Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Rocket League voor Nintendo Switch krijgt update die prestaties verbetert

Psyonix heeft aangekondigd dat er deze lente een update voor Rocket League aankomt die onder andere de resolutie op de Nintendo Switch verhoogt. Verder gaan spelers live notificaties over eventuele verbindingsproblemen te zien krijgen.

De veranderingen in Rocket League zijn bekendgemaakt in een overzicht van de plannen die Psyonix in 2018 voor het spel heeft. De grootste ingreep die daarop te vinden is, is de Spring Feature Update, die de prestatieverbeteringen voor de Switch en enkele verbeteringen in de ui met zich meebrengt.

Gebruikers van de Switch-versie kunnen na de lente-update kiezen uit twee grafische instellingen: Performance Mode en Quality Mode. Bij de eerste draait het spel op een 900p-resolutie in de dock of op 720p op de accu, met een framerate van 60fps. Hierbij wordt dynamische resolutieschaling toegepast, waardoor de resolutie dus tijdelijk verlaagd kan worden. Quality Mode zet de framerate vast op 30fps, naar laat het spel wel native op 1080p draaien. Buiten de dock draait het spel op 720p, maar is het enigszins grafisch opgepoetst.

Een andere toevoeging van de update is een notificatiesysteem dat de gebruiker live op de hoogte houdt van eventuele verbindingsproblemen. Wanneer er sprake is van packet loss, een fluctuerende latency of problemen met de prestaties van de server, krijgen de spelers hier notificaties van.

Verder bevat de update vooral veranderingen aan de interface, zoals betere manieren om items te doorzoeken en enkele nieuwe menuopties. Ook wordt de mogelijkheid toegevoegd om toernooien op te zetten met grote hoeveelheden spelers.

Later dit jaar wil Psyonix de mogelijkheid toevoegen om parties te starten met spelers op verschillende platforms, een nut voor het xp-systeem bedenken en met nieuwe arena's en functies komen. Tevens wordt er aan ondersteuning voor de Xbox One X gewerkt, wat tegen het einde van het jaar moet verschijnen.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

01-02-2018 • 21:49

44 Linkedin Google+

Reacties (44)

Wijzig sortering
Gebruikers van de Switch-versie kunnen na de lente-update kiezen uit twee grafische instellingen: Performance Mode en Quality Mode.
En hetzelfde zie je ook bij de PS4 Pro / One X. Ik vind deze ontwikkeling echt shit. Consoles stonden altijd bekend om "no fuss" gaming. Geen gezeik met settings en tweaks. Ik wil juist niet al dat gedoe als op de PC met al grafische settings.

Overigens speel ik RL graag op de PC (met USB Gamepad). Maar ik kan me niet voorstellen dat het fijn spelen is in portable mode op de Switch. Volgens mij gaat de actie te snel en is de bal dan te klein op dat schermpje om echt goed te kunnen spelen.

[Reactie gewijzigd door CyberMania op 1 februari 2018 22:03]

[...]


En hetzelfde zie je ook bij de PS4 Pro / One X. Ik vind deze ontwikkeling echt shit. Consoles stonden altijd bekend om "no fuss" gaming. Geen gezeik met settings en tweaks. Ik wil juist niet al dat gedoe als op de PC met al grafische settings.
Dit is heel wat anders dan het opzoeken van de beste performance/quality verhouding, omdat je PC uniek is.
Ik vind het een goede zaak. Niet iedereen vind 60 FPS belangrijker dan uiterlijk. Voor competitieve games zou ik echter wel altijd 60 fps prefereren. Maar voor een beetje dom online ouwehoeren en/of single players games, is er niks mis met deze 2 opties.
Overigens speel ik RL graag op de PC (met USB Gamepad). Maar ik kan me niet voorstellen dat het fijn spelen is in portable mode op de Switch. Volgens mij gaat de actie te snel en is de bal dan te klein op dat schermpje om echt goed te kunnen spelen.
Kwestie van je Switch dichter bij je ogen houden 8-) .

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 1 februari 2018 22:14]

ik heb zelf geen Nintendo switch, maar 1080p met 60fps voor deze game lijkt me toch niet heel lastig? Ik heb zelf nvidia shields die volgens mij redelijk vergelijkbaar zijn met de switch en die draaien wel doom e.d. echt goed. Is deze game dan niet goed geoptimaliseerd voor de switch? Het zijn toch niet echt grote werelden e.d.
Is deze game dan niet goed geoptimaliseerd voor de switch?
Rocket League draait op UE3, dat zover ik weet geen officiŽle Nintendo Switch support heeft (i.t.t. UE4). Er wordt dus al wat gegoogeld met de engine.
Zal vast niet lang meer gaan duren...
Af en toe wel last van lagere frame rates , maar over het algemeen speelt het oke. Ik merk wel een verschil tussen op de pc game en op de switch, PC speelt even iets fijner.
Psyonix heeft Unreal 3 voor dit spel zelf gepoort naar de Switch gezien Epic er geen release voor heeft.

