Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

The Creative Assembly kondigt Total War Saga: Thrones of Britannia aan

Ontwikkelaar The Creative Assembly heeft een nieuwe titel in de Total War-reeks aangekondigd. Het gaat om Total War Saga: Thrones of Britannia, waarin de strijd om de Britse eilanden vanaf het jaar 878 centraal staat, nadat de grote invasie van de Noormannen voorbij is.

Thrones of Britannia beslaat in feite dezelfde historische periode die centraal stond in de in 2003 uitgebrachte uitbreiding Medieval: Total War Viking Invasion, waarin de speler met Noormannen Brittannië moest binnenvallen. Het is 878 en er is geen eindtijd ingesteld, maar het spel gaat ongeveer tot het jaar 1066. Het draait om de strijd tussen de toenmalige verschillende Britse koninkrijken. De engine van Thrones of Britannia is gebaseerd op die van Total War: Attila.

Er zijn tien nieuwe facties te spelen, waaronder de Angelsaksen, Vikingen die nederzettingen hebben geopend, en bepaalde Schotse clans. Het spel zou qua speelduur en hoeveelheid content vergelijkbaar zijn met Fall of the Samurai. Volgens de maker is de campagnemap in deze game, die de gehele Britse eilanden beslaat, de meest gedetailleerde die ooit voor een Total War-game is gemaakt. De makers zeggen dat ze het campagnesysteem zo hebben aangepast dat spelers meer impactvolle keuzes kunnen maken.

Thrones of Britannia is de eerste spin-off die The Creative Assembly ontwikkelt. Het woord 'saga' in de titel duidt op deze spin-off reeks, waarin volgens de ontwikkelaar niet meer zoals voorheen een grote historische periode centraal staat, maar waarbij er meer wordt ingezoomd op kortere periodes waarin de strijd op allerlei manieren had kunnen eindigen. Dat moet leiden tot zeer gedetailleerde campagnes, met veel nadruk op de cultuur en betere uitgewerkte verhaallijnen en karakters.

Saga-titels in de Total War-reeks introduceren geen volledig nieuwe historische tijdperken die centraal staan in de rts- en turn based-games, maar vormen een vervolg op de tijdperken die in eerdere Total War-games centraal stonden. De ontwikkelaar noemt de game Fall of the Samurai, een standalone van Total War: Shogun 2, als voorbeeld van een typische game die het predikaat 'Total War Saga' had kunnen dragen.

Op Steam is een pagina te zien van Total War Saga: Thrones of Britannia, maar behalve een trailer, enkele screenshots en een korte beschrijving, staat er nog weinig informatie. De game moet uitkomen in 2018, maar wanneer precies is onduidelijk. In de lente van 2018 wil de maker gameplaybeelden gaan tonen.

Door

Nieuwsredacteur

33 Linkedin Google+

Submitter: Rakward

Reacties (33)

Wijzig sortering
Vikingen verslagen? Vanaf 878 was juist de Danelaw, een groot gebied in (Oost)BrittanniŽ zeer machtig. Dit is het gebied waar de "Denen" de dienst uitmaakten (zo werden zo'n beetje alle scandinaviŽrs genoemd door de clerici).
En tot 1066, toen Willem de bastaard, hertog van NormandiŽ (van noormannen, in de volksmond ook wel vikingen genoemd) Vikingkoning Harald II versloeg bij Hastings? De ene vikingkoning versloeg de andere. De vikingen hadden juist gewonnen! :P

Maar ja, leuke setting. Ben benieuwd!
Op zich mee eens, maar de Noormannen uit NormandiŽ waren tegen 1066 wel zeer geromaniseerd, eerder te beschouwen als Fransen dan als Vikingen.
Klopt uiteraard. Net als de ScandinaviŽrs in de Danelaw. Het is lang onbekend geweest of de ScandinaviŽrs enkel kwamen plunderen of ook echt immigreerden.
Door modern DNA onderzoek weten we nu dat de ScandinaviŽrs in grote getalen naar BrittanniŽ zijn gekomen. Ik kan me voorstellen dat die immigranten over een periode van bijna 300 jaar ook wel aardig wat cultuur hebben uitgewisseld met de Angelsaksen (voor zover je na 300 jaar nog van immigranten mag spreken :P)
Dat hebben ze zeker, waaronder de taal!
[mediŽvist in mij]
Vooral taal is interessant, daar kun je al heel snel zien waar bepaalde (culturele) invloeden vandaan komen. Ook grappig dat waarschijnlijk vrijwel niemand de taal zou kunnen verstaan die toen gesproken werk. Gaelic of Scottish, Oud-Engels, Midden-Nederlands, het is bijna niet te volgen.

