Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 76 reacties

Thrustmaster heeft een nieuw racestuur in de vorm van een F1-stuur geļntroduceerd. De TS-PC Racer kan ingesteld worden op een maximale stuuruitslag tussen 270 en 1080 graden en heeft de sterkste motor van alle stuurtjes van het merk.

Het stuur beschikt over een borstelloze motor met een vermogen van 40 watt en verbeterde koeling, wat volgens Thrustmaster voor betere force feedback dan andere sturen van het merk zorgt. De voeding is in staat om een piekvermogen van 400 watt te leveren.

Het frame en de schakelflippers van het stuur zijn van aluminium gemaakt en de handvatten zijn bekleed met suède. Het stuur beschikt verder over zes knoppen, richtingstoetsen en een draaiselector die drie verschillende standen kan aannemen. Er worden geen pedalen of schakelpookjes geleverd bij het stuurtje, maar hij kan vrijuit gecombineerd worden met alle accessoires van Thrustmaster.

Met welke apparaten de TS-PC Racer kan werken, wordt niet vermeld. De naam doet vermoeden dat hij alleen op de pc werkt. Het stuurtje is vanaf 5 december leverbaar. Thrustmaster hanteert een adviesprijs van 549,99 euro.

Thrustmaster TS-PC RacerThrustmaster TS-PC Racer

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (76)

compleet nutteloos; 1080 graden - praktisch iedereen die ik ken die serieus aan racing doet locked m op < 360gr. De eerste F1 racer die 1080gr gebruikt moet ik nog tegen komen :N compleet nutteloos
Voor F1? Ja kan ik inkomen ja, maar deze base kun je ook gebruiken met andere sturen, en ik speel altijd op 900 graden met m'n G27 nog nooit heb ik degrees gehanteerd van <360 graden, das veel te weinig man. Vrijwel elke raceauto begint bij 540 graden (GT), en personen auto's (ook veel van in Assetto Corsa) doen zeker >900.
Ik snap het ook niet zo... Tenzij je de rim kan wisselen, maar daar lees ik verder niks over.
Ja dat kan:
To allow all users to fully customize their TS-PC Racer according to their own personal preferences in terms of the type of game, driving style or vehicle used, the TS-PC Racer is fully compatible with the entire Thrustmaster racing ecosystem, including: the Ferrari F1 Wheel Add-On, Ferrari Alcantara Wheel Add-On, T500 RS GT Wheel, TM Leather 28 GT Wheel Add-On…, the TH8RS and TH8A shifters, and the T3PA and T3PA-Pro pedal sets – as well as with other USB pedal sets on the market, or pedal sets equipped with a DB9 connector (via the Thrustmaster DB9 PEDALS T.RJ12 ADAPTER).

http://mobile.thrustmaster.com/node/7356

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 18 november 2016 10:36]

Op de tweede foto zie ik volgens mij het Thrustmaster quick release system zitten om er een ander wiel op te zetten.
Vaak doen ze dat zodat het stuur ook gebruikt kan worden voor andere type games, denk bijvoorbeeld aan Truck Simulator etc. :)
Ik vraag me alleen af of dat een beetje fijn werkt, gezien je geen rond stuur hebt wat je overal kunt vastpakken
Begrijpelijk, echter gezien de TX based sturen ook op deze gaan werken zal je in theorie een rond stuur hiervoor kunnen aanschaffen. Waarschijnlijk wordt de TS ook gewoon los verkrijgbaar zonder stuur. Dan zou je bijvoorbeeld de Ferrari GTE of de 599XX alcantra stuur kunnen aanschaffen.
maar 1080 schaadt toch ook niet? Liever te veel graden dan te weinig...

Trouwens voor conventionelere autos (waar er ook games voor bestaan) wil je meer dan 360 ° voor bepaalde types...en het stuur is waarschijnlijk verwisselbaar voor andere rims.

[Reactie gewijzigd door Clemens123 op 18 november 2016 11:16]

Indien het stuurwiel te verwisselen valt biedt de base dan ook de flexibiliteit om icm 'normale' auto's te gebruiken. Bijvoorbeeld Assetto Corsa biedt een groot scale aan straat-legale wagens.
Ik lock hem altijd op 1080 als moet fileparkeren in GTA5.

