Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Total War Saga: Troy komt in 2020 uit

Sega en ontwikkelaar Feral Interactive hebben Total War Saga: Troy aangekondigd. Dit wordt de tweede titel in de saga-spin-offserie binnen de Total War-reeks. De release staat gepland voor ergens in 2020 en de nieuwe game is gesitueerd in het tijdperk van de Trojaanse Oorlog.

Feral Interactive schrijft dat het zich heeft laten inspireren door de Ilias, het oud-Griekse epos over de Trojaanse Oorlog dat aan Homerus wordt toegeschreven. Het spel heeft deze oorlog tussen een Griekse coalitie en de Trojanen als setting en bevat de bekende mix van realtimeveldslagen en turn-based elementen tijdens het uitbouwen en managen van het rijk. Spelers kunnen daarbij kiezen voor het Griekse of het Trojaanse perspectief. De ontwikkelaar spreekt bij Total War Saga: Troy over acht beschikbare iconische helden en een personagegedreven, verhalend drama waarin je je antagonisten moet overwinnen.

In een vroege preview schrijft PC Gamer dat onder meer de Griek Achilles en de Trojaan Hector aanwezig zijn met speciale vaardigheden en uitrusting. Volgens het medium spelen daarnaast goden en een minotaurus een rol, maar voert de historische inslag de boventoon en ontbreekt het paard van Troje. Er zijn acht verschillende facties, waaronder meerdere Trojaanse en Griekse. De Trojaanse prins Paris zal nog wel de Spartaanse koningin Helena ontvoeren en terug naar Troje vluchten, maar hoe de gebeurtenissen zich daarna ontvouwen is geheel aan de speler.

Total War Saga: Troy wordt de tweede titel binnen de Total War-reeks die binnen de spin-offreeks valt, wat wordt aangeduid met de toevoeging van 'saga'. Dit staat voor games die in tegenstelling tot de reguliere Total War-spellen op een kortere, minder grote historische periode inzoomen met wat kleinere, gedetailleerde campagnespeelvelden. Total War Saga: Thrones of Britannia was de eerste saga-titel. Deze kwam in mei vorig jaar uit en zoomde in op de strijd om de Britse eilanden vanaf het jaar 878, waarbij de invasie van de Noormannen net achter de rug was.

Wanneer Total War Saga: Troy uitkomt is nog niet precies bekend, behalve dat de titel ergens volgend jaar moet verschijnen. Windows is als eerste aan de beurt, kort daarna gevolgd door versies voor macOS en Linux.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

19-09-2019 • 17:09

28 Linkedin Google+

Submitter: wouterg00

Reacties (28)

Wijzig sortering
Jammer dat goden en mythische wezens en rol gaan spelen. Trekt mij toch net wat minder aan dan de 'realistisch' historische Total War games. Heb mij toentertijd wel heel erg kunnen vermaken met Brittania.
Ik vond Three Kingdoms anders weinig aan. Elke faction min of meer hetzelfde met amper tot geen variatie in units. Hetzelfde had ik met Shogun 2.

Historical TW games zijn top wanneer ze niet beperken tot 1 land/regio. Medieval, Rome en ook Empire behielden veel replay omdat de map zo groot was, zoveel factions en veel meer variatie.

Warhammer 1/2 geniet diezelfde voordelen omdat de map zo groot is, met zoveel factions en zoveel variatie. Goed, fantasy ligt niet iedereen, maar het geeft wel veel mogelijkheden. Warhammer staat dan ook zeker in mijn top 5 TW games.
Op zich snap ik de uitstapjes naar Total War Warhammer ook wel. Er zijn iets meer stijlelementen beschikbaar, wat de game wat meer dynamiek geeft. Al begreep ik dat de balans in al die Warhammer eenheden best nauw luisterde.

In een "realistisch - historische" game dus geen goden of mythische wezens. Religie kan zich uiten met de zeal-factor. Neutraal en religie onafhankelijk.

