Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

God of War is snelst verkopende PlayStation 4-exclusive tot nu toe

In de eerste drie dagen na de release van God of War, zijn er 3,1 miljoen exemplaren van verkocht. Dat maakt de game de meest succesvolle PlayStation 4-exclusive tot nu toe. Horizon Zero Dawn was eerder de snelst verkopende exclusive.

Sony noemt op zijn blog alleen de verkoopcijfers over de eerste drie dagen. De 3,1 miljoen exemplaren gingen over de toonbank op 20, 21 en 22 april. Hoeveel exemplaren er nu zijn verkocht in totaal, is nog niet bekendgemaakt.

Vorig jaar zette Horizon Zero Dawn van het Nederlandse Guerilla Games een record wat betreft PlayStation 4-exclusives door 2,6 miljoen exemplaren te verkopen in twee weken. Het is niet bekend hoeveel exemplaren van die game er in de eerste dagen zijn verkocht.

Begin dit jaar maakte Sony bekend dat er van Horizon Zero Dawn inmiddels 7,6 miljoen exemplaren zijn verkocht. Als de verkoop van God of War in het huidige tempo door gaat, zullen de totale verkopen die van Horizon Zero Dawn waarschijnlijk snel overtreffen.

God of War, gemaakt door Santa Monica Studio, werd goed beoordeeld in de media en ook spelers geven de game hoge cijfers op bijvoorbeeld Metacritic. De game staat daar nu met 94 punten op de derde plek van beste PlayStation 4-games ooit. Tweakers beoordeelde God of War in een review met het cijfer 9.

Terugkijken: videoreview van God of War

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

04-05-2018 • 10:11

104 Linkedin Google+

Reacties (104)

Wijzig sortering
Om een of andere reden blijf ik gaan voor de underdog. Ik blijf de hoop houden dat Microsoft met de Xbox ooit een inhaalslag maakt. Maar titels zoals God of War zijn toch wel echt uniek, en ik kan zo snel geen waardige tegenhanger verzinnen op het Xbox platform (Xbox 360, Xbox One).

Een tip van een collega is dat je de console moet kopen waar je vrienden op zitten. En da's natuurlijk het sneeuwbal effect waar Playstation, naast de geweldige lijst aan spellen, profijt van heeft. Technisch lopen die consoles niet zover uit elkaar, althans niet zo erg dat het een reden is om voor de een of de ander te kiezen.
Om een of andere reden blijf ik gaan voor de underdog. Ik blijf de hoop houden dat Microsoft met de Xbox ooit een inhaalslag maakt.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Microsoft is ook niet echt een underdog hier, het is een groot, lomp bedrijf dat niets lijkt te snappen van wat gamers willen. Kijk naar de mislukte launch van de X1, het aantal exclusives dat halverwege development gestrand is omdat Microsoft zich er te veel mee bemoeide, etc.
Dat is mede dankzij onze grote vriend Don Mattrick, die gast snapte er echt geen reedt van. Wat dat betreft is hij beter op z'n plaats bij Zynga. Of was, geen idee of ie daar nog is.

Anyhoo, Phil Spencer snapt het allemaal een stuk beter en onder zijn leiding heeft Xbox een relatieve inhaalslag gemaakt. Die Backward Compatability, Gamepass en de One-X. Qua exclusives is het lastig, dat is een multi-jaren traject. Hij is nu 4 jaar Xbox baas. Een goede exclusive doet er 3-4 jaar over om te bouwen. Als Spencer gelijk is begonnen met deals te maken, dan zou in de theorie dit jaar/volgend jaar de eerste lichting mogen komen...
Ik mag het je helpen hopen. :) De XBox heeft inderdaad als héle grote plus die backwards compatibility, iets dat ik echt mis bij mijn PS4. Daarom staat er bovenop mijn PS4 ook nog een PS3. Sony heeft wel Playstation Now, waarbij je met een abonnement PS2, PS3 en sommige PS4 spellen kunt spelen middels streaming; dat kost echter wel een flinke duit per maand i.m.o.
Ook heeft de XBox een betere BR speler die UHD BR films kan afspelen. Maar ja, waar blijven die (goede) exclusives? Ik blijf bij mijn PS4Pro. :P
BR? Ik heb al bijna 8 jaar een BR speler in de vorm van de PS3/4, maar ik heb nog nooit een video-BR in m’n handen gehad, laat staan afgespeeld. Volgens mij zijn fysieke media voor films en series redelijk dood. Net als muziek trouwens. Vinyl heeft tegenwoordig meer dan 30% van de markt voor fysieke geluidsdragers (volgens een artikel hier laatst), dus kun je nagaan hoeveel mensen nog cd’s kopen (bijna niemand).

