Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Tele2 komt met mobiele 20GB-bundel en verhoogt prijs van Unlimited-abonnement

Tele2 heeft zijn mobiele abonnementen aangepast. Het Unlimited-abonnement met onbeperkt data en onbeperkt bellen kost nu 28 euro per maand, 3 euro meer dan voorheen. Ook verhoogt Tele2 de meerprijs voor maandelijks opzegbare contracten van 1 naar 2 euro.

Tele2 heeft de nieuwe prijzen op zijn website gezet, die gelden voor abonnementen die vanaf 25 april worden afgesloten. De oude prijzen zijn nog te zien via de cache van Google. Klanten kunnen nu kiezen uit een databundel van 2GB, 5GB, 10GB, 20GB of onbeperkt. De 20GB-optie is nieuw en kost 19 euro per maand. De onbeperkte bundel kost 23 euro per maand.

Voorheen kostte de onbeperkte bundel 19 euro per maand, maar die moest afgenomen worden in combinatie met een bundel voor onbeperkt bellen en sms met een prijs van 6 euro, waarmee het totaal op 25 euro per maand kwam.

De Unlimited-bundel is nu ook in combinatie met 100 belminuten of sms'jes af te sluiten en dat kost 2 euro per maand. De maandprijs komt daarmee nog steeds op 25 euro, maar als klanten ook onbeperkt willen bellen en sms'en is de prijs hoger omdat zij de bundel daarvoor moeten aanschaffen.

Andere databundels kunnen nu afgesloten worden zonder belminuten en sms'jes af te nemen. Ook heeft Tele2 de prijzen van de bel- en sms-bundels verlaagd. 100 sms'jes of belminuten kost nu 2 euro en onbeperkt kost 5 euro. Dat was 3 en 6 euro.

De meerprijs voor een maandelijks opzegbaar abonnement gaat omhoog naar 2 euro; voorheen was dat 1 euro per maand extra. Er komt ook een nieuwe optie voor een abonnement met een contractduur van een jaar tegen een meerprijs van 1 euro per maand.

Databundel Nieuwe prijs per maand Oude prijs per maand
2GB 9 euro 8 euro
5GB 12 euro 12 euro
10GB 15 euro 15 euro
20GB 19 euro -
Unlimited 23 euro
(alleen icm bel/sms-bundel van 2 of 5 euro)
19 euro
(alleen icm onbeperkt bel&sms-bundel van 6 euro)
Bel- en sms-bundel Nieuwe prijs per maand Oude prijs per maand
Geen 0 euro
(niet beschikbaar icm Unlimited-databundel)
-
100 bel/sms 2 euro 3 euro
Onbeperkt bel/sms 5 euro 6 euro
Contractduur Nieuwe meerprijs per maand Oude meerprijs per maand
2 jaar 0 euro 0 euro
1 jaar 1 euro -
Maandelijks opzegbaar 2 euro 1 euro

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

25-04-2018 • 11:07

169 Linkedin Google+

Submitter: Richh

Reacties (169)

Wijzig sortering
Dus minder voor meer, onder het motto 'keuze'.
Die marge is er gewoon, zat er al een beetje op te wachten en vind een verhoging van 2 euro onder de streep niet zo spannend.
Het wordt nu 28 voor alles onbeperkt sim only. De enige andere provider die je echt unlimited bied is T-Mobile en die is nog gewoon 8 p/m duurder dan dat en die leveren volgens mij niet uitzinnig veel meer kwaliteit.
Denk niet dat ze hier veel klanten aan verliezen.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 25 april 2018 11:29]

Als de kwaliteit hetzelfde zou zijn als bij T-Mobile zou ik geen overstap overwegen. Echter verlies ik elke dag even de verbinding als ik tussen Amsterdam en Utrecht reis over de A2 en resulteerde een trip van Utrecht naar Enschede over auto(snel)wegen in het drie keer verliezen van de volledige verbinding.

Daarnaast is Tele2 gestopt met het aanbieden van een 3G netwerk als goed alternatief door het limiteren van de snelheden naar bizar lage waarden van 2Mbit. Als je geen 4G dekking hebt dan heb je gewoon geen fatsoenlijke internetverbinding meer.

Tele2 moet zich er wel van bewust blijven dat hun netwerk niet vergelijkbaar is met dat van de concurrenten, langzaam de prijs gelijk trekken maakt hun hierdoor duidelijk minder aantrekkelijk. De meerprijs die je betaald voor een beter netwerk wordt kleiner en kleiner.
Als aanvulling hierop: Tele2 biedt klanten niet de mogelijkheid om in het buitenland op 4G te roamen, waardoor je bent aangewezen op de 3G en 2G netwerken zodra je de grens overgaat. Daarnaast hebben zij in het buitenland in veel gevallen alleen een roamingcontract met de slechtere netwerken. Zo kun je, als je een abonement van Tele2 hebt, in Duitsland alleen gebruik maken van de netwerken van O2 en EPlus. De verbinding met een zendmast van Telekom mislukte vaak en Vodafone mag in Duitsland niet gebruikt worden. O2 staat in Duitsland bekend om de grote achterstand die het net t.o.v. van andere aanbieders heeft en biedt praktisch gezien alleen goede dekking in stedelijke gebieden. En zelfs daar ben je dus gelimiteerd tot 3G.

