herkennen wat gebruikers op de foto zetten. Aan de hand daarvan moet de foto automatisch geoptimaliseerd worden. Net als de S9-toestellen heeft de Note 9 een lens met een variabel diafragma. Er is een stand van f/1.5 en een stand van f/2.4. Bij weinig licht wordt de grote opening gebruikt, als er voldoende licht is, wordt de opening kleiner gemaakt, wat in theorie de scherpte kan verhogen. De Note 9 krijgt dezelfde dubbele camera als de S9+, met twee twaalfmegapixelsensoren.

Daarnaast is het mogelijk om de Note 9 in DeX-modus te gebruiken in combinatie met een extern scherm, zonder dat daar een dock voor nodig is. De telefoon schakelt bij gebruik met een monitor over naar een desktopweergave.

In het toestel zit volgens Quandt de Exynos 9810-soc die eerder in de Galaxy S9-modellen verscheen. De accu zou een capaciteit hebben van 4000mAh, een flinke verhoging ten opzichte van de Note 8, die was uitgerust met een 3300mAh-accu. De dikte van het toestel is een klein beetje toegenomen tot 8,8mm en ook is het gewicht met 201 gram iets hoger. Bij de Note 8 was dat respectievelijk 8,6mm en 195 gram.

Volgens de informatie komen er in de meeste landen drie kleurvarianten van de Note 9 beschikbaar: zwart, blauw en koperkleurig. De goedkoopste variant heeft 128GB opslagruimte en het duurste model heeft 512GB. Andere varianten zouden er niet komen.

Quandt meldt dat in het Verenigd Koninkrijk de prijzen 899 en 1099 pond worden. Omgerekend is dat ongeveer 1006 en 1229 euro. Mogelijk vertaalt zich dat in de Benelux naar adviesprijzen van 999 en 1199 euro. De introductieprijs van het basismodel is daarmee gelijk aan die van de Note 8 vorig jaar. Dat toestel had 64GB flashopslag en kostte ook 999 euro. Van de Note 8 bracht Samsung in de Benelux geen variant uit met meer geheugen.

De officiële introductie van de Samsung Galaxy Note 9 vindt donderdag plaats. Rond 24 augustus zouden de toestellen daadwerkelijk geleverd worden.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

07-08-2018 • 15:13

201 Linkedin Google+

Reacties (201)

Wijzig sortering
Ik wacht wel even op de S10 :9~ , snap werkelijk niet waarom je zou willen upgraden naar deze telefoon.

Breng gewoon een S10 uit waar je voortaan die stylus bij levert, Note en Galaxy zijn qua grootte nu ook gewoon niet meer anders... ja 0,1 inch...

[Reactie gewijzigd door Jackson6 op 7 augustus 2018 15:16]

Ik heb een Galaxy Note 4. Ding is niet stuk te krijgen en heeft dankzij LineageOS 15.1 (Android 8.1) nog steeds genoeg pit om al mijn taken met twee vingers in de neus uit te voeren.

Mocht ze het onverhoopt toch een keer begeven zal ik eerder naar de Note 8 upgraden. Prijzen boven de ¤ 1000,- gaan echt nergens over. Die ga ik er in ieder geval niet voor neertellen.
Volgens mij ga je naar de verkeerde garage :?
Waarom niet? Als je een oude note hebt (dus geen Note 8) is het toch geen slecht ding? De Note is altijd al een grote versie van de Sx geweest, met een paar leuke software grapjes erbij.
Als een fabrikant een nieuw apparaat uitbrengt, is het niet verplicht dat je meteen je vorige model moet wegdoen om deze te kopen. Dat snap ik ook niet.

Ik zou wel mijn S9+ willen inruilen, maar dat is meer omdat ik eigenlijk een Note fan ben (heb er 2 gehad) en nu eens een S wilde proberen. Maar goed, ik moet dan denk ik teveel bijleggen, dus ik wacht gewoon tot ik weer kan verlengen ofzo.
Misschien als je een 3 jaar oude telefoon hebt of zo
Het verschil tussen een S serie en een Note is het "zakelijk" gebruik. Echter zie ik dat laatste tijd steeds meer vervagen. Mijn oude note 4 had duidelijk een ander motief dan de S5.
Gaat ook gebeuren denk ik. De versie met S-Pen zal dan wellicht de Galaxy Pro gaan heten.
Koopje, ik vraag me af of dit soort prijzen nog veel afzetmarkt hebben in Nederland, sinds de nieuwe regels m.b.t. kopen op afbetaling. Lijkt me dat vrij weinig mensen 75% van hun maandloon kunnen neergooien.
Koopje, ik vraag me af of dit soort prijzen nog veel afzetmarkt hebben in Nederland, sinds de nieuwe regels m.b.t. kopen op afbetaling. Lijkt me dat vrij weinig mensen 75% van hun maandloon kunnen neergooien.
Hoezo? Voor de mensen waar dit voor bedoeld is, is een positieve BKR registratie echt niet erg hoor. Het is niet half Nederland een note koopt, net zoals de Galaxy S serie.

Ik koop ook gewoon met een BKR registratie. Als ik een hypotheek wil, dan koop ik het toestel af en ben ik van de registratie af. Opgelost :-)
Niet helemaal:
Is het krediet beëindigd? Dan gaat de bewaartermijn in; je gegevens blijven dan nog 5 jaar zichtbaar. Daarna verdwijnen ze automatisch uit het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI).

Die bewaartermijn kan gevolgen hebben:
Een BKR-registratie kan soms tot problemen leiden bij het afsluiten van een krediet of hypotheek. Zelf als een lening al jaren geleden is afgelost. De zogenaamde H codering – die aangeeft dat het krediet is beëindigd – blijft namelijk vijf jaar lang bestaan. Geldverstrekkers die de gegevens opvragen, kunnen op basis daarvan besluiten geen of minder krediet te verstrekken.
Klopt alleen gaat het in de geval om het aanschaffen van een los toestel, ofwel zonder abonnement. Hier voor krijg je geen BKR registratie, tenzij je hier een lening voor afsluit natuurlijk.