Unreal 4 heeft dit wel (en hier draait dan ook de Yoshi game van Nintendo zelf op die nog uit moet komen).

Gevolg is dus dat er van allerlei oplossingen zijn verzonnen om het toch werkend te krijgen met als gevolg flink wat performance impact.

En Doom(2016) is volgens mij niet uit op de Shield. Well op de Switch en doet het stukken beter dan Rocket League. Verschil is dan weer dat het idTech is en niet Unreal en ook van Id is. Dan is hulp bij het porten van je engine wat makkelijker.
ik heb deze doom: https://shield.nvidia.com/games/android/doom3bfg

Ik denk niet dat dat de 2016 doom is, maar ik heb ook niet gezegd dat ik de 2016 versie heb, maar hij ziet er echt heel strak uit op de shield en daarom begreep ik niet waarom een minder grafische game als rocket league problemen geeft op de switch.

[Reactie gewijzigd door Hobbykok op 2 februari 2018 23:20]

Huh? is Nvidia Shield niet gewoon streaming hardware en gebeuren de renders niet op zwaardere hardware?
Nvidia Shield is en Android Console met ook streaming ondersteuning. Echter bestaat Doom2016 niet voor Android, dus waar Hobbykok zijn opmerking vandaan komt moet ik ook even naar zoeken.
ik heb deze doom gekocht:

https://shield.nvidia.com/games/android/doom3bfg

Ik heb niet gezegd dat ik de 2016 versie heb (dat heeft iemand anders hier erbij gezet, maar ik wist niet eens dat er een doom 2016 was , ik heb wat games gekocht in de december sale en doom toevallig van de week even gespeeld en daarom schoot het mij te binnen).

Deze doom is trouwens gewoon geinstalleerd op de shield en is echt heel mooi, er zijn naast normale android en android tv ook heel veel streaming games op de shield inderdaad, maar dat is bij deze doom niet het geval (wel zo fijn omdat je voor dat streaming spelen 10 euro per maand betaald, ook al heb je daar voor de games ook nog eens betaald). Zonder dat abonnement kan je de streaming games niet spelen, maar deze dus wel.

Omdat deze doom er zo mooi uitziet begreep ik niet waarom de switch met toch vergelijkbare goede hardware zoveel problemen heeft met een game met minder grafische opties (voor zover ik dat als leek kan beoordelen). Maar het zit dus in de unreal 3 en 4 engine.

[Reactie gewijzigd door Hobbykok op 2 februari 2018 23:24]

Het draait toch ook op 30fps fixed als de res is ingesteld op 1080p (in de dock)?
Sorry hoor, maar je druk maken omdat je ťťn (1!) toggle om kunt zetten? Neem je jezelf nog serieus? Bovendien kun je die setting natuurlijk ook gewoon negeren en hem op standaard laten staan. De settings op PC's zijn nodig omdat er ontelbaar verschillende configuraties zijn. Op de consoles is het puur een kwestie van voorkeur.

Het schermpje heb je ook dichter bij je gezicht, dus dat lijkt me ook geen enkel probleem.
Het bevalt mij anders prima. Niet met de Joy-Cons though, wel met de Pro controller
Die optie is waarschijnlijk compleet optioneel: het spel werkt zodra je het opstart waar je op PC eerst je settings "moet" aanpassen voor je kan spelen (al moet dat bij vele spellen al niet meer)
Ja en nee. Tot ik deze video zag was ik het volledig met je eens. Maar na het kijken van die video realiseer ik me dat prestatieverschillen al net zo oud als games zelf zijn. Video gaat alleen specifiek over doom, maar is natuurlijk op nagenoeg alle games van toepassing. Consoles ontkomen er niet aan.

Een simpele keuze zoals tegenwoordig in de consoles is een mooie toevoeging. Maar laat het ook daarbij. Uber config is voor een pc veel beter geschikt.
Het is toch geen gezeik? Je hebt gewoon 2 of 3 keuzes waarbij je 2 of 3 groepen bedient en tevreden houd. Ik juig dit juist toe!
En hetzelfde zie je ook bij de PS4 Pro / One X. Ik vind deze ontwikkeling echt shit. Consoles stonden altijd bekend om "no fuss" gaming. Geen gezeik met settings en tweaks. Ik wil juist niet al dat gedoe als op de PC met al grafische settings.
Ach ben ik op zich wel gewend, op de Amiga CD32 heb je dat ook met sommige spellen, maar ja, je hebt wel gelijk, maar blijkbaar vinden er zat mensen het beter om quality te hebben dan performance.
[...]


