Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Rocket League heeft 30 miljoen geregistreerde spelers

Door , 82 reacties

Ontwikkelaar Psyonix heeft dinsdag op Twitter bekendgemaakt dat de game Rocket League 30 miljoen geregistreerde spelers heeft. Het daadwerkelijke aantal actieve spelers kan wat lager liggen, omdat ook gastaccounts en spelers met meer dan een account zijn meegerekend.

De game heeft nu 30 miljoen spelers, terwijl dat er zo'n drie maanden geleden volgens Psyonix nog 25 miljoen waren. Rocket League zit dus nog altijd flink in de lift qua populariteit. In maart 2017 werd bekend dat sinds de introductie van Rocket League in 2015 in totaal 10,5 miljoen exemplaren van de game zijn verkocht. Sony maakte in januari bekend dat Rocket League zowel in de VS als in Europa de meest gedownloade game van 2016 was. In maart kreeg de game een BAFTA Games Award in de categorie evolving game.

Een opvolger van Rocket League lijkt er voorlopig nog niet te komen, omdat dit volgens de directeur van Psyonix zou kunnen leiden tot een tweedeling in de community. Psyonix heeft IGN eind maart laten weten dat de ontwikkelaar overweegt om Rocket League ook voor de Nintendo Switch uit te brengen.

Recent is voor Rocket League de dlc The Fate of the Furious uitgebracht, die onder meer de Dodge Charger introduceerde als speelbare auto. Eerder werd de Dropshot-modus geïntroduceerd en in februari kwam de dlc Hot Wheels uit, die twee nieuwe auto's introduceerde die elk voor 2 dollar zijn aan te schaffen. In februari is een PS4 Pro-patch uitgebracht, waarmee volgens de makers in 4k-resolutie met 60fps gespeeld worden in alle arena's bij weergave van een enkele speler of split-screen met twee spelers.

Rocket League is in feite een voetbalspel waarbij de spelers geen voetballers maar raketaangedreven auto's gebruiken om een grote metalen bal in het doel van de tegenstander te krijgen. De game verscheen in juli 2015 voor de PlayStation 4 en de pc. In feruari 2016 kwam de game ook uit voor de Xbox One. Rocket League is inmiddels een grote game in de e-sportssector.

Joris Jansen

Nieuwsredacteur

Reacties (82)

Wijzig sortering
Is ze gegund :) verschillende updates gehad, zeer geringe bedragen vragen voor puur kosmetische DLC en cross platform multiplayer. Prima game.
Euro per key vindt ik niet goedkoop verder wel goede support !:)
Als je het vergelijkt met andere key - crate systemen van bijv CS GO is het weer goedkoop. En het geld van de Key's word ook deels weer gebruikt voor prize money in tournaments.
Klopt maar dat hele prijzen toernooien onzin boeit me niet ;) leuk dat ze het ervoor gebruiken maar ik heb er geen voordeel aan ;)
Klopt maar dan stoppen ze het tenminste nog terug in de community zodat mensen proberen goed erin te worden en ook de E-sport wat interessanter word gemaakt voor de goede spelers. En dat trekt natuurlijk ook weer nieuwe spelers. ;)

Niet zoals bij Valve dat alles in hun zak blijft of naar Dota gaat. 8)7
En natuurlijk gewoon een geweldig spel, simpel principe, maar heel moeilijk om er echt goed in te worden
Dat zal wel meevallen, alleen wordt je continu tegen gelijkwaardige spelers gezet, waardoor je niet door hebt dat je beter geworden bent.
Je krijgt een rank op basis van je skill level. Hoe beter je word, hoe hoger je rank. Het is verdomd moeilijk om op het hoogste niveau te komen!
Ja, precies, omdat je altijd tegen even sterke spelers gezet wordt. Je kunt niet even makkelijk wat ranks harvesten door wat noobs af te maken. De echte top is dus echt de echte top. Als je daar wilt komen, moet je kei hard vechten.

Dus dat jij niet op de hoogste rank staat, wilt niet zeggen dat je niet goed bent. Er zijn alleen wel lui beter dan jij ;)
Ben het met al je punten eens, alleen ik vind het geen kleine bedragen. Een euro per item, voor een auto vind ik dat nog net aan. Maar voor de rest vind ik het toch aardig aan de prijs. Nadeel is dat je niet weet wat er uit komt.
Het voordeel is dat je crates ook kan ruilen tegen keys of auto's op bepaalde sites. Het is dat ik het ze gun (heb het spel gratis gekregen bij PS Plus en bij mijn Steam controller) en af en toe keys koop, maar verder heb ik alles via ruilen verkregen.

https://rocket-league.com/trading

Dus het hoeft allemaal niks te kosten na het aanschaffen van de game en dat vind ik een mooie regeling.
Klopt. Maar dan kun je ook crates traden voor items uit de crate. Turbo Crates (die het laatst zijn uitgekomen) zijn momenteel gewild.
Recent is voor Rocket League de dlc The Fate of the Furious uitgebracht, die onder meer de Dodge Charger, de Batmobile en de DeLorean introduceerde als speelbare auto's.
De Batmobile en DeLorean zijn al ruime tijd beschikbaar als dlc (1,99 EUR per stuk). Om precies te zijn: Batmobile in de 'Batman v Superman: Dawn of Justice' (8 maart 2016) en DeLorean in 'Back to the Future' (21 oktober 2015).

