Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

LG V30-smartphone komt begin december uit voor 899 euro

Door , 162 reacties

LG brengt de V30-smartphone begin december uit in Nederland voor 899 euro. Dat heeft de fabrikant bekendgemaakt. Eerder zei de Zuid-Koreaanse telefoonmaker dat het toestel voor het einde van het jaar zou verschijnen.

De LG V30 zal in Nederland een adviesprijs meekrijgen van 899 euro, zo zegt LG. Daarmee ligt de adviesprijs 150 euro hoger dan die van de G6, die in Nederland oorspronkelijk uitkwam voor een prijs van 749 euro. De prijs ligt in lijn met de Pixel 2 XL van Google, die komende week verschijnt voor 939 euro. De V30 en Pixel 2 XL hebben allebei een oledscherm van 6" met een resolutie van 2880x1440 pixels en beide displays komen uit de fabriek van LG.

LG presenteerde de V30 begin september als opvolger van de V20 van vorig jaar. Toen publiceerde Tweakers ook een preview van de telefoon. De V30 is de eerste LG-smartphone met de Snapdragon 835 van Qualcomm, de soc die dit jaar in veel high-end Android-smartphones zit.

Verder legt LG zich met de V30 toe op uitgebreide opties op het gebied van audio en video. Zo zit in de V30 een quad-dac en levert LG de telefoon met oortjes van B&O Play. Op videogebied zijn er uitgebreide filters voor kleurcorrectie in de video-app te vinden, naast opties als 'point zoom', waarbij de camera langzaam inzoomt op een gewenst punt.

Terugkijken: videopreview LG V30

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

13-11-2017 • 10:21

162 Linkedin Google+

Reacties (162)

Wijzig sortering
Je krijgt nu al 75 euro cashback via LGpromotions.nl op dit toestel.

Daarnaast krijg je bij de LG OLED65E7V of de OLED55E7N het toestel er gratis bij.
https://promo.deskservices.nl/nl-nl/17-0465
Dus bij het aanschaffen van de LG OLED55EFN zwart (a 2230 euro) krijg je een telefoon van 900 euro er gratis bij? Dat is nog helemaal geen gekke optie!

Kooplink: https://www.buymi.nl/lg-oled55e7n/
Link TV: pricewatch: LG OLED55E7N Zwart
Bron korting: https://promo.deskservices.nl/nl-nl/17-0465
Terms van korting: https://promo.deskservice...7-0465/download/terms.pdf
Buymi staat inderdaad niet in de lijst van deelnemende dealers, waardoor de 55EFN je 2.799¤ zal kosten, en je net zo duur uit bent 55C7V koopt met de V30 los.

55EFN = 2.799¤
V30 = 899¤
55C7V = 1.898¤
Combo Deal = Gratis V30
55EFN + Combo Deal = 2.799¤
55C7V + V30 = 2.797¤

De EFN en C7V hebben beide hetzelfde paneel en dezelfde beeldkwaliteit. Het enige verschil tussen de twee is dat de EFN een soundbar heeft. Dus netto gezien krijg je met de actie alleen een gratis soundbar. Je lijkt dus een killer deal te krijgen, terwijl dat niet echt is. Moet zeggen: geniaal van LG.
Buymi staat niet tussen de dealers die meedoen...
Nouja.. Gekke optie - Dan kost je telefoon dus wel mooi geen 900 euro meer maar 2.230,- euro.

En krijg je er 'gratis' een televisie bij ;) :X
Het grote nadeel weer is op de 2e hands markt daalt een lg weer erg snel in waarde.
Als je een telefoon als investering koopt ben je sowieso slecht bezig...
Dat klopt altijd maar als jij een LG koopt verkoop je hem 3 maanden later voor de helft, dat is bij een samsung of iphone wel anders. (je verkoopt hem voor de helft omdat de nieuwwaarde dus aanzienlijk lager is -zie PW lg G6 750¤ naar ~400¤)
Koop een LG als het toestel je echt bevalt anders mag je flink bijleggen voor een vervanger.

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 13 november 2017 14:37]

Als het letterlijk 3 maanden duurt voordat de prijs halveert, dan kun je toch ook gewoon 3 maandjes wachten met de aanschaf?

Idem met Samsung telefoons. Als je daar een paar maandjes mee wacht zijn ook 30% - 40% goedkoper, maar dan heb je nog altijd het meest recente flagship model.
3 maanden en halveren ?
Slaap lekker verder. Dat gebeurt echt niet ...
LG G6 begon op ¤750,- en kun je nu kopen voor ¤440,-

Dat is weliswaar geen halvering, maar wel een prijsdaling van bijna 42%.

Niet dat ik iets te klagen heb, want ik heb de telefoon een paar maanden terug voor deze prijs gekocht, in plaats van de hoofdprijs te betalen toen het toestel uitkwam.

[Reactie gewijzigd door Laloeka op 13 november 2017 12:37]

De G6 was niet vergelijkbaar met de concurentie en dat heeft LG tot de V30 nooit gedaan.
Nu zie je dat dat ding bomvol zit en wel degelijk de concurentie aan kan op veel vlakken en dat zal reflecteren in de adviesprijs maar ook in de prijs op langere termijn.
Hij zal zeker goedkoper worden, maar na launch in NL denk ik dat je over 6 maanden blij moet zijn als hij 25% goedkoper is en dan praat ik over serieuze bedrijven waar je hem gewoon kan kopen, niet van die shady bedrijfjes die adverteren en als puntje bij paaltje komt niet kunnen leveren enzo.

De helft na 3 maanden ga je tegenwoordig niet meer zien, niet bij de top 10 merken. En dus ook niet meer bij Huawei, OP, etc. Ook die leveren quality en dat kost gewoon geld.
De G5 was wel vergelijkbaar, maar toch zakte die ook erg snel. Ook was hij met abbo van 20,- p.m. te krijgen voor 350 bijbetaling.
We kunnen allemaal voorbeelden van 3 jaar geleden aanhalen maar ik durf te wedden dat de V30 over 3 maanden NIET de helft kost .. Bij lange na niet.
Dat ben ik met je eens. Er zal wellicht 150 af gaan.
Ja, en ben je dus nog steeds 749 ervoor kwijt. Nog steeds best wat geld. Niet teveel voor een smartphone van dit kaliber maar tegen die tijd is het feb 2018 en kijk je al tegen de nieuwste Samsung Galaxy aan die je dan kunt kopen voor pak hem beet 150-200 euro bovenop dit bedrag en dan heb je het nieuwste van het nieuwste.

