Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Codemasters brengt F1 2018 op 24 augustus uit

Codemasters heeft F1 2018 aangekondigd. De nieuwe versie van de officiële Formule 1-game komt op 24 augustus uit voor Windows, de PlayStation 4 en de Xbox One. Volgens de ontwikkelaars wordt de carričremodus verder uitgebreid.

In de korte aankondiging geeft Codemasters weinig details over de verbeteringen in F1 2018. Wel zegt de studio dat er een feature terugkomt naar de carričremodus die hoog op de verlanglijstjes van spelers staat. Waar het precies om gaat, zegt Codemasters niet.

Wel laat de ontwikkelaar los dat er meer klassieke racewagens naar F1 2018 komen. De klassieke bolides maakten vorig jaar hun rentree in de game, nadat ze enkele jaren verdwenen waren uit de jaarlijkse uitgaven van het spel.

Verder belooft Codemasters 'vele grote verbeteringen', die als de release dichterbij komt, onthuld zullen worden. F1 2018 komt bijna precies een jaar na de vorige versie uit, twee dagen voordat de Grote Prijs van België wordt verreden op het circuit van Spa Francorchamps.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

15-05-2018 • 15:51

75 Linkedin Google+

Reacties (75)

Wijzig sortering
Ik hoop echt met al mijn hart dat ze eindelijk een goede multiplayer gaan geven. Nu esports een ding aan het worden is hoop ik echt dat Liberty codies onder de kont geschopt heeft, want het aantal problemen dat multiplayer heeft is echt te erg voor woorden.

Slipstream dat verdwijnt als iemand de sessie verlaat
Sidepod glitch
Random safety cars
springende auto's
Ghosting vanwege packet loss

ik begrijp dat veel problemen komen door P2P. Ze zeggen dat ze voor P2P kiezen omdat je dan minder latency hebt, maar als andere racing games eigen servers kunnen hosten zonder teveel latency dan weet ik zeker dat het ook in F1 kan. P2P is gewoon niet stabiel genoeg.

[Reactie gewijzigd door Sempai op 15 mei 2018 16:22]

Volledig mee eens en graag zie ik ook een beter race profiel. Eventueel zoals in iRacing met licence classes of een soort van score. Random lobbies zijn onspeelbaar door de vele niet-serieuze-racers en rage quitters.
Wat ik jammer vind is dat men zo laat komt met de versie.
Volgens mij hebben ze een versie van vorig jaar, ook data van F1 officieel en dan kan met toch wel redelijk inschatten hoe de verhoudingen zijn. Dan zou mijn voorkeur zijn dat men dan gaande het seizoen de verhoudingen qua prestaties en betrouwbaarheid en niet te vergeten de rijderseigenschapppen, aan past.
Dat is onmogelijk. De wagens worden pas getoond in februari. Ze krijgen dat niet zo snel klaar dat ze samen met het seizoen starten
Inderdaad, ik denk niet dat de teams codemasters even een previewtje geeft om de game op tijd uit te brengen.
Het ligt vooral aan de teams die stuk voor stuk goedkeuring moeten geven.
Is elk jaar zo, heeft volledig met rechten te maken die elk team en de FIA moet toekennen.
Ergens is het wel logisch dat de game zo laat komt. Zo past de gameplay enigszins met hoe de teams echt onderling zijn. Dat kun je niet bepalen uit (winter)tests alleen.

En, zoals al gezegd, de teams afzonderlijk moeten/willen hun toestemming geven.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 15 mei 2018 16:33]

Het opzetten van je eigen team met onderdelen?
Dat was volgens mij ook wel een grote wens van de community
Nee, Ik denk dat het eerder gaat over interviews en pers, zoals in F1 2010. Ze spreken namelijk over een feature dat terugkomt, dus het zou mij niet verbazen.
Zou best kunnen dat ze ŕ al F1 championship edition (die het 2006 seizoen overspant) ook kranten hebben etc, er wordt namelijk gesproken over headlines in de post op het codies forum. Ik hoop zelf een beetje op een volledig speelbare carričre van het moment dat je F1 binnenkomt, dmv een test zoals bij F1 2013 en dan vervolgens kunnen kiezen tussen testrijder worden bij een groot team of beginnen als racecoureur bij een kleiner team (ook zoals bij championship edition) en dit kunt beďnvloeden met verhalen in de kranten (zij het door interviews of gewoon goed racen)

