Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties

Creative Assembly heeft zijn plannen met dlc voor de Total War-titel Warhammer uit de doeken gedaan. Er komen verschillende dlc-varianten waaronder gratis pakketten. Zo wil het bedrijf nog eind dit jaar een nieuw ras aan het spel toevoegen, dat spelers zonder kosten kunnen krijgen.

Onderdeel van de gratis updates worden nieuwe eenheden met elk hun eigen tactische eigenschappen, waaronder in sommige gevallen Legendary Lords die van grote invloed zijn op het strategisch potentieel van een ras. Eind dit jaar moet er een gratis update komen met een geheel nieuw ras, dat eveneens zijn eigen Legendary Lords heeft, maar ook andere nieuwe units en magische items. Details over het ras zijn nog niet bekend.

De betaalde dlc gaat uit Lord Packs, Race Packs en Campaign Packs bestaan. Het eerste pakket bevat twee Legendary Lords inclusief campaign-bonussen, twee Lords die als generaal dienst doen, een nieuwe unieke unit en elite-versies van bestaande eenheden.

Dlc Total War: Warhammer

De Race Packs worden de pakketten die, zoals de naam al aangeeft, een volledig nieuw ras aan de rts toevoegen, met alle nieuwe eenheden en items die dit met zich meebrengt. De meest uitgebreide pakketten zijn de Campaign Packs. Deze bevatten niet alleen nieuw ras, maar brengen ook een nieuwe Challenge Campaign naar het spel.

Creative Assembly maakt de pakketten voor het spel beschikbaar voordat deel twee van de trilogie uit is gekomen. Total War: Warhammer komt na uitstel op 24 mei op de markt. Het spel, dat in samenwerking met Games Workshop is ontwikkeld, werd een jaar geleden aangekondigd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (41)

ben ik de enige die het raar vind dat terwijl het spel eigenlijk nog moet uitkomen, men al de DLC's begint aan te kondigen...?
Word tegenwoordig jammer genoeg toch vrij vaak gedaan. Ik zal hem ooit wel eens als bundel kopen GOTY edition ofzo, want ik heb geen zin om telkens te gaan kijken of de DLC echt iets toevoegt
Fallout 4 was mijn eerste spel in jaren dat ik op release kocht. Voor singleplayer spellen is er heel weinig reden om tegenwoordig op dag 1 een half spel te kopen voor 4x zoveel geld als de volledige versie anderhalf jaar later.
Beter nog, er is vaak meer reden om hem pas later te kopen. De hoeveelheid games die tegenwoordig uit komen met grote bugs die pas weken later worden opgelost is gigantisch.
Half spel?

Als Total War: Warhammer uitkomt zijn er 4 zeer verschillende fracties om mee te spelen. Er is meer diversiteit dan in welke voorgaande Total War. En als ze de DLC vanaf het begin aan het spel zouden moeten meeleveren dan kan je nog een jaar langer wachten en meteen 75 euro betalen.
Games maken is niet gratis ;)
Games maken is niet gratis ;)
Maar bedrijven kunnen ook goed overdrijven. De Total War-reeks is toch redelijk berucht (bij mij athans) door de vaak grote hoeveelheid DLC die soms onderdeel van het basisspel had mogen zijn. Total War Attila heeft bijna 70,- aan DLC op steam.

[Reactie gewijzigd door Composed op 12 april 2016 19:06]

Steam summer sale dude! Heb net de basis game aangeschaft. Loop altijd een ronde achter bij TW franchise. Koop je een leuke summer sale bundle zit je goed. Nog makkelijker gemaakt doordat steam bezig is met het introduceren dat je content niet dubbel koopt.
Scheelt nog geld ook ten op zichtte van vroeger toen ik nog games kocht toen ze released werden.
Je kan ook nog is langer met je computer en je bent ongevoelig voor game hypes die de helft van de tijd tegen vallen.
Nadeel als de hype niet meevalt maak je dat niet zo hyper mee.
Meer diversiteit? Hoe dan? Wat fijn dat jij dat nu al weet.
meer diversiteit dan wat? total war shopgun2 gaf in het begin gelijk keuze uit meer dan 4 landen
Volgens mij heeft shogun2 (origineel) maar 1 land (Japan) met 8 9 clans. Deze hebben een beperkte variaties waarin wat statistieken anders zijn en dat is het. Een aantal dlc's geven toegang tot meer clans.

De variatie in de rassen van warhammer zijn vele malen groter door de specifieke units die ze hebben (sommige met hun specifieke animaties).