Daarnaast is het onbeperkte bundel in het buitenland (binnen de EU) beperkt tot 5 GB.

[Reactie gewijzigd door dvtxc op 25 april 2018 13:29]

Zoals ik gister al vertelde in een bericht op tweakers:

4g heb je in:
Zweden†(Thuisland van Tele2), op het Tele2 netwerk .
De Baltische staten Litouwen, Letland, Estlandwaar je op het Tele2 netwerk zit van deze 3 landen. KroatiŽ,op het Tele2 netwerk. Denemarken, op het TDC netwerk (ook wel bekent als het YouSee merk in Denemarken maar als je gaat roamen is dit nog steeds TDC). Finland, op het DNA netwerk.

Als ik in Duitsland ben kan ik wel degelijk roamen op Telekom... gewoon vast zetten op Telekom.de dat werkt in mijn geval (liever 4G want dat is inderdaad stabieler in Duitsland).

Btw roamen op Vodafone kan wel degelijk, alleen moet je bij je simkaarttoolkit op buitenland registeren (dan gebruik je de Zweedse imsi).
Ah op Nederlandse Tele2 simkaarten zit dus nog steeds iets wat aan Zweden linkt? Jaren geleden al eens afgevraagd waarom mijn telefoon met Tele2 toen ik in de trein van Kopenhagen naar MalmŲ reisde ineens out of the blue verbinding maakte met de lokale Tele2 daar. Terwijl ik roaming in het buitenland uit had staan. (dat was bij mijn toenmalige Android-versie/ROM een losse optie, want binnenlands moest je bij Tele2 vroeger vaak roaming nog aan hebben). Was toen nog wel een paar euro, voor even een paar minuten denk ik, connectie maken.
Heel soms nog ja als Tele2 Nederland in dat gebied nog geen roaming contracten heeft. Dit is tegenwoordig veel minder geworden t.o.v. 3 jaar geleden.

Maar automatisch dat internet aangaat zou niet moeten, tegenwoordig maakt het niet meer uit.
De Unlimited-bundel van Tele2 is binnen de EU (buiten Nederland) gelimiteerd tot 8GB per maand.
Omdat de prijs omhoog gaat betekent dat er ook meer gratis geroamd mag worden in de EU, want dat is op de prijs van het abonnement gebaseerd. Bij T-Mobile is dit op het moment 10GB omdat het abonnement 35 euro kost. Bij Tele2 is dit 8GB.

Een provider mag zelf kiezen of ze meer willen geven dan dat ze wettelijk verplicht zijn volgens de roaming regels, minder niet. In een aantal jaar zullen de roamingkosten binnen de EU zo laag zijn dat je met je Unlimited abonnement ook gewoon in de hele EU Unlimited kan internetten.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 25 april 2018 14:14]

Heb zelf Kpn maar dat Duitsland verhaal van jou herken ik hekaas naar al te goed met slechte providers.
Voor tussen steden dorpen in geen ontvangst terwijl Duitsers vrolijk verder surfen
Welke provider roam je? o2 (en oude eplus) zijn niet echt goed in Duitsland, tweede plek is vodafone maar Telekom.de moet ik zeggen dat toen ik tijdelijk een tmobile prepaid kaartje had aangeschaft in Duitsland overal 4G had, zelfs in dorpen.
Af en toe viel ik wel terug maar dat was echt te verwaarlozen.
Dus met KPN zou ik roaming handmatig op Telekom.de zetten.
Ik heb nav eerdere tips wel eens andere providers proberen te selecteren, meerdere malen zelfs maar dat lukte nooit. Hij maakte geen verbinden dus zat aan O2 vast of zoiets
Ik moet wel zeggen dat toen ik nog betaalde voor buitenland de zogenaamde 50 en later 100mb bundels alles probleemloos werkte. Sinds het gratis is geworden is het stukken slechter geworden.
En dat doen meerdere en komt puur door de nieuwe wetgeving.
Ik heb zelf het idee dat het voor het hele Unlimited-gebeuren beter was.
Toen had ik een 24 GB bundel, altijd een lekkere snelheid en nooit uitval, sinds het unlimited geworden is is het slechter geworden. (Met name de uitval irriteer ik me aan)