Games is echter een ander verhaal. Schijfjes kun je gewoon uitlenen aan je vrienden, aankopen in de PS store niet (en zijn vaak nog duurder ook). Ik blijf m’n games voorlopig lekker oldschool op schijf kopen.
Echt hé! In mijn PS4 is zelfs nog nooit een schijf geweest zelfs. Voor mijn part hoeft de PS5 zelfs geen discdrive meer te hebben.
Als pc gamer heb ik de ps4 voor de exclusive games. Van mij mag de ps5 ook wel een goedkoper versie van komen zonder disc/br speler zoals elke game pc van tegenwoordig, maar dan moet de ps store wel net zo concurerend zijn als in steam. Nu betaal je nog ¤60 voor een game wat je in de winkel voor ¤30 kan krijgen.

[Reactie gewijzigd door veryFerrygood op 5 mei 2018 00:28]

Backwards compatibility is inderdaad een slimme zet van ze. Maar ook wel weer vrij gedwongen omdat ze hun game-aanbod gewoon niet op orde hebben, dus het makkelijk scoren is met oude titels. Ik ben echt heel blij met Sony's samenwerking met developers zoals Santa Monica, Guerilla en Naughty Dog om spellen als God of War en the Last of Us mogelijk te maken.
Sinds wanneer is Microsoft een underdog? Een Steam machine zou ik als underdog bestempelen maar Microsoft, Sony en Nintendo zijn reuzen.
Microsoft is geen underdog maar raakt op dit moment wel een beetje achterop vind ik.

Nintendo komt de afgelopen tijd met Zelda, Breath of the wild (zeer goede revieuws) Donkey Kong Tropical Freeze Switch Port en Nintendolabo(labo boeit mij pers niet). Bovendien is een nieuwe smash en Pokémon in de maak.

Playstation komt met Shadow of the colusses remake, Detroid become Human en on top of it all God of War, komt tussen een rijtje van Last of Us/Half-life2/ZeldaOot en The Last of us 2 is onderweg.

Waar is Microsoft mee gekomen ? Wat voor troeven hebben zei nog achter de hand ?
Dat ze achterlopen heb je zeker een punt mee, daarom heb ik mijn Xbox geruild voor een PS4. Alleen dat heeft niets met underdog te maken.
MS heeft backwards compatibiliteit in 4k, Forza, Halo, Gears of War, Crackdown en State of Decay 2. En bovendien een MS account kun je op twee xboxen zetten en daardoor je games met een maat delen. Scheelt de helft van het geld. In tegenstelling tot Sony levert dit bij MS geen ban op maar een flinke besparing.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 4 mei 2018 15:43]

Microsoft is geen underdog, net nog mijn MCSE win 10 gehaald. Maar goed, de Xbox is dat deze generatie zeker.
Sinds Sony met de PS weer dominant is?

De Steam machine en Nintendo spelen niet in dezelfde league. Sony en Microsoft zitten in de 'arcade game league', waar dat vroeger Atari en Sega waren.

