Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Sega kondigt Total War: Warhammer II aan met release later in het jaar

Door , 51 reacties, submitter: lennart2050

Sega heeft aangekondigd dat de opvolger van de game Total War: Warhammer later dit jaar uitkomt. De nieuwe game brengt een aantal vernieuwingen met zich mee, waaronder vier nieuwe rassen en continenten.

Het gaat om de continenten Ulthuan, Naggaroth, The Southlands en Lustria, vermeldt Sega in de aankondiging. Van de vier rassen zijn er tot nu toe drie bekend, namelijk de High Elves, Dark Elves en de Lizardmen. Het vierde ras moet nog bekendgemaakt worden, maar de trailer hint erop dat het om de Skaven gaat. Spelers kunnen kiezen uit acht verschillende lords en een campagne spelen die draait om The Great Vortex.

In een interview met Eurogamer legt onder andere game director Ian Roxburgh uit dat spelers die ook de eerste game bezitten kort na de release van de nieuwe game een soort 'megacampagne' kunnen spelen, waarbij de werelden van de beide games gecombineerd worden. Daarmee moeten spelers toegang krijgen tot 'een enkel gigantisch speelveld'. Ook voor deze game is weer gratis en betaalde dlc gepland, zo blijkt uit het interview.

De Total War reeks bestaat uit rts-games waarin de speler grote legers kan besturen in verschillende veldslagen. Sega kondigde eind 2012 al aan dat het een samenwerkingsverband had gesloten met Games Workshop, het bedrijf dat de rechten heeft op de Warhammer-franchise. Het eerste spel kwam vorig jaar in mei uit, nadat het in 2015 was aangekondigd.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

31-03-2017 • 20:27

51 Linkedin Google+

Submitter: lennart2050

Reacties (51)

Wijzig sortering
Iedereen die de announcement van Total War: Warhammer heeft gevolgd zou weten dat het een trilogy zou worden. Voor mij kan de uitbreiding niet te vroeg uitkomen. Heb me met deel 1 zeer vermaakt met een vriend in Co-Op en heel wat uurtjes alleen gespeeld. Aan het begin is al verteld dat de rest standalone expansions zouden zijn. Voor de fanaat een uitbreiding op deel 1 en voor de nieuweling een nieuw spel. Dit hebben ze trouwens ook met Shogun II gedaan maar nog niet op zo'n grote schaal. Aan het einde van de rit heb je een supergrote expanded fantasy game waar je lekker in kan vechten voor werelddominatie. Kan ook zeker niet wachten op een volgende historical Total War en ben zeer benieuwd naar de setting. Maar wist natuurlijk al lang van te voren dat dit deel 2 was van Warhammer en ben zeker niet teleurgesteld! :)
Waarom 2 jaar op rij de zelfde setting? Dit kon ook als expansion verkocht worden 8)7
Dit is een standalone expansion, met vier nieuwe rassen en nieuwe campaigns. Maar het standalone te maken en een #2 achter de naam te plakken is erg goede marketing, een hoop mensen zullen deze kopen als uitbreiding, maar ook nieuwe spelers wiens dit eerste uitstapje is. Dat kan je niet doen met alleen een uitbreiding. Dit is voor iedereen voordelig. Sega haalt er meer zieltjes mee binnen, nieuwe fans hoeven niet EN het origineel EN de uitbreiding te kopen. Bestaande fans krijgen een uitgebreide expansie met nieuwe rassen en campaigns, plus een influx van nieuwe spelers om tegen te spelen.
Heb TW:W al een poosje terug aangeschaft, maar eignelijk pas vorige week mee begonnen om echt te spelen. Eerst trok warhammer me niet erg, na eerder dawn of war 1 en 2 te hebben gespeeld en eerdere total war games voelde TW:W meer als een gimmick dan een serieuze game toen ik ermee begon.