Als mijn abo over is stap ik wss over naar T-Mobile :)
Dat lees ik wel vaker, ik heb juist het tegenovergestelde bij mij in de buurt is de snelheid stabieler en sneller geworden laatste tijd.
Tele2 is waardeloos in de auto, kreeg continue van klanten te horen of ik even kon stoppen konden mij niet verstaan,Nu een andere provider op het Kpn netwerk probllemloosbellen in de auto,
Bij T-Mobile verlies ik ook regelmatig verbinding in de treinreis tussen Amsterdam en Utrecht, dus... don’t get your hopes up :).
Dat ligt dan aan jouw telefoon, ik verlies nooit signaal tussen Amsterdam en Utrecht. En die reis maak ik al een aantal jaar zo'n 8 tot 10 keer per week ;)
Zowel met mijn oude Samsung Galaxy S5 als met mijn nieuwe S8 is dit het geval. Tussen Abcoude en Breukelen valt de verbinding altijd wel een stukje weg.
Heb het zelf dus niet gehad met de OPO, OP2, OP3, OP5, OP5T en de Nexus 5
In de trein van Duivendrecht (Amsterdam) naar Enschede heb ik ook meerdere malen te maken met complete uitval van de verbinding, uiterst vervelend als je een serie of dergelijke aan het streamen bent :/
Jij moet je er bewust van zijn dat tele2 zn eigen netwerk heeft en veel beter werkt qua dekking en snelheid dan de rest...
§3 euro verhoging is wel 12%. Denk niet dat het ze heel veel klanten gaat kosten omdat er ook een optie is om minder te gaan bellen voor dezelfde prijs maar is toch wel een flinke verhoging.
Hij is pittig ja, maar het abonnement is ook wel gewoon voordelig in de markt geschoten. 25 euro voor alles onbeperkt was toch wel redeiljk ongehoord tussen abonnementen met limieten op een Gig of 5/10 en een belminuut of 300 voor dezelfde prijs.
robin mobile heeft ook alles onbeperkt voor 20 euro
Kanttekening is hierbij wel dat je daarbij bij Robin Mobile 5Mbps down en 1Mbps up krijgt, waar ik met mijn Tele2 abonemment ongeveer 9x die snelheid haal. Wil je bij je Robin 25Mbps/10Mpbs down/up betaal je ook doodleuk §40. :P
eey het is genoeg voor youtube streaming netflix enz.
alleen voor downloaden heb je sneller nodig :)
bij Robin word je toch gethrottled na een X aantal GB per maand?
En voor de maandelijkse klanten is het een verhoging van 4 euro. Dat drijft mij als klant toch wel aardig richting T-Mobile toe ( aangezien hun netwerk in binnen en vooral het buitenland toch echt beter werkt)

[Reactie gewijzigd door Sieb2 op 25 april 2018 18:21]

Bij T-Mobile verschilt het hoeveel abonnementen je afneemt. Als je er meerdere afneemt kan het voordeliger zijn.

Bron: Website T-mobile
Overwegen waard als je gelijk met je partner kan en wil switchen inderdaad.
Echt onbeperkt geldt dan helaas wel.weer alleen in Nederland. Als je binnen de EU maar buiten Nederland gaat heb je helaas geen onbeperkt, terwijl juist dan ik er meer behoefte aan heb.
Dan heb je met 8Gb ook nog een vrij stevige bundel hoor. Ja het is niet onbeperkt, maar het schaalt keurig mee met de ruwe prijzen.
Grappig dat je T-mobile noemt. De overname/fusie is volgens mij de hoofdreden voor deze prijstoename. Ze gaan waarschijnlijk de prijzen gelijk trekken.

Het feit dat KPN/Vodafone overigens niet mee zijn gegaan met betaalbare unlimited abonnementen en het feit dat we teruggaan naar 3 spelers, zie ik overigens als minder goede ontwikkeling voor de Nederlandse consument.

Als T-mobile morgen besluit unlimited er weer uit te gooien, zijn we terug bij af. En als je 3 spelers hebt neemt de kans op enige kartelvorming toe.

Ben benieuwd hoe het zal lopen uiteindelijk.
De fusie is er nog niet en dus bepalen zowel t-mobile als tele2 hun eigen koers.
Indien je met 3 of meer personen T-mobile op hetzelfde adres gebruikt.
Dan is T-mobile weer goedkoper, terwijl ze volgens verschillende testen het beste netwerk hebben.
Wel unlimited maar niet unlimited bellen naar de EU vanuit Nederland wat ik eigenlijk achterlijk vind gezien je belt vanuit je eigen network, indien je je bevind in een andere EU land, dus op een andere network is het wel ongelimiteerd bellen. Rare EU wetgeving. Gelukkig is er nog KPN.
Dat klopt, toen ik laatst even naar Spanje belde vanuit Nederland werd mij een paar euro in rekening gebrcht bij Tele2, ben toen direct naar KPN overgegaan die daar bij de zorgeloos bundels niets extra’s voor vragen. Nu met dit bericht ben ik net op tijd weg voor de val van Tele2 denk ik...
Gelukkig is er nog KPN.
Haha, wat wil je bij KPN dan? Snap niet dat mensen nog steeds van die provider gebruik maken... Nou ja, niet als ze geen Triple,- of Quad-play pakketten hebben.
Bellen naar mijn moederland en Spanje ongelimiteerd vanuit Nederland, de enige provider waar dit nog steeds kon.
Tele2 gaat zo hard onder de prijs dat het gewoon geld moet kosten als mensen dit ook nog in het buitenland gaan gebruiken dan verdampt die netto winst. Het is absurd en als je kijkt naar het netwerk en de support qua netwerken in het buitenland dan kun je niet vrolijk worden. De enige reden dat ze het zo aanbieden is zo veel mogelijk klanten binnen halen met subsidie van het zweedse moederbedrijf en om zo snel mogelijk verkocht te worden aan T-Mobile of een andere partij mits brussel niet akkoord gaat.