Het is eigenlijk al sinds het begin een 2 party systeem geweest met een dominante speler en de underdog.
Atari vs Sega, Sega vs Nintendo, Nintendo vs Sony, Sony vs Microsoft.
De Switch krijgt ook gewoon de ‘arcade’ games hoor. Ik vind Sony en MS niet in Nintendo’s league zitten meer omdat Nintendo de markt bepaald. Het zijn altijd de andere twee die volgen. Op praktisch alle vlakke.
Om een of andere reden blijf ik gaan voor de underdog. Ik blijf de hoop houden dat Microsoft met de Xbox ooit een inhaalslag maakt. Maar titels zoals God of War zijn toch wel echt uniek, en ik kan zo snel geen waardige tegenhanger verzinnen op het Xbox platform (Xbox 360, Xbox One).
Darksiders, Dark Souls 3, Devil May Cry 4, Dante's Inferno en Lords of the Fallen komen bij mij op.
Dit zijn allemaal multiplatform titels. (PS4 & Xbox)

Waar OMX op doelde zijn Xbox Exclusives.
Oké, maar maakt het uit als eindgebruiker of iets exclusive is of een multiplatformer? Zelf heb ik liever dat exclusives de gaten vullen waar multiplatformers tekort schieten. Daar kan je iets unieks bieden.
Als je kunt kiezen tussen een Xbox waar je geweldige multiplatformspellen kunt en een PS4 waar je multiplatformspellen kunt spelen maar ook nog eens 4 of 5 spellen per jaar er bij hebt die alleen op de ps4 uit komen en dan ook nog eens voor een soortgelijke prijs, is de keuze dan zo moeilijk?

Ik heb heel veel plezier beleefd op mijn 360, maar bij de X1 heeft MS de plank misgeslagen en het lijkt er niet op dat ze dat deze generatie nog gaan fixen...
Als dat de keuze is dan is het niet zo moeilijk. Er zijn echter meerdere factoren. Ook de X1 heeft exclusives, weliswaar minder. Als die je meer aanspreken valt de keuze anders.

De multi titels zijn het best op de X1X. Dan is er nog een controller die meetelt in de keuze en de kosten en kwaliteit van het netwerk. Wens je dan echter weer VR dan valt de X1 af.

Kortom er zijn nogal wat factoren waardoor de keuze lang niet voor iedereen makkelijk is en zeker niet dezelfde uitkomst zal hebben.
de enige exclusive die me aanspreekt is Quantum break, maar die komt ook niet geweldig uit de reviews... De rest vind ik niet interessant of kan ik ook op PC spelen...
Quantum break kun je ook op de pc spelen.
Daar wordt je niet vrolijk van met een PS4 en Mac in huis, blijft een (MS-) exclusive.
Dat multiplatforms het beste zijn op de X1X is eigenlijk bullshit. Qua performance is er werkelijk bijna geen verschil en moet zelfs de X1X soms inboeten vanwege de hogere resolutie in bepaalde games. Dan ga ik me sterk afvragen waarom men dan 4K zo belangrijk moet vinden als de X1X dan qua performance in bepaalde titels moet inboeten? Maar wat is "beter"? ze spelen hetzelfde en een hogere resolutie maakt de game niet direct beter of anders namelijk. In veel gevallen merk je er ook niet eens iets van.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 4 mei 2018 12:14]

X1 heeft bewust geen exclusives, maar via het 'play anywhere' is het meer service-gericht geworden. Heb ik persoonlijk liever, geen vier consoles + pc hoeven te kopen om alle spellen te kunnen spelen. Ik ga dan bewust ook nooit een PS4 kopen.
Ik heb een PC en PS4, dus kan door die strategie 95% van alle spellen die ik wil spelen spelen. Ik zou dus JUIST om jouw argument GEEN Xbox 1 kopen, maar wel een PS4...