Dat deze game de mythologie erbij haalt doet haar op een grensvlak bevinden. Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor mij is die zeal factor wel genoeg. Die regeert de spiritualiteit van je krijgers. Los van alles lijken die Warhammer games ook best wel gaaf, maar ik sluit mij wat dat betreft bij iniquity1987 aan, de productie is voor mij niet bij te houden. Op een Total war game sla ik heel wat uren stuk.
Das niet het zelfde, he. Dat religien bestaan is een feit maar dat is wat anders dan de goden en monsters zelf te laten rondlopen.
Er lopen geen goden en monsters rond in de game zelf. De monsters zijn 'realistische' versies van de fictieve monsters uit de Griekse mythologie, bijvoorbeeld een man die er uit ziet als een minotaurus. De invloed van religie in het spel is ook op een realistische manier verwerkt, in vergelijking met andere Total War-games. Dus als je trouw bent aan een oorlogsgod krijg je factioni buffs op het gebied van vechten. Meer informatie is hier te vinden: https://www.reddit.com/r/...ga_troy_announce_trailer/
Oh dit is een mooi stukje duiding! Dit stelt mij toch iets meer gerust. Het zal de komende maanden wel een stuk duidelijker worden hoe fantasie en historie zich met elkaar verhouden.
Tuurlijk heb je daar een punt, mijn reactie was net te kort om het goed te onderbouwen. heat of the moment laten we maar zeggen.
Ik hoop dat ze er wat leuks van weten te maken. i.m.o hebben ze Total War Warhammer 2 nooit weten te overtreffen. De diversiteit die daar in zit is gewoon top.

Heb net wel twee mythologie boeken van Stephen Fry uit, Mythos en Heroes. en Rond die tijd komt de 3de over de Trojaanse oorlog. Dat zou wellicht nog wel voor een hype kunnen zorgen bij mij

Edit:

er is ook al een CampainMap preview beschikbaar:
https://www.youtube.com/watch?v=mcYNhzwKz00

[Reactie gewijzigd door BobbLeeSwaggr op 19 september 2019 18:17]

"i.m.o hebben ze Total War Warhammer 2 nooit weten te overtreffen."

Toch een grappige uitspraak haha. Dat spel is pas 2 jaar uit en er zijn daarna pas 2 'echte' Total War games uitgebracht.
hmm licht er aan vanaf wel deel je begint te tellen naar mijn mening rome total war het beste "nog steeds"
Beetje offtopic: die boeken van Stephen Fry lonen echt de moeite. Ik heb ze als luisterboek geluisterd op audible (zijn door hemzelf in gesproken). Zeer onderhoudend.
Ik vind TW:W2 totaal geen TW game meer. Het werd een rock paper scissor en met veel minder diepgang in positioning en units.

Shogun/Rome had veel meer diepgang in tactics/formaties en waarbij ook de formaties de juiste effecten had. Warhammer is teveel units based ipv strategy.
Helaas worden de total war games met een naar mijn mening te hoog tempo er uit gepompt.
Vind ik het algemeen met games van dezelfde maker tegenwoordig. Vooral hoe snel warhammer 2 op warhammer 1 uit kwam vond ik erg jammer.