Als je in het westen zit en je komt daar niet vaak vandaan dan is Tele2 wellicht een goede keuze qua prijs, net als T-Mobile.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 25 april 2018 23:12]

Nou ik betaal 22,50 bij T-Mobile. (icm alles onder 1 dak)
Ik denk dat het verbruik van mensen met unlimited wat is tegengevallen. Mensen kijken steeds meer video in hoge resolutie bijvoorbeeld. Kan mij voorstellen dat unlimited niet meer rendabel genoeg was.

Ik redde mij eerder prima met 3 gig. Nu naar 10 gig en daar pas ik mij moeiteloos op aan. Tot mijn verbazing heb ik er deze maand al 9 gig doorheen gejaagd. Mensen die unlimited hebben zullen ook wel op grotere voet gaan leven.

[Reactie gewijzigd door Isniedood op 25 april 2018 11:19]

Tot mijn verbazing neemt mijn eigen verbruik niet eens af, maar neemt het meer en meer toe. Waar ik laatst een gemiddeld verbruik van de afgelopen 6 maanden Š 35GB per maand had, heb ik nu een gemiddeld verbruik van 60GB gebaseerd op de laatste 6 maanden.

Guess T-Mobile ain't happy with me.. Ik juich onbeperkt alleen maar toe tho.
wow hoe krijg je dat voor elkaar!

ik game op mijn 4g omdat ik daar lagere ping op heb dan op de adsl lijn. maar ik kom niet eens boven de 20GB :o

adsl lijn heb ik alleen voor downloaden en streaming diensten te bekijken, als ik dat ook op 4G doe ja dan kom ik er wel over, maarja heb nog geen onb. abbo wat ik eind dit jaar waarschijnlijk wel ga aanschaffen en dan kijken of ik heel adsl de deur uit kan smijten en alles op 4G kan doen.

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 25 april 2018 11:36]

Gamen gebruikt amper bandbreedte, enkel latency is daar echt relevant. Als je hier kijkt zie je dat weinig games echt boven de 100MB per uur uit komen.Enkel CS:GO en Destiny 2 komen respectievelijk op 250MB en 300MB per uur uit.

Vergelijk dat met video's of muziek streamen op hogere kwaliteit, dan kan je op een veelvoud hiervan uitkomen. Netflix gebruikt rond de 1GB per uur voor SD kwaliteit en rond de 3GB per uur voor HD kwaliteit. Je kan dus, afhankelijk van de game, 10 uur gamen voor je evenveel data hebt verbruikt als een uur video streamen.
Ik denk dat die informatie outdated is, want ze kloppen zich juist zo op de borst over hun lage dataverbruik, van 4 uur voor 1 GB aan data op automatische stand in mobieltjes.

Ik vermoed dat tenminste 90% Netflix op automatische mode heeft staan op mobieltjes.

Bron: https://help.netflix.com/nl/node/43701
Ik haal dat soort dingen juist direct van auto af, want ook op een mobiel scherm zie je die compressie gewoon. Net als bijvoorbeeld TuneIn radio, waar de hogere bitrate simpelweg een beter geluid geeft. Gebruikt ook aardig wat (niet zoveel als video, maar telt wel lekker door).
weet ik vandaar dat ik er niet op stream of download en enkel erop game en gebruikelijk zoals fb en wapp
Ik verbruik zelf ook tussen de 30 en 80 GB per maand via T-Mobile. Nooit een klacht over ontvangen. Bij mij gebruik ik het soms als hotspot (mag volgens de voorwaarden) en ik zit er eigenlijk nooit mee op wifi. YouTube, Netflix, app updates, systeem updates, e.d. gaan allemaal via het mobiele netwerk.
Ik gebruik ook geen wifi meer, behalve als ik mijn dagbundel heb opgemaakt en ik Netflix in HD wil bekijken, iedere 20 minuten je extra GB ophalen gaat dan een beetje vervelen ;)
.