Wanneer wordt het bedrag van mijn mobiele telefoon BKR geregistreerd?
Vanaf 1 mei 2017 geldt de BKR registratie voor nieuwe toestellen die in maandelijkse termijnen bij een telefoonabonnement worden verstrekt. Het betreft alleen gevallen wanneer de lening voor het toestel hoger is dan 250 euro. Deze lening wordt door de telecomaanbieder bij het BKR-geregistreerd. Kredietaanbieders hebben dan inzicht in uw leningen. Er is een uitzondering: wanneer u een aanbetaling doet bij het afsluiten van uw abonnement waardoor de kosten van de lening lager uitvallen dan 250 euro krijgt u geen BKR registratie. De kredietaanbieder, in dit geval de provider, is verplicht om te toetsen of u de maandelijkse lasten kunt betalen. De regelgeving staat vast in de Wet op het financieel toezicht (Wft), waarop wordt toegezien door het Autoriteit Financiële Markten (AFM).


BKR.nl
Even ter info: een H codering krijg je zodra je een achterstand hebt gehad en deze achterstand is afbetaald. Dat heeft weinig te maken met een BKR registratie ansich. Sterker nog; een H codering betekent niet meteen dat het krediet is beëindigd.

Het klopt dat de lening nadat hij ingelost is vijf jaar zichtbaar blijft. Maar dat wordt niet meer als verplichting meegenomen in een hypotheek berekening.

Ik ben benieuwd of de Note 9 een succes word. Zelf wacht ik denk ik nog tot de volgende reeks. Mijn huidige telefoon unlock ik vrijwel altijd met de vingerafdruk sensor die aan de voorzijde zit. Hij ligt vaak op het bureau en dan is het niet handig om dit aan de achterkant te hebben.
Lenen voor onnodige consumenten electronica is het domste wat je kunt doen imho.
Want? Ieder z'n ding. De een leent voor een auto, de ander voor een telefoon.
Wat is er mis met sparen tot je het kan betalen? Waarom geld uitgeven wat je niet hebt?
Dat is niet echt een antwoord op zijn vraag. We leven in een schuld samenleving. Iedereen heeft een enorme hypotheek en werkt zijn leven lang om deze af te betalen.

Nu is lenen niet slim maar ik zie inderdaad ook niet wat het verschil is tussen een schuld van een auto of een telefoon (er even van uit gaande dat je de auto niet nodig hebt voor levensbehoefte).
Producten kopen met geleend geld kost meer dan wanneer je in een keer betaald. Daarnaast krijg je een BKR registratie.

Financieel gezien is het dus meestal niet slim om te lenen, ongeacht het product. Dit geld voor particulieren, bij bedrijven is dat anders.

Alleen lenen voor een huis levert over het algemeen meer op (over de lange termijn). Bij andere leningen wordt het product steeds minder waard tijdens de afbetaal periode.
Beide zijn kansloos.
Je leent geld omdat je een huis niet kunt betalen. Al het andere is relatief. Als je die telefoon niet kunt betalen ga je er voor SPAREN!
Is jouw mening. Ik heb een creditcard waar ik veel aankopen mee doe die ik op mijn gemak kan afbetalen.
Herkenbaar, ik zelf heb nu bijna 4 jaar de note4, die het nog steeds als een trein doet, maar na 4 jaar toch eens wat anders wil. nu er weer iets nieuws komt qua functionaliteit van de spen met grotere accu,

Als je dan kijkt als je 4 jaar met het apparaat uit de voeten kan qqua prestaties en functionaliteit en niet elk jaar weer het nieuwste van het nieuwste hebben wil dan betaal je 20 euro per maand.

Dat lijkt me best te doen, het komt overeen qua prestaties van de gemiddelde laptop/tablet en deze past in een grote broekzak.
Lijkt me dat vrij weinig mensen 75% van hun maandloon kunnen neergooien.
Duizend euro is voor veel mensen lang geen 75% van hun netto maandloon. En als je geen duizend euro hebt, zou ik het je zeker niet aanraden uit te geven aan een telefoon. Maar mensen kopen auto's, vakanties, meubels, laptops, televisies en nog veel meer voor meer dan duizend euro of voor meer dan 75% van hun maandloon. Mensen sparen.
1.099 pond = 1228 euro voor iemand met een netto maandloon van 1637 euro is dat 75 % van je loon. Je zou schrikken hoeveel mensen er voor een paar honderd euro minder elke dag gaan werken.

dus zo gek is de stelling van themandroid nog niet vind ik. al zie je regelmatig zulke dure toestellen in de handen van mensen die daar eigenlijk niet de middelen voor hebben maar er zich voor in de schulden steken omdat ze het beschouwen als een statussymbool.
Voor mij is die 1228 euro al meer dan een maandloon.
Dit zijn gewoon achterlijke prijzen geworden.
Mijn maandloon ligt daar ruim boven, maar deze prijzen zijn gewoon diefstal. Maar zolang er voldoende mensen zijn die ze blijven open, zullen de prijzen zo hoog blijven of nog hoger worden. Dat is de werking van vraag en aanbod, en hoe meer dat bedrijven er onder de streep mee verdienen zullen ze dat niet gaan veranderen.
Ik raad je ook aan om op te letten met de S9/S9+/Note 9 indien je een moderne wagen hebt die RSAP bluetooth profiel nodig heeft om te verbinden via internet (alle nieuwe wagens van volkswagen/audi/skoda hebben dat)
Want Samsung heeft deze generatie geen rsap profiel geactiveerd in de bluetooth chip.
Veel mensen rooten nu hun s9 device voor het zelf te kunnen activeren...wereldvreemd dat ze dat vergeten aan te zetten zijn...
Ik heb wel vernomen dat als je een case opened bij samsung, dat ze je een APK file sturen die het ook activeerd
Samsung activeerd dit niet bij de dual SIM modellen, dit was ook al zo voor de S8 en daarvoor. Het is dus niet zo dat dit alleen voor de S9 zo is... als je een single SIM versie haalt, heb je nergens last van.
Voor zo ver ik begrepen heb is de s9 in Benelux enkel verkrijgbaar in dual sim
Het gaat over "kunnen neergooien" van dat geld.
Menigeen kan dit. Ook voor wie het 100% maandloon is, want veel mensen sparen.