Reken maar dat Samsung zwaar gaat uitpakken met de S9 nu de Iphone X net uit is.

Conslusie, LG zet zichzelf niet handig in de markt nu. 4 maanden geleden kon dat wellicht nog voor dit geld maar nu wordt het lastig voor de volle pond en uin 2018 willen mensen toch die extra stap meer voor iets meer geld.
Dit toestel kost over drie maanden minder dan 550 Euro. Mark my words...
We houden het in de gaten. Ik hoop dat ik ONGELIJK heb en jij dus gelijk, ik verwacht het echter niet.
Mocht je grijze import niet schuwen dan zelfs 360:)
Bij mobiel.nl kost het toestel reeds ~500 euro bij een abonnement.. Geen halvering nee, komt echter wel in de buurt en dat met nog geen maand/dag..
LG en prijzen..

Hun TV waar je dit toestel bij krijgt kost volgens de adviesprijzen ook 3499 euro, maar wacht even! De actieadviesprijs is 2799! Maar wacht even, koop je dat ding buiten de grip van LG Nederland en diens nukken om dan betaal je ineens nog maar 2200 euro. Ook is het toestel met bijbetaling van zo'n 600 euro NU al te bestellen bij een sim only (dat is een hele kleine drempel, een los toestel + sim only of dan maar voor 600 euro dit ding erbij en alsnog een sim only, dusdanig klein dat je eigenlijk kan stellen dat het toestel nu al voor 600 te koop is, je hebt enkel iemand nodig die nog korting wil hebben boven op zijn sim only want ja met toestel is het abbo goedkoper dan simonly zonder toestel)

Ja over 3 maanden liggen ze niet voor 450 bij de mediamarkt, maar wellicht wel voor 699. Op marktplaats nieuw in doos met garantie 700 binnen een week na release zou ik ook niet raar van opkijken.Na een half jaar voor 450 bij discounters die gewoon netjes leveren ligt ook binnen de mogelijkheden.

LG is niet serieus met deze prijs het betreft maar een 'LG Adviesprijs', dus door nu 899 neer te tellen 'naai' je jezelf wel een beetje.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14 november 2017 00:52]

Precies, mensen die snel het nieuwste willen hebben betalen de hoofdprijs en klagen achteraf dat ze veel afschrijven.
Ja dat is wat ik zou doen, maar mensen die hem nu willen hebben doen dat waarschijnlijk niet :)
LG g6 (introd.maart 2017) is nu ~400¤ nieuw (6maanden later) maar op mp had je er al eentje voor 400¤ na een paar maanden. Ter vergelijking een samsung s7 edge (introd. maart 2016) is nog steeds ~500¤ (nieuw) en op mp rond de ~350¤ (als nieuw).

Ik heb mijn s7 edge als nieuw gekocht (marktplaats) toen hij 3 maanden oud was voor 500¤.
Een oud model vergelijken is niet helemaal eerlijk. De S8 heb je ook al voor 575 en zo nu en dan komen er leuke aanbiedingen waar je hem onder de 500 al kan krijgen. En die is pas 7 maanden te koop.
Toen de S8 Edge uit kwam betaalde je 600 euro bij een tele2 25pm simonly (onbeperkt) Bij de S7 Edge destijds zelfs nog minder maar toen kostte de simonly nog 35pm (hoewel tele2 alle 35pm klanten gedowngrade heeft naar 25pm). Ook nu betaal je plusminus 600 voor de V30 i.c.m. een TV of een redelijke simonly

Blind de volle pond betalen voor dit soort producten bij merken die met prijzen spelen is.. tjah.. niet goed voor de portemonnee

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14 november 2017 01:02]

Early adopters betalen de hoofdprijs. M.a.w. als je slim bent wacht je een aantal maanden met je aanschaf en dan zul je zien dat je ongeveer net zo veel afschrijft als de concurrentie.
Zie hierboven, dat is dus niet zo. LG waardeert gewoon veel sneller af.
Ik vind dat echt totaal onbelangrijk. Ik koop een telefoon om te gebruiken niet met de gedachte om die door te verkopen. Ik koop ook geen auto en ga daar in de winter niet mee rijden omdat de pekel slecht is voor de restwaarde. Wat een onzin discussie zeg.

Eigenlijk komt het er op neer dat iedereen een iPhone zou moeten kopen want die zijn overpriced en blijven dat gedurende de levensduur, dat is wat er eigenlijk wordt gezegd.

Ik heb een S8+ gekocht voor 900 op launch day, die is nu 700. Denk je dat ik daar één nacht van wakker lig? Verkoopwaarde lekker interessant zeg, als ik hem niet verkocht krijg of ik krijg er niet genoeg voor schuif ik hem wel door naar familie.

Nee een iPhone kopen met een wurgcontract van 2 jaar en een driedubbel gepanserd hoesje eromheen en 2 jaar lang met fluwelen handschoentjes bedienen omdat je bang bent dat je hem anders niet goed meer kunt verkopen, dat is pas erg :')
Oké: iemand begint over restwaarde en aanschaf (ik niet), ik heb het nergens over restwaarde of dat je daar je koop op moet baseren, lees liever wat ik geschreven heb. Ik zeg simpel: wacht op kopen bij introductie LG want de waarde daalt snel en haal je hem dus aanzienlijk goedkoper (nieuw) na een paar maanden. Een s8+ is nu uit de winkel, bijna een jaar na introducite ~700¤, de v30 zal die zelfde afwaardering in een paar maanden hebben.

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 13 november 2017 14:44]

Ja goed maar dat is met alles natuurlijk he maar ik koop iets omdat ik het nu wil hebben of nodig heb, niet over 3 maanden. Dat is een keuze die je maakt of je persee direct de nieuwste wilt hebben, je kunt ook een S8 kopen zodra de S9 er is dan ben je nog goedkoper uit.