Ik vind het idee van een console voor 5 jaar helemaal geen verkeerd idee. Ik hoef juist geen Gaming as a service. Ik wil Gaming as an Experience: console kopen, thuis aansluiten. Spelletje halen, spelen. 20 jaar later een console onder t stof uittrekken en weer spelen 'zoals vroegah'. Leuk, als je service 2 jaar release is platgegooid.
Kiezen hoeft niet, een beetje gamer heeft beiden.
Ik vind mezelf een flinke gamer, maar ik zie simpelweg t nut niet van een Xbox one als ik al een ps4 en pc heb...
Dat snap ik, daarom heb ik ook een pc en ps4 pro en geen Xbox
Heb naast de pc en ps4 pro ook de eerste xbone. In het begin had de xbox nog exclusives, maar de nieuwere exclusives komen ook direct uit op de pc. Dus de xbone zit veelal stof te happen.
Oudere titels doen het goed op de XboneX waar ze op 2160p te spelen zijn
Tijd voor een nieuwe Halo dus
Ook ik blijf wachten op goede games voor de Xbox One. Ik heb er nog wel vertrouwen in dat die gaan komen. Bij de 360 duurde het ook een poosje. Over de hele life-cycle van een console mag je in je handjes knijpen als er in totaal minstens 10 games op de markt komen die je honderden uren zult gaan spelen. En dat geldt voor de PlayStation precies net zo.

e: typos

[Reactie gewijzigd door marijn78 op 4 mei 2018 11:29]

Ik wacht ook nog steeds op een écht goede game voor de Xbox
De PS4 zullen ze echt niet meer gaan inhalen, ook de xbox oneX sloeg geen deuk in een pakje boter "ja er werden meer xbox's verkocht, maar inhalen, no way".

Xbox heeft ook geen exclusives die de moeite waard zijn, zoals de gehele waslijst aan exclusives op de PS4. (en die verkopen juist consoles, bij Sony althans)

[Reactie gewijzigd door stewie op 4 mei 2018 11:43]

Gears of war en Halo. Al waren de laatste van beide franchises niet zo geweldig als de rest
Ik ga er geen PS4 voor kopen. Maar ik heb een playthrough gevolgd (van Radbrad) en het ziet er werkelijk uit als een spectaculair spel waarbij echt gedacht is aan het verhaal, de voorgaande verhalen en aan een langere levensduur.
Van het weekend ga ik toevallig een ps4 halen, mede dankzij zulke steengoede exclusives zoals God of War en Horizon Zero Dawn. Ik hoop toch in ieder geval een van beide te spelen dit weekend ;)

Heb ook eerst een stream gevolgd (JackSepticEye) en moet zeggen ben erg onder de indruk. Nu maar hopen dat de PS4 Pro nog neit is uitverkocht!
Dat is dus waar ik nu mee zit, de Pro is online nergens te krijgen momenteel.
Kwam ik ook achter inderdaad. Ik ga wel een paar winkels af, en mocht er echt niets meer zijn dan zit er niets anders op dan geduldig afwachten denk ik :/
Op Binkys zijn ze voorradig en zelfs 60 euro korting

339 euro voor de Pro
Misschien dan de rechtstreekse link doen? Mensen zijn lui :P
Hij is helaas al uitverkocht (zie rechtbovenin)

De witte variant is nog wel beschikbaar, maar die vindt ik gewoon rond uit lelijk. ;)

Voor de geinterresseerden:
https://www.binkysgamepla...on-4-pro-1tb-console-wit/

[Reactie gewijzigd door JackJack op 4 mei 2018 13:58]

Heb zojuist de witte besteld. :)
Helaas zal er dan niks anders op zitten.

Las op Reddit dat dit waarschijnlijk te maken heeft met de afsluiting van het financiële jaar van Sony afgelopen maart. Hierdoor zijn er in april geen consoles verscheept en zitten we in Europa dus nu met een tekort aan Pro varianten.
PS4 Pro is wel leverbaar bij Amazon.de.
GameMania en Bol hebben voorraad.
Maar wel de Sony PlayStation 4 Pro Star Wars Battlefront II Deluxe Edition
In de winkels heb je wel de normale Pro maar niet veel voorraad.

