Google vernieuwt Gmail voor desktopgebruikers

Google maakt woensdag het nieuwe ontwerp van Gmail voor de desktop beschikbaar. De webmaildienst krijgt daarnaast nieuwe functies zoals een snoozeknop, reminders en antwoordsuggesties.

Volgens Google maakt het nieuwe ontwerp van Gmail gebruikers productiever, onder andere doordat de weergave functies voor berichten biedt, zonder dat de gebruiker de e-mails hoeft te openen. Zo zijn bijlagen direct vanuit de berichtenlijst te openen. Wie de muiswijzer over een onderwerpregel beweegt, krijgt de opties te zien om het bericht te archiveren, verwijderen of als gelezen te markeren.

Daarnaast verschijnt dan de snoozeknop. Hiermee kunnen gebruikers berichten tijdelijk verbergen. Gmail toont die berichten vervolgens op een later moment weer. Daarnaast is er een reminderfunctie die Google nudging noemt en die moet voorkomen dat mensen e-mails over het hoofd zien. Gmail herinnert gebruikers er hierbij aan dat ze een aantal dagen geleden een e-mail hebben ontvangen die nog niet beantwoord is of waar ze nog niet op gereageerd hebben.

Nieuw is verder de optie voor smart replies, maar deze werkt vooralsnog alleen bij ontvangst van Engelstalige berichten. Op basis van de inhoud van die berichten geeft Gmail drie antwoordsuggesties waar gebruikers uit kunnen kiezen om snel te reageren. De verzender kan die korte antwoorden zelf nog aanvullen. Aan de zijkant van het scherm is er een nieuwe balk, met toegang tot de Google Agenda, de Taken-dienst en Google Keep. De Taken-app is tegelijkertijd voor iOS en Android verschenen.

Verder heeft Google waarschuwingen voor mogelijk kwaadaardige berichten aangepast, deze zijn nu een stuk groter, en is er een vertrouwelijke modus. Als een e-mail als vertrouwelijk is gemarkeerd, is deze niet meer door te sturen, te kopiëren, te downloaden of te printen. Ten slotte kunnen deze berichten bij de desktopversie van Gmail van een houdbaarheidsdatum voorzien worden. Na het verlopen van de termijn verdwijnen ze.

Bij de mobiele app van Gmail is veranderd dat gebruikers kunnen aangeven dat ze alleen notificaties van belangrijke berichten krijgen. Ook geeft de dienst suggesties voor het uitschrijven van nieuwsbrieven die de gebruiker waarschijnlijk niet interessant vindt.

Volgens Google kunnen gebruikers de nieuwe weergave en functies in de loop van woensdag verwachten. Niet alleen consumenten krijgen de vernieuwde Gmail, maar ook zakelijke gebruikers van G Suite.

Gmail vernieuwingen 2018Gmail vernieuwingen 2018Gmail vernieuwingen 2018Gmail vernieuwingen 2018Gmail vernieuwingen 2018Gmail vernieuwingen 2018

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

25-04-2018 • 10:44

113

Submitter: robcoenen

Reacties (113)

113
112
48
5
0
44
Wijzig sortering
en is er een vertrouwelijk modus. Als een e-mail als vertrouwelijk is gemarkeerd, is deze niet meer door te sturen, te kopiëren, te downloaden of te printen. Tenslotte kunnen deze berichten bij de desktopversie van Gmail van een houdbaarheidsdatum voorzien worden. Na het verlopen van de termijn verdwijnen ze.
Dit is interessant. Zijn er e-maildiensten of -applicaties met vergelijkbare functionaliteit?
---
Antwoord op mezelf: in mijn eigen Outlook 2010 (jaja) zit ook een mogelijkheid om een 'expires after' datumtijd aan een te verzenden mail mee te geven. Daar gebeurt bij de ontvanger vervolgens niets mee, behalve dat er na het aangegeven moment het lettertype van de afzender en ontvangen tijd veranderd in doorgehaald ('strike through').
Meer dan een boodschap dat je er na die tijd niets meer mee hoeft te doen is het niet. Het mailtje verdwijnt niet.