[Reactie gewijzigd door containerp op 25 april 2018 17:40]

Ik doe alles op 4g, voornamelijk omdat download 15x sneller en upload 50x sneller is dan mijn adsl lijn. Zit gemiddeld rond de 400GB :)
Onbeperkt = onbeperkt dus je hebt gewoon helemaal gelijk :)
Jij start zeker wel vaak die app op of niet!
Simpel tho,

1) Netflix, YouTube, Spotify (HiQuality) / andere streamingsites doe ik zonder WiFi
2) Alle updates uit de Play Store etc. gebeuren via 4G
3) Ik speel aardig wat games via de telefoon, waaronder PUBG
4) Dagelijks 2 uur minimaal in de auto, waar ik YouTube stream ipv Spotify

En mijn gebruik is ook wel excessief... :+
Ik heb vorig jaar zomer 85gb in het buitenland gebruikt.. Paar maanden later werd ik gebeld met de vraag of ik wilde overstappen naar een abonnement dat max. 10gb in de EU heeft (het 'nieuwe' unlimited abonnement). Dit heb ik maar gedaan omdat ze me in twee jaar lang 20 euro korting per maand ervoor gaven!
Dat 'nieuwe unlimited' abonnement vind ik echt een wassen neus.. Ik was er zelf gelukkig op tijd bij met het echte unlimited abonnement. Waarin ik 60 kalenderdagen per jaar onbeperkt kan internetten in de europese unie. Dat werkt fantastisch en gelukkig hebben ze me nog niet gebeld voor wat betreft het overschrijden van de FUP..

Wanneer ik amper een weekend bij familie in BelgiŽ ben verbruik ik al een kleine 40GB... Dus ik ben tevreden. Chapeau voor de stabiliteit trouwens in de EU..
De verbindingskwaliteit is in mijn ogen om te huilen zodra je in het buitenland buiten de stad komt.
Zelf persoonlijk, niet heel erg veel problemen mee, of ik nou in Duitsland op de snelweg ben of in BelgiŽ.. Veel issues heb ik niet.. Op sommige momenten merk je wel dat de verbinding wat minder stabiel word. Globaal gezien gaat het vrij goed naar mijn mening...
Ik denk dat het verbruik van mensen met unlimited wat is tegengevallen.
Ik gebruik zonder het systeem te misbruiken op wat voor manier dan ook zomaar 60GB per maand dus ik kan me er inderdaad wel wat bij voorstellen.
Dat is allemaal volledig legit mobiel gebruik, maar inderdaad wel youtube en gigantisch veel spotify op de hoogste kwaliteit en een stuk minder hotspots.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 25 april 2018 11:27]

Nah, ik had eerst een 24 GB bundel die ik altijd op maakte, nu het unlimited is en ik er niet eens meer op let blijf ik daar dik onder.
Ik had dat juist niet. Was overgestapt naar een 10 GB bundel, en gewoon zoveel verbruikt als ik wilde/kon. Zag dat ik eigenlijk nooit boven de 2GB kwam, dus mijn bundel maar weer verlaagd naar 2GB.
Het is in iedergeval nog wel meer voor minder dan een jaar geleden, toen het nog 11 euro was voor 1GB + 100minuten.
Ik heb gelukkig een paar weken geleden kunnen 'verlengen' naar maandelijks opzegbaar 12 euro voor 2GB + 100 minuten.
Dat verlengen ging overigens niet zonder slag of stoot, ze maken er een rommeltje van in de administratie.
Wel een flinke prijsverhoging. Waar ik eerst §11,00 per maand betaalde voor 2GB + 100 bel/sms ben ik nu §13,00 kwijt (maandelijks opzegbaar), dus een prijsstijging van +18%.
En ook van bijvoorbeeld onbeperkt internet + bellen stijgt de prijs van §26 naar §30 (maandelijks opzegbaar), dus +15%.
Tele2 heeft de nieuwe prijzen op zijn website gezet, die gelden voor abonnementen die vanaf 25 april worden afgesloten.

Je bent dus niet meer kwijt als je nu al een abonnement hebt.

[Reactie gewijzigd door vorror op 25 april 2018 11:36]

Mooi, mijn onbeperkt abonnement icm telefoon loopt nog 1.5 jaar door. Daarna kan ik volgens mij maandelijks opzeggen. Dus dat ga ik dan zeker niet doen.
Over 1.5 jaar kunnen er andere prijzen zijn, meer aanbieders die nu unlimited voor minder aanbieden.
Over 1.5 jaar kunnen er andere prijzen zijn, meer aanbieders die nu unlimited voor minder aanbieden.
Met de geplande overname van Tele2 door T-Mobile zullen er juist minder aanbieders zijn. De rest verkoopt het door. In het verleden voor Tele2 stegen de prijzen alleen maar.
Het klopt wat je zegt he, maar ik vind 23 euro voor on beperkt niet eens zo heel duur, zeker niet als je kijkt naar de bundelprijzen van afgelopen paar jaar. Tuurlijk is het hoger, maar ik vermoed dat dit moet om het bedrijf nog enigszins gezond te houden omdat er mogelijk nu veel meer gebruikers gebruik van maken.

