Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

F1 2017 komt uit op 25 augustus en krijgt weer klassieke racewagens

Door , 37 reacties

Codemasters heeft F1 2017 aangekondigd. De game komt uit op 25 augustus en zal naast moderne bolides ook twaalf klassieke racewagens bevatten, waarvan de ontwikkelaar er drie toont in een teaservideo. De game komt naar Steam, de PS4 en de Xbox One.

Naast de F1-wagens van het 2017-seizoen kunnen spelers in F1 2017 ook plaatsnemen in klassiekers uit het verleden. In de teaservideo is de McLaren MP4/4 uit 1988 van Alain Prost en Ayrton Senna te zien, samen met de Williams FW14B uit 1992 die door Nigel Mansell en Riccardo Patrese werd bestuurd.

Tot slot toont Codemasters de Ferrari F2002 waar Rubens Barrichello en Michael Schumacher in 2002 mee reden. De negen andere klassieke bolides worden in de komende weken aangekondigd. Het gaat om racewagens van maximaal dertig jaar oud.

Codemasters geeft alleen mensen die een pre-order plaatsen of de 'Day One'-uitvoering van F1 2017 kopen toegang tot de McLaren MP4/4 uit 1988. Op een later tijdstip zal deze auto ook los als dlc te koop zijn. De andere elf klassiekers zitten standaard in alle versies van de game. Klassieke racewagens waren ook in 2013 onderdeel van de officiële F1-game, maar in latere edities verdwenen deze.

In F1 2017 worden de oude racebolides voor het eerst toegepast in de carrièremodus. Als onderdeel van de carrière worden coureurs opgeroepen om deel te nemen aan evenementen waarbij de oude racewagens bestuurd moeten worden. De klassiekers zijn ook te besturen in multiplayer en bij time trials.

Verder belooft Codemasters meer variatie in F1 2017 door vier alternatieve lay-outs van circuits te bieden. Van de moderne F1-bolides heeft Codemasters nog geen beelden getoond. In de komende weken belooft de ontwikkelaar meer bekend te maken.

Reacties (37)

Wijzig sortering
Jammer..... niet omdat ik niet van klassieke wagen houd, maar meer omdat dit aangeeft dat ze hun focus wat mij betreft verkeerd leggen. Er is echt nog genoeg te verbeteren aan F1 2016, daar zou hun prio moeten liggen. Ben bezig aan een co-op championship met een vriend van mij en we komen zoveel dingen, zowel bugs (bv banden die ineens helemaal versleten zijn bij de start...) als missende features (we kunnen alleen de stand zien, maar niet terug kijken in het kampioenschap om bv te zien wat de score 3 races geleden was. Of zoals bij de single player een soort van teammate overzicht qua scores. Of, het belangrijkste, een replay van de hele race, om te zien waar het bv mis ging bij de start.)

Mijn punt, stop je energie in het maken van de beste mogelijke F1 game ipv als eerst historische wagens aan te kondigen en verschillende layout van circuits, kom op, ik wil gewoon de layout zoals ze die NU rijden.... ik hoop dat ik geen gelijk krijg.
Ze mogen de AI wel eens aanpakken, dat is in 2016 zeer beroerd en het force feedback mag ook wel een stuk beter (raceroom zou een goed voorbeeld voor hun kunnen zijn).
Ze verkopen het spel toch wel, alleen al door de naam waar zij een licentie voor hebben.
Als je nou echt realisme wilt hebben ga je Rfactor 2 o.i.d. gebruiken.
Wie zegt dat hij puur realisme wil hebben, het mag best iets van een arcade gevoel hebben. Anders moet je per se een stuur aanschaffen en pedalen om enigszins plezier aan de game te beleven. Ik ben het helemaal eens met PuntoXII.