[Reactie gewijzigd door Kalief op 23 juli 2024 14:51]

Want? Ik zie er het grote nut niet zo van in....? Vind het ook niet echt prettig dat een verzender voor mij kan bepalen dat een door mij ontvangen mail na X tijd verdwijnt... Zie vooral veel mogelijkheden voor oplichting... Beloof iets middels vertrouwelijke mail die twee dagen later verdwijnt en kom de belofte niet na. Laat ontvanger maar eens aantonen dat het beloofd was.
Ik zie vooral veel mogelijkheden richting GDPR.
Dat was totnogtoe toch een groot probleem.
Bvb CV's die per mail worden verstuurd.
Ik archiveer(de) zo'n zaken altijd.

Vanaf nu kan HR een mail met persoonlijke gegevens doorsturen naar mij ter voorbereiding van een sollicitatiegesprek.
Zij kunnen dan een expiration date op die mail zetten zodat ie automatisch uit mijn inbox verdwijnt na bvb 1 maand.

Of de sollicitant stuurt dan zelf een mail naar onze HR dienst met een expiration date.
Als die na een maand nog niet op gesprek is mogen komen, hoeft HR zelf ook geen actie meer te ondernemen.
Handig toch?
Goed punt. Alleen zal ik persoonlijk nog steeds Google niet gebruiken voor het versturen van vertrouwelijke info... En het is alleen Gmail die het ondersteunt volgens mij - dus stuur ik die mail naar een niet-Gmail adres dan blijft de mail gewoon staan lijkt me!
Van wat ik er heb gelezen wordt de mail verstuurd als linkje. Het is dus niet de mail die komt te vervallen maar het linkje wat naar de inhoud van de mail verwijst.
Dat zou bij mij al by default in de vuilbak verdwijnen. Ik ga niet op linkjes zitten klikken die ik via de mail binnenkrijg, period.
Het probleem is natuurlijk, dat het niet waterdicht is. Als een bedrijf of persoon adressen geld kan verdienen door ze te verkopen of zo, kan dat alsnog. Want wie zegt dat hij ze niet gewoon automatisch laat doorsturen, voor ze verlopen? Hoe zit het met mails die op backups terecht komen, buiten de Google-invloed?

Iedere tweaker hier kan wel iets bedenken om tekst van het scherm toch uit te printen, te bewaren, OCR in te lezen etc.
Dat kan ook met papier en al hetgeen je zegt.
Gmail biedt geen garanties maar biedt de mogelijkheid aan om op een makkelijke manier toch je intenties duidelijk te maken.
Hopelijk wordt dit een standaard en volgt de rest van de clients.

Als je de partij aan de andere kant niet vertrouwt, moet je gevoelige informatie misschien niet delen, of dat nu via mail, een A4'tje, telefoon of spraak is.
Dit kan je ook op tal van andere manieren opvangen hoor, bijvoorbeeld het CV op een onedrive plaatsen en een tijdelijk toegankelijke link ter beschikking stellen.
Laat ze dat "verlopen" maar eens verplicht maken voor alle mogelijke reclame.
Dan komt je mailbox niet zo vol te zitten met totaal irrelevante mails die na een maand of 2 toch geen enkele waarde meer hebben.

Of die google alerts, breaking news etc. Als die 'verlopen', dan zou dat een hele vooruitgang zijn.
Dan komt je mailbox niet zo vol te zitten met totaal irrelevante mails die na een maand of 2 toch geen enkele waarde meer hebben.
Maar ik bepaal toch wat ik daarmee doe en niet jij, de verzender of Google? Als je dat niet wil moet men mij geen mail sturen. Ik heb mail in mijn mailbox staan die ouder is dan veel Tweakers.net bezoekers en het zou je verbazen hoe vaak dat nog nuttig is...
Reclamemails die na 2 maanden nog nuttig zijn? Straf. Bij mij is er nog nooit een nuttige reclamemail binnengekomen. Denk ik, want ik bekijk ze nooit...
Alle reclame gaat bij mij (automatisch) naar de spam, en wordt na 30 dagen automatisch verwijderd.
Ik zie een reden voor overstappen op een andere mail client, of zelfs terugstappen op papier.
De overheid zal wel blij zijn als hiermee bepaalde memo's kunnen verdwijnen ;)
Ik zie een reden voor overstappen op een andere mail client,
Je wordt weggemod, maar dit is exact wat ik zit te overwegen na dit te hebben gelezen! Ik gebruik G-Suite Business, al vele jaren, maar met dergelijke functionaliteit wordt ik niet happy!