[Reactie gewijzigd door Jay47 op 4 mei 2018 12:21]

Ik heb mijn PS4 Pro in een hypermarkt Carrefour gekocht, kreeg er gratis een 2de controller bij. Ook God of War was er goedkoper (Day One Edition aan 59 euro ipv 65 denk ik)
In zoetermeer bij mediamarkt is ie er nog
Ik heb net ook een lijstje gemaakt van games die op de ps4 uitkomen die ik echt wil doen, en ik ga vanmiddag ff naar de mediamarkt :D
Echter ook getwijfeld over de Pro, maar die is inderdaad nergens in voorraad, en zoals in de review hier op Tweakers al gezegd wordt zit de meerwaarde m daar vooral in de 4K weergave - vind ik persoonlijk niet zo heel belangrijk als de performance maar goed is (performance > graphics). En de PS4(slim) is wel nog gewoon uit voorraad leverbaar.

Verdikkie ik heb er zin in om vanavond lekker te hack'n'slashen. Zo erg dat ik eigenlijk met de release van Horizon en de aankondiging van Last of Us 2 al een PS4 wilde halen, maar al deze berichten over GoW me sneller over de streep trekken!

Edit: Fun fact; ik net naar de MediaMarkt voor een PS4 regular; hadden ze nog 1 Pro exemplaar staan. Nou, dat is mooi! Iemand interesse in de Gran Turismo uit de bundel?

[Reactie gewijzigd door Asitis op 4 mei 2018 16:19]

Ik zou toch wachten op een Pro, zeker als je performance boven 4K verkiest. De performance is beter op de Pro dan de slim en je kan op de Pro kiezen voor performance over graphics
Ook op de standaard PS4 loopt deze game uitstekend. DigitalFoundry heeft hier wel een mooi filmpje over gemaakt: Klik
Het gaat niet alleen om dit spel, maar in het algemeen levert de Pro betere prestaties. De Sony exclusives worden tot het tandje geoptimaliseerd voor de PS4. Dan zie je niet zo heel veel verschil. Maar de Pro heeft zeker voordelen met menig ander spel en zeker wanneer je ook overweegt om de PSVR bril erbij aan te schaffen.
Ja de game zal wel uitstekend lopen op de PS4 maar als je een PS4 koopt omdat het te lang wachten is op een Pro dan ga je toch telkens het gevoel hebben dat de game nog beter kon presteren.

Ik las er net nog een goed artikel over : I Hate How Much I Want A PlayStation 4 Pro
Nou nee hoor, ook als je resolution boven performance verkiest heb je een pro nodig, en een UHD tv.
Ja natuurlijk, maar ik bedoelde dat performance nog beter is op Pro en ja natuurlijk zijn de graphics ook beter en al zeker als je een UHD hebt
Oudere games welke geen 4k patch oid hebben gehad, kunnen wel beter draaien dmv. boost functie.
Gran Turismo biedt, als je geen 4k hebt bijvoorbeeld upscaling OF 1080p wat er iets beter uitziet. Dit is na de review toegevoegd, en een goede zet.
Over PS4-exclusives gesproken. Ik raad je ook aan om The Last of Us aan te schaffen. Prachtige game! Zeker met het oog op The Last of Us 2 die dit jaar nog uitkomt.
Ik hoor het al. Daar gaat m'n geld ;)
The Order 1886 is ook een aanrader als exclusive :) Ik denk wel ergens bij V&A op de kop te tikken voor ¤10/15,-. Redelijk kort spel maar ook super goed verhaal, mooie setting en heerlijke gameplay!
Niet veel mensen zullen het met je eens zijn, maar ik vond dat ook een geweldig spel. Ik kreeg het bij mijn PS4 bundel en heb ervan genoten :).
Zal best kunnen maar vond het een van de beste games die ik op de PS4 gespeeld heb :) Maar niet veel? Dacht dat alleen de korte speelduur het spel parten speelde in de reviews?
Volgende week hopelijk. Nieuwe maand, nieuwe leveringen
Vergeet Uncharted 4 niet ;-)
Maar samen met andere titels zoals Horizon Zero Dawn, Uncharted, Last of Us en nog andere titels die ik zeker vergeet is een PS4 behoorlijk interessant
Dit is anders toch wel de game om een PS4 voor te kopen. God of War was altijd één van de Playstation games om een PS voor te kopen. Maar deze reboot alleen is al genoeg om een PS4 voor te kopen.

