Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

The Creative Assembly toont omvang campagnemap van Thrones of Britannia

Ontwikkelaar The Creative Assembly heeft de omvang van de campagnemap van de aankomende game Total War Saga: Thrones of Britannia laten zien. De Britse eilanden zijn qua omvang vergelijkbaar met de gehele campagnemap uit Total War: Attila.

De campagnemap in Total War: Attila beslaat een groot deel van Europa, waarvan de Britse eilanden slechts een klein onderdeel vormen. In Total War Saga: Thrones of Britannia wordt er specifiek ingezoomd op de Britse eilanden. Ten opzichte van Attila zijn de Britse eilanden volgens de ontwikkelaar 23 keer groter. Dat resulteert volgens de ontwikkelaar in de meest gedetailleerde die ooit voor een Total War-game is gemaakt. Er is een veelheid aan verschillende facties en gebieden om te veroveren. Alleen al in Ierland zijn er zo'n vijftien verschillende facties.

Provincies worden net als in Warhammer en Attila gevormd door meerdere regio's, maar er is wel een verschil met het gebruik van nederzettingen. Provinciale hoofdsteden hebben nog altijd ruimte voor zes gebouwen, troepen en muren, maar dat geldt niet voor nederzettingen; zij hebben slechts plaats voor twee specifieke, vooraf vastgestelde gebouwtypes. Dat betekent dat het merendeel van de voor de economie belangrijke gebouwen niet beschermd wordt door de ommuurde hoofdstad. Dit schept nieuwe mogelijkheden voor aanvallers. Zo kunnen bijvoorbeeld de boerderijen worden aangevallen om voedselschaarste te creëren, of kan een kleine nederzetting worden aangevallen om het gros van de vijandige troepen te dwingen hun hoofdstedelijke vesting te verlaten.

Enkele weken geleden kondigde The Creative Assembly de nieuwe titel in de Total War-reeks aan. Thrones of Britannia beslaat in feite dezelfde historische periode die centraal stond in de in 2003 uitgebrachte uitbreiding Medieval: Total War Viking Invasion, waarin de speler met Noormannen Brittannië moest binnenvallen. Het is 878 en er is geen eindtijd ingesteld, maar het spel gaat ongeveer tot het jaar 1066. Het draait om de strijd tussen de toenmalige verschillende Britse koninkrijken. De engine van Thrones of Britannia is gebaseerd op die van Total War: Attila.

Thrones of Britannia is de eerste spin-off die The Creative Assembly ontwikkelt. Het woord 'saga' in de titel duidt op deze spin-off reeks, waarin volgens de ontwikkelaar niet meer zoals voorheen een grote historische periode centraal staat, maar waarbij er meer wordt ingezoomd op kortere periodes waarin de strijd op allerlei manieren had kunnen eindigen. Dat moet leiden tot zeer gedetailleerde campagnes, met veel nadruk op de cultuur en betere uitgewerkte verhaallijnen en karakters.

Op Steam is een pagina te zien van Total War Saga: Thrones of Britannia, maar behalve een trailer, enkele screenshots en een korte beschrijving, staat er nog weinig informatie. De game moet uitkomen in 2018, maar wanneer precies is onduidelijk. In de lente van 2018 wil de maker gameplaybeelden gaan tonen.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

11-12-2017 • 20:41

23 Linkedin Google+

Reacties (23)

Wijzig sortering
Alle steden in ToB:
https://www.pcinvasion.co...ap_regions_1512997261.png
Als ik snel tel zie ik er meer dan 120, genoeg te veroveren dus. Maar minstens de helft daarvan zijn 'kleine' steden met dus maar 2 aanpasbare gebouwen.

Er zijn meer dan 60 provincies:
https://www.pcinvasion.co..._provinces_1512997256.png
Meer dan ik had verwacht, maar er waren dan ook veel kleine koninkrijken in de UK.

https://www.pcinvasion.co...es_Campaign_Map_Guide.jpg
De 'resources' zijn er ook, en dat zijn er redelijk weinig in vergelijking met het aantal steden. Maar goed, anders zou het te makkelijk worden om aan resources te komen. Verder lijkt het niet veel bijzonders. Alleen de map is wel voor een heel groot gedeelte gras. Ergens had ik gehoopt op een gedetailleerdere kaart, maar het is nog afwachten hoe de battle-maps eruit gaan zien. Het zou vet zijn als er goede 'integratie' is tussen de campaign- en battlemap.

De facties zijn nog niet bekent gemaakt, verwacht Schotten, Denen en Saxen, maar stiekem hoop ik dat Rome/Holy Roman Empire er ook nog bij zit :)

[Reactie gewijzigd door wouterg00 op 11 december 2017 22:05]

Met dit soort sims heb ik liever dat het historisch accuraat is dan dat ze proberen een arbitrair nummer steden te halen.

Zou juist leuk zijn als ze de gameplay tweaken om steden wat belangrijker te maken of wat meer met supply lines zouden doen.
Historisch accuraat zal denk ik wel van belang zijn. Total war is ook gebruikt in een Britse TV-show waarin mensen historische slagen moesten na doen.

That said; de historische accuraatheid houd grotendeels op na de beginstand. Het RTS gedeelte heeft vrijwel niets met historische accuraatheid te maken buiten dat de units goed zijn nagemaakt. Maar goed; het blijft dan ook een spel en veel spelers zullen niet de exacte geschiedenis van de Britse eilanden willen naspelen. :P

In deze tijd zouden er geen legers van soldaten betrokken zijn maar zou de Brexit de Britse eiland toch nog een nieuwe crisis bezorgen. :P
Haha nee precies, maar juist die historische beginstand maakt het zo interessant. Zoals met b.v. Viking invasion. Lukt het je als speler wel om de invasie af te slaan, wat in het echt niet lukte.