:+
Sturen als een kapitein? :+
Je kan er ook een rally spel mee spelen,toch?, multifunctioneel heet dat tegenwoordig... ;)
Vond dat ook al erg veel.
Misschien voor als je 'm wilt gebruiken voor Forklift Simulator?
Dan moet je er ook nog zo een bal op monteren 😀
Hij is net als alle andere non-budget TM stuurwielen compatible met het stuurwiel eco-systeen, dus je kan er ook je 599(of 458, of het GranTurismo stuur) stuur op monteren. Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat je alleen Formule wagens racet en bij wagens met een grotere stuuruitslag is 360 graden nogal twitchy en niet heel erg precies. Bovendien heb je er totaal geen last van, dus zou zone zijn als ze het niet deden. Ik zou nooit weer een sub-540 graden stuur willen in elk geval.
compleet nutteloos; 1080 graden - praktisch iedereen die ik ken die serieus aan racing doet locked m op < 360gr. De eerste F1 racer die 1080gr gebruikt moet ik nog tegen komen :N compleet nutteloos
Die mening deel ik niet/tendele. Voor F1 racing ja, voor Ralley etc niet. Daar kun je stuur net als in een normale personenauto 1080 graden draaien.
Voor die prijs zul je geen tweede stuur kopen voor Ralley racing. Het zou mooi zijn als je het stuur zou kunnen wisselen met een Ralley stuur.
Voor games als Euro truck Simulator 2 zie ik er zeker wel wat in. Ik speel dat nu ook met een stuurtje die 180 graden draait maar ik mis net wat voor m'n gevoel.
Je bedoelt 900 graden :)
Jammer dat ze hem zo lelijk gemaakt hebben; of is mijn smaak nou heel onconventioneel?
Wel eens een echt F1 stuur gezien? Dan is dit nog heel rustig. In de F1 is niets voor de sier.
Ja, je doet een hoop op gevoel, maar als je een keer moet kijken, moet je heel snel kunnen zien wat wat is.

https://www.wired.com/wp-...er-C33-steering-wheel.jpg
ja je hebt gelijk hoor, maar die vind ik dan wel weer mooi, juist omdat het zo pragmatisch is! die bipsvorm van de kleur'gebiedjes' op de thrustmaster zijn me juist zo loos.. en verder is het ding juist heel kaal.

nouja, blijft ook een kwestie van smaak :)
Als je doelt op de felle kleuren dat heeft een reden, dit is een F1 stuur en dan wil je graag snel een knop kunnen herkennen. Dat gaat beter met felle contrasterende kleuren dan met text, omdat je alleen de kleur hoeft te herkennen en dat kunnen je hersenen nogal snel.

Of te wel je ziet in een flits waar welke knop zit.

Het ziet er misschien niet zo mooi uit, maar dat hoeft ook niet als je met 200+ rond rijd en op een knop moet duwen. Dan wil je dat het gewoon werkt.
Dat doe je toch op gevoel? Volgens mij zitten alle knoppen op zo'n plek dat ze met je duim bereikbaar zijn terwijl je het stuur vasthoudt.
das waar :)
ik vind vooral die rondingen van die kleurtjes zo lelijk.. beetje kneuterig :) die bipsvorm zeg maar :P

[Reactie gewijzigd door bazkie_botsauto op 18 november 2016 12:44]

Waarschijnlijk kondigden ze tezamen met de nieuwe grand tourismo ook nog een ander nieuw stuur aan. Deze ziet er qua stuur design en stuk mooier uit (vind ik).
https://youtu.be/74FtElq7mdA
Ik vind het logo van het merk eigenlijk ook heel cheap ogen.
Kun je dit stuurtje bijvoorbeeld ook combineren met Fanatec accesoires? Fanatec is mijns inziens toch wel nummer 1, maar ik kan me voorstellen dat dit stuurtje ook aantrekkingskracht heeft op simliefhebbers namelijk. Voor mij "nur fanatec <3"

[Reactie gewijzigd door Endless_Death op 18 november 2016 10:23]

Zover bekend niet, Thrustmaster gebruikt namelijk hun eigen connector hiervoor zoals hier afgebeeld: http://i.imgur.com/DoJFPAE.jpg

Ik vraag me echter af of de wheel add-ons voor de TX base compatible gaan zijn met de nieuwe TS base.

Edit: De TX sturen zijn inderdaad compatible met de TS base.

[Reactie gewijzigd door xavento op 18 november 2016 10:34]

Dus ik kan hier uit concluderen dat dit F1 stuurtje ook gewoon past en werkt op een TX of T300? Zoja dan heb ik een nieuw item voor mijn kerst lijstje :9 Mits ze het stuur ook los gaan verkopen natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Burning op 18 november 2016 16:28]

Fanatec is wel leuk spul, maar absoluut niet nummer 1, dan moet je toch even wat verder kijken.
Zie hier een leuk setje pedalen en shifters van Heusinkveld engineering http://www.h-engineering.net/shop/sim-pedals-pro-combo-kit/

1200+ euro'tjes lol, en dan de rest nog :)

en dat haal je dan hier:
http://www.simsteering.com/products.html

lol, om maar even te laten zien wat mensen hier aan uitgeven die ECHT serieus industriėel materiaal willen. Ik heb het helaas niet, maar als ik het geld toch es had... :9
Prijzen liggen nieteens heel gek ver van Fanatec spul. Als ik ga upgraden naar een piston simulator neem ik deze zeker mee. Thanks.
Hangt van de accessoire af, de pedalen werken over het algemeen stand-alone, maar voor de shifter heb je dan bijvoorbeeld een USB adapter nodig. De stuurwielen zullen alleen op Fanatec bases werken.
Als je de USB converters gebruikt voor je Fanatec shifter of handrem kan dat gewoon. Fanatec pedalen zijn sowieso al USB en zullen dus gewoon samenwerken.