Ik ben niet snel onder de indruk van games maar deze God of War is een klasse apart. Beter dan triple A bestaat niet maar deze steekt er echt met kop en schouders boven alle games uit
Het is geen reboot, maar een vervolg. Het enige dat gereboot is is de titel.
Het is een reboot. Het spel is totaal anders.
Dat zal best, maar is irrelevant het verhaal gaat gewoon verder.
Nope, de term reboot slaat op een reset van het verhaal en heeft geen zak met de gameplay te maken. Mario op de switch is ook geen reboot. Pure marketing, om te benadrukken dat het om iets nieuws gaat. Maar geen echte reboot.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 4 mei 2018 22:18]

offtopic:
1 spel is ook niet bedoeld om iemand over te halen om een PS4 te kopen. maar de gehele spel collectie(exclusives) moeten het doen. uncharted en last of us hebben mij overgehaald een ps4 te kopen. maar ik gebruik dan ook alleen de PS voor exclusives de rest speeld toch beter op pc
ik had de PS4 niet gekocht voor dit spel als ik er nog geen had, maar na het spelen is het toch zeker verreweg het beste wat ik heb meegemaakt op de PS4. Zelfs beter dan de afgelopen jaren op PC (als we spreken over meeslepende ervaringen).
Wat dat betreft, ik hoor al tijden niks meer uit het microsoft kamp. Zijn dat allemaal xbox games die ook gewoon op pc verschijnen? Geen goeie exclusives?
Ik dacht dat in principe alle games van Microsoft inderdaad ook op Windows 10 verkrijgbaar zijn. Maar met Windows 10 wordt volgens mij dan de Windows store en de XBOX applicatie bedoelt(zie Sea of Thieves).
Nope, Halo tot nu toe niet.
Qua goede exclusives ligt Sony heel ver voor op Microsoft. Met Sea of Thieves had Microsoft weer een goede exclusive moeten krijgen, maar die bleek ook nu weer beperkt in de mogelijkheden.
Staat nog op mijn verlanglijstje om te spelen. :)

Is het overigens nodig dat ik de voorgaande delen gespeeld heb, om mee te kunnen zijn met het verhaal? Of is dit een complete reboot?
Ik heb voorgaande delen niet gespeeld en toch vind ik deze game geweldig! Ik heb nog geen enkel moment gehad dat ik precies iets miste (maar kan misschien nog komen).

Ik heb ook gelezen dat de studio dankzij dit succes ook open staat om de vorige games te hermaken met de current engine.
Nog een remake? Ze hadden al een HD versie van de eerste drie / vier games gemaakt.

Ik heb liever dat ze gewoon verder gaan en net zoals met de eerste GoW games gewoon unieke games maken. Dat remaken van bestaande games is een goedkope cash grab, en toont aan dat ze geen nieuwe ideeën meer hebben oid.
Ik heb het spel nog niet zelf gespeeld maar wat ik er over heb gelezen en gehoord is is dat het niet nodig is voor de vorige delen te spelen aangezien de vorige delen over de Griekse mythologie ging en dit deel over de Noorse mythologie. Dus het verhaal is in een andere "periode".

Ik heb de vorige delen ook niet gespeeld en vroeg me hetzelfde af en dit is wat ik hoor van vrienden en lees op het internet.
Het is een lichte meerwaarde als je mee bent, om dat er hier en daar naar verwezen wordt. Maar je kan het verhaal evengoed bekijken op YouTube, daar vind je zowat alles van korte samenvattingen tot een heuse fim-supercut van 8u.
Nope totaal niet nodig. Ik heb de vorige edities gehad maar nooit uitgespeeld omdat GoW me niet echt kon boeien. Met deze reboot is het wel anders, deze kan me wel boeien en nog niet gemerkt dat ik niets van de vorige verhalen ken dus je moet GoW zeker niet kennen om deze game te spelen
Het is geen complete reboot, het verhaal gaat verder waar het gebleven was. Kratos is een Griekse god die alle Griekse goden van het Pantheon uit wraak voor de dood van zijn familie uitgeroeid heeft. Nu heeft hij een nieuw leven in Scandinavië opgebouwd, vrouw, zoontje. Kratos krijgt het in Scandinavië aan de stok met de Noorse goden. That's all you need to know.
Het is ook een geweldige game! Goede games en developers mogen dan ook gesteund worden.