Zou wel koel zijn als ze dat meer in games en films verwerken. Ik zie soms sporen ervan, zoals in de tv-serie Vikings. Dan gaan ze ineens een stukje in Oud Noors of Oud Engels spreken.
[/mediŽvist]
Precies! Het is wel interessant dat het (Oud-)Engels (Saksisch) gewonnen heeft qua grammatica en basiswoordenschat. Latijn/Frans heeft wel de meeste abstracte woorden vervangen/aangevuld. Van Keltisch is dacht ik heel weinig over, behalve, opvallend genoeg, mogelijkerwijs wel bepaalde grammaticale elementen, zoals do-support en, zo meen ik, het veelvuldig gebruik van de continuous. Van het Scandinavisch bepaalde woorden ("sky") maar ook niet heel veel. [/semi-mediŽvist]

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 15 november 2017 20:58]

Hmm leuke setting, Medieval II heb ik kapot gespeeld :P
Het is wel overduidelijk dat ze zich hebben laten inspireren door de tv-serie Vikings, maar als ze het goed uitwerken, kan het een erg leuke setting zijn inderdaad.

Qua tijdperk lijkt het erg op Viking Invasion, maar goed, die game stamt alweer uit 2003...

Alleen helaas dit keer geen paus die we kunnen omleggen met een zwaargetrainde assassin, op het moment dat hij je factie wil excommuniceren, omdat je teveel Katholieke facties hebt aangevallen :)

Ben wel benieuwd hoe de mate van detail dit keer is, want kennelijk is het allemaal een stukje diepgravender.
Ze hebben zich zo te zien ook laten inspireren door hun eigen Kingdoms expansion voor Medieval 2 Total War. Daarin stonden vier kleinere regio's centraal waaronder ook Britannia in een latere periode.

"Britannia Campaign: In 1258, the British Isles are in Turmoil. The Kingdom of England is encroached on all sides by those it is supposed to preside over – the Welsh, the Irish and the fierce Scots seem inevitable to cast off the chains of English rule. The Kingdom of Norway too seem poised to take England for their own and to make matters worse dissent within the kingdom itself with Barons threatening to unite and wage a full scale rebellion. Choose a faction and either defend the English throne or seize it for yourself."
Bron: http://wiki.totalwar.com/w/Kingdoms_Expansion

Ik ben erg benieuwd hoe het uit gaat pakken. Een van de grootste problemen met de Total War serie is dat ze het maar niet voor elkaar krijgen een goede AI af te leveren die niet ontzettend opvallend vals zit te spelen met extra inkomsten op de campaign map en artificiŽle bonussen aan damage en health in gevechten.

Desalniettemin blijf ik ze toch grijs spelen. En aangezien er deze maand een leuke expansion voor Rome Total War 2 uit komt kunnen we ons in ieder geval vermaken tot deze versie verschijnt :)
Was het niet handiger het vaticaan binnen te vallen met een leger? Het leverde een episch gevecht op, de paus sneuvelde als generaal in de strijd en iedere nieuwe paus spawnde op de map als generaal zonder troepen in ballingschap. Het engiste waar je voor moest zorgen is dat je in 1 beurt de klus geklaard had. (de penalties om in oorlog te zijn met het vaticaan waren niet mals)
Vanaf dan had het Vaticaan/paus niets meer te zeggen en als hij durfde een negatief woord uit te spreken was het de volgende beurt al weer een andere paus.
(valt mij altijd op hoe hard je een dictator speelt in total war)
Klopt, maar ik probeerde meestal eerst de 'sneaky' variant zeg maar :)
Inderdaad een leuke setting, nog niet vaak gebruikt in strategiegames. Ben benieuwd of ze er ook een interessant spel mee kunnen maken.
Er komt overigens ook een gratis patch uit voor Total War: Rome II
Waar de tech tree onder andere wordt veranderd. En ook nog een DLC.

https://www.totalwar.com/...ivided-power-politics-faq

[Reactie gewijzigd door mithe op 15 november 2017 09:26]

Misschien gaan ze hetzelfde model volgen als Paradox voor hun games?