Stuurtjes e.d. zal niet gaan passen.
Deze TS is compatible met de hele TX series, stuurtjes (GT, Ferrari, 458, zelfs de T500RS) en pendalen/shifter (T3U etc), behoorlijke plus, andere stuurtjes zijn fijn om mee te racen.

Bijzonder prijzig vind ik hem niet, een TX voor kleine 300 met de huidige F1 stuur (120), nu met nog iets betere hardware en beter afgewerkt stuurtje.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 18 november 2016 10:48]

Ikzelf vind het eigenlijk wel steeds gekker worden.
Enige jaren terug had je voor ¤100 een prima driving force Pro/gt of een thrustmaster f430 of voor ¤250-300 een g25/g27 of fanatec Porsche.

In slechts enkele jaren tijd is er onder de ¤250 vrijwel niks goeds meer te krijgen en ben je voor een beetje setup minstens ¤400 kwijt.. en daar zijn we nu aanbeland..

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 18 november 2016 11:07]

Is ook een flinke stap om nu een race setup te kopen. Zou het graag willen alleen 250+ euro is echt te veel.
Voor ¤400 koop je ook een barrel om zelf mee rond te rijden.. realistischer krijg je het niet..


Probleem met ¤400 is ook gewoon het verantwoorden m.i.
De instapdrempel wordt ook steeds groter.

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 18 november 2016 11:33]

Misschien ,alleen race je dat barrel nog geen dag voor dat je meer geld kwijt bent aan Olie, track fee's , brandstof, onderhoud, banden etc.

Zelfs een simracing setup van 10 000 euro is bijzonder snel goedkoper dan in een echte club racen tegen anderen.
No shit.. anders neem je het ook even heel serieus..
Feit blijft wel dat stuurtjes aan gigantische inflatie onderhevig zijn..

Overigens had ik het alleen over kopen ;).

Het hierboven genoemde stuur zal met pedalen en andere extra's zo de ¤600 bereiken.. enkele jaren geleden deden alleen de grootste racefans dat.

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 18 november 2016 18:15]

Als het zonodig allemaal nieuw moet zijn wel, maar er zijn genoeg goedkope G27 stuurtjes te vinden wat het toch een stuk aantrekkelijker maakt hoor.
Thrust master T150 is nu de beste middenmoot stuur.

169 euro 270-1080 graden Pulley/gear hybrid redelijke flippers en drama pedalen.

Net een stap beter als die populaire driving force GT en compatible met de ps4
Onderstaande stuurtjes zijn een prima keuze, de pedalen zijn iets minder, maar doen zeker niet onder voor die van een Driving Force GT, force feedback is voor te TMX in ieder geval een stuk beter. (heb T150 zelf nooit geprobeerd maar die schijnt ongeveer gelijk te zijn aan de TMX) Beide zijn ook compatibel met de PC.
Xbox One: pricewatch: Thrustmaster TMX Force Feedback Zwart
PS4: product: Thrustmaster T150 RS
Hopelijk is de bouwkwaliteit van dit stuur ook wat beter dan de rest van het merk. Voor dit geld kan je volgens mij ook een CSW kopen die een stuk meer high-end aanvoelt dan de vorige Thrustmaster wheels. Deze ziet er helaas ook weer plastic uit. Ik hoop ook dat de rim zelf los te koppelen is, want ik denk dat het gros van de spelers over het algemeen toch vaker in een auto rijden in-game met een normaal stuur ipv. een formula stuur.
Dat vroeg ik mij inderdaad ook hardop af, in hoeverre staat Tm nog als kwaliteit bekend. Alle spullen die ik van dat merk heb gehad, gingen echt al na een paar maanden kapot.

Verder is het een behoorlijke prijs, zijn die sturen echt zo duur?
Wel mooi dat dankzij onze Max, deze dingen nu weer echt een hype beginnen te worden (al die al een lange tijd fan waren even buitengesloten, maar zo werkt het helaas wel. ;)).
Mijn T500 doet het al een jaar of 5 zonder een enkel probleem en ik ben er niet heel zuinig mee. Over CSW's heb ik in het begin ook mindere dingen gehoord(die kwam toen net uit). En hij was ook zoveel duurder(had die van mij voor 400 bij CoolBlue) dat ik nog steeds heel blij ben dat ik voor de Thrustmaster gegaan ben. En als ik de kwaliteit zie van de CSR(non-elite) die ik heb en die vergelijk met een G25, dan zou ik in die prijsklasse ook niet voor een Fanatec gaan. Dus ik zou juist in geen enkele prijsklasse voor een Fanatec kiezen. De enige reden dat ik een CSR heb is overigens dat die Xbox 360(en dus Forza) compatible is.