In enkele buurlanden zitten streaming zaken, o.a. youtube, buiten de bundel. Dat is op zich ook wel een groot risico voor een provider.
23 euro is niet, niet, tweaker geeft het wel aan maar denk dat het niet duidelijk is.
het is 23 euro +2 = 25 euro met 100 smsjes.
wil je onbeperkt sms betaal je 28 euro.

Bellen binnen nederland naar het buitenland kost je ook een vermogen en daar pakken ze dus de dikke winst mee.
0,65 euro naar vast en 0,9 euro naar mobiel. De eu is zo dom geweest op tarieven vanuit eigen land naar eu geen maximum te zetten.
Zit je in het buitenland (eu) dan kun je binnen de bundel wel bellen naar nl of andere eu landen.
Zit je aan de grens en bel je van nl naar de betaal je dus 0,65 tot 0,9 euro per minuut, zit je op duits netwerk en bel je naar duitsland dan valt het binnen je unlimited bundel.
Volgens mij ga je maar §12 betalen en niet 13. Dus de verhoging valt nog wel mee.
Maarten2212 abonnement:
- 2GB => 9 euro
- 100 bel/sms => 2 euro
- Maandelijks opzegbaar => 2 euro

Totaal 13 euro
Okay, ik ga dus nooit meer opzeggen, ookal heb ik nu 26 euro alles onbeperkt maandelijks opzegbaar.
Nouja nooit, als er een provider komt die mij minimaal 100gb voor minder kan bieden ben ik weg natuurlijk.
Robin Mobile?
"Er is sprake van excessief en/of extreem gebruik wanneer je 32.000 MB verbruikt.."
Bron: https://www.robinmobile.nl/gebruik#exactline1

Dus daar krijg je maximaal 32.000 MB per maand waarna je naar een snelheid van 1 Mbit/seconde wordt overgezet tot het einde van de maand.

[Reactie gewijzigd door slaay op 25 april 2018 11:21]

dat is zo ja, maar een voordeel bij hun is dat je eigen bundel in heel europa hebt, dus het zelfde als in NL
Dat is tegenwoordig bij wet verplicht in de hele EU, dus dat werkt ook zo bij Tele2 en alle andere providers.
Nee, de dure tarieven zijn verdwenen maar er zit bij vrijwel alle providers nog steeds een maximum op wat je mag verbruiken in het buitenland binnen de EU.

Bij Tele2
Unlimited: Je kunt maximaal 8GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan § 0,007 per MB
10GB/20GB: Je kunt maximaal 8GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan
§ 0,007 per MB voor de laatste GB van je bundel. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundelom te blijven internetten
1GB/2GB/4GB/5GB/8GB: Je kunt je volledige internetbundel gebruiken. Wanneer je bundel op is, ga je automatisch offline. Kies dan voor een Extra internetbundel om te blijven internetten
Bij T-mobile:
Nee, hiervoor is een aparte regel in de EU regulering opgenomen (fair use policy). Je mag, afhankelijk van je bundel, een aantal GB in de EU gebruiken.

iPlan’08: Je mag maandelijks 10 GB internetten in de EU.
Stel Samen & Stel Bij met Oneindig Online: je mag maandelijks 26 GB internetten in zone EU.
Go Unlimited EU / Go Unlimited EU + USA (verkocht tot 1 mei 2017): de voorwaarden blijven hetzelfde. Je kunt 60 dagen per jaar onbeperkt internetten in de EU, daarna krijg je een vast aantal GB's per maand. Bekijk hiervoor je verbruikstatus in My T-Mobile.
Go Unlimited & 10 GB EU / Go Unlimited & 10 GB EU + USA (verkocht vanaf 1 mei 2017): de voorwaarden blijven hetzelfde. Je kunt 10 GB per maand internetten in de EU.
Heb je geen internetbundel, maar onbeperkt internet op lage snelheid in Nederland? Dan kun je per maand 3 GB in de EU gebruiken, natuurlijk wel op lage snelheid.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 25 april 2018 11:49]

Met Tele2 zit je wel een beetje fout :)

Zelf heb ik Tele2 Unlimited Data. Regel daarvan is 5GB per dag als soft-limit, als je daar overheen gaat moet je een sms sturen naar Tele2 en wordt het soft-limit per sms met 1GB per sms verhoogd.
Ik zit niet fout... dat is 1:1 kopie van wat er op de website van Tele2 staat. Dus als het fout is, dan heeft Tele2 het zelf fout ;)

https://www.tele2.nl/klan...ternet-in-het-buitenland/
Hier haal ik toch echt wat anders uit:
https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/