Wat ik me dan wel afvraag is het gratis ras gelijk aan het ras die je bij een pre-order krijgt (chaos) of dat dit een ander ras wordt.
Mee eens. Al heb ik het idee dat Total War toch wel een aardig complete game uitbrengt. Het enige jammere is dat ze campaign packs, lord packs en race packs bedenken. In plaats van dat ze gewoon 2 keer een echte DLC uitbrengen waar al die dingen gewoon gebundeld zijn en 20 euro per stuk kosten. Ben je nog 100 euro kwijt (als je de game bij release koopt) maar als er echt significante waarde tegenover staat is het nog ergens te verantwoorden. Dit is gewoon de wallstreet kreet "greed is good".
De invloed van de beurs op de game wereld.
+ dat bij de opening al gelijk een race dlc uitkomt, op dezelfde dag.
Inderdaad! Dat is gewoon melken en ik ben geen koe.
Creative Assembly staat tegenwoordig bekend voor hun totaal overtrokken dlc verdienmodel...

Games maken, kost geld inderdaad. Maar uitmelken is ook een kunst. Net wat andere kleuren uniform en wat andere statistieken, en presto: een nieuwe race pack... :(

Het vergt in ieder geval heel wat minder effort dan "vroeger". Toen werden expansion packs voor bepaalde rpg's uitgebracht, welke een compleet nieuw verhaal, accessoires, level caps, tiles, script functies, en dik 40 uur gameplay brachten. Het waren ook echte add-ons, en je werd geenzins op ieder inlogscherm, of erger: tijdens het spel, met dlc geconfronteerd.

Ik denk nog met weemoed terug aan het klassieke Bioware huis... _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Flozem op 12 april 2016 19:06]

Niet weer... als discussies je vervelen, waarom reageer je dan? :Y)

Overigens heb je mijn post niet eens goed gelezen. Ik heb helemaal geen moeite met dlc op zich. Ik heb zelfs graag geld over voor fatsoenlijke extra content. Of je het nu dlc of expansion pack noemt.

Alleen vind ik dat er tegenwoordig te vaak met dlc pakketjes wordt gesmeten die 1 nauwelijks extra content geven, 2 bij de bosjes worden geproduceerd, en 3 vaak het geld niet waard zijn. En dan heb ik het nog niet gehad over day-one dlc en gebrek aan reguliere patches / bugfixes waaraan juist die massaproducerende dlc publishers zich schuldig maken.

Laten we eerlijk zijn: dat was vroeger bij een studio als Bioware (Baldur's Gate, Neverwinter Nights) beter geregeld. Die uitbreidingen waren echt packs met meer dan een kaartje en wat reskins voor een heel schappelijke prijs. Helaas kwam daar onder EA vlag de klad in...

[Reactie gewijzigd door Flozem op 13 april 2016 00:59]

Late reactie, maar zie dit nu net pas terug.
Niet weer... als discussies je vervelen, waarom reageer je dan? :Y)
Goed, misschien is het meer je standpunt dat me verveelt. De discussie ga ik aan.
Overigens heb je mijn post niet eens goed gelezen. Ik heb helemaal geen moeite met dlc op zich. Ik heb zelfs graag geld over voor fatsoenlijke extra content. Of je het nu dlc of expansion pack noemt.
Oke, ik heb de afkorting DLC gebruikt om kleine pakketjes aan te duiden en expansion voor grotere toevoegingen. Lijkt me een definitiekwestie.
Alleen vind ik dat er tegenwoordig te vaak met dlc pakketjes wordt gesmeten die 1 nauwelijks extra content geven, 2 bij de bosjes worden geproduceerd, en 3 vaak het geld niet waard zijn.
Dat is waar ik het over had. Deze pakketjes bevatten weinig content, inderdaad. Een extra factie is niet veel. Maar ze kosten geen kapitaal. En zoals ik zei, als je ze het niet waard vindt moet je ze niet kopen. Dan zul jij zeggen dat dit een verwerpelijke manier van content verkopen is, en daarmee zijn we dan weer bij het verdienmodel.