Maar nu gaat er eigenlijk geen avond voorbij of ik start het spel wel een keertje op. Heel veel verschillende units en mogelijkheden. En hoewel sommige aspecten, met name unit abilities en upgrade mogelijkheden wat minder diepgang bevatten dan ik inmiddels gewend ben van total war games zijn er veel meer varianten op units en races beschikbaar wat het toch interessant houdt en de replay waarde erg verhoogt.

Als CA uitbreid op deel 1 en de fouten die gemaakt zijn in deel 1 weet weg te poetsen dan kan met deel 2 een hoop leuks worden beleeft. Laatste paar jaar is total war vaste prik voor mij. Stuk voor stuk erg leuke games met veel bang voor je buck. Ook de unieke setting van warhammer is spekkie naar mun bekkie! :P
Vanwege het grote succes van Total War: Warhammer heeft Creative Assembly nu een development team puur en alleen voor de Warhammer serie opgezet. Daarnaast het bestaande 'historical' team.

Het lijkt erop dat ze nu met Warhammer II (en III of standalone DLC's?) het gat naar de volgende grote historische titel willen overbruggen. Zo haken ze mooi in op de populariteit van Warhammer en hebben ze wat extra tijd om de volgende historische titel een topper te maken. :)
Even hier op inhakend. Het lijkt er op dat de volgende historische total war een nog niet eerder gebruikt tijdperk zal beslaan. Zo blijkt uit een artikel van eurogamer: "However, during a roundtable discussion on the future of the Total War franchise, brand director Rob Bartholomew told Eurogamer that the team were in fact working on "an era we haven't tackled yet."" http://www.eurogamer.net/...era-we-havent-tackled-yet
China is nog niet gedaan, die hebben meer grote veldslagen gekend dan europa bij elkaar. In de klassieke periode iig.

:)

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 31 maart 2017 21:32]

WW1 of 2 zou ook wel tof kunnen zijn,
weer eens een andere twist :)

-edit wel een beetje zuur, heb net de eerste gekocht,
wordt daar toch niet heel vrolijk van :(

[Reactie gewijzigd door freaq op 31 maart 2017 23:01]

Waarom? Het is meer een Starcraft situatie waarbij elk deel zijn eigen ding is. Daarnaast kun je ze samenvoegen tot n grootse campagne.
Haha, dat dacht ik dus ook.

Maar in China had je al battles van enkele 10duizenden toen wij in Europa nog veel kleinschaliger vochten. En daar kwamen weinig rijststokjes aan te pas.
Zelfs veldslagen van honderdduizenden waren niet ongewoon in de Chinese geschiedenis. De unificatie strijd van de Qin of de periode van de Three Kingdoms zijn fantastische tijden om te gebruiken in een Total War game. Daarnaast zal je zo'n beetje de helft van Azi als nieuwe klant binnen krijgen, want die strijd ( vooral die van de 3 kingdoms ) kent zo'n beetje ieder kind daar omdat het deel is van het geschiedenis curriculum.

Ik zie ook al meteen de aardige trucs die ze uitkunnen halen met de generaals ( die soms gewoon meevochten in het strijdgewoel, dus in-game als een hero, maar soms als strateeg off-field ) en de strategen die vanuit de semi vaste tenten en torens de strijd op tactische wijze bestuurden.

Wat zou het ook een keer gaaf zijn als ze echt de beroemde tactieken op een veldslag loslaten in de battlemode zoals het in de fik zetten van een bos of stad als rookscherm of de stad vol leggen met explosieven.
Het is echt niet zo dat bij elke strijd men gewoon tegen elkaar aan botste en in een grote melee terecht kwam.... meestal niet zelfs. De skirmishes zijn waar het echte potentieel ligt als je het mij vraagt.