Maar ik had in plaats van dit gepresenteerde stuur eigenlijk een Direct Drive stuur verwacht. Ze hebben al een stuur op een beurs vertoond wat deed vermoeden dat ze daar mee bezig waren.
http://www.virtualr.net/t...roduce-direct-drive-wheel


Dit stuur wat nu gepresenteerd is zal ongetwijfeld iets beter zijn dan de T500, maar ik zie geen enkele reden om die te vervangen voor een systeem dat ook op belts(of nog erger: gears) gebaseerd is.

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 18 november 2016 10:51]

Ik nog nooit een stuurtje gehad, maar heb ze altijd wel interessant gevonden voor racegames. Voor de rest ziet hij er wel goed uit overigens. Erg strak.

Kan je die pedalen ook los kopen of zoiets? Dat staat wel genoemd in het artikel als ik het goed begrijp. Maar kan je ook losse pookjes en pedalen kopen dan? Heb ik nog niet gezien namelijk.

edit:
typo's

[Reactie gewijzigd door Tsux op 18 november 2016 10:38]

Er wordt verwacht dat je die los koopt. Zo kun je je eigen favoriete pakket maken.
Wel of geen koppelingspedaal. Ander merk pedalen etc
Ik snap dat het een beetje een F1 gevoel moet geven, maar als VR stuur is dit ding waardeloos, ik zou veel liever een ronde hebben, aangezien dat veel flexibeler is..
zelf heb ik nog een momo en zou wel een upgrade willen, maar geen idee wat nu het echte gevoel geeft (veel over Fanatec gehoord, maar te duur voor een gokje)
Fanatec is inderdaad wel het betere merk momenteel. (In de mainstream markt wel te verstaan). Thrustmaster zou ik zelf vermijden omdat de bouwkwaliteit niet al te best is. Een Logitech G27/29 is meestal wel een goede instapper en zijn wel redelijk solide.
Elk stuur heeft z'n voor- en nadelen, Fanatec is een stuk moeilijker normaal op consoles te laten werken (of je moet dat ding tegen de 1000 euro hebben), de TX series van TM zijn behoorlijk degelijke stuurtjes en meten zich makkelijk met de G27, zelfs de G29 (waar de nepperij van de G920 bij zit).

Ik heb mijn TX sinds Xbox launch en die krijgt het zwaar te voordeuren, nog steeds probleemloos werken. Ja, de body is plastic, maar de wisselbare stuurtjes maakt hem al beter dan de Gseries.
Wat is volgens jou de nepperij van de g920tov g29 dan?
Ik kan niet zeggen dat ik zeer enthousiast ben over mijn g920. Vond de g25 beter..

Maar intern is een g920 volgens mij niet veel anders dan een g29??
De g920 heeft hardwaretechisch maar 2 verschillen, 1 chip voor werking op de XBO en het gemis van de rev-indicator. Zij hadden probleemloos de G29 met diezelfde XBO chip kunnen maken (met evt switch erin), maar nu maken ze dus een of/of tegen dezelfde prijs met minder functionaliteit (goed, prijs is iets gezakt).
Tja en ik denk dat daar eerder de schuld bij Microsoft en/of Sony ligt.

Fanatec heeft het wel voor elkaar gekregen, maar daar is:
1. De prijs naar
2. Ik meende dat op 1 van de consoles de werking minder was
MS had al bij de madcatz uitspraak erover gedaan, zij zetten geen hardware limitaties op 3rd party spullen mbt exclusiviteit, uitsluitend eisen hoe hij voor de XBO zou moeten werken.
Cool, thx
Zijn er eigenlijk plekken waar je die dingen gewoon kunt testen? ik mis dat een beetje in de winkels van tegenwoordig...
Volgens mij kan je bij de MediaMarkt nog wel aan de stuurtjes zitten.
Ik zie anders ook nog 2 knoppen op de base. Dus 8 knoppen, selector en flippers. En hat switch.

Zijn die streepjes boven en onder het logo schakelindicators?

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 18 november 2016 10:25]

Nee die streepjes zijn er gewoon op geprint zo te zien.
Erg mooi afgewerkt stuur. Wel pittige prijs voor een stuur waar bij je zelf nog de pedalen en eventueel een pook ook nog bij moet kopen.
Er staan cijfers bij de knoppen, maar waarom staan deze cijfers zo door elkaar?