Dan herhaal ik dat dit verdienmodel van kleinere pakketjes anders is dan dat van een jaar of 10 geleden en eerder, maar dat, en dan heb ik het over de Total War serie, 10 jaar geleden 3 facties, een nieuwe campaign map en een grafische tweak gebundeld werden en voor 40 euro werden aangeboden. Dat is niet per se een betere prijs-kwaliteitverhouding dat wat er nu gebeurt. Ik zou zelfs zeggen dat je nu, bij bijvoorbeeld Attila, kunt kiezen welke facties jij leuk vindt, en die kan kopen. Ben je uiteindelijk minder geld kwijt. Kortom, ik vindt dit verdienmodel niet per se slechter. Ook niet beter.
En dan heb ik het nog niet gehad over day-one dlc en gebrek aan reguliere patches / bugfixes waaraan juist die massaproducerende dlc publishers zich schuldig maken.
Bugs niet fixen en geen patches uitbrengen is een slechte zaak, maar ik vraag me af of slechts de "massaproducerende dlc publishers" zich daaraan schuldig maken. Day-one DLC vind ik niet wezenlijk anders dan day-x DLC. Zelfde verdienmodel-discussie.
Laten we eerlijk zijn: dat was vroeger bij een studio als Bioware (Baldur's Gate, Neverwinter Nights) beter geregeld. Die uitbreidingen waren echt packs met meer dan een kaartje en wat reskins voor een heel schappelijke prijs.
Ik ben het met je eens dat er een verschil is in prijs-content per studio. Ik denk alleen dat dit al erg lang zo is (zoals ik zei is het bij Total War naar mijn idee niet erg veranderd). Er waren en er zijn studio's die prutswerk leveren en/of content uitmelken en studio's die veel content leveren en/of innovatief zijn en/of hun spel goed onderhouden. Dus ik vind dit niet te wijten aan het veranderde ((kleine) DLC) verdienmodel, terwijl dat wel is wat jij en veel anderen betogen. Daar ben ik het niet mee eens.

[Reactie gewijzigd door Me_Giant op 27 april 2016 12:49]

Nope, had dezelfde eerste reactie, dat ze eerst het spel eens uitbrengen alvorens over de toekomst te lullen.
Dit is de reden dat ik al jaren keys koop in het "grijze circuit" (wel bij de wat meer respectabele sellers.

Ik heb er absoluut geen enkel probleem mee om voor een Triple A titel 60 uit te geven. Maar als zoveel content achterwege wordt gelaten om het later uit te brengen voor DLC, dan betaal ik liever 30 voor de game en gebruik ik de resterende 30 om er later de DLC mee te kopen.
Het probleem vind ik vooral dat zoals dit model bij Total War: Warhammer er dan letterlijk RASSEN achter betaalde sluizen worden gezet. Dat is gewoon gameplay die je van de speler wegneemt tegen betaling. Als iets nou cosmetisch is, of een heel nieuw verhaal waar later nog aan gewerkt is dan snap ik dat nog, maar spelers wegsluizen van gameplay elementen vind ik een verschrikkelijk slecht model...
Eeh :N ,nee. Total War: Warhammer krijgt eind dit jaar gratis nieuw ras ,is de titel van deze publicatie .Het ras dat er bij komt krijg je zowie zo,graties,en is volgens mij niet een ras dat achter sluizen is gezet /bewaard,maar een nieuw ontwikkeld ras.

(Wel dacht ik even Race of Rase (heel oude spelling,overgenomen van ge- emigreerde Hollanders Duitsers ;verbastering van het woord rasse ) maar het is toch Race.
En het is ook geen wedstrijd wie het snelste is :P ,maar een ras van / in fantasie
.)

Het gene wat jij schetst is ook verschrikkelijk, maar het gaat in dit geval wel meevallen.
Je krijgt iets graties ,iets wat toch best wel een grote uitbreiding is in deze game,en de extra gameplay en cosmetische veranderingen kan je voor een schappelijk bedrag bij kopen,maar hoeft niet.

Dit soort games speel je niet voor een paar uurtjes,maar voor enkele maanden,misschien zelfs wel jaren .Net als WoW ect ,Bij elke expansie gaat het weer een stukje verder.Het is ook niet gemaakt om in een paar uur uit te spelen,dat is een heel ander genre.

Je kan ook lekker fun hebben met je graties nieuwe ras erbij.
Ik speel het zelf niet,maar het ziet er zeker uit als een gave spannende game in de trailer :Y .

[Reactie gewijzigd door tweaker1971 op 13 april 2016 12:55]

Dat ze er nu 1 gratis uitbrengen is misschien een soort goedmaker/leuk iets, maar het zou mij zeker niet verbazen als er in de toekomst dan ook een ras of unit bijkomt waar wel betaald voor moet worden. Dat is juist hetgene waar ik het over heb...
Als je Total War wel eens hebt gespeeld weet je dat een speelbaar ras geen gameplay element is. Spel heeft complete gameplay zonder dat je dat ras kan spelen.
Maar "blood &gore" moet je ook altijd los kopen 8)7 als ze dat bij een titel als Warhammer gaan doen..
Total War wel ja, maar hier gaat het om Warhammer, waar rassen toch echt wel wat anders zijn dan een gewone "factie" uit de vorige Total War games. Dat ze er nu 1 gratis uitbrengen is misschien een soort goedmaker/leuk iets, maar het zou mij zeker niet verbazen als er in de toekomst dan ook een ras of unit bijkomt waar wel betaald voor moet worden. Dat is juist hetgene waar ik het over heb...
Dit is gewoon het digitale equivalent van pirated games doorverkopen. Als de games met een gestolen creditcard gekocht zijn dan word dit weer teruggeboekt en krijgt de developer niet betaald. EA heeft een keer deze keys ingetrokken maar de meeste stores doen dit niet. Ze kunnen uiteraard ook uit Rusland komen of iets dergelijks maar dan is de key meestal regiogebonden.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 12 april 2016 22:32]

Oh daar had ik nog niet van gehoord. Ik dacht dat keys gewoon in bulk worden ingekocht en niet in de "premium landen" waar er 60 euro wordt gevraagd.
Russische en Chinese keys kosten veel minder... ooit wel eens nagedacht over het waarom daar van?