Ik wil of een optie om dergelijke mails ongelezen te retourneren of geheel uit te kunnen zetten. Ik zal kijken of ik daar regels voor aan kan maken bij de nieuwe functionaliteit.
Jij kijkt alleen naar het nut van de ontvanger. Maar deze functionaliteit is ten behoeve van de verzender.

Dus wat is het nut? Nou dit bijvoorbeeld:
Nullius in 'nieuws: Google vernieuwt Gmail voor desktopgebruikers'

[Reactie gewijzigd door Kalief op 23 juli 2024 14:51]

Ja, en ik heb er als verzender totaal geen behoefte aan en als ontvanger ben ik er niet blij mee... Dus: wat is het nut?
Omdat jij er geen behoefte aan hebt heeft niemand het?
Waar zeg ik dat? Ik zeg dat ik het nut er niet direct van in zie en stel de open vraag wat het nut wel kan zijn (voor mijzelf óf voor anderen)...
Het klonk redelijk retorisch, vandaar.
Ah zo.. Heb je gelijk in nu ik het zo teruglees... Zo was het niet bedoeld ;)
Je doet nu net of iemand zonder dat jij het weet mail bij jou kan gaan deleten maar dat zal Google kennende helemaal niet kunnen. Je zal daarover netjes geïnformeerd worden met een count(down) naar de tijd dat het mailtje verdwijnt. Aan jou dan de keus of je beloftes in z'n mail dan vertrouwd of niet...

Op de blog kom ik bijv. dit tegen:
https://1.bp.blogspot.com...K4BGAYYCw/s640/image4.gif
Biedt Gmail de optie om die countdown uit te zetten? En je kan altijd de inhoud van het mailtje handmatig kopiëren. Net zoals je screenshots kan maken van snapchats.
Biedt Gmail de optie om die countdown uit te zetten?
Denk het niet, maar als je daar niet van gediend ben dan kan je dat toch aan de zendende partij duidelijk maken. Je ziet in ieder geval overduidelijk wanneer je te maken hebt met een self-destruct mail, en hoe je daar mee omgaat moet je zelf bepalen en/of duidelijk maken aan de wederpartij.
En je kan altijd de inhoud van het mailtje handmatig kopiëren. Net zoals je screenshots kan maken van snapchats.
Tuurlijk, maar daar ging het niet om, een mail bevat veel meer informatie dan je op je scherm ziet (en ja die kan je ook kopiëren), en dus sterker als bewijs dan een screenshot/kopie van die tekst.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 14:51]

Bij de ontvanger verdwijnt het bericht sowieso niet. De functionaliteit in Outlook zet dan een streep door het bericht. Weet alleen even niet meer of het bericht dan ook wel of niet meer te lezen is. Dacht het wel, niet zeker though.

Ook krijg je (in Outlook iig) te zien als er een 'houdbaarheidsdatum' op zit.
Ben wel benieuwd hoe goed deze functionaliteit gaat werken. Zou het echt onmogelijk zijn om data te kopieren / downloaden als je gebruik gaat maken van developertools bijvoorbeeld?
Dit ook. Kan mij niet voorstellen dat de data wel zichtbaar is - maar niet te downloaden... Hoe dan ook is een screenshot nog een optie lijkt me... En verder zal de originele tekst toch in de broncode van de pagina ook gewoon zichtbaar zijn? (of het moet als afbeelding getoond worden oid? En die wordt dan toch weer gedownload).
Following the blockbuster update, Gmail users will also be able to require recipients enter a passcode (generated via SMS) to open their emails.

An expiry date – after which the email vanishes from the recipients’ inbox – is also possible in the redesigned Gmail app.