WW1 en WW2 zouden ook tof zijn, maar daar is echt een hele andere engine voor nodig. Veldslagen waren massaal en verspreid over vele vele kilometers. Uiteraard waren de troepen ook veel kleinschaliger ingedeeld en losser dan in de oude veldslagen. Wil je een succesvolle WW2 total war game maken dan ga je meer richting de CloseCombat serie of Company of Heroes ( in de battlemode ). Ook zouden er airbattles moeten komen of in iedergeval een manier om CAS uit te kunnen voeren op het slagveld, want zonder CAS geen Blitzkrieg. Wellicht dat de implementatie van magie in de Warhammer serie een soort voorbode is voor offmap artillery en CAS etc.
Ik hoop dat ze dan niet 60 euro voor een kleine aanpassing gaan vragen, en gewoon een geheel nieuwe game maken.
Op wat is de Total War: Warhammer-reeks eigenlijk gebaseerd? Is er ergens een 'geschreven' lore van Warhammer? Een soort boekenreeks? Ik zou het graag eens lezen maar weet niet waar het allemaal zo op gebaseerd is!
Bedankt voor die links! Zijn die boeken 'canon', of is er niet zoiets als canon in het Warhammer universe. Ik bedoel daarmee, heb je een 'officieel' verhaal waar wat fanfic bijkomt, of is het eerder een 'anything goes'?
Boeken van warhammer 40k zijn geschreven door schrijvers onder contract van GamesWorkshop. Dus canon.
Ik neem aan dat het voor warhammer ook zo is (ja je heb warhammer en warhammer 40.000 ook bekend als warhammer 40K)
Ik had gehoopt op empire Total war 2. Heb niets met Warhammer.
Waarbij je de gehele wereld kan veroveren, niet enkel de 'kleine' stukjes die er nu zijn... man man dan zie je mij voor een lange tijd niet meer achter mijn bureau uitkomen!
Voor mij mag er nog wel een napoleon uitkomen :)

[Reactie gewijzigd door Wallus op 31 maart 2017 20:49]

Ik hou van total war games maar dit is te snel, warhammer is net een jaar oud, jammer dit deze sla ik absoluut over ik hoopte op een nieuwe entry of een sequel op 1 van de oudere in de serie, zoals medieval
Het is een standalone expansion/uitbreiding, geen compleet nieuwe game. Het zal dus waarschijnlijk ook een ander team zijn dat dit heeft gedaan.

De andere total wars hebben ook losse expansions gehad. Of goedkopere maar minder uitgebreide DLC.
Content kost geld... Ik vermaak me nog steeds enorm met tw1 en alle DLC maar heb inmiddels alle campaigns wel uitgespeeld. Ben erg blij dat deeltje 2 in de maak is!
Kijk er wel naar uit, naar deze nieuwe total war.
Warhammer is by far, de meest geoptimaliseerde total war game.
Prachtige gfx, leuke gameplay, zeer interessante lore.

Ik denk dat de release ergens in de zomer.
Denk niet dat we het zullen moeten verwachten in Mei.
Eerder Juni of Juli.
waarschijnlijk omdat het zo snel gemaakt is, wordt het weer een ''arcade'' achtige total war game.
maar hopelijk wel weer een vermakelijk spel.
Vond de laatste Warhammer: TW wel goed, maar dit is wel heel snel achter de vorige aan. Had eerder gehoopt op Empire 2. Maar misschien ook wel beter dat dat nog even duurt, want de laatste 3 historische Total War games werd ik niet echt warm van.
Het is niet zo zeer een TW2 maar een standalone uitbreiding, denk zoals ze bij Starcraft 2 hebben gedaan, het spel opdelen in meerdere delen.
Nee, dan moet je er geen 2 achter plakken. Dit is gewoon een vervolg.
Als je het ziet als een film, boek, tv serie, ja dan heb je gelijk. Maar niet in videogameland waar over het algemeen een vervolg een vervanger is ipv. compatible met het vorige deel. Wat voor naampje er aan geeft maakt niet uit, het is geen nieuwe iteratie zoals een Medieval Warfare 3. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, Mass Effect 1/2/3, dat zijn vervolgen en geen nieuwe iteraties zoals de CoD serie is.
Alleen hebben ze nog ff 12 delen te gaan voor ze zover zijn! K vindt het ook snel gaan, maar ben nog lang niet uitgespeeld met deel 1!

Als ze de multiplayer net zo goed uitgewerkt krijgen als cod dan krijgen we nog veel leuks te zien :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*