[Reactie gewijzigd door Static Don op 19 april 2017 08:29]

Je hebt gelijk, aangepast, thx :)
Dit is dan ook een zr leuke game!
Destijds via Steam de Alpha gespeeld en later het spel ook aangeschaft toen het te koop was.

Heb het er met vrienden/collega's wel eens over en gaf toen aan; "Ik speel het wel eens".
Van de week keek ik hoeveel uur erin zat en dat bleek 200+ te zijn. :')
*Ik kan er nog steeds niets van overigens
De reden dat ik een Steam controller heb aangeschaft :-)
Heerlijk spel, met een enorm groot 'Nog 1 potje dan' gehalte (en dan anderhalf uur later toch maar naar bed :+)
*Ik kan er nog steeds niets van overigens
Dat is het leuke aan dit spel, het maakt niet zoveel uit - zelfs als je er niks van bakt is het nog leuk.
Even een heads-up: als je de alpha-items hebt (boost, wielen, topper), deze zijn behoorlijk wat geld waard. Ik meen ergens rond de $800 voor een complete set.
Een witte hoed is $7000 waard.
Maar daar zijn er dan ook maar een handjevol van... En ik neem aan dat iedere eigenaar van een white hat zr bewust zijn van de waarde ervan ;)

Terwijl er vast nog genoeg alpha-spelers zijn die totaal niet bewust zijn van de waarde van de alpha items.
Handjevol? Ik meende dat deze maar n keer is uitgegeven voor iemand die ze op een kwetsbaarheid wees.
Er zijn er 14 in omloop momenteel. Mockit-League heeft er 3 gehad volgens mij. Althans dat zei hij op Reddit. De devs op kwetsbaarheden wijzen is inderdaad de manier om ze te krijgen.
Ik hoop dat ze een Nintendo Switch-versie maken, dan kan ik ook dit spel spelen :p
Het wordt niet uitgesloten. Geen analoge triggers is inderdaad een bezwaar maar de mogelijkheid is er.

Ik speel m op m'n PS4 maar zou m zo voor m'n Switch kopen zodra die komt!
Qua hardware moet het zeker mogelijk zijn, Rocket League is nou niet de meest demanding grafische game op dit moment, denk dat het gewoon een kwestie van tijd is voordat deze een release krijgt op de Nintendo Switch.
Qua hardware kan het prima! Maar analoge triggers emuleer je niet zomaar.
Heb jij die analoge triggers dan zo nodig in Rocket League? Ik denk dat het bij mij vol gas of vol in de ankers is, niks er tussen in :P
Dat dacht ik ook een tijd. Maar doseren, vooral bij luchtschoten, komen toch vrij nauw. Ook het heel even inhouden om een goeie kopbal te maken gebruik ik vaker dan gedacht nu ik er op let.

Ik speel eigenlijk alleen Rumble maar wel Veteraan inmiddels.
Niet dat ik een switch heb, dus voor mij maakt 't niet heel veel uit of ie d'r op uitkomt ja of nee.. Maar is 't doseren bij luchtschoten niet vooral m.b.t. het gebruik van je boost? (Welke je met een button bestuurt, en niet met je joystick) :9
Ja dat is ook waar idd. Bedoelde meer de aanloop en in kunnen houden van 't gaspedaal om zo precies onder / naast / tegen de bal te komen.
Ach, ik speel het met m'n toetsenbord (skere chinese controller is nog onderweg), die heeft helaas ook nog geen analoge input, blijft bij PWM ;P
Het zit hem vooral in de cross-platform connectivity je speelt als online gamer dan tegen wellicht andere platforms dus moeten wel alle systemen eerlijk zijn etc..

Veel shooters gebruiken een aim assist op de consoles waar je met een muis geen hulp krijgt (liever ook niet wil maar dat terzijde)
Daarbij is een ping van 50 ms al een nadeel omdat je dan correcties krijgt en soms gedeeltelijk Door de bal heengaat ipv hem net te schampen.
Dus er is wel ietsje meer voor nodig dan dit zomaar even porten... dat zal inderdaad geen probleem zijn lijkt me
Een toetsenbord speelt ook prima dus waarom de triggers van de switch niet.
Ja dat snap ik dus ook niet helemaal... PC / PS4 hebben crossplay (of was dat Xbox/PS4 ... juist vanwege die triggers..). Zou toch oneerlijk zijn dan?