Dure producten worden bovendien niet gemaakt zodat iedereen ze kan kopen. Voor wie een telefoon een maandloon kost is het waarschijnlijk verstandig hem niet te kopen, zelfs al kan het. Er zijn natuurlijk genoeg mensen met een inkomen onder de 1700 euro, maar in Nederland ook erg veel met een inkomen daarboven. Anders werden die dure producten hier niet zo op de markt gezet.
Tja, ik denk dat ze de note steeds meer op de zakelijke markt positioneren. Je ziet het ook een beetje terug in dit artikel; Presentaties, DEX etc.
Bij de meeste bedrijven die ik ken wordt minder uitgegeven voor telefoons dan in wat consumenten uitgeven. Slechts een enkeling heeft ene topmodel, de meeste mensen gebruiken/krijgen middenmoters.
Logisch, als je ziet wat de meeste mensen ermee doen.
Dat niet alleen, er wordt natuurlijk ook gekeken naar: wat dient de telefoon te kunnen doen?
Lukt dat met een toestel van 150 euro pp? Dan even kijken welke voor deze prijs het meeste biedt. Wel zie je in bepaalde organisaties dat er voor Apple gekozen wordt (tot enkele jaren terug vooral vanwege de MDM ondersteuning), tegenwoordig gaat dat volgens mij al een stuk beter met een Android device.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 7 augustus 2018 17:35]

Inderdaad zakelijk tel je dat zo neer, gewoon bedrijfskosten. Privé is het inderdaad wel een hele investering dan zou ik liever van dat geld op vakantie gaan en iets goedkopers halen.
Ik investeert ook liever wat meer in mijn zelfs ingerichte campertje Met een middelmaat smartphone heb ik genoeg, die kunnen ook alles en ogen ook mooi. Voor mij kan een dure smartphone niet leiden tot een gelukkiger leven, een handig campertje wel ;)
Heb je wel gezien hoe dat werkt dan? Je mag gewoon zelf weten wat je invult en het wordt niet gecontroleerd.
Heb zelf de note 8 en vind het een bijzonder fijn toestel, zou niet anders meer willen op dit moment. Nota bene, met een beetje neiging tot sparen en degelijk inkomen is ook een note prima te doen mocht daar de wens toe zijn. Is het een toestel dat ik iedereen aan zou bevelen? Nee. Maar heb je het geld, kun je het je veroorloven en wil je gewoon een fraai, compleet toestel? Dan zou ik zeker een note aanbevelen.

Zeker indien het gebruik zowel privé als zakelijk is, is een note ideaal. Het is weinig anders dan een pocket PC. Al helemaal i.c.m. DEX. En daar bovenop is het ook nog eens een degelijke camera. Een all-round device in zakformaat.

Nota bene wat betreft de prijs zakt deze snel genoeg, enkel i.c.m. evt. pre-order deals is de adviesprijs aan te bevelen hebben deze deals de interesse. Anders gewoon 2 maandjes wachten ofzo en je hebt het voor met gemak 100 - 200 euro goedkoper.
Tijd om salaris verhoging te vragen als ik jou was. ;)
Dat veranderd toch weinig, elke maand een x bedrag opzij zetten op een appart spaarpotje binnen je rekening (ik zit bij sns waar dit mogelijk is, maar het kan in principe ook met een extra rekeningnummer) voor 2 jaar. Dat gaat prima om te sparen.
Lijkt me dat vrij weinig mensen 75% van hun maandloon kunnen neergooien.
Natuurlijk wel. En ze hebben er een naam voor: sparen.
Oke, serieuze vraag waarom zou je 512GB opslag nodig hebben in je telefoon. Is dit puur voor de 4K videos die dit ding vast kan maken? Krijg dit ding maar eens fatsoenlijk in de back-up. Mensen slaan heel hun leven erop op maar als dit ding stuk gaat zijn ze helemaal lost :P

Ik heb in mijn Iphone 32GB en mijn laptop 120GB en heb meer dan genoeg :X

[Reactie gewijzigd door HKLM_ op 7 augustus 2018 15:25]

ik had vroeger een 10MB hardeschijf, meer dan genoeg...

of bill gates 640KB should be enough...
"I keep bumping into that silly quotation attributed to me that says 640K of memory is enough. There's never a citation; the quotation just floats like a rumor, repeated again and again." aldus Gates.

512GB in een telefoon is vandaag de dag echt absurd en absoluut niet nodig. Misschien dat een héél klein deel van de samenleving het vol kan krijgen maar voor de overgrote meerderheid is 512GB een beetje gelijk aan oneindige opslag.
Onzin != onszin. Als je ziet hoeveel mensen met pijn en moeite een 32GB telefoon leeg proberen te houden door alles maar naar de cloud te pompen of 2+ trabytes nasjes thuis te onderhouden, zou je denken dat je voordat je er achter komt dat je net dat kliekje van je kind of welk ander mooi moment niet vast kan leggen omdat je telefoongeheugen vol zit je wel blij zou zijn met 512GB direct beschikbaar opslag.
Ik heb 16GB gebruikt op mijn 128GB iPhone. Toch staan er bijvoorbeeld (middels iCloud off-loading) ongeveer 4500 foto’s op mijn toestel die ik permanent op mijn iPhone kan bekijken, doorzoeken enzovoort... zonder enige merkbaar/zichtbaar effect
Huh? Kan dat dan ook zorgeloos in het buitenland of als je geen Wi-Fi hebt? Of als je überhaupt eninige vorm van verbinding hebt met je telefoon buiten je telefoon geheugen?
Roaming is inmiddels al een jaar afgeschaft in de ganse EU, dus een 10GB data abonnement bvb is gewoon in de ganse EU bruikbaar.
Roamen betekent niet zorgeloos. Ook niet met 10 GB eu data
Geen idee wat je probleem is in het buitenland: ik merk geen verschil met data in het binnenland... ook niet in prijs, want dat is zelfs wettellijk vastgelegd.

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 7 augustus 2018 21:43]

Ik heb 180 GB in mijn telefoon en nog 5 GB vrij.... Ik heb veel spotify en netflix offline. Dus er is wel zeker een markt voor. :) Ik denk alleen dat de prijs te hoog is nu. Ik koop liever een goedkope midrange. Mijn note 4 was wel echt een leuk toestel, met mijn S7 edge mis ik die pen toch wel heel erg.