Hoop trouwens ook dat men bij de topteams wat strenger gaat worden TOV ontslaan, in de oude games kon je nog 10 races achter elkaar in je teamgenoot crashen voordat je ontslagen werd, hoop zelf dat dat nu wat strenger gaat worden, dus dat je ook in de krant al kunt lezen dat het gerucht gaat dat je team je ontslaat
Mmm.. paydrivers..
Zie een nieuwe bron van inkomsten, met micro transacties jezelf bij een sub top team inkopen.
Ik dacht eerst aan splitscreen. Dat heeft er ook wel eens ingezeten.
Maar gezien de 'make headlines' subtitle zullen ze hier wel vol op inzetten. De R&D tree hadden ze vorige editie ook al heel uitgebreid aangepakt, dus het zal vast veel meer om 't lijf hebben dan in 2010 't geval was.
Als ze maar een 'don't answer and walk away' optie toevoegen als je bij Plooij voor de neus staat die weer met een rare gesloten stelling komt. :+
Ja hier hoop ik ook op. Lijkt mij een gave toevoeging, die gekke halo voor je bakkes :+
Assetto met F1 2018 mod bestaat al als je Vr wilt.
Klopt, maar zou toch leuk zijn als we het nu officieel als ondersteuning hebben. Alle autos en tracks. De halo in VR is minder een probleem dan op een monitor ivm vr perspectief. Maar zonder altijd beter :)
Zou het raar vinden als de halo niet uit-fade of dat er op zn minst opties voor zijn aangezien het op een computerscherm toch anders werkt dan IRL. Je brein filtert je neus ook weg, het middenstuk van de halo zal ook (deels) weggefilterd worden, op een scherm moet ie gewoon weg anders staat ie continu in de weg.
Precies, want anders wordt het gewoon weer Assetto met de F1 2018 mod voor mij.
Ja precies. Ik geniet nu teveel van AC met vr. Als ze geen vr/halo opties hebben dan wordt dit hem niet.
Jaaaaa, deze wil ik echt met mijn PSVR spelen. Dat zou echt super vet zijn, dan zou ik ook serieus gaan kijken om een stuurtje met raceseat aan te schaffen :9~
De ontwikkelaar zegt dat het gaat om een veel gevraagde functionaliteit die terugkomt.
Dus hij zat ooit al in een vorige F1 game en komt nu terug. Zal dus niks met Halo of VR te maken hebben.
Mooi! En nu eerst dedicated servers en alle bugs er voor online uit zien te krijgen.
Voor ons league racers is het geen doen met deze bugs en lag.

Check dit maar eens bij 08:00

https://www.youtube.com/watch?v=tLsRVgAUoJc
Echt een melkkoe deze game. Zelf heb ik er ook een paar versleten, maar wat mij betreft echt matige games. Doorgaans brak bij release en minimaal aantal patches. Het rijden met de klassiekers geeft mij bijna meer voldoening. Zelf hou ik het maar bij Assetto Corsa en Project Cars 2.
ik zou het allang fijn vinden als ze de rare bocht bij het insturen tijdens een pitstop oplossen (bocht kom niet overeen met de stuuruitslag), en de kabel van de bandenwarmer die structureel niet goed aansluit als je in de box staat. (minimaal sinds 2015 het geval, waardoor de game wel heel erg ctrl+c. ctrl+v lijkt) Ik weet dat het een jaarlijkse release is, en niet elk jaar een volledig nieuwe game kunnen maken, maar dit soort kleine dingen kun je toch wel fixen?
Vorig jaar bij release F1 2017 gekocht. Zat vol met bugs (MP en SP) en uiteindelijk maar 4-5 updates gekregen :/. Wat een strop zeg. Eerst geld binnenharken en vervolgens amper updates uitbrengen...

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 15 mei 2018 16:23]

Zo gaat het helaas al jaren met Codemasters en F1 Games.
Niet enkel F1 games, hetzelfde gebeurde bij Dirt4, daar zat een game-breaking bug in die pas na een half naar werd gepatcht.
Een paar jaar terug zou ik nog elke racegame van Codemasters gekocht hebben maar nu is het altijd afwachten.
Dat is bullshit. Er zijn meerdere patches uitgebracht en het spel werkt nu beter dan voorheen. De huidige versie is 1.13.
Dat zeg ik toch? Dat er meerdere patches zijn uitgebracht; namelijk een stuk of vijf. Tuurlijk werkt het beter, maar er wordt nog flink geklaagd over bugs.
Het is niet een "stuk of 5". Je komt met 5 patches niet op versie 1.13. Er zijn er meer dan 10 uitgebracht waarbij er veel werk is verricht. Er mogen nog wel wat bugs zijn, maar ze hebben echt vreselijk irritante bugs opgelost, zoals, laatst, dat de AI voor regenbanden elke ronde opnieuw naar binnen ging.
Die serieuze phsyics zijn er met een reden en dat is om de casual gamer binnen te halen. Iedereen die assetto Corsa of project cars met een controller heeft gespeeld weet hoe vreselijk dat speelt en wat voor verbetering een stuurtje kan zijn. Dus voor een beetje fatsoenlijke physics heb je al snel een spel dat met een controller vreselijk speelt, en voor de casual F1 fan die graag voor de races een keer over de baan van dat weekend een sprint race wil doen, is dat natuurlijk een redelijke "turn off" als het niet lekker speelt. En het is nog altijd een spel dat de grote massa's moet bekoren.

Het enige wat we kunnen hopen is op 2 verschillende physics modellen zoals bij dirt 4 waar je uit kunt kiezen, maar aangezien F1 een jaarlijkse release heeft zie ik dit niet zo snel gebeuren
Codemasters heeft de techniek in huis om dit mogelijk te maken.
Sim physics en arcade physics toepassen op een game die op hun eigen engine draait en in voorgaande titels wel beschikbaar was moet niet zo'n grote klus zijn.