Helaas zijn er steeds meer snelle cashgrabs en vreselijke micro-transactions
helemaal mee eens,

en gelukkig hebben beide spellen geen micro transacties, het verziekt de gehele markt. maar dat doen DLC's ook (die je koopt, en niet veel toevoegen :/

[Reactie gewijzigd door Derekboy2000 op 4 mei 2018 10:25]

DLC hoeft niet slecht te zijn maar dat is het vaak helaas wel. Als DLC echt iets toevoegt aan de game is het wel prima, The Witcher even als voorbeeld.

Het is wel een probleem als je een half gebakken game afleverd en heel veel functionaliteit in de DLC stopt. Dat laatste komt helaas steeds vaker voor.
even mijn comment aan gepast, ik bedoelde DLC waar je voor moet betalen,
die van de witcher zijn op 2 na allemaal gratis. en voegen inderdaad heel veel toe. ben langer met Blood and Wine bezig geweest dan de rest van het spel
Ook betaalde kunnen goed zijn. Als ze maar genoeg toevoegen aan het spel voor de prijs, zodat de game beter / leuker wordt. Ze maken het er te vaak makkelijk vanaf om even makkelijk te cashen. Dat is inderdaad wel het grote probleem van de meeste dlc's.
Ik denk dat de Vietnam DLC van Battlefield Bad Company 2 een mooi voorbeeld is van een uitstekende betaalde DLC. Daar mogen er wat mij betreft meer van komen.
Af en toe een fijne singleplayer game is gewoon tof. Multiplayer boeit me niet meer zo. Net als Doom 2016, gewoon lekker van A naar B en geen geneuzel.
Ik heb het ongeveer 2 weken terug gekocht en heb het game inmiddels uitgespeelt en best veel quest gedaan. Als ik het spel een beoordeling had moeten geven zou ik een 9,5 geven. Het verhaal is echt geweldig het komt heel goed over. Het is het prijs van 70 euro wel waard. Waar ik alleen bang voor ben is dat er geen dlc gaan komen. En als ze komen dat ze dan heel lang gaan duren. Want het maken van het spel duurde blijkbaar 4,5 jaar. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, op de ps4 pro ziet het er goed uit al hoor ik aan de fans dat hij best hard op zijn staart word getrapt. Geen idee hoe het op een ps4 draait.
Ondanks dat ik het spel al met 100% achievements heb uitgespeeld op Give me a challenge vind ik het toch jammer dat er niet meer content is of meer komt. Voor het eerst sinds de witcher 3 zal ik hebben uitgekeken naar de DLC. Maar die komt dus niet.
Echt een geweldig spel. Ik speel op de 1 na moeilijkste difficulty en het is echt een uitdaging.

Er zit zoveel in dit spel vergeleken met de vorige God of War spellen, het verbaast me echt.
Ik wil deze ook heel graag, maar ga echt geen 60 euro neerleggen voor een game. Ik wacht wel even tot deze wat minder kost, dat is dan weer het voordeel van een veel te grote backlog hebben; nog genoeg andere games te spelen.

Het laat wel zien dat een spel met een goede naam (dankzij eerdere delen) en goede reviews, garant staat voor succes. In-game cash grabs zijn niet nodig, het is slechts een luie manier van geld verdienen van de ontwikkelaar/uitgever. Oh, en single-player is ook niet dood. Dus.

[Reactie gewijzigd door Megalodon86 op 4 mei 2018 11:05]

GE-WEL-DIGE game. Geen BS microtransacties oid.
Gewoon zoals vanouds een game dat af is out of the box! Verhaal, personages, voice acting, gameplay, graphics, sound, alles klopt aan deze game.