Langdurige ondersteuning
Gratis content bij een patch, maar ook vaak een DLC bij een patch.

Stellaris is een van de beste games langzamerhand aan het worden qua 4X (wou alleen dat er een 4X hybride kwam met fatsoenlijke combat(Homeworld achtig)).
Als het net zoals Paradox wordt gedaan, dan ben ik helemaal een voorstander!

Het mooie hier aan is dat je eerst zoet bent met de nieuwe patch + DLC. En daarna gelijk door kan gaan met het nieuwe spil (als je niet van de warhammer universe houdt).
Als het de stijl van Paradox krijgt ben ik juist snel weg. Maken goede games zoals EU IV en HoI 4. Maar hun DLC policy is ronduit lachwekkend te noemen. DLC's verkopen voor 15 euro met minimale verandering en eigenlijk al in de game zou moeten zitten. Assembly kent ook van deze grappen maar lang niet zo erg. Bedrijven moeten een voorbeeld nemen aan Frontier van Planet Coaster. Veel gratis upgrades met ontzettend veel content. Af en toe een goedkope DLC om de game aantrekkelijker te maken. Dat is hoe je het moet doen. Ik snap dat geld inkomsten belangrijk zijn. Maar ik heb het idee dat Paradox vaak graag uit is om de eigen zakken te vullen.
Ik ben het eens met de prijs, maar de DLC voegen vaak wel wat toe(als modders nog niet gedaan hebben)

Iets waar je Paradox zeker op de rug voor mag kloppen, want dat zijn allemaal inkomsten die hun mislopen(assets van modders).

Ik koop meestal de DLC in sale of via een keysite, voor lagere prijs,
Tenslotte dit type game speel je uren en uren, het is niet iets van een paar uurtjes).

-Lagere aanschaf prijs
- Meer replay value
- Constant updates/door ontwikkeling (ook patch zit vaak vol content)
- Luisteren toch wel naar hun community, devs zijn vaak te vinden op fora

tov
-1x releasen
- Season Pass, DLC, Pre-order,
- Weinig tot geen update support+ doorontwikkeling
- Een of andere PR gast die 0,0 verstand heeft van alles.


Ik vind het eerste veel minder erg dan het tweede.

(Bij TW vind ik het bijvoorbeeld belachelijk dat ik steeds fucking blood DLC moet kopen. STOP het er gewoon in ffs. Of extra content cutten en dan als factie aanbieden(zat al in Rome 1 etc).
Dat +mod support


De kleinere uitgevers maken betere games dan de grotere, raar maar waar.

Paradox, 1C-games, THQ-Nordiq, StarDock (zal er vast paar vergeten)


p.s moet zeggen dat ik Warhammer zelf leuker vindt, al zou ik graag wat meer 1vs1 animaties bij de heros zien... Lijkt net of ze constant 'bommetje' in het water aan het doen zijn als ze vechten.
Volgens mij ook een heel slim verdienmodel.
Je trekt spelers die het spel weer even hebben laten liggen opnieuw aan door de gameplay aan te passen, want nieuwe features en andere speelstijlen. En krijgt daardoor weer een hogere userbase, ofwel meer mensen die bereid zijn de expansion (DLC) te kopen.

Bij mij werkt dit in ieder geval heel goed. Ook de reguliere dev diaries die ze uitbrengen maakt me betrokken bij de game en enthousiast over de volgende versie.
Volgens mij is de patch gelinked aan de DLC.
Ze mogen eerst Attila fixen voor ze iets anders met die engine doen. Slechtste Total war game ooit. Forum op steam staat vol met klachten over de prestaties. Heb er zelf ook last van. Rome 2 kan ik makkelijk draaien op mix van high-extreme settings om 80 fps te krijgen en in battles 45-60 fps. Maar in Attila kom ik niet verder dan 15-35 fps in battles met lage settings. Optimalisatie hebben ze blijkbaar overgeslagen.
Het rare is dat niet iedereen last heeft van het probleem. Bij mij loopt Attila als een trein, zie (zonder echt te benchmarken) geen verschil tussen Rome 2 en Attila qua performance. Een dat geldt ook voor vele anderen

Dat is uiteraard geen excuus voor CA om er niets voor te doen, maar curieus is het wel.
Fly-guy, welke merk en type CPU heb jij in gebruik?
En GPU?
Dat is idd vreemd, hier op een 4770 met een 1080 Ti geen enkel probleem in 1440p. Rock solid 60 fps v-synced.