[Reactie gewijzigd door mkools24 op 13 november 2017 14:43]

Je hebt een note8/s8/v30 nodig dan? een motorola g6 voldoet niet? Als geld no issue is moet je lekker 900¤ uitgeven, mijn simpele advies is wil je de LG wacht even kan je flink besparen. Als je het NU moet hebben of je moet NU een telefoon ja dan heb je echt geen andere keus dan 900¤ uit te geven....
Toch is het niet relevant, want in beide situaties gaat het niet om 'restwaarde' - niemand koopt een toestel om 'm 3 maanden later weer weg te doen.

Restwaarde na een jaar, of anderhalf-twee misschien, daar ligt een zeker belang, en daar zie je gewoon dat 95% van alle toestellen op dezelfde manier waarde verliezen, en dat er een gezonde component van de mate van slijtage in die prijs verwerkt zit. Er zijn bijna geen toestellen die hieraan ontsnappen. En dan nog: met mobieltjes 'kopen als investering' en mikken op goede restwaarde slaat hoe dan ook nergens op, want je loopt er veel risico mee, elke dag in gebruik.

Er is een markt, dat weet ik. Maar je kunt je afvragen of je wel helder aan het nadenken bent als je een hoge aanschafprijs van een mobieltje gaat goedpraten met 'de restwaarde'. Want dat is wat hier werkelijk aan de hand is. En dan laat ik zaken als degradatie van de accu en het OLED paneeltje nog geheel buiten beschouwing - want daar wordt elke 2e-hands koper lekker mee genaaid ;)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 13 november 2017 13:31]

Niemand koopt een telefoon om weg te doen, maar marktplaats staat vol met mensen die hun toestel toch weg doen na x aantal maanden. Niemand koopt een toestel als investering mag ik hopen, en het goedpraten van een hoge aanschaf... doe ik niet aan mee. Als ik het goedkoper kan krijgen zal ik het zeker doen, als het niet anders kan wordt het advies prijs :)

In de praktijk (zie PW) zie je dat van de grote merken LG gewoon niet waarde vast is (zowel de G als V series), dit betekent niet dat je een telefoon moet kopen voor de rest waarde, dit betekent dat je geen waarde moet hechten aan de nieuwwaarde en het simpelweg de moeite waard is om (kort) te wachten bij LG (of zoals @ikkuh61 aangeeft, LG al snel zelf de adviesprijs omlaag haalt), niet zo zeer bij iphones en samsungs S of note series? Maar na een aantal jaar is elk merk inderdaad vergelijkbaar afgewaardeerd (dit komt door vooruitgang technologie) alleen de afwaardering is bij LG eerst hoog en neemt af naar verloop, bij de andere ' gewilde' merken is de afwaardering eerst laag maar neemt toe over tijd (om over een paar jaar op het zelfde punt te komen).

Ik koop geen toestellen nieuw meer want na een paar maanden staat marktplaats vol met je favoriet en is hij zo goed als nieuw met aanzienlijke korting.
Op die fiets. Ja, bijna-nieuw kopen als tweedehandsje is geen verkeerde business. Wat ook gebeurt is dat mensen een abo met duur toestel nemen om vervolgens het toestel te verkopen, gebruiken ze nog ff dat oude ding, netto resultaat = erg goedkoop bellen (en daarvoor een 2 jaar abo terug, tja...mensen hebben NU geld nodig 8)7 ).

[Reactie gewijzigd door Vayra op 13 november 2017 14:23]

Sowieso zijn jouw voorbeeldjes geen referentie.
LG schrijft harder af door de snelle daling van de adviesprijs. Na 3-4 maanden was de LG al net boven de ¤400,00. Koop je hem dan, dan is er niks aan het handje.
De reden voor de snelle daling is niet relevant, het feit dat hij snel daalt wel, kan je wel zeggen jouw voorbeelden zijn geen referentie, maar het feit blijft dat hij na 3-4 maanden al 400¤ was, als je dus slim bent koop je het toestel maanden na introductie of met andere woorden je moet een LG gewoon nooit nieuw halen(nieuw = net op de markt, je kan hem natuurlijk altijd nieuw uit de winkel halen alleen tegen gereduceerd tarief omdat hij al 6 maanden op de markt is). Dat LG de prijs verlaagd heeft waarschijnlijk met verkoop aantallen te maken, voor 750¤ kopen mensen kennelijk liever andere toestellen of mensen kopen hem niet omdat ze weten dat een LG na een aantal maanden aanzienlijk goedkoper worden. In beide gevallen: LG is na een aantal maanden aanzienlijk goedkoper :)

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 13 november 2017 14:31]

Je logica is ver te zoeken. Als ik nu een LG G6 koop heb ik (ook) nieuw een prima toestel. Dit toestel gaat gegarandeerd minder afschrijven dan een ¤900 kostende iPhone (puur als referentie toestel dat bekend staat om zijn lage afschrijving) na een paar jaar.
Dat is heel zijn punt. Als je nu een G6 koopt is er al veel van de prijs af die het toestel bij release kostte. Als je over een half jaar een iPhone koopt is ie net zo duur als nu. En daarom kan je (volgens hem) een LG beter een paar maanden na release kopen, en dat klinkt vrij logisch. Financieel gezien.
En mijn punt is dat early adopters zich in de vingers snijden en als je slim bent dus niet de eerste 3 maanden moet kopen. En dan schrijf je minder af dan een iPhone.
Ik denk ook niet dat iemand een toestel koopt als investering. Maar als je toch een mobiele telefoon koopt, dan kan het lonen om de onderlinge verschillen in restwaarde met elkaar te vergelijken. Zo zoek je de minst slechte investering.
Minst slecht....slecht zijn ze allemaal.
Wanneer je een iPhone 8 over 4 jaar verkoopt dan zul je van die ¤900,00 ook niet veel meer terug zien. Je schrijft In ieder geval meer af dan de ¤400,00 - ¤450,00 die een LG G6 kostte.
4 jaar is zo'n beetje de maximale levensduur van een telefoon. Dan schrijf je op elk model de prijs af wat je ervoor hebt betaald.