Troy is wel een erg gaaf thema en dat ze een beetje over de top gaan met de heroes en bijvoorbeeld een minotaur juich ik persoonlijk alleen maar toe.
Warhammer 2 loste een aantal belangrijke bezwaren van 1 op en maakte de ME campagne groter. Wat mij betreft bijten die elkaar niet.
Nou, zelfs de bewegingen van de heroes in de cinematic zijn maar houterig vind ik. Ga het wel in de gaten houden, setting boeit me sowieso wel :)
De ontwikkelaar van deze game is Creative Assembly, Feral Interactive brengt de games naar mac :)
Dank! Ik vroeg me al af waar CA gebleven was in dit hele verhaal. Erg benieuwd wat ze er van maken. Met dit verhaal kun je veel verschillende kanten uit. Ikzelf hoop op een soort Historic/Warhammer mix. Zolang hij maar beter is dan Thrones of Britannia, way een aanfluiting vond ik dat.
ik hoop eigenlijk op empire 2 total war
Meeh. De league of legends route die TW is ingegaan met overpowered units, heroes en generals in 3 kingdoms en warhammer is een verspilling van de game engine. Rome I was top en Napoleon TW is nooit meer overtroffen. Shogun TW heeft de hoop op een top strategie game levend gehouden. Ik vrees dat Troy ook de kant op gaat van veel fantasie en weinig strategie. Maar wie weet ...
Ik heb ook helemaal niets met die heroes. Bij Rome II is de general ook al overpowered en dat bederft voor mij al een groot deel van de strategie. Ik ben daarom niet eens gestart met Warhammer met heroes. Ik heb Brittania nog wel gespeeld, maar ook daar erger je ook aan die generals. De ervaring van de troepen zelf wordt dan onbelangrijk en daarmee ook het upgraden van ervaren troepen. Het is gewoon het snel "bouwen" van nieuwe troepen en die in de strijd gooien en niet meer het opbouwen van legers die je daarna traint en upgrade en zo nu en dan van nieuw type units voorziet.
Mooi hoe bij Total War titels de spelervaring altijd als feit bestempeld wordt.
Ik heb vroeger vooral genoten van Rome total war, dat was lang voor mij de beste. Sinds ik Total War Warhammer gespeeld heb ben ik echter gewend geraakt aan de massale units die door een linie kleine soldaatjes heen stormen. Sindsdien kunnen de historische titels mij niet meer bekoren. Ik kijk dan ook erg uit naar een soort hybride hier van in de vorm van Troy.
Ziet er wel goed uit, wordt denk ik een mix van Rome 2 en Three kingdoms, met als basis Rome 2 en dan voor de legers meer Three Kingdoms. Zo ziet het eruit tenminste voor mij. Had bij Britania en Three kingdoms niet echt een heel goed gevoel, maar dit wordt um weer.
Weet je wat het is met deze kleinere specifieke tijdperk gedreven games. Ze komen te snel uit achter elkaar en slaan teveel de plank mis. Neem Thrones of Britannia. Zoveel goede dingen, maar zoveel meer gemiste kansen. Geen strijd tussen de religies zoals je had verwacht, het was voornamelijk al meteen overgaan naar het Christendom want dat gaf meer voordelen. Bleef je heidens? Dan kwam je flink in de problem met de loyaliteit, hier later meer over! Je kon met je viking vloot niet het rivierstelsel gebruiken om heel Engeland aan te vallen, iets wat juist die periode kenmerkte. Het gehele estates systeem dat broken was en vrijwel niets veranderde aan de loyaliteit van je onderdanen. Niet te spreken over het compleet random schijnende loyaliteit systeem dat van het een op het andere moment overging in volledige opstand met 5 rebellen legers bij al je thuissteden met een volledige 20 stack aan units die je hele economie plat gooiden. De random (natuur)rampen en gebeurtenissen die bijvoorbeeld de loyaliteit van jouw onderdanen drastisch verlaagden of bijvoorbeeld jouw economie en voedselvoorraad benadeelden, wat het random en broken loyaliteit systeem natuurlijk weer een opvlieger gaf. Want ook dan ging iedereen je meteen weer verraden! Ben je nog heidens? Mooi, iedereen heeft meteen meer neiging om je te verraden! Kan er ook nog wel bij. Haha wat een spel was het ook!

Als ze dit spel nou een goed half jaar tot een jaar meer tijd hadden gegeven, dan was het een echte topper geweest. We zagen helaas hetzelfde bij Three Kingdoms...

[Reactie gewijzigd door Nathanm465 op 20 september 2019 22:54]

verklaar je nader?

Het lijkt mij een correct game voor zijn genre. Deze is niet mijn smaak maar ik zei ook niet speciaal iets verkeerds mee.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True