These features, which have been available in Microsoft’s Outlook desktop app for sometime now, should appeal to business users who want more granular controls over how emails are used by recipients.

Unfortunately, for all the precautions included in Gmail’s new Confidential Mode, it is impossible to prevent users from taking a screenshot of the contents of an email.
https://www.express.co.uk...onfidential-Mode-Redesign
Dus een screenshot maken is inderdaad nog steeds mogelijk. Dat wachtwoord vind ik overigens wel een mooie feature. :)
Ik vraag me af hoe dat "Confidential Mode" gaat werken met mailtjes naar buiten Gmail. Als je via SMTP een mail naar mijn server stuurt kun je een week later wel netjes vragen of mijn server het weg wil gooien, maar daar moet je geen zinnig antwoord op verwachten :)
De inhoud van de e-mail staat niet in de e-mail zelf, maar in een bijgevoegde link. Je moet dus de link aanklikken om vervolgens op een externe pagina de inhoud van de e-mail te kunnen zien. Als de link verlopen is, krijg je dus die melding.
Pfft! Microsoft Office 365 heeft gewoon teams die met zwarte helicopters langskomen als je probeert foto's te maken van je beeldscherm... ;-)
Inderdaad een gave feture, die SMS code om een mail te openen. Maar of het nu echt veel meerwaarde biedt? Ik weet het niet! Ik zal alsnog Gmail niet gebruiken voor het versturen van vertrouwelijke informatie oid. En dus heb ik ook geen enkele noodzaak om die feature ooit te willen gebruiken (behalve om uit te testen natuurlijk!! Kijken of het te omzeilen valt - gewoon omdat het kan!)
Natuurlijk zullen er altijd manieren zijn om dit te omzeilen, je kan uiteindelijk altijd een foto maken van je scherm, of met pen en papier de boel overschrijven. Dat wil niet zeggen dat dit geen handige functionaliteit is.

Het gaat er meer om dat er extra controle uitgeoefend kan worden op de houdbaarheid van een bericht en tot hoe lang men toegang heeft; ik kan me voorstellen dat specifieke bedrijfsgegevens niet te lang in mijn inbox hoeven te zitten. Ik kan aan mijn collega vragen of hij een mail verwijderd nadat hij het gelezen heeft, of ik kan dit op deze manier zelf 'regelen'. Als mijn collega er voor kiest om alsnog alles te kopïeren dan kan dat natuurlijk, maar dan vraag ik me meer af waar hij mee bezig denkt te zijn.
Maar werkt dit dan alleen met mails tussen Gmail gebruikers? De ontvangende partij kan het verzoek de mail te wissen na een x aantal dagen gewoon negeren natuurlijk.
Misschien krijg je al niet Gmail gebruiker een link naar de email op een pagina van Gmail of zo, aangezien ik ook niet zie hoe die wachtwoord functie anders kan gaan werken.
Precies! Ik gok dat het hetzelfde werkt als bij Protonmail:
Protonmail<-> Protonmail: mail wordt verwijderd na verloop van tijd
Protonmail<-> niet-Protonmail: ontvanger krijgt een link toegestuurd die na verloop van tijd niet meer toegankelijk is.

Volgens mij kan je bij Protonmail ook nog een wachtwoord zetten op de link/mail; maar zonder het even uit te zoeken weet ik dat niet zeker :)

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 23 juli 2024 14:51]

Je krijgt gewoon een link naar een externe pagina.
Inderdaad, en hoe gaan ze daarvoor zorgen als ik naar een ander e-mail adres stuur Outlook bijvoorbeeld?
In je e-mail staat een link naar de vertrouwelijke informatie. Is de link verlopen, dan krijg je daar melding van. Het werkt net als Snapmail.co.
In je e-mail staat een link naar de vertrouwelijke informatie.
Dus eerst vertelt men aan gebruikers om nergens op te klikken in e-mails, om ze vervolgens ergens op te laten klikken in e-mails...