I kan me voorstellen dat als men 10.000 keys, in laten we zeggen een voormalig joegoslavische republiek, wil er opeens een heleboel minder euro's per key wordt gevraagd.
Lol, ik dacht even dat ik de launch gemist had aangezien men over DLC begint :D

Ben wel benieuwd, de Warhammer universum biedt heel wat mogelijkheden... :)
In vroegere total war games waren alle Staten speelbaar met mods maar de laatste tijd worden deze weer achter een paywal gezet op get moment dat ze ze als dlc uitbrengen
Bij de oudere TW games was het de bedoeling dat je n keertje een campaign won met een staat en dan kon je met alle staten spelen. Of je kon 1 waarde aanpassen in een tekstdocument natuurlijk.
opzich zat er niet zo heel veel verschil tussen de staten, in warhammer heb je allemaal verschillende rassen, die helemaal van scratch gemaakt moeten worden
Ik heb het ook niet over warhammer vs oude total war games maar meer over rome vs rome II en ja er zit beduidend meer verschil tussen de rassen maar over het algemeen zitten deze rassen ivm ai al in het spel.
Nu al DLC? :? Ik zat al te zoeken of ik de release had gemist.

CA kennende kan je beter een halfjaar wachten tot de breaking bugs eruit zijn. Op een of andere manier beginnen ze telkens met de 1.0 van de voorgaande game i.p.v. de gepatchte versie. Ook zijn dan de spellen wat vriendelijker geprijsd. Overigens, als Warhammer uitkomt, zal Atilla wel als complete pack ergens gaan verschijnen. Scheelt weer een boel DLC ellende.
Volgens mij wacht ik ff tot ie dus iets goedkoper is. Nu maar hopen dat de LOTR-mod op Atilla snel klaar is :)
Lijkt of ze er een sport van maken om games met steeds minder content op dag van release uit te brengen en vervolgens grof geld vragen voor DLC (lees: afgesneden game content)
Je kan het ook op een andere manier benaderen...

Een bioscoop ticket is 10 en geeft me 2 uur lol? De meeste games speel ik vaak meer dan 12 uur en zijn dus in verhouding goedkoper. DLC geeft meer lol aan een game. Je bent niet verplicht het aan te schaffen en voor die paar euro koop ie toch wat meer plezier.

Aan de andere kant, als je een game niks vind hoef je ook de extra kosten niet te maken. Games zijn naar mijn idee in 25 jaar niet significant gestegen in aanschafprijs, 100 gulden naar 50. Daarnaast zijn de ontwikkelkosten wel gestegen. Ik denk de inkomsten ook, want meer mensen die games spelen.

Ik vind een game uitbrengen die bol staat van de bugs erger dan een game af is met veel extra optionele content.
Bretonnia! Althans, dat hoop ik.

Overigens wel grappig dat alles wat in deze game komt nu al een tijdje zwaar achterhaald is. De Age of Sigmar is begonnen bij het echte Warhammer Fantasy en dat is vrij rigoureus door de hele Warhammer Fantasy wereld heen gedenderd.
AoS bestaat voor mij niet:P

en lizardmen!!
Mijn eigen voorkeur, maar ik vind de End Times maar een belachelijk iets. Ik neem het daarom ook niet serieus. Ik ben ook blij dat Creative Assembly dit niet doet, omdat het qua lore echt slecht in elkaar steekt en de hele verhoudingen ondersteboven worden geschopt.
Zo jammer dit. Ik kan niet eens met mijn favoriete facties spelen als het spel uitkomt. Waar zijn de Tomb Kings en de Skaven? Waarom moet ik betalen om met n van de hoofdfacties, Chaos, te kunnen spelen? Belachelijke praktijken van zowel SEGA als Creative Assembly. Tel daarbij op dat de siege battles ontzettend zijn gedowngrade (een hoofdstad met maar n muur, die identiek is qua lay-out als elke andere stad?) en dat volledige world domation niet mogelijk is, en je kan stellen dat Total War: Warhammer een teleurstellende launch zal hebben in mijn ogen. Pas als er een versie uitkomt met alle DLC erbij inbegrepen, zal ik dit spel aanschaffen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True