Codemasters gooit er naar mijn idee een beetje met de pet naar. En dat al een paar jaar bij bepaalde titels.
Zo zag je bij GRID 2 dat er ineens geen cockpit view meer was omdat 'te weinig mensen het gebruiken om rendabel te zijn'
Zo zet je natuurlijk wel een groot deel van je afzetmarkt in het duister.
Combineer dat met de altijd brakke multiplayer van Codies en dit lijkt me weer een titel om over te slaan, helaas.
De Feature:
Natuurlijk de HALO die je op off kunt zetten. F1 2017 speel ik nog steeds. Maar als ik in 2018 toch met een HALO moet rondrijden gaat bij mij toch de zin eraf.
Op de T-cam blokkeert de HALO anders bijna 0% van het zicht hoor... Ik denk dat velen zelfs zullen verschieten hoe weinig zicht de HALO blokkeert in cockpit cam (Al zal je hem wel nadrukkelijker blijven zien dan in het echt, aangezien je ogen in het echt voorbij de HALO kijken, wat niet kan op een scherm)

Alleszins gaat zo'n zwart staafje niet bepalen hoeveel zin ik heb om te racen :)

[Reactie gewijzigd door Dashter op 15 mei 2018 16:03]

In het echt kijk je voorbij de HALO, maar op een scherm net zo. Je kijkt immers ook voor je uit naar wat komen gaat.
Als ik het van de coureurs hoor kijken ze ook regelmatig niet naar het midden waar de halo bevestig is maar naar de zijkanten om de apex van de bochten op te zoeken. Ze kijken heel zelden naar het midden dat geblockeerd wordt door de halo. En ik doe het zelfde ook vanuit de cockpit view. Ik kijk meer naar de zijkant om de apex van de bochten te vinden. Dus ja het is in de weg als je naar voren of om hoog moet kijken. Maar net als de coureurs is het iets dat wij dan mee leren moeten racen.
Racen doe je natuurlijk zoals het hoort in cockpit view. Je zit bij je eigen auto, als je die hebt, toch ook niet op het dak.
Bij je eigen auto zit je ook niet constant tegen de raamstijl aan te kijken, wat je in een game in cockpit view wel doet (geld natuurlijk niet voor F1). In de meeste games komt de motorkap-view nog het meest overeen met wat je in het echt daadwerkelijk ziet door je ogen te focussen voorbij de voorruit.
Veel F1 coureurs hebben de voorkeur aan t cam (bij de video games zoals rfactor AC en F1 series) omdat ze dan beter zicht rondom hebben. In het echt kunnen ze rondkijken maar tenzij je VR gebruikt gaat dat in een game al wat moeilijker.
Beetje vreemde reactie. Wie zegt dat het beter is? Het is hoogstens realistischer om vanuit de cockpit cam te rijden. En bovendien rijdt iedereen zoals hij gewend is te rijden. Ik ben gewend vanuit de cockpit cam te rijden, maar als ik rijd met de camera achter de auto, dan rijd ik echt geen deuk in een pakje boter hoor.
Een beetje jammer dat je zo sneu reageert met je gescheld. Niemand heeft het over beter of slechter zijn gehad. Ik gaf enkel aan dat als je realistisch wilt racen je dat doet middels cockpitview, en dat je dan ook genoegen moet nemen met de halo voor de neus, en niet via de T-cam view of de achter de auto view of voor mijn part de nose view.

Men moet vooral racen zoals men het zelf het prettigst vindt, maar dat staat totaal los van realistisch racen, voor zover realistisch racen al van toepassing is met de Codemasters F1 range.

Maar goed, als je daarom al een arrogante zak bent prima, als vraag ik me af wat je bent als je op jouw manier reageert. En eigenlijk interesseert me dat ook niet eens, maar dat je lange tenen hebt is wel duidelijk. :/
Is natuurlijk voor de devs wel prima op te lossen door de camera anders te positioneren in de auto.. Tikkie minder realistisch, maar dat liever dan tegen een HALO aankijken.
Als je realistisch wilt racen dan moet je natuurlijk gewoon genoegen nemen met die halo, hoe irritant ook.
In het echie rijden ze er ook mee en kijken ze er ook tegenaan.

Oh ja, en natuurlijk in cockpit view racen. In real life zit je ook niet op het dak of 3 meter achter je auto.
Eens, maar het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten. 1 extra camera en iedereen is tevreden. Ik rij normaal gesproken altijd in cockpitview maar ik ga mezelf niet limiteren door de HALO.
Als je echt realistisch wilt rijden met de halo, dan zul je een VR-bril op moeten zetten. In het echt hebben de coureurs niet zo heel veel last van de halo, gezien de linker- en rechteroog er 'omheen' kijken en de balk in het midden nauwelijks opvalt. Als ik op mijn TV ga rijden met een halo, dan zit ik dus constant tegen een zwart ding in het midden te kijken wat mijn zicht ontneemt.
Je hebt dan ook geen plicht de game te kopen. ;) Er zullen vast mods komen waarmee de halo's verdwijnen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True