Dit is voer (aas?) voor phishing. :/
Jij zegt het, ik dacht het.
Klinkt grappig maar een print screen is zo gemaakt, dus ik snap de toegevoegde waarde hiervan niet echt.
tja, je kan ook een foto maken van een post-it waar je even tijdelijk een wachtwoord hebt opgeschreven voordat je de betreffende post-it door de versnipperaar haalt. Het gaat er niet echt om of je zaken kan omzeilen (dat kan bijna altijd), het gaat er volgens mij meer om dat de verzender iets meer controle heeft over de toegang tot bepaalde data. Is dit een schijn-veiligheid? Misschien wel, misschien niet. Als je erg wantrouwig/paranoide bent stel ik voor om maar gewoon alles te kopiëren dan ;)
Waarom ga je er van uit dat de ontvangende partij die informatie WEL langer wil bewaren :)

Als beide partijen liever hebben dat de inhoud verdwijnt dan is dit dus gewoon nuttig.
Omdat dit ook gebruikt gaat worden door technisch minder begaafde mensen die dit soort features gaan gebruiken met argumenten als "voor de zekerheid", "oh niet over nagedacht", of "waarom wil je dat bewaren/kopiëren/downloaden/printen dan?" terwijl er geen enkele noodzaak voor voor de verzendende partij, terwijl ik die functionaliteit nodig heb om mijn administratie op orde te houden.
Anoniem: 420148 @Kalief25 april 2018 11:01
Zie eigenlijk niet hoe ze dat gaan realiseren :p zodra het in mijn browser venster staat, kan ik het op tig verschillende manieren kopieren/downloaden/doorsturen. Desnoods neem ik een foto van het scherm en trek ik die door OCR heen.
Active Directory Rights Management Services? En de Office 365 variant.
Protonmail doet dat ook geloof ik.

Overigens is het nogal karig omschreven, zeer waarschijnlijk krijg je dus niet direct de mail maar simpelweg een link naar een pagina waar je de betreffende mail kan inzien; en deze link zal na X-tijd niet meer beschikbaar zijn.
Ik vraag me vooral af hoe ze gaan voorkomen dat je een screenshot van je scherm kan nemen. Zolang dat nog mogelijk is, hebben al die andere functies geen nutsbestaan, imo.
De 'houdbaarheidsdatum' functionaliteit werkt zover ik weet alleen in een Exchange omgeving. Wellicht dat GMail erop in is gaan haken, maar lijkt me niet.
Binnen Office365 zitten daarvoor (afhankelijk van je abonnement) de nodige functionaliteiten.
Ben ik de enige die zich irriteert aan de tabs zoals "Social/Important/Others" en ze ook direct uitgezet heb of zijn er nog meer mensen?
Ik vind die tabs juist erg handig. Het categoriseert de mail voor mij. Een tijdje consequent alles verdelen en het wordt een opluchting dat reclame ook daadwerkelijk in het reclame tabje komt. En dat alle communicatie vanuit facebook, twitter etc.. in het social tabje uitkomt. Ik kan zo veel makkelijker mails terugvinden zonder de zoekfunctie te gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 23 juli 2024 14:51]

Voor reclame heb ik een mapje: spam...
Mails vanuit Facebook, Twitter e.d. heb ik ook direct uitgezet. Daar heb ik Facebook en Twitter voor |:(

Wel gebruik ik automatische labels. De tabjes zijn op zich geen slecht idee, de categorieen wel.
Dat heeft er bij mij ongeveer 5 minuten gestaan.
Het is een indeling waar ik ook niks mee kan. Het geeft juist meer onrust omdat je niet alles in beeld hebt en altijd het gevoel hebt dat je op een andere tab nog iets moet lezen.
Sinds 2006 heb ik Gmail nu in gebruik en ik ben een fanatiek filteraar+labellaar en heb daarmee heerlijk overzicht op mijn eigen tags en nooit een notificatie waar ik niet op zit te wachten. Ik kan het echt iedereen aanraden er even een keertje tijd voor te nemen die in te regelen, het geeft een hoop rust en overzicht.
Het lijkt erop dat ze ook al bestaande Google Inbox features implementeren in Gmail. Naar mijn verwachting stoppen ze straks ook met de ontwikkeling van Google Inbox om alleen nog maar verder te bouwen op Gmail.