En hetzelfde zie je ook bij de PS4 Pro / One X. Ik vind deze ontwikkeling echt shit. Consoles stonden altijd bekend om "no fuss" gaming. Geen gezeik met settings en tweaks. Ik wil juist niet al dat gedoe als op de PC met al grafische settings.

Overigens speel ik RL graag op de PC (met USB Gamepad). Maar ik kan me niet voorstellen dat het fijn spelen is in portable mode op de Switch. Volgens mij gaat de actie te snel en is de bal dan te klein op dat schermpje om echt goed te kunnen spelen.
Naar mijn mening ben jij het perfecte voorbeeld van de doorsnee consument/console gamer; De keuze maken of je vloeiend of mooi beeld wilt is in jouw ogen 'gezeik', of beter gezegd, 'gedoe met grafische settings'. Natuurlijk is dat niet een keuze die je zelf wilt maken, het spel is al lastig genoeg met de snelle actie en relatief kleine bal. Als console gebruiker denk je niet zelf, je speelt gewoon wat je voorgeschoteld krijgt, ongeacht de kwaliteit. Dat er dan ergens een optie in het settings menu staat die het spel aantrekkelijker maakt voor de serieuze gamer... dat is echt shit.
[...]
En hetzelfde zie je ook bij de PS4 Pro / One X. Ik vind deze ontwikkeling echt shit. Consoles stonden altijd bekend om "no fuss" gaming. Geen gezeik met settings en tweaks. Ik wil juist niet al dat gedoe als op de PC met al grafische settings.
1 toggle en jij komt al klagen? Laat hem dan gewoon op standaard staan.
Het zijn echt maar twee opties. Zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Heb de game op de switch en speel op platinum niveau,aar heb het gevoel dat de game hoge latency heeft en merk daardoor vertragingen in de gameplay. Op PC speel ik de game op gold niveau en daar is de game merkbaar sneller en snappier. Heb wel spijt van mijn switch aanschaf in deze.
Maar.... iedereen op de Switch heeft hier last van, play-field equalized.
Rocket league heeft cross platform multiplayer. PC, PS4 en Switch.
Helemaal mee eens en ondervind dezelfde problemen! Laat die update maar snel komen ..
Mooi, mijn prestaties kunnen wel een verbetering gebruiken. Nu win ik maar weinig potjes.
Waarom is dit spel bijna twee keer zo duur als op andere consoles of de pc?
Geen idee, 3 tientjes betaald, mooi zat toch.
Is 20 euro en was voor de kerst even 15, is toch een prima prijs voor een spel wat net uit is op dit platform.
20 euro, waar? Bij bol.com moet je 40 neerleggen voor de Switch versie en bijvoorbeeld maar 25 voor de playstation versie...
Digitaal was ie 15 met kerst inderdaad
Dat is de physical edition in samenwerking met Warner Bros.

Heel veel DLC van rocker league zit hier in begrepen, en een exclusieve items van "The Flash".

The flash items kun op geen andere manier krijgen, en de andere DLC zit op de digitale versie ook niet meteen inbegrepen.

Maar deze dingen zijn allemaal cosmetisch en geven geen echt voordeel.

In de Eshop van Nintendo is Rocket League wel gewoon 20euro.
Ah vandaar, thanks!
Wat de rest ook zegt, ik heb hem digitaal gekocht. Dat vind ik in het geval van rocket league ook een beter idee, want dan heb je hem altijd bij je.

Ik denk dat de cartridges voor spellen nog te duur zijn waardoor het bijna niet te doen is om een spel voor 20 euro fysiek uit te brengen. De fysieke versie bevat iig iets van 20 euro aan DLC. Moet je dat wel willen hebben.
Omdat het kan, niet meer niet minder.
Het spel is juist even goedkoop als op pc. Namelijk 19,99. :)
Omdat de cartridges duurder zijn dan blu-rays. De digitale versie is goedkoper, al is dat niet bij alle spellen zo.
Ben benieuwd of er nog plannen zijn voor een grafische boost / naar Unreal4.
op de PS4@4k.65in ziet het er best beroerd uit.
Ik heb Rocket League veel gespeeld op de PC en nadat het uitkwam voor de Nintendo Switch heb ik hem nogmaals aangeschaft voor de Switch. De kwaliteit v/d game valt inderdaad behoorlijk tegen op de Switch wat voor mij de gameplay gewoon minder maakt. Laat die update maar snel komen! :)
Het loopt nu ook weer niet zo slecht dat het niet te spelen is... laten we niet vergeten dat we wel op een Switch spelen.
Nou moet zeggen dat ik soms toch serieuze framedrops heb en aangezien het bij Rocket League vaak om perfecte timing gaat is dat soms lastig.
Dus als ik kies voor beeldkwaliteit heeft dat invloed op mijn snelheid in het spel? Helemaal bij RL van belang.
Nee, alleen met je framerate. Fundamenteel verschil.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True