[Reactie gewijzigd door johanneslol op 7 augustus 2018 23:17]

Op mijn iPhone van 8 maanden oud is 200GB van de 256GB vol dus de volgende wordt er eentje met 512GB. Ik zie niet in wat hier absurd aan is. Dat ding van mij moet nu nog twee jaar meegaan dus eigenlijk komt dit nieuws veel te laat ;)
Wat heb je daar dan allemaal op staan?
Mijn foto's worden automatisch geupload naar de cloud. Thumbnails zijn nog te zien, maar de originele foto niet meer. Als die nodig is download mijn telefoon die wel opnieuw.
Ik heb 64GB en ben nog nooit tegen een limiet aangelopen.
Muziek stream ik ook altijd, dus dat heeft alleen opslag nodig als ik een keer een vliegtuig in stap en zelfs dan neemt het niet zo veel ruimte in.
Onbeperkt mobiel abbo? Ik heb zelf 4GB per maand. Absoluut niet genoeg om alles "in the cloud" op te slaan en snel bij de hand te hebben. Ik ben geen IT'er en misschien mis ik iets, maar dat cloudgedoe moet toch heel wat traffiek genereren?
Al mijn foto's komen in de cloud maar pas wanneer ik op wifi zit…
Maar maak jij continue backups van 200GB dan? Zo niet, vind je het geen probleem om alles kwijt te zijn?
WiFi voor upload..hoe vaak kijk jij de foto’s van 4 maanden geleden nog terug op je telefoon? Incidenteel downloaden kost niet zo veel data
10GB bvb is knap veel, zolang je geen video’s begint te streamen over 4G
Jou keuze is anders dan de mijne. Ik heb alleen aan muziek 80GB op mijn telefoon staan. Ik stream dus niet
Voorts komen mijn foto's niet in de cloud, maar sla ze ook nog op mijn NAS op.
Als het aan mij ligt, heb ik juist zoveel mogelijk fysiek bij me
Als ik de originelen wil bewaren dan moet ik Google betalen voor opslag, de eerste 100gb is al vol, dus het is voor mij erg handig iets meer ruimte te hebben dan 200gb op mn telefoon. Een paar minuten video tikt snel aan.
Inderdaad, opslag in de cloud werkt werkelijk prima en heeft heel wat voordelen (sharing, backup, snelheid...)!
Ik heb zelf een 128GB iPhone, en dat lijkt door de transparante cloud-opslag een eindeloze capaciteit.

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 7 augustus 2018 18:58]

dan vraag ik me echt af wat jij erop hebt staan.
Je kan het ook zien dat je nu ten alle tijden een USB opslag stick bij je hebt. En dit niet los hoeft mee te nemen. Ik juich daarom de grotere opslag toe. Het geeft ruimte voor nieuwe ontwikkelingen & mogelijkheden buiten Samsung om. :)
En het kabeltje waarmee je de telefoon aan een pc/laptop moet hangen?
Genoeg apps, voor zowel Android of iOS, die dat kabeltje overbodig maken(voor zover je op hetzelfde wifi-netwetk zit).
Niet ongebruikelijk om een kabeltje bij je te hebben voor het geval je de telefoon moet opladen tussendoor.
Heb je meestal wel bij een pc/laptop. Zie dat niet zo als een probleem.
stel je voor dat je systeem (live systeem) in een .iso file is opgeslagen. middels je telefoon heb je die altijd bij je, maar ook backups, foto's video's vooral 4k, dan gaat het hard. ikzelf heb in totaal 128 GB en moet zeggen, gebruik er nu weinig van. maar als ik elke week 2 mixes download van ieders 200MB en 2 films maak van een uur, ga dan is tellen. audio = 20 GB /jaar maar die video en eventuele foto's. daarnaast indien je geen datalimiet meer hebt op je mobiel kun je gaan naar remote storage en is 512 meer dan genoeg. maar stel je hd gaat stuk, nu heb je een mobiele pc die toevallig een backup heeft van die hd...
Ik begrijp die obsessie met lokale opslag niet, weinig voordelen en veel nadelen. Het geeft ook nogal wat backup zorgen...
Vergeet niet dat deze toestellen ook RAW kunnen fotograferen. Daarbij maak ik met panorama foto's, foto's van 70 mb per stuk
Misschien dat een héél klein deel van de samenleving het vol kan krijgen maar voor de overgrote meerderheid is 512GB een beetje gelijk aan oneindige opslag.
Maar dit toestel is toch ook voor een "Heel klein deel van de samenleving"?
Kijk even naar het toestel en de doelgroep. Je kunt dit toestel als PC gebruiken, dus meer applicaties en data er op opslaan dan je normaal zou doen. Ook met de S-Pen kun je grafisch veel doen, wat ruimte kost.
Foto's in de hoogste kwaliteit kosten ook ruimte.
Al deze dingen zullen niet voor Jan met de pet zijn, maar die zou ik ook gewoon een S9(+) aanraden ipv een Note 9. Elke doelgroep haar ding.
Sommigen zouden 512 GB puur en alleen al kopen omdat het het duurste model is en "Wat nou als ik het nodig heb".

Ookal moet ik zeggen dat ik 128 GB makkelijk vol krijg op mijn telefoon (wat nu het geval is) en dat is zelfs zonder een heleboel apps die ik er anders nog op zou hebben staan en de foto's die ik over heb gezet op een HDD. Ik zou dan ook gedwongen worden om de 512 GB te nemen.
Je hoeft ook niet de 512 GB versie te kopen? Dan spaar je je 200 euro uit door de 128 GB versie te kopen (nog steeds erg veel inderdaad). Voor de mensen die wel graag een shitload aan storage willen is het toch fijn dat de optie er is. En met de huidige prijzen van flash geheugen, waarom niet? Samsung heeft hier volgens mij nog een behoorlijk gezonde markup aangezien je voor 200 euro ook al een SSD van rond de 1 TB kunt krijgen.
Ergens snap ik het wel. Maar als ik naar mezelf kijk heb ik minder opslag nodig dan pakweg 10 jaar geleden. Spotify, Netflix met een goede WiFi of 4g verbinding maakt het ons makkelijk. Zelfs de navigatie kaarten hoef je niet meer op je telefoon te hebben. Ik kan met 64gb ruim uit de voeten.

Maar als je heel veel filmt bijvoorbeeld, dan gaat het hard. Ik begrijp dan ook goed dat er altijd een groep zal blijven waar opslag altijd krap is.
"I think there is a world market for maybe five computers."
Thomas Watson, president of IBM, 1943


In de tijd toen dat gezegd werd, was het waarschijnlijk waar en voor toen helemaal geen rare uitspraak. Al is het wel soms verbazingwekkend hoe CEO's van bedrijven technische voorspellingen doen.