Zelfde met Rome 2, lukt het je de migrerende "barbaren" buiten de deur te houden.

Over de BBC show gesproken, Time Commanders was altijd een feest om te kijken. Net even gegoogeld en blijkt dat ze er in 2016 nog 3 hebben gemaakt. Die zijn vast wel...ergens...te vinden :+
Gezien de tijdspanne was het West-Romeinse rijk al verslagen en zouden ze dus geen rol moeten spelen in dit spel.

Het zou me niet verbazen als de Fransen een grote rol spelen.
De Warhammer engine is toch een iets verdere ontwikkeling van de Attila engine, welke toch gewoon een ontwikkeling van de Rome 2 engine is, op haar beurt een ontwikkeling van de Shogun 2 engine, weer een ontwikkeling van de Empire engine (give or take een paar iteraties ertussen)?
Dus in plaats van gebruik te maken van de verder ontwikkelde Warhammer engine grijpen ze terug op de Attila engine...? En waarom zouden ze dat doen...?
Ik denk dat de Warhammer engine meer gericht is op de fantasy elementen. Sowieso verschilt die niet veel met de Rome engine dus veel verschil op grafisch gebied zal je niet zijn. Het zal meer gaan om features en physics die beter liggen.
Omdat ze nog met de 3e Warhammer game bezig zijn. Als ze nu die engine forken heb je dus een Warhammer 2.5 versie van de engine met allemaal features er in die je geeneens nodig hebt voor deze game. Je moet dan ook aanwezige bugs in beide engines gaan patchen etc.

Lijkt me ook dat de shaders anders zijn, Warhammer ziet er gewoon wat kleurrijker uit dan de meeste historische TW games.

Beter kan je een engine nemen die al "af" is en de features set heeft die je nodig hebt zonder extra fratsen..

[Reactie gewijzigd door JannyWooWoo op 12 december 2017 08:38]

Ik heb warhammer 2 nog niets eens uitgespeeld (2x campaign, nu met mortal empire bezig) en ze komen alweer met een nieuwe. Heb meer tijd nodig🤣

Maar lijk me wel leuk op een gebied te concentreren. Moeten ze ook eena met frisii doen😎

[Reactie gewijzigd door Renegade666 op 11 december 2017 20:55]

Voor ieder wat wils. Ik ben zelf geen warhammer fan, en sla die serie dus over. (al zal het spel voor de rest misschien wel goed zijn, ik heb zelf meer klik met de historische total war games)
Dan is deze dan weer erg leuk voor mij.

Zover ik weet gaan ze ook 2 verschillende lijnen opzetten voor total war.
1. voor de historische total war games
2. een voor de fantasy total war games
In principe heb je alle tijd, en als je helemaal klaar bent koop je hem pas, kans dat je ook niet de volle pot hoeft te betalen ;)

Ik ben pas net begonnen, en heb nog een hoop andere total wars niet uitgespeeld. Dus ik zie wel.
Zo spectaculair is dit toch niet? Ik kijk heel erg uit naar deze game, maar dit valt in het niet bij wat Rome 2, Medieval 2 en Napoleon hadden. Dan had je heel Europa inclusief nog wat landen daar omheen. Da's wel even andere koek dan Britannia. Volgens is dit een beetje te vergelijken met Shogun 2 qua grootte. Daar had je ook vrij veel factions in een relatief klein gebied.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 11 december 2017 21:05]

Rome 2, Medieval 2 en Napoleon vallen in het niet van wat Empire had ;). Trouwens, Napoleon weet ik niet, die heb ik nooit gespeeld.
Ik vraag me af of het aantal te veroveren dorpjes tussen de spellen erg verschilt. "Valt in het niet met..." is dan volgens mij meer gemeten op de relatieve schaal van 'hoeveel van de aarde zit er in het spel' dan op de absolute schaal van 'wat kan je allemaal doen'.
Doet me erg denken aan de Britannia Campaign uit de Kingdoms expansion voor Medieval 2 Total War, was een erg leuke campaign. Thrones of Britannia ziet er een stuk uitgebreider uit, zeker eentje om in de gaten te houden :)
Aii. Krijg toch wel zin om de geschiedenis te veranderen, hoor. The Hibernian Empire ipv the British Empire. :) _/-\o_
jammer... weer geen empire building game zoals rome/medival 2 was......weer de versimpelde steden.
Heb vandeweek weer rome 2 opgestart, en jep.. paar avondjes diep in de nacht verder en deze jongen is na 1.5 jaar weer terug in de smaak van total war.. (shogun 1 wel gespeeld 2 nooit, warhammer overgeslagen is niet echt mijn genre,) kijk er serieus nu al na uit. Toevallig pas gelede de serie the kast kindom gekeken dus zit helemaal in de periode weer.
Krijg een beetje crusader kings 2 revival.
..er zullen maar 4 facties beschikbaar zijn met elke 2 leiders. De rest komt via DLC.. /s
Oke is dat al bekend? Wel weer typisch CA helaas...
/s is voor sarcasme. Nee is nog niet bekend maar dat gaat wel de trend weer worden ben ik bang, gezien het zo met de laatste delen wel ging
Volgens mij hebben ze al wel gezegd dat we bij release 10 facties kunnen spelen. Kan me zo even niet meer herinneren waar het was, maar dat zal wel in de eerst blog over deze game zijn geweest.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True