Het kunnen doseren van gas geven is juist wel prettig. Ik dacht ook altijd dat het 'gas n of gas uit' was maar als je er echt op gaat letten maakt 't wel degelijk verschil. Of het game-breaking is om het niet te doen, denk het niet (zoals je zegt, PC heeft dat ook niet).
Geweldige game waar ik en mijn vrienden al ettelijke uren in hebben zitten. Vooral het voortreffelijke ranking systeem is bijzonder, zodat je min of meer altijd even goede tegenstanders treft, en de spanning die dat oplevert. Voor 15euro een van de meest fantastische games die ik ooit heb gekocht!
Ik moet wel opmerken dat het ranking systeem flopte aan het begin van seizoen 3 en het begin van seizoen 4. Seizoen 3 heeft Psyonix een complete skill wipe doorgevoerd, waardoor spelers uit de hoogste klasses uit seizoen 2 (Champion t/m Grand Champion) ook weer van voorafaan moesten beginnen. Het resultaat was dat spelers die gemiddeld hoger geklasseerd waren in de lagere rangen terecht kwamen en dat de schaalverdeling van spelers niet echt netjes was. Psyonix heeft hier correct ingegrepen door de schaalverdeling aan te passen, maar wat ook tot kritiek leidde dat veel speler nog niet tot de "elite" behoorden, namelijk de Champions. Seizoen 4 heb ik nooit een post gezien dat het gebeurd is, maar ik schoot ineens 4 divisies omhoog na een keer winnen, dus ik vermoed dat ze enigszins gecorrigeerd hebben.

EDIT
Seizoen 4 is niet geflopt, maar het begin was wel frustrerend, omdat je alsnog tegen mensen speelde met de badge "Season 3 Grand Champion" en dan ook meestal wel kansloos verloor.

[Reactie gewijzigd door keeperson op 19 april 2017 10:38]

Dit is een spel in de categorie: Easy to Learn, Hard to Master. Ik heb hem ook heel even gespeeld maar door tijdgebrek en maar 1 persoon die ik ken die het speelt niet verder kunnen gaan dan een tiental potjes. Het idee is geweldig uitgewerkt en in korte tijd erg populair geworden. Mooi om te zien dat zo'n 'jong' spel zo'n prominente plaats binnen de e-sports heeft weten bemachtigen.
Wellicht dat het Rocket League topic op Tweakers je kan helpen bij het vinden van vrienden?
Kwestie van meer mensen besmetten met het RL-virus :P Er zijn weinig spellen waarbij dat zo makkelijk gaat als bij Rocket League. Gewoon een keer een controller in hun handen duwen en je kunt gewoon op n systeem in spllitscreen spelen, prima manier om anderen kennis te laten maken. Zo ben ik er ook voor het eerst mee in aanraking gekomen, ben inmiddels ruim 300 uur verder :)

[Reactie gewijzigd door MiBe op 19 april 2017 13:31]

Zou leuk zijn als ze de servers eens wat stabieler krijgen. Ik merk regelmatig (op PS4) dat de servers slecht werken :(

Ook hadden ze het trade systeem wat beter kunnen maken. nu ben je aangewezen op je vrienden, een community of rond roepen in random games om met iemand te traden. Een soort trade menu oid zou leuk zijn.

Waar kan je je gespeelde uren bekijken trouwens? (als dat al kan op de ps4)
Ontwikkelaar Psyonix heeft dinsdag op Twitter bekendgemaakt dat de game Rocket League 30 miljoen geregistreerde spelers heeft. Het daadwerkelijke aantal actieve spelers kan wat lager liggen, omdat ook gastaccounts en spelers met meer dan een account zijn meegerekend.
Daarnaast hoeft een geregistreerde speler met een enkel betaald account niet actief te zijn, natuurlijk.

Juist om dit soort vele uitzonderingen op een enkele uitspraak te voorkomen is het beter om te spreken over 30 miljoen accounts. Veel simpeler.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 19 april 2017 08:14]

"Recent is voor Rocket League de dlc The Fate of the Furious uitgebracht, die onder meer de Dodge Charger, de Batmobile en de DeLorean introduceerde als speelbare auto's." alleen de Dodge charger zit in dat pakket. De Batmobile en DeLorean zaten al veel langer in het spel.

OT:
Psyonix doet het echt goed wat DLC betreft alles is gratis, ook de nieuwe maps en game modes, behalve dus nieuwe auto's die lichtelijk anders spelen door een andere hitbox en wielbasis. Ook kan je de spullen krijgen uit loot crates zonder iets uit te geven door het trading systeem. Als COD dit nou ook een keer zou doen ipv 60 betalen voor een game en dan 50 voor de season pass plus nog alle speciale wapens die uit lootcrates komen....
n van de weinige spellen die mijn maar niet lijkt te gaan vervelen. Als je dit ook nog eens speelt met vrienden dan wordt het spelen als team meestal beloond met een overwinning en een grote dosis plezier. Wie deze game nog niet heeft zou het serieus moeten overwegen om deze aan te schaffen als het jou soort cup of thee is natuurlijk.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*