Je kan de toekomst niet plannen zegmaar :)
Dat lijkt me ook een realistische schatting. Hoeveel clouds hebben we nu? Dat zijn er ook ongeveer 5.

Vergeet niet, in IBM's telling destijds was een computer de centrale intelligentie, en had 1 computer een groot aantal domme terminals. Dat is dus vergelijkbaar met het cloud-idee van nu, ook al is de intelligentie centraal én decentraal nu veel meer dan waar men in 1943 van droomde.
Wat een onzin. Dat tig jaar terug iets genoeg was zegt compleet niets. De vraag is of het op dit moment wel nodig is 512GB in je telefoon te hebben. Dat over 30 jaar 512GB niet meer genoeg is zegt niets. Hij vraagt zich terecht af wat je op dit moment met 512GB in je telefoon moet.
Waarom maak je je hier uberhaupt zo druk over?
Ik maak mij niet druk, ik geef aan dat het vergelijken met 10MB onzin is. Hoeveel mensen hebben op dit moment iets aan 512GB ? Ik denk heel erg weinig mensen, dan zeggen dat ooit 10MB genoeg was is geen goed punt. Je gaat geen 20 jaar met deze telefoon doen waarbij dan misschien 512GB niet meer genoeg is.
Deze discussie zie ik al jaaaaaaren voorbij komen. En toch blijft de opslag verder toenemen. Sommigen hebben inderdaad voldoende aan 10% van de opslag, voor anderen is het maximum nooit genoeg. Ik heb aan mijn 64GB ook niet genoeg, 512GB zou voor mij ideaal zijn. Ik maak veel foto's en verwijder ze nooit, tenzij mijn opslag vol zit. En video's, die ik ook nog eens edit op mijn mobiel voor ik ze online zet.

[Reactie gewijzigd door KoffieAnanas op 7 augustus 2018 16:34]

Ik maak ook wel veel foto's, maar haal ze er vrij snel af waarbij ze op de PC komen en er gelijk een backup van gemaakt wordt. Het enige dat op mijn telefoon veel ruimte kost is de muziek en navigatie mappen. Op die manier is voor mij 64GB voldoende.

Prima natuurlijk dat jij het anders doet en veel opslag voor jou nuttig is. Ik denk alleen wel dat jij 1 van de weinige mensen bent die zo enorm veel ruimte nodig heeft. Dit nog van de prijs van deze opslag. De prijzen van telefoons gaan hard omhoog bij meer opslag, dan speelt het budget wat iemand heeft ook nog een flinke rol.
Daarom is er ook de optie van 128 GB. De prijs wordt niet opgedreven door de opslag. Hier zit simpelweg technologische ontwikkeling in. Voor de prijs van 32 GB vier jaar geleden krijg je nu 128 GB.

En ik vermoed dat juist veel mensen geen moeite stoppen in allerlei backup oplossingen, maar gewoon alles op hun mobiel laten staan.
Ik zelf heb een 64gb iphone en heb ongeveer 10gb over. Er staan 120 apps op een aantal albums en films en voor de rest foto’s. Al gebruik ik het icm icloud en mijn eigen windows server. Heb een driedubbele backup (2x op mijn server op verschillende schijven) en 1x op icloud (waarvan ik verwacht dat Apple die ook backupped). Zou ik meer willen? Uiteraard, meer is altijd beter. Ten eerste zeggen ze dat een ssd met hogere capaciteit in de regel sneller is en ten tweede nergens aan hoeven denken is altijd mooi.

Persoonlijk heb ik een 20gb data abonnement en wifi ac in huis wat ervoor zorgt dat alles automatisch naar de server en cloud gaat en daar is voor mij prima mee te leven. Maar als ik fotograaf ofzo zou zijn, dan zou ik het toch inderdaad prettig vinden als er een berg storage is.

Overigens zou ik zo een 512gb iphone hebben gekocht als die al zou bestaan en niet zo tyfus duur waren. Dus ik draag nog altijd een usb stick met windows aan mijn sleutelbos :P .
Dat is ook de use case waarbij je best gemakkelijk veel data genereert en dan is 512GB helemaal niet zo gek. Zeker wanneer je nog iets probeert met high speed recording of zo.
Eens met je punt. Als je de boel een beetje slim inricht tegenwoordig is 64 GB zát. Door de integratie met de Cloud heb ik 350 GB aan data binnen handbereik, maar op mn telefoon slechts 38 GB in gebruik. Alle foto’s en 4K videos die ik maak worden meteen in de cloud opgeslagen.
Icm een onbeperkt data abonnement is alles altijd binne handbereik. Ik zou er niet aan moeten denken om zóveel data lokaal opgeslagen te hebben. Hoe zorg je in vredesnaam dat je dat allemaal beheersbaar houd en back-upt.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 8 augustus 2018 13:12]

Ieder maakt hier een eigen keuze in. Ik heb liever 512GB op mijn mobiel. Jij kiest voor een andere oplossing die jou tevreden stelt, maar gelukkig is ieder mens anders en kies je zelf voor de oplossing die je het meest aanstaat.
Ach en als je toch ¤ 1200 aan een telefoontje wil uitgeven stellen die paar tientjes voor een OneDrive cs. of een leuke externe HDD voor back-up ook weer weinig uit. Ik zou daarentegen ook niet weten wat ik met 512 GB moet doen, heb aan 32 GB meer dan genoeg.
Tja ik wil geen 35 + euro per maand betalen voor een onbeperkt internet abbo. :) Ik heb het liever lokaal, voornamelijk netflix en spotifiy. Ik reis dagelijk heel veel met de trein ( 5/6 uur) En in de trein is de verbinding om te huilen.. :) Dan liever offline dan werkt het altijd.
Ik betaal 19,95 voor een snelheid waarmee ik elke smartphone toepassing probleemloos kan gebruiken.
Sinds 4 jaar.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 8 augustus 2018 08:11]