Echter heb je voor die iPhone in ieder geval 4 a 5 jaar updates waar je dat bij die LG nog geen 2 jaar hebt (zeker wanneer je hem voor 400/450 en dus 6 maanden na release koopt). Dus mocht je dat belangrijk vinden kan dat ook weer een afweging zijn.
Precies en dus kost een iPhone je na 4 jaar ¤900 en een LG G6 ¤450,00. Simple math. Beiden krijgen dan geen updates meer maar de LG G6 barst van de custom roms waarmee je helemaal uptodate bent..

Edit: typo.

[Reactie gewijzigd door ikkuh61 op 14 november 2017 08:18]

Volgens mij krijgt die g6 met geluk maar 2 jaar updates, en aangezien je hem voor 450 koopt, en dus een half jaar na release, heb je maximaal 1.5 jaar updates en ben je dus 2.5 jaar afhankelijk van een derde partij voor het maken van een rom. Wat ook niet voor veel mensen is weggelegd.

De iPhone krijgt 5 jaar updates.

[Reactie gewijzigd door Thomas18GT op 14 november 2017 10:10]

Totaal niet relevant voor mij. Custom roms does the trick. Maar zelfs als je hem na 2 jaar verkoopt schrijft je erg weinig af. Zeker minder dan welke iPhone ook. Again simple math.
Dat doe ik niet, maar het is fijner als je je oude toestel nog kan verkopen als je dat wil.
Keek eens wat ze bij een 2e hand winkel nog gaben voor mijn G3 een tijd terug ze willen alleen apple of samsung hebben daar.
2e handswinkels kijken alleen naar door-schuif-snelheid. Anders wordt het geld wat ligt te verdampen.
Houd hem maar als spare nu.
Marktplaats geprobeerd? Een LG G3 moet nog wel wat waard zijn lijkt me?
Investeren is een breed woord. Een telefoonhoesje is een investering. Je plantjes water geven is al een investering. Je kinderen pogen (goed) op te voeden is een investering. Ook een zakelijke investering met winstoogmerk is nog breed zat.

Een telefoon kan een prima investering zijn. Heel echt voorbeeld is een telefoon met warmtebeeldcamera voor een bouwvakker. Of gewoon uberhaubt voor bereikbaarheid etc etc.

Maar even zonder dollen, waarom kan de auto industrie wagens verkopen met financieringen gebaseerd op te verwachten danwel zelfs gegarandeerde restwaardes, Een auto koop je toch ook niet als investering in de zin van het woord dat je nu hier gebruikt.Vind je het hier ook raar dat niet alleen de koper maar ook de financieerder en verkoper belang hechten aan de restwaarde? Of ligt het aan het bedrag? Uiteindelijk wil je toch gewoon t liefst minder kwijt zijn dan meer of t nou om je auto gaat of je telefoon?

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14 november 2017 01:30]

En vergeet ook niet de normale cashback liggend aan waar je hem koopt.

Kijk altijd even op https://www.cashbacksvergelijken.nl of de winkel waar je hem koopt is aangesloten bij een cashback website.
LG start echter ook wel met hogere advies prijzen dan voorheen zoals Samsung en Apple, maar er is genoeg compensatie tegenover bij LG in een vroeg stadium al.
Behoorlijk duur ondanks dat het een zeer mooie telefoon is (met een iets minder goed scherm). Feitelijk zet LG zichzelf buiten spel door deze prijs te vragen. De grootste concurrent, de Galaxy s8+ is voor aanzienlijk minder te krijgen.
Juist niet. De flagship bepaalt hoe mensen tegen een merk aankijken en in veel gevallen is dat meer gebaseerd op prijs dan specs, want daar snapt de gemiddelde consument toch niet veel van.

De gemiddelde consument ziet dure flagships als de iPhone X en de Note mooi uitgestald staan met forse prijskaartjes en concludeert dat Apple en Samsung de beste telefoons maken. Dat blijft vaak hangen, ook al halen ze zelf een goedkoper toestel.

Wat merken als LG en Huawei doen is aan de consument duidelijk maken dat hun toestellen niks onder doen voor die van de concurrent.

De iPhone X is technisch gezien op veel vlakken totaal niet zo bijzonder. Het is de prijs die mensen wijs maakt dat dit the next big thing is. Als iets zoveel duurder is, dan moet het wel beter zijn.
De gemiddelde consument benut die specs ook niet maximaal. Wat doen de meeste mensen nu helemaal op hun telefoon?

Facebook, internet en WhatsApp kan een telefoon van 3 jaar geleden ook.
Facebook is imho geen goed voorbeeld... Batterijslurper, geheugenslurper, traag, ... ;)
Mja, bij release wel inderdaad. Die prijs daalt altijd vrij snel bij LG.
Deze V30 heeft wel wat serieuze voordelen t.o.v. de S8+ hoor. Al zullen een aantal zaken nog moeten blijken, zoals o.a. de camera, scherm en batterij duur. De lens is op papier in ieder geval interessant.
Qua design vind ik dit de mooiste telefoon. Alle goeie dingen van de S8, maar dan net iets fraaier (en minder rond aan de zijkant zodat je niet zoveel irri reflectie hebt). De DAC is top en voor mij een grote reden om 'm te overwegen als audio speler onderweg. En de skin van Samsung slaat werkelijk nergens op, die is groter dan Android zelf. Ook dat zal een behoorlijke impact op de performance geven.
Als je graag mod/root is zo'n 835 ook beter dan zo'n Samsung soc.
Dus het is maar net wat je ermee wilt doen. Ze hebben zeker goede USP's.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 13 november 2017 14:01]