Rfactor gebruikt daarnaast ook niet het volledig realisme van de F1 uit 2017. Ook al is het puur esthetisch. Maar de stap naar een racesim is daarnaast ook wel wat groter dan een game als de F1 franchise.
Je weet dat er verschillende mensen werken aan het oplossen van bugs en het ontwerpen van nieuwe racewagens? Klassieke wagens hebben geen effect op het oplossen van bugs of interface features.
Je weet dat projecten een beperkt budget hebben en dat dat geld over meerdere posten verdeeld moet worden? En dat als er aan 1 post meer geld wordt uitgegeven dat er minder voor de andere posten overblijft?
Dit is helaas al jaren zo. Ook de reden dat ik gestopt ben met het kopen van de game.
Vooral op MP valt er nog veel te fixen.
Ik word zo droevig van alle domme bijzaken die ze er ieder jaar weer in weten te proppen. Interviews, pitstops, e-mails in je motorhome. Ik wil racen! Ik wil GP4 in een tijdmachine naar 2017 gebracht :*) .

Ze zijn de laatste 3 jaar wel erg gesteld op die pre-orders. Want zogauw de eerste reviews geweest zijn haakt de helft van hun doelgroep steevast af op bugs en gameplay. ;(
Misschien ben ik wat OCD, maar heb zelf ook niks met enkele legendarische auto's uit het verleden. Ik wil gewoon hele seizoenen uit het verleden incl auto's en tracks... Gewoon de 5 laatste seizoenen bijvoorbeeld. Of enkele superlegendarische seizoenen...
Dan denk ik direct aan Hunt Vs Lauda in het jaar dat Lauda zo crashte op de Nordschleife. En zo zijn er nog meer mooie seizoenen waar de tracks anders waren, de tactieken etc etc. Zou mooi zijn moesten ze dat erin kunnen persen. Daarnaast gewoon zoals @Erwin zegt> GP4 naar deze tijd met al die opties _/-\o_
Deze game schreeuwt om VR ondersteuning! Hopelijk overweegt Codemasters dit serieus na de VR patch voor Dirt Rally.
Het zou een prachtige titel zijn voor VR. Racen is een relatief makkelijke VR-implementatie. De game zelf is nooit té sim dat het een niche wordt, maar heeft juist veel assists aan boord dat het een hele grote range van spelers kan bedienen.

Moeten ze wel goed de spiegels implementeren en goeie kwaliteit geven zodat je met je hoofd gaat draaien om in de spiegels te kijken, in plaats van op de arrow-indicators te leunen.

Ik ben zelf trouwe koper van de F1 serie sinds F1 2010, dus ben zo een die blind F1 2017 koopt. Ben heel benieuwd of die VR ondersteuning er komt, misschien dat dit het spel wordt waardoor ik VR spul ga kopen.

Ook benieuwd trouwens of Liberty Media nog verschil maakt bij het maken van deze game. Zou Codies meer vrijheden hebben gekregen of is het nog steeds FOM die de touwtjes strak houdt?
Ik word langzamerhand een beetje nerveus omdat hier met geen woord over gesproken word. Enige houvast is de late update VR update aan DIRT.

Ik zou dit zo graag willen!! VR F1! dichterbij een realistische F1 ervaring komt het voor ons gewone stervelingen niet..
En dan vallen die prachtige wagens uit de jaren 70 dus netjes uit de boot :/ verschrikkelijk.

Ik zou graag eens een group B rally game willen zien. Hopelijk komt dit nog ooit terug, de gekste vorm van racen ooit.
Jaren 70 is denk ik lastig omdat die wagens totaal anders waren dan vanaf midden jaren '80, begin jaren '90 toen de grote turbo's verboden werden. In het huidige tijdperk is aero extreem belangrijk: de auto's plakken aan de weg omdat de kwaliteit van de banden sprongen beter is en omdat er veel efficienter omgegaan wordt met downforce dan in de 70s.

Dat is totaal het omgekeerde van die oude wagens: die hadden vermogen te over maar geen manier omdat goed op de weg te brengen. Ja, hele dikke achterbanden, of skirts die het geheel aan de weg vastzogen (die al snel weer verboden waren). Het resultaat is een type auto waarbij bijna elke bocht karakteristieken van een drift heeft. Hoe verder terug in de tijd, hoe erger dit wordt.