Je kan nog zo snel pakket hebben als er geen bereik is gebeurd er niks.. En ja dat gebeurd vaak in de trein.
O vast, maar er kan altijd IETS lokaal worden opgeslagen. En dan kom ik met 20 GB opslag resterend héél ver.
30 seconden op 4k 30fps = 175MB. 85MB als HEVC* word gebruikt
60 seconden - 350mb (170 mb HEVC*)
5 minuten - 1.75 gig (850 mb HEVC*)
10 minuten - 3.5 gig (1.7gig mb HEVC*)
30 minuten - 10.5 (5.1 gig HEVC*)

*HEVC in ios 11

De note 9 is zoiezo niet voor normale consumenten, maar meer de zakelijke markt.
Maar of men het nodig heeft is denk ik persoonlijke voorkeur, in is denk ik niet echt over 1 kam te scheren.
Wat wel een onstuitbare feit is, dat wij als samenleving per persoon wel veel meer data zijn gaan gebruiken. TV reclames zullen binnnen een tiental jaar overgenomen worden door influencers en we zullen masaal naar het internet verhuizen.

sommige leven/werken al van/op het internet.
Persoonlijk gebruik ik mijn telefoon behoorlijk veel als MP3 speler. Houd dan in dat ik voornamelijk podcasts download en die opsla op mijn tel om gedurende lange tijd te kunnen beluisteren.
Op dit moment is mijn 64GB toestel tot de rand gevuld terwijl ik al podcasts moet weggooien om nieuwe erop te kunnen zetten.

En dan kan je natuurlijk zeggen: Maar dan plaats je ze toch ever over naar de PC? En dat klopt helemaal, maar het komt ook wel eens voor dat ik over een half jaar ineens zin heb in die podcast. In dat geval is het zeer prettig als ik gewoon een 320kbit mp3 op mijn telefoon heb staan (beter dan die youtube kwaliteit).
Dus mijn volgende toestel word er 1 met minimaal 256GB. Meer is dan altijd welkom
Een podcast van een uur met een bitrate van 320kbps heeft een grootte van ~150MB. Op 32GB kun je grofweg 213 uur aan podcasts kwijt. Hierbij mijn oprechte vraag: wat moet je in godsnaam met zóveel podcasts? Ik luister zelf naar ongeveer 10 podcasts en heb meestal dus ook 10 afleveringen op m'n telefoon staan, goed voor misschien 2GB in totaal. Als ze beluisterd zijn dan worden ze automatisch verwijderd. Wanneer ik later iets terug wil luisteren heb ik het binnen een paar seconden weer gedownload.
Netflix en een heleboel series downloaden/series via HD players inladen (2GB per serie dan opeens)

iso's die ik op mijn telefoon bewaar ipv usb stick (raak ik altijd kwijt en mijn telefoon nooit) 4,xGB voor windows 10

het is bij mij een halve harde schijf geworden :+
Of je neemt een externe hdd ofzo voor je iso's. Video's e.d. kan ik nog wel inkomen, maar iso's?
Dus je moet een extra apparaat kopen voor je iso's? Het is toch juist handig dat alles op 1 apparaat past. Ook nog een stuk milieuvriendelijker ook.

Plus dat je je telefoon altijd bij je hebt.
Heb het nog nooit geprobeerd hoor, maar lukt het je dan om met die ISO een pc te booten vanaf je telefoon? Anders heb je nml. nog steeds een usb stick nodig en is het nut een beetje weg IMO.
Ja dit kan. Heb in het verleden Drivedroid weleens gebruikt, weet niet hoe dit nu werkt.
Wat?! Serieus? Dat ik dat niet wist, ik ga het gelijk uitzoeken, dat zou ontzettend handig zijn.
Dat ziet er erg leuk uit inderdaad. Wel jammer dat het root access nodig heeft. Ga voor nu toch nog even voor mijn yumi usb stickje.
Tnx voor de tip, gaat op mijn watchlist.
het heeft me vaker nog wel eens gered geloof het of niet win 10 nl/en staat er bij mij in iedergeval op
Gewoon omdat het kan en omdat de specs hoger zijn, dat is al reden genoeg toch? ;)
Je hebt het net zo nodig als 30megapixels in een camera of heel veel gigahertzen/cores in een PC die je gaat gebruiken voor standaardtaken. Niet dus, maar het is zo makkelijk voor de winkelier. Als een getal groter is dan dat van een ander product is dat een USP dat je voor de meeste consumenten kunt gebruiken.
mogelijks wil samsung nog harder inzetten op dex? Op mijn laptop zou ik 120GB weinig vinden.
Ik hoop dat zoiets de toekomst wordt.
Voornamelijk voor media voor bv. een lange vlucht. Afgelopen motorvakantie was ik meer dan blij met mijn telefoon waar een flink grote micro-sd in zat. +10 uur aan podcasts per dag wat je van te voren kan downloaden en meenemen, ook had ik een helmcamera die aanstond onder het rijden. Op een tussenstop kun je dan makkelijk met een otg-adapter al het beeldmateriaal op je telefoon dumpen(+40GB per dag) om vervolgens alles rustig automagisch naar het moederschip te kunnen versturen als je op een locatie met wifi komt.
Ik heb Flac muziek die ik niet via een cloud dienst wil streken, ook al heb ik unlimited, dat is alleen in Nederland en dat heeft ook een grote impact op je accu.

Ook heb ik nog films, series en cartoons die ik op mijn telefoon kijk als in de trein ben.

Ik maak veel foto's in RAW, en zelfs editen doe ik in de telefoon, je kan dex gebruiken, dus voor lichte taken, kan dit je Chromebook vervangen....

Genoeg reden om grote opslag op je telefoon te hebben lijkt me, vooral als je niet afhankelijk van de cloud wilt zijn.
Ik heb 128GB (64GB intern + 64GB SD kaart) op mijn Galaxy S8 en het zit letterlijk altijd vol. Op dit moment upgrade ik graag naar een 256GB opslag-model, maar aan 512GB ben ik nog niet aan toe. Ik ben geen fan van online foto en video opslag. Als ik iets wil laten zien, dan wil ik dat graag doen. Dus, alle kiekjes en filmpjes van belang houdt ik op mijn telefoon waarbij er dagelijks in de nacht een backup wordt gemaakt naar mijn NAS. Als ik alle foto's en video's verwijder, dan kan ik net aan overleven met een 64GB toestel. Dat komt vanwege WhatsApp (op dit moment ~20GB). Ik vind het fijn om mijn Media te houden en het is ook leuk om wanneer nodig referenties te maken naar een paar jaar terug met de bijbehorende foto/video en al. Zo heb ik dus ook velen folders met allerlei leuke video's er in dat ik ontvang en doorstuur hehe.