Nu maar hopen dat ze ook al die chat applicaties ook eens gaan samenvoegen
Ik zie inderdaad alleen maar features die al bestaan in Google Inbox. Ben benieuwd wat daar nu de strategie is. Ik ben zelf wel een fan van Inbox, maar als al deze functionaliteit ook in GMail komt, wat heeft Inbox dan nog voor toegevoegde waarde?
Niets; net as Jeroen denk ik inderdaad dat Inbox zal worden uitgefaseerd als alle succesvolle functies daarvan in Gmail beschikbaar zijn. Ik was van het begin af aan fan van Inbox en de visie erachter; moeten overstappen naar Gmail voelt als een stap terug maar als Snooze en bepaalde UI-beslissingen worden overgenomen verzacht dat wel de pijn.
Als ze het zonnetje maar overnemen, dan ben ik allang blij.
Altijd als ik hem weer zie geeft het toch een beetje het gevoel dat ik alles weer op order heb ;)
Precies dit! Dat soort implementaties getuigen van Inbox's vernieuwende visie op e-mail en de afhandeling ervan, hoe klein ook. Vrienden die ik het aanbeveel willen vaak - na eventjes wennen - niet meer terug. Fantastisch dus, imo, als functies van Inbox naar de mainstream gebruikers komen!
Ik gebruik de herinnering functie en het opslaan van links van het web heeeeel veel. Inbox is echt mijn to do list voor alles. Volgens mij gaan die functies niet mee?
Inderdaad, die gebruik ik - naast de snooze functie - ook veel. Maar die zou je nog in de agenda aan kunnen maken. Vooralsnog niet volledig terug naar Gmail dus ;)
Ik gebruik ook de snooze functie waarbij de mail op komt op locatie. Bijvoorbeeld een reservering van rondvaart, entree kaartjes e.d.

Ook toepasbaar als je iets moet afhalen, dat de mail met de nodige info op komt als je in de buurt bent.

Ik merk dat langzaam alles naar Gmail komt, ik had eigenlijk verwacht dat Gmail zou komen te vervallen en dat Inbox the way to go zou worden. Als je eenmaal aan Inbox gewend bent wil je niet anders meer. Zelfs een pakket als Outlook kan er niet aan tippen.
Met de > 1 miljard gebruikers van Gmail gaan ze heel zorgvuldig om. Het is alleen het polijsten en toevoegen van functionaliteit, niet het inwisselen of vervallen.
Inbox is een mooie proeftuin (is ook de visie van Google zie interview op The Verge) maar zal door het gemis van functionaliteit (bewuste keuze) nooit de plek van Gmail kunnen innemen.
Ik ben ook op zich wel een fan van Inbox, behalve dat Gmail tijdens gebruik véél sneller aanvoelt. Dus ik zou het niet spijtig vinden als ze Gmail updaten met wat Inbox reeds kan. Dan kan ik gewoon weer terug naar Gmail :)
Goed, net even snel rondgekeken in de nieuwe interface. (kan je vinden onder het tandwiel, en dan kiezen voor Nieuwe weergave gebruiken).

Het intrekken van berichten lijkt nog niet te kunnen. Althans, het icoontje wat er gebruikt wordt op deze animatie is bij mij niet aanwezig. https://1.bp.blogspot.com...4BGAYYCw/s1600/image4.gif

Wat wel nieuw is, en niet genoemd is in dit artikel:
Tasks: Een mogelijkheid om lijstjes met taken te maken in verschillende lijstjes
Keep: Een soort memo functie waarin je wat zaken kunt bijhouden.

Het kan zijn dat deze functies er al waren, maar de linkjes had ik nog niet gevonden.
Keep bestaat echt al heel lang. Het is in 2013 geintroduceerd.