Inderdaad een aantal goede reden om een LG v30 te halen, al ben ik wel bang voor de levensduur van de LG oled scherm (inbranden), de dac is uitstekend, camera zal op zijn slechts iets minder zijn dan de s8 (aangezien de g6 en de toestellen daarvoor ook uitstekende camera's hadden), maar het grootste voordeel is wel de snapdragon, na twee jaar -als je mogelijk geen updates meer krijgt- zal de community wel een oplossing kunnen bieden, iets wat met een exynos absoluut niet kan.
Bij T-Mobile kost de V30 los in het abonnement 636 euro.
Scheelt wel flink wat geld, ook heb je dan nog een goedkopere Sim Only, 10gb voor 22.50 ipv 27 euro.
je kan m ook voor 533 bij tmobile krijgen met abonnement (mobiel.nl)
Niet alleen Apple heeft de prijs flink omhoog gegooid maar ook Samsung en nu LG en er gaan waarschijnlijk wel meer merken volgen
Tja, zolang mensen het blijven kopen zullen ze dit doen. 900 euro voor iets als een telefoon gaat er voor mij veel te hard over, ik koop ze dus ook niet. Probleem blijft dat veel providers "gratis" toestellen weggeven en mensen de prijs gewoon niet weten.
Dat is wel een stuk duidelijker geworden. Zeker sinds mei waarin dit middels BKR gecheckt wordt.
Providers zijn niet helemaal eerlijk die 'drukken' de prijs van toestellen. Als voorbeeld de V30, die is bij t-mobile te bestellen voor 636 euro in combinatie met een abonnement. Dat is dus 263 euro goedkoper opzichte van adviesprijs. Betekend dit dat alsnog een deel van toestelprijs in het abonnement zit? Denk dat t-mobile in elk geval toestel zonder winst verkoopt. En de winst uit de abonnementen moet halen.

Als je een 1 jarig (goedkoopste) abonnement neemt kost dit totaal 174 euro. Plus 636 euro voor het toestel is totaal 810 euro zit je al bijna 90 euro onder de advies prijs met een abonnement. 8)7

Deze staat op mijn 'short-list' om OnePlus 2 te vervangen. Maar duurt te lang voordat deze echt uitkomt, generatie met nieuw SoC staan alweer voor de deur. Preview/reviews staan al vanaf juli online ofzo. Oneplus 5T staat ook hoog op het lijstje.

[Reactie gewijzigd door kr4t0s op 13 november 2017 19:54]

Voor mij geldt hetzelfde; 5T of V30 (beiden overigens zelfde SoC). Ben benieuwd naar de reviews/vergelijking tussen deze twee.

Ps. Bij mobiel.nl kost de V30 icm tmobile nog minder..
Vind je de camera belangrijk? Ik weet niet hoe de OP5 het doet, maar de 3T maakt echt ruk audio-opnamen (video dus) bij feestjes/festivals... Je hoort bij veel bass enkel PRR-PRR-PRR-DSS, ik heb zelf een LG G5 en dat klinkt veel en veel beter, al is er wel wat distortion. De V30 gebruikt bij echt luide omgevingen de earpiece tijdens het opnemen. Een stuk meer oppervlak als microfoon = een stuk betere audiokwaliteit zou je zeggen :) (Ik hoop dat dit de eerste telefoon (V30) gaat zijn die mijn 950 gaat overtreffen qua audio-opnamen) :+
Tja, zolang mensen het blijven kopen zullen ze dit doen.
Klopt. Ik wilde de vorige keer dat ik een telefoon kocht eigenlijk al geen dure telefoon kopen, maar ik kon toen via een deal voor 380¤ een SGS7 kopen, dus deed ik dat maar.

En daar blijf ik bij: 400¤ is zo'n beetje wat ik maximaal wil uitgeven. Mijn vrouw heeft net een Moto G5 plus gekocht, en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van het toestel: onder de 300¤, snel, betere camera dan ik verwachtte, 32GB + SD kaart (zelfde als mijn SGS7), mooi scherm, snelle vignerafdruklezer... Ik zie eigenlijk niet in waarom ik veel meer zou moeten uitgeven. Het enige dat ik me kan bedenken, en dat voor mij waardevol zou zijn, is dat de camera in de Pixel/SGS8 bvb echt nog een stuk beter is dan in de Moto G. Maar dat is me de meerprijs niet waard, eerlijk gezegd: behalve in het donker is de Moto G5 plus echt meer dan goed genoeg voor mij. Oh ja, en betere updates: maar enkel de iPhone is beduidend beter, alle Android flagships moeten het doen met een miezerige twee jaar, amper beter dan de '1 grote update, daarna enkel security updates' die Motorola geeft bij de Moto G. Wederom: ik wil wel betere updates, maar ik wil er geen 300¤ voor bijtellen, net zoals die betere camera dus.
Andere extra's zoals draadloos laden, meer pixels op het scherm, betere waterdichtheid, sneller in games, etcetc, dat zijn allemaal dingen die ik wel leuk vind... maar ik gebruik ze zo weinig nu in mijn SGS7 dat ik er echt nog geen 50¤ voor over heb.

Een telefoon van negenhonderd euro zie ik mezelf dus echt nooit kopen.

[Reactie gewijzigd door kiang op 13 november 2017 11:26]

Dat dacht ik ook, hier een toestel aangeschaft voor 799, net na de release. Was ook binnen no time een fractie van de prijs, maar heb me daar eigenlijk niet druk om kunnen maken. Ik had op dat moment een toestel nodig, en dit was een toestel dat precies aan mijn eisen voldeed (grote accu, SD-card, snellader, amoled display, kunststof achterkant en "stock" android en het belangrijkst: moet tegen een valpartij kunnen). Nou na 4x het beton gezien te hebben doet hij het nog steeds ;)

Soms moet je in de buidel tasten! Nu 2 jaar verder, en dit toestel kan nog makkelijk 2 jaar mee.
Dat gratis is allang niet meer.
De providers die telefoons bundelen in combinatie met een abonnement moeten duidelijk zijn over de kosten die daarmee gepaard gaan.
Dus kosten abonnement en kosten toestel.
De wereld is groter dan Nederland he, zeker voor een fabrikant als LG. Genoeg plekken waar het nog wel gebeurt :)
Klopt ik had het ook over NL.