Dat terzijde, zelfs een gemiddeld spelletje kost je al gauw richting de 2GB aan opslag. Ik heb maar 4 spellen op mijn telefoon staan (bordspelletje, Pokemon Go, Asphalt 9 en MapleStory) welk in totaal al iets meer dan 5GB in beslag nemen. Spotify met lokaal opslag kan ook al gauw richting de 2 tot 5 GB in opslag innemen. Het telt heel snel op tegenwoordig.

Als je geen fan bent van steeds je genomen video's en foto's te verwijderen en ook af en toe een spelletje wilt spelen zonder andere apps te verwijderen, dan lijkt me zo een 512GB echt ideaal! Je kan prima 5 tot 6 jaar aan foto's en video's er op houden. Super leuk voor mij! De meesten die flagships kopen hebben volgens mij al genoegen met 128GB + SD uitbreiding of een iPhone met 256GB.
Aan alleen muziek heb ik al meer dan 32GB... (FLAC files & mixes tellen snel op)
Om series, films, OS, photos, videos, appgegevens etc nog niet eens mee te rekenen.
Ik ben meer geïnteresseerd in RAM, is Samsung nog steeds zo karig of is het nu eindelijk 8Gb? Als we deze telefoon als mini laptop moeten gaan gebruiken icm. de geweldige minimalistische Samsung software ;)
Google Foto's heeft onbeperkte opslag voor foto's in hoge kwaliteit. Voor de meeste smartphone gebruikers is dat prima. Dus ik zie het probleem niet zo. Dat je 512GB in telefoon hebt? Tja, misschien omdat het kan?
Waarom zou je een telefoon nodig hebben, terwijl je ook mensen kan bezoeken?
Geen idee waarom je gedownmod bent, maar je hebt helemaal gelijk!
Lees ik nou dat jij geen leven hebt? O-)
Ik denk dat jij niet kunt lezen :+
64 GB is al zat voor 4K 512 GB is echt te veel of je moet te lui zijn om je telefoon te legen.
De Note 9 kan jij in desktop mode gebruiken, de trend om uw GSM als laptop te gebruiken zet zich al langer voort. Dan is 512GB ineens niet zo gek meer. Ik kijk tijdens mijn business trip ook graag naar een film en serie, en als jij nog een offline wikipedia kiwix met daarbovenop spelletjes in GearVR wilt gebruiken dan kom je met 128GB lang niet toe, en een SD kaartje is nooit zo snel als intern geheugen.
Pff prijzen op laptop niveau.

Natuurlijk met een laptop kan je niet bellen maar je moet wel heel zwaarwegende redenen om voor dit toestel te kiezen en geen goedkopere Samsung Galaxy + laptop.
Als je naar de gebruikstijd kijkt gebruiken de meesten mensen een smartphone veel meer dan een laptop. Dan is het niet onlogisch dat een smartphone meer waarde vertegenwoordigt. Plus dat hoe kleiner een product, hoe moeilijker en dus duurder het is om het te maken. Een desktop PC waar ruimte nooit een issue is, is ook goedkoper dan een laptop terwijl je voor dat mindere geld meestal ook een betere performance krijgt.
De meeste mensen gebruiken hun smartphone ook meer dan hun auto, voor mij geen reden om 4K voor een smartphone neer te leggen.
Kan wel zo zijn maar er is ook nog zoiets als marktwerking. De Chinese fabrikanten wordt het zo wel erg gemakkelijk gemaakt.
Volgens mij is het verhaal een stuk simpeler:

• Sinds Apple een notch heeft op een toestel, gaan andere fabrikanten ermee experimenteren
• Sinds Apple via de iPhone X meer dan 1000 euro voor de basisuitvoering van een toestel durft te vragen, gaan andere fabrikanten ook experimenteren of ze meer geld voor hun paradepaardjes kunnen vragen
Toch vind ik bij mijn desktop pc het lastig om een kleine videokaart te vinden ivm de ruimte in de kast.
Natuurlijk met een laptop kan je niet bellen
Skype, Discord, Telegram en vast nog een zwik andere programma's waar je prima mee kunt bellen op je laptop :+
Dat en er is gewoon een phone app voor Windows 10 met ondersteuning voor simkaarten.
Pff prijzen op laptop niveau.
In principe zou deze telefoon dus juist ook moeten kunnen werken als een laptop/PC dus zo raar is het in dat opzicht niet eens. Dan zit het ook nog eens in zo'n 'klein' apparaatje.

Ik ben zelf wel klaar met die hoge prijzen maar ik begrijp ze wel met alles dat erin zit.

[Reactie gewijzigd door EpPart op 7 augustus 2018 16:14]

draag jij dan altijd een laptop bij je in je zak?

persoonlijk zie ik niets in het doen van zwaar werk op zo'n klein scherm zonder toetsenbord en zonder muis, maar dit is door formfactor alleen al simpelweg niet te vergelijken met een laptop. een apparaat als dit is juist bedoelt voor de momenten dat je geen laptop bij je hebt.
Dit toestel kun je als laptop inzetten als je er een toetsenbord, muis (als je niet de multitouch van het scherm wil gebruiken) en scherm op aansluit. Veel grote bedrijven hebben de mogelijkheid om via Citrix oid een remote desktop (virtual pc) over te nemen en daar op te werken.