Zit er mischien een mod/plugin dwars ergens?
Vreemde is inderdaad dat sommige sublieme prestaties hebben en andere met de zelfde specs drama prestaties. Het forum staat vol met klagers en blije gamers. Dat is ook wat het vervelend maar omdat je dus geen oorzaak kunt vinden en dus geen fix.
JaPPa03, welke merk en type CPU heb jij in gebruik?
En GPU?
i7 2600k @ 4.8GHz icm GTX 980. Installatie op ssd en 16 gb werkgeheugen en Windows 10.

Ik zie mijn CPU cores nooit hoger komen dan 53 procent en GPU 30 procent in battles. En dus een fps van 15-35.

[Reactie gewijzigd door JaPPa03 op 15 november 2017 12:35]

Fijn. Ik snap dat er scenario's worden gerehashed maar er is maar 'zoveel geschiedenis' om spellen van te maken. Ik denk dat dit best leuk kan zijn. Ik heb zelf de CE van Medieval 2 en ik heb dat spel grijs gespeeld. Daar was natuurlijk ook de UK in maar als onderdeel van een groter geheel. Ik denk dat specifiek dat gedeelde uitlichten erg interessant kan zijn. :)

Aangezien de laatste spellen ook naar Linux zijn geport kan ik dit spel in de toekomst wss ook op mijn Linux bak spelen.

[Reactie gewijzigd door Auredium op 15 november 2017 09:28]

Ze hebben aangegeven dat ze zich vooral op windows richten. Dus of er linux/mac support komt? Misschien later.
Doet me heel erg denken aan medieval 2 kingdoms britannia
https://www.youtube.com/watch?v=g4OFx2zOfew
Op zich ben ik natuurlijk blij met een nieuwe Total War die de "echte" wereld speelt. Ik heb, nadat een broer van me er zo lyrisch over deed, ook de Warhammer gekocht, maar die vind ik toch minder (waarschijnlijk omdat ik niet zo thuis ben in diť wereld).
Ik had wel ergens gehoopt, zeker omdat we (ik vermoed dat het in Nederland niet of nauwelijks gebeurd) volop nog herdenkingen hebben, dat ze de periode rond de Driebond en de Triple Entente zouden gebruiken (ik gebruik speciaal niet WO I, want het is de periode ervoor die volgens mij leuker is).
Verder heb ik een beetje schrik van die "saga". De Total War-reeks is al gekend voor de vele DLC, waarvan sommige grote uitbreidingen, maar ook van de vele kleintjes (andere volkeren, startgebieden, ...), die meestal al met het verschijnen van de game worden vrijgegeven. Die saga-reeks lijkt me een reeks te worden, en ik hoop dat ik verkeerd ben, waarbij ze vlot DLC's "met nog eens 200 jaar" kunnen spawnen. (De eerste zou dan mooi overeenkomen met de Normandische verovering van Engeland, een volgende kan dan gaan over de opkomst van het Huis Plantagenet en Richard Leeuwenhart)

[Reactie gewijzigd door Arator op 15 november 2017 10:48]

Mee eens Arator, je word steeds voorzichtiger om meteen enthousiast te reageren. ;)
Hopelijk kunnen zit dit goed uitwerken. De setting is in ieder geval veel belovend! En hopelijk word het geen melkkoe.
Toch moet ik zeggen dat Warhammer me heeft verrast, als historische fan wou ik er eerst niet aan maar nu ik er wat beter inzit vind ik het zeker een toffe game.
Als ik het dus goed begrijp is dit niet de TW titel die zich in een totaal nieuw tijdperk zou plaatsvinden?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*