Misschien ook een goed idee voor andere landen.
tja, de consument bepaalt de prijs. Als die massaal voor de goedkopere modellen kiezen, dan kunnen de telefoonbouwers op hun kop gaan staan. Kennelijk zijn er nog altijd mensen met een gat in hun hand ;) (toch lastig met die gladde telefoons..)
Ik hoop alleen dat merken als Xiaomi en dergelijke dus wel op een betaalbare prijs komen.

Want ik kijk al niet meer naar de Samsung of de Apple. Nur noch Xiaomi devices.
Ik denk toch dat merken als Xiaomi op een gegeven moment de prijzen zullen gaan verhogen voor het top model, vooral als Xiaomi met oled scherm gaat komen, er zijn immers maar 2 bedrijven die oled maken en ervoor de hoofdprijs vragen.
Xiaomi's top toestellen zijn ook redelijk aan de prijs, denk aan een mi6 of mi max2 beiden rond de 400¤
Doe je daar btw overheen kom je aan de 500¤, probleem is alleen: je hebt geen garantie (afgezien van wat paypall geeft) en hoge kosten voor reparatie als je het moet terug sturen (kosten verzenden plus extra kosten reparatie).
Als je al die factoren optelt bij deze goedkopere xiaomi's dan gaat de prijs al snel richting de 7/800¤.
https://www.belsimpel.nl/zoeken?s=xiaomi

Kosten gewoon "normale prijs" inclusief garantie van twee jaar en hoeft dus niet zelf terug te sturen naar china.

Natuurlijk iets meer dan in China zelf de prijs. Maar krijgt er meer voor terug. Al heb ik dat nooit nodig aangezien. De software ik zelf doe.
Het is een 1/3 duurder, het is nooit het OS wat het probleem op levert voor de gemiddelde tweaker, het probleem is de hardware. Maar het ging natuurlijk om import uit china.
Op zich is belsimpel wel goedkoop met zijn toestellen en heb je veel waar voor je geld (ik ben een xiaomi fan) en ook gewoon twee jaar garantie, dat doet belsimpel goed.
Lijkt me een beetje laat voor hun eerste 835 telefoon. Hadden ze niet op de opvolger moeten wachten of hun prijs moeten aanpassen?
Er zijn telefoons met die soc te krijgen voor minder dan 2/3 van deze prijs.
Soc zegt niet zoveel meer. Zeker niet aangezien de software tegenwoordig meer impact heeft op performance. Wat denk je met de nieuwere soc's te bereiken als de rest zuigt?
Kijk ook even naar de andere hardware features als de dac, oordoppen, scherm, mic (audio opnames) en dan normale zaken als batterij duur, camera, software tov stock etc...
Dat kun je toch niet gaan vergelijken met een telefoon van 2/3e van de prijs? Zeker niet na een half jaar, als deze ook nog maar 2/3 van de nieuwprijs kost.
Een nieuwe soc kan zelfs nadelig zijn voor de keuzes die je maakt. Denk aan batterij duur, warmte etc en zo nog wel wat afwegingen.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 13 november 2017 10:47]

Dat kan wel zijn, maar marketingtechnisch minstens onhandig te noemen. Fabrikanten smijten graag met specs; megapixels, ram, mAh, etc. Dat dit niet zoveel zegt over de gebruikservaring die je zult hebben is een ding, maar het is op zn minst een maat voor de potentie van de telefoon.
Ik denk dat de telefoon toch vergeleken gaat worden met telefoons met zelfde soort hardware en dan is deze wel erg duur.
Ik wist niet dat we 't over marketing technisch hadden. Ik heb 't gewoon concreet over de telefoon - dat er veel meer is dan alleen de soc.
Je kunt het ook omdraaien: met een nieuwere (duurdere) soc was de telefoon wellicht nog duurder geweest.

Een normale consument kijkt naar het design, scherm, camera, hoe snel die is en vraag misschien even na hoe lang de batterij mee gaat en dat soort dingen. Die vragen echt niet naar de soc.

En een deel van de goed geïnformeerde consument weet ook dat een hoger nummer niet altijd beter is. Dus je zult vast een klein groepje scoreboard criticasters mislopen inderdaad. Maar of dat nou een sterk argument is om negatief over de telefoon te zijn die verder zoveel dingen goed doet.

Marketing technisch is een hogere prijs wellicht zelfs slim. Daarmee geef je aan dat deze telefoon meedoet met de S8 en iPhones (wat die ook doet) en bepaalde zaken die ik al aangaf zelfs beter doet dan hen.

En dit is de release prijs. En die vergelijk je niet met de release prijs van de concurrentie.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 13 november 2017 12:11]

De xperia x compact is, in ieder geval op tweakers, aardig afgefakkeld om z'n 600 serie soc terwijl die prima voldeed voor de rest van de specs en ook een gepaste prijs meekreeg.
Nu hebben we het over een telefoon die, m.i., boven par geprijst wordt. Nu zijn tweakers geen goede afspiegeling van de hele markt, maar we zijn wel een deel van de markt.

Ik wil overigens niet de indruk wekken dat ik het 'belachelijk' of 'hoe durven ze!?' vind, ik ben vooral verbaasd over het gekozen prijspunt.
Daar hoorde ik in ieder geval niet bij.
Ik vind veel mensen op Tweakers.net altijd kritisch op de SOC's, zonder echt 's wat verder te kijken wat zo'n SOC nou biedt en voor wie die bedoelt is. Als ze dan met inhoudelijke kritiek komen over wat je aan beperkingen hebt, dan vind ik dat geweldig. Maar nee, het gaat dan over het lagere nummer en dat zal wel betekenen slechtere prestaties. 8)7
Of ze kunnen zich niet inbeelden dat de buurvrouw misschien geen bal geeft om snellere prestaties en liever een paar 100 euro bespaard.

Dat zo'n xperia x compact nog geen 300 euro kost telt niet mee blijkbaar.
Dat zo'n telefoon een 1280x720 resolutie heeft en dus eigenlijk heel weinig baat heeft bij een nieuwere SOC en het alleen maar onnodig duurder maakt of ten kostte gaat van de batterijduur e.d. Dat hoor je niet.
Het is allemaal scoreboard kritiek. Inhoudsloos. In mijn ogen zijn dat ook geen echte "Tweakers". Beetje meelopers en van dat snel scoren Twitter volk.