[Reactie gewijzigd door Britske op 23 juli 2024 14:51]

Echt nog nooit gezien, en ik struin toch met regelmaat door de Google Apps. Maar bedankt.
Hij synchroniseert automatisch tussen de windows 10 app, android app en de webversie. Ik gebruik em voor boodschappenlijstjes of dingen die ik even moet onthouden.
Tasks idem, je kon het zelfs al activeren in Gmail's oude interface. Nu is de integratie met de volledige interface gewoon beter, getuige het feit dat jij deze nu als "nieuwe features" ziet ;)
Ook hier geldt, nog nooit gezien. Maar bedankt.
Alé, wat andere gelijkaardige apps en sites al doen sinds de jaren 90 dus..
Bij mij is de optie om over te schakelen nog niet aanwezig helaas. Nog even geduld dus :)
Ik mis alleen nog de functie in de gmail app om een afspraak te maken van een ontvangen e-mail.
Ik had graag een Boomerang integratie gezien vanuit Gmail zelf. Zodat ik het versturen van de mail kan plannen.
Ik zie de nieuwe interface ook nog niet. Ik denk dat ze Inbox vooral gebruikt hebben om een nieuw design en functionaliteit te testen. Dit blijkt een succes en wordt nu dus uitgerold naar Gmail. Wellicht dat Inbox komt te vervallen of nog steeds als proeftuin gebruikt gaat worden voor nieuwe features. De Gmail App op iOS heeft de snoozeknop nog niet.
En nog steeds geen verschillende sterkleur in de android gmail app.
Eigenaardig.
Daar heb je labels voor, daarmee kan je eigenlijk precies doen wat je met die sterren ook doet ;)
Die sterren zijn gewoon heel handig op PC. Moesten die mee gaan naar de app zou dat gemakkelijk zijn.

[Reactie gewijzigd door cadsite op 23 juli 2024 14:51]

Ja maar er zijn ook labels voor categorisering, die kan je dus naast of ipv die sterren gebruiken ;)
Ik zal het eens een kans geven. :P
Werkt goed hoor, en je kan ook filters maken waardoor mail autmagisch in bepaalde labels komen, dat gebruik ik zelf het meeste.

https://cms-assets.tutspl...ive-Gmail-Inbox%20(1).jpg

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 14:51]

Ik kan de filters en labels ook van harte aanraden. Ik gebruik 5 accounts op die manier, en allemaal komen ze binnen in Gmail en worden ze gelabeld voor het overzicht. Makkelijk te scheiden op die manier, en snelle toegang tot alle mail.
Ik ben een beetje bang dat die smart replies veel te veel gebruikt gaan worden. Zo'n beetje als die mensen die hun mail nog steeds ondertekenen met 'sent from my iphone' uit een combinatie van luiheid en opschepperigheid.
Ik hoop dat Google het alleen aanbiedt als ze echt een goed idee hebben en dan wat variatie aan brengen. Zodat je niet bij iedere uitnodiging of vraag aan een groep 50x exact dezelfde tekst terug komt.

* CAPSLOCK2000 voorziet de nieuwsberichten uit de toekomst
- Eerste liefdesbrief volledig gedicteerd door Google AI.
- Eerste ontslagbrief geschreven door Google AI.
- Eerste schoolboek geschreven door Google AI.
- Eerste huwelijk gesloten met "Yes, Google!" in plaats van "Ja, ik wil".
- Eerste oorlogsverklaring opgesteld door Google AI.
- Eerste keer dat de troonrede door Google AI wordt geschreven.
- Eerste verkiezingen met door Google AI vooringevulde stembiljetten.

Dat alles met een vocabulair van 100 woorden en 10 vaste zinsconstructies ;)
Ik ben een beetje bang dat die smart replies veel te veel gebruikt gaan worden. Zo'n beetje als die mensen die hun mail nog steeds ondertekenen met 'sent from my iphone' uit een combinatie van luiheid en opschepperigheid.
Als verzender zie je die 'sent from my iPhone' niet. Volgens mij weten heel veel gebruikers niet eens dat het eronder geplakt wordt en/of weten ze niet hoe het is uit te schakelen.
Tuurlijk wel. Als je een nieuwe mail opstelt zie je deze onmiddellijk onderaan verschijnen. Maar inderdaad, het wijzigen of uitzetten van de handtekening op een iPhone wordt precies niet veel gedaan. Hoewel je het niet veel makkelijker kan maken: Instellingen - Mail - Handtekening.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.