Voor Unlimited abonnementen
Extra internet bij Unlimited* Actie Kosten
Extra BundelBooster 1000 MB Sms ’NOG 1GB’ naar 1280 § 0,-
*Heb je een Unlimited Data abonnement? Dan krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster aan kunt vragen. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijke internet verbinding houdt!
Dat zijn de tarieven voor binnen Nederland... mijn reactie gaat over verbruik in het buitenland binnen de EU. Staat er ook heel duidelijk bij... even goed lezen :+
Dat is in Nederland. MicGlou heeft het over buitenland.
Het gaat hier over internetten in het buitenland. Bij Unlimited Data mag je 8GB in de EU gebruiken. Binnen Nederland is het indd het systeem wat je noemt.
Er is een bepaald minimum die ze moeten leveren binnen de EU. Het is niet zo dat het in de EU onbeperkt is als dat bij het thuisland zo is.
Er is niet echt een vastgesteld minimum, er is vastgesteld dat dit overal dezelfde tarieven moeten zijn en dat de providers hier dmv een FUP wel een maximum aan mogen stellen.
ik dacht dat je bij tele2 nog een limiet van 8gb ongv had in het buiteland
Dat is tegenwoordig bij wet verplicht in de hele EU, dus dat werkt ook zo bij Tele2 en alle andere providers.
Dat is niet waar en dat hanteren de providers ook niet.
Elke provider in Nederland heeft voor EU roaming een max en die is niet altijd gelijk aan de max die je in Nederland hebt.
Nou ja, 32GB is toch wel aardig. Ik zou er bijna mijn vaste aansluiting thuis voor wegdoen en mijn telefoon daar als wifi hotspot gebruiken. Ik kijk toch niet zoveel filmpjes en stream ook geen audio. :)

Oeps, dat mag ook al niet:
“ De SIM kaart is niet geschikt om te gebruiken als vervanging van of alternatief voor een vaste internetaansluiting. Dit kan namelijk al snel leiden tot het langdurig openstaan van de mobiele internetverbinding of excessief en/of extreem gebruik ”

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 25 april 2018 11:42]

Netjes, goed om te horen. Ik vind dat zeker wel een goede deal.

Als ik WampServer op mijn laptoppie zet dan kan ik gewoon werken overal vanuit Europa. Aan het einde van de dag effe je werk uploaden en klaar is kees. Dan verstook je niet eens zoveel MB's volgens mij.
ja dat zou kunnen idd, maar het duurd iets langer met uploaden maar je kan er wel oneindig gebruik van blijven maken als je daarna 1mbit krijg
ze zeggen toch niet dat het niet mag? Alleen dat de SIM kaart er niet voor geschikt zou zijn. Ik lees hier geen verbod in.
Nou ja, ze zeggen dat ze al bij langdurige openstaande verbindingen (dat is 5 uur zeggen ze) de dienst al kunnen onderbreken/opschorten. Dus ja, een verbod, nee, niet echt misschien, maar als ze je afknijpen naar 1mbit of (tijdelijk) afsluiten dan kan je dat niet houden aan hun regels toch wel zien als een verbod. Die hele aangehaalde pagina staat vol met dat soort dingen.

In de praktijk zal het echter wel meevallen denk ik, zolang je het niet te gek maakt. In mijn eigen geval zal ik het ook wel aandurven (zie ook mijn post van 11:51 uur hierboven, ik blijf er sowieso wel atijd onder).

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 25 april 2018 15:17]

Okay, ik ga dus nooit meer opzeggen, ookal heb ik nu 26 euro alles onbeperkt maandelijks opzegbaar.
Briljant! 8)7
Ik heb die euro per maand er toen maar bij opgegooid in de hoop dat concurrenten tele2 aan zouden vallen met nog betere prijzen voor extreem veel internet. Is nog niet gebeurd. Onbeperkt neemt trouwens echt wel een stressfactortje weg. Eerder had ik 10gb, en dan moest ik echt non stop op wifi anders was ik er zo doorheen. En als ik bijvoorbeeld bezopen in slaap viel terwijl ik nog een stream zat te kijken, dan werd ik wakker zonder data de rest van de maand. Is 2x gebeurt. Is natuurlijk wel iets wat niet iedereen overkomt maar toch ;)
Gelukkig heb ik hem zonder de ene euro afgesloten en ik ga ook nooit meer opzeggen.
Maar als je dus nu de 2 euro bel bundel neemt kom je dus ook op §25, net als eerder, waar je de §6 belbundel moest nemen...
Geen verhogingen als je geen waarde hecht aan unlimited bel en/of sms inderdaad.

Ben alsnog wel blij dat ik dat nog beide heb voor 25 maar verwachte erger toen ik de titel las.
Juist, alleen heb je dan slechts 100 bel/sms in plaats van onbeperkt voor je 25 euro. Je krijgt dus minder voor hetzelfde geld, of betaald meer voor hetzelfde (onbeperkt internet+bel/sms voor 28 euro).