Neemt niet weg dat dit inderdaad een deel van je doelgroep is, dus ja, het kan best belangrijk zijn zo'n nummer. Maar nogmaals, ik had 't gewoon over wat de telefoon biedt, naast de SOC, en dat alleen de soc nadelig benoemen voor mij niet zoveel waarde heeft in ieder geval, omdat die in de praktijk wellicht sneller zal presteren als een Samsung met hun enorme inefficiënte skin. M'n LG G2 met custom rom presteerde fijner dan m'n huidige S7 met Samsung software bijv. Bovendien ging die langer mee zonder trager te worden. En de batterijduur ... die was factor 4 beter.
Dus wat maakt dat nummer dan nog uit? Het is toch het totaalpakket en de gebruikerservaring?
Dus de LG G2 was een betere telefoon? Nee, qua camera is de S7 echt vele malen beter. Daar ben ik heel blij mee en zou dus niet meer terug willen alleen al om die reden, naast het mooie amoled scherm etc. Heeft ook allemaal niks met de Soc te maken.

Als je in de Mediamarkt staat en de mensen hoort praten over telefoons, of de vragen die ze stellen bij voorlichting van de koper, dan kijken die echt naar hele andere dingen dan de SOC in ieder geval.
De prijs vooral, maar inderdaad, die is wel een telefoon bedoelt voor de high-end markt, en dus niet voor de generieke buurvrouw.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 13 november 2017 14:12]

Dat is waar, maar er zit (als meerwaarde) wel een goede audio dac in. Dat zal voor sommige de prijs meer dan waard zijn!
dezelfde audio dac als in de voorganger, de V20 die ondertussen wel een stuk goedkoper te verkrijgen zal zijn.
ja maar niet met de overige moderne specs en build quality.
ondanks dat heeft DirtyBird toch wel gelijk. Vrij laat voor een eerste 835 smartphone. En de DAC mag dan wel stukken beter zijn dan de meeste smartphones maar het is geen nieuwe of iets dergelijks.
Op dit moment is de 835 de standaard onder android flagships.
Mooi toestel dat veel bied. In mijn ogen VEEL meer dan de Pixel 2 die hier op tweakers nogal veel hype geniet.
Tja, da's ook een beetje een LG dingetje aan het worden toch, de G4 (heb ik zelf nog, prima toestel trouwens) de G5, de G6, allemaal met net niet de nieuwste SoC. Okay,de V30 dus nog net wel maar die loopt over een paar maandjes met de SoC weer achter de concurrentie aan. Moet zeggen dat het in de parktijk niet veel uitmaakt (gebruiks afhankelijk natuurlijk) ik speel geen zware spelletjes en merk met de G4 nog steeds geen haperingen of iets dergelijks, toestel is nog steeds erg snel in het gebruik. Ik neem geen LG meer omdat mijn laatste beveiligingsupdate van 1 juli 2016 is :? 8)7

[Reactie gewijzigd door fxs81 op 13 november 2017 13:20]

Ja vooral omdat er problemen zijn met het scherm. Als het scherm zo goed was als een Samsung Note had ik deze nog overwogen vanaf hij in prijs was gezakt tot een 700 euro.
Is dit niet de LG versie van de Pixel XL 2? Mogelijk dus met dezelfde scherm gebreken? Zo ja uiteraard iets om rekening mee te houden.
ik houd dit toestel al een tijdje in de gaten, de eerste batch had inderdaad problemen met het scherm maar dit is daarna al weer gefixt. ik hoop dus dat er een nieuwere batch klaarligt voor NL.
Ik heb zowel de Nexus 5 als de Nexus 5x, allebei toestellen van LG. Allebei kwaliteitsissues (bootloop, defecte eMMC) gehad. Ik koop geen LG meer.
En zo zijn er nog wel een hoop telefoons die een keertje stuk gaan of issues hebben. Daar tegenover heb ik toendertijd een LG G3 bij launch (juli 2014) gekocht en die werkt nog steeds. Moeders gebruikt het toestel nu, maar er is nog niks aan de hand. Mijn vriendin had een LG G2 Mini en ook die is doorgegeven en werkt nog steeds. Allebei dus prima, het kan dus toch...

Nu ben ik inmiddels afgestapt van LG naar een OnePlus 3 en nu een OnePlus 5, maar nu ik deze V30 zie wordt ik toch wel een beetje jaloers.
Nu spant LG wel de kroon hoor. Vooral met die bootloader problemen. En nog niet eens de issue an sich, maar dat ze er geen verantwoording voor wilde nemen. Kwam veel op Nexus en LG G4 oa voor. Kon ze geen reet schelen. Ene dag een persrelease dat het een productiefout was, de andere dag wisten ze nergens wat van af. En als je dan een ander zogezegd gefixed model kreeg dan had die na een paar weken weer die problemen.

En ik heb t echt over 1000en slachtoffers, wss veel meer, lees maar op t T.Net forum.

De LG G2 was wat mij betreft hun laatste top toestel samen met de V20 die hier niet uit kwam helaas. Alleen vanwege de support wordt t voor mij voorlopig ook geen LG meer.
Mijn Nexus 5 heeft het 3 jaar overleefd zonder enige problemen, en deze heeft nu zelfs een nieuw leven gekregen bij een andere Tweaker. Je zult waarschijnlijk gewoon pech gehad hebben want man man man, wat een prachtig toestel is dat zeg..
Eens, totdat hij stuk ging veel plezier van gehad :)
Op het forum krijg je er anders een heel ander beeld bij hoor. Al was dat vooral mbt de G4.

Leuk dat jij een goeie ervaring hoor. Maar dat maakt wat er zonder jouw bewustzijn bij LG en haar klanten is gebeurt niet minder waar.
De G4 is 2 generaties nieuwer, dus die vergelijking kun je volgens mij niet echt maken
Om nog extra aan te geven dat ze niet van hun fouten leerden. Dat maakt m'n punt alleen maar sterker ;)

[Reactie gewijzigd door xs4me op 15 november 2017 17:57]

Welke fouten bedoel je dan precies? De Nexus 5 is het enige product dat ik ooit van LG gehad heb en in die zin heb ik nog nooit iets meegekregen van achterbakse praktijken zoals je ze hier beschrijft.