Daarbij heb je ook gebruikers die niet meer dan e-mail, Excel, Powerpoint en Word nodig hebben. Een laptop is dan feitelijk een overkill. Ideaal dus dat je de Note als laptop vervanger kan inzetten. Geen gesjouw met een laptoptas en allerlei tussenkabels/connectoren om eea aan te sluiten. Nu slechts één USB-C kabel en toetsenbord en en muis plug je in de monitor.
Waarom er geen FM radio op zit snap ik echt nog steeds niet.
DAB+ is beter :-)
DAB+ is ook achterhaald. Gewoon radio luisteren via internet. Veel handiger, plus je hebt veel meer "zender". Praktisch de hele wereld.
Ik had vroeger fm radio op mijn mobiel, superhandig. Tegenwoordig luister ik noodgedwongen via internet. Is gewoon niet altijd handig. Niet overal is mobiel internet of wifi, en soms heeft mobiel internet (2g/3g/4g) gewoon slecht ontvangst. Als ik met trein Utrecht CS binnenrijdt, dan valt standaard internetradio uit. Met KPN. En het slurpt (in het buitenland) aardig wat van je bundel leeg als je de hele dag radio luistert via internet. Ik mis mijn fm radio, of nu dab+, al paar jaar. Ik snap niet waarom er niet gewoon een fm radio ingebouwd kan worden, of dab+. Wat is er mis met beide opties, zowel good old radio via de antenne als via internet.
Precies, daarnaast is FM radio ook nog eens belangrijk in noodsituaties waarbij je op de radio kan horen wat er speelt en wat je moet doen.
Je wil naar Nederlandse Radio luisteren in het buitenland via FM om mb's te besparen? 8)7
Neehoor ik heb een FM radio op mijn telefoon en daar luister ik naar tijdens mijn reis naar werk op de fiets en in de trein en weer terug. Gemiddeld luister ik dus 1.5 uur per dag doordeweeks. Ik heb een 5 euro prepaid bundel met 250 mb per maand, daar ga ik niet lang mee kunnen luisteren op een internetradio, om nog maar in het midden te laten dat op sommige plekken de dekking niet goed genoeg is om continu te luisteren.
Zit dat er wel op dan? Volgens mij zijn er nog maar weinig telefoons die dat hebben. Zou het te maken hebben met het feit dat providers meer verdienen als je radio via het internet moet streamen?
Genoeg radio apps. Ik snap echt niet waarom iemand in 2018 nog een FM radio wil.
Omdat je moet betalen voor data om naar internet radio te luisteren en voor FM radio niet. Daarnaast moet je nog maar hopen dat in een noodsituatie je internet goed werkt waarbij FM denk ik een veel robustere optie is om op af te stemmen.
Omdat we tegenwoordig internet hebben?
Ja dus ik moet de telefoonmaatschappij gaan spekken omdat de fabrikant er geen FM chip in zet? Mijn telefoon heeft gewoon een FM radio en dat scheelt mij gewoon tientallen euro's per maand! Die chip heb ik er dus al 3 dubbel dwars terugverdiend.
Ben zelf een die-hard "Note" gebruiker geweest, heel lang, vanaf de eerste. Daarna kregen wij de in brand vliegende toestellen. Mijn primaire keuze voor toestel is het formaat. Ben dus dat jaar naar de iPhone 7 Plus gegaan. Prima toestel. Ben zelf geen Apple of Samsung fan, ik kijk objectief wie het meest te bieden heeft.

Als dit klopt (over de Note 9), geeft dit mij niet echt een 'wow' factor. Erg jammer. Ik wacht nog even op de Apple aankondiging binnenkort, mocht dat niks zijn wacht ik netjes tot de S10.
Wat bood de iPhone 7 wat een S8 of S9 niet kon bieden?
Er was geen S8 of S9 in die tijd. Alleen een S7. Ik wou een groot formaat. Plus ik vond die 'edge' helemaal niks.

Uit mijn ervaring tot nu toe. Samsung (android) bied veel mogelijkheden tot dingen doen. Vul maar in wat dan ook. de Apple (ios) bied stabiliteit. Het werkt gewoon altijd, hoe dan ook. Vertraagt niet, niks.

Dit zijn dus mijn ervaringen. Dit is voor iedereen anders uiteraard.
Dat iOS altijd werkt en nooit vertraagt is een beetje zo'n stokpaardje net als dat Android altijd traag is, vastloopt en virussen bevat. Het klopt gewoon niet.

Vrienden van mij hebben iPhones (de nieuwste modellen) en ze hebben er echt wel issues mee. Vastlopers, trage apps, rare haperingen. Precies zoals het ook wel eens voorkomt op Android toestellen. Het verschil is dat er ook budgetmodellen zijn van Android telefoons en niet van iPhones, waardoor het op Android vaker lijkt voor te komen (omdat het gewoon een meuk telefoontje is van nog geen 300 euro).
Daarom zet ik er ook neer "mijn ervaringen". Moe van die eeuwige android, ios discussie. Ik kijk vanuit mijn oogpunt wat ik van elk toestel vind, ongeacht of dit ios of android is. Daarna kijk ik objectief naar de voor en nadelen bij 'mijn' ervaringen. Dat er een miljoen andere problemen hebben met ios, en weer een miljoen andere met android, zal mij echt een worst wezen.

Mijn ervaringen zijn trouwens allemaal op de flagships gebaseerd. Niet op budget modellen. Heb ze wel gebruikt, maar weet prima dat je dan een appel en ei vergelijkt.
Die prijzen zijn wel heel hoog. En dat voor amper extra functies tov de S9+.
Vroeger was de note echt high end. Had een snellere soc, betere camera en een groter scherm dan de S lijn. Maar die tijden zijn voorbij. Maar je betaald wel aardig wat meer voor een pennetje en wat software features.
De prijs van de Note 9 zal ongetwijfeld net zo snel dalen als alle S-modellen doen. Ik heb mijn S9+ binnen een maand nadat hij uitkwam nieuw in seal met bon gekocht voor 750 euro.
Eh nee. Dat is me te gortig. Ik heb nog steeds de Note 4 en ik wil gewoon geen afgerond scherm. Ik wil een plat scherm. Dus ik zoek wel naar iets betaalbaarders waar mogelijk ook zo een penneke bij zit. Jammer wel. Ik ben altijd een Note fan geweest.
Idem, die afgeronde schermen moet ik niets van hebben. Maar het lijkt erop dat Samsung niets anders meer dan afgeronde schermen uitbrengt voorlopig.
vond mijn s8 bij de mediamarkt in de aanbieding voor 500 al veel, dit soort prijzen zijn wel heel erg extreem
Grappig dat het bericht stelt dat er alleen een 64GB Note 8 is. Naar mijn weten is er echt een 256GB variant van de Note 8. Mijn vader heeft namelijk een.

[Reactie gewijzigd door NTwoO op 7 augustus 2018 15:50]

In de Benelux, staat er ook. Heb zelf ook een 256GB Korea-import. Fijn apparaatje. 256GB SD er in en het is een 4k film monster.
Na edit, vast. Eerst was het generieker genoemd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True