Tele2 wordt dus in 2018 duurder, waar T-Mobile dmv alles onder 1 dak goedkoper wordt. Als je met zijn 2en op Unlimited zit thuis, dan betaal je "maar" 28.50 per maand. Met 3 of 4 wordt het nog goedkoper. Ik zie eigenlijk geen rede meer om niet voor T-Mobile te gaan als je met zijn 2en of meer bent. Tenzij je maandelijks opzegbaar nodig hebt (?) of nooit belt.
Ik heb een maandje Tele2 unlimited 4g getest maar ben weer heel snel naar KPN gegaan. In hartje Den Haag haal ik 50-100Mbps bij KPN en 5-20Mbps bij Tele2.
Bij KPN heb ik nu 25GB per maand.
Prijs/kwaliteit verhouding vind ik bij KPN beter

[Reactie gewijzigd door dvputten op 25 april 2018 11:53]

Klopt. Tele2 heeft op drukkere plekken meer moeite merk ik.
Raar ik haal juist de snelheden die je zegt met KPN op het Tele2 netwerk in centrum den haag en omstreken.
Ik heb nu dus een unlimited abonnement die maandelijks opzegbaar is, die heb ik afgesloten ergens vorig jaar. Gaat mijn prijs nu ook omhoog of blijft deze hetzelfde?
Als Ik het zo lees blijft deze hetzelfde, want ze zeggen dat het geld voor nieuwe abonnementen afgesloten vanaf 25 april.
Maar hij is wel maandelijks opzegbaar, zou het kunnen dat ze dan ook maandelijks de prijs aan kunnen passen?
Dat lijkt me heel vreemd. Het is namelijk geen nieuw contract. Je kan alleen je contract per maand opzeggen
Ja? Dat ontken ik nergens. Ik zeg enkel dat per maand opzegbaar niet elke maand een nieuw contract betekend, en dus geen andere prijs is als Tele2 zich aan hun eigen afspraak houd. Ik snap dus niet helemaal wat je wilt zeggen.
Dus kunnen ze toch met een maand de tarieven verhogen voor bestaande abonnees, door contact op te zeggen. Wel met het risico dat de abonnees niet boven natuurrijk. Ik denk dat het dom zou zijn, maar je weet maar nooit...
Dan kunnen ze sowieso, ook met een jaarcontract. Alleen heb jij dan het recht het contract te ontbinden. Of ze het doen is een tweede, het zorgt namelijk niet voor positieve publiciteit.
De echte vraag is of ik straks in MijnTele2 (is nu nog offline) mijn bundel kan aanpassen. Ik betaal nu 19 euro voor unlimited data en 6 euro voor onbeperkt bellen. Die 6 euro wil ik wel naar 2 euro aanpassen voor 100 min/sms :+
Waarschijnlijk word je internet dan ook omgezet naar het nieuwe tarief.
Op dit moment kan ik enkel nog uit de oude bundels kiezen :P

Waarschijnlijk heb je gelijk, maar het is juist interessant als dat niet zo zou zijn ;)
Ik zit nu op §26 per maand samen met mijn vriendin. Dit wordt dus straks §30 in totaal dus §60,-. Een prijsverhoging van §8,- per maand voor ons beide. Toch wel pittig.

/edit
Net even ingelogd, wellicht dat 20Gb per maand voldoende voor mij is. Echter laat de Tele2 portal mij geen verbruik per maand zien. Erg irritant als je het mij vraagt.

[Reactie gewijzigd door gabba25 op 25 april 2018 11:50]

Dit geld dus niet voor bestaande klanten, jij en je vriendin blijven gewoon dus op die §26,-.
Heb een maand abonnement, dus ben er wel bang voor ;(
Als aanloop naar de samenwerking met T-Mobile vast het prijsverschil verkleinen, zodat het merk Tele2 op langere termijn kan verdwijnen? Zoiets? Of willen ze de verliezen terugbrengen? Zal wel een onderbouwde reden hebben, maar daar heb ik niet voor doorgeleerd
Inderdaad, eerste teken dat concurrentie met 3 partijen afneemt. Hoop dat EU de overname verbiedt. 3 partijen is te weinig. Zeker als je bedenkt dat vast ook geen alternatief meer is omdat de partijen identiek zijn.
Ik ben een van de weinige tweakers lijkt het die juist omlaag gaat in kosten. Ik betaalde voor mijn huidige tele2 abbo (8GB en unlimited bellen/smsen) 25§ per maand. Ik kan nu verlengen en krijg 10GB en unlimited bellen/smsen voor 20§ per maand.

Ik krijg dus 2GB / maand meer voor 5§ / maand minder :9 .
Je had jouw abonnement allang kunnen omzetten naar een Unlimited abo, en die 10GB/unlimited bellen combi bestaat ook al erg lang. Hij is inderdaad wel 1 euro goedkoper.