Dat betekent dan ook wel dat ik niet met zekerheid kan zeggen of dit wel of niet zo is, maar daarom ben ik wel benieuwd welke fouten jij ziet?
Dan moet je even lezen waar je op reageert en wat ik zeg. Blijkbaar lees je niet wat er echt gezegd wordt, maar reageer je gewoon. Met name dus de bootloop problemen. En zoals ik al zei, kijk even op 't forum en je weet t. Zoek even op bootloop bijv.
Dat zegt wat meer dan die enkele ervaring van jou of dit heen en weer geklets.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 15 november 2017 19:56]

Je neemt mijn reactie nu aan alsof ik zeg dat LG fantastisch is, puur gebaseerd op mijn ervaring. Dat is totaal niet wat er staat en daarom is het onnodig dat je meteen met forums gaat gooien omdat je schijnbaar een expert bent op dat gebied. Tuurlijk, LG kan nog wel bootloop problemen hebben (ik weet overigens wat dat is, daar heb ik geen forum bij nodig, dankjewel), maar waarom wil je dat bij iedereen door de neus naar binnen duwen?

Ik bedoel, hartstikke zonde natuurlijk dat jij (waarschijnlijk) een slechte ervaring hebt met deze toestellen, maar het benadrukken van software-fouten in een toestel van +- 2015 heeft echt weinig zin.
Ik niet, 1000en anderen wel. Dat zegt wat meer als jouw enkele ervaring als reactie op gegronde kritiek op LG. Dat is het enige wat ik aan wilde geven. Het was voor mij als LG gebruiker juist een reden om niet meer voor LG te kiezen.

Gebeurde ook nog veel met de 6P hoor. Het zegt wel degelijk iets over de opvatting en instelling van LG. Veel meer als jouw enkele ervaring. Zeker met hoe ze ermee om zijn gegaan.

En lees je bericht dan even terug. Jij reageert op iemand die deze problemen had ,jij zegt van niet, nou mooi. Ik zeg vervolgens alleen maar dat het wel wat meer dan alleen een incident is.
Ik verwijs alleen maar naar 't forum omdat t daar vol staat met dit probleem.
dan vraag je me wat voor problemen ik zie, terwijl dat dus volop op t forum staat. Zie je de loop? Lees het nog maar 's terug. We zitten bijna zelf in een bootloop.
Of wil je dat ik een collage voor je maak?

Zoek maar 's op bootloop, dan zie je 't. Das alles wat ik zeg.

Zoals ik al zei, leuk voor je dat jij een fijne ervaring had, maar het wantrouwen in LG van de TS heeft wel degelijk een gegronde reden. Das alles wat ik wilde zeggen. Fijne avond.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 15 november 2017 19:59]

Duur! Ziet er wel prachtig uit maar ik vind het jammer dat ze niet de stijl van de V10/V20 hebben aangehouden, die hadden wel een onwijs uniek uiterlijk en zagen er stevig uit!

LG daalt over het algemeen gelukkig snel in prijs!
Duur, maar alsnog ¤100,- goedkoper dan de vergelijkbare van Samsung. ;) LG daalt idd altijd snel in prijs, maar alsnog blijf ik de komende jaren bij mijn V20 met verwijderbare batterij! :D
Vergelijkbaar.

Dat is maar hoe je het bekijkt.
De Note 8 (daar heb je het over denk ik) onderscheid zich toch echt wel ten opzichte van de V30
En de V30 onderscheid zich ook doormiddel van DAC etc..
Elke telefoon onderscheid zich op een of andere manier van de andere. ;) Anders zou er helemaal niks verkocht worden. De een met een stylus, de ander door een DAC of lagere prijs. Feit is wel dat beide toestellen met elkaar concurreren en voor dezelfde doelgroep zijn bedoelt (high end phablets).
Dat gebogen scherm mogen ze houden heb liever die goede dac.
Heb het dan over de stylus en het bijhorende scherm. Die curve hoeft voor mij ook niet inderdaad
Die ja, stylus kan handig zijn.
Had zelf de note 4, maar nu uitgeweken naar een lumnia 950XL omdat ik geen samsung curve wil.
Hetzelfde geldt voor mij (G5), ik zou graag zien dat de EU eens wat invoert dat fabrikanten mooi een makkelijk verwijderbare batterij implementeren in het design... Het kan namelijk wel met unibody design, alleen geen IP68 rating (waarschijnlijk wel, maar hey, lijmen en glasplaatjes is sneller gebeurd) :9
Hoe graag ik ook zou willen dat er meer high end toestellen met verwisselbare batterij komen, hoe zou je willen dat de EU dit regelt? Het is toch echt de keus van de fabrikant om een feature toe te voegen of te verwijderen.
http://www.europarl.europ...able-and-easier-to-repair

Door er een label aan te geven, zoals iFixit repairability als graadmeter geeft... Ik vind het verschrikkelijk dat een fabrikant voor mij bepaalt of ik de accu mag vervangen of niet. Ik heb verschillende glazen Samsungs gerepareerd, in 20 minuten had ik hem volledig uit elkaar liggen (zonder de achterkant te laten doen barsten) maar alsnog blijft de verwisselbare batterij onverslaanbaar.

Waarom? Als power user kun je gewoon niet zonder, als mijn G5 nu leeg is, of leeg dreigt te raken, steek ik een batterij erin die 100% is en kan ik meteen door. Ik stop hem in de 'charging-cradle' en na een uur is de accu weer volledig opgeladen! :)

Dat is in mijn ogen wat meer fabrikanten zouden moeten doen, het apparaat als gereedschap zien, geen stukje design speelgoed. Iets dat LG jarenlang heel goed heeft laten zien. Maar ook bij de V30 is het nog goed zichtbaar hoor, want je hoeft in ieder geval geen adapter te gebruiken om muziek te luisteren. (draadloos laden zou het leed voor de verwisselbare batterij kunnen verzachten, maar dat doe ik niet on-the-go)