Waar wil ik heen hiermee? F1 2017 is geen hardcore sim. Ze hebben niet alle auto's op de rollenbank en op het circuit 100% doorgemeten. Er is een basis, daar worden voor de snelle en langzame teams wat getallen veranderd maar dat is het. Wellicht nog wat kalibreren aan de hand van echte rondetijden. En oude auto's kun je ook zo doen, beetje minder aero voor en achter, beetje minder grip in de banden, etc. Maar ergens begin jaren '80 stopt dat te werken omdat de wagens zo anders reden dat je eigenlijk gewoon vanaf 0 moet beginnen. Ik denk dat dat een reden is dat 70s wagens of bijv de nog oudere 'sigaar'-stijl wagens niet in de game en zijn voorgangers zitten (correct me if I'm wrong, heb ze niet allemaal gespeeld).
Uiteraard: ik werk daar ook niet dus zeker weet ik niks, maar dit zou wel mijn gedachtegang zijn bij het uitzoeken van de classic auto's.

vwb group B: ken je Dirt: Rally? Tamelijk realistisch en er zitten heel veel klassieres in (allen group B)
4WD: Peugeot 205 T16, Lancia Delta, Audi Quattro, Metro R4 (?) of misschien een Renault 5, ontschiet me
RWD: Lancia 037, Opel Manta, Ford RS200, misschien nog een vergeten.

Enfin, als group B je ding is een heerlijke game, heb er althans van genoten. Van de zomer komt opvolger Dirt 4 uit, die zou een zelfde realisme moeten bieden en ook weer een mooie wagen lineup bieden.
Prachtige wagens uit de jaren 70... tja smaken verschillen, maar meeste auto's uit die tijd vind ik toch behoorlijk lelijk.
Niet dat die auto's uit de jaren 80 echt zo mooi waren natuurlijk...

[Reactie gewijzigd door Daisai op 17 mei 2017 17:09]

Prachtig als in moordende techniek ;)
Wat in een game dus alleen enen en nullen zijn wat het dus een stuk minder interessant maakt
Tyrrell P34
En jaren 70tig en 6 wielen!!! Super
Lotus JPS 72 en 78.
(De 76 zat daar nog tussen maar die presteerde niet zo heel goed.)

En de Tyrrell P34 :-) Meest krankzinnige F1 auto ooit (1976-1977)
Heb je Dirt Rally nooit bekeken? Ik deel je mening en uiteindelijk desbetreffende titel aangeschaft. Nu is was dit een tijdje geleden, echter blijft het sinds Richard Burns Rally (voor mij) de beste rally-game tot nu toe met Groupe B. :)

EDIT: Ik zie dat er ook al een soortgelijke reactie was....scuze.

[Reactie gewijzigd door HDijk79 op 27 mei 2017 19:21]

Aha precies op tijd voor t eind van het seizoen. Zo jammer altijd. Als ze t nu aan het begin uitbrengen kun je elk gp weekend het betreffende circuit zelf rijden. Zo aan t eind ... meh
Zal wel lastig zijn omdat de teams hun wagens pas vlak voor het begin van het seizoen presenteren, maar ik vind het ook altijd jammer om met zo'n game aan het einde van het seizoen te beginnen.
Dit ziet er heel erg positief uit. Waar ik ook vooral weer benieuwd naar ben is de "create your own helmet". Ik hoop dat je hem nu ook tijdens je carrière mag aanpassen en dat je bij elk nieuw seizoek een nieuw design mag maken.

voorbeeld wat in F1 2016 zo was:
Ik begon bij McLaren en maakte een zwart met rode livery, vervolgens ging ik over naar Ferrari en dan zou ik dan mag ik geen rood met witte helm maken. Ik hoop van harte dat ze dit gaan aanpassen.
@matthewk: Die auto's zitten in Dirt Rally, ook van Codemasters. Dat spel is overigens een aanrader.

[Reactie gewijzigd door SebLo_ op 17 mei 2017 17:12]

Maar 30 jaar terug.
Dan zit de meest vreemde F1 wagen ooit er niet tussen: De Tyrrell P34 met 6 wielen.
Reed rond in 1976 en 1977.
De echte vraag blijft bij mij altijd: wat doen ze met de co-op. Juist de co-op campaign mogelijkheden (samen in een team) die in F1 2011 werden geintroduceerd zijn soms ineens verdwenen.
Hopelijk gaat de carreer mode op de schop... Man wat is die slecht in 2016.. Steeds zelfde doelen via je telefoon... Zelfde techneut bij elk team... en ik kan er nog meer opnoemen...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*